Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
aşağıdaki benim ilk taşınabilir (!) bilgisayarımdı..compaq portable III. 96 yılında yurtdışındaki hocam bana vermişti kullanayım diye. zamanında 5000$ civarında paraya almış, onun için çok dikkatli ol diye de beni uyarmıştı. 1994'de ben ilk amerika'ya gittiğimde 4995$a 0 milde hyundai accent veriyorlardı, bu bilgisayar 80lerin sonunda alınmıştı herhalde. 5 1/4 disket, 20mb hdd, 640 kb ram ve az renki ekran. tam hatırlamıyorum ama herhalde win 286 ile çalışıyordu..
![]()
aşağıdaki benim ilk taşınabilir (!) bilgisayarımdı..compaq portable III. 96 yılında yurtdışındaki hocam bana vermişti kullanayım diye. zamanında 5000$ civarında paraya almış, onun için çok dikkatli ol diye de beni uyarmıştı. 1994'de ben ilk amerika'ya gittiğimde 4995$a 0 milde hyundai accent veriyorlardı, bu bilgisayar 80lerin sonunda alınmıştı herhalde. 5 1/4 disket, 20mb hdd, 640 kb ram ve az renki ekran. tam hatırlamıyorum ama herhalde win 286 ile çalışıyordu..
![]()
Ben 1990 yılında kullanmaya başladım bunlar, iki kutu vardı, iki tanesi "sistem disketi" idi, bilgisayarlarda da hdd filan yoktu, biz de hayal ederdik, "içinde sabit bir disk olsa, bundan kaç tane koymaları gerekir" filan diye. Bir tanesi 180 kb idi, sonra çift yönlüler çıktı, devrim gibi oldu, 360 kb'lıklar. Sonra yüksek yoğunluklular (HD=High Density) çıktı, kapasite de 1.38 MB'a çıktı. 3.5'luklar çıktığında onlar da ilk önce tek yönlü idi, sonra çift yönlüye döndü.şimdi bu disketleri çok iyi hatırlıyorum ve kullandım desem bana yaşlı muamelesi yapmassınız umarım..![]()
Ekranlar da, kendisi siyah, yazıları ya turuncu, ya da yeşildi, beyaz yazılı olanlar bulunmazdı ve pahalıydı. Mouse'un sadece adı vardı, ilk geldiğinde de uzun süre ben mouse'u kullanamamıştım.
Hey gidi günler...![]()
Ben 1990 yılında kullanmaya başladım bunlar, iki kutu vardı, iki tanesi "sistem disketi" idi, bilgisayarlarda da hdd filan yoktu, biz de hayal ederdik, "içinde sabit bir disk olsa, bundan kaç tane koymaları gerekir" filan diye. Bir tanesi 180 kb idi, sonra çift yönlüler çıktı, devrim gibi oldu, 360 kb'lıklar. Sonra yüksek yoğunluklular (HD=High Density) çıktı, kapasite de 1.38 MB'a çıktı. 3.5'luklar çıktığında onlar da ilk önce tek yönlü idi, sonra çift yönlüye döndü.şimdi bu disketleri çok iyi hatırlıyorum ve kullandım desem bana yaşlı muamelesi yapmassınız umarım..![]()
Ekranlar da, kendisi siyah, yazıları ya turuncu, ya da yeşildi, beyaz yazılı olanlar bulunmazdı ve pahalıydı. Mouse'un sadece adı vardı, ilk geldiğinde de uzun süre ben mouse'u kullanamamıştım.
Hey gidi günler...![]()
Abi bu egzost stilini ilk çıkaran MANSORY oldu malumundur firma lüks araçları acaip! modifiye ediyor.
İlk uyguladığı model de Range Rover di. Bi arakadaşa getirtmiştik 5700€ ya
Abi bu egzost stilini ilk çıkaran MANSORY oldu malumundur firma lüks araçları acaip! modifiye ediyor.
İlk uyguladığı model de Range Rover di. Bi arakadaşa getirtmiştik 5700€ ya
mehmet abi bugun biraz deday fotograflari cektim, passatdan degil ama,
mercedes E200 avangard
isten gelince eklerim fotograflari, umarim begenirsin..![]()
mehmet abi bugun biraz deday fotograflari cektim, passatdan degil ama,
mercedes E200 avangard
isten gelince eklerim fotograflari, umarim begenirsin..![]()
Üstad ufak bi soru;
2.0 tdi 140bg std CC mi yoksa gırtlağına kadar dolu 1.4 tsi CC mi alınır?
Üstad ufak bi soru;
2.0 tdi 140bg std CC mi yoksa gırtlağına kadar dolu 1.4 tsi CC mi alınır?
Cem abi gırtlağına kadar dolu CC gider sana boş araba kesmez![]()
Üstad ufak bi soru;
2.0 tdi 140bg std CC mi yoksa gırtlağına kadar dolu 1.4 tsi CC mi alınır?
Alacak olan kişinin;
1- Maddi imkanı
2- Yapacağı yol'a göre verilecek olan değişmekle birlikte;
Ben her halukarda 1.4 benzinliyi tercih ederim. Zira, 2.0 dizel daha pahalı. Aradaki fiyat farkını ben benzinli ile ancak 2 seneden sonra çıkartırım, daha sonra dizel daha kârlı olacakmış gibi gözükse de bakım ve parça fiyatları bakımında tercihim yine benzinliden yana olur. Dizel ile benzin fiyatları arasındaki fark her ne kadar yaklaşmış gibi görünse de TDI, tüketim olarak az yakar, özellikle rampada iyi çıkar, benzinli biraz daha bayılır, fakat bu durumda içerde verdiği ses ve titreşimden dolayı tercihim yine benzinliden yana olur. Ayrıca yine beni benzinliden tarafa çevirecek konu, vergi dilimi. 1.4'e 827 lira yıllık vergi, 2.0 TDI'ye ise 2.300 lira vergi verilecek. Minimum 5 yılla çarpıldığında aradaki fark 7.500 civarında fazladan TDI'ye ödenecek vergi var. Eğer bu araç 10 yıllık kullanılacaksa 15.000 liraya çıkıyor bu fark.
Alt alta üst üste topladığımda benim tercihim her türlü 1.4 TSI çıkıyor.
BENCE
Ekleme: Ha bir de donanım farkı varmış, donanım yönünden baktığım zaman da TSI diyor kalbim. Fiyat, donanımdan dolayı birbirine yaklaşmış olabilir, bu durumda yine TSI, yine TSI.
Konu Lukunku tarafından (12 01 2013 Saat 23:03 ) değiştirilmiştir.
Üstad ufak bi soru;
2.0 tdi 140bg std CC mi yoksa gırtlağına kadar dolu 1.4 tsi CC mi alınır?
Alacak olan kişinin;
1- Maddi imkanı
2- Yapacağı yol'a göre verilecek olan değişmekle birlikte;
Ben her halukarda 1.4 benzinliyi tercih ederim. Zira, 2.0 dizel daha pahalı. Aradaki fiyat farkını ben benzinli ile ancak 2 seneden sonra çıkartırım, daha sonra dizel daha kârlı olacakmış gibi gözükse de bakım ve parça fiyatları bakımında tercihim yine benzinliden yana olur. Dizel ile benzin fiyatları arasındaki fark her ne kadar yaklaşmış gibi görünse de TDI, tüketim olarak az yakar, özellikle rampada iyi çıkar, benzinli biraz daha bayılır, fakat bu durumda içerde verdiği ses ve titreşimden dolayı tercihim yine benzinliden yana olur. Ayrıca yine beni benzinliden tarafa çevirecek konu, vergi dilimi. 1.4'e 827 lira yıllık vergi, 2.0 TDI'ye ise 2.300 lira vergi verilecek. Minimum 5 yılla çarpıldığında aradaki fark 7.500 civarında fazladan TDI'ye ödenecek vergi var. Eğer bu araç 10 yıllık kullanılacaksa 15.000 liraya çıkıyor bu fark.
Alt alta üst üste topladığımda benim tercihim her türlü 1.4 TSI çıkıyor.
BENCE
Ekleme: Ha bir de donanım farkı varmış, donanım yönünden baktığım zaman da TSI diyor kalbim. Fiyat, donanımdan dolayı birbirine yaklaşmış olabilir, bu durumda yine TSI, yine TSI.
Jant isimleri konusunda azıcık cahilim, o yüzden bağışlayın.
Evet, 5 kollu jantlar güzel de bu sanki fazla basit duruyor, bunun biraz daha şekilli olanları var, onlar daha güzel...
Mesela şunun gibi;
Bir tane daha vardı, onu henüz bulamadım. Bulunca onu da göstereceğim. Yani bunlar benim fikrim, benim beğendiklerim. Herkesin görüşüne de saygım var.
Jant isimleri konusunda azıcık cahilim, o yüzden bağışlayın.
Evet, 5 kollu jantlar güzel de bu sanki fazla basit duruyor, bunun biraz daha şekilli olanları var, onlar daha güzel...
Mesela şunun gibi;
Bir tane daha vardı, onu henüz bulamadım. Bulunca onu da göstereceğim. Yani bunlar benim fikrim, benim beğendiklerim. Herkesin görüşüne de saygım var.