Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Engin 2.0 bir baska
Tavsiye olunur
Note 4 cihazımdan gönderildi
Arkadaşlar manüel lerde 1. Vitese araç dururken geçmemesi normal birşey mi. Gün içinde en az 5 defa geliyor başıma. 2ye atıp tekrar 1 e atıyorum o zaman düzeliyor.
Arkadaşlar manüel lerde 1. Vitese araç dururken geçmemesi normal birşey mi. Gün içinde en az 5 defa geliyor başıma. 2ye atıp tekrar 1 e atıyorum o zaman düzeliyor.
benimde eski aracımda (2015 1.4 tsi) öyle bir sorun vardı servise götürdüm onlara yaptırdım geri viteste sıkıntı yaşıyordum. Garantiliyse bence servise gösterin
benimde eski aracımda (2015 1.4 tsi) öyle bir sorun vardı servise götürdüm onlara yaptırdım geri viteste sıkıntı yaşıyordum. Garantiliyse bence servise gösterin
2.0 sen aldığında doktorum vergisi %45'ti, şimdi %90. Çıplak fiyatı 20 bin Euro olan aracın üstüne 9 bin Euro koymak nerede, 18 bin Euro koymak nerede. Diğer yandan 1.6 TDI ve 7-DSG için 2 kati (!) opsiyon fiyat farkı isteyen Doğuş da hükümet ile el ele bizi muz soyar gibi soyuyor.
Baş koyduk bir defa Passat'a, sevdamız ve aşkımız D sınıfında zirveye ulaştı. Aslında bir F10 520i de yakışırdı ama ikinci bir CC vakası yaşamak istemediğimden Passat'ın kendi sınıfında daima en doğru karar ve araç olduğunu bir defa daha (6. defa) anladım.
Tam 16:30'da işyerini kapatıp oto yıkamacıya gitmek için heyecanlandım, velinimetlerim cepten ulaşıp beni işe geri gönderdiler. Yoksa bugün bir gün batımı dış resim çekimi yapacaktım.
2.0 sen aldığında doktorum vergisi %45'ti, şimdi %90. Çıplak fiyatı 20 bin Euro olan aracın üstüne 9 bin Euro koymak nerede, 18 bin Euro koymak nerede. Diğer yandan 1.6 TDI ve 7-DSG için 2 kati (!) opsiyon fiyat farkı isteyen Doğuş da hükümet ile el ele bizi muz soyar gibi soyuyor.
Baş koyduk bir defa Passat'a, sevdamız ve aşkımız D sınıfında zirveye ulaştı. Aslında bir F10 520i de yakışırdı ama ikinci bir CC vakası yaşamak istemediğimden Passat'ın kendi sınıfında daima en doğru karar ve araç olduğunu bir defa daha (6. defa) anladım.
Tam 16:30'da işyerini kapatıp oto yıkamacıya gitmek için heyecanlandım, velinimetlerim cepten ulaşıp beni işe geri gönderdiler. Yoksa bugün bir gün batımı dış resim çekimi yapacaktım.
Önemli ve benim başıma çok fazla gelmeyen ancak tipik bir Volkswagen manuel dişli kutusu sendromu. Servise götüremeden araç satıldı. 6 ileri viteslerde yaşadığım diğer sorun hızlı kalkışkarda 2'ye atarken kavramanın geç ayırması ve dişlilerin sıyırması. B6-B7-B8 TSI hepsinde ara sıra oluyordu, servise bir defa gittiğimde aldığım klasik cevap: "Abi bunlar böyle..." Sonra da daha fazla üstelemedim.
Önemli ve benim başıma çok fazla gelmeyen ancak tipik bir Volkswagen manuel dişli kutusu sendromu. Servise götüremeden araç satıldı. 6 ileri viteslerde yaşadığım diğer sorun hızlı kalkışkarda 2'ye atarken kavramanın geç ayırması ve dişlilerin sıyırması. B6-B7-B8 TSI hepsinde ara sıra oluyordu, servise bir defa gittiğimde aldığım klasik cevap: "Abi bunlar böyle..." Sonra da daha fazla üstelemedim.
Sevgili arkadaşlar,
B8 kasa SIFIR ve HIGHLINE arayan varsa:
SIFIR 1.6 TDI 7-DSG HIGHLINE Hemen Teslim
0-322-3461313 AYKAN İNCİRLİK Önder Önen ve Zeki Bakır
Ayrıca:
Oryx Beyazı ve Nar Kırmızısı olarak 2 adet
- HIGHLINE
- 1.4 TSI 150 HP ACT 250 NM 7-DSG
- R-LINE
- Cam Tavan
- Discover Pro
- Hayalet
- 19" Verona
B8 kasa PASSAT var, fiyatları 150.900 TL
0-322-3461313 AYKAN İNCİRLİK Önder Önen ve Zeki Bakır
Yolda da 3 adet 1.4 TSI 125 HP 6 ileri manuel standart donanım HIGHLINE var, ikisi beyaz ve birisi siyah. Ayrıntılar aşağıda:
![]()
Sevgili arkadaşlar,
B8 kasa SIFIR ve HIGHLINE arayan varsa:
SIFIR 1.6 TDI 7-DSG HIGHLINE Hemen Teslim
0-322-3461313 AYKAN İNCİRLİK Önder Önen ve Zeki Bakır
Ayrıca:
Oryx Beyazı ve Nar Kırmızısı olarak 2 adet
- HIGHLINE
- 1.4 TSI 150 HP ACT 250 NM 7-DSG
- R-LINE
- Cam Tavan
- Discover Pro
- Hayalet
- 19" Verona
B8 kasa PASSAT var, fiyatları 150.900 TL
0-322-3461313 AYKAN İNCİRLİK Önder Önen ve Zeki Bakır
Yolda da 3 adet 1.4 TSI 125 HP 6 ileri manuel standart donanım HIGHLINE var, ikisi beyaz ve birisi siyah. Ayrıntılar aşağıda:
![]()
Vallahi alalı 5 gün oldu adanadan. Vites in böyle yapması canımı sıktı biraz. Birde Durur vaziyette debriyaja sonuna kadar basarken ara gaz veriyorum debriyaj biraz titremeye başlıyor gaz verdikçe . Bir sorun mu var anlamadım gittiÖnemli ve benim başıma çok fazla gelmeyen ancak tipik bir Volkswagen manuel dişli kutusu sendromu. Servise götüremeden araç satıldı. 6 ileri viteslerde yaşadığım diğer sorun hızlı kalkışkarda 2'ye atarken kavramanın geç ayırması ve dişlilerin sıyırması. B6-B7-B8 TSI hepsinde ara sıra oluyordu, servise bir defa gittiğimde aldığım klasik cevap: "Abi bunlar böyle..." Sonra da daha fazla üstelemedim.
Vallahi alalı 5 gün oldu adanadan. Vites in böyle yapması canımı sıktı biraz. Birde Durur vaziyette debriyaja sonuna kadar basarken ara gaz veriyorum debriyaj biraz titremeye başlıyor gaz verdikçe . Bir sorun mu var anlamadım gittiÖnemli ve benim başıma çok fazla gelmeyen ancak tipik bir Volkswagen manuel dişli kutusu sendromu. Servise götüremeden araç satıldı. 6 ileri viteslerde yaşadığım diğer sorun hızlı kalkışkarda 2'ye atarken kavramanın geç ayırması ve dişlilerin sıyırması. B6-B7-B8 TSI hepsinde ara sıra oluyordu, servise bir defa gittiğimde aldığım klasik cevap: "Abi bunlar böyle..." Sonra da daha fazla üstelemedim.
54 bin km deki aracı sıfır parası verilmez herhalde. edeceği fiyat 130-135 binBu arz talep meselesidir. Şu an sıfır böyle donanımlı araç Memleket sınırlarında bulabilir misiniz? Ancak ikinci el. Sorumu yanlış anlamışsınız. Aracın sahibi sen 165 bine dolu dolu highline passat al, üstüne en az 5-6 ay sıra bekle, zaten çok km yapmak için alınan dizel aracın sadece km si yaşına göre yüksek diye 30-37 bin değeri düşşün, üstelik bu araç daha 2016 çıkmadığına göre son model. Sadece km den dolayı aracın fiyatı bu kadar düşmez. Hiç mantıklı değil. Ayrıca zor bulunabilecek özellikte. Siparişin henüz açılmadığını düşünürsek bu donanımda aracı ancak 2. Elde bulabilirsiniz. İlgili sitede 2014 model olup 25bin km de 130-140 bin TL na bu ilanın 1/4 dolulukta, 2015 model olup 20 bin km civarında yarısı kadar bile özellik eklenmemiş 140-150bine o kadar çok araç var ki. Kaldı ki stok halde ilandaki araç bugün alınmaya kalksa 140 bin ekstra donanımlarıyla 167 bin TL. Bu özellikleri bir araya getirmek 6 ay. Eminim aracın sahibi 145bine ilan verse bir gün sonra ilanı göremezsiniz.Ali beyin de dediği gibi 1 yaşını bile doldurmamış 54bin km deki bir araca sıfır yada 5-10bin km deki araç parası verir misiniz. Ben vermem, fiyatı çok cazip olmalıki beni al demeli araç.
Sent from my iPad using Tapatalk
54 bin km deki aracı sıfır parası verilmez herhalde. edeceği fiyat 130-135 binBu arz talep meselesidir. Şu an sıfır böyle donanımlı araç Memleket sınırlarında bulabilir misiniz? Ancak ikinci el. Sorumu yanlış anlamışsınız. Aracın sahibi sen 165 bine dolu dolu highline passat al, üstüne en az 5-6 ay sıra bekle, zaten çok km yapmak için alınan dizel aracın sadece km si yaşına göre yüksek diye 30-37 bin değeri düşşün, üstelik bu araç daha 2016 çıkmadığına göre son model. Sadece km den dolayı aracın fiyatı bu kadar düşmez. Hiç mantıklı değil. Ayrıca zor bulunabilecek özellikte. Siparişin henüz açılmadığını düşünürsek bu donanımda aracı ancak 2. Elde bulabilirsiniz. İlgili sitede 2014 model olup 25bin km de 130-140 bin TL na bu ilanın 1/4 dolulukta, 2015 model olup 20 bin km civarında yarısı kadar bile özellik eklenmemiş 140-150bine o kadar çok araç var ki. Kaldı ki stok halde ilandaki araç bugün alınmaya kalksa 140 bin ekstra donanımlarıyla 167 bin TL. Bu özellikleri bir araya getirmek 6 ay. Eminim aracın sahibi 145bine ilan verse bir gün sonra ilanı göremezsiniz.Ali beyin de dediği gibi 1 yaşını bile doldurmamış 54bin km deki bir araca sıfır yada 5-10bin km deki araç parası verir misiniz. Ben vermem, fiyatı çok cazip olmalıki beni al demeli araç.
Sent from my iPad using Tapatalk
Aracınızda emin olun hiçbir sorun yoktur, üretici ve yetkili servis bakış açısından.
Doğal olarak 80-160 bin TL para verdiğimiz araçlardan kusursuz ve hatasız bir ürünle karşılaşmayı bekliyoruz ve bunda da haklıyız, vergiler ve fiyatları dikkate alırsak. Ne var ki PASSAT (Avrupa'da) makul fiyatla satın alınabilen ve alınırken de aile bütçesini fazla sarsmayan bir otomobil ve üretim/satış adedi yıllarca çok yüksek, 2 fabrikada Avrupa kıtası ve çevre ülkelere anca yetiştiriliyor. Sınıfındaki en ucuz araçtan daha kaliteli, en pahalı aracın kalitesine yakın çok yönlü bir otomobil. Türkiye'de olması gereken yerden birkaç basamak yukarıda, bundan alıcı olarak hem mutluyuz ama kullanıcı olarak Avrupalı'nın gözünden daha yüksekten baktığımız için aslında bu otomobil için normal sayılabilecek durumlardan da canımız sıkılıyor.
9 yıllık Passat kullanıcısı olarak aracınızı kullandıkça çapak, tırnak, pürüz gibi üretimden kaynaklanan ve kullandıkça kendiliğinden geçen bu durumların asla canınızı sıkmaması gerektiğini ve birkaç ay sonra aracınızla aranızdaki tüm tanışıklık çekinceleri ve buzlarının ortadan kalkacağını samimiyetle söyleyebilirim. Şimdiki aracım 1250 km oldu ve atasözümüz yine haklı çıktı: at sahibine göre kişner. Siz aracı bildiğiniz gibi kullanmaya devam edin, belirttiğim olumsuzluklar aracı kullandıkça ortadan kalkacak ve belki de siz farkında bile olmayacaksınız.
Adana'dan selamlar ve sevgiler,
Taner Göde
Aracınızda emin olun hiçbir sorun yoktur, üretici ve yetkili servis bakış açısından.
Doğal olarak 80-160 bin TL para verdiğimiz araçlardan kusursuz ve hatasız bir ürünle karşılaşmayı bekliyoruz ve bunda da haklıyız, vergiler ve fiyatları dikkate alırsak. Ne var ki PASSAT (Avrupa'da) makul fiyatla satın alınabilen ve alınırken de aile bütçesini fazla sarsmayan bir otomobil ve üretim/satış adedi yıllarca çok yüksek, 2 fabrikada Avrupa kıtası ve çevre ülkelere anca yetiştiriliyor. Sınıfındaki en ucuz araçtan daha kaliteli, en pahalı aracın kalitesine yakın çok yönlü bir otomobil. Türkiye'de olması gereken yerden birkaç basamak yukarıda, bundan alıcı olarak hem mutluyuz ama kullanıcı olarak Avrupalı'nın gözünden daha yüksekten baktığımız için aslında bu otomobil için normal sayılabilecek durumlardan da canımız sıkılıyor.
9 yıllık Passat kullanıcısı olarak aracınızı kullandıkça çapak, tırnak, pürüz gibi üretimden kaynaklanan ve kullandıkça kendiliğinden geçen bu durumların asla canınızı sıkmaması gerektiğini ve birkaç ay sonra aracınızla aranızdaki tüm tanışıklık çekinceleri ve buzlarının ortadan kalkacağını samimiyetle söyleyebilirim. Şimdiki aracım 1250 km oldu ve atasözümüz yine haklı çıktı: at sahibine göre kişner. Siz aracı bildiğiniz gibi kullanmaya devam edin, belirttiğim olumsuzluklar aracı kullandıkça ortadan kalkacak ve belki de siz farkında bile olmayacaksınız.
Adana'dan selamlar ve sevgiler,
Taner Göde
''9 yıllık Passat kullanıcısı olarak aracınızı kullandıkça çapak, tırnak, pürüz gibi üretimden kaynaklanan ve kullandıkça kendiliğinden geçen bu durumların asla canınızı sıkmaması gerektiğini ve birkaç ay sonra aracınızla aranızdaki tüm tanışıklık çekinceleri ve buzlarının ortadan kalkacağını samimiyetle söyleyebilirim. Şimdiki aracım 1250 km oldu ve atasözümüz yine haklı çıktı: at sahibine göre kişner. Siz aracı bildiğiniz gibi kullanmaya devam edin, belirttiğim olumsuzluklar aracı kullandıkça ortadan kalkacak ve belki de siz farkında bile olmayacaksınız.''
Taner Bey'in söylediği gibi kullandıkça öğreniyoruz bazı şeyleri.
Ön sağ farın yüzeyinde vernik atması gibi bir sıkıntı yaşadım. evvelki hafta başı Tekirdağ Çorlu Çalışkan Servise durumu telefon ile aktardım. Getirin hemen bakalım dediler. Götürdüm baktılar fotolarını çektiler. Perşembe günü aradılar cumartesi bekliyoruz gelin farı değiştirelim dediler.
Gittim 1.5 saatte far yenisi ile değişti. 1 aydır yıkatmaya fırsatım olmayan araç yıkandı ve teslim edildi.
Canımı sıktı mı bu durum? Hayır...
Aldığım günden beri vuruyorum kırbacı, vuruyorum kırbacı. Km oldu 8500. Yakıt desen 6 lt ortalamalarda. Konfor desen, duruş desen 10 numara.
Bazen gerçekten insanın gözünü karatması lazım. Küçük detayların can sıkmasına izin vermeyin. Binin gitsin...
(Gurbetteki Adanalı'dan memlekete selamlar...)
''9 yıllık Passat kullanıcısı olarak aracınızı kullandıkça çapak, tırnak, pürüz gibi üretimden kaynaklanan ve kullandıkça kendiliğinden geçen bu durumların asla canınızı sıkmaması gerektiğini ve birkaç ay sonra aracınızla aranızdaki tüm tanışıklık çekinceleri ve buzlarının ortadan kalkacağını samimiyetle söyleyebilirim. Şimdiki aracım 1250 km oldu ve atasözümüz yine haklı çıktı: at sahibine göre kişner. Siz aracı bildiğiniz gibi kullanmaya devam edin, belirttiğim olumsuzluklar aracı kullandıkça ortadan kalkacak ve belki de siz farkında bile olmayacaksınız.''
Taner Bey'in söylediği gibi kullandıkça öğreniyoruz bazı şeyleri.
Ön sağ farın yüzeyinde vernik atması gibi bir sıkıntı yaşadım. evvelki hafta başı Tekirdağ Çorlu Çalışkan Servise durumu telefon ile aktardım. Getirin hemen bakalım dediler. Götürdüm baktılar fotolarını çektiler. Perşembe günü aradılar cumartesi bekliyoruz gelin farı değiştirelim dediler.
Gittim 1.5 saatte far yenisi ile değişti. 1 aydır yıkatmaya fırsatım olmayan araç yıkandı ve teslim edildi.
Canımı sıktı mı bu durum? Hayır...
Aldığım günden beri vuruyorum kırbacı, vuruyorum kırbacı. Km oldu 8500. Yakıt desen 6 lt ortalamalarda. Konfor desen, duruş desen 10 numara.
Bazen gerçekten insanın gözünü karatması lazım. Küçük detayların can sıkmasına izin vermeyin. Binin gitsin...
(Gurbetteki Adanalı'dan memlekete selamlar...)
Bende 1.6 tdi b8 Passat manualtdı ile aynı yolu 2saat 24 dakika değilde 1 saat 24 dakikada alırdım. ama 5.5 yakardı araba. litre fiyatınada vurursak aynı yakardık. bende istediğiniz yolda kıyaslamaya hazırım![]()
Arkaşımda jetti 1,4 TSİ dsg var her 2 si de2015
Uzun yol CC ile 110-100 km bandında TSİ 5,5 yakıyor çok makul
Ama; 130-140 ve üzeri yakıt fırlıyor TSİ ile
Bi de sıkışık dur kalt trafik te ort hız 13 km gibi ise YAKIT birden 10-11 lt lere fırlıyor TSİ ile
Yaniii: bu her 2 olumsuz durumda tdi 8 lt ler GÖRMÜYOR
OLAY BUDUR
Bende 1.6 tdi b8 Passat manualtdı ile aynı yolu 2saat 24 dakika değilde 1 saat 24 dakikada alırdım. ama 5.5 yakardı araba. litre fiyatınada vurursak aynı yakardık. bende istediğiniz yolda kıyaslamaya hazırım![]()
Arkaşımda jetti 1,4 TSİ dsg var her 2 si de2015
Uzun yol CC ile 110-100 km bandında TSİ 5,5 yakıyor çok makul
Ama; 130-140 ve üzeri yakıt fırlıyor TSİ ile
Bi de sıkışık dur kalt trafik te ort hız 13 km gibi ise YAKIT birden 10-11 lt lere fırlıyor TSİ ile
Yaniii: bu her 2 olumsuz durumda tdi 8 lt ler GÖRMÜYOR
OLAY BUDUR
ben ikisinide kullandım TDI ve TSI kıyas yapmak çok doğru değil, çünkü her iki motorda gayet başarılı. Herkes kendi ihtiyacına göre alacağı motoru seçme hakkına sahip TSI kullanırken TDI alsammı derdim şimdi TDI aldım TSI özlüyorum ama TDI ile yakıt tüketimine bakmıyorum
ben ikisinide kullandım TDI ve TSI kıyas yapmak çok doğru değil, çünkü her iki motorda gayet başarılı. Herkes kendi ihtiyacına göre alacağı motoru seçme hakkına sahip TSI kullanırken TDI alsammı derdim şimdi TDI aldım TSI özlüyorum ama TDI ile yakıt tüketimine bakmıyorum
Sevgili dostlar,
Daha evvel birçok defa sorulmuştur ancak kitapçıktaki bir bilgi karışıklığı yüzünden 2 sorum olacak.
Arabanın rodaj (alıştırma) döneminde, kitapçıkta "düşük devirde kullanmayın" yazıyor. DSG bir otomobil zaten doğası gereği sürekli düşük devirde çalışma gayretinde, bunun önüne geçmek için vitesi "Sport" a almak mümkün ama gereksiz geldi bu da bana.
Sizlerin düşüncesi nedir? (tdi+dsg)
Bir de ben ilk 1500 km start-stop kullanmamayı düşünüyorum, bunun hakkında da fikirlerinizi duymak isterim.
Herkese keyifli sürüşler...
Sevgili dostlar,
Daha evvel birçok defa sorulmuştur ancak kitapçıktaki bir bilgi karışıklığı yüzünden 2 sorum olacak.
Arabanın rodaj (alıştırma) döneminde, kitapçıkta "düşük devirde kullanmayın" yazıyor. DSG bir otomobil zaten doğası gereği sürekli düşük devirde çalışma gayretinde, bunun önüne geçmek için vitesi "Sport" a almak mümkün ama gereksiz geldi bu da bana.
Sizlerin düşüncesi nedir? (tdi+dsg)
Bir de ben ilk 1500 km start-stop kullanmamayı düşünüyorum, bunun hakkında da fikirlerinizi duymak isterim.
Herkese keyifli sürüşler...
Start stop forever
0 km den itibaren sorunsuz kullanılabilir
İlk 1500 km de düşük devir değil yüksek devir riskli o da 3500 devrin yukarısı
Dsg de zaten detonasyona izin vermediğinden zarar veremezsiniz isteseniDe
Aracınızı keyifle kullanın
Start stop forever
0 km den itibaren sorunsuz kullanılabilir
İlk 1500 km de düşük devir değil yüksek devir riskli o da 3500 devrin yukarısı
Dsg de zaten detonasyona izin vermediğinden zarar veremezsiniz isteseniDe
Aracınızı keyifle kullanın
Tüm motorlar devir çevirir yüksek devir çevirseniz ömrü teorik olarak kısalır
İş makineleri SAAT olarak ömürlendirilir
Ticari araçlar Düşük devir / yüksek tork ile ort 1 milyon km ömür verirler
Binek araçlar Yüksek devir/ yüksek hp prensibi ile çalışırlar ort 300,000 km dizeller ise ort 500,000 km ömür verirler
Uzun ömür için tdi lar zaten yüksek tork verdiğinden 1400-2000 devir aralığı herkese yeter
Bu tarzda kullanım ile bir tdi motor bakımları da Zaman'ında olurda 750,000 km yi rahat görür
Ama hiçbirimiz bunu göremeyecek durumdayız
Ticari firmalar ort 60.000 km/yıl yapıyor
Onlar 10/12 yılda görebilir
Ama onlar da 3-4 yılda aracı satıyorlar Hor kullanarak !
Tabi araç sorun çıkarmıyor ilk 200-250 binde ama sonrası malum
Düşük devir yüksek tork:MÜKEMMEL EKONOMİK TÜKETİM demek hem deTSİ/TDİ FARK ETMEKSİZİN
Konu omega06 tarafından (16 02 2016 Saat 11:29 ) değiştirilmiştir.
Tüm motorlar devir çevirir yüksek devir çevirseniz ömrü teorik olarak kısalır
İş makineleri SAAT olarak ömürlendirilir
Ticari araçlar Düşük devir / yüksek tork ile ort 1 milyon km ömür verirler
Binek araçlar Yüksek devir/ yüksek hp prensibi ile çalışırlar ort 300,000 km dizeller ise ort 500,000 km ömür verirler
Uzun ömür için tdi lar zaten yüksek tork verdiğinden 1400-2000 devir aralığı herkese yeter
Bu tarzda kullanım ile bir tdi motor bakımları da Zaman'ında olurda 750,000 km yi rahat görür
Ama hiçbirimiz bunu göremeyecek durumdayız
Ticari firmalar ort 60.000 km/yıl yapıyor
Onlar 10/12 yılda görebilir
Ama onlar da 3-4 yılda aracı satıyorlar Hor kullanarak !
Tabi araç sorun çıkarmıyor ilk 200-250 binde ama sonrası malum
Düşük devir yüksek tork:MÜKEMMEL EKONOMİK TÜKETİM demek hem deTSİ/TDİ FARK ETMEKSİZİN
dsg de s modu artık eskisi gibi 3500 devirlerde değil 2500 dv vites değiştiriyor. ilk 500 km ri bu şekilde kullanmanızda zarar değil yarar olacağını düşünüyorum. firmanın tavsiyesi de bu yönde olmuş. dsg yeri geliyor 1000 dv de aracı yürütüyor. bu çaba zaman zaman aracın zorlanmasına sebep oluyor. en güzeli benim gibi araçla uzun yol yaparak rahatça motoru açmak.. 2012 passatın motorunu şehir içinde açmıştım ve ilk depo ortalamam 11 lt civarıydı. 2015 passat istanbul tarsus arasındaki yaklaşık 950 km lik yolda açtım ve hiç rodaj yaşamadım. ilk depo 1150 km gitti yanılmıyorsam. ortalama 5.7 yaktı. hala da 6.8 gibi bir ortalama tüketimim var. tek yaptığım aracım tsı diye şahir dışında 120 130 bandını geçmiyorum. eğer tdı olsaydı 150 bandını geçmezdim. 2 saatlik yolu 1.45 saat te alırdım.Sevgili dostlar,
Daha evvel birçok defa sorulmuştur ancak kitapçıktaki bir bilgi karışıklığı yüzünden 2 sorum olacak.
Arabanın rodaj (alıştırma) döneminde, kitapçıkta "düşük devirde kullanmayın" yazıyor. DSG bir otomobil zaten doğası gereği sürekli düşük devirde çalışma gayretinde, bunun önüne geçmek için vitesi "Sport" a almak mümkün ama gereksiz geldi bu da bana.
Sizlerin düşüncesi nedir? (tdi+dsg)
Bir de ben ilk 1500 km start-stop kullanmamayı düşünüyorum, bunun hakkında da fikirlerinizi duymak isterim.
Herkese keyifli sürüşler...
dsg de s modu artık eskisi gibi 3500 devirlerde değil 2500 dv vites değiştiriyor. ilk 500 km ri bu şekilde kullanmanızda zarar değil yarar olacağını düşünüyorum. firmanın tavsiyesi de bu yönde olmuş. dsg yeri geliyor 1000 dv de aracı yürütüyor. bu çaba zaman zaman aracın zorlanmasına sebep oluyor. en güzeli benim gibi araçla uzun yol yaparak rahatça motoru açmak.. 2012 passatın motorunu şehir içinde açmıştım ve ilk depo ortalamam 11 lt civarıydı. 2015 passat istanbul tarsus arasındaki yaklaşık 950 km lik yolda açtım ve hiç rodaj yaşamadım. ilk depo 1150 km gitti yanılmıyorsam. ortalama 5.7 yaktı. hala da 6.8 gibi bir ortalama tüketimim var. tek yaptığım aracım tsı diye şahir dışında 120 130 bandını geçmiyorum. eğer tdı olsaydı 150 bandını geçmezdim. 2 saatlik yolu 1.45 saat te alırdım.Sevgili dostlar,
Daha evvel birçok defa sorulmuştur ancak kitapçıktaki bir bilgi karışıklığı yüzünden 2 sorum olacak.
Arabanın rodaj (alıştırma) döneminde, kitapçıkta "düşük devirde kullanmayın" yazıyor. DSG bir otomobil zaten doğası gereği sürekli düşük devirde çalışma gayretinde, bunun önüne geçmek için vitesi "Sport" a almak mümkün ama gereksiz geldi bu da bana.
Sizlerin düşüncesi nedir? (tdi+dsg)
Bir de ben ilk 1500 km start-stop kullanmamayı düşünüyorum, bunun hakkında da fikirlerinizi duymak isterim.
Herkese keyifli sürüşler...
Yorumlarınız için teşekkürler.
Bu arada bir hususu daha fark ettim (Jetta'dan farklı olarak) S modunda 7. vitese müsaade ediyor ve Gaz tepkileri değişiyor. Jetta'da gaz ile ilgili bir değişiklik olmazdı, sadece 2000-3000 devir aralığında tutardı aracı. Bunda ise bariz gaz daha hisli hale geliyor.
Direksiyon da değişior mu, emin değilim...
Herkese selamlar...
Yorumlarınız için teşekkürler.
Bu arada bir hususu daha fark ettim (Jetta'dan farklı olarak) S modunda 7. vitese müsaade ediyor ve Gaz tepkileri değişiyor. Jetta'da gaz ile ilgili bir değişiklik olmazdı, sadece 2000-3000 devir aralığında tutardı aracı. Bunda ise bariz gaz daha hisli hale geliyor.
Direksiyon da değişior mu, emin değilim...
Herkese selamlar...
Akşam hamama gidiyoruz (Passat'ı oto yıkamacıya götürüyorum). Kendim bile kendim için bu kadar sevinmiyorum, arabam için daha çok seviniyorum. Şu yazdığım mesajlar 30 bini buldu, kitap değil ansiklopedi bile olurdu, ama değişmeyen tek bir şey var, kapıyı kapatınca o sessizlik, koku ve huzur, "Bakire Ceylan Derisi" direksiyon, o his, kadife ve saten, o muhteşem yol tutuşu, yolda giderken "Ben buradayım!" demesi. Heyecan yine doruktaHavalar ısındı, günler uzadı, arabalar garajdan çıkmaya, herkes çeyizini sermeye başladı. "SS" plakalı aslanım akşam "özel" olarak ilgileneceğim.
Akşam hamama gidiyoruz (Passat'ı oto yıkamacıya götürüyorum). Kendim bile kendim için bu kadar sevinmiyorum, arabam için daha çok seviniyorum. Şu yazdığım mesajlar 30 bini buldu, kitap değil ansiklopedi bile olurdu, ama değişmeyen tek bir şey var, kapıyı kapatınca o sessizlik, koku ve huzur, "Bakire Ceylan Derisi" direksiyon, o his, kadife ve saten, o muhteşem yol tutuşu, yolda giderken "Ben buradayım!" demesi. Heyecan yine doruktaHavalar ısındı, günler uzadı, arabalar garajdan çıkmaya, herkes çeyizini sermeye başladı. "SS" plakalı aslanım akşam "özel" olarak ilgileneceğim.
Hocam benim aslan da her an görücü çıkabilir diye hazır bekliyor, henüz bir hareket yok![]()
Hocam benim aslan da her an görücü çıkabilir diye hazır bekliyor, henüz bir hareket yok![]()
Taner Abi Adana'da arkadaş bir yer ayarladı boya koruma+seramik kaplama 850 tl ye yapacaklar. Bu seramik kaplama ürünlerininde bir markası var mı acaba ? Seramik kaplamadan sonra aracın kaput ve sağ-sol çamurluk ziebart kaput koruma çektirmeyi düşünüyorum. Daha önceleri sonaxta falan çok kez boya koruma yaptırdım ama pek bir faydasını gördüğümü söyleyemem.Akşam hamama gidiyoruz (Passat'ı oto yıkamacıya götürüyorum). Kendim bile kendim için bu kadar sevinmiyorum, arabam için daha çok seviniyorum. Şu yazdığım mesajlar 30 bini buldu, kitap değil ansiklopedi bile olurdu, ama değişmeyen tek bir şey var, kapıyı kapatınca o sessizlik, koku ve huzur, "Bakire Ceylan Derisi" direksiyon, o his, kadife ve saten, o muhteşem yol tutuşu, yolda giderken "Ben buradayım!" demesi. Heyecan yine doruktaHavalar ısındı, günler uzadı, arabalar garajdan çıkmaya, herkes çeyizini sermeye başladı. "SS" plakalı aslanım akşam "özel" olarak ilgileneceğim.
Taner Abi Adana'da arkadaş bir yer ayarladı boya koruma+seramik kaplama 850 tl ye yapacaklar. Bu seramik kaplama ürünlerininde bir markası var mı acaba ? Seramik kaplamadan sonra aracın kaput ve sağ-sol çamurluk ziebart kaput koruma çektirmeyi düşünüyorum. Daha önceleri sonaxta falan çok kez boya koruma yaptırdım ama pek bir faydasını gördüğümü söyleyemem.Akşam hamama gidiyoruz (Passat'ı oto yıkamacıya götürüyorum). Kendim bile kendim için bu kadar sevinmiyorum, arabam için daha çok seviniyorum. Şu yazdığım mesajlar 30 bini buldu, kitap değil ansiklopedi bile olurdu, ama değişmeyen tek bir şey var, kapıyı kapatınca o sessizlik, koku ve huzur, "Bakire Ceylan Derisi" direksiyon, o his, kadife ve saten, o muhteşem yol tutuşu, yolda giderken "Ben buradayım!" demesi. Heyecan yine doruktaHavalar ısındı, günler uzadı, arabalar garajdan çıkmaya, herkes çeyizini sermeye başladı. "SS" plakalı aslanım akşam "özel" olarak ilgileneceğim.
Sevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok
Taner Abi Adana'da arkadaş bir yer ayarladı boya koruma+seramik kaplama 850 tl ye yapacaklar. Bu seramik kaplama ürünlerininde bir markası var mı acaba ? Seramik kaplamadan sonra aracın kaput ve sağ-sol çamurluk ziebart kaput koruma çektirmeyi düşünüyorum. Daha önceleri sonaxta falan çok kez boya koruma yaptırdım ama pek bir faydasını gördüğümü söyleyemem.
Sevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok
Taner Abi Adana'da arkadaş bir yer ayarladı boya koruma+seramik kaplama 850 tl ye yapacaklar. Bu seramik kaplama ürünlerininde bir markası var mı acaba ? Seramik kaplamadan sonra aracın kaput ve sağ-sol çamurluk ziebart kaput koruma çektirmeyi düşünüyorum. Daha önceleri sonaxta falan çok kez boya koruma yaptırdım ama pek bir faydasını gördüğümü söyleyemem.
hocam aynı sıkıntı bended vardı.Vallahi alalı 5 gün oldu adanadan. Vites in böyle yapması canımı sıktı biraz. Birde Durur vaziyette debriyaja sonuna kadar basarken ara gaz veriyorum debriyaj biraz titremeye başlıyor gaz verdikçe . Bir sorun mu var anlamadım gitti
titremem ile beraber tır tır tır diye sesde gelebilir.
çünkü aynı sıkıntı bende var.
servise bıraktım baktılar kavrama yani volant değişmesi gerekli dendi.
arabamı hemen bırakmadım ilk bakımda bırakacam yapsınlar diye.
mayıs ayında yaptırcam .
birde bu problemin devamında ses ve araçta titreme de oluyor.
acaba sizin araçtada varmı böyle bişi ???
hocam aynı sıkıntı bended vardı.Vallahi alalı 5 gün oldu adanadan. Vites in böyle yapması canımı sıktı biraz. Birde Durur vaziyette debriyaja sonuna kadar basarken ara gaz veriyorum debriyaj biraz titremeye başlıyor gaz verdikçe . Bir sorun mu var anlamadım gitti
titremem ile beraber tır tır tır diye sesde gelebilir.
çünkü aynı sıkıntı bende var.
servise bıraktım baktılar kavrama yani volant değişmesi gerekli dendi.
arabamı hemen bırakmadım ilk bakımda bırakacam yapsınlar diye.
mayıs ayında yaptırcam .
birde bu problemin devamında ses ve araçta titreme de oluyor.
acaba sizin araçtada varmı böyle bişi ???
BİR LAF VARDIR YA HANİ ; ALTINA İMZAMI ATARIM DİYE. işte tam bu yazıya göre. ne gerek var korumaya. çok iyi olanları var onlar uzun vade kullanıcılar için iyi olabilir ama sadece ürün maliyeti 400-500 tl. yolcu arkadaşımız bol bol yapıyordu. bunun dışında mis gibi yeni kokan arabama yıkamacı haricinde kimseyi sokmam.Sevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok![]()
4 sene sıfır aldığım derin siyah passatımı kullandım. ne bir boya koruma nede çizik giderme uyguladım. mersin sıcağında sabahtan akşama güneşin altında bekledi. senede bir belki 2 defe sonaxın cilasıyla cilaladım. satarken 60 bin km de hala gayet canlı ve çok az kılcal çizikle sattım.. fırçasız yıkattım ve kaliteli deterjan kullandım. hepsi bu. yok ben siyah alacam 10 senede binecem derseniz bir şey diyemem.
BİR LAF VARDIR YA HANİ ; ALTINA İMZAMI ATARIM DİYE. işte tam bu yazıya göre. ne gerek var korumaya. çok iyi olanları var onlar uzun vade kullanıcılar için iyi olabilir ama sadece ürün maliyeti 400-500 tl. yolcu arkadaşımız bol bol yapıyordu. bunun dışında mis gibi yeni kokan arabama yıkamacı haricinde kimseyi sokmam.Sevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok![]()
4 sene sıfır aldığım derin siyah passatımı kullandım. ne bir boya koruma nede çizik giderme uyguladım. mersin sıcağında sabahtan akşama güneşin altında bekledi. senede bir belki 2 defe sonaxın cilasıyla cilaladım. satarken 60 bin km de hala gayet canlı ve çok az kılcal çizikle sattım.. fırçasız yıkattım ve kaliteli deterjan kullandım. hepsi bu. yok ben siyah alacam 10 senede binecem derseniz bir şey diyemem.
Maksat sadece az yakmak olunca ben ciddi rakım farkı olmadan Sivas'tan Ankaraya kış lastikleri ve oldukça soğuk bir havada 2.0 TDI 170Hp motorda 3,9 litre/100 Km yaktırarak gitmiştim... Ama bu araçları her zaman böyle kullandığınızda benzinlide olsa zaten fazla yakmıyor... Dizel in keyfi hem fazla kasmadan kullanıp hemde az yakmasında...
https://www.youtube.com/watch?v=3KfVdlqBhMQ
Maksat sadece az yakmak olunca ben ciddi rakım farkı olmadan Sivas'tan Ankaraya kış lastikleri ve oldukça soğuk bir havada 2.0 TDI 170Hp motorda 3,9 litre/100 Km yaktırarak gitmiştim... Ama bu araçları her zaman böyle kullandığınızda benzinlide olsa zaten fazla yakmıyor... Dizel in keyfi hem fazla kasmadan kullanıp hemde az yakmasında...
https://www.youtube.com/watch?v=3KfVdlqBhMQ
o kadar ballandıra ballandıra anlatıyorlar ki insanın yaptırası geliyor. Teşekkür ederimSevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok![]()
o kadar ballandıra ballandıra anlatıyorlar ki insanın yaptırası geliyor. Teşekkür ederimSevgili İsmail arkadaşım,
Bildiğiniz gibi yeni ve sıfır bir otomobilde her türlü folyo, film, kaplama, koruma, kılıf, parlatma, solüsyon, silikon, kil, wax, gres, pasta, polish gibi kimyasal madde ve uygulamalara karşıyım. Bunun sebebi yeni ve sıfır aracın zaten boya kalınlığı ve parlaklığının yeni iken bu tür uygulamalara ihtiyacı olmaması ve atmosferik veya çevre etkilerine karşı dayanıklılığının maksimum seviyede olması. Bir defa zaten her türlü kaplama, folyo ve koruma filmine karşıyım, çünkü tertemiz ve taze boyaya tutunabilmesi için bir tutkal-zamk-yapıştırıcı kullanma zorunluluğu ve bunun da zamanla boyaya işlemesi, filmin de mercek etkisi görevini görerek boyanın renginin atmasına sebep olmasıdır.
Yapılması gereken aracı temiz ve titiz kullanmak, yağmur nedeni ile çamurla kirlendiğinde en geç 3. günün sonunda iyi/profesyonel bir yerde yıkatmak veya kendin yıkamak yoksa çamur/kir kuruyup boyaya zarar vermeye başlar, sürtme veya doğrudan temas neden ile.
SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars gibi yerler ne zaman iyi ve işe yarar? 2-3 yaşında bir araç olur, 50 bin km yapmış olur, yoğun kar yağışı ve tuzlama nedeni ile altı asitli korozyon saldırısına uğramış olur, aracın içi dayanılmayacak kadar kirli ve pis olur, o zaman işe yarar. Yepyeni ve sıfır bir araç zaten "temiz", yani temizden daha temiz nasıl olur, nasıl olacak?
Tavsiyem araç yeni ve sıfır ise titiz kullanmak ve mütemadiyen temizletmek/yıkatmak.
İnsanlar ihtiyacı (talep) olmadığı halde sırf sunulduğu (arz) edildiği için bir ürüne, bir hizmete gereksinimlerinin olduğunu düşünüyorlar, bu da negatif pazarlamadır. SONAX, 3M, TURTLE WAX ve Meguiars da boş oturmamak için yenı ve sıfır araçlara "koruma" başlığı altında aracı terleyen yağlı sucuk haline getiren silikon, sprey, katman ve kaplama ile daha da kötü bir hale getiriyorlar, araç zaten temizken. Ben bunu anlamıyorum. Komşum veya arkadaşım yaptırdığı için ben de mi yaptırmak zorundayım. Bir de malzeme maliyeti 50-100 TL olan "Seramik Kaplama ve Boya Koruma" dedikleri uygulamayı bayiler sıfır araç alanlara 1800 TL değerinde diyerek "hediye" edip olmayan bir indirimi olmuş gibi göstermeleri daha da vahim.
Kısaca: Bence gerek yok![]()