Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Konu sivil tarafından (06 02 2012 Saat 02:18 ) değiştirilmiştir.
Yasinin acilen dyno ya girmesi lazım ama yakınlarda dyno yok diyor o zaman en yakın tamircide motor kapağını söktürüp hassa kumpaslarla çap strok ölçümü yaptırıp 1997 cc yi görmesi lazım... en azından dynoya girene kadar kurt kemirtisinden kurtulması için![]()
Yasinin acilen dyno ya girmesi lazım ama yakınlarda dyno yok diyor o zaman en yakın tamircide motor kapağını söktürüp hassa kumpaslarla çap strok ölçümü yaptırıp 1997 cc yi görmesi lazım... en azından dynoya girene kadar kurt kemirtisinden kurtulması için![]()
Yasinin acilen dyno ya girmesi lazım ama yakınlarda dyno yok diyor o zaman en yakın tamircide motor kapağını söktürüp hassas kumpaslarla çap strok ölçümü yaptırıp 4 silindiriyle 1997 cc yi bulması lazım (r² x Pi x h) x 4 silindir
... en azından dynoya girene kadar kurt kemirtisinden kurtulması için![]()
Yasinin acilen dyno ya girmesi lazım ama yakınlarda dyno yok diyor o zaman en yakın tamircide motor kapağını söktürüp hassas kumpaslarla çap strok ölçümü yaptırıp 4 silindiriyle 1997 cc yi bulması lazım (r² x Pi x h) x 4 silindir
... en azından dynoya girene kadar kurt kemirtisinden kurtulması için![]()
1.6 tdi olsa 230 yapar seninki 90 hp herhalde yasınAbicim hadi seninki 220 yapiyor peki benimki niye maks. 210 da kaliyor ? Hatta 206 dan sonra 5km gitmem lazim 210 u görmek icin.
Benim eski 2.0 TDI 140HP PumpeDüse Passat im 225km/h yapiyor du yerde giden Jet gibiydi bu konuda![]()
![]()
1.6 tdi olsa 230 yapar seninki 90 hp herhalde yasınAbicim hadi seninki 220 yapiyor peki benimki niye maks. 210 da kaliyor ? Hatta 206 dan sonra 5km gitmem lazim 210 u görmek icin.
Benim eski 2.0 TDI 140HP PumpeDüse Passat im 225km/h yapiyor du yerde giden Jet gibiydi bu konuda![]()
![]()
Yazilanlar inanilmaz![]()
Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 ayliksende bi olctur bakalim yasin bende inanmiyorum senin passatin 140 hp olduguna
cunku bnim diger passat 240km/h i gordum fazlasini bilmiyorum hadi bunda limitor var buda 220 km/h da son buluyor seninki nasil 210 yapiyor![]()
.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 ayliksende bi olctur bakalim yasin bende inanmiyorum senin passatin 140 hp olduguna
cunku bnim diger passat 240km/h i gordum fazlasini bilmiyorum hadi bunda limitor var buda 220 km/h da son buluyor seninki nasil 210 yapiyor![]()
.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
pd 140 lık gerçekten eğimli yolda 240 ı görüyor videoları var ve bizim cr lerdeki bu kısıtlama çok ciddi talihsizliktir...Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 aylik.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
hatta ben 170 liğe ne gerek varmış 140 lık bile süper diye hayran olmuş ve o yüzden almıştım aracımı...
pd 140 lık gerçekten eğimli yolda 240 ı görüyor videoları var ve bizim cr lerdeki bu kısıtlama çok ciddi talihsizliktir...Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 aylik.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
hatta ben 170 liğe ne gerek varmış 140 lık bile süper diye hayran olmuş ve o yüzden almıştım aracımı...
Ya abicim, benim 2.0 TDI 140HP PumpeDüse 2007 Model aracim Ferrari idi, ciddi diyorum 225km/h gittim ve bassam 230 yapacakti keratapd 140 lık gerçekten eğimli yolda 240 ı görüyor videoları var ve bizim cr lerdeki bu kısıtlama çok ciddi talihsizliktir...
hatta ben 170 liğe ne gerek varmış 140 lık bile süper diye hayran olmuş ve o yüzden almıştım aracımı.... 2.0 TDI 140HP CommonRail Variant aldigimdan beri tamam Motor kalkislarda PD den cok cok daha iyi ama Otobanda iste 190 dan sonra nefesini kesiyor ve 206 dan sonra neredeyse hic hizlanmiyor ama Dijital Gösterge 210 km/h diyor
.
Simdi VW diyecek biz 203km/h vermisiz verilere diyecek senin arac 7km/h daha hizli bile gidiyor degip isin icinden cikacak![]()
Ya abicim, benim 2.0 TDI 140HP PumpeDüse 2007 Model aracim Ferrari idi, ciddi diyorum 225km/h gittim ve bassam 230 yapacakti keratapd 140 lık gerçekten eğimli yolda 240 ı görüyor videoları var ve bizim cr lerdeki bu kısıtlama çok ciddi talihsizliktir...
hatta ben 170 liğe ne gerek varmış 140 lık bile süper diye hayran olmuş ve o yüzden almıştım aracımı.... 2.0 TDI 140HP CommonRail Variant aldigimdan beri tamam Motor kalkislarda PD den cok cok daha iyi ama Otobanda iste 190 dan sonra nefesini kesiyor ve 206 dan sonra neredeyse hic hizlanmiyor ama Dijital Gösterge 210 km/h diyor
.
Simdi VW diyecek biz 203km/h vermisiz verilere diyecek senin arac 7km/h daha hizli bile gidiyor degip isin icinden cikacak![]()
şimdi bu gazla ben benim araba 240 yapıyor dersem kimse atıyorsun demez.atıcılık alanı genişlemiş oldu.![]()
şimdi bu gazla ben benim araba 240 yapıyor dersem kimse atıyorsun demez.atıcılık alanı genişlemiş oldu.![]()
bu gidişte eğer b8 aynı sağır motoru (140lık cr) kullanırsa ben 184 hp lik 2.0 diesel BMW ye geçerim diyorum. Bunların bu zevzekliklerine tahammül edemiyorum. Şu vakit olmuş b7 çıkalı 2 sene olacak neredeyse hala 170 lik cr yok hayret bir şey ya...170 lik diye mecburmuyum cc almaya basık içi dar bir arabaya mecbur ediyorlar..
bu gidişte eğer b8 aynı sağır motoru (140lık cr) kullanırsa ben 184 hp lik 2.0 diesel BMW ye geçerim diyorum. Bunların bu zevzekliklerine tahammül edemiyorum. Şu vakit olmuş b7 çıkalı 2 sene olacak neredeyse hala 170 lik cr yok hayret bir şey ya...170 lik diye mecburmuyum cc almaya basık içi dar bir arabaya mecbur ediyorlar..
Yeni Audi A6 ve A7 ye 3.0 BiTDI motor cikmis ortalama 6,7 litre yakiyor ve 5.1 saniyede 0´dan 100 e ulasiyor. Bu tür degerleri görünce sunu anlayalimki VW yakit ve Motor konusunda cok cok geriden geliyor malesefbu gidişte eğer b8 aynı sağır motoru (140lık cr) kullanırsa ben 184 hp lik 2.0 diesel BMW ye geçerim diyorum. Bunların bu zevzekliklerine tahammül edemiyorum. Şu vakit olmuş b7 çıkalı 2 sene olacak neredeyse hala 170 lik cr yok hayret bir şey ya...170 lik diye mecburmuyum cc almaya basık içi dar bir arabaya mecbur ediyorlar... BMW 5 serisi F10 kasanin bile yakit degerleri benim 2.0 TDI CR den az ki o araca göre cok cok ekonomik
. Hadi bakalim buradan yak
.
Yeni Audi A6 ve A7 ye 3.0 BiTDI motor cikmis ortalama 6,7 litre yakiyor ve 5.1 saniyede 0´dan 100 e ulasiyor. Bu tür degerleri görünce sunu anlayalimki VW yakit ve Motor konusunda cok cok geriden geliyor malesefbu gidişte eğer b8 aynı sağır motoru (140lık cr) kullanırsa ben 184 hp lik 2.0 diesel BMW ye geçerim diyorum. Bunların bu zevzekliklerine tahammül edemiyorum. Şu vakit olmuş b7 çıkalı 2 sene olacak neredeyse hala 170 lik cr yok hayret bir şey ya...170 lik diye mecburmuyum cc almaya basık içi dar bir arabaya mecbur ediyorlar... BMW 5 serisi F10 kasanin bile yakit degerleri benim 2.0 TDI CR den az ki o araca göre cok cok ekonomik
. Hadi bakalim buradan yak
.
sana bişey diyim o saydığın motorlar yanında bizim cr dediğimiz motor halen 140 hp olan ki fosilleşti yani antika olacak 1.9 gibi.. reno clio semboldaki motor gibi duruyor yanlarında...Yeni Audi A6 ve A7 ye 3.0 BiTDI motor cikmis ortalama 6,7 litre yakiyor ve 5.1 saniyede 0´dan 100 e ulasiyor. Bu tür degerleri görünce sunu anlayalimki VW yakit ve Motor konusunda cok cok geriden geliyor malesef. BMW 5 serisi F10 kasanin bile yakit degerleri benim 2.0 TDI CR den az ki o araca göre cok cok ekonomik
. Hadi bakalim buradan yak
.
sana bişey diyim o saydığın motorlar yanında bizim cr dediğimiz motor halen 140 hp olan ki fosilleşti yani antika olacak 1.9 gibi.. reno clio semboldaki motor gibi duruyor yanlarında...Yeni Audi A6 ve A7 ye 3.0 BiTDI motor cikmis ortalama 6,7 litre yakiyor ve 5.1 saniyede 0´dan 100 e ulasiyor. Bu tür degerleri görünce sunu anlayalimki VW yakit ve Motor konusunda cok cok geriden geliyor malesef. BMW 5 serisi F10 kasanin bile yakit degerleri benim 2.0 TDI CR den az ki o araca göre cok cok ekonomik
. Hadi bakalim buradan yak
.
Greenpeace aslinda cok hakli ben bir aralar o Linkteki hepsini okudum adamlar hakli. Cogu araba üreticileri 1 - 2 - 3 litre yakan arac üretmeye calisirken VW neden hic birsey yapmadi simdiye kadar. BMW ye bakin F10 kasa agir oldugu halde 4 litre üzerinde yakiyor yaklasik 520d
Alin size bu savasa karsi en iyi Reklam bu olur. Passat bile tirsliyor artik ben nediyeyim, yorum ve takdir sizlere kalmis
Greenpeace aslinda cok hakli ben bir aralar o Linkteki hepsini okudum adamlar hakli. Cogu araba üreticileri 1 - 2 - 3 litre yakan arac üretmeye calisirken VW neden hic birsey yapmadi simdiye kadar. BMW ye bakin F10 kasa agir oldugu halde 4 litre üzerinde yakiyor yaklasik 520d
Alin size bu savasa karsi en iyi Reklam bu olur. Passat bile tirsliyor artik ben nediyeyim, yorum ve takdir sizlere kalmis
Abicim adaltemi bu simdi ???sana bişey diyim o saydığın motorlar yanında bizim cr dediğimiz motor halen 140 hp olan ki fosilleşti yani antika olacak 1.9 gibi.. reno clio semboldaki motor gibi duruyor yanlarında...
BMW 5 F10 kasa 520d 184HP Manuel 4,8-4,9l/100km ve 125-130g/km CO² Emisyon cikariyor
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140HP Manuel 4,6-5,1l/100km ve 119g/km CO² Emisyon cikariyor
Aradaki farka bak BMW 520d 184HP + Kasa da agir ve VW Passat 2.0 TDI 140HP kasa hafif
Fark burada iste. Adamlar gercekten yapmis abicim, yani VW felan birakalim BMW ye helal olsun 184HP bir Motor icin süper degerler
Ayni Audi A6 3.0 BiTDI Motor icin 6,5l/100km harika bir deger![]()
Abicim adaltemi bu simdi ???sana bişey diyim o saydığın motorlar yanında bizim cr dediğimiz motor halen 140 hp olan ki fosilleşti yani antika olacak 1.9 gibi.. reno clio semboldaki motor gibi duruyor yanlarında...
BMW 5 F10 kasa 520d 184HP Manuel 4,8-4,9l/100km ve 125-130g/km CO² Emisyon cikariyor
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140HP Manuel 4,6-5,1l/100km ve 119g/km CO² Emisyon cikariyor
Aradaki farka bak BMW 520d 184HP + Kasa da agir ve VW Passat 2.0 TDI 140HP kasa hafif
Fark burada iste. Adamlar gercekten yapmis abicim, yani VW felan birakalim BMW ye helal olsun 184HP bir Motor icin süper degerler
Ayni Audi A6 3.0 BiTDI Motor icin 6,5l/100km harika bir deger![]()
Abicim adaltemi bu simdi ???
BMW 5 F10 kasa 520d 184HP Manuel 4,8-4,9l/100km ve 125-130g/km CO² Emisyon cikariyor
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140HP Manuel 4,6-5,1l/100km ve 119g/km CO² Emisyon cikariyor
Aradaki farka bak BMW 520d 184HP + Kasa da agir ve VW Passat 2.0 TDI 140HP kasa hafif
Fark burada iste. Adamlar gercekten yapmis abicim, yani VW felan birakalim BMW ye helal olsun 184HP bir Motor icin süper degerler
Ayni Audi A6 3.0 BiTDI Motor icin 6,5l/100km harika bir deger![]()
Peki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif
Abicim adaltemi bu simdi ???
BMW 5 F10 kasa 520d 184HP Manuel 4,8-4,9l/100km ve 125-130g/km CO² Emisyon cikariyor
Volkswagen Passat 2.0 TDI 140HP Manuel 4,6-5,1l/100km ve 119g/km CO² Emisyon cikariyor
Aradaki farka bak BMW 520d 184HP + Kasa da agir ve VW Passat 2.0 TDI 140HP kasa hafif
Fark burada iste. Adamlar gercekten yapmis abicim, yani VW felan birakalim BMW ye helal olsun 184HP bir Motor icin süper degerler
Ayni Audi A6 3.0 BiTDI Motor icin 6,5l/100km harika bir deger![]()
Peki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif
diyecek birşey yokPeki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif![]()
diyecek birşey yokPeki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif![]()
İlk olarak videoyu izleyemedim...Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 aylik.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
Konuyu okudum ama yazınızda hukuk falan geçince bir bilgilendirme yapayım istedim..
Öncelikle ben ufak dikkat eksikliklerinden boyle şeyler düşünüldügünü sanmaktayım... Olaya mesleki olarak yaklaşmak istiyorum.Birkac hesaplama ornegide vercegim.
Ülkemizde ve yurt dışında motor hacmi veya beygir bilgilendirmelerinde birçok tabir kullanılmaktadır. PS,HP,KW gibi...
Öncelikle firmalar Düşük beygirdeki araclarda PS ifadesini kullanma tercihinde bulundular.
PS Metrik hesaplamalarda kullanılır ve uluslar arası olarak kullanılmayan birimdir.
Hesaplanması
PS=736 W
1000/736=1.36 degerdir. Yani hesabı ruhsata ve kataloglara 77kw.1.36= 105ps yazar...Ama bu yanlıştır Çünkü uluslar arası hükmü yoktur.(Yani ülkelere gore PS kullanılabilir yada Asıl birim kabul edilen HP kullanılır.)
Asıl olan:
HP=746 W
1000/746=1.34 Asıl güç KW.1,34 işlemi ile bulunur.
Ne=74.1,34
Ne=99,16 HP dir..
Ne:Brake Horse Power...
Ruhsatlarınızda hangi tabir yazıldıgını bilemedigim için biraz bilgi vermek istedim. Benim ruhsatımda 77 KW yazıyor.
Yani aracı bir cihaza yada dyno ya soktugumuzda yanılma olabiliyor. Ruhsatta yazan güç cinsi ile dynodaki farklı olabiliyor.Dyno hesaplamasında ki güç cinsi ile ruhsattaki aynı olmalıdır buna dikkat edilmelidir.
Ruhsat size HP Degeri veriyosa dyno KW verebilir... Dogal olarakta farklılık cıkabilir. Ben bu mantıgı gemi makinalarında yaptıgımız ve uyguladıgımız hesabı en az ve en basit haliyle yansıtmaya calıstım. Düz mantık kurmus olabilirim. Fakat Gemi makinalarında Mesleki yeterlilik belgeleri KW olarak verilirken 3000KW. Motor üretici firma Motor hacmi büyük gözüksün diye hesaplanmıs halini verir 4020 HP ... Dikkatten kacan bazı ayrıntılarda yanlış anlaşılmalara sebep olabilir.
Bir diger hatırlatmak istedigim konuda Motor yagının onemi & filtrelerdir... Bunlarda etki edecektir ve yanılma saglayacaktır.
Okuyanlara şimdiden tesekkürler görüşümü paylaştım umarım acıklayıcı da olabilmişimdir.
İlk olarak videoyu izleyemedim...Abi digelim hadi aracim 140HP ye ulasmiyor, peki simdi hukuk olarak ne yapabilecem VW ye ??? Yani ne tür bir talep edebilme sansima, VW tamir edelim düzeltelim der belki (!) cünkü arac 2 Yil ve 4 aylik.
Ama yinede cevrede bir tane Dyno cu bulayim mutlaka sokacagim ve ölcüm yaptiracam. Dyno Testi 60-70 €uro arasi degisiyor Fiyatlari![]()
Konuyu okudum ama yazınızda hukuk falan geçince bir bilgilendirme yapayım istedim..
Öncelikle ben ufak dikkat eksikliklerinden boyle şeyler düşünüldügünü sanmaktayım... Olaya mesleki olarak yaklaşmak istiyorum.Birkac hesaplama ornegide vercegim.
Ülkemizde ve yurt dışında motor hacmi veya beygir bilgilendirmelerinde birçok tabir kullanılmaktadır. PS,HP,KW gibi...
Öncelikle firmalar Düşük beygirdeki araclarda PS ifadesini kullanma tercihinde bulundular.
PS Metrik hesaplamalarda kullanılır ve uluslar arası olarak kullanılmayan birimdir.
Hesaplanması
PS=736 W
1000/736=1.36 degerdir. Yani hesabı ruhsata ve kataloglara 77kw.1.36= 105ps yazar...Ama bu yanlıştır Çünkü uluslar arası hükmü yoktur.(Yani ülkelere gore PS kullanılabilir yada Asıl birim kabul edilen HP kullanılır.)
Asıl olan:
HP=746 W
1000/746=1.34 Asıl güç KW.1,34 işlemi ile bulunur.
Ne=74.1,34
Ne=99,16 HP dir..
Ne:Brake Horse Power...
Ruhsatlarınızda hangi tabir yazıldıgını bilemedigim için biraz bilgi vermek istedim. Benim ruhsatımda 77 KW yazıyor.
Yani aracı bir cihaza yada dyno ya soktugumuzda yanılma olabiliyor. Ruhsatta yazan güç cinsi ile dynodaki farklı olabiliyor.Dyno hesaplamasında ki güç cinsi ile ruhsattaki aynı olmalıdır buna dikkat edilmelidir.
Ruhsat size HP Degeri veriyosa dyno KW verebilir... Dogal olarakta farklılık cıkabilir. Ben bu mantıgı gemi makinalarında yaptıgımız ve uyguladıgımız hesabı en az ve en basit haliyle yansıtmaya calıstım. Düz mantık kurmus olabilirim. Fakat Gemi makinalarında Mesleki yeterlilik belgeleri KW olarak verilirken 3000KW. Motor üretici firma Motor hacmi büyük gözüksün diye hesaplanmıs halini verir 4020 HP ... Dikkatten kacan bazı ayrıntılarda yanlış anlaşılmalara sebep olabilir.
Bir diger hatırlatmak istedigim konuda Motor yagının onemi & filtrelerdir... Bunlarda etki edecektir ve yanılma saglayacaktır.
Okuyanlara şimdiden tesekkürler görüşümü paylaştım umarım acıklayıcı da olabilmişimdir.
Almanya da kW kullaniliyor ruhsatta ise hem kW hemde PS olarak bilgileri yaziyor.İlk olarak videoyu izleyemedim...
Konuyu okudum ama yazınızda hukuk falan geçince bir bilgilendirme yapayım istedim..
Öncelikle ben ufak dikkat eksikliklerinden boyle şeyler düşünüldügünü sanmaktayım... Olaya mesleki olarak yaklaşmak istiyorum.Birkac hesaplama ornegide vercegim.
Ülkemizde ve yurt dışında motor hacmi veya beygir bilgilendirmelerinde birçok tabir kullanılmaktadır. PS,HP,KW gibi...
Öncelikle firmalar Düşük beygirdeki araclarda PS ifadesini kullanma tercihinde bulundular.
PS Metrik hesaplamalarda kullanılır ve uluslar arası olarak kullanılmayan birimdir.
Hesaplanması
PS=736 W
1000/736=1.36 degerdir. Yani hesabı ruhsata ve kataloglara 77kw.1.36= 105ps yazar...Ama bu yanlıştır Çünkü uluslar arası hükmü yoktur.(Yani ülkelere gore PS kullanılabilir yada Asıl birim kabul edilen HP kullanılır.)
Asıl olan:
HP=746 W
1000/746=1.34 Asıl güç KW.1,34 işlemi ile bulunur.
Ne=74.1,34
Ne=99,16 HP dir..
Ne:Brake Horse Power...
Ruhsatlarınızda hangi tabir yazıldıgını bilemedigim için biraz bilgi vermek istedim. Benim ruhsatımda 77 KW yazıyor.
Yani aracı bir cihaza yada dyno ya soktugumuzda yanılma olabiliyor. Ruhsatta yazan güç cinsi ile dynodaki farklı olabiliyor.Dyno hesaplamasında ki güç cinsi ile ruhsattaki aynı olmalıdır buna dikkat edilmelidir.
Ruhsat size HP Degeri veriyosa dyno KW verebilir... Dogal olarakta farklılık cıkabilir. Ben bu mantıgı gemi makinalarında yaptıgımız ve uyguladıgımız hesabı en az ve en basit haliyle yansıtmaya calıstım. Düz mantık kurmus olabilirim. Fakat Gemi makinalarında Mesleki yeterlilik belgeleri KW olarak verilirken 3000KW. Motor üretici firma Motor hacmi büyük gözüksün diye hesaplanmıs halini verir 4020 HP ... Dikkatten kacan bazı ayrıntılarda yanlış anlaşılmalara sebep olabilir.
Bir diger hatırlatmak istedigim konuda Motor yagının onemi & filtrelerdir... Bunlarda etki edecektir ve yanılma saglayacaktır.
Okuyanlara şimdiden tesekkürler görüşümü paylaştım umarım acıklayıcı da olabilmişimdir.
Bilgilendirme icin tesekkür ederim.
Almanya da kW kullaniliyor ruhsatta ise hem kW hemde PS olarak bilgileri yaziyor.İlk olarak videoyu izleyemedim...
Konuyu okudum ama yazınızda hukuk falan geçince bir bilgilendirme yapayım istedim..
Öncelikle ben ufak dikkat eksikliklerinden boyle şeyler düşünüldügünü sanmaktayım... Olaya mesleki olarak yaklaşmak istiyorum.Birkac hesaplama ornegide vercegim.
Ülkemizde ve yurt dışında motor hacmi veya beygir bilgilendirmelerinde birçok tabir kullanılmaktadır. PS,HP,KW gibi...
Öncelikle firmalar Düşük beygirdeki araclarda PS ifadesini kullanma tercihinde bulundular.
PS Metrik hesaplamalarda kullanılır ve uluslar arası olarak kullanılmayan birimdir.
Hesaplanması
PS=736 W
1000/736=1.36 degerdir. Yani hesabı ruhsata ve kataloglara 77kw.1.36= 105ps yazar...Ama bu yanlıştır Çünkü uluslar arası hükmü yoktur.(Yani ülkelere gore PS kullanılabilir yada Asıl birim kabul edilen HP kullanılır.)
Asıl olan:
HP=746 W
1000/746=1.34 Asıl güç KW.1,34 işlemi ile bulunur.
Ne=74.1,34
Ne=99,16 HP dir..
Ne:Brake Horse Power...
Ruhsatlarınızda hangi tabir yazıldıgını bilemedigim için biraz bilgi vermek istedim. Benim ruhsatımda 77 KW yazıyor.
Yani aracı bir cihaza yada dyno ya soktugumuzda yanılma olabiliyor. Ruhsatta yazan güç cinsi ile dynodaki farklı olabiliyor.Dyno hesaplamasında ki güç cinsi ile ruhsattaki aynı olmalıdır buna dikkat edilmelidir.
Ruhsat size HP Degeri veriyosa dyno KW verebilir... Dogal olarakta farklılık cıkabilir. Ben bu mantıgı gemi makinalarında yaptıgımız ve uyguladıgımız hesabı en az ve en basit haliyle yansıtmaya calıstım. Düz mantık kurmus olabilirim. Fakat Gemi makinalarında Mesleki yeterlilik belgeleri KW olarak verilirken 3000KW. Motor üretici firma Motor hacmi büyük gözüksün diye hesaplanmıs halini verir 4020 HP ... Dikkatten kacan bazı ayrıntılarda yanlış anlaşılmalara sebep olabilir.
Bir diger hatırlatmak istedigim konuda Motor yagının onemi & filtrelerdir... Bunlarda etki edecektir ve yanılma saglayacaktır.
Okuyanlara şimdiden tesekkürler görüşümü paylaştım umarım acıklayıcı da olabilmişimdir.
Bilgilendirme icin tesekkür ederim.
520d ile hemen hemen ayniymisPeki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif. Helal olsun adamlara cok HP az Motor hacmi ve az yakit ! Olay budur
![]()
520d ile hemen hemen ayniymisPeki ya F10 525d ye ne diyeceksin? 1995cc + çift turbo motor= 218hp!!!
http://www.inautonews.com/wp-content...ifications.gif. Helal olsun adamlara cok HP az Motor hacmi ve az yakit ! Olay budur
![]()
3.25 d yakinda 218 hp![]()
O passat variant iyiymiş yine ben bugun magachipsde soktum dyno'ya 77 beygir verdi 2008 passat 2.0 tdi 140 hp'ye
O passat variant iyiymiş yine ben bugun magachipsde soktum dyno'ya 77 beygir verdi 2008 passat 2.0 tdi 140 hp'ye
Ben Dyno ya cikarmayim hic aracimi o zaman.
77HP olmasi büyük bir hata oldugunu gösteriyor. Chip yaptirmadan önce sorunu cözmeye calisirdim !
Ben Dyno ya cikarmayim hic aracimi o zaman.
77HP olmasi büyük bir hata oldugunu gösteriyor. Chip yaptirmadan önce sorunu cözmeye calisirdim !
dizel motorlarda benzinlilere oranla kullanima bagli asinmadan kaynaklanan guc kaybi daha yuksek oluyor ve normal bir durum diye duymustum ama bu degerler kabul edilir degil![]()
dizel motorlarda benzinlilere oranla kullanima bagli asinmadan kaynaklanan guc kaybi daha yuksek oluyor ve normal bir durum diye duymustum ama bu degerler kabul edilir degil![]()
Emir sacmalik kim dediysedizel motorlarda benzinlilere oranla kullanima bagli asinmadan kaynaklanan guc kaybi daha yuksek oluyor ve normal bir durum diye duymustum ama bu degerler kabul edilir degil![]()
. Tolerans lar var (her üreticide oldugu gibi) ama bu Tolerans sinirlari icinde degildir. 50% HP kayibi var aracta (140HP yerine 77HP). Bunu bilmek icin aracin bilgileri lazim, Motor PD motor mu CR motormu bu cok önemli ona göre devam gidebiliriz sorun ile.
- Hava kütle ölcüm Sensörü
- Enjektörler
- Hava Filtresi
- AGR Ventili
Yani bunlardan biri olabilir sorun. Eger PumpeDüse motor ise Enjektörler olabilir büyük bir ihtimal ile, zaten bu Motor un öz gecmisidir bu Enjektör olayi.
Emir sacmalik kim dediysedizel motorlarda benzinlilere oranla kullanima bagli asinmadan kaynaklanan guc kaybi daha yuksek oluyor ve normal bir durum diye duymustum ama bu degerler kabul edilir degil![]()
. Tolerans lar var (her üreticide oldugu gibi) ama bu Tolerans sinirlari icinde degildir. 50% HP kayibi var aracta (140HP yerine 77HP). Bunu bilmek icin aracin bilgileri lazim, Motor PD motor mu CR motormu bu cok önemli ona göre devam gidebiliriz sorun ile.
- Hava kütle ölcüm Sensörü
- Enjektörler
- Hava Filtresi
- AGR Ventili
Yani bunlardan biri olabilir sorun. Eger PumpeDüse motor ise Enjektörler olabilir büyük bir ihtimal ile, zaten bu Motor un öz gecmisidir bu Enjektör olayi.