dizelin avantajı kalmayacak mı?

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. #1
    offline
    keyloger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    19/07/2016
    Yer
    Türkiye
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2019
    Mesajlar
    74

    dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Bu yapılan son zam ve indirimlerle ileride acaba benzin mazot aynı fiyat mı olacak ? Sizce dizel araba almanın mantığı kalmadı mı? Bir de daha çok para verip dizel araç alanlar araçlarını satarken zarar mı edecek? Nedir bu konuda düşünceleriniz.
  2. #1
    offline
    keyloger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    74

    Bu yapılan son zam ve indirimlerle ileride acaba benzin mazot aynı fiyat mı olacak ? Sizce dizel araba almanın mantığı kalmadı mı? Bir de daha çok para verip dizel araç alanlar araçlarını satarken zarar mı edecek? Nedir bu konuda düşünceleriniz.

  3. #2
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    17/05/2016
    Yer
    konya
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    430

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Yıllar önce B5 dizel TDI Passat'a binmiştim ama hiç de denildiği gibi az yakmadığını görünce, belki benim motorda bir problem varmıştır bilemiyorum, kısa sürede elden çıkarmış ve hep benzinli+LPg li araçlara binmeye devam etmiştim. O günden sonda da dizel motorunun takırtısını kafam götürmediği için hiç binmeyi düşünmedim.

    Arkadaşların sarfiyatlarını yazdığı kadarıyla şu anki durumda aynı kasadaki benzinliye göre yakıtta %20 civarında bir artıları var. Alırken fazla fiyatı gözönünde tutulunca ancak fazla km yapılınca bu fark geri alınabiliyor. Tamir bakım masrafları benzinliye göre daha fazla deniliyor. Ne kadar fazla olduğunu hem benzin hem dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir. Bizi de bilgilendirirlerse çok makbule geçer. Onları da ekleyince baya bir km yapmak gerekiyor. Hepsini ortaya koyunca ikisi arasında çok ciddi bir avantajı yokmuş gibi görünüyor. Sanırım, benzinli, dizel seçimlerinde alışkanlıklar en büyük rolü oynuyor.
  4. #2
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    430

    Yıllar önce B5 dizel TDI Passat'a binmiştim ama hiç de denildiği gibi az yakmadığını görünce, belki benim motorda bir problem varmıştır bilemiyorum, kısa sürede elden çıkarmış ve hep benzinli+LPg li araçlara binmeye devam etmiştim. O günden sonda da dizel motorunun takırtısını kafam götürmediği için hiç binmeyi düşünmedim.

    Arkadaşların sarfiyatlarını yazdığı kadarıyla şu anki durumda aynı kasadaki benzinliye göre yakıtta %20 civarında bir artıları var. Alırken fazla fiyatı gözönünde tutulunca ancak fazla km yapılınca bu fark geri alınabiliyor. Tamir bakım masrafları benzinliye göre daha fazla deniliyor. Ne kadar fazla olduğunu hem benzin hem dizel kullanan arkadaşlar daha iyi bilir. Bizi de bilgilendirirlerse çok makbule geçer. Onları da ekleyince baya bir km yapmak gerekiyor. Hepsini ortaya koyunca ikisi arasında çok ciddi bir avantajı yokmuş gibi görünüyor. Sanırım, benzinli, dizel seçimlerinde alışkanlıklar en büyük rolü oynuyor.

  5. #3
    offline
    hasanozf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hasan ÖZFINDIK
    Üyelik Tarihi
    27/02/2018
    Yer
    Karaman
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    41
    34 GD 6001

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.
    ozgurozbek bunu beğendi
  6. #3
    offline
    hasanozf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    41

    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.

  7. #4
    offline
    ebleksin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ali GÜNGÖR
    Üyelik Tarihi
    12/02/2018
    Yer
    Isparta
    Yaş
    44
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    42
    32AAB467

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       hasanozf Nickli Üyeden Alıntı
    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.
    Söylediklerinize ek nacizane: Bizde emisyon önemli olsaydı. Amerika'nın Dizel emisyon skandalında yaptığını yapar araçları toplatırdık. Ama Doğuş gurubu dokunulmaz, vatandaş değersiz. DSG konusunda Çinli tüketici kadar değerli değiliz.
    ozgurozbek bunu beğendi
  8. #4
    offline
    ebleksin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    42

       hasanozf Nickli Üyeden Alıntı
    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.
    Söylediklerinize ek nacizane: Bizde emisyon önemli olsaydı. Amerika'nın Dizel emisyon skandalında yaptığını yapar araçları toplatırdık. Ama Doğuş gurubu dokunulmaz, vatandaş değersiz. DSG konusunda Çinli tüketici kadar değerli değiliz.

  9. #5
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    25/11/2011
    Yer
    rize
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    379

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Bir varil petrolden
    %43 benzin
    %18 motorin
    %11 lpg
    Ve diğerleri
    Ciktigi için arz talep dengesinde yaşanan sıkıntıdan kaynaklı.uluslarasi piyasalarda motorine talep çok fazla.dolayisiyla fiyatı devamlı artıyor.ulkemizde de benzinden daha çok vergi alınmasına rağmen fiyatlar denk.zaten benzini iç piyasada tüketmeyip ucuza ihraç ediyoruz.bence fiyatların denk olması çok abe degil.
    night blue ve SinanO bunu beğendi.
  10. #5
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    379

    Bir varil petrolden
    %43 benzin
    %18 motorin
    %11 lpg
    Ve diğerleri
    Ciktigi için arz talep dengesinde yaşanan sıkıntıdan kaynaklı.uluslarasi piyasalarda motorine talep çok fazla.dolayisiyla fiyatı devamlı artıyor.ulkemizde de benzinden daha çok vergi alınmasına rağmen fiyatlar denk.zaten benzini iç piyasada tüketmeyip ucuza ihraç ediyoruz.bence fiyatların denk olması çok abe degil.

  11. #6
    offline
    ekenemre02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emre
    Üyelik Tarihi
    17/02/2018
    Yer
    Türkiye
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    60

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Ben bu benzinle ile motorin arasındaki fiyat farkının kapanması durumunu şöyle düşünüyorum; Malûm fiyatlar yüksek olduğundan bu yıl araçların çoğu firmaların ellerinde kaldı. Özellikle benzinin pahalılığından dolayı benzinli araçlar dizellere oranla daha çok kaldı elde. Burdaki amaç benzinin fiyatını mazotla bir tutarak benzinli araçlara olan rağbeti arttırarak yıl sonuna da yaklaşmışken firmalardaki stoğu azaltmak olabilir diye düşünüyorum.
  12. #6
    offline
    ekenemre02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    60

    Ben bu benzinle ile motorin arasındaki fiyat farkının kapanması durumunu şöyle düşünüyorum; Malûm fiyatlar yüksek olduğundan bu yıl araçların çoğu firmaların ellerinde kaldı. Özellikle benzinin pahalılığından dolayı benzinli araçlar dizellere oranla daha çok kaldı elde. Burdaki amaç benzinin fiyatını mazotla bir tutarak benzinli araçlara olan rağbeti arttırarak yıl sonuna da yaklaşmışken firmalardaki stoğu azaltmak olabilir diye düşünüyorum.

  13. #7
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    25/11/2011
    Yer
    rize
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    379

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Motorinin yükselmesi uluslararası bir olay.talep fazla.firmalar stok çekerken zaten büyük oranda dizel stokluyor.
    Mercator bunu beğendi
  14. #7
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    379

    Motorinin yükselmesi uluslararası bir olay.talep fazla.firmalar stok çekerken zaten büyük oranda dizel stokluyor.

  15. #8
    offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    27/01/2015
    Yer
    --
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.012

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       hustlin Nickli Üyeden Alıntı
    Motorinin yükselmesi uluslararası bir olay.talep fazla.firmalar stok çekerken zaten büyük oranda dizel stokluyor.
    Evet, aynen doğrudur. Motorin fiyatları tüm dünyada yükselişte çünkü daha önce eşi benzeri görülmemiş, devasa bir talep var. Günümüzün dünyası ilginç, 2. Dünya Savaşı sonrası 1950'ler ve 60'lı yıllarda savaşın yıktığı tüm dünyada bir inşaat ve yeniden yapılanma furyası yaşanmıştı. 70'lerden itibaren bu furya yavaşladı ve 80'ler ve 90'lar daha sakin geçti. Fakat son 10-15 yıldır, Dünya yeniden bu alanda hareketlendi. Tüm dünya da yeni bir inşaat, eskileri yenileme, daha büyütme ve daha modernleştirme furyası başladı. Çin ve Hindistan gibi ülkeler, devasa, yol, inşaat, alt yapı, şehirleşme gibi işlere giriştiler. Hatta Avrupa ve ABD'de dahi, artık çok eskiyen yapıların, yoların vs'nin yenilenmesi başladı. Tüm bu inşaat işlerini yapan makinalar ise dizel. Bunlara ilave olarak, Dünya ticaretinin iyice global hale gelmesi ile taşımacılık, lojistik sektörleri yine devasa büyüdü. Bu sektörlerin hepsi dizele bağımlı. Gemiler, tırlar, iş makinaları, jeneratörler ve aklıma gelmeyen bir çok makina, techizat, hepsi dizel kullanıyor. Yani dizelin fiyatının, şu sıralar yükselmesi normal. Fakat kısa süre sonra yine aradaki fark açılacaktır.
    Konu Mercator tarafından (20 11 2018 Saat 13:17 ) değiştirilmiştir.
  16. #8
    offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.012

       hustlin Nickli Üyeden Alıntı
    Motorinin yükselmesi uluslararası bir olay.talep fazla.firmalar stok çekerken zaten büyük oranda dizel stokluyor.
    Evet, aynen doğrudur. Motorin fiyatları tüm dünyada yükselişte çünkü daha önce eşi benzeri görülmemiş, devasa bir talep var. Günümüzün dünyası ilginç, 2. Dünya Savaşı sonrası 1950'ler ve 60'lı yıllarda savaşın yıktığı tüm dünyada bir inşaat ve yeniden yapılanma furyası yaşanmıştı. 70'lerden itibaren bu furya yavaşladı ve 80'ler ve 90'lar daha sakin geçti. Fakat son 10-15 yıldır, Dünya yeniden bu alanda hareketlendi. Tüm dünya da yeni bir inşaat, eskileri yenileme, daha büyütme ve daha modernleştirme furyası başladı. Çin ve Hindistan gibi ülkeler, devasa, yol, inşaat, alt yapı, şehirleşme gibi işlere giriştiler. Hatta Avrupa ve ABD'de dahi, artık çok eskiyen yapıların, yoların vs'nin yenilenmesi başladı. Tüm bu inşaat işlerini yapan makinalar ise dizel. Bunlara ilave olarak, Dünya ticaretinin iyice global hale gelmesi ile taşımacılık, lojistik sektörleri yine devasa büyüdü. Bu sektörlerin hepsi dizele bağımlı. Gemiler, tırlar, iş makinaları, jeneratörler ve aklıma gelmeyen bir çok makina, techizat, hepsi dizel kullanıyor. Yani dizelin fiyatının, şu sıralar yükselmesi normal. Fakat kısa süre sonra yine aradaki fark açılacaktır.

  17. #9
    offline
    beyinsis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    03/10/2018
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2018
    Mesajlar
    227

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       hasanozf Nickli Üyeden Alıntı
    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.

    avrupa'da eskiden beri benzin-dizel arası makas çok dar olduğu halde dizel çok satılıyordu. yani, dizelin benzini yakalaması farketmez. kardeşim de kuzenim de almanya'da ve ikisi de dizel araç kullanıyor.
  18. #9
    offline
    beyinsis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    227

       hasanozf Nickli Üyeden Alıntı
    Bizim insanımız ortamda konuşurken dizel aracın parçası pahalı, masraflı, gürültülü vs der. Pratikte ise gider yine dizel araç alır.

    Dizel 7 TL, benzin 6,5 TL bile olsa, teoride yine yukarıda yazdığıma ilave olarak dizel yakıt artık daha pahalı der. Pratikte ise dizel az yakıyor diye düşünerek gider yine dizel araç alır.

    Bizim insanımız konuşurken teoride mühendistir. İş yapmaya gelince yani pratikte ise muhasebecidir. (burada gerçek mesleği muhasebeci arkadaşları yerme düşüncesi yoktur)

    İlin Avrupalısı ise direkt emisyona bakarak dizel araçların şehir merkezlerine girişlerini yasaklıyor.

    Bizde emisyon mevzuları daha konuşulmadığı için her zaman dile getirilen, eğer ki yılda 15.000 km yol yapmıyorsan benzinli araç almak avantajlıdır mevzusuna ilave olarak, zaten her iki yakıtın da aynı fiyata gelmesi ile bu durum daha da avantajlı hale gelmiştir diyebilirim.

    avrupa'da eskiden beri benzin-dizel arası makas çok dar olduğu halde dizel çok satılıyordu. yani, dizelin benzini yakalaması farketmez. kardeşim de kuzenim de almanya'da ve ikisi de dizel araç kullanıyor.

  19. #10
    offline
    Kosovalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Cemal
    Üyelik Tarihi
    13/09/2014
    Yer
    Kastamonu
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    105

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Aracım 2014 model B7 manuel benzinli comfortline. Depo yarı dolu iken En son gelen indirimden önce doldurduğumda şehiriçi kullanım ağırlıklı ve kış lastikleri takılı km de 0,60 krş yaktığını hesapladım. Aracım dizel olsaydı durum ne olurdu merak ediyorum.
  20. #10
    offline
    Kosovalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    105

    Aracım 2014 model B7 manuel benzinli comfortline. Depo yarı dolu iken En son gelen indirimden önce doldurduğumda şehiriçi kullanım ağırlıklı ve kış lastikleri takılı km de 0,60 krş yaktığını hesapladım. Aracım dizel olsaydı durum ne olurdu merak ediyorum.

  21. #11
    offline
    paladin42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Orhan
    Üyelik Tarihi
    04/04/2018
    Yer
    Ankara
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2017
    Mesajlar
    293
    42etd07

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       Kosovalı Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım 2014 model B7 manuel benzinli comfortline. Depo yarı dolu iken En son gelen indirimden önce doldurduğumda şehiriçi kullanım ağırlıklı ve kış lastikleri takılı km de 0,60 krş yaktığını hesapladım. Aracım dizel olsaydı durum ne olurdu merak ediyorum.
    Full şehir içi 300 km de 160 liralık yaktım hocam. B8 tdi manuel araç. 53 kuruş gibi bir rakam oluyor. Çokta bir fark yok yani
    Kosovalı bunu beğendi
  22. #11
    offline
    paladin42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    293

       Kosovalı Nickli Üyeden Alıntı
    Aracım 2014 model B7 manuel benzinli comfortline. Depo yarı dolu iken En son gelen indirimden önce doldurduğumda şehiriçi kullanım ağırlıklı ve kış lastikleri takılı km de 0,60 krş yaktığını hesapladım. Aracım dizel olsaydı durum ne olurdu merak ediyorum.
    Full şehir içi 300 km de 160 liralık yaktım hocam. B8 tdi manuel araç. 53 kuruş gibi bir rakam oluyor. Çokta bir fark yok yani

  23. #12
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    17/05/2016
    Yer
    konya
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    430

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Avrupa'da dizel araç benzinliden daha fazlaymış ama şimdi benzinli artmaya başlamış ama artık daha çok hızla hibrite kayıyormuş. Alttaki yazıda;

    "(Emisyon) Skandalı öncesinde Avrupa'da dizelin pazar payı yüzde 60'lar seviyesindeydi. Dizelin payı 2014'de yüzde 53.1'e, 2015'de yüzde 51.6'ya, 2016'da yüzde 49.5'e geriledi.
    Dizelin payı düşerken, benzinli otomobillerin pazar payı ise artıyor. 2017'de benzinli otomobillerin payı yüzde 10.9 arttı. Buna karşılık alternatif yakıtlarla çalışan otomobillere talepte büyük artış yaşandı. Hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları 2016'ya göre yüzde 46.1 gibi yüksek oranda arttı. "

    https://www.haberler.com/avrupa-da-d...554469-haberi/
  24. #12
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    430

    Avrupa'da dizel araç benzinliden daha fazlaymış ama şimdi benzinli artmaya başlamış ama artık daha çok hızla hibrite kayıyormuş. Alttaki yazıda;

    "(Emisyon) Skandalı öncesinde Avrupa'da dizelin pazar payı yüzde 60'lar seviyesindeydi. Dizelin payı 2014'de yüzde 53.1'e, 2015'de yüzde 51.6'ya, 2016'da yüzde 49.5'e geriledi.
    Dizelin payı düşerken, benzinli otomobillerin pazar payı ise artıyor. 2017'de benzinli otomobillerin payı yüzde 10.9 arttı. Buna karşılık alternatif yakıtlarla çalışan otomobillere talepte büyük artış yaşandı. Hibrit ve elektrikli otomobillerin satışları 2016'ya göre yüzde 46.1 gibi yüksek oranda arttı. "

    https://www.haberler.com/avrupa-da-d...554469-haberi/

  25. #13
    offline
    manovar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30/05/2016
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    104

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    2012 model 2.0 TDi DSG aracım için ortalama yakıt miktarları (Şehiriçi ve şehirlerarası ortalaması) şöyle;
    Tabi bu hesaplama dolu depo-dolu depo olarak hesaplanmıştır. Depo doldurulur, km sıfırlanır, depoda mazot bittikçe alınır, fişler saklanır, sonra depo tam olarak doldurulur, km kontrol edilir ve km tekrar sıfırlanır.... Kaç litre mazot alındığı, mazotun litre fiyatı, yapılan kilometre bilgilerine göre hesaplama yapılır. Tabi bunun yanında araç bilgisayar ortalaması da ayrıca takip edilir. Süreç baştan başlayıp sırasıyla devam eder gider...

    12.04.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,39 lira): 2183 kilometrede, 0,37 lira
    13.05.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,60 lira): 2028 kilometrede, 0,38 lira
    14.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,70 lira): 2468 kilometrede, 0,39 lira
    18.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,72 lira): 567 kilometrede, 0,38 lira (Ankara-Sakarya git gel)
    24.07.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 1725 kilometrede, 0,40 lira
    10.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 2058 kilometrede, 0,35 lira
    31.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,08 lira): 1440 kilometrede, 0,40 lira
    22.09.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,37 lira): 1277 kilometrede, 0,44 lira
    06.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,40 lira): 1189 kilometrede, 0,42 lira
    26.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,43 lira): 1820 kilometrede, 0,40 lira

    Bahsedilen tarihler arasında;
    Toplam 16.755 kilometre yol yapılmış,
    1114,54 litre mazot kullanılmış,
    Mazotun litresine ortalama 5,91 lira ödenmiş,
    Toplam ödenen tutar; 6532,56 lira olarak gerçekleşmiştir.

    Yaptığım hesaplamada, Passat 2.0 TDI DSG aracımın;
    100 kilometre yol alınması için 6,65 litre yakıt gerektiği, (Aracın bilgisayar ortalaması 6,32 litredir.)
    Mazota ödenen ortalama fiyat üzerinden hesaplandığında, ortalama 0,39 lira yakıt harcandığı tespit edilmiştir. (Aracın bilgisayar ortalamasına göre; 0,37 km/liradır)
    halilguven bunu beğendi
  26. #13
    offline
    manovar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    104

    2012 model 2.0 TDi DSG aracım için ortalama yakıt miktarları (Şehiriçi ve şehirlerarası ortalaması) şöyle;
    Tabi bu hesaplama dolu depo-dolu depo olarak hesaplanmıştır. Depo doldurulur, km sıfırlanır, depoda mazot bittikçe alınır, fişler saklanır, sonra depo tam olarak doldurulur, km kontrol edilir ve km tekrar sıfırlanır.... Kaç litre mazot alındığı, mazotun litre fiyatı, yapılan kilometre bilgilerine göre hesaplama yapılır. Tabi bunun yanında araç bilgisayar ortalaması da ayrıca takip edilir. Süreç baştan başlayıp sırasıyla devam eder gider...

    12.04.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,39 lira): 2183 kilometrede, 0,37 lira
    13.05.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,60 lira): 2028 kilometrede, 0,38 lira
    14.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,70 lira): 2468 kilometrede, 0,39 lira
    18.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,72 lira): 567 kilometrede, 0,38 lira (Ankara-Sakarya git gel)
    24.07.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 1725 kilometrede, 0,40 lira
    10.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 2058 kilometrede, 0,35 lira
    31.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,08 lira): 1440 kilometrede, 0,40 lira
    22.09.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,37 lira): 1277 kilometrede, 0,44 lira
    06.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,40 lira): 1189 kilometrede, 0,42 lira
    26.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,43 lira): 1820 kilometrede, 0,40 lira

    Bahsedilen tarihler arasında;
    Toplam 16.755 kilometre yol yapılmış,
    1114,54 litre mazot kullanılmış,
    Mazotun litresine ortalama 5,91 lira ödenmiş,
    Toplam ödenen tutar; 6532,56 lira olarak gerçekleşmiştir.

    Yaptığım hesaplamada, Passat 2.0 TDI DSG aracımın;
    100 kilometre yol alınması için 6,65 litre yakıt gerektiği, (Aracın bilgisayar ortalaması 6,32 litredir.)
    Mazota ödenen ortalama fiyat üzerinden hesaplandığında, ortalama 0,39 lira yakıt harcandığı tespit edilmiştir. (Aracın bilgisayar ortalamasına göre; 0,37 km/liradır)

  27. #14
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    17/05/2016
    Yer
    konya
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    430

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Yakıtı ortalama değil de bugün ki pompa fiyattan hesaplarsak kaç kuruş yakıyor?
  28. #14
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    430

    Yakıtı ortalama değil de bugün ki pompa fiyattan hesaplarsak kaç kuruş yakıyor?

  29. #15
    offline
    Xedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Özgür
    Üyelik Tarihi
    25/09/2018
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2018
    Mesajlar
    34

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Su kac kurus yakiyor hesabindan vazgecelim arkadaslar. Kesin bilgi vermez ve neredeyse gunluk degisir. Kime yariyor kac kurus yaktigi. Taksici degilsiniz ki gunluk kazancinizdan gunluk maliyetinizi cikartip yevmiye hesabi yapin.
    100km’deki miktar onemli. Cok istiyorsaniz bu degeri 5 sene sonra bile litre fiyatiyla guncel olarak hesaplayabilirsiniz. @manovar54 her iki degeri de yazmis mesela ama kurus hesabina bakanlar aracin zaman icinde daha fazla yaktigini zannedecekler. Halbuki mesele yakit fiyatlarinin artmasi.
    Benim asil takildigim nokta ise yol bilgisayarindaki ciddi sapma. Bendeki 2018 1.4 125’in verileri daha da farkli cikiyor. Detayli hesaplamadim henuz ama Pompa degeriyle yol bilgisayari arasinda %20’ye yakin bir fark var gibi dusunuyorum.
    xargs ve manovar54 bunu beğendi.
  30. #15
    offline
    Xedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

    Su kac kurus yakiyor hesabindan vazgecelim arkadaslar. Kesin bilgi vermez ve neredeyse gunluk degisir. Kime yariyor kac kurus yaktigi. Taksici degilsiniz ki gunluk kazancinizdan gunluk maliyetinizi cikartip yevmiye hesabi yapin.
    100km’deki miktar onemli. Cok istiyorsaniz bu degeri 5 sene sonra bile litre fiyatiyla guncel olarak hesaplayabilirsiniz. @manovar54 her iki degeri de yazmis mesela ama kurus hesabina bakanlar aracin zaman icinde daha fazla yaktigini zannedecekler. Halbuki mesele yakit fiyatlarinin artmasi.
    Benim asil takildigim nokta ise yol bilgisayarindaki ciddi sapma. Bendeki 2018 1.4 125’in verileri daha da farkli cikiyor. Detayli hesaplamadim henuz ama Pompa degeriyle yol bilgisayari arasinda %20’ye yakin bir fark var gibi dusunuyorum.

  31. #16
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    17/05/2016
    Yer
    konya
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    430

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       Xedos Nickli Üyeden Alıntı
    Su kac kurus yakiyor hesabindan vazgecelim arkadaslar. Kesin bilgi vermez ve neredeyse gunluk degisir. Kime yariyor kac kurus yaktigi. Taksici degilsiniz ki gunluk kazancinizdan gunluk maliyetinizi cikartip yevmiye hesabi yapin.
    100km’deki miktar onemli. Cok istiyorsaniz bu degeri 5 sene sonra bile litre fiyatiyla guncel olarak hesaplayabilirsiniz. @manovar54 her iki degeri de yazmis mesela ama kurus hesabina bakanlar aracin zaman icinde daha fazla yaktigini zannedecekler. Halbuki mesele yakit fiyatlarinin artmasi.
    Benim asil takildigim nokta ise yol bilgisayarindaki ciddi sapma. Bendeki 2018 1.4 125’in verileri daha da farkli cikiyor. Detayli hesaplamadim henuz ama Pompa degeriyle yol bilgisayari arasinda %20’ye yakin bir fark var gibi dusunuyorum.
    Faydası olduğundan değil de, eşin dostun arabasından 3 kuruş aşağı çıkınca feci keyif veriyor.
    Xedos bunu beğendi
  32. #16
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    430

       Xedos Nickli Üyeden Alıntı
    Su kac kurus yakiyor hesabindan vazgecelim arkadaslar. Kesin bilgi vermez ve neredeyse gunluk degisir. Kime yariyor kac kurus yaktigi. Taksici degilsiniz ki gunluk kazancinizdan gunluk maliyetinizi cikartip yevmiye hesabi yapin.
    100km’deki miktar onemli. Cok istiyorsaniz bu degeri 5 sene sonra bile litre fiyatiyla guncel olarak hesaplayabilirsiniz. @manovar54 her iki degeri de yazmis mesela ama kurus hesabina bakanlar aracin zaman icinde daha fazla yaktigini zannedecekler. Halbuki mesele yakit fiyatlarinin artmasi.
    Benim asil takildigim nokta ise yol bilgisayarindaki ciddi sapma. Bendeki 2018 1.4 125’in verileri daha da farkli cikiyor. Detayli hesaplamadim henuz ama Pompa degeriyle yol bilgisayari arasinda %20’ye yakin bir fark var gibi dusunuyorum.
    Faydası olduğundan değil de, eşin dostun arabasından 3 kuruş aşağı çıkınca feci keyif veriyor.

  33. #17
    offline
    manovar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    30/05/2016
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    104

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       husertas Nickli Üyeden Alıntı
    Yakıtı ortalama değil de bugün ki pompa fiyattan hesaplarsak kaç kuruş yakıyor?
    Çok basit, yukarıda da yazdım zaten.
    16755 kilometre yol yapıp, 1114,54 litre yakıt kullanılmış yani, 1114,54/16755=0,0665 litre yakıt gerekiyor 1 kilometre yol yapılabilmesi için.
    Diğer bir ifadeyle, 100 kilometre yol yapılabilmesi için 6,65 litre yakıt gerekiyor.
    Bugün mazotun pompa fiyatı 6,44 lira ise, 0,43 lira yakıyor aracımız.
    Yarın mazot fiyatı 4 liraya dönerse, 0,27 kuruş yakacak
  34. #17
    offline
    manovar54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    104

       husertas Nickli Üyeden Alıntı
    Yakıtı ortalama değil de bugün ki pompa fiyattan hesaplarsak kaç kuruş yakıyor?
    Çok basit, yukarıda da yazdım zaten.
    16755 kilometre yol yapıp, 1114,54 litre yakıt kullanılmış yani, 1114,54/16755=0,0665 litre yakıt gerekiyor 1 kilometre yol yapılabilmesi için.
    Diğer bir ifadeyle, 100 kilometre yol yapılabilmesi için 6,65 litre yakıt gerekiyor.
    Bugün mazotun pompa fiyatı 6,44 lira ise, 0,43 lira yakıyor aracımız.
    Yarın mazot fiyatı 4 liraya dönerse, 0,27 kuruş yakacak

  35. #18
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    17/05/2016
    Yer
    konya
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 FSI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    430

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       manovar54 Nickli Üyeden Alıntı
    Çok basit, yukarıda da yazdım zaten.
    16755 kilometre yol yapıp, 1114,54 litre yakıt kullanılmış yani, 1114,54/16755=0,0665 litre yakıt gerekiyor 1 kilometre yol yapılabilmesi için.
    Diğer bir ifadeyle, 100 kilometre yol yapılabilmesi için 6,65 litre yakıt gerekiyor.
    Bugün mazotun pompa fiyatı 6,44 lira ise, 0,43 lira yakıyor aracımız.
    Yarın mazot fiyatı 4 liraya dönerse, 0,27 kuruş yakacak
    LPG ci olduğumdan mazotun fiyatını bilmiyorum da ondan sormuştum.
    Çok aydınlatıcı oldu, teşekkürler.
    manovar54 bunu beğendi
  36. #18
    offline
    husertas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    430

       manovar54 Nickli Üyeden Alıntı
    Çok basit, yukarıda da yazdım zaten.
    16755 kilometre yol yapıp, 1114,54 litre yakıt kullanılmış yani, 1114,54/16755=0,0665 litre yakıt gerekiyor 1 kilometre yol yapılabilmesi için.
    Diğer bir ifadeyle, 100 kilometre yol yapılabilmesi için 6,65 litre yakıt gerekiyor.
    Bugün mazotun pompa fiyatı 6,44 lira ise, 0,43 lira yakıyor aracımız.
    Yarın mazot fiyatı 4 liraya dönerse, 0,27 kuruş yakacak
    LPG ci olduğumdan mazotun fiyatını bilmiyorum da ondan sormuştum.
    Çok aydınlatıcı oldu, teşekkürler.

  37. #19
    offline
    fatihhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    22/09/2015
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    86

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       manovar54 Nickli Üyeden Alıntı
    2012 model 2.0 TDi DSG aracım için ortalama yakıt miktarları (Şehiriçi ve şehirlerarası ortalaması) şöyle;
    Tabi bu hesaplama dolu depo-dolu depo olarak hesaplanmıştır. Depo doldurulur, km sıfırlanır, depoda mazot bittikçe alınır, fişler saklanır, sonra depo tam olarak doldurulur, km kontrol edilir ve km tekrar sıfırlanır.... Kaç litre mazot alındığı, mazotun litre fiyatı, yapılan kilometre bilgilerine göre hesaplama yapılır. Tabi bunun yanında araç bilgisayar ortalaması da ayrıca takip edilir. Süreç baştan başlayıp sırasıyla devam eder gider...

    12.04.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,39 lira): 2183 kilometrede, 0,37 lira
    13.05.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,60 lira): 2028 kilometrede, 0,38 lira
    14.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,70 lira): 2468 kilometrede, 0,39 lira
    18.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,72 lira): 567 kilometrede, 0,38 lira (Ankara-Sakarya git gel)
    24.07.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 1725 kilometrede, 0,40 lira
    10.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 2058 kilometrede, 0,35 lira
    31.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,08 lira): 1440 kilometrede, 0,40 lira
    22.09.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,37 lira): 1277 kilometrede, 0,44 lira
    06.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,40 lira): 1189 kilometrede, 0,42 lira
    26.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,43 lira): 1820 kilometrede, 0,40 lira

    Bahsedilen tarihler arasında;
    Toplam 16.755 kilometre yol yapılmış,
    1114,54 litre mazot kullanılmış,
    Mazotun litresine ortalama 5,91 lira ödenmiş,
    Toplam ödenen tutar; 6532,56 lira olarak gerçekleşmiştir.

    Yaptığım hesaplamada, Passat 2.0 TDI DSG aracımın;
    100 kilometre yol alınması için 6,65 litre yakıt gerektiği, (Aracın bilgisayar ortalaması 6,32 litredir.)
    Mazota ödenen ortalama fiyat üzerinden hesaplandığında, ortalama 0,39 lira yakıt harcandığı tespit edilmiştir. (Aracın bilgisayar ortalamasına göre; 0,37 km/liradır)
    tebrik ederim güzel bi çalışma olmuş
    manovar54 bunu beğendi
  38. #19
    offline
    fatihhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    86

       manovar54 Nickli Üyeden Alıntı
    2012 model 2.0 TDi DSG aracım için ortalama yakıt miktarları (Şehiriçi ve şehirlerarası ortalaması) şöyle;
    Tabi bu hesaplama dolu depo-dolu depo olarak hesaplanmıştır. Depo doldurulur, km sıfırlanır, depoda mazot bittikçe alınır, fişler saklanır, sonra depo tam olarak doldurulur, km kontrol edilir ve km tekrar sıfırlanır.... Kaç litre mazot alındığı, mazotun litre fiyatı, yapılan kilometre bilgilerine göre hesaplama yapılır. Tabi bunun yanında araç bilgisayar ortalaması da ayrıca takip edilir. Süreç baştan başlayıp sırasıyla devam eder gider...

    12.04.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,39 lira): 2183 kilometrede, 0,37 lira
    13.05.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,60 lira): 2028 kilometrede, 0,38 lira
    14.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,70 lira): 2468 kilometrede, 0,39 lira
    18.06.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,72 lira): 567 kilometrede, 0,38 lira (Ankara-Sakarya git gel)
    24.07.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 1725 kilometrede, 0,40 lira
    10.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:5,75 lira): 2058 kilometrede, 0,35 lira
    31.08.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,08 lira): 1440 kilometrede, 0,40 lira
    22.09.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,37 lira): 1277 kilometrede, 0,44 lira
    06.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,40 lira): 1189 kilometrede, 0,42 lira
    26.10.2018 tarihi (Motorin ort fiyatı:6,43 lira): 1820 kilometrede, 0,40 lira

    Bahsedilen tarihler arasında;
    Toplam 16.755 kilometre yol yapılmış,
    1114,54 litre mazot kullanılmış,
    Mazotun litresine ortalama 5,91 lira ödenmiş,
    Toplam ödenen tutar; 6532,56 lira olarak gerçekleşmiştir.

    Yaptığım hesaplamada, Passat 2.0 TDI DSG aracımın;
    100 kilometre yol alınması için 6,65 litre yakıt gerektiği, (Aracın bilgisayar ortalaması 6,32 litredir.)
    Mazota ödenen ortalama fiyat üzerinden hesaplandığında, ortalama 0,39 lira yakıt harcandığı tespit edilmiştir. (Aracın bilgisayar ortalamasına göre; 0,37 km/liradır)
    tebrik ederim güzel bi çalışma olmuş

  39. #20
    offline
    rehber öğretmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ahmet aydın
    Üyelik Tarihi
    06/11/2016
    Yer
    sakarya
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2015
    Mesajlar
    392

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Motorine aylar sonra indirim geliyor

    Benzinle dizel arasındaki fark hiç bir zaman kapanmaz. Bir süre sonra 50-60 kuruş arası fark yeniden oluşacak.
  40. #20
    offline
    rehber öğretmen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    392

    Motorine aylar sonra indirim geliyor

    Benzinle dizel arasındaki fark hiç bir zaman kapanmaz. Bir süre sonra 50-60 kuruş arası fark yeniden oluşacak.

  41. #21
    offline
    simsiyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    selçuk
    Üyelik Tarihi
    01/03/2017
    Yer
    adana
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    22

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Açıkçası benzinli ve dizel arasında oluşacak yakıt fiyat farkını pek umursamıyorum, 1.4 tsi aracın 1.6 tdı araca göre performansının zayıf kalmayacağını, rampada veya yüklüyken sorun çıkarmayacağını bilsem hiç düşünmem benzinli alırım. Tabi halkımızın bilinçaltındaki dizel tuttkusundan dolayı benzinlinin ikinci el piyasasının zayıf olmasını göze alarak.
    Konu simsiyah tarafından (22 11 2018 Saat 08:18 ) değiştirilmiştir.
  42. #21
    offline
    simsiyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    22

    Açıkçası benzinli ve dizel arasında oluşacak yakıt fiyat farkını pek umursamıyorum, 1.4 tsi aracın 1.6 tdı araca göre performansının zayıf kalmayacağını, rampada veya yüklüyken sorun çıkarmayacağını bilsem hiç düşünmem benzinli alırım. Tabi halkımızın bilinçaltındaki dizel tuttkusundan dolayı benzinlinin ikinci el piyasasının zayıf olmasını göze alarak.

  43. #22
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    25/11/2011
    Yer
    rize
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    379

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    1.4 daha performanslı.
  44. #22
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    379

    1.4 daha performanslı.

  45. #23
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Buğra
    Üyelik Tarihi
    29/01/2018
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    176

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    1.4 125 beygir, 1.6 120 beygir. 1.4 200 nm tork veriyor, 1.6 250 nm. (Fabrika verileri) Bu degerlere gore kagit uzerinde dizel daha iyi gider.
  46. #23
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    176

    1.4 125 beygir, 1.6 120 beygir. 1.4 200 nm tork veriyor, 1.6 250 nm. (Fabrika verileri) Bu degerlere gore kagit uzerinde dizel daha iyi gider.

  47. #24
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    25/11/2011
    Yer
    rize
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    379

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    0-100 de 1 saniye fark var.
  48. #24
    offline
    hustlin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    379

    0-100 de 1 saniye fark var.

  49. #25
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Buğra
    Üyelik Tarihi
    29/01/2018
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    176

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Durum 0-100 kalkisi degil ama.Ara hizlanmalarda ihtiyac duyacaginiz tork dizelde 50 nm daha fazla.normal bir kullanici 0-100 u cok fazla kullanmaz.Ancak ara hizlanmalari daha cok kullaniriz. 1.4 tsi in son hizi 2 km beygir gucude 5 bg daha fazla.Ama bu durum kagit ustunde avantajli.
  50. #25
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    176

    Durum 0-100 kalkisi degil ama.Ara hizlanmalarda ihtiyac duyacaginiz tork dizelde 50 nm daha fazla.normal bir kullanici 0-100 u cok fazla kullanmaz.Ancak ara hizlanmalari daha cok kullaniriz. 1.4 tsi in son hizi 2 km beygir gucude 5 bg daha fazla.Ama bu durum kagit ustunde avantajli.

  51. #26
    offline
    emkara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    11/08/2018
    Yer
    İzmir
    Yaş
    40
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2018
    Mesajlar
    47

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

       vosbik Nickli Üyeden Alıntı
    Durum 0-100 kalkisi degil ama.Ara hizlanmalarda ihtiyac duyacaginiz tork dizelde 50 nm daha fazla.normal bir kullanici 0-100 u cok fazla kullanmaz.Ancak ara hizlanmalari daha cok kullaniriz. 1.4 tsi in son hizi 2 km beygir gucude 5 bg daha fazla.Ama bu durum kagit ustunde avantajli.
    Peki dizel kaç devir çeviriyor ve nerde ölü devire geçiyor. Birde benzinliye bak bakalım kaç devir çeviriyor. İster ara hızlanma ister ilk kalkış fark etmez benzinli çok daha performanslıdır.
  52. #26
    offline
    emkara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    47

       vosbik Nickli Üyeden Alıntı
    Durum 0-100 kalkisi degil ama.Ara hizlanmalarda ihtiyac duyacaginiz tork dizelde 50 nm daha fazla.normal bir kullanici 0-100 u cok fazla kullanmaz.Ancak ara hizlanmalari daha cok kullaniriz. 1.4 tsi in son hizi 2 km beygir gucude 5 bg daha fazla.Ama bu durum kagit ustunde avantajli.
    Peki dizel kaç devir çeviriyor ve nerde ölü devire geçiyor. Birde benzinliye bak bakalım kaç devir çeviriyor. İster ara hızlanma ister ilk kalkış fark etmez benzinli çok daha performanslıdır.

  53. #27
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Buğra
    Üyelik Tarihi
    29/01/2018
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    176

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    1400-4000 devir arasinda benzinli 200 nm tork veriyor.dizel 1500-3250 devir araliginda 250 nm tork veriyor.
    Yapilari geregi dizel motorlar benzinliler kadar fazla devir cevirmezler. Elektrik motorlari 10000-20000 devir ceviriyorlar.Araci yuruten cekip goturen torktur.

    Yaktigi yakit acisindanda verimli olan dizeldir. 1 lt yakit ile bir dizel ortalama 20-25 km yol yapabilir.Ayni kosullarda benzinli motor 15-18 km yol yaparlar.
    Ancak Dizeller alim maliyeti olarak yuksektir.Bakim maliyeti benzinliye gore nispeten yuksektir.Daha gurultulu calisirlar ve cevreci degiller.
    emkara bunu beğendi
  54. #27
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    176

    1400-4000 devir arasinda benzinli 200 nm tork veriyor.dizel 1500-3250 devir araliginda 250 nm tork veriyor.
    Yapilari geregi dizel motorlar benzinliler kadar fazla devir cevirmezler. Elektrik motorlari 10000-20000 devir ceviriyorlar.Araci yuruten cekip goturen torktur.

    Yaktigi yakit acisindanda verimli olan dizeldir. 1 lt yakit ile bir dizel ortalama 20-25 km yol yapabilir.Ayni kosullarda benzinli motor 15-18 km yol yaparlar.
    Ancak Dizeller alim maliyeti olarak yuksektir.Bakim maliyeti benzinliye gore nispeten yuksektir.Daha gurultulu calisirlar ve cevreci degiller.

  55. #28
    offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    27/01/2015
    Yer
    --
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.012

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Yakıt fiyatlarından bağımsız olarak, dizelin en büyük avantajı, benzine göre % 30-35 daha az tüketmesidir. Yani dizel daha verimli bir yakıttır.
    Son jenerasyon dizel motorların bakım maliyetleri de hemen hemen benzinli motorlar ile aynı seviyeye düşmüştür.
  56. #28
    offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.012

    Yakıt fiyatlarından bağımsız olarak, dizelin en büyük avantajı, benzine göre % 30-35 daha az tüketmesidir. Yani dizel daha verimli bir yakıttır.
    Son jenerasyon dizel motorların bakım maliyetleri de hemen hemen benzinli motorlar ile aynı seviyeye düşmüştür.

  57. #29
    offline
    Xedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Özgür
    Üyelik Tarihi
    25/09/2018
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2018
    Mesajlar
    34

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Dizel bitti arkadaslar. Bati destegini cekti dizelden. Frankfurtta dizel kiralik bulamadim. Konustum adamlarla. Cevreci olmadigi icin bitti dediler.
  58. #29
    offline
    Xedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

    Dizel bitti arkadaslar. Bati destegini cekti dizelden. Frankfurtta dizel kiralik bulamadim. Konustum adamlarla. Cevreci olmadigi icin bitti dediler.

  59. #30
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Buğra
    Üyelik Tarihi
    29/01/2018
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    176

    Cevap: dizelin avantajı kalmayacak mı?

    Evet dizelden vazgeciyorlar.Ilk asama hibrit.Sonrasi ise elektrikli araclar olacak.
    Ancak bunun icin en az 15-20 yil gerekiyor.
  60. #30
    offline
    vosbik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    176

    Evet dizelden vazgeciyorlar.Ilk asama hibrit.Sonrasi ise elektrikli araclar olacak.
    Ancak bunun icin en az 15-20 yil gerekiyor.

12 Son