ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması yaptırdım
Konuyu Değerlendir:
Güncel Değerlendirme :
-
offline
Konu crazyvarna tarafından (25 06 2017 Saat 17:21 ) değiştirilmiştir.
-
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Hayırlı olsun ama aşırı beslemeli bir araca performans yazılım atıyorsunuz, ve çok etkilendiğinizi söylemek yanlış olur anladığım kadarıyla. Yani bunun rodaj süresi falan nasıl oluyormuş ben anlamadım ilk defa duyuyorum tamam vardır ama ilk etapta bariz bir fark hissetmeniz lazım. Aracın ateşleme ve avans değerleriyle oynayıp motora giren hava miktarı arttırılarak, turbo basıncı daha üst limitlere çekiliyor ve bu dediklerim bu işlemden direk sonra olduğu için bariz hissedilir bir fark olur. Ya aracınıza çok soft bir yazılım atıldı, ya da başka birşey olabilir.
-
Hayırlı olsun ama aşırı beslemeli bir araca performans yazılım atıyorsunuz, ve çok etkilendiğinizi söylemek yanlış olur anladığım kadarıyla. Yani bunun rodaj süresi falan nasıl oluyormuş ben anlamadım ilk defa duyuyorum tamam vardır ama ilk etapta bariz bir fark hissetmeniz lazım. Aracın ateşleme ve avans değerleriyle oynayıp motora giren hava miktarı arttırılarak, turbo basıncı daha üst limitlere çekiliyor ve bu dediklerim bu işlemden direk sonra olduğu için bariz hissedilir bir fark olur. Ya aracınıza çok soft bir yazılım atıldı, ya da başka birşey olabilir.
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Akşam üzeri tekrar biraz şehir içinde turlayacağım. Yine baktım soft ayarında bi chip olduğnu düşünürsem firma ile konuşmayı düşünüyorum.
Aslında hard bir yazılımda istemiyorum motor sağlığı için. Yazılım atılırken sormuştum ben custom yazılım atıyorsunuz yani hazır yazılım , beğenmezsem nasıl bir yol izleriz dedim , firma ile konuşup bazı ayarları yükseltiyoruz şeklinde söylemişti.
Daha olmadı ücret iadesi isteyip Dr.Ecu'nun yoluna koyulurum. Yanlız duydugum kadarıyla dr.ecu ; ecufast ortağı deniliyor eskiden.. eğer öyleyse fark olacağınıda sanmıyorum..
çarşamba günü ilimdeki dyno teste çıkarıcam arabayı 140+ bir güç alırsak 98 oktan da hiç elletmem
Şuan dün kullandığıma istinaen yorumum : kötü olmadı , ama beklediğim gibi de olmadı
-
Akşam üzeri tekrar biraz şehir içinde turlayacağım. Yine baktım soft ayarında bi chip olduğnu düşünürsem firma ile konuşmayı düşünüyorum.
Aslında hard bir yazılımda istemiyorum motor sağlığı için. Yazılım atılırken sormuştum ben custom yazılım atıyorsunuz yani hazır yazılım , beğenmezsem nasıl bir yol izleriz dedim , firma ile konuşup bazı ayarları yükseltiyoruz şeklinde söylemişti.
Daha olmadı ücret iadesi isteyip Dr.Ecu'nun yoluna koyulurum. Yanlız duydugum kadarıyla dr.ecu ; ecufast ortağı deniliyor eskiden.. eğer öyleyse fark olacağınıda sanmıyorum..
çarşamba günü ilimdeki dyno teste çıkarıcam arabayı 140+ bir güç alırsak 98 oktan da hiç elletmem
Şuan dün kullandığıma istinaen yorumum : kötü olmadı , ama beklediğim gibi de olmadı
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Uzun süredir bu konu hakkında net bir kullanıcı yorumu bekliyordum. Bu motorda okuduğum en iyi yorumlardan birinin sonunda kullanıcı"performans aldım ama yazılım sorunu çıktı" şeklinde yazmıştı. Tahmimimce 200 Nm tork eğrisindeki sınırlandırılmış bölge yazılımla yukarılara çekilmeye çalışılıyor. 122 lik tsi motorların 1500-4000 devir arasında tork diyagramı 200 Nm olarak düz bir çizgi şeklinde sınırlandırılmış. Motora ve şanzumana aşırı yük bindirip garanti ile başlarını ağrıtmak istememiş VW. Büyük turbo yada kompresör takmadan yazılım olayı biraz verimsiz bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Bu iki uygulamadan biri yapılsaydı beklenen koltuğa yapıştırma hissi arttırılabilirdi. 1.6 dizel motorlarda alınan güç ve tork artışı tatmin edici seviyelerdeyken maalesef 1.4 tsi larda aman aman bir artış ne duydum ne gördüm. Yapan arkadaşa hayırlı olsun ama ben şahsen benzin motoruna yapmayı düşünmem. 160 lık orjinal tsi lardanda piston kırma şikayetlerinide okuyunca iyice soğudum tuning işlerinden.
-
Uzun süredir bu konu hakkında net bir kullanıcı yorumu bekliyordum. Bu motorda okuduğum en iyi yorumlardan birinin sonunda kullanıcı"performans aldım ama yazılım sorunu çıktı" şeklinde yazmıştı. Tahmimimce 200 Nm tork eğrisindeki sınırlandırılmış bölge yazılımla yukarılara çekilmeye çalışılıyor. 122 lik tsi motorların 1500-4000 devir arasında tork diyagramı 200 Nm olarak düz bir çizgi şeklinde sınırlandırılmış. Motora ve şanzumana aşırı yük bindirip garanti ile başlarını ağrıtmak istememiş VW. Büyük turbo yada kompresör takmadan yazılım olayı biraz verimsiz bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Bu iki uygulamadan biri yapılsaydı beklenen koltuğa yapıştırma hissi arttırılabilirdi. 1.6 dizel motorlarda alınan güç ve tork artışı tatmin edici seviyelerdeyken maalesef 1.4 tsi larda aman aman bir artış ne duydum ne gördüm. Yapan arkadaşa hayırlı olsun ama ben şahsen benzin motoruna yapmayı düşünmem. 160 lık orjinal tsi lardanda piston kırma şikayetlerinide okuyunca iyice soğudum tuning işlerinden.
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Ben acikcasi byuk bir beklenti ile gittim. Pişman misin diye soracak olanlara şuan ićin evet veya hayir demek yanliş ama alt devirlerin çok canlanacagini vaad etmislerdi buna istinaen beklentimde fazlaydi , ama gordugum kadariyla 2000 devir sonrasi yazilim kendini hissettiriyor. Ben sürekli şehir içinde dur kalk kullandigimdan 1000/3000 max gerek duyuyorum açikcasi.
Bayram sonrasi dyno çikarip beklentimi karsilamaz ise firmayi arayip yapabilceklerimizle ilgili bilgi alacağim. tatmin olmazsam para iadesi ister stock halde baska firma veya pedal commamder 1 hafta deneme sure garantili ürünü denerim diye dusunuyorum.
Böyle bir uygulamaya ihtiyacimin olma sebebi ufak motor ve surekli dur kalkta lpg nin ağirligini bir nebze duşurmeye calismakti.
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
Ben acikcasi byuk bir beklenti ile gittim. Pişman misin diye soracak olanlara şuan ićin evet veya hayir demek yanliş ama alt devirlerin çok canlanacagini vaad etmislerdi buna istinaen beklentimde fazlaydi , ama gordugum kadariyla 2000 devir sonrasi yazilim kendini hissettiriyor. Ben sürekli şehir içinde dur kalk kullandigimdan 1000/3000 max gerek duyuyorum açikcasi.
Bayram sonrasi dyno çikarip beklentimi karsilamaz ise firmayi arayip yapabilceklerimizle ilgili bilgi alacağim. tatmin olmazsam para iadesi ister stock halde baska firma veya pedal commamder 1 hafta deneme sure garantili ürünü denerim diye dusunuyorum.
Böyle bir uygulamaya ihtiyacimin olma sebebi ufak motor ve surekli dur kalkta lpg nin ağirligini bir nebze duşurmeye calismakti.
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Selam,
Yaklaşık 10 yıldır tüm dizel araçlarıma farklı bir firmaya defalarca yazılım yaptırdım. Ve hep memnun kaldım. Çünkü yazılımı yapan kişi benim ne istediğimi biliyordu.
Yazılıma o kadar alışmıştım ki noterden çıkıp direkt yazılıma gittiğim oldu. Son Passat ım hariç.
Bahsettiğiniz firmalar birbirinden ayrılma. DR.ECU yani ÖZGÜN genellikle supersport arabalar yapar. Bizim gibi binek araba kullananlara ayıracak pek zamanı yoktur. Sallar.
Anladığım kadarıyla ECUFAST ten pek memnun kalmamışsınız. Yeniden yazdırın diyeceğim ama araç LPG li ne kadar ne olur, sizi ne kadar tatmin eder bilemiyorum.
Pedal Commander tarzı zımbırtılarla beygir almasanız bile kalkışlar olsun kullanım daha zevkli hale gelebilir.
Konu aposport tarafından (26 06 2017 Saat 22:33 ) değiştirilmiştir.
-
Selam,
Yaklaşık 10 yıldır tüm dizel araçlarıma farklı bir firmaya defalarca yazılım yaptırdım. Ve hep memnun kaldım. Çünkü yazılımı yapan kişi benim ne istediğimi biliyordu.
Yazılıma o kadar alışmıştım ki noterden çıkıp direkt yazılıma gittiğim oldu. Son Passat ım hariç.
Bahsettiğiniz firmalar birbirinden ayrılma. DR.ECU yani ÖZGÜN genellikle supersport arabalar yapar. Bizim gibi binek araba kullananlara ayıracak pek zamanı yoktur. Sallar.
Anladığım kadarıyla ECUFAST ten pek memnun kalmamışsınız. Yeniden yazdırın diyeceğim ama araç LPG li ne kadar ne olur, sizi ne kadar tatmin eder bilemiyorum.
Pedal Commander tarzı zımbırtılarla beygir almasanız bile kalkışlar olsun kullanım daha zevkli hale gelebilir.
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
evet pedal commanderin işleyiş tarzini bizzat 2 aracta denedim. 1.2 clio 75 bg ve 3.20d 184 + yazilim ile 240 bg civarindaki araçta.
Sadece tepkimeyi artiriyor. Bana sadece ilk kalkma sirasindaki ağirlik gitsin istiyorum zaten.
Ama pedal comamnder gibi ufak kumanda parcasina da 699 tl pek iç acici gelmedi. Tek avantaji yarin birgun arabayi satarken cikar 2. el sat bu yani.
Gönül isterki araca benzin ile bineyim , ama 55 krs civarindan daha fazla yakmakta. Lpg de ise şehiricinde sabit 23-24 krs yakiyor.
kocaeli şubesi icin şunu soyleyebilirim dr.ecu bayisi çok ilgilenmişti ama gün probleminden dolayi ecufast seçtim.
Bayram sonrasi sorunumu aktaricam bakalm hangi şekilde ilgilenicekler.
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
evet pedal commanderin işleyiş tarzini bizzat 2 aracta denedim. 1.2 clio 75 bg ve 3.20d 184 + yazilim ile 240 bg civarindaki araçta.
Sadece tepkimeyi artiriyor. Bana sadece ilk kalkma sirasindaki ağirlik gitsin istiyorum zaten.
Ama pedal comamnder gibi ufak kumanda parcasina da 699 tl pek iç acici gelmedi. Tek avantaji yarin birgun arabayi satarken cikar 2. el sat bu yani.
Gönül isterki araca benzin ile bineyim , ama 55 krs civarindan daha fazla yakmakta. Lpg de ise şehiricinde sabit 23-24 krs yakiyor.
kocaeli şubesi icin şunu soyleyebilirim dr.ecu bayisi çok ilgilenmişti ama gün probleminden dolayi ecufast seçtim.
Bayram sonrasi sorunumu aktaricam bakalm hangi şekilde ilgilenicekler.
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
benım duşuncem bu araclara cıp attımamanız aracı zorlarsanız yuksek ıhtımal pıston kıracaktır yuksek performas ıstıyenler 150bg yada 160 bg olanlar ıyıdır çıft turbo jarz artı komprosor vardır ben genelde bu tıplerını kullanıyorum saygılarımla
-
benım duşuncem bu araclara cıp attımamanız aracı zorlarsanız yuksek ıhtımal pıston kıracaktır yuksek performas ıstıyenler 150bg yada 160 bg olanlar ıyıdır çıft turbo jarz artı komprosor vardır ben genelde bu tıplerını kullanıyorum saygılarımla
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
berat2 Nickli Üyeden Alıntı
benım duşuncem bu araclara cıp attımamanız aracı zorlarsanız yuksek ıhtımal pıston kıracaktır yuksek performas ıstıyenler 150bg yada 160 bg olanlar ıyıdır çıft turbo jarz artı komprosor vardır ben genelde bu tıplerını kullanıyorum saygılarımla
tesekkur ederim fikirleriniz için. bende o şekilde dusunuyor ve korkuyordum açikcasi.
Ama ecufast sayfasinda 341000km de mondeo ya chip attiklarini görunce dedim ki " ya benim arabamin masallahi var , hor kullanan veya aşiri zorlayan biride degilim neden olmasin ? " dedim öylelikle cktik bir yola bakalm😊
Inşallah birsey olmaz .. Bu arada not düseyim :
Az once araci benzine alip biraz yokladim aslinda benzinde baya baya hissettiriyor. Lpg de bu zamana kadar bastm ama az az yokluyordum bu akşam biraz daha abarrttim diyelim , lpg nin daha hizli aktigini pedalda hissettim resmen yani gidişini de etkiliyor tabiki.
Sanirim benim beklentim alt devirlerdeydi , şuan araç ust devirlerde baya iyi... 😀
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
berat2 Nickli Üyeden Alıntı
benım duşuncem bu araclara cıp attımamanız aracı zorlarsanız yuksek ıhtımal pıston kıracaktır yuksek performas ıstıyenler 150bg yada 160 bg olanlar ıyıdır çıft turbo jarz artı komprosor vardır ben genelde bu tıplerını kullanıyorum saygılarımla
tesekkur ederim fikirleriniz için. bende o şekilde dusunuyor ve korkuyordum açikcasi.
Ama ecufast sayfasinda 341000km de mondeo ya chip attiklarini görunce dedim ki " ya benim arabamin masallahi var , hor kullanan veya aşiri zorlayan biride degilim neden olmasin ? " dedim öylelikle cktik bir yola bakalm😊
Inşallah birsey olmaz .. Bu arada not düseyim :
Az once araci benzine alip biraz yokladim aslinda benzinde baya baya hissettiriyor. Lpg de bu zamana kadar bastm ama az az yokluyordum bu akşam biraz daha abarrttim diyelim , lpg nin daha hizli aktigini pedalda hissettim resmen yani gidişini de etkiliyor tabiki.
Sanirim benim beklentim alt devirlerdeydi , şuan araç ust devirlerde baya iyi... 😀
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Kaliteli dyno testi yapan bir expertize gösterirseniz ve torktaki değişimi paylaşırsanız çok sevinirim. Tahminim tork artışı sizin daha çok ihtiyacınız olan şey. Aracı birde daha önceden bildiğiniz yokuşlarda deneyin, eğer yokuş yukarı çıkarken çok rahatlamışsa tork artışı iyi demektir. Tam tahmin ettiğim gibi, motoru ve aktarma organlarını koruma adına 1500 devirden sonra sınırlandırılmış motoru yazılımla bu sınırı yükseğe çekiyolar sanırım. 1500-2000 devirden sonra kendini hissettirmesi bunu gösteriyor
-
Kaliteli dyno testi yapan bir expertize gösterirseniz ve torktaki değişimi paylaşırsanız çok sevinirim. Tahminim tork artışı sizin daha çok ihtiyacınız olan şey. Aracı birde daha önceden bildiğiniz yokuşlarda deneyin, eğer yokuş yukarı çıkarken çok rahatlamışsa tork artışı iyi demektir. Tam tahmin ettiğim gibi, motoru ve aktarma organlarını koruma adına 1500 devirden sonra sınırlandırılmış motoru yazılımla bu sınırı yükseğe çekiyolar sanırım. 1500-2000 devirden sonra kendini hissettirmesi bunu gösteriyor
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Yaklasik 2 haftadir kullanim suresince yorumlarim :
ilk gun çok buyuk beklentim vardi hayal kirikligi oldu sonra basmadim. Zorlamak istemedim acikcasi.
Daha sonrasinda sehirici kullanimda farkini hissrtmeye basladim bilmiyorum belkide rodaj zamani vardi o zamanlar begenmemiştim. Suan lpg de 3000 devirden sona gaza bastigimda 18 jant olmasina ragmen ciddi ivmelenme mevcut. Sanki benzinle cift karisim yapiyor gibi bir his vermeye basladi. Normalde firmaya geri donuş yapacaktim ama şuanda chip gercektrn kendni hissettirmeye basladi.
Kaldiki 16 lari takarsam ciddi yürürü değişcegine eminim
Dyno ya cikarken sizce ön lastikler 16 ile mi çikmaliyim ?
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
Yaklasik 2 haftadir kullanim suresince yorumlarim :
ilk gun çok buyuk beklentim vardi hayal kirikligi oldu sonra basmadim. Zorlamak istemedim acikcasi.
Daha sonrasinda sehirici kullanimda farkini hissrtmeye basladim bilmiyorum belkide rodaj zamani vardi o zamanlar begenmemiştim. Suan lpg de 3000 devirden sona gaza bastigimda 18 jant olmasina ragmen ciddi ivmelenme mevcut. Sanki benzinle cift karisim yapiyor gibi bir his vermeye basladi. Normalde firmaya geri donuş yapacaktim ama şuanda chip gercektrn kendni hissettirmeye basladi.
Kaldiki 16 lari takarsam ciddi yürürü değişcegine eminim
Dyno ya cikarken sizce ön lastikler 16 ile mi çikmaliyim ?
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
Lastik ebadının dyno ölçümünü çok çok etkileyeceğini düşünmüyorum, 16 inç lastikle küçücük bir artış olur, fakat chip uygulamanızdan sonra beklenen değerin yanında önemsiz kalır. Bence 18, 16 lastik değiştirmenize gerek yok.
Benim dayno tahminim 220-230 Nm tork çıkacağı yönünde. Ki böyle çıkarsa hiç sağda solda uğraşmayın artık derim. Bu değerler bu uygulama için gayet yeterli.
Ekleme: Dynoya benzinle çıkacaksınız değil mi?
Konu tcebeci tarafından (05 07 2017 Saat 14:37 ) değiştirilmiştir.
-
Lastik ebadının dyno ölçümünü çok çok etkileyeceğini düşünmüyorum, 16 inç lastikle küçücük bir artış olur, fakat chip uygulamanızdan sonra beklenen değerin yanında önemsiz kalır. Bence 18, 16 lastik değiştirmenize gerek yok.
Benim dayno tahminim 220-230 Nm tork çıkacağı yönünde. Ki böyle çıkarsa hiç sağda solda uğraşmayın artık derim. Bu değerler bu uygulama için gayet yeterli.
Ekleme: Dynoya benzinle çıkacaksınız değil mi?
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
tcebeci Nickli Üyeden Alıntı
Lastik ebadının dyno ölçümünü çok çok etkileyeceğini düşünmüyorum, 16 inç lastikle küçücük bir artış olur, fakat chip uygulamanızdan sonra beklenen değerin yanında önemsiz kalır. Bence 18, 16 lastik değiştirmenize gerek yok.
Benim dayno tahminim 220-230 Nm tork çıkacağı yönünde. Ki böyle çıkarsa hiç sağda solda uğraşmayın artık derim. Bu değerler bu uygulama için gayet yeterli.
Ekleme: Dynoya benzinle çıkacaksınız değil mi?
tabiki benzin 98 oktan v power 😀
Bu hafta işlerden dolayi aksar belki ama muhakak yaptiracagim haftaya
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
tcebeci Nickli Üyeden Alıntı
Lastik ebadının dyno ölçümünü çok çok etkileyeceğini düşünmüyorum, 16 inç lastikle küçücük bir artış olur, fakat chip uygulamanızdan sonra beklenen değerin yanında önemsiz kalır. Bence 18, 16 lastik değiştirmenize gerek yok.
Benim dayno tahminim 220-230 Nm tork çıkacağı yönünde. Ki böyle çıkarsa hiç sağda solda uğraşmayın artık derim. Bu değerler bu uygulama için gayet yeterli.
Ekleme: Dynoya benzinle çıkacaksınız değil mi?
tabiki benzin 98 oktan v power 😀
Bu hafta işlerden dolayi aksar belki ama muhakak yaptiracagim haftaya
Samsung S6 Edge Tapatalk
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
crazyvarna Nickli Üyeden Alıntı
tabiki benzin 98 oktan v power
Bu hafta işlerden dolayi aksar belki ama muhakak yaptiracagim haftaya
Samsung S6 Edge Tapatalk
Ben FSI için araştırdıktan sonra 95 oktana dönmüştüm temelli. Bildiğim kadarıyla TSI'da da aynısı geçerli:
Fabrika Cevabı
VW marka araçlarımızdaki FSI motor özellikleri bakımından yakıt buhar basıncının oktan sayısından çok daha önemli olduğunu belirtmek isteriz. Ülkemiz koşullarında 95 oktan yakıtın buhar basıncı, 98 oktan yakıtın buhar basıncına göre daha yüksektir. 98 oktan yakıttaki katkı maddelerinin 95 oktan yakıttakine göre daha fazla olmasından kaynaklanan bu durum, buhar basınçları arasında fark yaratmaktadır. Bu nedenle, VW-AG Türkiyede buhar basıncı diğerine göre daha yüksek olduğu için 95 oktan yakıt kullanılmasını tavsiye etmektedir.
-
crazyvarna Nickli Üyeden Alıntı
tabiki benzin 98 oktan v power
Bu hafta işlerden dolayi aksar belki ama muhakak yaptiracagim haftaya
Samsung S6 Edge Tapatalk
Ben FSI için araştırdıktan sonra 95 oktana dönmüştüm temelli. Bildiğim kadarıyla TSI'da da aynısı geçerli:
Fabrika Cevabı
VW marka araçlarımızdaki FSI motor özellikleri bakımından yakıt buhar basıncının oktan sayısından çok daha önemli olduğunu belirtmek isteriz. Ülkemiz koşullarında 95 oktan yakıtın buhar basıncı, 98 oktan yakıtın buhar basıncına göre daha yüksektir. 98 oktan yakıttaki katkı maddelerinin 95 oktan yakıttakine göre daha fazla olmasından kaynaklanan bu durum, buhar basınçları arasında fark yaratmaktadır. Bu nedenle, VW-AG Türkiyede buhar basıncı diğerine göre daha yüksek olduğu için 95 oktan yakıt kullanılmasını tavsiye etmektedir.
-
offline
Cevap: ß6 Passat 1.4 Tsi aracım Chip uygulaması ya
anlergl Nickli Üyeden Alıntı
Ben FSI için araştırdıktan sonra 95 oktana dönmüştüm temelli. Bildiğim kadarıyla TSI'da da aynısı geçerli:
Fabrika Cevabı
VW marka araçlarımızdaki FSI motor özellikleri bakımından yakıt buhar basıncının oktan sayısından çok daha önemli olduğunu belirtmek isteriz. Ülkemiz koşullarında 95 oktan yakıtın buhar basıncı, 98 oktan yakıtın buhar basıncına göre daha yüksektir. 98 oktan yakıttaki katkı maddelerinin 95 oktan yakıttakine göre daha fazla olmasından kaynaklanan bu durum, buhar basınçları arasında fark yaratmaktadır. Bu nedenle, VW-AG Türkiyede buhar basıncı diğerine göre daha yüksek olduğu için 95 oktan yakıt kullanılmasını tavsiye etmektedir.
4 sene önce B7 Tsi yi alırken, satış temsilcisi "95 oktan dışında yakıt kullanmayın araç garantiden çıkar" demişti. Birde arkadaşlar yakıt alırken pompacılara kesinlikle güvenmeyin. Aracı aldığımın ertesi günü yakıt alırken direk mazot tabancasını araca takıyordu, hemen müdahale edip zor kurtardım.
Konu tcebeci tarafından (06 07 2017 Saat 16:35 ) değiştirilmiştir.
-
anlergl Nickli Üyeden Alıntı
Ben FSI için araştırdıktan sonra 95 oktana dönmüştüm temelli. Bildiğim kadarıyla TSI'da da aynısı geçerli:
Fabrika Cevabı
VW marka araçlarımızdaki FSI motor özellikleri bakımından yakıt buhar basıncının oktan sayısından çok daha önemli olduğunu belirtmek isteriz. Ülkemiz koşullarında 95 oktan yakıtın buhar basıncı, 98 oktan yakıtın buhar basıncına göre daha yüksektir. 98 oktan yakıttaki katkı maddelerinin 95 oktan yakıttakine göre daha fazla olmasından kaynaklanan bu durum, buhar basınçları arasında fark yaratmaktadır. Bu nedenle, VW-AG Türkiyede buhar basıncı diğerine göre daha yüksek olduğu için 95 oktan yakıt kullanılmasını tavsiye etmektedir.
4 sene önce B7 Tsi yi alırken, satış temsilcisi "95 oktan dışında yakıt kullanmayın araç garantiden çıkar" demişti. Birde arkadaşlar yakıt alırken pompacılara kesinlikle güvenmeyin. Aracı aldığımın ertesi günü yakıt alırken direk mazot tabancasını araca takıyordu, hemen müdahale edip zor kurtardım.