Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. #1
    offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mehmet Murat ÇAKMAK
    Üyelik Tarihi
    13/08/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.029
    34 JP 4245

    Exclamation Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Benzin olmuş malum 5 TL, bu teknikler hepimiz için başucu bilgileri oldu ne yazık ki Ben bir kısmını uyguluyorum ve çok faydasını gördüğümü düşünüyorum. Sizinle de paylaşmak istedim. Ekonomik Araç Kullanmanın Basitç Püf Noktaları:

    • Aracınızın bakımlarını düzenli olarak yaptırmalısınız.


    • Lastik basınçları aracınızın kullanım kitapçığında belirtildiği gibi olmalı.


    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.


    • 70 km/saat üstü hızlarda cam açmayın, klima kullanın. Hız arttıkça açık cam paraşüt etkisi yaratmaya başlar ve aracın hızına direnç oluşturur (aracı yavaşlatır).


    • Sürekli şerit değiştirmeyin. Sürekli şerit değiştirmek, aynı mesafeyi daha uzun yoldan gitmeniz ve haliyle daha fazla yakıt tüketmeniz demektir. Düz bir çizgiyi takip ederek ulaşabileceğiniz yolu zikzak çizerek gitmek şüphesiz ki daha fazla yol gitmek demektir.


    • Aracınızın hızını mümkün olduğunca sabit tutun. Unutmayın, aracınız en düşük yakıt tüketimini sabit hızda yakalar. Bu yüzden mümkün olduğunca sabit hızlarda ilerlemeye özen gösterin.


    • Mümkün olduğunca az frene basın. Elbette kendinizi ve başkalarını tehlikeye atmamak şartıyla. Frene ne kadar az basarsanız, gaza da o kadar az basma ihtiyacı duyarsınız. Bu da yakıt tüketimini çok olumlu şekilde etkiler.


    • Hızınızı yolun eğimine göre belirleyin. Yokuş yukarı çıkarken aracınızın yavaşlamasına, yokuş aşağı inerken de aracınızın hızlanmasına (hız sınırları dahilinde) izin verin.


    • Uzun yolculuklarda makul hızlarda giden büyük bir aracın arkasından (güvenli takip mesafesini koruyarak) gidin. Önünüzdeki araç size rüzgar tüneli açacağından aracınızın maruz kalacağı rüzgar direnci minimuma iner ve bu da aracınızın daha az yakıt tüketmesini sağlar.


    • Havalar sıcaksa ve aracınızı sık kullanmıyorsanız deponuzu dolu tutmaya özen gösterin. Boş alanı fazla olan depodaki yakıt, dolu depodaki yakıta göre daha kolay ve hızlı buharlaşır.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.

  2. #1
    offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.029

    Benzin olmuş malum 5 TL, bu teknikler hepimiz için başucu bilgileri oldu ne yazık ki Ben bir kısmını uyguluyorum ve çok faydasını gördüğümü düşünüyorum. Sizinle de paylaşmak istedim. Ekonomik Araç Kullanmanın Basitç Püf Noktaları:

    • Aracınızın bakımlarını düzenli olarak yaptırmalısınız.


    • Lastik basınçları aracınızın kullanım kitapçığında belirtildiği gibi olmalı.


    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.


    • 70 km/saat üstü hızlarda cam açmayın, klima kullanın. Hız arttıkça açık cam paraşüt etkisi yaratmaya başlar ve aracın hızına direnç oluşturur (aracı yavaşlatır).


    • Sürekli şerit değiştirmeyin. Sürekli şerit değiştirmek, aynı mesafeyi daha uzun yoldan gitmeniz ve haliyle daha fazla yakıt tüketmeniz demektir. Düz bir çizgiyi takip ederek ulaşabileceğiniz yolu zikzak çizerek gitmek şüphesiz ki daha fazla yol gitmek demektir.


    • Aracınızın hızını mümkün olduğunca sabit tutun. Unutmayın, aracınız en düşük yakıt tüketimini sabit hızda yakalar. Bu yüzden mümkün olduğunca sabit hızlarda ilerlemeye özen gösterin.


    • Mümkün olduğunca az frene basın. Elbette kendinizi ve başkalarını tehlikeye atmamak şartıyla. Frene ne kadar az basarsanız, gaza da o kadar az basma ihtiyacı duyarsınız. Bu da yakıt tüketimini çok olumlu şekilde etkiler.


    • Hızınızı yolun eğimine göre belirleyin. Yokuş yukarı çıkarken aracınızın yavaşlamasına, yokuş aşağı inerken de aracınızın hızlanmasına (hız sınırları dahilinde) izin verin.


    • Uzun yolculuklarda makul hızlarda giden büyük bir aracın arkasından (güvenli takip mesafesini koruyarak) gidin. Önünüzdeki araç size rüzgar tüneli açacağından aracınızın maruz kalacağı rüzgar direnci minimuma iner ve bu da aracınızın daha az yakıt tüketmesini sağlar.


    • Havalar sıcaksa ve aracınızı sık kullanmıyorsanız deponuzu dolu tutmaya özen gösterin. Boş alanı fazla olan depodaki yakıt, dolu depodaki yakıta göre daha kolay ve hızlı buharlaşır.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.


  3. #2
    offline
    BeratYILDIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Berat
    Üyelik Tarihi
    16/01/2012
    Yer
    Sivas
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    1.735

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Bilgi için teşekkürler.Öndeki aracı takip hariç diğerleri yaptığım şeyler.Öndeki aracı takip edeyim derken ön camdan olabilirsiniz dikkat etmek lazım
    Passait bunu beğendi
  4. #2
    offline
    BeratYILDIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.735

    Bilgi için teşekkürler.Öndeki aracı takip hariç diğerleri yaptığım şeyler.Öndeki aracı takip edeyim derken ön camdan olabilirsiniz dikkat etmek lazım

  5. #3
    offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mehmet Murat ÇAKMAK
    Üyelik Tarihi
    13/08/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.029
    34 JP 4245

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Haklısınız, çok şükür tecrübe etmedim, Allah'ta ettirmesin kimseye
  6. #3
    offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.029

    Haklısınız, çok şükür tecrübe etmedim, Allah'ta ettirmesin kimseye

  7. #4
    offline
    Akif Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    akif
    Üyelik Tarihi
    27/12/2012
    Yer
    Afyonkarahisar
    Model
    Octavia
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    39
    03 LH 066

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Güzel derleme, teşekkürler..
    mmcakmak bunu beğendi
  8. #4
    offline
    Akif Hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    39

    Güzel derleme, teşekkürler..

  9. #5
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    serdar
    Üyelik Tarihi
    17/03/2013
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    181
    34 aa 0001

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.



    Bu kısıma katılmıyorum.Çünkü yokuş aşağı viteste araba motor freninden dolayı çok uzun mesafe gitmiyor,boşa alındığında yokuşun durumuna göre km'lerce rölanti devrinde gitmek mümkün .Tabi trafiğin durumuna göre.km'lerce rölantide gideceğim diye kendimizi ve başkalarını tehlikeye atmadan.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.


    Bu bölümü de şiddetle tavsiye ederim.Şehiriçinde bol ışıklı bir yolda en çok tasarrufu bu kullanım şekli sağlıyor.
    serken33 bunu beğendi
  10. #5
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    181

    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.



    Bu kısıma katılmıyorum.Çünkü yokuş aşağı viteste araba motor freninden dolayı çok uzun mesafe gitmiyor,boşa alındığında yokuşun durumuna göre km'lerce rölanti devrinde gitmek mümkün .Tabi trafiğin durumuna göre.km'lerce rölantide gideceğim diye kendimizi ve başkalarını tehlikeye atmadan.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.


    Bu bölümü de şiddetle tavsiye ederim.Şehiriçinde bol ışıklı bir yolda en çok tasarrufu bu kullanım şekli sağlıyor.

  11. #6
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    serdar
    Üyelik Tarihi
    17/03/2013
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    181
    34 aa 0001

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    http://www.passatturkiye.com/neyi-na...-km-gider.html

    Bu linkte bazı verilerimi paylaşmıştım.
  12. #6
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    181

    http://www.passatturkiye.com/neyi-na...-km-gider.html

    Bu linkte bazı verilerimi paylaşmıştım.

  13. #7
    offline
    passatonr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    onur ergin
    Üyelik Tarihi
    30/08/2013
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2000
    Mesajlar
    4.435
    34 BUF 212

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    verilen bilgiler güzel öncelikle teşekkürler..

    bunları buraya yazmak bile bir marifet ayrıca bir teşekkür daha...
  14. #7
    offline
    passatonr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    4.435

    verilen bilgiler güzel öncelikle teşekkürler..

    bunları buraya yazmak bile bir marifet ayrıca bir teşekkür daha...

  15. #8
    offline
    kvaconi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    20/04/2013
    Yer
    ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    155

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

       ambarli Nickli Üyeden Alıntı
    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.



    Bu kısıma katılmıyorum.Çünkü yokuş aşağı viteste araba motor freninden dolayı çok uzun mesafe gitmiyor,boşa alındığında yokuşun durumuna göre km'lerce rölanti devrinde gitmek mümkün .Tabi trafiğin durumuna göre.km'lerce rölantide gideceğim diye kendimizi ve başkalarını tehlikeye atmadan.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.


    Bu bölümü de şiddetle tavsiye ederim.Şehiriçinde bol ışıklı bir yolda en çok tasarrufu bu kullanım şekli sağlıyor.
    bende aynen katılıyorum ve aracın vitesteyken yokuş aşağıya inerken gazdan ayagını çekince yakıt tüketmediğine inanmıyorum motorun yakıt tüketmemesi demek motorun çalışmıyor olması demek o zaman şöyle bir deneme yapın araç viteste yokuş aşağıya inerken kontağı kapatın bakalım aynı şekilde ine bilecekmisiniz , yani o motorun çalışmasını yokuş aşagıya inerkenki ivmelenmemi sağlıyor yoksa motorun rolantidede yakacağı kadar bir yakıtı tüketerekmi inmesini sağlıyor ortaya çıkar ozaman.
  16. #8
    offline
    kvaconi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    155

       ambarli Nickli Üyeden Alıntı
    • 2000′li yıllarda ve sonrasında üretilmiş bir aracınız varsa vitesi asla boşa almayın. Enjeksiyonlu motorlar vites boştayken rölanti durumundaymış gibi yakıt tüketirler, ancak seyir halindeyken (yokuş aşağı inerken) vitesi boşa almak yerine sadece ayağınızı gazdan çekerseniz “hiç yakıt tüketmezler”.



    Bu kısıma katılmıyorum.Çünkü yokuş aşağı viteste araba motor freninden dolayı çok uzun mesafe gitmiyor,boşa alındığında yokuşun durumuna göre km'lerce rölanti devrinde gitmek mümkün .Tabi trafiğin durumuna göre.km'lerce rölantide gideceğim diye kendimizi ve başkalarını tehlikeye atmadan.


    • Trafik ışıklarında kırmızı ışığı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve frene de ışığa yaklaşana kadar basmayın. Bırakın aracınız kendiliğinden yavaşlasın. Böylece eğer siz ışığa gidene kadar yeşil yanarsa aracınız çok fazla hız kaybetmemiş olur, eğer siz ışığa gelene kadar kırmızı ışık yanmaya devam ederse de ayağınızı gazdan çektiğiniz süre boyunca yakıt tüketmemiş olursunuz.


    Bu bölümü de şiddetle tavsiye ederim.Şehiriçinde bol ışıklı bir yolda en çok tasarrufu bu kullanım şekli sağlıyor.
    bende aynen katılıyorum ve aracın vitesteyken yokuş aşağıya inerken gazdan ayagını çekince yakıt tüketmediğine inanmıyorum motorun yakıt tüketmemesi demek motorun çalışmıyor olması demek o zaman şöyle bir deneme yapın araç viteste yokuş aşağıya inerken kontağı kapatın bakalım aynı şekilde ine bilecekmisiniz , yani o motorun çalışmasını yokuş aşagıya inerkenki ivmelenmemi sağlıyor yoksa motorun rolantidede yakacağı kadar bir yakıtı tüketerekmi inmesini sağlıyor ortaya çıkar ozaman.

  17. #9
    offline
    TEM255 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yusuf
    Üyelik Tarihi
    19/11/2013
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2004
    Mesajlar
    117

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Hic bir aracin bosta kullanilmasi on gorulmez. Arac her zaman kotrol altinda bulunmasi cok onemlidir.

    Ayrica arac viteste ve vitese gore uygun bir hizdaysa bu momentle aracin yakit hatcamamasi cok dogaldir. Yol bilgisayarinin algilayamadigi kadar ve rolantiden daha az bir yakit yakar. Mevcut hiz tahrik sayesinde motoru cevirir.

    Saygılar.

    GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  18. #9
    offline
    TEM255 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    117

    Hic bir aracin bosta kullanilmasi on gorulmez. Arac her zaman kotrol altinda bulunmasi cok onemlidir.

    Ayrica arac viteste ve vitese gore uygun bir hizdaysa bu momentle aracin yakit hatcamamasi cok dogaldir. Yol bilgisayarinin algilayamadigi kadar ve rolantiden daha az bir yakit yakar. Mevcut hiz tahrik sayesinde motoru cevirir.

    Saygılar.

    GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  19. #10
    offline
    kvaconi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    20/04/2013
    Yer
    ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    155

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Yani sonuçta benim demek istediğimde o az da olsa yakıt tüketmek zorunda motorun çalışıyor olması için . Ben aracın boşa alınarak yokuş aşağı inilmesini doğru veya yanlış bulmaktan ziyade hesaplamaya vurduğunda hangi kullanım tarzının daaha az yakıt tükettiği ni bulmak için söyledim ve bir araç vitesteyken rampa aşağı inerken rolantiden daha azda olsa yakıt tüketerek inecek ve viteste olduğu içinde belli bir sürat in üstüne çıkmayacak veya sürücü cikartmiyacak ancak vitesi boşa atılan bir araçta allah ne verdiyse gideceği ve aynı mesafeyi daha az zamanda katedecegi için bence vitesi boşa atılan araç daha az yakıt tuketecektir diye düşünüyorum ve yine şunu belirteyim bu şekilde boşa atılan vitesle gidilmesi doğrudur veya tehlikesi yoktur demiyorum .
  20. #10
    offline
    kvaconi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    155

    Yani sonuçta benim demek istediğimde o az da olsa yakıt tüketmek zorunda motorun çalışıyor olması için . Ben aracın boşa alınarak yokuş aşağı inilmesini doğru veya yanlış bulmaktan ziyade hesaplamaya vurduğunda hangi kullanım tarzının daaha az yakıt tükettiği ni bulmak için söyledim ve bir araç vitesteyken rampa aşağı inerken rolantiden daha azda olsa yakıt tüketerek inecek ve viteste olduğu içinde belli bir sürat in üstüne çıkmayacak veya sürücü cikartmiyacak ancak vitesi boşa atılan bir araçta allah ne verdiyse gideceği ve aynı mesafeyi daha az zamanda katedecegi için bence vitesi boşa atılan araç daha az yakıt tuketecektir diye düşünüyorum ve yine şunu belirteyim bu şekilde boşa atılan vitesle gidilmesi doğrudur veya tehlikesi yoktur demiyorum .

  21. #11
    offline
    mehmet1971 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mehmet Atakan
    Üyelik Tarihi
    31/12/2012
    Yer
    Osmaniye
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    105
    80GM363

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Sağolasın kardeş...Söylediklerinin hepsini fazlasıyla yapıyoruz ama çok yakıyor çokkk...
  22. #11
    offline
    mehmet1971 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    105

    Sağolasın kardeş...Söylediklerinin hepsini fazlasıyla yapıyoruz ama çok yakıyor çokkk...

  23. #12
    offline
    TEM255 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yusuf
    Üyelik Tarihi
    19/11/2013
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2004
    Mesajlar
    117

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Bu gidislede daha da cok yakit harcayacak gibiyiz. Aslinda daha az yakiti daha fazla paraya alacagiz.

    Firmalar oldukca az yakan araclar imal ediyorlar aslinda ama burasi malesef Tr. Ekonomisini halkin sirtindan sagliyor. Hal boyle oluncada insanlar farkli farkli alternatifler bulmaya calisiyor. Tabi nereye kadar.

    Saygilar

    GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  24. #12
    offline
    TEM255 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    117

    Bu gidislede daha da cok yakit harcayacak gibiyiz. Aslinda daha az yakiti daha fazla paraya alacagiz.

    Firmalar oldukca az yakan araclar imal ediyorlar aslinda ama burasi malesef Tr. Ekonomisini halkin sirtindan sagliyor. Hal boyle oluncada insanlar farkli farkli alternatifler bulmaya calisiyor. Tabi nereye kadar.

    Saygilar

    GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  25. #13
    offline
    Passait - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    H.Sait
    Üyelik Tarihi
    04/01/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    2.170

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

       BeratYILDIZ Nickli Üyeden Alıntı
    Bilgi için teşekkürler.Öndeki aracı takip hariç diğerleri yaptığım şeyler.Öndeki aracı takip edeyim derken ön camdan olabilirsiniz dikkat etmek lazım
    Aynen katılıyorum.Öndeki aracı takip hele hele bu büyük araçsa en korktuğum şeydir.Hem cam (ki başıma çok geldi) hem olası bir ani hareket ve önünü görememe.Ama onun dışındaki bilgiler faydalı yapılması gereken şeyler.Güzel paylaşım olmuş
  26. #13
    offline
    Passait - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    2.170

       BeratYILDIZ Nickli Üyeden Alıntı
    Bilgi için teşekkürler.Öndeki aracı takip hariç diğerleri yaptığım şeyler.Öndeki aracı takip edeyim derken ön camdan olabilirsiniz dikkat etmek lazım
    Aynen katılıyorum.Öndeki aracı takip hele hele bu büyük araçsa en korktuğum şeydir.Hem cam (ki başıma çok geldi) hem olası bir ani hareket ve önünü görememe.Ama onun dışındaki bilgiler faydalı yapılması gereken şeyler.Güzel paylaşım olmuş

  27. #14
    offline
    sonic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MEHMET EMİN
    Üyelik Tarihi
    10/09/2013
    Yer
    uşak
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 FSI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    6
    64 NE 591

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler FSI motorda genelde uygulamamız gereken uyguladığımız sürecede mükemmel sonuçlar alacağımız bilgiler. FSI çok yakmıyor bu şekilde kullanırsak tabi yanlız ondeki aracı takip etmek sakıncalı bi durum malum kış şartlarında bugün başıma gelen olayda yere atılan tuzlar ıcındeki çakıllardan biri önümdeki aractan yaklasık 120 ser km hız ile gıderken geldi neyseki cam kırılmadı ama bizi baya korkuttu şükür ki bi sıkıntı yok
  28. #14
    offline
    sonic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    6

    verdiğiniz bilgiler için teşekkürler FSI motorda genelde uygulamamız gereken uyguladığımız sürecede mükemmel sonuçlar alacağımız bilgiler. FSI çok yakmıyor bu şekilde kullanırsak tabi yanlız ondeki aracı takip etmek sakıncalı bi durum malum kış şartlarında bugün başıma gelen olayda yere atılan tuzlar ıcındeki çakıllardan biri önümdeki aractan yaklasık 120 ser km hız ile gıderken geldi neyseki cam kırılmadı ama bizi baya korkuttu şükür ki bi sıkıntı yok

  29. #15
    offline
    mert_sch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mert
    Üyelik Tarihi
    12/09/2013
    Yer
    Adana
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    79

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Bilgiler için sağol özelliklede bir başka aracı takip ederken %35-40'a varan yakıt tasarufu sağlamak mümkün belirli mesafeler dahilinde ki o kadar yakın takip etmenizede gerek yok yani dibine girmeyin ama aranızda 10-15m metre mesafe koyun birde otobanda falan yarışırsanız daha çabuk maximum sürata ulaşmak için aracın arkasına sokulabilirsiniz iyice rüzgar sürtünmesi azalacağından slipstream olacak araç çok daha iyi bir şekilde hızlanacaktır...
  30. #15
    offline
    mert_sch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    79

    Bilgiler için sağol özelliklede bir başka aracı takip ederken %35-40'a varan yakıt tasarufu sağlamak mümkün belirli mesafeler dahilinde ki o kadar yakın takip etmenizede gerek yok yani dibine girmeyin ama aranızda 10-15m metre mesafe koyun birde otobanda falan yarışırsanız daha çabuk maximum sürata ulaşmak için aracın arkasına sokulabilirsiniz iyice rüzgar sürtünmesi azalacağından slipstream olacak araç çok daha iyi bir şekilde hızlanacaktır...

  31. #16
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    serdar
    Üyelik Tarihi
    17/03/2013
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    181
    34 aa 0001

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

       kvaconi Nickli Üyeden Alıntı
    Yani sonuçta benim demek istediğimde o az da olsa yakıt tüketmek zorunda motorun çalışıyor olması için . Ben aracın boşa alınarak yokuş aşağı inilmesini doğru veya yanlış bulmaktan ziyade hesaplamaya vurduğunda hangi kullanım tarzının daaha az yakıt tükettiği ni bulmak için söyledim ve bir araç vitesteyken rampa aşağı inerken rolantiden daha azda olsa yakıt tüketerek inecek ve viteste olduğu içinde belli bir sürat in üstüne çıkmayacak veya sürücü cikartmiyacak ancak vitesi boşa atılan bir araçta allah ne verdiyse gideceği ve aynı mesafeyi daha az zamanda katedecegi için bence vitesi boşa atılan araç daha az yakıt tuketecektir diye düşünüyorum ve yine şunu belirteyim bu şekilde boşa atılan vitesle gidilmesi doğrudur veya tehlikesi yoktur demiyorum .
    Yokuş aşağı giderken viteste ayak gazdan çekildiğinde motor yakıt yakmaz.Arabanın sürati motoru döndürür.Bunu arabanın viteste iken boşta gittiği mesafeye göre daha az mesafe gitmesinden anlayabiliriz. Motor freni yani.Bazı markalar ekstradan yakıt kesici kullanır.Ayrıca yol bilgisayarı boşta iken 0,5 0,6 lt gibi değer gösterirken diğer durumda 0 lt. gösteriyor.
  32. #16
    offline
    ambarli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    181

       kvaconi Nickli Üyeden Alıntı
    Yani sonuçta benim demek istediğimde o az da olsa yakıt tüketmek zorunda motorun çalışıyor olması için . Ben aracın boşa alınarak yokuş aşağı inilmesini doğru veya yanlış bulmaktan ziyade hesaplamaya vurduğunda hangi kullanım tarzının daaha az yakıt tükettiği ni bulmak için söyledim ve bir araç vitesteyken rampa aşağı inerken rolantiden daha azda olsa yakıt tüketerek inecek ve viteste olduğu içinde belli bir sürat in üstüne çıkmayacak veya sürücü cikartmiyacak ancak vitesi boşa atılan bir araçta allah ne verdiyse gideceği ve aynı mesafeyi daha az zamanda katedecegi için bence vitesi boşa atılan araç daha az yakıt tuketecektir diye düşünüyorum ve yine şunu belirteyim bu şekilde boşa atılan vitesle gidilmesi doğrudur veya tehlikesi yoktur demiyorum .
    Yokuş aşağı giderken viteste ayak gazdan çekildiğinde motor yakıt yakmaz.Arabanın sürati motoru döndürür.Bunu arabanın viteste iken boşta gittiği mesafeye göre daha az mesafe gitmesinden anlayabiliriz. Motor freni yani.Bazı markalar ekstradan yakıt kesici kullanır.Ayrıca yol bilgisayarı boşta iken 0,5 0,6 lt gibi değer gösterirken diğer durumda 0 lt. gösteriyor.

  33. #17
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.017

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Güzel ve yararlı bir konu olmuş. Trafikte bazı denyolar görüyorum ışıklara gelmeden son anda frene basıp balata ve benzin düşmanlığı yapanları..yine yokuş aşağı inerken motor freninin ne anlama geldiğini bilmeden inenleri ve sadece yavaşlamak için frene asılanları..
  34. #17
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.017

    Güzel ve yararlı bir konu olmuş. Trafikte bazı denyolar görüyorum ışıklara gelmeden son anda frene basıp balata ve benzin düşmanlığı yapanları..yine yokuş aşağı inerken motor freninin ne anlama geldiğini bilmeden inenleri ve sadece yavaşlamak için frene asılanları..

  35. #18
    offline
    serkanyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Serkan YAZI
    Üyelik Tarihi
    29/01/2014
    Yer
    İSTANBUL
    Yaş
    45
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    76
    34 GE 3295

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    Yokuş aşagı giderken bosa atmak yerine gazdan ayaginizi cekin eger kullanimdaki vites fazla kompres yapiyorsa fazla yavaslatiyorsa 1 yada 2 vites buyutup oyle akışina birakın.


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
  36. #18
    offline
    serkanyazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    76

    Yokuş aşagı giderken bosa atmak yerine gazdan ayaginizi cekin eger kullanimdaki vites fazla kompres yapiyorsa fazla yavaslatiyorsa 1 yada 2 vites buyutup oyle akışina birakın.


    iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

  37. #19
    offline
    johoho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    salim
    Üyelik Tarihi
    05/03/2014
    Yer
    istanbul
    Model
    Jetta
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    171
    06dc854

    Cevap: Ekonomik Araç Kullanmanın Püf Noktaları

    ya arkadaşlar gececeniz bu işi 15 dakika ekonomik kullanıyoruz sonra bi yokuş görürüyoruz tsi tdi dayanamyıp basıyoruz
  38. #19
    offline
    johoho - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    171

    ya arkadaşlar gececeniz bu işi 15 dakika ekonomik kullanıyoruz sonra bi yokuş görürüyoruz tsi tdi dayanamyıp basıyoruz