Kimse bir fikir vermeyecek mi![]()
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Arkadaşlar merhaba. İlk önce herkesin yeni yılını kutlarım. Konuyu açmamda ki sebep şu :
Bende artık kendime bir polisaj makinesi alacağım ve yavaş yavaş çizik giderme konularına yöneleceğim. Çünkü çevremde o kadar çok insan olmaya başladı ki yardım isteyen.. En çok da zoruma giden boya koruma diye 15 Tl lik sonax süper güçlü cila yapıp insanlardan 100 - 150 Tl gibi astronomik rakamlarda para almaları. Herkese elimden geldiğince yardım edeceğim ve bilgilendireceğim.
Neyse konumuza dönelim. İlk önce polisaj makinesi olarak büyük ihtimalle Atlasın makinesini alacağım diğerleri bana biraz tuzlu kaçıyor çünkü ya da bu konuda daha iyi bir fikri olan varsa tabi ki sunabilir.
Kafamı daha çok karıştıran diğer bir konu ise hangi ürünü hangi sıralama ile kullanacağım ? Bizim forumdan ve diğer forumlardan bayağı bir bilgi edindim ancak kafama yatmayan yönleri var hala ve siz bilgili arkadaşlarıma , abilerime danışmak istedim. Sercan'ın bir konuda menzerna ve meguiars ile ile ilgili paylaştığı tabloyu da inceledim. Mesela makineyi alınca bir arkadaşın da yardımı ile 2010 model siyah renkte bir polo da uygulama yapacağız.. Araçta bayağı bir hare izi , fırça izi ve çizikler mevcut. Çiziklerde çok derin olmamakla birlikte akıllı yıkamacıların yaptığı uygulamalardan olmuş. Mesela bu araca ne gibi bir ürün kullanmalıyım ? Erdem boya da meguiars m34 final inspection var bu ne işe yarıyor ? Veya M66 , M80 , M82 , M83 , M85 , M105 ve M205 var erdem boya da. Bir araç için hepsinden elimde olmalı mı yoksa 2 ya da 3 ürün mü gerekli. Örneğin polo dan konuşursak M82 hafif mi gelir ya da M85 ağır mı ? Diyelim M85 yaptım bundan sonra M82 gibi bir ürün mü kullanmalıyım. Yani ağır aşındırıcılar muhakkak hare bırakır mı araçta ?
Menzernanın ise 2 tane ürünü var erdem boya da biri power finish 203s diğeri ise power gloss PG1000.
Tabiki iki markada kendine göre iyidir ancak biz amatörler hangisini kullanmalıyız ? Ancak elimde fk1000 olduğunu da düşünürsek meguiars ile uyum sağlamayacağını düşünüyorum.
İşlem sırası ise şu şekildemi olmalı ==> Kil uygulaması ardından herhangi bir marka ile aşındırıcı kullanarak boyadaki çizikleri ve hareleri giderme ardından glaze ardından boya koruma.. Bu sıralama doğrumudur ya da nasıl olmalı ? Bir de yeni başlayan için sanırım en zor konulardan biri de ped seçimi...
Kısacası bu konu hakkında en ufak bilgisi olan bile paylaşırsa uygulamalarda sorun yaşamayız diye düşünüyorum. Şimdiden tavsiye ve fikirlerini paylaşanlara teşekkür ederim![]()
Arkadaşlar merhaba. İlk önce herkesin yeni yılını kutlarım. Konuyu açmamda ki sebep şu :
Bende artık kendime bir polisaj makinesi alacağım ve yavaş yavaş çizik giderme konularına yöneleceğim. Çünkü çevremde o kadar çok insan olmaya başladı ki yardım isteyen.. En çok da zoruma giden boya koruma diye 15 Tl lik sonax süper güçlü cila yapıp insanlardan 100 - 150 Tl gibi astronomik rakamlarda para almaları. Herkese elimden geldiğince yardım edeceğim ve bilgilendireceğim.
Neyse konumuza dönelim. İlk önce polisaj makinesi olarak büyük ihtimalle Atlasın makinesini alacağım diğerleri bana biraz tuzlu kaçıyor çünkü ya da bu konuda daha iyi bir fikri olan varsa tabi ki sunabilir.
Kafamı daha çok karıştıran diğer bir konu ise hangi ürünü hangi sıralama ile kullanacağım ? Bizim forumdan ve diğer forumlardan bayağı bir bilgi edindim ancak kafama yatmayan yönleri var hala ve siz bilgili arkadaşlarıma , abilerime danışmak istedim. Sercan'ın bir konuda menzerna ve meguiars ile ile ilgili paylaştığı tabloyu da inceledim. Mesela makineyi alınca bir arkadaşın da yardımı ile 2010 model siyah renkte bir polo da uygulama yapacağız.. Araçta bayağı bir hare izi , fırça izi ve çizikler mevcut. Çiziklerde çok derin olmamakla birlikte akıllı yıkamacıların yaptığı uygulamalardan olmuş. Mesela bu araca ne gibi bir ürün kullanmalıyım ? Erdem boya da meguiars m34 final inspection var bu ne işe yarıyor ? Veya M66 , M80 , M82 , M83 , M85 , M105 ve M205 var erdem boya da. Bir araç için hepsinden elimde olmalı mı yoksa 2 ya da 3 ürün mü gerekli. Örneğin polo dan konuşursak M82 hafif mi gelir ya da M85 ağır mı ? Diyelim M85 yaptım bundan sonra M82 gibi bir ürün mü kullanmalıyım. Yani ağır aşındırıcılar muhakkak hare bırakır mı araçta ?
Menzernanın ise 2 tane ürünü var erdem boya da biri power finish 203s diğeri ise power gloss PG1000.
Tabiki iki markada kendine göre iyidir ancak biz amatörler hangisini kullanmalıyız ? Ancak elimde fk1000 olduğunu da düşünürsek meguiars ile uyum sağlamayacağını düşünüyorum.
İşlem sırası ise şu şekildemi olmalı ==> Kil uygulaması ardından herhangi bir marka ile aşındırıcı kullanarak boyadaki çizikleri ve hareleri giderme ardından glaze ardından boya koruma.. Bu sıralama doğrumudur ya da nasıl olmalı ? Bir de yeni başlayan için sanırım en zor konulardan biri de ped seçimi...
Kısacası bu konu hakkında en ufak bilgisi olan bile paylaşırsa uygulamalarda sorun yaşamayız diye düşünüyorum. Şimdiden tavsiye ve fikirlerini paylaşanlara teşekkür ederim![]()
Kimse bir fikir vermeyecek mi![]()
Ben bu yazıyı dün Şile'ye giderken otobüste okudum ancak cevap yazmayı unutmuşum
1-Polisaj makinesi olarak Crown da olabilir Atlas ile aynıdır
2-Meguiar's ın polisaj ürünlerini pek bilmiyorum ben Menzerna kullanıyorum oldukça memnunum normal çiziklerde 203s yeterli oluyor biraz yoğun ise 3.02 RD son olarak 106FA atarak finish yapıyoruz.Ben polishing Pad kullanıyorum 3M 'in
3-Sıralama gayet doğrudur kil ile boya temizlenir ardındna çizikler giderilir çizik giderilirken oluşan hareler 106FA ile yok edilir ve polisaj işlemi biter.Glaze atarız en son olarak wax atarak işlemi bitiririz
Ben bu yazıyı dün Şile'ye giderken otobüste okudum ancak cevap yazmayı unutmuşum
1-Polisaj makinesi olarak Crown da olabilir Atlas ile aynıdır
2-Meguiar's ın polisaj ürünlerini pek bilmiyorum ben Menzerna kullanıyorum oldukça memnunum normal çiziklerde 203s yeterli oluyor biraz yoğun ise 3.02 RD son olarak 106FA atarak finish yapıyoruz.Ben polishing Pad kullanıyorum 3M 'in
3-Sıralama gayet doğrudur kil ile boya temizlenir ardındna çizikler giderilir çizik giderilirken oluşan hareler 106FA ile yok edilir ve polisaj işlemi biter.Glaze atarız en son olarak wax atarak işlemi bitiririz
Anladım sercan. Maguiars da dünya çeşit var hangisi hangisine anlayamadım. Neyse maguiars dan vargeçiyoruz o zaman menzerna nın saydığın bu ürünleri erdem boya da varmı ?
Anladım sercan. Maguiars da dünya çeşit var hangisi hangisine anlayamadım. Neyse maguiars dan vargeçiyoruz o zaman menzerna nın saydığın bu ürünleri erdem boya da varmı ?
Mesela 106FA ne Sercan ?
Arkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.
Arkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.
Hadi hayırlı olsun ürünlerin fotoğraflarını çeyizlerimizi serelim bölümüne bekliyorumArkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.
Uygulama yaparken olabildği kadar yavaş çalış ve fazla geniş alana yayılmaz 1 kaput bölgesi ile 1 saat uğraş mesela![]()
Hadi hayırlı olsun ürünlerin fotoğraflarını çeyizlerimizi serelim bölümüne bekliyorumArkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.
Uygulama yaparken olabildği kadar yavaş çalış ve fazla geniş alana yayılmaz 1 kaput bölgesi ile 1 saat uğraş mesela![]()
Ya aynen zaten tek endişelendiğim konu çalışma anıUygulancak araç Volkswagen olduğu için ve üzerinde bolca hare ve fırça izi olduğu için aslında başlamakta yanlış aracımı seçtim naptım
![]()
Ya aynen zaten tek endişelendiğim konu çalışma anıUygulancak araç Volkswagen olduğu için ve üzerinde bolca hare ve fırça izi olduğu için aslında başlamakta yanlış aracımı seçtim naptım
![]()
hayırlı olsun malzemelriniz fiyat olarak değişiklik varmıArkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.![]()
hayırlı olsun malzemelriniz fiyat olarak değişiklik varmıArkadaşlar az önce Erdem Boyadan Menzerna Power gloss pg1000 ( S100 ) pasta + Meguiars M205 Ultra Finishing Polish Hare Giderici + 3M 1 Adet Cutting Ped 150MM + 1 Adet Polishing Ped 150MM + 1 Adet Finishing Ped 150MM + 125MM Tabla siparişi vermiş bulunmaktayım. Bugün yarın da makineyi almış olurum .Burdan İbrahim Abiye sonsuz teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum yardımlarından dolayı.![]()
2012 yılı ile bildiğim kadarıyla Meguiar's ürünlerinde %25 zam geldi![]()
Arkadaşlar bu soruyu biraz erken soruyorum ama, yeni alınmış bir arabaya boya koruma vs. yapmak nasıl olur![]()
Çeyizleri şimdidendizmek gerekir mi
![]()
Arkadaşlar bu soruyu biraz erken soruyorum ama, yeni alınmış bir arabaya boya koruma vs. yapmak nasıl olur![]()
Çeyizleri şimdidendizmek gerekir mi
![]()
Öncelikle forumumuzda detailing konusu oldukça fazla ve yeterli bir şekilde uygulama yapmadan önce konuları güzelcene okursanız bayağı bilgi sahibi olabilirsiniz .)Arkadaşlar bu soruyu biraz erken soruyorum ama, yeni alınmış bir arabaya boya koruma vs. yapmak nasıl olur![]()
Çeyizleri şimdidendizmek gerekir mi
![]()
Sorunuza gelirsem en doğrusu sıfır arabaya boya koruma yapmaktır boya sıfırken koruma altına alırsak dış etkenlerden koruruz çizilmeyi kirlenmeyi geciktiririz
Çeyizinizi yavaş yavaş dizin derim sonradan birden yüklenmektense şimdiden yavaş yavaş almak daha iyi olur düşüncesindeyim![]()
Öncelikle forumumuzda detailing konusu oldukça fazla ve yeterli bir şekilde uygulama yapmadan önce konuları güzelcene okursanız bayağı bilgi sahibi olabilirsiniz .)Arkadaşlar bu soruyu biraz erken soruyorum ama, yeni alınmış bir arabaya boya koruma vs. yapmak nasıl olur![]()
Çeyizleri şimdidendizmek gerekir mi
![]()
Sorunuza gelirsem en doğrusu sıfır arabaya boya koruma yapmaktır boya sıfırken koruma altına alırsak dış etkenlerden koruruz çizilmeyi kirlenmeyi geciktiririz
Çeyizinizi yavaş yavaş dizin derim sonradan birden yüklenmektense şimdiden yavaş yavaş almak daha iyi olur düşüncesindeyim![]()
Avuş taşlamaya çok benziyor tek farkı devir aralığı polisaj için uygun olduğu için polisaj makinesi olarak satın alınıyor ,
Avuş taşlamaya çok benziyor tek farkı devir aralığı polisaj için uygun olduğu için polisaj makinesi olarak satın alınıyor ,
Öncelikle forumumuzda detailing konusu oldukça fazla ve yeterli bir şekilde uygulama yapmadan önce konuları güzelcene okursanız bayağı bilgi sahibi olabilirsiniz .)
Sorunuza gelirsem en doğrusu sıfır arabaya boya koruma yapmaktır boya sıfırken koruma altına alırsak dış etkenlerden koruruz çizilmeyi kirlenmeyi geciktiririz
Çeyizinizi yavaş yavaş dizin derim sonradan birden yüklenmektense şimdiden yavaş yavaş almak daha iyi olur düşüncesindeyim
Avuç taşlamaya çok benziyor tek farkı devir aralığı polisaj için uygun olduğu için polisaj makinesi olarak satın alınıyor ,
Haklısın forumu tamamen okumadım ama hazır bulmuşken soruyum dedim.
Şu ürünlerin sırasını amacını öğrenmeye başlayayım, çeyiz için araştırmalara başlayacağım.
Boya ustama gittiğimde polisaj makinasını göstermişti, düz değil de farklı bir şekilde döndüğünü anlatmıştı, unutmuşum demek ki.
İline ve aracı kullanışa göre (garaja koymak veya açık mekanda dış etkenlere maruz bırakmak vs.) değişir ama ne sıklıkla boya koruma vs. yapmak gerekir?
Öncelikle forumumuzda detailing konusu oldukça fazla ve yeterli bir şekilde uygulama yapmadan önce konuları güzelcene okursanız bayağı bilgi sahibi olabilirsiniz .)
Sorunuza gelirsem en doğrusu sıfır arabaya boya koruma yapmaktır boya sıfırken koruma altına alırsak dış etkenlerden koruruz çizilmeyi kirlenmeyi geciktiririz
Çeyizinizi yavaş yavaş dizin derim sonradan birden yüklenmektense şimdiden yavaş yavaş almak daha iyi olur düşüncesindeyim
Avuç taşlamaya çok benziyor tek farkı devir aralığı polisaj için uygun olduğu için polisaj makinesi olarak satın alınıyor ,
Haklısın forumu tamamen okumadım ama hazır bulmuşken soruyum dedim.
Şu ürünlerin sırasını amacını öğrenmeye başlayayım, çeyiz için araştırmalara başlayacağım.
Boya ustama gittiğimde polisaj makinasını göstermişti, düz değil de farklı bir şekilde döndüğünü anlatmıştı, unutmuşum demek ki.
İline ve aracı kullanışa göre (garaja koymak veya açık mekanda dış etkenlere maruz bırakmak vs.) değişir ama ne sıklıkla boya koruma vs. yapmak gerekir?
Öncelikle fotoğrafta ki alet avuç taşlamadır doğru,ancak hatırladığım kadarıyla devir ayarı vardı o üründe,ama yinede riskli. Onun yerine 100 lira civarına bir çok alternatif polisaj makinesi var...
Boya koruma aslında vakit olan her zaman yapılabilir. Ancak ortalama olarak yaz aylarında 3,kış aylarında 2 ayda bir yapılırsa iyi olur. Zaten korumanın etkisini,yağmur ve yıkama sonrası su kaydırıcılıktan anlamak mümkün..
Koruma etkisi bitmek üzere olan boya(boncuklar geniş ve yatık,birbirine uzak) ;
Koruması iyi seviyede olan boya(boncuklar ufak ve dik)
![]()
Öncelikle fotoğrafta ki alet avuç taşlamadır doğru,ancak hatırladığım kadarıyla devir ayarı vardı o üründe,ama yinede riskli. Onun yerine 100 lira civarına bir çok alternatif polisaj makinesi var...
Boya koruma aslında vakit olan her zaman yapılabilir. Ancak ortalama olarak yaz aylarında 3,kış aylarında 2 ayda bir yapılırsa iyi olur. Zaten korumanın etkisini,yağmur ve yıkama sonrası su kaydırıcılıktan anlamak mümkün..
Koruma etkisi bitmek üzere olan boya(boncuklar geniş ve yatık,birbirine uzak) ;
Koruması iyi seviyede olan boya(boncuklar ufak ve dik)
![]()
Örnekler için teşekkürler Can,Öncelikle fotoğrafta ki alet avuç taşlamadır doğru,ancak hatırladığım kadarıyla devir ayarı vardı o üründe,ama yinede riskli. Onun yerine 100 lira civarına bir çok alternatif polisaj makinesi var...
Boya koruma aslında vakit olan her zaman yapılabilir. Ancak ortalama olarak yaz aylarında 3,kış aylarında 2 ayda bir yapılırsa iyi olur. Zaten korumanın etkisini,yağmur ve yıkama sonrası su kaydırıcılıktan anlamak mümkün..
bu boya koruma hakkında sene 1989-90 yazında geçen bir anımı anlatacağım;
babam öğretmen, yazları boş olduğu için sırf uğraşı olsun diye Konya/Kulu'da bir ortakla çiçekçi dükkanı açıp gelin arabası süslüyordu. Düğünlere çiçek hazırlıyorlardı. O yıllarda Kulu'da inanılmaz sayıda İsveç'ten gelen gurbetçi vardı, her sokakta mutlaka 3-4 Volvo görürdünüz. (Şimdi nasıl bilmiyorum.)
Bir keresinde araba süsletmeye gelen bir gurbetçinin mercedesinin düğün sonrası süslerini söküyorduk, o zamanlar süslemede çok sayıda bant kullanılıyordu. Normal arabalarda bant izi kalabilirken (sıcak suyla vs. temizlerdik) bu mersoda bant izi kalmadığı gibi yoldan geçen arabaların tozları da kaportaya tutunamayıp düşüyordu. Sorduğumuzda araç sahibinin açıklaması sonrası çok etkilenmiştik. Arabanın ön kaputuna suyu dökmesiyle suyun akması bir oluyor, araba su-kir-toz tutmuyordu. Böyle bir anımız vardıHey gidi günler...
Örnekler için teşekkürler Can,Öncelikle fotoğrafta ki alet avuç taşlamadır doğru,ancak hatırladığım kadarıyla devir ayarı vardı o üründe,ama yinede riskli. Onun yerine 100 lira civarına bir çok alternatif polisaj makinesi var...
Boya koruma aslında vakit olan her zaman yapılabilir. Ancak ortalama olarak yaz aylarında 3,kış aylarında 2 ayda bir yapılırsa iyi olur. Zaten korumanın etkisini,yağmur ve yıkama sonrası su kaydırıcılıktan anlamak mümkün..
bu boya koruma hakkında sene 1989-90 yazında geçen bir anımı anlatacağım;
babam öğretmen, yazları boş olduğu için sırf uğraşı olsun diye Konya/Kulu'da bir ortakla çiçekçi dükkanı açıp gelin arabası süslüyordu. Düğünlere çiçek hazırlıyorlardı. O yıllarda Kulu'da inanılmaz sayıda İsveç'ten gelen gurbetçi vardı, her sokakta mutlaka 3-4 Volvo görürdünüz. (Şimdi nasıl bilmiyorum.)
Bir keresinde araba süsletmeye gelen bir gurbetçinin mercedesinin düğün sonrası süslerini söküyorduk, o zamanlar süslemede çok sayıda bant kullanılıyordu. Normal arabalarda bant izi kalabilirken (sıcak suyla vs. temizlerdik) bu mersoda bant izi kalmadığı gibi yoldan geçen arabaların tozları da kaportaya tutunamayıp düşüyordu. Sorduğumuzda araç sahibinin açıklaması sonrası çok etkilenmiştik. Arabanın ön kaputuna suyu dökmesiyle suyun akması bir oluyor, araba su-kir-toz tutmuyordu. Böyle bir anımız vardıHey gidi günler...
Adamların o yıllarda yaptıklarını biz daha yeni yeni yapmaya başlıyoruz.. Ama dışarda görüyorum,bakımlı araç sayısı gittikçe artıyor
![]()
Adamların o yıllarda yaptıklarını biz daha yeni yeni yapmaya başlıyoruz.. Ama dışarda görüyorum,bakımlı araç sayısı gittikçe artıyor
![]()
Metroseksüel arabalar artıyor desenize![]()