Mercator Nickli Üyeden Alıntı
Aslında taşlar yavaş yavaş yerine oturuyor ve büyük resimde ortaya çıkıyor gibi. VW, euro6'yı, yani emisyon değerlerini yakalayacağı motorun teknolojisini geliştirinceye kadar euro5 ile idare etti ve euro6 yı piyasaya verene kadar da idare edebileceğini düşündü. Biraz komplo teorilerinden de gidersek, belki EPA ile bir şekilde gizlice anlaşmışlardı ve bilinmeyen bir sebeple anlaşma (tek taraflıda olabilir) bozuldu ve EPA durumu açıkladı. Zaten çok ilgimi çekmişti, EPA durumu açıklar açıklamaz, daha bir gün geçmeden Winterkorn direk özürler yağdırdı.
Gelelim baştaki konuya, euro6'ya geçince (ve emisyon konusunu halledince), motor euro5'den daha çok yakmaya başladı. VW'de bu durumu araçları hafifleterek kompanse etmeyi düşündü. Zaten dizel motorlarda "fosil yakıt" tüketimi teknolojinin son limitine geldi. Yani gelecekte 1 litre mazotla 100 km giden araç olmayacak, bunu ancak deneysel araçlarla sağlayabilirler. Çünkü dizel yakıttaki birim enerji bellidir, yani temel mühendislik hesapları ile ve en ideal şartlarda bir kütlenin bir enerji ile ne kadar gidebileceği bellidir. Ancak başka enerji kaynakları ile ve başka teknolojiler ile olabilir.
Sonuç itibarı ile, VW tam yırtmışken yakayı ele verdi. Bu olayın patlak verdiği tarihte Amerikalı Tesla nın elektrikli otomobilini lanse etmesi de ilginç bir tesadüf. Tüm bunlar sanki dev güçlerin kapalı kapılar ardındaki mücadelesine benziyor, yani kısaca yine bir ABD, Almanya kapışmasına benziyor bu olay...
Zaten benim de anlam veremediğim problemli olan motorların 2008-2014 arası modellerde bulunması. 2008'den beri nasıl oluyor da bu durum tespit edilemiyor, 2015 modelde yeni motora geçilince eski motorun foyası ortaya çıkıyor. 7 yıldır tespit edilmemiş olması mümkün değil. Sizin de dediğiniz gibi birbirlerinin kuyruğuna bastılar. Ellerindeki kartları oynamaya başladılar. Emisyon üzerinden alınan vergide oluşan kayıp eyvallah ama bana daha çok Alman grubunu itibarsızlaştırma süreci gibi gelmeye başladı. Bizim ülkemizde hiçbir etkisi olmamışken insanlar araba satma, iade etme, fiyat düşürme vb. konular konuşuyorlar. Daha düne kadar sıra beklemekten bile keyif aldığımız araçlarımıza şüphe ile bakıyoruz. Demek ki gerçekten ciddi bir itibar kaybı olmuş. Bir de bu durumu olaylardan etkilenen diğer ülkelerde düşünün. VW-Audi'den bahsediyoruz. Konuşulan ve yazılanları hayretle takip ediyorum. Ama bir VW kullanıcısı olarak yaşananlar zerre kadar ilgimi çekmiyor. Şu anda tüm firmalar maliyet düşürme adına her türlü çakallığı yapıyorlar. Bu da o çakallıklardan biri. Kurcalasınlar Fransızları. Onlarda da bir sürü nane çıkar. Şu an kartal gözünü VW'e dikti yarın da başkasına diker. Netice itibariyle ABD ayağı nasırlı bir adam gibi. Ayağına basarsan dayağı yersin...