Adamlar neleri hesaplıyor bizimkilerde bi otomobil çıkarıp piyasaya süremediler.
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Volkswagen, Almanya genelinde 6.700 Touran 1.4 TSI EcoFuel CNG Dogal gazli araci geriye cagiriyor. Eylül 2005 den Mayis 2009 Yilina kadar üretilen tüm Touran EcoFuel Araclar. Aracin altina monte olmus 3 adet tüpler kontrol edilecek ve bunun 2 adeti kapatilacaktir. "Tüpler bizim kaliteye uygun degildir" diyor Volkswagen konusucusu. Sürücüler icin hic bir tehlike icermiyor devam sürmek, Volkswagen önlem almak amaci ile kapatiyor 2 tüpü.
3 adet tüpten 2 sini kapatinca tabiki aracin CNG yakit deposu kücülecektir ve buda menzili etkileyecektir. 2. asama olarak tüpler ücretsiz olarak degisecek fakat yeni tüpler Servislere ulasana kadar 3-4 hafta zaman gececektir. Volkswagen tüm arac sahiplerine yazili olarak mektup yollayacaktir bu konu hakkinda.
Kaynak: Volkswagen
Resim: Volkswagen Touran EcoFuel CNG Gazli
![]()
Volkswagen, Almanya genelinde 6.700 Touran 1.4 TSI EcoFuel CNG Dogal gazli araci geriye cagiriyor. Eylül 2005 den Mayis 2009 Yilina kadar üretilen tüm Touran EcoFuel Araclar. Aracin altina monte olmus 3 adet tüpler kontrol edilecek ve bunun 2 adeti kapatilacaktir. "Tüpler bizim kaliteye uygun degildir" diyor Volkswagen konusucusu. Sürücüler icin hic bir tehlike icermiyor devam sürmek, Volkswagen önlem almak amaci ile kapatiyor 2 tüpü.
3 adet tüpten 2 sini kapatinca tabiki aracin CNG yakit deposu kücülecektir ve buda menzili etkileyecektir. 2. asama olarak tüpler ücretsiz olarak degisecek fakat yeni tüpler Servislere ulasana kadar 3-4 hafta zaman gececektir. Volkswagen tüm arac sahiplerine yazili olarak mektup yollayacaktir bu konu hakkinda.
Kaynak: Volkswagen
Resim: Volkswagen Touran EcoFuel CNG Gazli
![]()
Adamlar neleri hesaplıyor bizimkilerde bi otomobil çıkarıp piyasaya süremediler.
Adamlar neleri hesaplıyor bizimkilerde bi otomobil çıkarıp piyasaya süremediler.
Benim arac ta yangin Tehlikesi Touran da da patlama tehlikesi var bunun nesi iyi yaw![]()
Benim arac ta yangin Tehlikesi Touran da da patlama tehlikesi var bunun nesi iyi yaw![]()
Bizimkiler olsa araç yanana kadar bekler, ondan sonra sanayiden bi usta çözüm arar bulur. Herkes de sanayiye gidip o işlemi yaptırır
Bizimkiler olsa araç yanana kadar bekler, ondan sonra sanayiden bi usta çözüm arar bulur. Herkes de sanayiye gidip o işlemi yaptırır
Kul yapısı bunlar, bırak da olsun o kadar...Benim arac ta yangin Tehlikesi Touran da da patlama tehlikesi var bunun nesi iyi yaw![]()
Tüsiad yerli otomobil olayında başbakana madik attı sanırım...Adamlar neleri hesaplıyor bizimkilerde bi otomobil çıkarıp piyasaya süremediler.
Bu yerli otomobil olayı aynı Devrim otomobiline dönecek. Bizim Devrim'e yapılanın aynısını Amerikada da Tucker'a yapmışlar daha önce. Amaç belli; bazı belli başlı otomobil üreticileri kendilerine rakip istemiyor...
Kul yapısı bunlar, bırak da olsun o kadar...Benim arac ta yangin Tehlikesi Touran da da patlama tehlikesi var bunun nesi iyi yaw![]()
Tüsiad yerli otomobil olayında başbakana madik attı sanırım...Adamlar neleri hesaplıyor bizimkilerde bi otomobil çıkarıp piyasaya süremediler.
Bu yerli otomobil olayı aynı Devrim otomobiline dönecek. Bizim Devrim'e yapılanın aynısını Amerikada da Tucker'a yapmışlar daha önce. Amaç belli; bazı belli başlı otomobil üreticileri kendilerine rakip istemiyor...
Bu yerli otomobil için bi çoğu marka araçlar türkiyede üretimlerini durdurdu renault clio fiat palio albea gibi umarım yerli gelirde adamlarda boşuna üretimi bırakmış olmazlar...
Bu yerli otomobil için bi çoğu marka araçlar türkiyede üretimlerini durdurdu renault clio fiat palio albea gibi umarım yerli gelirde adamlarda boşuna üretimi bırakmış olmazlar...
Yerli otomobilin clio albea tarzı birşey olması gerekiyor birde maksimum 30 bin lira dizel de oldu mu piyasa da çok fazla görürüz .
Allah bize o günleri göstersin inş...
Yerli otomobilin clio albea tarzı birşey olması gerekiyor birde maksimum 30 bin lira dizel de oldu mu piyasa da çok fazla görürüz .
Allah bize o günleri göstersin inş...
Bizde de "LPG sızdırmazlık raporunu" zorunlu evrak listesinden çıkarırlar...![]()
Enis abim,Kul yapısı bunlar, bırak da olsun o kadar...
Tüsiad yerli otomobil olayında başbakana madik attı sanırım...
Bu yerli otomobil olayı aynı Devrim otomobiline dönecek. Bizim Devrim'e yapılanın aynısını Amerikada da Tucker'a yapmışlar daha önce. Amaç belli; bazı belli başlı otomobil üreticileri kendilerine rakip istemiyor...
kul yapisi haklisinda olusan hatalara bak hep kalitesizlik yüzünden. Olusan hatalara bak, benim aracimin yüksek basinc yakit hatlari sizinti yapabilir Yangin tehlikesi ve Touran da ise Gaz deposu yani hep insan cani ile oynuyorlar![]()
Enis abim,Kul yapısı bunlar, bırak da olsun o kadar...
Tüsiad yerli otomobil olayında başbakana madik attı sanırım...
Bu yerli otomobil olayı aynı Devrim otomobiline dönecek. Bizim Devrim'e yapılanın aynısını Amerikada da Tucker'a yapmışlar daha önce. Amaç belli; bazı belli başlı otomobil üreticileri kendilerine rakip istemiyor...
kul yapisi haklisinda olusan hatalara bak hep kalitesizlik yüzünden. Olusan hatalara bak, benim aracimin yüksek basinc yakit hatlari sizinti yapabilir Yangin tehlikesi ve Touran da ise Gaz deposu yani hep insan cani ile oynuyorlar![]()
seninki benimkinden daha yeni 2010 model ve sende tilger yok bende de yok ama benim borular daha sağlam ki çağırmadılar..
seninki benimkinden daha yeni 2010 model ve sende tilger yok bende de yok ama benim borular daha sağlam ki çağırmadılar..
Borulari 2009 yilinda degistirmisler yani baktilar "AHmet" biraz pahaliya veriyor 1 €uro ya veriyor tanesini "Mehmet" i taniyorlar ve Mehmete ürettiriyorlar cünkü o Cin de tanesini 0,50 €uro ya yapiyor. Sonuc bu oluyor iste. Baska aciklamasi yok bunun.
Borulari 2009 yilinda degistirmisler yani baktilar "AHmet" biraz pahaliya veriyor 1 €uro ya veriyor tanesini "Mehmet" i taniyorlar ve Mehmete ürettiriyorlar cünkü o Cin de tanesini 0,50 €uro ya yapiyor. Sonuc bu oluyor iste. Baska aciklamasi yok bunun.
Tamam da araba bu ya hayat bu..tamam anladık donanımsal olarak ufak hesaplar peşinde koştuklarını; ne bilim lastik basınç sensörünü ve alarmı b7 comfortta kaldırmalarını, highline ilk serisinde halojen far koymalarını, 2009 serisinini yarısının mavi yarısının cc gösterge koymalarını yine yarısına eski klima paneli yarısına o teyp görüntülü paneli koymalarını, yine yarısına cc direksiyon yarısına eski, direksiyon koymalarını yani .. v.s çoğaltabiliriz bir kaç şeyle daha ama motora gelince iş şakaya gelmez arkadaş..
Tamam da araba bu ya hayat bu..tamam anladık donanımsal olarak ufak hesaplar peşinde koştuklarını; ne bilim lastik basınç sensörünü ve alarmı b7 comfortta kaldırmalarını, highline ilk serisinde halojen far koymalarını, 2009 serisinini yarısının mavi yarısının cc gösterge koymalarını yine yarısına eski klima paneli yarısına o teyp görüntülü paneli koymalarını, yine yarısına cc direksiyon yarısına eski, direksiyon koymalarını yani .. v.s çoğaltabiliriz bir kaç şeyle daha ama motora gelince iş şakaya gelmez arkadaş..
Tamam da araba bu ya hayat bu..tamam anladık donanımsal olarak ufak hesaplar peşinde koştuklarını; ne bilim lastik basınç sensörünü ve alarmı b7 comfortta kaldırmalarını, highline ilk serisinde halojen far koymalarını, 2009 serisinini yarısının mavi yarısının cc gösterge koymalarını yine yarısına eski klima paneli yarısına o teyp görüntülü paneli koymalarını, yine yarısına cc direksiyon yarısına eski, direksiyon koymalarını yani .. v.s çoğaltabiliriz bir kaç şeyle daha ama motora gelince iş şakaya gelmez arkadaş..katiliyorum.
Bu is Sanziman Motor ve yürür aksam saglam olmali diyelim biz yani buradan maliyeti kismamak lazim.
Tamam da araba bu ya hayat bu..tamam anladık donanımsal olarak ufak hesaplar peşinde koştuklarını; ne bilim lastik basınç sensörünü ve alarmı b7 comfortta kaldırmalarını, highline ilk serisinde halojen far koymalarını, 2009 serisinini yarısının mavi yarısının cc gösterge koymalarını yine yarısına eski klima paneli yarısına o teyp görüntülü paneli koymalarını, yine yarısına cc direksiyon yarısına eski, direksiyon koymalarını yani .. v.s çoğaltabiliriz bir kaç şeyle daha ama motora gelince iş şakaya gelmez arkadaş..katiliyorum.
Bu is Sanziman Motor ve yürür aksam saglam olmali diyelim biz yani buradan maliyeti kismamak lazim.
Türkiye'de 1.4 TSI EcoFuel VOLKSWAGEN TURAN satılmadığına göre bize göre birşey yok.
Kaldı ki burada olsa size mektup göndermezler, çünkü siz o mekubu alıp Amerika'daki Miranda Kanunları ("Susma hakkın var, söyleyeceğin herşey mahkemede aleyhine kullanılabilir, ... vb") gibi bir avukata gider, Tüketici Hakları Kanununa dayanarak "Ayıplı Mal" saikiyle hareket ettiklerini iddia ederek yeni sıfır kullanılmamış cillop gibi bir otomobil talebinde bulunabilir, bir olasılıkla mahkeme de sizi haklı bulabilir. Onun yerine size telefon eder, veya sizin "birdahaki sefere" yetkili servise gelmenizi bekler ve o zaman "yahu şu tankları da değiştirsek mi...?" gibi üstü kapalı zarf usulü gizlice değiştirmeye çalışırlar.
Ama siz zaten garantiden sonra genelde yetkili servise gitmediğiniz/gitmeyeceğiniz için bu tür bir problem Türkiye'de asla bu tür bir probleme dönmez.
Unutmayın, bir sorun sadece sorulduğunda bir sorun olur. Yoksa sorun değildir. "Açtırma Kutuyu, Söyletme Kötüyü" esastır!![]()
Türkiye'de 1.4 TSI EcoFuel VOLKSWAGEN TURAN satılmadığına göre bize göre birşey yok.
Kaldı ki burada olsa size mektup göndermezler, çünkü siz o mekubu alıp Amerika'daki Miranda Kanunları ("Susma hakkın var, söyleyeceğin herşey mahkemede aleyhine kullanılabilir, ... vb") gibi bir avukata gider, Tüketici Hakları Kanununa dayanarak "Ayıplı Mal" saikiyle hareket ettiklerini iddia ederek yeni sıfır kullanılmamış cillop gibi bir otomobil talebinde bulunabilir, bir olasılıkla mahkeme de sizi haklı bulabilir. Onun yerine size telefon eder, veya sizin "birdahaki sefere" yetkili servise gelmenizi bekler ve o zaman "yahu şu tankları da değiştirsek mi...?" gibi üstü kapalı zarf usulü gizlice değiştirmeye çalışırlar.
Ama siz zaten garantiden sonra genelde yetkili servise gitmediğiniz/gitmeyeceğiniz için bu tür bir problem Türkiye'de asla bu tür bir probleme dönmez.
Unutmayın, bir sorun sadece sorulduğunda bir sorun olur. Yoksa sorun değildir. "Açtırma Kutuyu, Söyletme Kötüyü" esastır!![]()
hep haberlerde bukadar arabayı servise cagırdılara yok sukadar arabayı cagırdılar filan dinliyorum ama turkiyede hic boyle birsey duymadım gormedim acaba turkiyeye enkusursuz arabalarını mı gonderiyor markalar
acaba bu dsg yide biz bozduk gibi sorular takılıyor kafama
Sent from my iPhone using Tapatalk
hep haberlerde bukadar arabayı servise cagırdılara yok sukadar arabayı cagırdılar filan dinliyorum ama turkiyede hic boyle birsey duymadım gormedim acaba turkiyeye enkusursuz arabalarını mı gonderiyor markalar
acaba bu dsg yide biz bozduk gibi sorular takılıyor kafama
Sent from my iPhone using Tapatalk
DSG deki durumu arıza olarak görmüyor Volkswagenhep haberlerde bukadar arabayı servise cagırdılara yok sukadar arabayı cagırdılar filan dinliyorum ama turkiyede hic boyle birsey duymadım gormedim acaba turkiyeye enkusursuz arabalarını mı gonderiyor markalar
acaba bu dsg yide biz bozduk gibi sorular takılıyor kafama
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
DSG deki durumu arıza olarak görmüyor Volkswagenhep haberlerde bukadar arabayı servise cagırdılara yok sukadar arabayı cagırdılar filan dinliyorum ama turkiyede hic boyle birsey duymadım gormedim acaba turkiyeye enkusursuz arabalarını mı gonderiyor markalar
acaba bu dsg yide biz bozduk gibi sorular takılıyor kafama
Sent from my iPhone using Tapatalk![]()
DSG'de ne var ne yoksa Volkswagen'e göre "[letzter] Stand der [heutigen] Technik", yani "[bugünkü] Teknolojinin [son] Durumu".
Bu arada, tork konvertörlü otomatiklere has bir davranış olan ve hidrodinamik güç aktarımının doğrudan göstergesi olduğu kabul edilen "emekleme" (Alm. "Kriechen", İng. "Crawl") özelliğinin DSG'de olmadığını söyler, dururlardı ama benim CC çok güzel emekliyor, yani tork konvertörlüden farksız, 49.9 l/100 km yakıt tüketimini saymazsak tabi.
DSG'de ne var ne yoksa Volkswagen'e göre "[letzter] Stand der [heutigen] Technik", yani "[bugünkü] Teknolojinin [son] Durumu".
Bu arada, tork konvertörlü otomatiklere has bir davranış olan ve hidrodinamik güç aktarımının doğrudan göstergesi olduğu kabul edilen "emekleme" (Alm. "Kriechen", İng. "Crawl") özelliğinin DSG'de olmadığını söyler, dururlardı ama benim CC çok güzel emekliyor, yani tork konvertörlüden farksız, 49.9 l/100 km yakıt tüketimini saymazsak tabi.
Cahilliğimi hoş görün. Bu TSI lerdeki EcoFuel ve MultiFuel vardı bide heralde, Ne işe yarar?
Cahilliğimi hoş görün. Bu TSI lerdeki EcoFuel ve MultiFuel vardı bide heralde, Ne işe yarar?
- 1.4 TSI EcoFuel = 1.4 TSI 150 HP TwinCharger, CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) veya benzinle çalışır. Türkiye'de satılmıyor.
- 1.4 TSI MultiFuel = 1.4 TSI 160 HP TwinCharger, E85 (%85 etanol ve %15 benzin karışımı) veya benzinle çalışır, Türkiye'de E85 satıldığı için değil, motor hacmi 1.4 litre olduğu için satılıyor.
- 1.6 MPI Bi-Fuel = 1.6 MPI 102 HP Atmosferik motor, fabrika çıkışı LPG'li çalışması için LandiRenzo OEM kitle donatılıyor, Türkiye'de satılmıyor.
- BlueTDI = AdBlue kullanılan dizel motorlu araçlar
- BlueMotion = Yakıt tüketimini azaltmak için özel donatılan araçlar (spoiler, özel lastik, start/stop, vb.)
- BlueMotion Technology = Yakıt tüketimini azaltmak için kısmen özel donatılan araçlar (start/stop, vb.)
- 1.4 TSI EcoFuel = 1.4 TSI 150 HP TwinCharger, CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) veya benzinle çalışır. Türkiye'de satılmıyor.
- 1.4 TSI MultiFuel = 1.4 TSI 160 HP TwinCharger, E85 (%85 etanol ve %15 benzin karışımı) veya benzinle çalışır, Türkiye'de E85 satıldığı için değil, motor hacmi 1.4 litre olduğu için satılıyor.
- 1.6 MPI Bi-Fuel = 1.6 MPI 102 HP Atmosferik motor, fabrika çıkışı LPG'li çalışması için LandiRenzo OEM kitle donatılıyor, Türkiye'de satılmıyor.
- BlueTDI = AdBlue kullanılan dizel motorlu araçlar
- BlueMotion = Yakıt tüketimini azaltmak için özel donatılan araçlar (spoiler, özel lastik, start/stop, vb.)
- BlueMotion Technology = Yakıt tüketimini azaltmak için kısmen özel donatılan araçlar (start/stop, vb.)
Oldukça öz anlaşılır terminolojik açıklamalar
- 1.4 TSI EcoFuel = 1.4 TSI 150 HP TwinCharger, CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) veya benzinle çalışır. Türkiye'de satılmıyor.
- 1.4 TSI MultiFuel = 1.4 TSI 160 HP TwinCharger, E85 (%85 etanol ve %15 benzin karışımı) veya benzinle çalışır, Türkiye'de E85 satıldığı için değil, motor hacmi 1.4 litre olduğu için satılıyor.
- 1.6 MPI Bi-Fuel = 1.6 MPI 102 HP Atmosferik motor, fabrika çıkışı LPG'li çalışması için LandiRenzo OEM kitle donatılıyor, Türkiye'de satılmıyor.
- BlueTDI = AdBlue kullanılan dizel motorlu araçlar
- BlueMotion = Yakıt tüketimini azaltmak için özel donatılan araçlar (spoiler, özel lastik, start/stop, vb.)
- BlueMotion Technology = Yakıt tüketimini azaltmak için kısmen özel donatılan araçlar (start/stop, vb.)
![]()
Oldukça öz anlaşılır terminolojik açıklamalar
- 1.4 TSI EcoFuel = 1.4 TSI 150 HP TwinCharger, CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) veya benzinle çalışır. Türkiye'de satılmıyor.
- 1.4 TSI MultiFuel = 1.4 TSI 160 HP TwinCharger, E85 (%85 etanol ve %15 benzin karışımı) veya benzinle çalışır, Türkiye'de E85 satıldığı için değil, motor hacmi 1.4 litre olduğu için satılıyor.
- 1.6 MPI Bi-Fuel = 1.6 MPI 102 HP Atmosferik motor, fabrika çıkışı LPG'li çalışması için LandiRenzo OEM kitle donatılıyor, Türkiye'de satılmıyor.
- BlueTDI = AdBlue kullanılan dizel motorlu araçlar
- BlueMotion = Yakıt tüketimini azaltmak için özel donatılan araçlar (spoiler, özel lastik, start/stop, vb.)
- BlueMotion Technology = Yakıt tüketimini azaltmak için kısmen özel donatılan araçlar (start/stop, vb.)
![]()