B8 için konuşmam gerekirse,,,Araç kimine göre güzel,,kimine görede güzel değildir...Bu zevk meselesidir...İlla çok satan şey,her zaman
iyi olacak ve hep iyi kalacak demek değildir...İşte otomobil firmaları,da hangi malı çok satıyorsa, bunu kendi çıkarlarına çevirmeyi çok iyi başarıyorlar...
Çünkü nasıl olsa marka olarak tutunuyoruz düşüncesi...Ama bu düşünce sadece fahiş fiyatlarla satılmaya çalışılan Türkiye için
geçerli diyebilirim...Çünkü orantılarla konuştuğumuz ve orantılara baktığımız zaman fiyatlar ve özellikle donanım fiyatları çok çok yüksek...
Şİmdi birde yurtdışı orantılarına bakalım....Bunu burda Taner Üstad çok zaman anlatmış ve açıklamıştı zaten..(Passat için donanımlara ve her şeye bakarak.)..
Örnek vereyim,,,,Passat B8 1.4 150 ACT higlein Automatik,, ile İnsignia 1.6 Cosmo Automatik arası ortalama (Küsüratları yazmıyorum) almanya fiyatı en çok 2.000 euro iken
burda Türkiye,de bu fiyat farkı Passat 113.000 tl,,, İnsignia 88.000 tl.(Yıl sonu indirimi ile)..,,Aradaki Türkiye satış farkı 25.000 tl,,,,,Almanya farkı sadece 5.700 TL....
Bu aradaki satış farkının üstüne %70 kdv,ötv,vs farkını da koysam 5.700 +4000= 9.700 TL çıkarki,,,olması gerekende budur.....25.000 TL değil...
Yani kısacası bir İnsignia 88.000 TL ye satılıyor,sa,,,9700 TL toplam farkı koyduğumda 1.4 ACT 150 Automatik ,97.700 TL çıkması gerekir...113.000 TL değil...
Yani bu neden böyle??? Kısacası nasıl olsa satarım mantığından..
1 yıl önce 6500 TL ye satılan bir DSG,,, Şimdi neden 12.700 TL veya Bir metalik renk şimdi niye bu kadar Pahalı?. veya donanımlar neden bu kadar pahalı?
İşte düşünen düşünsün,,,herkesin kendi kararıdır,,,,Alana,da her zaman olduğu gibi,,,hayırlı olsun deriz...Şahsım adına konuşmam gerekirse bu paraları bu
otomobile ben KESİNLİK,LE vermem...

...