Aracın burnu ve arkası neredeyse yere değecekmiş gibi durması benim hoşuma gitmedi.
Tavan basık içi ne kadar uzun ve geniş olsa da üstünüze gelecek.
Ferahlığı sağlayan yüksekliktir. Jeepler de olduğu gibi...
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Farlar B7 de oldğu gibi confort modelinde gene rezalet...
100 bin ver ampul far al...
muhtemel comfort farları.Eklenti 16981
Farlar B7 de oldğu gibi confort modelinde gene rezalet...
100 bin ver ampul far al...
muhtemel comfort farları.Eklenti 16981
Aracın burnu ve arkası neredeyse yere değecekmiş gibi durması benim hoşuma gitmedi.
Tavan basık içi ne kadar uzun ve geniş olsa da üstünüze gelecek.
Ferahlığı sağlayan yüksekliktir. Jeepler de olduğu gibi...
Aracın burnu ve arkası neredeyse yere değecekmiş gibi durması benim hoşuma gitmedi.
Tavan basık içi ne kadar uzun ve geniş olsa da üstünüze gelecek.
Ferahlığı sağlayan yüksekliktir. Jeepler de olduğu gibi...
yeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
Konu GRAY WOLF tarafından (20 11 2014 Saat 11:32 ) değiştirilmiştir.
yeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
Değerli dostlar,
Otomobil üreticileri anlamak gerek. Artık evladiyelik araçlar yok. Onlar da çok iyi biliyor, 3.2 yılda otomobil yenilendiğini, zaten farkındaysanız yeni model 5-6 yılda, makyaj da 3 yılda çıkıyor, aracın "kullanım ömrü" de kullanma kılavuzunda 10 yıl olarak belirtiliyor, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı gibi. Otomobiller de yavaş yavaş kullan-at materyaline dönüşmüş durumda. Size samimiyetle ifade edeyim ki Volkswagen dahil tüm otomobil üreticileri albenisi yüksek, kısa vadeli kullanım faydası yüksek, ama dayanıklılığı az ve piyasa ömrü kısa modeller geliştiriyorlar. Önceden otomobil bir bütün olarak geliştirilirdi, koltuk döşemesinin ömrü ile şasenin ömrü, motorun dayanıklılığı ile şanzımanın dayanıklılığı, hepsi uzun süre dayanmak üzere geliştirilirdi, şimdi artık bu yok, araçlar sürekli daha hızlı bir sirkülasyon içerisinde bulunmak üzere geliştiriliyor, ve işte tam burada ilginç bir durum ortaya çıkıyor:
ALMANYA/BATI AVRUPA ve TÜRKİYE farkı:
Bu araçlar referans ülke ALMANYA'da 3 yıl sonra alt kademeye düşer, orada 2-3 yıl daha kalır, sonra bir alt kademeye daha düşer, 5 yıldan sonra değerinin %75'ini kaybetmiştir, 10 yılın sonunda da prese gider.
Türkiye'de ise bu araçlar 5 yıl boyunca krallar gibi yaşar, kıymetini iyi korur, 5 yıldan sonra 2. sahibine geçer, orada da fena bir hayat sürmez, iyi bakılır, ama yetkili servise götürülmez, özel servis ve sanayiye gider, orijinal parça değil, çıkma parça görür, GOODYEAR, MICHELIN, CONTINENTAL yerine STARMAXX, CEAT, COOPER gibi marka ayakkabı alırlar, VARTA, BOSCH yerine POVVER, AKDENİZ batarya takılır, MADE IN GERMANY yerine MADE IN CHINA parçalar gelir, filtreler ucuz ve kısa ömürlüdür, ama araç bir şekilde çalışmaya devam eder, elektroniği çok hassastır, bozulması demek aracın bitmesi demek.
İşte bu araçlar Almanya'da farklı, Türkiye'de farklı hayatlar sürerler, bir de burada ÖTV sayesinde araçlar katmerli fiyatla satılır, bu fahiş fiyattır aracı piyasada uzun süre tutan, yoksa 30.000 Euro'ya full 2.0 TDI 6-DSG PASSAT alınabilseydi Almanya'daki gibi durum çok farklı olurdu.
Bu araçlar Almanya'da bizim bildiğimiz şeklinden çok farklı satılıyor. 2.0 TDI 6-DSG VARIANT COMFORTLINE alınıyor, biz SEDAN hastasıyız, küçük motor, düşük vergi diyoruz. Aracı alıp allayıp pulluyoruz, onlar aracı alıp tepe tepe kullanıyorlar, boya var mı, darbe var mı sormuyorlar 2. el alırken, bizde piyasa ağzıyla arabada boya demek namus demek için az kaldı, hatta belki de geçti.
Algımız farklı, biz LED far yok diye dümdüz gidiyoruz, haklı olarak, 100.000 TL ödeyince, onlar için bu pek de büyük bir sorun değil.
Değerli dostlar,
Otomobil üreticileri anlamak gerek. Artık evladiyelik araçlar yok. Onlar da çok iyi biliyor, 3.2 yılda otomobil yenilendiğini, zaten farkındaysanız yeni model 5-6 yılda, makyaj da 3 yılda çıkıyor, aracın "kullanım ömrü" de kullanma kılavuzunda 10 yıl olarak belirtiliyor, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve buzdolabı gibi. Otomobiller de yavaş yavaş kullan-at materyaline dönüşmüş durumda. Size samimiyetle ifade edeyim ki Volkswagen dahil tüm otomobil üreticileri albenisi yüksek, kısa vadeli kullanım faydası yüksek, ama dayanıklılığı az ve piyasa ömrü kısa modeller geliştiriyorlar. Önceden otomobil bir bütün olarak geliştirilirdi, koltuk döşemesinin ömrü ile şasenin ömrü, motorun dayanıklılığı ile şanzımanın dayanıklılığı, hepsi uzun süre dayanmak üzere geliştirilirdi, şimdi artık bu yok, araçlar sürekli daha hızlı bir sirkülasyon içerisinde bulunmak üzere geliştiriliyor, ve işte tam burada ilginç bir durum ortaya çıkıyor:
ALMANYA/BATI AVRUPA ve TÜRKİYE farkı:
Bu araçlar referans ülke ALMANYA'da 3 yıl sonra alt kademeye düşer, orada 2-3 yıl daha kalır, sonra bir alt kademeye daha düşer, 5 yıldan sonra değerinin %75'ini kaybetmiştir, 10 yılın sonunda da prese gider.
Türkiye'de ise bu araçlar 5 yıl boyunca krallar gibi yaşar, kıymetini iyi korur, 5 yıldan sonra 2. sahibine geçer, orada da fena bir hayat sürmez, iyi bakılır, ama yetkili servise götürülmez, özel servis ve sanayiye gider, orijinal parça değil, çıkma parça görür, GOODYEAR, MICHELIN, CONTINENTAL yerine STARMAXX, CEAT, COOPER gibi marka ayakkabı alırlar, VARTA, BOSCH yerine POVVER, AKDENİZ batarya takılır, MADE IN GERMANY yerine MADE IN CHINA parçalar gelir, filtreler ucuz ve kısa ömürlüdür, ama araç bir şekilde çalışmaya devam eder, elektroniği çok hassastır, bozulması demek aracın bitmesi demek.
İşte bu araçlar Almanya'da farklı, Türkiye'de farklı hayatlar sürerler, bir de burada ÖTV sayesinde araçlar katmerli fiyatla satılır, bu fahiş fiyattır aracı piyasada uzun süre tutan, yoksa 30.000 Euro'ya full 2.0 TDI 6-DSG PASSAT alınabilseydi Almanya'daki gibi durum çok farklı olurdu.
Bu araçlar Almanya'da bizim bildiğimiz şeklinden çok farklı satılıyor. 2.0 TDI 6-DSG VARIANT COMFORTLINE alınıyor, biz SEDAN hastasıyız, küçük motor, düşük vergi diyoruz. Aracı alıp allayıp pulluyoruz, onlar aracı alıp tepe tepe kullanıyorlar, boya var mı, darbe var mı sormuyorlar 2. el alırken, bizde piyasa ağzıyla arabada boya demek namus demek için az kaldı, hatta belki de geçti.
Algımız farklı, biz LED far yok diye dümdüz gidiyoruz, haklı olarak, 100.000 TL ödeyince, onlar için bu pek de büyük bir sorun değil.
arkadaşlar görünen o ki biz bu markayı golballeşen dünyada gözümüzde fazla büyütüyoruz bence herkes arabasına binsin satılmasın bu araçlar bakın fazla değil kısa süre sonra yalvarırlar almamız için 100 bin ver ampül al yorumu hiçte haksız değil saygılar
arkadaşlar görünen o ki biz bu markayı golballeşen dünyada gözümüzde fazla büyütüyoruz bence herkes arabasına binsin satılmasın bu araçlar bakın fazla değil kısa süre sonra yalvarırlar almamız için 100 bin ver ampül al yorumu hiçte haksız değil saygılar
Bende Erzurum bayiden yeni passat highline 1,6 tdi dsg derin siyah siparişi verdim 25 aralıkta teslim edecekler. Alacak olan arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun.![]()
Bende Erzurum bayiden yeni passat highline 1,6 tdi dsg derin siyah siparişi verdim 25 aralıkta teslim edecekler. Alacak olan arkadaşlara şimdiden hayırlı olsun.![]()
Avrupa ülkeleri bizim gibi ,arabaya Muhtaç değilki.onlar için araba hafta sonu aile gezilerinde kullanılan bir Vasıta .o Yüzden Variant çok tercih ediliyor.avrupanın bir ucundan diğerine trenle gidebiliyorlar.ben ise Düzce den Adana'ya mecbur arabayla gitmek zorundayım, başka çarem yok .o Yüzden arabamda ,bir Alman'ın istemeyeceği konforu istiyorum.
Avrupa ülkeleri bizim gibi ,arabaya Muhtaç değilki.onlar için araba hafta sonu aile gezilerinde kullanılan bir Vasıta .o Yüzden Variant çok tercih ediliyor.avrupanın bir ucundan diğerine trenle gidebiliyorlar.ben ise Düzce den Adana'ya mecbur arabayla gitmek zorundayım, başka çarem yok .o Yüzden arabamda ,bir Alman'ın istemeyeceği konforu istiyorum.
1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
% kaç indirim yaptılar? Sanki 413 TL indirim olmuş totalde (trafik sigortası dahil değil ise). Sanki fiyat biraz yüksek gibi. En azından %1,5-2 indirim yaptırmaya çalışın derim.1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
% kaç indirim yaptılar? Sanki 413 TL indirim olmuş totalde (trafik sigortası dahil değil ise). Sanki fiyat biraz yüksek gibi. En azından %1,5-2 indirim yaptırmaya çalışın derim.1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
Merhaba Arkadaşlar!
Ülkelerdeki otomobil fiyatlarını, ve satış strateji,lerini karşılaştırırken,görüyorum,ki herkesin ana konusu,Türkiye,de ÖTV ve devletin,
yüksek vergi sistemi...Doğru buna katılıyorum...Devlet çoğu birimde yüksek vergi alarak, insanların alım gücünü düşürmüş durumdadır...
Ama başka ülkelerle ve bilhassa Almanya,ile karşılaştırma yaparken çok önemli bir şeyi,de göz ardı ediyorsunuz....
ENFLASYON....Enflasyon,a yenik düşmüş ülkelerde bir malın fiyatı her geçen yıl artış gösterir...
Bizim ülkemizde arabalar için konuşmak gerekirse enflasyon oranları %13,14 lerde seyredipte,,devlet enflasyon denetim torbasından
pahalılaşan ürünleri çıkartıp,başka ürünler koyup ENFLASYONU ,,tek haneli rakamlarda gösterdiği müddetçe ve bu ülkede enflasyon en az
%10 olduğu müddetçe bunu sadece ÖTV ve vergiler olarak düşünmek,te yanlış olur...Enflasyon ülke insanını zaman içinde YUTAR...
Bir ülke insanının alım gücünü, zaman içerisinde öldüren tek etken,,O ülkenin yıllık enflasyon oranlarını aşağı çekememesi,,,tüketim,,dışarı bağımlılık
ve bunun sonucunda bütçeyi denleştiremiyerek,,her türlü VERGİLER,DE arttırıma gitmenin kaçınılmaz oluşudur...
Bunu Almanya gibi ülkeler,le kıyasladığınızda orda enflasyon,un %3 ler gibi düşük seyrettiğini,de görürsünüz...Dolayısı ile iyi bir bütçe,denkleştirmesi,de yaparak bu tür ülkelerde denleştirme,yi ve harcamayı iyi yaptığından bu tür,vergi adaletsizliği,de olmaz...(Ülkeyi yönetenler, paraları müsrif bir şekilde harcamazlarsa)
O yüzden dirki Otomobil,lerde Türkiye,mizde enflasyon farkından doğan, her yıl % 7,,,8 de zam olduğundan,,,sıfır aldığınız bir aracı,5 yıl sonra verdiğinizde hala değerlidir,,
Çünkü verdiğiniz paranın (Oran,,arabasına göre değişir) ortalama diyelim,, 10.000 tl altına verirsiniz...Buda bu arabayı hala Türkiye,de değerli kılar...
Almanya,da bu durum çok farklıdır...Dediğim gibi öncelikle enflasyon oranı %2,,3 dür...
İkinci en büyük etken,de Almanya,da BİLİNÇLİ KULLANICI oranı,nın çok yüksek olmasıdır...
Yani heleki bir Alman,,alman markası otomobilde bir önemli kusur veya bir problem bulduğun,da bunu her tarafa yayar ve reklamize eder..
Başta ordaki kanunlar otomobilin kusurlarında insan hakkını daha çok savunur...
Sırf müşteri kaybetmiye,yim diyerek , kullanıcı hatası olsada, problemleri halletme yoluna giderler...
Bu gibi önemli etkenler,den dolayı Almanya,da (En önemli etken ENFLASYON oranının çok düşük olması)...
5 yaşına gelmiş araçlara eskimeye yaklaşmış araçlar gözü ile bakılır..Sevgiler....
Merhaba Arkadaşlar!
Ülkelerdeki otomobil fiyatlarını, ve satış strateji,lerini karşılaştırırken,görüyorum,ki herkesin ana konusu,Türkiye,de ÖTV ve devletin,
yüksek vergi sistemi...Doğru buna katılıyorum...Devlet çoğu birimde yüksek vergi alarak, insanların alım gücünü düşürmüş durumdadır...
Ama başka ülkelerle ve bilhassa Almanya,ile karşılaştırma yaparken çok önemli bir şeyi,de göz ardı ediyorsunuz....
ENFLASYON....Enflasyon,a yenik düşmüş ülkelerde bir malın fiyatı her geçen yıl artış gösterir...
Bizim ülkemizde arabalar için konuşmak gerekirse enflasyon oranları %13,14 lerde seyredipte,,devlet enflasyon denetim torbasından
pahalılaşan ürünleri çıkartıp,başka ürünler koyup ENFLASYONU ,,tek haneli rakamlarda gösterdiği müddetçe ve bu ülkede enflasyon en az
%10 olduğu müddetçe bunu sadece ÖTV ve vergiler olarak düşünmek,te yanlış olur...Enflasyon ülke insanını zaman içinde YUTAR...
Bir ülke insanının alım gücünü, zaman içerisinde öldüren tek etken,,O ülkenin yıllık enflasyon oranlarını aşağı çekememesi,,,tüketim,,dışarı bağımlılık
ve bunun sonucunda bütçeyi denleştiremiyerek,,her türlü VERGİLER,DE arttırıma gitmenin kaçınılmaz oluşudur...
Bunu Almanya gibi ülkeler,le kıyasladığınızda orda enflasyon,un %3 ler gibi düşük seyrettiğini,de görürsünüz...Dolayısı ile iyi bir bütçe,denkleştirmesi,de yaparak bu tür ülkelerde denleştirme,yi ve harcamayı iyi yaptığından bu tür,vergi adaletsizliği,de olmaz...(Ülkeyi yönetenler, paraları müsrif bir şekilde harcamazlarsa)
O yüzden dirki Otomobil,lerde Türkiye,mizde enflasyon farkından doğan, her yıl % 7,,,8 de zam olduğundan,,,sıfır aldığınız bir aracı,5 yıl sonra verdiğinizde hala değerlidir,,
Çünkü verdiğiniz paranın (Oran,,arabasına göre değişir) ortalama diyelim,, 10.000 tl altına verirsiniz...Buda bu arabayı hala Türkiye,de değerli kılar...
Almanya,da bu durum çok farklıdır...Dediğim gibi öncelikle enflasyon oranı %2,,3 dür...
İkinci en büyük etken,de Almanya,da BİLİNÇLİ KULLANICI oranı,nın çok yüksek olmasıdır...
Yani heleki bir Alman,,alman markası otomobilde bir önemli kusur veya bir problem bulduğun,da bunu her tarafa yayar ve reklamize eder..
Başta ordaki kanunlar otomobilin kusurlarında insan hakkını daha çok savunur...
Sırf müşteri kaybetmiye,yim diyerek , kullanıcı hatası olsada, problemleri halletme yoluna giderler...
Bu gibi önemli etkenler,den dolayı Almanya,da (En önemli etken ENFLASYON oranının çok düşük olması)...
5 yaşına gelmiş araçlara eskimeye yaklaşmış araçlar gözü ile bakılır..Sevgiler....
Valla benim aldığım fiyatın yanında pek normal değil. Gerçi bir Renault bile bu kadar fiyatlandıktan sonra vw ye birsey denmez. Ama tabi ki alacaklara saygımız var. Hayırlı olsun der mutluluklarına ortak oluruz.120-150 bine de passat b8 var ,70 bine de var.vw'yi takip edenler yeni kasanın % 5 civarı bir farkla geldiğini bilir.şu an ki fark b7 deki kampanyadan kaynaklanmakta.şu anda 1.6 b7 comfort manuel 82 bin civarı verilmekte .kampanyadan önce aynı araç 90 bin tl'ydi.şu an b8 comfort manuel dizel , 96 bin .fark % 5 dolayları .bu da normal
Valla benim aldığım fiyatın yanında pek normal değil. Gerçi bir Renault bile bu kadar fiyatlandıktan sonra vw ye birsey denmez. Ama tabi ki alacaklara saygımız var. Hayırlı olsun der mutluluklarına ortak oluruz.120-150 bine de passat b8 var ,70 bine de var.vw'yi takip edenler yeni kasanın % 5 civarı bir farkla geldiğini bilir.şu an ki fark b7 deki kampanyadan kaynaklanmakta.şu anda 1.6 b7 comfort manuel 82 bin civarı verilmekte .kampanyadan önce aynı araç 90 bin tl'ydi.şu an b8 comfort manuel dizel , 96 bin .fark % 5 dolayları .bu da normal
Merhaba Arkadaşlar!
Ülkelerdeki otomobil fiyatlarını, ve satış strateji,lerini karşılaştırırken,görüyorum,ki herkesin ana konusu,Türkiye,de ÖTV ve devletin,
yüksek vergi sistemi...Doğru buna katılıyorum...Devlet çoğu birimde yüksek vergi alarak, insanların alım gücünü düşürmüş durumdadır...
Ama başka ülkelerle ve bilhassa Almanya,ile karşılaştırma yaparken çok önemli bir şeyi,de göz ardı ediyorsunuz....
ENFLASYON....Enflasyon,a yenik düşmüş ülkelerde bir malın fiyatı her geçen yıl artış gösterir...
Bizim ülkemizde arabalar için konuşmak gerekirse enflasyon oranları %13,14 lerde seyredipte,,devlet enflasyon denetim torbasından
pahalılaşan ürünleri çıkartıp,başka ürünler koyup ENFLASYONU ,,tek haneli rakamlarda gösterdiği müddetçe ve bu ülkede enflasyon en az
%10 olduğu müddetçe bunu sadece ÖTV ve vergiler olarak düşünmek,te yanlış olur...Enflasyon ülke insanını zaman içinde YUTAR...
Bir ülke insanının alım gücünü, zaman içerisinde öldüren tek etken,,O ülkenin yıllık enflasyon oranlarını aşağı çekememesi,,,tüketim,,dışarı bağımlılık
ve bunun sonucunda bütçeyi denleştiremiyerek,,her türlü VERGİLER,DE arttırıma gitmenin kaçınılmaz oluşudur...
Bunu Almanya gibi ülkeler,le kıyasladığınızda orda enflasyon,un %3 ler gibi düşük seyrettiğini,de görürsünüz...Dolayısı ile iyi bir bütçe,denkleştirmesi,de yaparak bu tür ülkelerde denleştirme,yi ve harcamayı iyi yaptığından bu tür,vergi adaletsizliği,de olmaz...(Ülkeyi yönetenler, paraları müsrif bir şekilde harcamazlarsa)
O yüzden dirki Otomobil,lerde Türkiye,mizde enflasyon farkından doğan, her yıl % 7,,,8 de zam olduğundan,,,sıfır aldığınız bir aracı,5 yıl sonra verdiğinizde hala değerlidir,,
Çünkü verdiğiniz paranın (Oran,,arabasına göre değişir) ortalama diyelim,, 10.000 tl altına verirsiniz...Buda bu arabayı hala Türkiye,de değerli kılar...
Almanya,da bu durum çok farklıdır...Dediğim gibi öncelikle enflasyon oranı %2,,3 dür...
İkinci en büyük etken,de Almanya,da BİLİNÇLİ KULLANICI oranı,nın çok yüksek olmasıdır...
Yani heleki bir Alman,,alman markası otomobilde bir önemli kusur veya bir problem bulduğun,da bunu her tarafa yayar ve reklamize eder..
Başta ordaki kanunlar otomobilin kusurlarında insan hakkını daha çok savunur...
Sırf müşteri kaybetmiye,yim diyerek , kullanıcı hatası olsada, problemleri halletme yoluna giderler...
Bu gibi önemli etkenler,den dolayı Almanya,da (En önemli etken ENFLASYON oranının çok düşük olması)...
5 yaşına gelmiş araçlara eskimeye yaklaşmış araçlar gözü ile bakılır..Sevgiler....
..........
Merhaba Arkadaşlar!
Ülkelerdeki otomobil fiyatlarını, ve satış strateji,lerini karşılaştırırken,görüyorum,ki herkesin ana konusu,Türkiye,de ÖTV ve devletin,
yüksek vergi sistemi...Doğru buna katılıyorum...Devlet çoğu birimde yüksek vergi alarak, insanların alım gücünü düşürmüş durumdadır...
Ama başka ülkelerle ve bilhassa Almanya,ile karşılaştırma yaparken çok önemli bir şeyi,de göz ardı ediyorsunuz....
ENFLASYON....Enflasyon,a yenik düşmüş ülkelerde bir malın fiyatı her geçen yıl artış gösterir...
Bizim ülkemizde arabalar için konuşmak gerekirse enflasyon oranları %13,14 lerde seyredipte,,devlet enflasyon denetim torbasından
pahalılaşan ürünleri çıkartıp,başka ürünler koyup ENFLASYONU ,,tek haneli rakamlarda gösterdiği müddetçe ve bu ülkede enflasyon en az
%10 olduğu müddetçe bunu sadece ÖTV ve vergiler olarak düşünmek,te yanlış olur...Enflasyon ülke insanını zaman içinde YUTAR...
Bir ülke insanının alım gücünü, zaman içerisinde öldüren tek etken,,O ülkenin yıllık enflasyon oranlarını aşağı çekememesi,,,tüketim,,dışarı bağımlılık
ve bunun sonucunda bütçeyi denleştiremiyerek,,her türlü VERGİLER,DE arttırıma gitmenin kaçınılmaz oluşudur...
Bunu Almanya gibi ülkeler,le kıyasladığınızda orda enflasyon,un %3 ler gibi düşük seyrettiğini,de görürsünüz...Dolayısı ile iyi bir bütçe,denkleştirmesi,de yaparak bu tür ülkelerde denleştirme,yi ve harcamayı iyi yaptığından bu tür,vergi adaletsizliği,de olmaz...(Ülkeyi yönetenler, paraları müsrif bir şekilde harcamazlarsa)
O yüzden dirki Otomobil,lerde Türkiye,mizde enflasyon farkından doğan, her yıl % 7,,,8 de zam olduğundan,,,sıfır aldığınız bir aracı,5 yıl sonra verdiğinizde hala değerlidir,,
Çünkü verdiğiniz paranın (Oran,,arabasına göre değişir) ortalama diyelim,, 10.000 tl altına verirsiniz...Buda bu arabayı hala Türkiye,de değerli kılar...
Almanya,da bu durum çok farklıdır...Dediğim gibi öncelikle enflasyon oranı %2,,3 dür...
İkinci en büyük etken,de Almanya,da BİLİNÇLİ KULLANICI oranı,nın çok yüksek olmasıdır...
Yani heleki bir Alman,,alman markası otomobilde bir önemli kusur veya bir problem bulduğun,da bunu her tarafa yayar ve reklamize eder..
Başta ordaki kanunlar otomobilin kusurlarında insan hakkını daha çok savunur...
Sırf müşteri kaybetmiye,yim diyerek , kullanıcı hatası olsada, problemleri halletme yoluna giderler...
Bu gibi önemli etkenler,den dolayı Almanya,da (En önemli etken ENFLASYON oranının çok düşük olması)...
5 yaşına gelmiş araçlara eskimeye yaklaşmış araçlar gözü ile bakılır..Sevgiler....
..........
Ben buna katilmiyorumyeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Ben buna katilmiyorumyeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Kesinlikle aynı fikirdeyimBen buna katilmiyorum
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR![]()
Kesinlikle aynı fikirdeyimBen buna katilmiyorum
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR![]()
easy open opsiyonu keyless Access'i kapsıyormu?. yani hem anahtarsız giriş yapacaz hemde elimizde poşet varken arka tampon altına ayağımızı getirince bagaj kapağı otomatik açılıyor değiilmi?Easy Open var, ayaklaya bagaj açma bile mevcut, anahtarsız giriş Keyless Access'in bir üst versiyonu bu.![]()
easy open opsiyonu keyless Access'i kapsıyormu?. yani hem anahtarsız giriş yapacaz hemde elimizde poşet varken arka tampon altına ayağımızı getirince bagaj kapağı otomatik açılıyor değiilmi?Easy Open var, ayaklaya bagaj açma bile mevcut, anahtarsız giriş Keyless Access'in bir üst versiyonu bu.![]()
Kaporayı verdiğimde aralık sonu teslim edilecek denilen araç bugün aradığım da ocak başına dönüştü, daha da uzamazsa iyi.
Kaporayı verdiğimde aralık sonu teslim edilecek denilen araç bugün aradığım da ocak başına dönüştü, daha da uzamazsa iyi.
"Sürüş profil seçimi" "driving profile selection" opsiyonun ne olduğunu bilen varmı?
"Sürüş profil seçimi" "driving profile selection" opsiyonun ne olduğunu bilen varmı?
Kuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.Ben buna katilmiyorum
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Kuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.Ben buna katilmiyorum
Flu sellektor yapsa ne olur yapmasa ne olur
ben megane la da jetta ile de Passat ile de 110 gecmem 3.20 d olsa da gecmem yakut pahali arabam pahali CANIM tatli ailem değerli
Albea bile sellektor yapsa çokta lulu
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Bedava olur mu lecabus, biz veriyoruz ya benzin parasını :s
Ben de ivmelenmesi iyi olan aracın kazadan koruduğuna inananlardanım.Özellikle tali yoldan ana yola çıkışta, sollamalarda, ani yan tarafa çok yaklaşmış araçtan kaçışlarda gibi. Mutlaka maksimum hız demek değil yani. Araba dediğin seri olacak.
Ben de ivmelenmesi iyi olan aracın kazadan koruduğuna inananlardanım.Özellikle tali yoldan ana yola çıkışta, sollamalarda, ani yan tarafa çok yaklaşmış araçtan kaçışlarda gibi. Mutlaka maksimum hız demek değil yani. Araba dediğin seri olacak.
yakıt ekonomisi yaptırmaya yönelik elektronik yazılımsal bi sistem. ekonomik modda giderken gaz pedalı resmen ölüyor. araba 2500 devrin altında çalışıyor.. sport moda kadar yolu var. sport moda alınca da vites S konumundaymış gibi yüksek devirde gidiyor.. adaptif şasi, süspansiyon, direksiyon sistemleri olmadığı için olay gaz pedalı tepkisinden ibaret olur
yakıt ekonomisi yaptırmaya yönelik elektronik yazılımsal bi sistem. ekonomik modda giderken gaz pedalı resmen ölüyor. araba 2500 devrin altında çalışıyor.. sport moda kadar yolu var. sport moda alınca da vites S konumundaymış gibi yüksek devirde gidiyor.. adaptif şasi, süspansiyon, direksiyon sistemleri olmadığı için olay gaz pedalı tepkisinden ibaret olur
Easy Open = Keyless Access +Ayakla Bagaj Ama, tabi kapsıyor, zaten ona göre daha pahalı. Benim CC'de işte tam bu sistem vardı.
Easy Open = Keyless Access +Ayakla Bagaj Ama, tabi kapsıyor, zaten ona göre daha pahalı. Benim CC'de işte tam bu sistem vardı.
bu opsiyon tamda benim istediğim bir donanım. içinde değişik modları olan, economi normal, sport ve indivual gibi bir yazılım. aracın gaz tepkilerine direksiyona ve dsg lerde şanzumana etki ediyor. ayarlı amortisörlü olanlarda süspansiyon sertliğinide etkiliyor. en güzeli ise induvual seçeneği ki bu seçenekte aracın ayarlarını elle istediğiniz gibi yapıyorsunuz. örneğin. vites değiştirme devri, gaz hassaslık ayarı, direksiyon ayarlarınız sizin keyfinize kalmış. opsiyonla araç alırsam muhakkak isteyeceğim bir donanım. golf te 300 tl gibi bir rakama geliyordu. bence standart olması gereken bir donanım.
bu opsiyon tamda benim istediğim bir donanım. içinde değişik modları olan, economi normal, sport ve indivual gibi bir yazılım. aracın gaz tepkilerine direksiyona ve dsg lerde şanzumana etki ediyor. ayarlı amortisörlü olanlarda süspansiyon sertliğinide etkiliyor. en güzeli ise induvual seçeneği ki bu seçenekte aracın ayarlarını elle istediğiniz gibi yapıyorsunuz. örneğin. vites değiştirme devri, gaz hassaslık ayarı, direksiyon ayarlarınız sizin keyfinize kalmış. opsiyonla araç alırsam muhakkak isteyeceğim bir donanım. golf te 300 tl gibi bir rakama geliyordu. bence standart olması gereken bir donanım.
Kuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.
Yaşa Ferdi abim![]()
Kuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.
Yaşa Ferdi abim![]()
Valla Jetta olsun Passat olsun 105 bg ile on numara kalkisi varKuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.
Bana yetiyor bastim mi 160 i da buluyor ivmelenme de bana yetiyor doğrusu
120 bg motor bana yeter
Bugün manüel tungsten griye dönüş yaptim tek silinti içi siyah otomatik olanin içi bej ama beni asiyor fiyat olarak
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Valla Jetta olsun Passat olsun 105 bg ile on numara kalkisi varKuvvetli araç sadece hız yapmada işe yaramaz. Acil durumlarda sizi kazadan da kurtarır. Başka bir araç sizi sıkıştırdığında veya benzer bir durum oluştuğunda maksimum hız değil, ivmelenme sizi olay mahallinden uzaklaştırabilir, kazadan koruyabilir. Sollamada tehlikesizce araç geçmenizi sağlar. vs. vs. Gücün elinizde bulunması kullanmanızı gerektirmez. Ama bir kere işe yarar. O da kazadan kurtarır. Aracınız çok yüklü olduğunda güçlü araç bayılmaz vs vs. Ülkenin çarpık petrol ambargosu vergi sistemi hala devam ediyor. Mevcut durumda da olay enayi söğüşleme durumunda. Kuralları koyanlar S600 ve benzerlerine bedava benzin ile biniyorlar.
Bana yetiyor bastim mi 160 i da buluyor ivmelenme de bana yetiyor doğrusu
120 bg motor bana yeter
Bugün manüel tungsten griye dönüş yaptim tek silinti içi siyah otomatik olanin içi bej ama beni asiyor fiyat olarak
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Eşimde 1.6 105 PS skoda octavia var. Arada kullanıyorum. Araçta pek ivmelenme yok. Muhtemelende de Passattan hafiftir. Size iyi gelmesi alışkanlıktan ya da sürüş tarzınızdan kaynaklanıyor olabilir. Zaten ivmelenmesinin iyi olmasını çevrenizdeki araçların ivmelenmesine göre değerlendirmek lazım. Piyasada bulunan bir çok aracın gücü yakın veya daha fazla. Konuyu uzatmaya gerek yok. Siz memnunsanız sizin için sorun yok demektir.Valla Jetta olsun Passat olsun 105 bg ile on numara kalkisi var
Bana yetiyor bastim mi 160 i da buluyor ivmelenme de bana yetiyor doğrusu
120 bg motor bana yeter
Bugün manüel tungsten griye dönüş yaptim tek silinti içi siyah otomatik olanin içi bej ama beni asiyor fiyat olarak
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Eşimde 1.6 105 PS skoda octavia var. Arada kullanıyorum. Araçta pek ivmelenme yok. Muhtemelende de Passattan hafiftir. Size iyi gelmesi alışkanlıktan ya da sürüş tarzınızdan kaynaklanıyor olabilir. Zaten ivmelenmesinin iyi olmasını çevrenizdeki araçların ivmelenmesine göre değerlendirmek lazım. Piyasada bulunan bir çok aracın gücü yakın veya daha fazla. Konuyu uzatmaya gerek yok. Siz memnunsanız sizin için sorun yok demektir.Valla Jetta olsun Passat olsun 105 bg ile on numara kalkisi var
Bana yetiyor bastim mi 160 i da buluyor ivmelenme de bana yetiyor doğrusu
120 bg motor bana yeter
Bugün manüel tungsten griye dönüş yaptim tek silinti içi siyah otomatik olanin içi bej ama beni asiyor fiyat olarak
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Madem öyle, Bugatti alın. Kimse size selektör yapamasın... :Dyeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
Madem öyle, Bugatti alın. Kimse size selektör yapamasın... :Dyeni kasada gelen act motor (150 hp) eski 122'likleri bitirecek, hatta yeni kasada gelen 125'likler bile tercih edilmez, böyle bir araç en az 150 hp olmalı zaten, dizeller zaten hantaldı sırf yakıt tasarrufu yapacam diye 105 hp lik 1.5 ton arabaya da binilmez. şimdikiler 120 hp ama genede az sayılır, sen 100 bin TL vermişsin yolda arkandan kapaklı jantlı şirket filosu 1,5 dci fluence gelecek sellektörlerle fotoğrafını çekecek sonra passat'a biniyorum diye sevinecen...Aslan besleyeceksen yemini düşünmeyeceksin !
ötv indirimi 32.300 görünüyor sizin aldığınız araç için ama sizin aldığınız fiyat gayet iyiymiş.39.300 sanırım indiriminiz.Benim de engelli raporuyla almak gibi bi planım var ama bakalım hayırlısı.Bu kadar avantajlıysa çok iyi...Hayırlı olsun size şimdiden.1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
Konu Dehşetabdül tarafından (20 11 2014 Saat 18:28 ) değiştirilmiştir.
ötv indirimi 32.300 görünüyor sizin aldığınız araç için ama sizin aldığınız fiyat gayet iyiymiş.39.300 sanırım indiriminiz.Benim de engelli raporuyla almak gibi bi planım var ama bakalım hayırlısı.Bu kadar avantajlıysa çok iyi...Hayırlı olsun size şimdiden.1.6 TDI highline.derin siyah içi bej.toplam tutar 125.300 tl. Engelli raporumuzla son fiyat 86000 tl.raporumuz da onaylandi.kaporamizi verdik.bize verilen teslim tarihi aralık 15 sonrası. ..sadece şunu merak ediyorum: ötv muafiyetimiz varken acaba başka bir araç mi baksak yoksa inadına vw inadına b8 mi?
Metalik renk dahil 66500 TLötv indirimi 32.300 görünüyor sizin aldığınız araç için ama sizin aldığınız fiyat gayet iyiymiş.39.300 sanırım indiriminiz.Benim de engelli raporuyla almak gibi bi planım var ama bakalım hayırlısı.Bu kadar avantajlıysa çok iyi...Hayırlı olsun size şimdiden.
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR
Metalik renk dahil 66500 TLötv indirimi 32.300 görünüyor sizin aldığınız araç için ama sizin aldığınız fiyat gayet iyiymiş.39.300 sanırım indiriminiz.Benim de engelli raporuyla almak gibi bi planım var ama bakalım hayırlısı.Bu kadar avantajlıysa çok iyi...Hayırlı olsun size şimdiden.
BİR ÖNCEKİ GÜN BUGÜNDEN DAHA GÜZEL İSE BUGÜNÜN KIYMETİNİ BİL YARIN DAHA KÖTÜ OLABİLİR