Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zararlı mı ?
Konuyu Değerlendir:
Güncel Değerlendirme :
-
offline
Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zararlı mı ?
Otopark girişimde çok dik bir rampa var, çıkarken her gün geri vitesle çıkmak zorunda kalıyorum? Aracın baya zorlandığnı hissediyorum, bunun DSG şanzımana baskı balataya veya başka bir aksama bir zararı olur mu acaba ? Herhangi bir tavsiyeniz var mı bu hususta ..
-
Otopark girişimde çok dik bir rampa var, çıkarken her gün geri vitesle çıkmak zorunda kalıyorum? Aracın baya zorlandığnı hissediyorum, bunun DSG şanzımana baskı balataya veya başka bir aksama bir zararı olur mu acaba ? Herhangi bir tavsiyeniz var mı bu hususta ..
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
Passattan önceki aracım tsi Ibiza idi.
Çok dik bir yokuşta geri geri çıkmaya çalıştım. Her yeri beyaz duman kapladı araba baya bir zorlandı. Bir süre sonra da baskı balata kaçırmaya başladı. Anlayacağın balatayi baya yakmisim. Sanırsam bu motorlar da geri vites baya güçsüz. O yüzden zararı olabileceğini düşünüyorum
-
Passattan önceki aracım tsi Ibiza idi.
Çok dik bir yokuşta geri geri çıkmaya çalıştım. Her yeri beyaz duman kapladı araba baya bir zorlandı. Bir süre sonra da baskı balata kaçırmaya başladı. Anlayacağın balatayi baya yakmisim. Sanırsam bu motorlar da geri vites baya güçsüz. O yüzden zararı olabileceğini düşünüyorum
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
geri vitesler ve birinci vitesler araçların en güçlü vitesleridir, o yüzden yüksek hıza çıkamazsınız,
dsg ile ilgili durumu bilmiyorum, ama yarım debriyaj yaparak çıkıyorsanız balatayı kısa sürede tüketmeniz işten bile değil. mümkünse akşama geri geri bırakın aracınızı, sabaha 1. vitesle çıkarsınız
quorada biri güzel açıklamış
Alıntı
The manual transmission is nosier in reverse because the reverse gear set, not used much compared to forward, uses cheaper straight cut instead of helical cut gears. Reverse gears usually have larger and fewer teeth than the forward gears, and are not designed to be used as heavy load or loaded or distance driving duty.
manuelin geri vitesinin daha gürültülü olduğunu, bunun nedeninin ileri vitesler kadar çok kullanılmadığı için düz kesim vites dişlileri kullanılarak ucuza mal edildiiğini, daha büyük ve daha az dişlisinin olduğunu ve ağır yük ve uzun mesafe için tasarlanmadığını söylüyor
geri vitesle yokuş çıkmak bu ağır yüke girer bence yapmayın
Konu 1984 tarafından (12 10 2018 Saat 21:29 ) değiştirilmiştir.
-
geri vitesler ve birinci vitesler araçların en güçlü vitesleridir, o yüzden yüksek hıza çıkamazsınız,
dsg ile ilgili durumu bilmiyorum, ama yarım debriyaj yaparak çıkıyorsanız balatayı kısa sürede tüketmeniz işten bile değil. mümkünse akşama geri geri bırakın aracınızı, sabaha 1. vitesle çıkarsınız
quorada biri güzel açıklamış
Alıntı
The manual transmission is nosier in reverse because the reverse gear set, not used much compared to forward, uses cheaper straight cut instead of helical cut gears. Reverse gears usually have larger and fewer teeth than the forward gears, and are not designed to be used as heavy load or loaded or distance driving duty.
manuelin geri vitesinin daha gürültülü olduğunu, bunun nedeninin ileri vitesler kadar çok kullanılmadığı için düz kesim vites dişlileri kullanılarak ucuza mal edildiiğini, daha büyük ve daha az dişlisinin olduğunu ve ağır yük ve uzun mesafe için tasarlanmadığını söylüyor
geri vitesle yokuş çıkmak bu ağır yüke girer bence yapmayın
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
Cvt hariç hiçbir otomatik şanzımanda geri vites dik yokuşta sorun yaşamazsınız şanzımanlar test edilirken dişlinin kaç nm mukavemete dayanacağı test ediliyor motorun çekemediği noktada dayanım da son buluyor yani motorun gücünün yetmediği bir yokuşta zorlarsanız belki bir sorun yaşarsınız ki otopark girişinin motoru zorlayacak kadar dik olduğunu sanmam.
-
Cvt hariç hiçbir otomatik şanzımanda geri vites dik yokuşta sorun yaşamazsınız şanzımanlar test edilirken dişlinin kaç nm mukavemete dayanacağı test ediliyor motorun çekemediği noktada dayanım da son buluyor yani motorun gücünün yetmediği bir yokuşta zorlarsanız belki bir sorun yaşarsınız ki otopark girişinin motoru zorlayacak kadar dik olduğunu sanmam.
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
-
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
bence gerek yok, akşam girerken geri geri park edin, sabah motor soğukken ve siz daha doğru düzgün uyanmamışken manevrayla geri gitmeyle uğraşmayın
-
bence gerek yok, akşam girerken geri geri park edin, sabah motor soğukken ve siz daha doğru düzgün uyanmamışken manevrayla geri gitmeyle uğraşmayın
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum arkadaşlar..
-
değerli bilgileriniz için teşekkür ediyorum arkadaşlar..
-
offline
Cevap: Dik bir rampada geri vites ile çıkmak zarar
Aynen katılıyorum.
1984 Nickli Üyeden Alıntı
bence gerek yok, akşam girerken geri geri park edin, sabah motor soğukken ve siz daha doğru düzgün uyanmamışken manevrayla geri gitmeyle uğraşmayın
-
Aynen katılıyorum.
1984 Nickli Üyeden Alıntı
bence gerek yok, akşam girerken geri geri park edin, sabah motor soğukken ve siz daha doğru düzgün uyanmamışken manevrayla geri gitmeyle uğraşmayın