Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Ya sen ne diyosun adam doktor muayenesi için kesilen katkı payının hesabını yapıyor. Memnun kalmazsa fişi geri ver iptal ettireceğim diyor boşu boşuna 5 tl kesilecek diyor...İnanırım doğrudur..iyide yapmışlar almışlarsa..
Şimdi ben bizim insanımızın mantığını anlayamıyorum, gerçekten çok enteresan bir yapımız var.Mesela hiç bir şeyden tasarruf yapmazken,örneğin adam günde bilmem kaç paket sigara içer onu azaltayım tasarruf yapayım hemde sağlığım korunsun demez,yada arabasına en pahalı modifikasyonları,kullanmayacağı donanımları taktırır,evinde bütün lambalar hemde tasarrufsuz olanlarından boşa yanar durur,her odada ayrı tv ve ayrı insan ayrı bilgisayar olur,zırt pırt gider üstüne başına giysi ayakkabı,en pahalısından saat vs.alır,en lazım olmayanın bile elinden 2000 TL lik telefon eksik olmaz (hemde bazıları ma aile) ,düzenli olarak bilimum at yarışı,loto toto,idda piyango vs. ne kadar şans oyunu varsa oynar ve tüm bunlar hiç gözüne batmaz da güzelim arabasının benzini kafasına takılır da ne yapsamda şu yakıt masrafını azaltsam diye LPG taktırmaya girişir.
Zor milletiz gerçekten zor....
Ya sen ne diyosun adam doktor muayenesi için kesilen katkı payının hesabını yapıyor. Memnun kalmazsa fişi geri ver iptal ettireceğim diyor boşu boşuna 5 tl kesilecek diyor...İnanırım doğrudur..iyide yapmışlar almışlarsa..
Şimdi ben bizim insanımızın mantığını anlayamıyorum, gerçekten çok enteresan bir yapımız var.Mesela hiç bir şeyden tasarruf yapmazken,örneğin adam günde bilmem kaç paket sigara içer onu azaltayım tasarruf yapayım hemde sağlığım korunsun demez,yada arabasına en pahalı modifikasyonları,kullanmayacağı donanımları taktırır,evinde bütün lambalar hemde tasarrufsuz olanlarından boşa yanar durur,her odada ayrı tv ve ayrı insan ayrı bilgisayar olur,zırt pırt gider üstüne başına giysi ayakkabı,en pahalısından saat vs.alır,en lazım olmayanın bile elinden 2000 TL lik telefon eksik olmaz (hemde bazıları ma aile) ,düzenli olarak bilimum at yarışı,loto toto,idda piyango vs. ne kadar şans oyunu varsa oynar ve tüm bunlar hiç gözüne batmaz da güzelim arabasının benzini kafasına takılır da ne yapsamda şu yakıt masrafını azaltsam diye LPG taktırmaya girişir.
Zor milletiz gerçekten zor....
şimdi adım lpg savunuculuğuna çıkmasın da amaç tasarruf ve temiz yakıt ise, neden olmasın?adam arabaya şu kadar para vermiş ama lpg kullanıyor mantığını ben anlamıyorum. %40 tasarruf varsa neden olmasın? kişi 100 bin liralık aracını birsefer parasını biriktirip almıştır ama bu benzin pahalılığında yakıta hergün fazla para ayırmak istemiyordur. niye devlete fazladan vergi (haraç) versin ki? vs vs..nedeni her ne olursa olsun.
sonuçta büyük çoğunluğumuz ingiltere kraliçesinden daha zengin değiliz. o kullanıyorsa biz neden kullanmayalım. herkes ölçer biçer hasabına uygun olanını kullanır.
Interesting facts about LPG Autogas
benim esas gıcık olduğum nokta şu.. hükümet (ler) bu yakıtı daha çok sırf alt gelir grubu kullanıyor diye (ağırlıklı oy aldıkları kesim), fiyatını ucuz tutmaları. sonuçta bu meret de petrolden üretilmiyor mu kardeşim? hem de petrolün kaymağı değil mi bu yakıt? mutfak tüpünde iteliyorsun da pompada niye ucuz tutuyorsun? yap şöyle 4 tl lpgyi, göreyim ben ondan sonra kim kullanıyormuş..
şimdi adım lpg savunuculuğuna çıkmasın da amaç tasarruf ve temiz yakıt ise, neden olmasın?adam arabaya şu kadar para vermiş ama lpg kullanıyor mantığını ben anlamıyorum. %40 tasarruf varsa neden olmasın? kişi 100 bin liralık aracını birsefer parasını biriktirip almıştır ama bu benzin pahalılığında yakıta hergün fazla para ayırmak istemiyordur. niye devlete fazladan vergi (haraç) versin ki? vs vs..nedeni her ne olursa olsun.
sonuçta büyük çoğunluğumuz ingiltere kraliçesinden daha zengin değiliz. o kullanıyorsa biz neden kullanmayalım. herkes ölçer biçer hasabına uygun olanını kullanır.
Interesting facts about LPG Autogas
benim esas gıcık olduğum nokta şu.. hükümet (ler) bu yakıtı daha çok sırf alt gelir grubu kullanıyor diye (ağırlıklı oy aldıkları kesim), fiyatını ucuz tutmaları. sonuçta bu meret de petrolden üretilmiyor mu kardeşim? hem de petrolün kaymağı değil mi bu yakıt? mutfak tüpünde iteliyorsun da pompada niye ucuz tutuyorsun? yap şöyle 4 tl lpgyi, göreyim ben ondan sonra kim kullanıyormuş..
Şimdi şöyle bir hesap yapalım.Ben senede 10 bin ile 15 bin km. arası yaparım.LPG ile km.de 15 kr. tasarruf yaptığımı düşünürsem bu bana senede en fazla 2000 TL gibi bir fayda sağlar ve aldığım bir aracıda eğer sıfır almışsam en az 4-5 sene kullanırım. Hadi 5 sene kullanıp sattım diyelim yakıttan edeceğim kar 5 senede 10.000 TL.dir.Aldığım araç misal zaten 80-90 bin lira bu kadar parayı vermişken 5 senede 10 bin kar etsem nolur etmesem nolur? 80 e değilde 90 a aldım diye düşünürüm arabamı.Devede kulak kalır yani bu tasarruf.Paşalar gibi binerim aracıma keyifli keyifli.Orijinal fabrika çıkışı olmayan bir yakıt sistemine girişmem.şimdi adım lpg savunuculuğuna çıkmasın da amaç tasarruf ve temiz yakıt ise, neden olmasın?adam arabaya şu kadar para vermiş ama lpg kullanıyor mantığını ben anlamıyorum. %40 tasarruf varsa neden olmasın? kişi 100 bin liralık aracını birsefer parasını biriktirip almıştır ama bu benzin pahalılığında yakıta hergün fazla para ayırmak istemiyordur. niye devlete fazladan vergi (haraç) versin ki? vs vs..nedeni her ne olursa olsun.
sonuçta büyük çoğunluğumuz ingiltere kraliçesinden daha zengin değiliz. o kullanıyorsa biz neden kullanmayalım. herkes ölçer biçer hasabına uygun olanını kullanır.
Interesting facts about LPG Autogas
benim esas gıcık olduğum nokta şu.. hükümet (ler) bu yakıtı daha çok sırf alt gelir grubu kullanıyor diye (ağırlıklı oy aldıkları kesim), fiyatını ucuz tutmaları. sonuçta bu meret de petrolden üretilmiyor mu kardeşim? hem de petrolün kaymağı değil mi bu yakıt? mutfak tüpünde iteliyorsun da pompada niye ucuz tutuyorsun? yap şöyle 4 tl lpgyi, göreyim ben ondan sonra kim kullanıyormuş..
Ha belki şöyle olur, araba oldukça eskidir zaten 6-7 yaşında gibi ve bu arabayıda iş için şirket için filan hamal etmeyi düşünürüm yani tüm ıvır zıvır ayak işlerine, getir götür tüm sevkiyat angaryalarına filan kullanırım ve bu aracında aylık yaptığı km.gerçekten yüksek rakamlar olur örneğin ayda 4-5 bin km.gibi ve bu arabada artık gözümde miadını doldurduğu için kullan kullanabildiğin kadar mantığıyla o zaman LPG taktırmayı düşünebilirim.Onun haricinde başka hiç bir türlü LPG takmam.İllada tasarrufsa derdim o aracı satar gider bir alt donanıma düşüp dizelini alırım zorum derdim illada tasarrufsa ama.Dereleri yukarı akıtmaya tersine akıtmaya çalışmam fabrikasyon olmayan LPG yi taktırarak.Tasarruf myapmanın en mantıklı yolu dizel arabaya geçmektir.Taksiciler bile LPG değil dizel kullanıyor artık.(Korsan taksiciler hariç,yukarıda belirttiğim gibi onlarda gözden çıkarılmış miadını doldurmuş arabalarla korsancılık yaptıkları için onlar açısından gayet normal LPG li olmaları)
Tabi bunlar şahsi görüşümdür..
Şimdi şöyle bir hesap yapalım.Ben senede 10 bin ile 15 bin km. arası yaparım.LPG ile km.de 15 kr. tasarruf yaptığımı düşünürsem bu bana senede en fazla 2000 TL gibi bir fayda sağlar ve aldığım bir aracıda eğer sıfır almışsam en az 4-5 sene kullanırım. Hadi 5 sene kullanıp sattım diyelim yakıttan edeceğim kar 5 senede 10.000 TL.dir.Aldığım araç misal zaten 80-90 bin lira bu kadar parayı vermişken 5 senede 10 bin kar etsem nolur etmesem nolur? 80 e değilde 90 a aldım diye düşünürüm arabamı.Devede kulak kalır yani bu tasarruf.Paşalar gibi binerim aracıma keyifli keyifli.Orijinal fabrika çıkışı olmayan bir yakıt sistemine girişmem.şimdi adım lpg savunuculuğuna çıkmasın da amaç tasarruf ve temiz yakıt ise, neden olmasın?adam arabaya şu kadar para vermiş ama lpg kullanıyor mantığını ben anlamıyorum. %40 tasarruf varsa neden olmasın? kişi 100 bin liralık aracını birsefer parasını biriktirip almıştır ama bu benzin pahalılığında yakıta hergün fazla para ayırmak istemiyordur. niye devlete fazladan vergi (haraç) versin ki? vs vs..nedeni her ne olursa olsun.
sonuçta büyük çoğunluğumuz ingiltere kraliçesinden daha zengin değiliz. o kullanıyorsa biz neden kullanmayalım. herkes ölçer biçer hasabına uygun olanını kullanır.
Interesting facts about LPG Autogas
benim esas gıcık olduğum nokta şu.. hükümet (ler) bu yakıtı daha çok sırf alt gelir grubu kullanıyor diye (ağırlıklı oy aldıkları kesim), fiyatını ucuz tutmaları. sonuçta bu meret de petrolden üretilmiyor mu kardeşim? hem de petrolün kaymağı değil mi bu yakıt? mutfak tüpünde iteliyorsun da pompada niye ucuz tutuyorsun? yap şöyle 4 tl lpgyi, göreyim ben ondan sonra kim kullanıyormuş..
Ha belki şöyle olur, araba oldukça eskidir zaten 6-7 yaşında gibi ve bu arabayıda iş için şirket için filan hamal etmeyi düşünürüm yani tüm ıvır zıvır ayak işlerine, getir götür tüm sevkiyat angaryalarına filan kullanırım ve bu aracında aylık yaptığı km.gerçekten yüksek rakamlar olur örneğin ayda 4-5 bin km.gibi ve bu arabada artık gözümde miadını doldurduğu için kullan kullanabildiğin kadar mantığıyla o zaman LPG taktırmayı düşünebilirim.Onun haricinde başka hiç bir türlü LPG takmam.İllada tasarrufsa derdim o aracı satar gider bir alt donanıma düşüp dizelini alırım zorum derdim illada tasarrufsa ama.Dereleri yukarı akıtmaya tersine akıtmaya çalışmam fabrikasyon olmayan LPG yi taktırarak.Tasarruf myapmanın en mantıklı yolu dizel arabaya geçmektir.Taksiciler bile LPG değil dizel kullanıyor artık.(Korsan taksiciler hariç,yukarıda belirttiğim gibi onlarda gözden çıkarılmış miadını doldurmuş arabalarla korsancılık yaptıkları için onlar açısından gayet normal LPG li olmaları)
Tabi bunlar şahsi görüşümdür..
bunların hepsinin hesabını yaparken tabi hiç arıza çıkartmadığını var sayıyorsun dimi...Şimdi şöyle bir hesap yapalım.Ben senede 10 bin ile 15 bin km. arası yaparım.LPG ile km.de 15 kr. tasarruf yaptığımı düşünürsem bu bana senede en fazla 2000 TL gibi bir fayda sağlar ve aldığım bir aracıda eğer sıfır almışsam en az 4-5 sene kullanırım. Hadi 5 sene kullanıp sattım diyelim yakıttan edeceğim kar 5 senede 10.000 TL.dir.Aldığım araç misal zaten 80-90 bin lira bu kadar parayı vermişken 5 senede 10 bin kar etsem nolur etmesem nolur? 80 e değilde 90 a aldım diye düşünürüm arabamı.Devede kulak kalır yani bu tasarruf.Paşalar gibi binerim aracıma keyifli keyifli.Orijinal fabrika çıkışı olmayan bir yakıt sistemine girişmem.
Ha belki şöyle olur, araba oldukça eskidir zaten 6-7 yaşında gibi ve bu arabayıda iş için şirket için filan hamal etmeyi düşünürüm yani tüm ıvır zıvır ayak işlerine, getir götür tüm sevkiyat angaryalarına filan kullanırım ve bu aracında aylık yaptığı km.gerçekten yüksek rakamlar olur örneğin ayda 4-5 bin km.gibi ve bu arabada artık gözümde miadını doldurduğu için kullan kullanabildiğin kadar mantığıyla o zaman LPG taktırmayı düşünebilirim.Onun haricinde başka hiç bir türlü LPG takmam.İllada tasarrufsa derdim o aracı satar gider bir alt donanıma düşüp dizelini alırım zorum derdim illada tasarrufsa ama.Dereleri yukarı akıtmaya tersine akıtmaya çalışmam fabrikasyon olmayan LPG yi taktırarak.Tasarruf myapmanın en mantıklı yolu dizel arabaya geçmektir.Taksiciler bile LPG değil dizel kullanıyor artık.(Korsan taksiciler hariç,yukarıda belirttiğim gibi onlarda gözden çıkarılmış miadını doldurmuş arabalarla korsancılık yaptıkları için onlar açısından gayet normal LPG li olmaları)
Tabi bunlar şahsi görüşümdür..
çıkartacağı garanti çünkü ortalık böyle araçlarla dolu..
edeceğin masraf karını katladığında ne yapacaksın..
bunların hepsinin hesabını yaparken tabi hiç arıza çıkartmadığını var sayıyorsun dimi...Şimdi şöyle bir hesap yapalım.Ben senede 10 bin ile 15 bin km. arası yaparım.LPG ile km.de 15 kr. tasarruf yaptığımı düşünürsem bu bana senede en fazla 2000 TL gibi bir fayda sağlar ve aldığım bir aracıda eğer sıfır almışsam en az 4-5 sene kullanırım. Hadi 5 sene kullanıp sattım diyelim yakıttan edeceğim kar 5 senede 10.000 TL.dir.Aldığım araç misal zaten 80-90 bin lira bu kadar parayı vermişken 5 senede 10 bin kar etsem nolur etmesem nolur? 80 e değilde 90 a aldım diye düşünürüm arabamı.Devede kulak kalır yani bu tasarruf.Paşalar gibi binerim aracıma keyifli keyifli.Orijinal fabrika çıkışı olmayan bir yakıt sistemine girişmem.
Ha belki şöyle olur, araba oldukça eskidir zaten 6-7 yaşında gibi ve bu arabayıda iş için şirket için filan hamal etmeyi düşünürüm yani tüm ıvır zıvır ayak işlerine, getir götür tüm sevkiyat angaryalarına filan kullanırım ve bu aracında aylık yaptığı km.gerçekten yüksek rakamlar olur örneğin ayda 4-5 bin km.gibi ve bu arabada artık gözümde miadını doldurduğu için kullan kullanabildiğin kadar mantığıyla o zaman LPG taktırmayı düşünebilirim.Onun haricinde başka hiç bir türlü LPG takmam.İllada tasarrufsa derdim o aracı satar gider bir alt donanıma düşüp dizelini alırım zorum derdim illada tasarrufsa ama.Dereleri yukarı akıtmaya tersine akıtmaya çalışmam fabrikasyon olmayan LPG yi taktırarak.Tasarruf myapmanın en mantıklı yolu dizel arabaya geçmektir.Taksiciler bile LPG değil dizel kullanıyor artık.(Korsan taksiciler hariç,yukarıda belirttiğim gibi onlarda gözden çıkarılmış miadını doldurmuş arabalarla korsancılık yaptıkları için onlar açısından gayet normal LPG li olmaları)
Tabi bunlar şahsi görüşümdür..
çıkartacağı garanti çünkü ortalık böyle araçlarla dolu..
edeceğin masraf karını katladığında ne yapacaksın..
+1 Aynen öyle doktor,zaten o kısmına hiç girmedim bile...
aynen abi öyle kalırsın arabaya eşin çoluk çocuk biniyor düşün arka koltukta canım çocukların sırtını yasladığı yerde lpg.HA MEVLAM yazdıysa amenna kader her türlü olan olur zaten .kullandım ben lpg.li araç ama korka korka gücüm yetmedi megan almıştım en ısa zamandada sattım.iyi günler![]()
aynen abi öyle kalırsın arabaya eşin çoluk çocuk biniyor düşün arka koltukta canım çocukların sırtını yasladığı yerde lpg.HA MEVLAM yazdıysa amenna kader her türlü olan olur zaten .kullandım ben lpg.li araç ama korka korka gücüm yetmedi megan almıştım en ısa zamandada sattım.iyi günler![]()
Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece %10 düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda %20 daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece %10 düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda %20 daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
ağzınıza sağlık ALLAH RAZI olsun çok iyi oldu bu açıklamalar TPOWER .kardeş nerdesiniz bilmiyorum yolum düşerse elinizi sıkıcam. L*P*G* LANETLİ PETROL GAZI* SALLADIM.TUTTU. iyi akşamlar. saygılar
![]()
ağzınıza sağlık ALLAH RAZI olsun çok iyi oldu bu açıklamalar TPOWER .kardeş nerdesiniz bilmiyorum yolum düşerse elinizi sıkıcam. L*P*G* LANETLİ PETROL GAZI* SALLADIM.TUTTU. iyi akşamlar. saygılar
![]()
Lpg olayını bende iyi takip edenlerdenim. Hatta dh'de bu konu çok tartışıldı. Taner Göde isimli arkadaş bu konuyu iyi araştıranlardan. Ancak Prins bölümü malum forumda ayaklar altında, ustalar birbirine düşmüş durumda. Yakın tarihte Brc de Lpi ile pazara girmeyi düşünüyor bildiğim kadarıyla. Ama Prins şu anda İstanbul' da Direct Liquie Max sistemi yani %100 Lpg ile çalışan sistemi 4500 TL. Brc' nin fiyatı belli değil ama 3500 den aşağı olmaz bence. Temsa otomotivin getirdiği ancak tam olarak yaygınlaştıramadığı Vialle marka Lpg de 4500-5000 TL. civarı. Bu paralar verilip Lpg taktıran olurmu bilmem, ama bu fiyatlarla bende taktırmam. Ayrıca burada yazılanlardan sonrada zor gibi..
Lpg olayını bende iyi takip edenlerdenim. Hatta dh'de bu konu çok tartışıldı. Taner Göde isimli arkadaş bu konuyu iyi araştıranlardan. Ancak Prins bölümü malum forumda ayaklar altında, ustalar birbirine düşmüş durumda. Yakın tarihte Brc de Lpi ile pazara girmeyi düşünüyor bildiğim kadarıyla. Ama Prins şu anda İstanbul' da Direct Liquie Max sistemi yani %100 Lpg ile çalışan sistemi 4500 TL. Brc' nin fiyatı belli değil ama 3500 den aşağı olmaz bence. Temsa otomotivin getirdiği ancak tam olarak yaygınlaştıramadığı Vialle marka Lpg de 4500-5000 TL. civarı. Bu paralar verilip Lpg taktıran olurmu bilmem, ama bu fiyatlarla bende taktırmam. Ayrıca burada yazılanlardan sonrada zor gibi..
herkesin fikrine saygı duymak lazım lpg sistemler hele yeni çıkan sistemler çok güzel ve kaliteli 9 yıllık lpg kullanıcısı olarak dah hiç sorun yaşamadım ikinci arabam megan 2 ve lpg'lidir kaldiki lpg için denilenler yanlış bence lpg kullananda yorum yapıyor kullanmayanda tasarruf olarakta tercih edilmelidir.bir örnek yazın üç şehre gittim toplam 975 km ikinci arabam meganla gittim lpg 155 tl yaktı gerisini siz düşünün![]()
herkesin fikrine saygı duymak lazım lpg sistemler hele yeni çıkan sistemler çok güzel ve kaliteli 9 yıllık lpg kullanıcısı olarak dah hiç sorun yaşamadım ikinci arabam megan 2 ve lpg'lidir kaldiki lpg için denilenler yanlış bence lpg kullananda yorum yapıyor kullanmayanda tasarruf olarakta tercih edilmelidir.bir örnek yazın üç şehre gittim toplam 975 km ikinci arabam meganla gittim lpg 155 tl yaktı gerisini siz düşünün![]()
herkes hür iradeye sahip BJK* kardeş sadece terciih meselesi ben tercih etmediğim için görüşüm o yönde iyi akşamlar saygılar![]()
herkes hür iradeye sahip BJK* kardeş sadece terciih meselesi ben tercih etmediğim için görüşüm o yönde iyi akşamlar saygılar![]()
Bende aynı yolu benzinli passatımla 275 TL ye paşalar gibi giderdim yani atla devede değil.Bu kadar olumsuzluğa, riske değmez.herkesin fikrine saygı duymak lazım lpg sistemler hele yeni çıkan sistemler çok güzel ve kaliteli 9 yıllık lpg kullanıcısı olarak dah hiç sorun yaşamadım ikinci arabam megan 2 ve lpg'lidir kaldiki lpg için denilenler yanlış bence lpg kullananda yorum yapıyor kullanmayanda tasarruf olarakta tercih edilmelidir.bir örnek yazın üç şehre gittim toplam 975 km ikinci arabam meganla gittim lpg 155 tl yaktı gerisini siz düşünün![]()
Konu sivil tarafından (05 01 2012 Saat 23:21 ) değiştirilmiştir.
Bende aynı yolu benzinli passatımla 275 TL ye paşalar gibi giderdim yani atla devede değil.Bu kadar olumsuzluğa, riske değmez.herkesin fikrine saygı duymak lazım lpg sistemler hele yeni çıkan sistemler çok güzel ve kaliteli 9 yıllık lpg kullanıcısı olarak dah hiç sorun yaşamadım ikinci arabam megan 2 ve lpg'lidir kaldiki lpg için denilenler yanlış bence lpg kullananda yorum yapıyor kullanmayanda tasarruf olarakta tercih edilmelidir.bir örnek yazın üç şehre gittim toplam 975 km ikinci arabam meganla gittim lpg 155 tl yaktı gerisini siz düşünün![]()
Süper açıklama olmuş,teşekkürler.Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
Süper açıklama olmuş,teşekkürler.Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
4. ve 6. madde haricindeki maddeler zaten bilinen teknik özellikleridir.Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
4. ve 6. maddeler motor üzerine olan olumsuz etkileridir....başka söze hacet yok...
Elimne sağlık tpower
4. ve 6. madde haricindeki maddeler zaten bilinen teknik özellikleridir.Hem akaryakit hemde Lpg satan sektorden biri olarak, tecrube ve bilgilerime dayanarak diyebilirim ki
1.lpg tehlikeli bir yakıttır
2.havadan ağırdır
3.sızdırmaya başlayınca kaptaki basınç dolayısıyla basınç bitene yani kapalı kap/tank bitene kadar sıvı fazdan gaz faza geçmeye devam edecektir ve boylece bulunduğu zemine gaz fazında butan ve propan yayılacak buda yangın ve patlama potansiyeli oluşturacaktır. bu nedenledirki kapalı mekanlara lpg li araç park edilemez.
4.lpg motorun yanma odalarına zarar verir
5.lpg katık taşıyamadığından motoru yağlayacak katıklar barındıramaz
6.lpg nin oktan sayısı benzin kadar yuksek değildir
7.lpg ötv sübvansiyonlu yani benzine göre yarı yarıya düşük ötv ile satılmaktadır.. rafineri çıkış fşyatı benzinden sadece düşüktür..
8.AutoGas olarak sübvansiyonlu olmasından, siyaseten düşük/alt gelir kesimleri hedeflenmektedir.
9.çevreyi temiz tuttuğu göreceli olarak reeldir genelde pazarlama taktiğidir.. atık olan ve zehir olan CO karbon monoksidi, CO2 karbondiokside çeviren araçtaki katalitik konvertördür... CO2 karbon dioksid karbon çevirimi ile tabiata tekrar dönen bir elementtir. Benzinin kurşunsuz olmasındaki amaç bu kat ın tıkanmamasıdır... ama otogazlı araçların hangisinde kat vardır sorgulamak gerekir...
10.lpg nin litresi 0,55 kg, benzinin litresi 0,73 kg dır... doğal olarak bütan propan karışımı olan LPG saklandığı sıvı fazda daha az yoğundur... dolayısı ile benzine göre daha az verimlidir.
11.LPG çevirimi olmasa 15 yaş üzeri en az 500 bin araç trafikten çıkmak zorunda kalacak, buda trafik ve çevre güvenliğine önemli katkı sağlayacaktır..
12.LPG tank ve tesisatları her 5 yılda bir yenilenmelidir.. bu hem satış noktaları hemde kullanıcılar için dayanılmaz bir amortisman maliyetidir..
13.LPG sızdırmazlık testleri hidrolik ve airpressure düzenli yaptırmak gerekir... ki bu bir araç için en az 5 saatlik bir uygulamadır... satış noktaları içinde buyuk sıkıntıdır... iş ve para kaybıdır...
14.LPG sızıntısı tehlikelidir çünkü LikitPetrolGAzı Sıvı fazda ve min 3 Atm basınçta -180 derecelerde saklanır.. Araçlar bu sıvının gaz fazını yakarlar... aradaki eveperatörde motor suyu ile ısıtılan LPG gaz fazına geçerek 200 kat hacmen genişler... Bütün bu işlemler aracın içinde o birkaçyüz dolarlık uyduruk komponentlerin içinde oluşur.. yani 1 LT LPG yi araç 200 Lt gaz olarak kullanır... Düşünün siz 40 Lt lik bir araç tankının sızıntı yaptığında 40x200=8000 Lt gazı otoparkta nereye koyacağınızı...
15.siz siz olun LPG li araçta kesinlikle camlar kapalı seyahat dahi etmeyin... kaçak gaz dedektörü yoksa bence araca dahi binmeyin....
keyifli forumlar....
4. ve 6. maddeler motor üzerine olan olumsuz etkileridir....başka söze hacet yok...
Elimne sağlık tpower
Kardeş zaten yıllardır bilinen özellikler bunlar sen geriden mi takip ettin naptınağzınıza sağlık ALLAH RAZI olsun çok iyi oldu bu açıklamalar TPOWER .kardeş nerdesiniz bilmiyorum yolum düşerse elinizi sıkıcam. L*P*G* LANETLİ PETROL GAZI* SALLADIM.TUTTU. iyi akşamlar. saygılar
![]()
![]()
Kardeş zaten yıllardır bilinen özellikler bunlar sen geriden mi takip ettin naptınağzınıza sağlık ALLAH RAZI olsun çok iyi oldu bu açıklamalar TPOWER .kardeş nerdesiniz bilmiyorum yolum düşerse elinizi sıkıcam. L*P*G* LANETLİ PETROL GAZI* SALLADIM.TUTTU. iyi akşamlar. saygılar
![]()
![]()
iyi akşamlar selamlar bende kırşehir-ağrı arası 1070 km yol gittim 100. ügecmemek kaydıyla tam ağri girişine yakın fulledim 264.00 tuttu .daha ne olsun benzinli araç 1418 kg.çokiyi ***![]()
iyi akşamlar selamlar bende kırşehir-ağrı arası 1070 km yol gittim 100. ügecmemek kaydıyla tam ağri girişine yakın fulledim 264.00 tuttu .daha ne olsun benzinli araç 1418 kg.çokiyi ***![]()
sivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorumBende aynı yolu benzinli passatımla 275 TL ye paşalar gibi giderdim yani atla devede değil.Bu kadar olumsuzluğa, riske değmez.![]()
sivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorumBende aynı yolu benzinli passatımla 275 TL ye paşalar gibi giderdim yani atla devede değil.Bu kadar olumsuzluğa, riske değmez.![]()
hayat anlamsızca risk almaya değmez ne için para için mi...sivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorum![]()
evdeki tüp olayıyla bu konuyu bağdaştırman biraz komik olmuş
arka bagajda bir tüp taşıyorsun ve uyduruk borularla kinetik ısı enerjisi yüksek olan bir teknolojiyie bağlıyorsun motora..
aracının içerisinden kemerleri takılı vaziyette çıkamaya fırsat bulamamış kişilerin infilak sonucu feci bir şekilde can verdiği tüplü araç yangınlarının internet görüntüleri çok.. indir bi bak istersen..
hayat anlamsızca risk almaya değmez ne için para için mi...sivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorum![]()
evdeki tüp olayıyla bu konuyu bağdaştırman biraz komik olmuş
arka bagajda bir tüp taşıyorsun ve uyduruk borularla kinetik ısı enerjisi yüksek olan bir teknolojiyie bağlıyorsun motora..
aracının içerisinden kemerleri takılı vaziyette çıkamaya fırsat bulamamış kişilerin infilak sonucu feci bir şekilde can verdiği tüplü araç yangınlarının internet görüntüleri çok.. indir bi bak istersen..
Yok kardeş ne özrü,burada herkes fikrini söylüyor.Tabiki siz aklınıza yatanı savunacaksınız bende aklıma yatanı savunacağım,bundan daha doğal birşey yok.Yalnız şunu belirtmeliyim ki evdeki tüp ile arabadaki tüp benzetmesi riskleri açısından benzeşme göstersede en azından evdeki tüpler koyulduğu yerde sakin sakin duruyor arabadaki gibi 170-180 km.sürat yapmıyorsivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorum![]()
Hoş zaten artık bu tehlikeleri yüzünden evlerde de tüp kullanımı kalmadı gibi bir şey.Artık ya doğalgaz yada elektrik kullanılıyor
Yok kardeş ne özrü,burada herkes fikrini söylüyor.Tabiki siz aklınıza yatanı savunacaksınız bende aklıma yatanı savunacağım,bundan daha doğal birşey yok.Yalnız şunu belirtmeliyim ki evdeki tüp ile arabadaki tüp benzetmesi riskleri açısından benzeşme göstersede en azından evdeki tüpler koyulduğu yerde sakin sakin duruyor arabadaki gibi 170-180 km.sürat yapmıyorsivil hocam dediğinize katılyorum ama hayat risk almaya değer diye düşünüyorum birde evlerdede lpg var o zaman ne yapacaz oda teklikelidir. duyup ve görüyorsunuz ki evlerde şohbenden zehirlenenmi, evinde tüp patlayanmı yani ne yapalım ortaya lpg muhappeti atıldı bizde düşüncemizi söyledik eğer incittiysek özür diyorum![]()
Hoş zaten artık bu tehlikeleri yüzünden evlerde de tüp kullanımı kalmadı gibi bir şey.Artık ya doğalgaz yada elektrik kullanılıyor
neyse özümüze dönelim bu kadar lpg muhabbeti yeter yoksa site olarak patlıyacazpeki yeni gündem 1.4 tsi 160hp motor hakkında düşünceler veya beklentiler ne olabilir
![]()
neyse özümüze dönelim bu kadar lpg muhabbeti yeter yoksa site olarak patlıyacazpeki yeni gündem 1.4 tsi 160hp motor hakkında düşünceler veya beklentiler ne olabilir
![]()
Tesekkur ederim zaten herkesin anlayabilecegi sekilde gerekli olanlari yazdim .. Daha fazla detay ve teknik bilgiye gerek yok .. Suda unutulmasin bu bir sektor ve ticari ve sosyal boyutu ile akaryakit yerine ikame ve vergilendirme servet transferi boyutu ile rafinaj fazlasi ve ithalat zarureti gibi korelasyonu yuksek gercekler var... Bunlari anlatmaya gerek duymadim..
Tesekkur ederim zaten herkesin anlayabilecegi sekilde gerekli olanlari yazdim .. Daha fazla detay ve teknik bilgiye gerek yok .. Suda unutulmasin bu bir sektor ve ticari ve sosyal boyutu ile akaryakit yerine ikame ve vergilendirme servet transferi boyutu ile rafinaj fazlasi ve ithalat zarureti gibi korelasyonu yuksek gercekler var... Bunlari anlatmaya gerek duymadim..
Tamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
Tamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
Doktor sen gerekli görüyorsan tabiki LPG taktır ama aman Taner Göde den örnek verme,inan ben pek mantık göremiyorum onun yaptıklarında.En basiti şu ki en azından hala bu forumda değil !!!Tamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
Doktor sen gerekli görüyorsan tabiki LPG taktır ama aman Taner Göde den örnek verme,inan ben pek mantık göremiyorum onun yaptıklarında.En basiti şu ki en azından hala bu forumda değil !!!Tamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
kim demiş değil diyeDoktor sen gerekli görüyorsan tabiki LPG taktır ama aman Taner Göde den örnek verme,inan ben pek mantık göremiyorum onun yaptıklarında.En basiti şu ki en azından hala bu forumda değil !!!
http://www.passatturkiye.com/members/taner+g%F6de.html
kim demiş değil diyeDoktor sen gerekli görüyorsan tabiki LPG taktır ama aman Taner Göde den örnek verme,inan ben pek mantık göremiyorum onun yaptıklarında.En basiti şu ki en azından hala bu forumda değil !!!
http://www.passatturkiye.com/members/taner+g%F6de.html
ben belcikaya gelmeden onceydi 17 18 yaslarindaken, bizim koyde bi chavrole impala si olan bi abimiz vardi bazen aksamlari nostalji yapmak icin hadi abi gezelim falan derdik tamam bi tup alin gelin derdi mutfal tupu takiyordu oda 25 - 30 km sonra tup biterdi zaten koy 10 km kayseriye giderdik sivas caddesinde bi assagi bi yukari yapip koye donerdik, bi keresinde bi kac km fazlami dolastik ne bilmiyorum koye 2.5- 3 km kala tup bitti bide impalayi yitmek zorunda kalmistikTamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
ama 12- 13 kisi oldugumuzdan sorun olmadi
koldan vites oldugundan bide genis tabi 5 kisi zaten one binerdi![]()
ben belcikaya gelmeden onceydi 17 18 yaslarindaken, bizim koyde bi chavrole impala si olan bi abimiz vardi bazen aksamlari nostalji yapmak icin hadi abi gezelim falan derdik tamam bi tup alin gelin derdi mutfal tupu takiyordu oda 25 - 30 km sonra tup biterdi zaten koy 10 km kayseriye giderdik sivas caddesinde bi assagi bi yukari yapip koye donerdik, bi keresinde bi kac km fazlami dolastik ne bilmiyorum koye 2.5- 3 km kala tup bitti bide impalayi yitmek zorunda kalmistikTamam anladık hepiniz lpg düşmanısınız. Siz gidip litresine 4,5tl ödeyip markete bile gidip gelemeden benzin yakmayı sevebilirsiniz ama benim hoşuma gitmiyor. Türkiyede onbinlerce lpg kullanıcısı var ve kimse de pişman değil, takıldığına herkes gayet memnun.
Dipnot:Taner Göde bile sıfır aldığı mitsubishi asx'i asfalta bastırmadan lpg taktırdıysa bunda bir mantık vardır![]()
ama 12- 13 kisi oldugumuzdan sorun olmadi
koldan vites oldugundan bide genis tabi 5 kisi zaten one binerdi![]()