Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Almanya da VW Servisi müsteriye calinti RNS510 takmis !
Artik diyecek bir söz bulamiyorum, RNS510 o kadar caliniyorki artik normal Piyasa yerine VW Servislerinde bile calinti RNS510 elinize düsebiliyorAlıntıKaynak: Alman Gazetesi
Adamin biri RNS510 alip taktirmis Servisinde. Servis RNS510 u takiyor ve Radyonun kodunu Online sorduruyor VW nin Bilgi Bankasina. Online baglantida "Server Error" yazisi cikiyor ve Kodunu ögrenemiyorlar. Müsteri nin acelesi oldugu icin is cikisindan sonra geleyim diyor ve Servis ustasida bunu Seri Numarasi ile Telefonla ögrenirim diyor sen gelinceye kadar. Yaklasik 1 Saat sonra Servisdeki Usta Müsteriyi geri arayip RNS510 un calinti oldugunu ve acilen geri getirmesini istiyor, Polis cihazi istiyormus calinti oldugu icin. Servis ustasi bu tür olayin ilk defa baslarina geldigini söylüyor, tabiki Müsteriye yeni baska calinti olmayan bir RNS510 takildi.
![]()
Almanya da VW Servisi müsteriye calinti RNS510 takmis !
Artik diyecek bir söz bulamiyorum, RNS510 o kadar caliniyorki artik normal Piyasa yerine VW Servislerinde bile calinti RNS510 elinize düsebiliyorAlıntıKaynak: Alman Gazetesi
Adamin biri RNS510 alip taktirmis Servisinde. Servis RNS510 u takiyor ve Radyonun kodunu Online sorduruyor VW nin Bilgi Bankasina. Online baglantida "Server Error" yazisi cikiyor ve Kodunu ögrenemiyorlar. Müsteri nin acelesi oldugu icin is cikisindan sonra geleyim diyor ve Servis ustasida bunu Seri Numarasi ile Telefonla ögrenirim diyor sen gelinceye kadar. Yaklasik 1 Saat sonra Servisdeki Usta Müsteriyi geri arayip RNS510 un calinti oldugunu ve acilen geri getirmesini istiyor, Polis cihazi istiyormus calinti oldugu icin. Servis ustasi bu tür olayin ilk defa baslarina geldigini söylüyor, tabiki Müsteriye yeni baska calinti olmayan bir RNS510 takildi.
![]()
Almanya'da bile oluyorsa vw artık gömülü sisteme geçsin..varsın sonradan takılmasın..bişey olacak mı diye beklemektense en iyisi bu
Almanya'da bile oluyorsa vw artık gömülü sisteme geçsin..varsın sonradan takılmasın..bişey olacak mı diye beklemektense en iyisi bu
Boya koruma, siyah arabalar için olmazsa olmaz mıdır?
Boya korumanın siyahı beyazı olmaz. Bence boya koruma her halükarda yapılmalıdır...
Boya korumanın siyahı beyazı olmaz. Bence boya koruma her halükarda yapılmalıdır...
Aynen bunu yeni sistemde de yapamayacak VW. 2012 de yeni Cihaz Harman üreticisi olan ilk olarak Golf 7 ye takilacak. Oradan az cok anlasilir nasil birsey olacagi. Ama Sistemin gömülü olacagini sanmiyorum ! Audi gibi yapamaz VW, Ekran ayri ve Bilgisayar ayri o sekildeAlmanya'da bile oluyorsa vw artık gömülü sisteme geçsin..varsın sonradan takılmasın..bişey olacak mı diye beklemektense en iyisi bu![]()
Aynen bunu yeni sistemde de yapamayacak VW. 2012 de yeni Cihaz Harman üreticisi olan ilk olarak Golf 7 ye takilacak. Oradan az cok anlasilir nasil birsey olacagi. Ama Sistemin gömülü olacagini sanmiyorum ! Audi gibi yapamaz VW, Ekran ayri ve Bilgisayar ayri o sekildeAlmanya'da bile oluyorsa vw artık gömülü sisteme geçsin..varsın sonradan takılmasın..bişey olacak mı diye beklemektense en iyisi bu![]()
bu arada sol arka kapimda nazarligim oldu arkadaslaren kisa zamanda bi foto cekerim
![]()
bu arada sol arka kapimda nazarligim oldu arkadaslaren kisa zamanda bi foto cekerim
![]()
Gecmis olsun Dursun abim, hayirdir ne oldu ?bu arada sol arka kapimda nazarligim oldu arkadaslaren kisa zamanda bi foto cekerim
![]()
Su nazarlik konusunu hic sevmiyorum. Türkiye de ayinin biri Bisiklet düsürmüstü aracimin Sol ön tarafina. Boyacida bana artik bu geri kalan kisimi nazarlik kalacak demisti
. Ne nazarlikmis yahu, Almanlar da hic nazarlik olmuyor ama
![]()
Gecmis olsun Dursun abim, hayirdir ne oldu ?bu arada sol arka kapimda nazarligim oldu arkadaslaren kisa zamanda bi foto cekerim
![]()
Su nazarlik konusunu hic sevmiyorum. Türkiye de ayinin biri Bisiklet düsürmüstü aracimin Sol ön tarafina. Boyacida bana artik bu geri kalan kisimi nazarlik kalacak demisti
. Ne nazarlikmis yahu, Almanlar da hic nazarlik olmuyor ama
![]()
sagolasin yasin..Gecmis olsun Dursun abim, hayirdir ne oldu ?
Su nazarlik konusunu hic sevmiyorum. Türkiye de ayinin biri Bisiklet düsürmüstü aracimin Sol ön tarafina. Boyacida bana artik bu geri kalan kisimi nazarlik kalacak demisti
. Ne nazarlikmis yahu, Almanlar da hic nazarlik olmuyor ama
![]()
biliyorsun burda sagindaki araca yol vermek mecburi gecen gun bi yola ciktim iki araba sola donmeyi bekliyordu hemen yanindada iki araba onlarda kendilerine gore sola donmeyi bekliyordu bende ciktim o solumda kalan arabalarin onune onun saginda kaliyorum yol benim, sagimdan gelen arabalarin gecmesini bekliyorum baktim adam yabas yavas geliyor bana sogru dur diyrum araba geliyor diyorum adama sanki teslim ol diyormusum gibi ellerini kaldiriyor geri zakali 70 yasinda var yurumedim bu bana vurmaya vuracak dedim yuruyupte cizmemek icin o anda nasil geldi aklima gerci onuda bilmiyorum geldi hafiften degdi viteste degildi sanirim debriyajda ayagi basili ama frene basmayi unutmus mal veya bastigini zannediyor dokundu ama ben nasil bagiriyorum hic arabadan inmedi araba kirliydi baktim bisey yok gibi gozukuyordu gecen gun arabayi yikayinca ortaya cikti guneste dikkatli bakmazsan belli olmuyor avuc ici kadar bi cokuntu olmus bi kac mm eger o anda gorseydim hemen tutanagi tutardim orda kapiyi degistirdim..
Konu Y_o_L_c_U_38 tarafından (01 11 2011 Saat 02:27 ) değiştirilmiştir.
sagolasin yasin..Gecmis olsun Dursun abim, hayirdir ne oldu ?
Su nazarlik konusunu hic sevmiyorum. Türkiye de ayinin biri Bisiklet düsürmüstü aracimin Sol ön tarafina. Boyacida bana artik bu geri kalan kisimi nazarlik kalacak demisti
. Ne nazarlikmis yahu, Almanlar da hic nazarlik olmuyor ama
![]()
biliyorsun burda sagindaki araca yol vermek mecburi gecen gun bi yola ciktim iki araba sola donmeyi bekliyordu hemen yanindada iki araba onlarda kendilerine gore sola donmeyi bekliyordu bende ciktim o solumda kalan arabalarin onune onun saginda kaliyorum yol benim, sagimdan gelen arabalarin gecmesini bekliyorum baktim adam yabas yavas geliyor bana sogru dur diyrum araba geliyor diyorum adama sanki teslim ol diyormusum gibi ellerini kaldiriyor geri zakali 70 yasinda var yurumedim bu bana vurmaya vuracak dedim yuruyupte cizmemek icin o anda nasil geldi aklima gerci onuda bilmiyorum geldi hafiften degdi viteste degildi sanirim debriyajda ayagi basili ama frene basmayi unutmus mal veya bastigini zannediyor dokundu ama ben nasil bagiriyorum hic arabadan inmedi araba kirliydi baktim bisey yok gibi gozukuyordu gecen gun arabayi yikayinca ortaya cikti guneste dikkatli bakmazsan belli olmuyor avuc ici kadar bi cokuntu olmus bi kac mm eger o anda gorseydim hemen tutanagi tutardim orda kapiyi degistirdim..
Off ya, anlatirken icim gittisagolasin yasin..
biliyorsun burda sagindaki araca yol vermek mecburi gecen gun bi yola ciktim iki araba sola donmeyi bekliyordu hemen yanindada iki araba onlarda kendilerine gore sola donmeyi bekliyordu bende ciktim o solumda kalan arabalarin onune onun saginda kaliyorum yol benim, sagimdan gelen arabalarin gecmesini bekliyorum baktim adam yabas yavas geliyor bana sogru dur diyrum araba geliyor diyorum adama sanki teslim ol diyormusum gibi ellerini kaldiriyor geri zakali 70 yasinda var yurumedim bu bana vurmaya vuracak dedim yuruyupte cizmemek icin o anda nasil geldi aklima gerci onuda bilmiyorum geldi hafiften degdi viteste degildi sanirim debriyajda ayagi basili ama frene basmayi unutmus mal veya bastigini zannediyor dokundu ama ben nasil bagiriyorum hic arabadan inmedi araba kirliydi baktim bisey yok gibi gozukuyordu gecen gun arabayi yikayinca ortaya cikti guneste dikkatli bakmazsan belli olmuyor avuc ici kadar bi cokuntu olmus bi kac mm eger o anda gorseydim hemen tutanagi tutardim orda kapiyi degistirdim... Abi saka felan hata yapmisin, vurdugu yeri hemen inceleyecektin ve Polis cagiracaktin yada adamla anlasacaktin. Ama is isten gecmis. Zaten bu 70 Yasinda altinda "Sifir" son model araci olan Dedelere sinir oluyorum, gercekten artik Ehliyet bir yastan sonra alinmasi lazim. Bunlar Potansiyel tehlike oluyor belli bir yasta. Gecmis olsun gercekten üzüldüm. Ama canini sikma göcük fazla degilse bunu cektirebiliyorsun
. Nazarlik degip gecme, Passat in güzelligini bozma
![]()
Off ya, anlatirken icim gittisagolasin yasin..
biliyorsun burda sagindaki araca yol vermek mecburi gecen gun bi yola ciktim iki araba sola donmeyi bekliyordu hemen yanindada iki araba onlarda kendilerine gore sola donmeyi bekliyordu bende ciktim o solumda kalan arabalarin onune onun saginda kaliyorum yol benim, sagimdan gelen arabalarin gecmesini bekliyorum baktim adam yabas yavas geliyor bana sogru dur diyrum araba geliyor diyorum adama sanki teslim ol diyormusum gibi ellerini kaldiriyor geri zakali 70 yasinda var yurumedim bu bana vurmaya vuracak dedim yuruyupte cizmemek icin o anda nasil geldi aklima gerci onuda bilmiyorum geldi hafiften degdi viteste degildi sanirim debriyajda ayagi basili ama frene basmayi unutmus mal veya bastigini zannediyor dokundu ama ben nasil bagiriyorum hic arabadan inmedi araba kirliydi baktim bisey yok gibi gozukuyordu gecen gun arabayi yikayinca ortaya cikti guneste dikkatli bakmazsan belli olmuyor avuc ici kadar bi cokuntu olmus bi kac mm eger o anda gorseydim hemen tutanagi tutardim orda kapiyi degistirdim... Abi saka felan hata yapmisin, vurdugu yeri hemen inceleyecektin ve Polis cagiracaktin yada adamla anlasacaktin. Ama is isten gecmis. Zaten bu 70 Yasinda altinda "Sifir" son model araci olan Dedelere sinir oluyorum, gercekten artik Ehliyet bir yastan sonra alinmasi lazim. Bunlar Potansiyel tehlike oluyor belli bir yasta. Gecmis olsun gercekten üzüldüm. Ama canini sikma göcük fazla degilse bunu cektirebiliyorsun
. Nazarlik degip gecme, Passat in güzelligini bozma
![]()
Bu arada bugün Is makinam 2006 Is saatini doldurmus oldu. 8 Ay önce Sifir teslim almistim ve ben ve diger vardiyedeki is arkadasimin üstüne yazilmisti Forkliftimiz, Kirmizi Ferrarim.
Forkliftimde Opsiyon olarak üst sari dönen Güvenlik Lambasi, Elektronik El Freni Koltukta yük sensörlü, Deri Koltuk, Koltuk isitma, Sürücü bilgisayari, catallari "sifir" konuma getiren otomatik Sistem, Anahtarsiz KEYLESS calisma sistemi (chipi muknatiza okutturuyorsunuz) ve özel üretim 9 metreye kadar yukariya cikan Catallar. Akü ile calisiyor ve 1 Akü ile komple 8 Is saati calisabiliyorum. Toplam 3 tekeri var. Fiyati Audi R8 kadar pahali, sadece Aküsü saka degil gercek 15.000 €uro
(Akü 750kg Agirliginda ve bunu Vardiye sonunda degistiriyoruz, 750kg yi kücük elden catalli makina ile cikarip yenisi ile degisitiriyorum).
Benimkinden Disindan Resim cekemedim ama Model budur, sadece bunda eksiklik üstünde Dönen sari uyari Lambasi yok, Koltuk Deri yerine Tekstil ve Catallari fazla yükseye cikmiyor.
Bu arada Motoru 6kW ~ 12Hp yapar, Aküsü 48V / 480Ah, Fabrika son Hiz verisi 14km/h ama max. 13,6 dan fazla göremedim. Ayrica max. 1.400kg yük indirip kaldiriyor ve tasiyor.
Konu VW_Passat tarafından (01 11 2011 Saat 03:21 ) değiştirilmiştir.
Bu arada bugün Is makinam 2006 Is saatini doldurmus oldu. 8 Ay önce Sifir teslim almistim ve ben ve diger vardiyedeki is arkadasimin üstüne yazilmisti Forkliftimiz, Kirmizi Ferrarim.
Forkliftimde Opsiyon olarak üst sari dönen Güvenlik Lambasi, Elektronik El Freni Koltukta yük sensörlü, Deri Koltuk, Koltuk isitma, Sürücü bilgisayari, catallari "sifir" konuma getiren otomatik Sistem, Anahtarsiz KEYLESS calisma sistemi (chipi muknatiza okutturuyorsunuz) ve özel üretim 9 metreye kadar yukariya cikan Catallar. Akü ile calisiyor ve 1 Akü ile komple 8 Is saati calisabiliyorum. Toplam 3 tekeri var. Fiyati Audi R8 kadar pahali, sadece Aküsü saka degil gercek 15.000 €uro
(Akü 750kg Agirliginda ve bunu Vardiye sonunda degistiriyoruz, 750kg yi kücük elden catalli makina ile cikarip yenisi ile degisitiriyorum).
Benimkinden Disindan Resim cekemedim ama Model budur, sadece bunda eksiklik üstünde Dönen sari uyari Lambasi yok, Koltuk Deri yerine Tekstil ve Catallari fazla yükseye cikmiyor.
Bu arada Motoru 6kW ~ 12Hp yapar, Aküsü 48V / 480Ah, Fabrika son Hiz verisi 14km/h ama max. 13,6 dan fazla göremedim. Ayrica max. 1.400kg yük indirip kaldiriyor ve tasiyor.
baktim yasinde o an bisey goremedim keske silipte baksaymisim..Off ya, anlatirken icim gitti. Abi saka felan hata yapmisin, vurdugu yeri hemen inceleyecektin ve Polis cagiracaktin yada adamla anlasacaktin. Ama is isten gecmis. Zaten bu 70 Yasinda altinda "Sifir" son model araci olan Dedelere sinir oluyorum, gercekten artik Ehliyet bir yastan sonra alinmasi lazim. Bunlar Potansiyel tehlike oluyor belli bir yasta. Gecmis olsun gercekten üzüldüm. Ama canini sikma göcük fazla degilse bunu cektirebiliyorsun
. Nazarlik degip gecme, Passat in güzelligini bozma
![]()
evet cok cekiyoruz bu 70 yas ve uzeri kisilerin araba kullanmalarindan adamin gozu gormuyor inan on cama yapisip gidiyor yavas yavas ama o halde araba kullaniyor eger ben o yasta o durumda oluyum goturup veririm ehliyetimi veya kullanmam araba ya adama bagiriyom elimle dur diyorum adama sanki teslim ol deyip silah dogrultmusum gibi ellerini havaya kaldiriyor e geri zakali adam benim yan yan yengec gibi gelemeyecegime gore kendi aracini bi kontrol etsene allahtan yurumedim yurusem daha cok olurdu kesin belkide cizer giderdi arkaya dogru bende o adami orda linc ederdim zaten bi vurusluk cani var elimde kalirdi kesin..
yok belli degil dikkatli bakmazsan bilmeyen farkina bile varmaz yani sadece gocuk avuc ici kadar fazla derinde degil elini surunce belli oluyor..
baktim yasinde o an bisey goremedim keske silipte baksaymisim..Off ya, anlatirken icim gitti. Abi saka felan hata yapmisin, vurdugu yeri hemen inceleyecektin ve Polis cagiracaktin yada adamla anlasacaktin. Ama is isten gecmis. Zaten bu 70 Yasinda altinda "Sifir" son model araci olan Dedelere sinir oluyorum, gercekten artik Ehliyet bir yastan sonra alinmasi lazim. Bunlar Potansiyel tehlike oluyor belli bir yasta. Gecmis olsun gercekten üzüldüm. Ama canini sikma göcük fazla degilse bunu cektirebiliyorsun
. Nazarlik degip gecme, Passat in güzelligini bozma
![]()
evet cok cekiyoruz bu 70 yas ve uzeri kisilerin araba kullanmalarindan adamin gozu gormuyor inan on cama yapisip gidiyor yavas yavas ama o halde araba kullaniyor eger ben o yasta o durumda oluyum goturup veririm ehliyetimi veya kullanmam araba ya adama bagiriyom elimle dur diyorum adama sanki teslim ol deyip silah dogrultmusum gibi ellerini havaya kaldiriyor e geri zakali adam benim yan yan yengec gibi gelemeyecegime gore kendi aracini bi kontrol etsene allahtan yurumedim yurusem daha cok olurdu kesin belkide cizer giderdi arkaya dogru bende o adami orda linc ederdim zaten bi vurusluk cani var elimde kalirdi kesin..
yok belli degil dikkatli bakmazsan bilmeyen farkina bile varmaz yani sadece gocuk avuc ici kadar fazla derinde degil elini surunce belli oluyor..
Abi o zaman o Smart Repair tamirinden yapilir ona. Yani cektiriliyor göcükbaktim yasinde o an bisey goremedim keske silipte baksaymisim..
evet cok cekiyoruz bu 70 yas ve uzeri kisilerin araba kullanmalarindan adamin gozu gormuyor inan on cama yapisip gidiyor yavas yavas ama o halde araba kullaniyor eger ben o yasta o durumda oluyum goturup veririm ehliyetimi veya kullanmam araba ya adama bagiriyom elimle dur diyorum adama sanki teslim ol deyip silah dogrultmusum gibi ellerini havaya kaldiriyor e geri zakali adam benim yan yan yengec gibi gelemeyecegime gore kendi aracini bi kontrol etsene allahtan yurumedim yurusem daha cok olurdu kesin belkide cizer giderdi arkaya dogru bende o adami orda linc ederdim zaten bi vurusluk cani var elimde kalirdi kesin..
yok belli degil dikkatli bakmazsan bilmeyen farkina bile varmaz yani sadece gocuk avuc ici kadar fazla derinde degil elini surunce belli oluyor...
70 Yas üstü diyorsun ama her 70 Yasindaki de bir olmuyor iste. Babam 67 yasinda masallahi var Dip Gaz sürüyor ve dikkatli sürüyor Passat i sürdümü.
Abi o zaman o Smart Repair tamirinden yapilir ona. Yani cektiriliyor göcükbaktim yasinde o an bisey goremedim keske silipte baksaymisim..
evet cok cekiyoruz bu 70 yas ve uzeri kisilerin araba kullanmalarindan adamin gozu gormuyor inan on cama yapisip gidiyor yavas yavas ama o halde araba kullaniyor eger ben o yasta o durumda oluyum goturup veririm ehliyetimi veya kullanmam araba ya adama bagiriyom elimle dur diyorum adama sanki teslim ol deyip silah dogrultmusum gibi ellerini havaya kaldiriyor e geri zakali adam benim yan yan yengec gibi gelemeyecegime gore kendi aracini bi kontrol etsene allahtan yurumedim yurusem daha cok olurdu kesin belkide cizer giderdi arkaya dogru bende o adami orda linc ederdim zaten bi vurusluk cani var elimde kalirdi kesin..
yok belli degil dikkatli bakmazsan bilmeyen farkina bile varmaz yani sadece gocuk avuc ici kadar fazla derinde degil elini surunce belli oluyor...
70 Yas üstü diyorsun ama her 70 Yasindaki de bir olmuyor iste. Babam 67 yasinda masallahi var Dip Gaz sürüyor ve dikkatli sürüyor Passat i sürdümü.
yasin kendini bilene lafim yokAbi o zaman o Smart Repair tamirinden yapilir ona. Yani cektiriliyor göcük.
70 Yas üstü diyorsun ama her 70 Yasindaki de bir olmuyor iste. Babam 67 yasinda masallahi var Dip Gaz sürüyor ve dikkatli sürüyor Passat i sürdümü.
ben kendini bilmeyenlere soyluyorum gozu gormeyip otobanda 50km/h la araba kullananlara diyorum birde son model arabalara biniyorlarya tumden cildiriyor insan
ya dusunsene bi mercedes S320 sag seritte 70km/h 'la gittigini veya bi 7.30 bi jaguar ya madem o hizda sagdan gideceksin isini gorebilecek bayagi bi araba var nedne bostan yere vergi oduyorsun..
yasin kendini bilene lafim yokAbi o zaman o Smart Repair tamirinden yapilir ona. Yani cektiriliyor göcük.
70 Yas üstü diyorsun ama her 70 Yasindaki de bir olmuyor iste. Babam 67 yasinda masallahi var Dip Gaz sürüyor ve dikkatli sürüyor Passat i sürdümü.
ben kendini bilmeyenlere soyluyorum gozu gormeyip otobanda 50km/h la araba kullananlara diyorum birde son model arabalara biniyorlarya tumden cildiriyor insan
ya dusunsene bi mercedes S320 sag seritte 70km/h 'la gittigini veya bi 7.30 bi jaguar ya madem o hizda sagdan gideceksin isini gorebilecek bayagi bi araba var nedne bostan yere vergi oduyorsun..
Dün VOX Otomobil Magazininde acikladilar, Yeni Araba alanlarin sayisinda 2/3 Yasli Emeklilerden olusuyormusyasin kendini bilene lafim yokben kendini bilmeyenlere soyluyorum gozu gormeyip otobanda 50km/h la araba kullananlara diyorum birde son model arabalara biniyorlarya tumden cildiriyor insan
ya dusunsene bi mercedes S320 sag seritte 70km/h 'la gittigini veya bi 7.30 bi jaguar ya madem o hizda sagdan gideceksin isini gorebilecek bayagi bi araba var nedne bostan yere vergi oduyorsun..
. Konu yeni Mercedes B Sinifi yüzünden cikmisti. Yani durum ortada, Merso binenide var BMW 5 F10 kasa binenide var.
Söyle anlatayim su Sosyal sistemi, tam konuya girdik simdi.
Yasin Esek gibi calisiyor, Ayligini eline almadan devlet hemen vergilerini kesiyor Emekliler icin Emekli Sandigina para gidiyor. Sözde Emekli olacagim onun icin ödüyorum ama ögle degil. Emekli Yasi 68 oldu Almanya da, yani Yasin in 68 e cikacagi belli degil. Neyse gectim iste ben calisiyor didiniyorum kiytirik bir VW alabiliyorum, Audi A6 almam icin 1 sene simdiden Para tasarrufu yapmam gerekiyorken Amcam Hans veya Jürgen farketmez 68 Yasinda Mercedes E Sinifina binebiliyor. Ben calisirken benim Türk komsum 3 cocuk Babasi issiz Devletten issizlik parasi aliyor altinda Arabasida var ve aksamlari kumara gidip biz iscilerin calistigi paralari Kahvehanelerde Otomatikde oyunlara yediriyor. Simdi benmi yanlis görüyorum yoksa Dünyami tersine dönüyor. Cok acimasiz bu Dünya cidden diyorum, ögle bir konuya girdik ki damarimdan vuruldum. Bunun üstüne icesim geldi
. Hadi biraktim tamam adamcagiz binsin ama bazi itler varki dedigin gibi E Sinifi C220 CDI veya CGI araci ile Sag Seritte 130km/h yerine itlik yapip yavas gidiyor. Sehir icinde pislik yapipi 50 olan yerde 30 gidiyor. Sonra seni sollamaya davet ediyor. Lambalarda yan yana durunca Sagina bir bak adam gitti gidecek
. Iste bu kisilerden ehliyet alinmasi lazim durum bu
. Hepimiz yaslanacagiz ama ben 68 de araba sürecek durumum yoksa Trafik e cikmam olur biter.
Birde Park edemeyen Yasli Bayan kismi var, 2 eli Direksyon da kafasini uzatmis ön cama dogru ve Park etmeye calisiyor sonra pat küt yani araclara toslayan Yasli Bayanlarda var (68 Yas üstü diyoruz kimse alinmasin Gece Gece)
Konu VW_Passat tarafından (01 11 2011 Saat 04:25 ) değiştirilmiştir.
Dün VOX Otomobil Magazininde acikladilar, Yeni Araba alanlarin sayisinda 2/3 Yasli Emeklilerden olusuyormusyasin kendini bilene lafim yokben kendini bilmeyenlere soyluyorum gozu gormeyip otobanda 50km/h la araba kullananlara diyorum birde son model arabalara biniyorlarya tumden cildiriyor insan
ya dusunsene bi mercedes S320 sag seritte 70km/h 'la gittigini veya bi 7.30 bi jaguar ya madem o hizda sagdan gideceksin isini gorebilecek bayagi bi araba var nedne bostan yere vergi oduyorsun..
. Konu yeni Mercedes B Sinifi yüzünden cikmisti. Yani durum ortada, Merso binenide var BMW 5 F10 kasa binenide var.
Söyle anlatayim su Sosyal sistemi, tam konuya girdik simdi.
Yasin Esek gibi calisiyor, Ayligini eline almadan devlet hemen vergilerini kesiyor Emekliler icin Emekli Sandigina para gidiyor. Sözde Emekli olacagim onun icin ödüyorum ama ögle degil. Emekli Yasi 68 oldu Almanya da, yani Yasin in 68 e cikacagi belli degil. Neyse gectim iste ben calisiyor didiniyorum kiytirik bir VW alabiliyorum, Audi A6 almam icin 1 sene simdiden Para tasarrufu yapmam gerekiyorken Amcam Hans veya Jürgen farketmez 68 Yasinda Mercedes E Sinifina binebiliyor. Ben calisirken benim Türk komsum 3 cocuk Babasi issiz Devletten issizlik parasi aliyor altinda Arabasida var ve aksamlari kumara gidip biz iscilerin calistigi paralari Kahvehanelerde Otomatikde oyunlara yediriyor. Simdi benmi yanlis görüyorum yoksa Dünyami tersine dönüyor. Cok acimasiz bu Dünya cidden diyorum, ögle bir konuya girdik ki damarimdan vuruldum. Bunun üstüne icesim geldi
. Hadi biraktim tamam adamcagiz binsin ama bazi itler varki dedigin gibi E Sinifi C220 CDI veya CGI araci ile Sag Seritte 130km/h yerine itlik yapip yavas gidiyor. Sehir icinde pislik yapipi 50 olan yerde 30 gidiyor. Sonra seni sollamaya davet ediyor. Lambalarda yan yana durunca Sagina bir bak adam gitti gidecek
. Iste bu kisilerden ehliyet alinmasi lazim durum bu
. Hepimiz yaslanacagiz ama ben 68 de araba sürecek durumum yoksa Trafik e cikmam olur biter.
Birde Park edemeyen Yasli Bayan kismi var, 2 eli Direksyon da kafasini uzatmis ön cama dogru ve Park etmeye calisiyor sonra pat küt yani araclara toslayan Yasli Bayanlarda var (68 Yas üstü diyoruz kimse alinmasin Gece Gece)
aynen yasin dursun gunde 16-17 saat calisiyor ama bneim aldigimdan fazlasini devlet aliyor emekli ve issizler icin sonrada sene sonu toplami cikiyor senden az kesilmis sen cok kazaniyorsun diyor hadi bakalim birde ordan fatura yolluyor ode diye..Dün VOX Otomobil Magazininde acikladilar, Yeni Araba alanlarin sayisinda 2/3 Yasli Emeklilerden olusuyormus. Konu yeni Mercedes B Sinifi yüzünden cikmisti. Yani durum ortada, Merso binenide var BMW 5 F10 kasa binenide var.
Söyle anlatayim su Sosyal sistemi, tam konuya girdik simdi.
Yasin Esek gibi calisiyor, Ayligini eline almadan devlet hemen vergilerini kesiyor Emekliler icin Emekli Sandigina para gidiyor. Sözde Emekli olacagim onun icin ödüyorum ama ögle degil. Emekli Yasi 68 oldu Almanya da, yani Yasin in 68 e cikacagi belli degil. Neyse gectim iste ben calisiyor didiniyorum kiytirik bir VW alabiliyorum, Audi A6 almam icin 1 sene simdiden Para tasarrufu yapmam gerekiyorken Amcam Hans veya Jürgen farketmez 68 Yasinda Mercedes E Sinifina binebiliyor. Simdi benmi yanlis görüyorum yoksa Dünyami tersine dönüyor. Cok acimasiz bu Dünya cidden diyorum, ögle bir konuya girdik ki damarimdan vuruldum. Bunun üstüne icesim geldi
. Hadi biraktim tamam adamcagiz binsin ama bazi itler varki dedigin gibi E Sinifi C220 CDI veya CGI araci ile Sag Seritte 130km/h yerine itlik yapip yavas gidiyor. Sehir icinde pislik yapipi 50 olan yerde 30 gidiyor. Sonra seni sollamaya davet ediyor. Lambalarda yan yana durunca Sagina bir bak adam gitti gidecek
. Iste bu kisilerden ehliyet alinmasi lazim durum bu
. Hepimiz yaslanacagiz ama ben 68 de araba sürecek durumum yoksa Trafik e cikmam olur biter.
Birde Park edemeyen Yasli Bayan kismi var, 2 eli Direksyon da kafasini uzatmis ön cama dogru ve Park etmeye calisiyor sonra pat küt yani araclara toslayan Yasli Bayanlarda var (68 Yas üstü diyoruz kimse alinmasin Gece Gece)
ya kac kez gordum adam park yerinden cikarken diger arabanin kapisina camurluguna surtturup cikiyor sonrada plakasini telefonunu adresini yazip silgecin altina tutusturup gidiyor allahtan bu zihniyetlerini seviyorum vurup kacmiyor cogu![]()
aynen yasin dursun gunde 16-17 saat calisiyor ama bneim aldigimdan fazlasini devlet aliyor emekli ve issizler icin sonrada sene sonu toplami cikiyor senden az kesilmis sen cok kazaniyorsun diyor hadi bakalim birde ordan fatura yolluyor ode diye..Dün VOX Otomobil Magazininde acikladilar, Yeni Araba alanlarin sayisinda 2/3 Yasli Emeklilerden olusuyormus. Konu yeni Mercedes B Sinifi yüzünden cikmisti. Yani durum ortada, Merso binenide var BMW 5 F10 kasa binenide var.
Söyle anlatayim su Sosyal sistemi, tam konuya girdik simdi.
Yasin Esek gibi calisiyor, Ayligini eline almadan devlet hemen vergilerini kesiyor Emekliler icin Emekli Sandigina para gidiyor. Sözde Emekli olacagim onun icin ödüyorum ama ögle degil. Emekli Yasi 68 oldu Almanya da, yani Yasin in 68 e cikacagi belli degil. Neyse gectim iste ben calisiyor didiniyorum kiytirik bir VW alabiliyorum, Audi A6 almam icin 1 sene simdiden Para tasarrufu yapmam gerekiyorken Amcam Hans veya Jürgen farketmez 68 Yasinda Mercedes E Sinifina binebiliyor. Simdi benmi yanlis görüyorum yoksa Dünyami tersine dönüyor. Cok acimasiz bu Dünya cidden diyorum, ögle bir konuya girdik ki damarimdan vuruldum. Bunun üstüne icesim geldi
. Hadi biraktim tamam adamcagiz binsin ama bazi itler varki dedigin gibi E Sinifi C220 CDI veya CGI araci ile Sag Seritte 130km/h yerine itlik yapip yavas gidiyor. Sehir icinde pislik yapipi 50 olan yerde 30 gidiyor. Sonra seni sollamaya davet ediyor. Lambalarda yan yana durunca Sagina bir bak adam gitti gidecek
. Iste bu kisilerden ehliyet alinmasi lazim durum bu
. Hepimiz yaslanacagiz ama ben 68 de araba sürecek durumum yoksa Trafik e cikmam olur biter.
Birde Park edemeyen Yasli Bayan kismi var, 2 eli Direksyon da kafasini uzatmis ön cama dogru ve Park etmeye calisiyor sonra pat küt yani araclara toslayan Yasli Bayanlarda var (68 Yas üstü diyoruz kimse alinmasin Gece Gece)
ya kac kez gordum adam park yerinden cikarken diger arabanin kapisina camurluguna surtturup cikiyor sonrada plakasini telefonunu adresini yazip silgecin altina tutusturup gidiyor allahtan bu zihniyetlerini seviyorum vurup kacmiyor cogu![]()
dursun gecmiş olsun..bır kere nester degmeye görsun..bu en kotusu olsun
Evet aynen abicim. Hadi onu biraktim allah Devletin elinde muhtac etmesin ama o Paralar ile Kumar oynayan evde 3 cocugunu ac birakan insanliklara cok kiziyorum. Tabi calismak istemez Otomatik te kumar oynamak varkenaynen yasin dursun gunde 16-17 saat calisiyor ama bneim aldigimdan fazlasini devlet aliyor emekli ve issizler icin sonrada sene sonu toplami cikiyor senden az kesilmis sen cok kazaniyorsun diyor hadi bakalim birde ordan fatura yolluyor ode diye..
ya kac kez gordum adam park yerinden cikarken diger arabanin kapisina camurluguna surtturup cikiyor sonrada plakasini telefonunu adresini yazip silgecin altina tutusturup gidiyor allahtan bu zihniyetlerini seviyorum vurup kacmiyor cogu![]()
. Ben yasimdakiler Emekli olamayacak zaten ben acikcasi ödemek te istemiyorum Emekli sandigina ama Devlet mecbur aliyor benden
.
Abi iste Almanya da carp kac olayi cok az allaha cok sükür. Carpan adam mecbur Adresini birakip gidiyor. Türkiye de carpan kaciyor ama Almanya da adam camina Adresini koyup gider, medeniyet böyle olur iste
![]()
Evet aynen abicim. Hadi onu biraktim allah Devletin elinde muhtac etmesin ama o Paralar ile Kumar oynayan evde 3 cocugunu ac birakan insanliklara cok kiziyorum. Tabi calismak istemez Otomatik te kumar oynamak varkenaynen yasin dursun gunde 16-17 saat calisiyor ama bneim aldigimdan fazlasini devlet aliyor emekli ve issizler icin sonrada sene sonu toplami cikiyor senden az kesilmis sen cok kazaniyorsun diyor hadi bakalim birde ordan fatura yolluyor ode diye..
ya kac kez gordum adam park yerinden cikarken diger arabanin kapisina camurluguna surtturup cikiyor sonrada plakasini telefonunu adresini yazip silgecin altina tutusturup gidiyor allahtan bu zihniyetlerini seviyorum vurup kacmiyor cogu![]()
. Ben yasimdakiler Emekli olamayacak zaten ben acikcasi ödemek te istemiyorum Emekli sandigina ama Devlet mecbur aliyor benden
.
Abi iste Almanya da carp kac olayi cok az allaha cok sükür. Carpan adam mecbur Adresini birakip gidiyor. Türkiye de carpan kaciyor ama Almanya da adam camina Adresini koyup gider, medeniyet böyle olur iste
![]()
İlginç Bilgiler ,
Kaynak Wikipedia
— Sözcük anlamına uygun olarak kendi kendine hareket eden ilk araç büyük olasılıkla 1679 - 1681 yılları arasında Pekin'de Cizvit misyoner Ferdinand Verbiest tarafından Çin imparatoru için bir oyuncak olarak yapılan küçük buharlı araçtır.[3][4][5]
1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu. Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı.
1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı
1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı
1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı
1769 Fardier Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı.
1787 — Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır.
1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı.
1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı
1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi.
1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı. Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu. 1896 yılında bu yasa kaldırıldı.
1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır.
1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu.
1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.
1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.
1877 - Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı.
1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı.
1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı.
1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı
1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır. 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı.
1890 — Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü. Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı. Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı. Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır. Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır. Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur.
1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı. Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu.
1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Zincir çekişli Velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı. Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu.
1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.
1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , J.Franck ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır.
1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir
1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris'teki Les Tuiliers'in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir.
1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu.
1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu
1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı.
1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı
İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı 1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co. tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır. Aynı yıl tamponun patentinin F.R. Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır
1908 — ABD'li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu
1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi. Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı.
1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı " tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı
1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı.
1958 — İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
1961 — Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti. bknz:Devrim (otomobil)
1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı
1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı
1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.
2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu
2006 — Vw TSI motorları ile yeni bir devir başlattı .. Halen devam etmektedir( Buda benden )
Konu Risk tarafından (01 11 2011 Saat 15:54 ) değiştirilmiştir.
İlginç Bilgiler ,
Kaynak Wikipedia
— Sözcük anlamına uygun olarak kendi kendine hareket eden ilk araç büyük olasılıkla 1679 - 1681 yılları arasında Pekin'de Cizvit misyoner Ferdinand Verbiest tarafından Çin imparatoru için bir oyuncak olarak yapılan küçük buharlı araçtır.[3][4][5]
1680 — Çalışabilen ancak kullanışlı olmayan ilk içten yanmalı motor 1680 yılında Hollandalı Christiaan Huygens’in yaptığı barutun yanması ile çalışan pistonlu makine oldu. Kapalı bir silindir içinde patlayan barut kayabilen bir pistona etki ederek pistonun hareket etmesini sağlamaktaydı.
1698 — İngiliz Thomas Savery ilk buharlı makineyi yaptı
1769 — İngiliz James Watt uzun süreli çalışan buharlı makineyı yaptı
1769 — Kendi kendine hareket hareket eden ilk araç Fardier Fransız mühendis ve topçu yüzbaşı
1769 Fardier Nicolas Joseph Cugnot (1725-1804) tarafından yapıldı.
1787 — Oliver Evans Amerikada yolcu taşıyan araç yapmıştır.
1801 — İngiltere’de Richard Trevithick buharlı otomobil yaptı.
1824 — İçten yanmalı motorların, özellikle dizel motorlarının temel ilkeleri, genç bir Fransız mühendisi Sadi Carnot tarafından ortaya atıldı
1830 — 15 – 20 km hızla giden buharla çalışan 14 yolcu taşıyabilen yolcu otobüsleri imal edildi.
1860 — İngiliz Parlementosu bütün arabaların iki sürücüsü ve önünde gündüz kırmızı bayrak gece kırmızı fener bulunmasını şart koşan kanun çıkardı. Bu kanun motor gelişim hızını biraz durdurdu. 1896 yılında bu yasa kaldırıldı.
1860 — Hava gazı ile çalışan ticari bakımdan elverişli ilk motor Belçikalı mühendis Jean Joseph Etienne Lenoir ( 1822-1901 ) tarafından yapılmıştır.
1862 — Fransız mühendisi Alphonse Eugene Beau de Rochas (1818-1893) 4 zamanlı çevrimin esaslarını ortaya koydu.
1867 — Alman mühendis Nicholaus August Otto ve Eugen Langen (1833-1895), Rochas’ın bulduğu prensipleri pratiğe çevirerek dört zamanlı çevrime sahip motoru yaptılar.
1876 — Nikolaus August Otto (1832- 1891), ilk dört zamanlı gaz motorunu üretti.
1877 - Otto yaptığı motorun patentini Amerikadan aldı.
1878 — İngiliz mühendisi Dugal Clerk iki zaman esasına göre çalışan ilk motoru yaptı.
1880 — Amerika’da George Brayton benzin yakıtlı motor yaptı.
1885 — Benzinle çalışan içten yanmalı motora sahip ilk otomobil Alman mühendis Karl Benz tarafından yapıldı
1889 — Viyanalı Siegfried Marcus (1831-1898) geliştirdiği motorla viyana sokaklarında 12 km hızla gezerken halkın panik yaşamasına sebep olmuş birkaç kaza yapmıştır. 17 suçtan mahkemeye verilen Marcus keşif yapmayı bıraktı.
1890 — Herbert Akroyd Stuart Bir kaza sonucunda kızgın bir yere değen gaz yağının hava ile karışarak yandığını gördü. Bu olaydan etkilenerek yaptığı deneylerle motorunu geliştirdi ve patentini aldı. Motorunda yakıt emilen ve hafifçe sıkıştırılan hava içerisine bir memeden gönderilerek patlayıcı ve yanıcı bir karışım oluşturulmaktaydı. Bu karışımın yanabilmesi için cidarları yüksek derecede ısıtılan ve buharlaştırıcı adı verilen bir ön yanma odası vardır. Ana yanma odasına bir kanalla birleştirilen bu oda ilk hareket için dışarıdan alevle ısıtılmaktadır. Bu motorda havanın ısısının sıkıştırma oranıyla arttığı düşünülmediğinden verim düşük olmuştur.
1890 — Bir Alman mühendis olan Capıtaine, Akroyd’un motoruna benzeyen bir motorun patentini aldı. Bu motorlar yarım dizel (kızgın kafalı) motorların esasını oluşturdu.
1890 — İlk otomobillerin çoğu, dişlileri olmadığı için yokuş çıkamıyor, önce durup sonra geriye doğru inmeye başlıyordu. 1893’da yapılan Benz Victoria marka arabada bir deri kayışı küçük bir kasnağa bindiren bir kol kullanılmıştı. Bu düzenek tekerleklerin daha yavaş dönmesini ve yüksek manivela gücünün arabayı yokuş yukarı tırmandırmasını sağlıyordu. Zincir çekişli Velo tipi araçtada bu şekilde üç ileri bir geri kasnağı vardı. Çekişin kolaylıkla arka tekerleklere iletilmesi için motor her zaman arkaya ya da sürücünün altına konuyordu.
1892-1897— Münih yüksek teknik okulu mühendislerinden Rudolf Diesel dizel motoru yaptı ve geliştirdi.
1893 — Amerikanın ilk başarılı otomobili “duryea” , J.Franck ve Charles Edgar Duryea tarafından yapılmıştır.
1894 — İlk resmi otomobil yarışı düzenlenmiştir
1898 — Fransa Otomobil Kulübü (AFC) Paris'teki Les Tuiliers'in güneşli bahçelerinde ilk otomobil fuarını organize etmiştir.
1902 — İstenildiğinde benzinli istenildiğinde elektrik motoruyla ilerleyebilen ilk aracı 27 yaşındayken Ferdinand Porsche yapmıştır. 1902 yılında “Mixte-Wagen” adını verdiği aracı tanıtmıştır. Viyanalı bir fayton üreticisi olan Ludwig Lohner ile birlikte çalışan Porsche 4 silindirli bir Daimler motoruna aküler, bir jeneratör ve elektrik motorları ekledi. Bu haliyle Mixte benzinli motor stop edildiğinde bile akülerin çalıştırdığı elektrikli motorla ilerlemeye devam edilebiliyordu.
1903 — Fransız Gustave LİEBAU ilk emniyet kemerini tasarladı ve patentini aldı
1904 — Kısa adı FIA olan Uluslararası Otomobil Federasyonu kuruldu
1905 — İsveçli mühendis Alfred Büchi egzoz gazlarından yararlanarak çalışan bir türbin vasıtasıyla dört silindirli bir motora aşırı hava yüklemeyi başardı.
1905 — İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı
İlk 4WS ve 4WD sistemi Latil marka traktöre uygulandı 1905 — İlk tampon takılan araç İngilterenin Kilburn kentindeki Simms Manufacturing Co. tesislerinde üretilen 20 HP gücündeki Simms-Welback marka araçtır. Aynı yıl tamponun patentinin F.R. Simms tarafından alınmasına karşın aslında bu fikir yeni değildi 1897 yılında Moravya’daki İmperial Nesseldorf vagon fabrikasında yapılan çek malı Prasident marka otomobilin önüne tampon konmuş ancak Viyana yakınlarında yapılan denemelerde ilk 10 milden sonra tampon düştüğü için bir daha takılmamıştır
1908 — ABD'li Henry Ford T modeli adındaki ilk seri üretim otomobili yaptı. İlk üretim bandı fikrinin de babası olan Ford 1913 de günde 1000 araba üretebiliyordu
1918 — İngiltere’de “ Royal aırcraft establıshment “ fabrikaları mekanik püskürtmeli dizel yakıt sistemini geliştirdi. Böylece yüksek devirli dizel motorları oluşturularak hafif taşıtlarda kullanılmasına zemin hazırlandı.
1919 — Avrupanın ilk seri üretim otomobili Type A Citroen tarafından piyasaya verildi. Citroen aynı yıl dünyada ilk organize satış sonrası hizmetleri yapılandırdı.
1920 — Voisin firması hidrolik olarak çalışan ABS'nin atası üzerine çalışmalar yaptı." Frenlemenin tekerlekleri kitlemesini önleyici donanımı " tanımıylada Almanyada 671925 nosuyla ilk patentini aldı
1924 — Citroen dünyanın ilk çelik karasörlü otomobili B10’üretti
1924 — MAN'ın ürettiği bir kamyon direk enjeksiyonlu dizel bir motoru kullanan ilk vasıta oluyordu
1934 — Citroen seri olarak önden çekişli araç üretmeye başladı
1938 — Citroen Hidropnömatik süspansiyon sistemini icat etti
1938 — İsviçreli kamyon üreticisi Saurer ilk turbo motorlu kamyonu üretti
1938 — Klima'yı standart olarak kullanıma sunan ilk marka Studebaker Commander'dir
1938 — GM tasarımcısı Harley Earl ilk elektrikli cam sistemini Buick y'ye monte etti.
1954 – Döner Pistonlu Motor (Rotary-Wankel motoru) Felix Wankel tarafından geliştirildi
1957 — İlk hız sabitleyicisi (cruis control) Imperial marka araçta kullanıldı.
1958 — İsveç'teki Volvo Fabrikasında mühendis olan Nils Bohlin Üç noktalı emniyet kemeri olarak bilinen sistemin patentini aldı.
1961 — Türkiye %100 yerli ilk otomobilini üretti. bknz:Devrim (otomobil)
1962 — İlk seri üretim turbo motorlu otomobil Chevrolet Corvair Monza tanıtıldı. Daha sonra bu modeli Oldsmobile F85 Jetfire takip etti
1963 - Wankel motoru ilk kez NSU Spider marka araçta kullanıldı
1967 — İngiliz otomobil firması Jensen İlk ABS'yi otomobillerine uyguladı
1973 — Avrupa'da seri olarak turbo motorla üretilen ilk otomobil BMW 2002 oldu.
1978 — Modern ilk ABS sistemi BMW 7 serisi ve Mercedes S serisinde uygulandı
1984 — Turbo üreticisi Garrett intercooler adını verdiği bir turbo soğutucusu geliştirdi. Bu sayede türbine giren hava soğutularak turbonun performansı artırıldı
1987 — Bosch ilk üretici olarak ABS sisteminin daha gelişmişi olan ASR sistemini piyasaya sürmüştür
1993 — Fiat Croma TdiD değişken geometrili turboyla donatılan ilk otomobil oldu. Sistem düşük motor devirlerinde turbonun verimini önemli oranda artırıyordu.
1995 — Bosch 1995 yılında ESP sistemini aktif sürüş emniyetini sağlamak üzere üretime almıştır. Özellikle virajlarda ve ani yol değişikliklerinde ESP sistemi, yıldırım hızı ile motor, şanzıman ve frene müdahale ederek aracın savrulmasını önler.
2004 — Çift turbo takılan ilk seri üretim dizel motorlu otomobil BMW 535d oldu
2006 — Vw TSI motorları ile yeni bir devir başlattı .. Halen devam etmektedir( Buda benden )
Oh maşallah muhabete diyecek yok , Allah eksik etmesin....
Herkeze iyi eglenceler diliyorum. Gece ye kadar yokum, Forum sizlere emanet. Simdi 8 Saatlik Diziyi devam ettirecez, Is yerindeki Dizinin adi "Hayat gercegi". Yakinda Kanal D de izlenime girecek.
Herkeze kolay gelsin, aksama görüsmek üzere
![]()
Herkeze iyi eglenceler diliyorum. Gece ye kadar yokum, Forum sizlere emanet. Simdi 8 Saatlik Diziyi devam ettirecez, Is yerindeki Dizinin adi "Hayat gercegi". Yakinda Kanal D de izlenime girecek.
Herkeze kolay gelsin, aksama görüsmek üzere
![]()
Evet Arkadaşlar bayram bitene kadar arabayı kullanamayacağız.![]()