Benim aracım yaklaşık 12 bin km ye geldi azalma vs olmadı 5,7 den aşağısını görmedim uzun yolda
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
1.6 tdi araç 5000 10000 arası az yakmaya başlıyor arkadaşlar. 10000 den sonra oturmaya başlıyor. Şehir içi istanbulda 6lt aşşası görmek zor beyler.. Hayal de kurmaya gerek yok[emoji2][emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
1.6 tdi araç 5000 10000 arası az yakmaya başlıyor arkadaşlar. 10000 den sonra oturmaya başlıyor. Şehir içi istanbulda 6lt aşşası görmek zor beyler.. Hayal de kurmaya gerek yok[emoji2][emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Benim aracım yaklaşık 12 bin km ye geldi azalma vs olmadı 5,7 den aşağısını görmedim uzun yolda
Benim aracım yaklaşık 12 bin km ye geldi azalma vs olmadı 5,7 den aşağısını görmedim uzun yolda
1,6 tdi
Manual
12000 km deyim
Dikkatli sakin kullanım ile
Ankara ş içi açık trafikte kullanıyorum
Ort 4,6 lt/100 km
Pompa verisidir
YB ort hızım 44 km genelde
1,6 tdi
Manual
12000 km deyim
Dikkatli sakin kullanım ile
Ankara ş içi açık trafikte kullanıyorum
Ort 4,6 lt/100 km
Pompa verisidir
YB ort hızım 44 km genelde
Boşuna hesap yapmayın. Sağ , sol cebiniz ne kadar dolu ise sag ayanız o kadar basar pedala .![]()
Boşuna hesap yapmayın. Sağ , sol cebiniz ne kadar dolu ise sag ayanız o kadar basar pedala .![]()
Yakıt tüketimi frene ne kadar az bastığınızla ilgilidir.![]()
aynen doğru dıyorsun araba az yaksın dıye uğraşırken bu sefer zevkten uzaklaşıyon hakkını veremıyorsun1.4 tsi jetta kullandım 122 ps ortalamam cok dıkkat edersem 5 lere kadar dusuruyordum ama cok dıkkat etmek gerekıyordu sakınmadan kulanırsam 8.5 dan aşa ınmıyordu, tdi de sımdı sakınmadan kulanıyorum 6,5 ort eger jetta gıbı kulanırsam 4.5 lere dusuyor ama zor osekıl gıtmek boşverın zevkını cıkarın gazlayınömur geldı gecıyor
gazlamak lazım
![]()
aynen doğru dıyorsun araba az yaksın dıye uğraşırken bu sefer zevkten uzaklaşıyon hakkını veremıyorsun1.4 tsi jetta kullandım 122 ps ortalamam cok dıkkat edersem 5 lere kadar dusuruyordum ama cok dıkkat etmek gerekıyordu sakınmadan kulanırsam 8.5 dan aşa ınmıyordu, tdi de sımdı sakınmadan kulanıyorum 6,5 ort eger jetta gıbı kulanırsam 4.5 lere dusuyor ama zor osekıl gıtmek boşverın zevkını cıkarın gazlayınömur geldı gecıyor
gazlamak lazım
![]()
gaza basmazsanız zaten frene fazla ihtiyacınız kalmaz.....![]()
tdi kullananlar zaten motor sesi olduğu için bassın, tsi kullananlar basmadan sessiz motorun keyfini sürsün. sonuç: eşit yakıt tüketimi. Buyrun burdan yakın![]()
tdi kullananlar zaten motor sesi olduğu için bassın, tsi kullananlar basmadan sessiz motorun keyfini sürsün. sonuç: eşit yakıt tüketimi. Buyrun burdan yakın![]()
Ben Ankara'da 44 ort hız ile 4,2 -4,3 lt lerde tüketiyorum
Aracım 1,6 tdi manual
Dsg fab verisine göre manual dan daha az tükettiğini de biliyoruz
O zaman siz trafik açık iken 90 km hızların üzerine çıkıyorsunuz
Trafik vs ile 44 e düşüyor
Ben asla 80 ı geçmiyorum
Ben Ankara'da 44 ort hız ile 4,2 -4,3 lt lerde tüketiyorum
Aracım 1,6 tdi manual
Dsg fab verisine göre manual dan daha az tükettiğini de biliyoruz
O zaman siz trafik açık iken 90 km hızların üzerine çıkıyorsunuz
Trafik vs ile 44 e düşüyor
Ben asla 80 ı geçmiyorum
doğrudur 100-110 km/h civarlarında, bazende 120 km/h hız yapıyorum [emoji6]
doğrudur 100-110 km/h civarlarında, bazende 120 km/h hız yapıyorum [emoji6]
TSI ile TDI arasında km başı yaklaşık 10 kuruş gibi tüketim farkı var. Araçların satış fiyatları arasında ise 18.000 TL fark var. Satışta bu farkın en fazla 10.000 TL'sinin geri alınabileceği düşünülürse TDI ile 80.000 km sonra kâr etmeye başlarsınız. TDI cephesinde oluşabilecek diğer masrafları ihmal ediyorum. Bir TSI kullanıcısı için 80.000 km yaklaşık 5-6 yıl demek. Bu süre zarfında zaten aracın satılma eğilimine girileceğinden az km yapan kimi TDI kullanıcıları Doğuş Otomotiv adına tasarruf yapmakta ve bununla mutlu olmaktadırlar. Ancak Doğuş Otomotiv kendi adlarına tasarruf yapan bu değerli müşterilerinin kıymetini bilmemekte ve periyodik bakımlarda ve bilhassa 60.000 ve 90.000 bakımlarında "Beyefendiyi şöyle alalım" şeklinde bir fiyat politikası izlemektedir. Özellikle ilk etapta gelen bütün dizel Passatların DSG olması da, mutluluğu özel serviste arayacak müşteri sayısını minimize etmek için oynanmış çok tatlı bir tiyatrodur. Başarılıdır. Amacına ulaşmıştır. Dizel az yakmaktadır. Ekonomiktir. Ama 18.000 TL gibi fahiş bir fiyat farkının karşılığını verebilecek kadar ekonomi yapamamaktadır. Şehiriçi 7 lt yakan bir dizel motor rakiplerinin maskarası olmuş, beğenmediğimiz markalar 320-350 Nm tork değerlere sahipken Al-mankafasının kuru tip 7 ileri DSG inadı yüzünden 250 Nm gibi bayık bir rakama mecbur kalmıştır. Bu bağlamda 140.000 TL civarı bir rakam ödenerek alınan Highline bir TDI Passat sahibi 4.5 litre yaktırıyorum diye övünüyorsa bu noktadan itibaren söylenecek konuşulacak pek birşeyin kalmadığını söylemek gerekir...
Allah herkese hakettiği ve arzuladığı bir hayat sürmeyi nasip etsin...
Saygılarımla
Aykut AKCA
TSI ile TDI arasında km başı yaklaşık 10 kuruş gibi tüketim farkı var. Araçların satış fiyatları arasında ise 18.000 TL fark var. Satışta bu farkın en fazla 10.000 TL'sinin geri alınabileceği düşünülürse TDI ile 80.000 km sonra kâr etmeye başlarsınız. TDI cephesinde oluşabilecek diğer masrafları ihmal ediyorum. Bir TSI kullanıcısı için 80.000 km yaklaşık 5-6 yıl demek. Bu süre zarfında zaten aracın satılma eğilimine girileceğinden az km yapan kimi TDI kullanıcıları Doğuş Otomotiv adına tasarruf yapmakta ve bununla mutlu olmaktadırlar. Ancak Doğuş Otomotiv kendi adlarına tasarruf yapan bu değerli müşterilerinin kıymetini bilmemekte ve periyodik bakımlarda ve bilhassa 60.000 ve 90.000 bakımlarında "Beyefendiyi şöyle alalım" şeklinde bir fiyat politikası izlemektedir. Özellikle ilk etapta gelen bütün dizel Passatların DSG olması da, mutluluğu özel serviste arayacak müşteri sayısını minimize etmek için oynanmış çok tatlı bir tiyatrodur. Başarılıdır. Amacına ulaşmıştır. Dizel az yakmaktadır. Ekonomiktir. Ama 18.000 TL gibi fahiş bir fiyat farkının karşılığını verebilecek kadar ekonomi yapamamaktadır. Şehiriçi 7 lt yakan bir dizel motor rakiplerinin maskarası olmuş, beğenmediğimiz markalar 320-350 Nm tork değerlere sahipken Al-mankafasının kuru tip 7 ileri DSG inadı yüzünden 250 Nm gibi bayık bir rakama mecbur kalmıştır. Bu bağlamda 140.000 TL civarı bir rakam ödenerek alınan Highline bir TDI Passat sahibi 4.5 litre yaktırıyorum diye övünüyorsa bu noktadan itibaren söylenecek konuşulacak pek birşeyin kalmadığını söylemek gerekir...
Allah herkese hakettiği ve arzuladığı bir hayat sürmeyi nasip etsin...
Saygılarımla
Aykut AKCA
aykut bey söyledıklerınız kısmen dogru fakat sorun surada, aracı satılık edıyorsun tüh be dizel olsa alırdım, ıkıncısı tsi motorun yag eksıltmesı, turbo problemı, 160 lık,140 lık, 122, act motor vs, sımdıkı sızlerın aldıgı 150 ps tsi ler paso motorda degısıklik yapması, 500 bıne geldım dıyen tsi motor varmı acaba , 25000-30000 de motor ındirenler var ama vw bınen arkadasların kafsını karıstırıyo 1.6 tdi sorunsuz bınerım kafasına gıdıp 18000 farkı verıyor yoksa kımse gıdıp 1 lıra fazla cebınden cıksın ıstemez saygılarımla
aykut bey söyledıklerınız kısmen dogru fakat sorun surada, aracı satılık edıyorsun tüh be dizel olsa alırdım, ıkıncısı tsi motorun yag eksıltmesı, turbo problemı, 160 lık,140 lık, 122, act motor vs, sımdıkı sızlerın aldıgı 150 ps tsi ler paso motorda degısıklik yapması, 500 bıne geldım dıyen tsi motor varmı acaba , 25000-30000 de motor ındirenler var ama vw bınen arkadasların kafsını karıstırıyo 1.6 tdi sorunsuz bınerım kafasına gıdıp 18000 farkı verıyor yoksa kımse gıdıp 1 lıra fazla cebınden cıksın ıstemez saygılarımla
Ben 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
Ben 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
Yıllık 30 bin km yapıyorsunuz. o halde 10 yılda 300 bin km eder.dizellere 100 binden sonra bitmiş muamelesi yapılan bir ülkedeyiz. Yılda 20 bin km binen biri 5 yılda 100 bin ediyor. 100 binden sonra dizeli satmak isteyen biri 17 bin farkın ne kadarını geri alabilirBen 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yıllık 30 bin km yapıyorsunuz. o halde 10 yılda 300 bin km eder.dizellere 100 binden sonra bitmiş muamelesi yapılan bir ülkedeyiz. Yılda 20 bin km binen biri 5 yılda 100 bin ediyor. 100 binden sonra dizeli satmak isteyen biri 17 bin farkın ne kadarını geri alabilirBen 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben 1.6 TDi manuel b8 kullanıcısıyım , kendi hesabıma göre yılda 30 bin kmden yılda 5000 TL kar ediyorum yakıtta TSİ a göre , max 2 yıl kullanıp satacağım aracımı 10 bin tl kardayım bu koşulda. 2. el de satarken TDi zaten hep değerini koruyor sıfır olarak 18 bin tl farkla aldığınız tdi ı 2. elde yine yaklaşık o farklarda satabiliyorsunuz.
Ben 1.6 TDi manuel b8 kullanıcısıyım , kendi hesabıma göre yılda 30 bin kmden yılda 5000 TL kar ediyorum yakıtta TSİ a göre , max 2 yıl kullanıp satacağım aracımı 10 bin tl kardayım bu koşulda. 2. el de satarken TDi zaten hep değerini koruyor sıfır olarak 18 bin tl farkla aldığınız tdi ı 2. elde yine yaklaşık o farklarda satabiliyorsunuz.
Passata 15 krs yaktirmak büyük basariBen 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Passata 15 krs yaktirmak büyük basariBen 101,000₺ 1,6 tdi manual aldım
Aracım 4,5 lt/100 km yakıyor
Bu sabah 149₺ ye fulledim 1001 km yapıp.
Yani15 kuruş
TSİ olsa idi en iyi ihtimalle 6 lt/100 km
25 kuruş yakardım
Ayda ort 2500 km yapıyorum ayda 250₺, yılda 3000₺.benim için dizel benzin farkı 5,5 yılda kapanır . Ben alırken 16,000₺ pahalı idi dizel
Elbette 16000 ₺ fiyat farkı FAHİŞ
ben ort 10 yıl kullanıyorum aldığım gerçek bu
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu işin en doğru mantığı bu zaten. Yılda 30 bin km yapıyıpıyorsan en doğru, en akllı, en karlı iş TDI dır. Benim gibi yılda 8 bin anca yapıyorsan yada yapamıyorsan bile, arabanı da en fazla iki sene üç sene de bir değiştiriyorsan o Zaman da TSI
Bu işin en doğru mantığı bu zaten. Yılda 30 bin km yapıyıpıyorsan en doğru, en akllı, en karlı iş TDI dır. Benim gibi yılda 8 bin anca yapıyorsan yada yapamıyorsan bile, arabanı da en fazla iki sene üç sene de bir değiştiriyorsan o Zaman da TSI
Yazımdaki eleştiri olabilecek tek nokta düşük km yapılmasına rağmen TDI almanın anlamsızlığı. Ben yılda 15000 km yapıyorum. Tam sınırda hissediyorum kendimi. Bu bağlamda TDI alan arkadaşların tercihleri elbetteki kendi koşullarında en doğru hamledir. Asıl tepkim şu olabilir. TDI bağımlılığı veya gereksiz talebi aradaki uçurumu büyüttü. Yoksa max 8-10 bin olacak fark bu noktalara kadar gelmezdi. 2. Elde hiçkimse dizel araca 18000 tl fazla para vermez. Veriyorsa da ben çok şaşırırım. Hele ki km yapmış bir dizelse şüphe ile bakılacaktır. Passatla şehiriçi 4.5 lt yakan arkadaşımız da muhtemelen hiç trafiğe girmeden kullanıyordur. Aynı araçla DSG şanzımanla istanbulda 7 lt'nin altına düşemiyor pek çok arkadaş. Yani kısacası gereksiz oluşan talep arzın dengesini bozuyor. Ramazan pidesi ramazanda 3 tl bayramdan sonra 1 tl. Bunun gibi bir ortam oldu TDI meselesinde. Hayırlısı olsun...
Yazımdaki eleştiri olabilecek tek nokta düşük km yapılmasına rağmen TDI almanın anlamsızlığı. Ben yılda 15000 km yapıyorum. Tam sınırda hissediyorum kendimi. Bu bağlamda TDI alan arkadaşların tercihleri elbetteki kendi koşullarında en doğru hamledir. Asıl tepkim şu olabilir. TDI bağımlılığı veya gereksiz talebi aradaki uçurumu büyüttü. Yoksa max 8-10 bin olacak fark bu noktalara kadar gelmezdi. 2. Elde hiçkimse dizel araca 18000 tl fazla para vermez. Veriyorsa da ben çok şaşırırım. Hele ki km yapmış bir dizelse şüphe ile bakılacaktır. Passatla şehiriçi 4.5 lt yakan arkadaşımız da muhtemelen hiç trafiğe girmeden kullanıyordur. Aynı araçla DSG şanzımanla istanbulda 7 lt'nin altına düşemiyor pek çok arkadaş. Yani kısacası gereksiz oluşan talep arzın dengesini bozuyor. Ramazan pidesi ramazanda 3 tl bayramdan sonra 1 tl. Bunun gibi bir ortam oldu TDI meselesinde. Hayırlısı olsun...
merhabalar burada yazılan dizel farkı satarken geri alınamıyor gibisine yorumlar okuyorum size 2013 yılında passatı alma macerasını anlatayım. 1.4 benzinli b7 dsg passat almaya gittim liste fiyatı 72.500 bn tl .aracı 3 5 gün git gel incele konuş ödeme konuşurken geçti son aşamada renk beyaza gelince benzinlide 10 15 günlük bekleme süresi karşıma cıktı.
Eski aracı satmış aracsızda kalmıştım acıkcası beklemek işime gelmiyordu 2 3 ili aradık arac var ama gidip getirmek 2 sefer şehir dışına çıkmak aracı almakta işime gelmiyordu.Son çare dizel alalım dedik dsg den vaz geçtik 1.6 tdı düz passatı pazarlıkla 73.000 tl ye anlaştık vede benzinli dsg yerine dizel almış oldum.dizel passatla benzinli otm passatın arasında 500 tl farkla aldım.
O gün şartları aynen buydu . 2 el de malum siteye baktımda 2013 model km farkları 10 15 bn fark olmamak kaydıyla kıyasladıgımda bariz şekilde 10.000 bn 15.000 tl farklar oluşmuş bu fark 2013 yılında dsg farkı sadece 7.500 .8.000 tl civarındaydı aklımda kalan. dizel her zaman kazandırıyor arkadaşlar .
Bir başka kıyaslamada şunu yazayım. eğer yılda ortalama 15 bn 20 bn km kullanıyorsanız. Yakıttan yaptınız tasarrufla kaskonuzu ve 1 bakımınızı beleşe yaptırıyorsunuz .Daha fazla km kullananlar bandrol masraflarını bile dizel tasarrufu ile ödeyebiliyor.( dizel candır esnaf olan ve aracın tepesinden inmeyenler için.) Birde dizel aracı firmaya kaydederseniz masrafları ve yakıttan alınan fişin kdv sini geri alırsınız . Bu rakamıda küçümsemeyin aylık enaz 45 50 tl yi buluyor.(Benzinli aracı benim gibi küçük esnaflar işleyemiyor) Yada ticari olacak.
Konu 26 ESES tarafından (17 12 2015 Saat 05:46 ) değiştirilmiştir. Düzenleme Nedeni: eksik yazım
merhabalar burada yazılan dizel farkı satarken geri alınamıyor gibisine yorumlar okuyorum size 2013 yılında passatı alma macerasını anlatayım. 1.4 benzinli b7 dsg passat almaya gittim liste fiyatı 72.500 bn tl .aracı 3 5 gün git gel incele konuş ödeme konuşurken geçti son aşamada renk beyaza gelince benzinlide 10 15 günlük bekleme süresi karşıma cıktı.
Eski aracı satmış aracsızda kalmıştım acıkcası beklemek işime gelmiyordu 2 3 ili aradık arac var ama gidip getirmek 2 sefer şehir dışına çıkmak aracı almakta işime gelmiyordu.Son çare dizel alalım dedik dsg den vaz geçtik 1.6 tdı düz passatı pazarlıkla 73.000 tl ye anlaştık vede benzinli dsg yerine dizel almış oldum.dizel passatla benzinli otm passatın arasında 500 tl farkla aldım.
O gün şartları aynen buydu . 2 el de malum siteye baktımda 2013 model km farkları 10 15 bn fark olmamak kaydıyla kıyasladıgımda bariz şekilde 10.000 bn 15.000 tl farklar oluşmuş bu fark 2013 yılında dsg farkı sadece 7.500 .8.000 tl civarındaydı aklımda kalan. dizel her zaman kazandırıyor arkadaşlar .
Bir başka kıyaslamada şunu yazayım. eğer yılda ortalama 15 bn 20 bn km kullanıyorsanız. Yakıttan yaptınız tasarrufla kaskonuzu ve 1 bakımınızı beleşe yaptırıyorsunuz .Daha fazla km kullananlar bandrol masraflarını bile dizel tasarrufu ile ödeyebiliyor.( dizel candır esnaf olan ve aracın tepesinden inmeyenler için.) Birde dizel aracı firmaya kaydederseniz masrafları ve yakıttan alınan fişin kdv sini geri alırsınız . Bu rakamıda küçümsemeyin aylık enaz 45 50 tl yi buluyor.(Benzinli aracı benim gibi küçük esnaflar işleyemiyor) Yada ticari olacak.
Evet doğruPassata 15 krs yaktirmak büyük basari
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sabır sakinlik ileri görüşlülük , tecrübe ve THINK blue ile mümkün
Bir de ben araçlarımı uzun yıllar kullanırım, iyi bakılan her araç min 10 yıl hizmet eder
10 yılda min 30,000-35,000₺ YAKIT tasarrufu önemli
Evet doğruPassata 15 krs yaktirmak büyük basari
HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Sabır sakinlik ileri görüşlülük , tecrübe ve THINK blue ile mümkün
Bir de ben araçlarımı uzun yıllar kullanırım, iyi bakılan her araç min 10 yıl hizmet eder
10 yılda min 30,000-35,000₺ YAKIT tasarrufu önemli
Aykut bey o arkadaş benimYazımdaki eleştiri olabilecek tek nokta düşük km yapılmasına rağmen TDI almanın anlamsızlığı. Ben yılda 15000 km yapıyorum. Tam sınırda hissediyorum kendimi. Bu bağlamda TDI alan arkadaşların tercihleri elbetteki kendi koşullarında en doğru hamledir. Asıl tepkim şu olabilir. TDI bağımlılığı veya gereksiz talebi aradaki uçurumu büyüttü. Yoksa max 8-10 bin olacak fark bu noktalara kadar gelmezdi. 2. Elde hiçkimse dizel araca 18000 tl fazla para vermez. Veriyorsa da ben çok şaşırırım. Hele ki km yapmış bir dizelse şüphe ile bakılacaktır. Passatla şehiriçi 4.5 lt yakan arkadaşımız da muhtemelen hiç trafiğe girmeden kullanıyordur. Aynı araçla DSG şanzımanla istanbulda 7 lt'nin altına düşemiyor pek çok arkadaş. Yani kısacası gereksiz oluşan talep arzın dengesini bozuyor. Ramazan pidesi ramazanda 3 tl bayramdan sonra 1 tl. Bunun gibi bir ortam oldu TDI meselesinde. Hayırlısı olsun...
Kullanım yeri Ankara
Trafik %70 açık CC ile seyrediyorum
%20 klasik trafik ışıklı dur kalk şehir trafiği
%10 kilit şehir içi tıkalı trafik
Ben 4,5 lt leri tek bir kez değil sürekli tutturuyorum.
Ev iş 26 km etaplar
Bu araç İstanbul trafiğinde min +1 lt yakar
Ama TSİ da İstanbul trafiğinde min 7 lt yakar benim gibi bir sürüş ve güzergahta/ tabi İstanbul ;
%20 açık trafik
%40 klasik ş içi
%40 kilit tıkalı trafik olur
Son söz:
Dizelin en güzel tarafları:
-günlük ort 60 km yapsam da yakıt ikmalim 3 haftada 1
-fulle dediğim de bile Max 200-210₺ tutuyor- ki hep fullerim
-gün içinde gerektiği her koşulda mesafeye bakmadan arabama binenilirim , ne yaktı çok tutacak derdi yok
- uzun yolda keyif için tempolu ve hızlı seyahatleri severim ve de yine aklıma hiç YAKIT gelmeden basar giderim sonuç mu: ş dışı Max 6 lt/100 km
- çekiş gücü :rampada dizel keyif veriyor. Ha tabi yeni nesil TSİ da veriyor AMA +160 km hızlarda anlık tüketimin 15 lt olması ve ibrenin hızla düşmesi keyfi bozuyor
-bakim : yeni Passat tdi triger Seti :210,000 km de değişiyor : muhteşem
Yine 15,000 km bakim tdi için :600₺
Benzinli Passat da min 500 ₺ dir.
Yanı bakim da eskisi gibi külfetli diil.
Son söz : dizel alan biner gezer düşünmez!![]()
Aykut bey o arkadaş benimYazımdaki eleştiri olabilecek tek nokta düşük km yapılmasına rağmen TDI almanın anlamsızlığı. Ben yılda 15000 km yapıyorum. Tam sınırda hissediyorum kendimi. Bu bağlamda TDI alan arkadaşların tercihleri elbetteki kendi koşullarında en doğru hamledir. Asıl tepkim şu olabilir. TDI bağımlılığı veya gereksiz talebi aradaki uçurumu büyüttü. Yoksa max 8-10 bin olacak fark bu noktalara kadar gelmezdi. 2. Elde hiçkimse dizel araca 18000 tl fazla para vermez. Veriyorsa da ben çok şaşırırım. Hele ki km yapmış bir dizelse şüphe ile bakılacaktır. Passatla şehiriçi 4.5 lt yakan arkadaşımız da muhtemelen hiç trafiğe girmeden kullanıyordur. Aynı araçla DSG şanzımanla istanbulda 7 lt'nin altına düşemiyor pek çok arkadaş. Yani kısacası gereksiz oluşan talep arzın dengesini bozuyor. Ramazan pidesi ramazanda 3 tl bayramdan sonra 1 tl. Bunun gibi bir ortam oldu TDI meselesinde. Hayırlısı olsun...
Kullanım yeri Ankara
Trafik %70 açık CC ile seyrediyorum
%20 klasik trafik ışıklı dur kalk şehir trafiği
%10 kilit şehir içi tıkalı trafik
Ben 4,5 lt leri tek bir kez değil sürekli tutturuyorum.
Ev iş 26 km etaplar
Bu araç İstanbul trafiğinde min +1 lt yakar
Ama TSİ da İstanbul trafiğinde min 7 lt yakar benim gibi bir sürüş ve güzergahta/ tabi İstanbul ;
%20 açık trafik
%40 klasik ş içi
%40 kilit tıkalı trafik olur
Son söz:
Dizelin en güzel tarafları:
-günlük ort 60 km yapsam da yakıt ikmalim 3 haftada 1
-fulle dediğim de bile Max 200-210₺ tutuyor- ki hep fullerim
-gün içinde gerektiği her koşulda mesafeye bakmadan arabama binenilirim , ne yaktı çok tutacak derdi yok
- uzun yolda keyif için tempolu ve hızlı seyahatleri severim ve de yine aklıma hiç YAKIT gelmeden basar giderim sonuç mu: ş dışı Max 6 lt/100 km
- çekiş gücü :rampada dizel keyif veriyor. Ha tabi yeni nesil TSİ da veriyor AMA +160 km hızlarda anlık tüketimin 15 lt olması ve ibrenin hızla düşmesi keyfi bozuyor
-bakim : yeni Passat tdi triger Seti :210,000 km de değişiyor : muhteşem
Yine 15,000 km bakim tdi için :600₺
Benzinli Passat da min 500 ₺ dir.
Yanı bakim da eskisi gibi külfetli diil.
Son söz : dizel alan biner gezer düşünmez!![]()
Benimde sorum su olcak tsi motorda motor ömru nedir, ayrıca servıs dısında tsi motor ustası zaten yok , yag yakma olayına euro 6 motor tsilerde çözum geldımı, birde maxımum kac km yapabılen var arızasız 500 bın yapan tsi varmı varsa aydınlanalım , tsi ın avantajı fıyatın uygun olması kredılı arac alındıgı ıcın genelde dızel farkının faıze odenmesı, tdi motor da her 15000 km 2000 tl yakıta daha az para ödemıs olursunuz bu 2000 ide benım tsi aracda 2. ort 8,6 ıdı hatta 9 cıkmısdık yazılım guncellemesınden sonra tdi 2 ort 6,6 sunanda
Konu night blue tarafından (17 12 2015 Saat 11:05 ) değiştirilmiştir.
Benimde sorum su olcak tsi motorda motor ömru nedir, ayrıca servıs dısında tsi motor ustası zaten yok , yag yakma olayına euro 6 motor tsilerde çözum geldımı, birde maxımum kac km yapabılen var arızasız 500 bın yapan tsi varmı varsa aydınlanalım , tsi ın avantajı fıyatın uygun olması kredılı arac alındıgı ıcın genelde dızel farkının faıze odenmesı, tdi motor da her 15000 km 2000 tl yakıta daha az para ödemıs olursunuz bu 2000 ide benım tsi aracda 2. ort 8,6 ıdı hatta 9 cıkmısdık yazılım guncellemesınden sonra tdi 2 ort 6,6 sunanda
merhaba arkadaşlar gidip 100.000 TL ye araç alıyoruz en az ve ondan sonra da gözümüzü ibreye sabitliyoruz araçlarımıza bu kadar verecek paramız varsa yolculuktan keyif almak kalır geriye artık payton bile dolu istiyor yemi
merhaba arkadaşlar gidip 100.000 TL ye araç alıyoruz en az ve ondan sonra da gözümüzü ibreye sabitliyoruz araçlarımıza bu kadar verecek paramız varsa yolculuktan keyif almak kalır geriye artık payton bile dolu istiyor yemi
Merak etmeyin passatın hakkını veriyoruz
Korkmadan biniyoruz
Bazı Hf sonları şehir içinde 2 günde 300 km yaptığım bile oluyor;
Bakınız 6. Ay sonunda km saatim:15,000 km
Forum YAKIT olunca yazıyoruz
Araç satın alıp binememek en acısı bu olsa gerek
Herkes seçimini buna göre yapmalı
Herkese kazasız keyifli sürüşler
Merak etmeyin passatın hakkını veriyoruz
Korkmadan biniyoruz
Bazı Hf sonları şehir içinde 2 günde 300 km yaptığım bile oluyor;
Bakınız 6. Ay sonunda km saatim:15,000 km
Forum YAKIT olunca yazıyoruz
Araç satın alıp binememek en acısı bu olsa gerek
Herkes seçimini buna göre yapmalı
Herkese kazasız keyifli sürüşler
1.6 tdi dsg aracım var 6 lt den az yakan arkadaşlara gıpta ile bakıyorum harbiden büyük başarı.. UZun yol için söylemiyorum.. Şehir içinde bu rakamlara ulaşmak, ayakta alkışlarım[emoji122][emoji122][emoji122][emoji122] [emoji2][emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
1.6 tdi dsg aracım var 6 lt den az yakan arkadaşlara gıpta ile bakıyorum harbiden büyük başarı.. UZun yol için söylemiyorum.. Şehir içinde bu rakamlara ulaşmak, ayakta alkışlarım[emoji122][emoji122][emoji122][emoji122] [emoji2][emoji2]
Sent from my iPhone using Tapatalk
20 gün önce fulledigim depoyu bugün tekrar fulledim. 642 km de tekrar ışık yandı. Hiç uzun yol yok.sadece şehir içi 2-3vites. Sabah eksi 7_8 gibi soğukta eşimi ise goturdum ve akşam aldım. Merkeze indim geldim tarzı yol. Aracın sanırım harareti 1aydir 90i hiç görmedi. Araç b8 TDI manuel
20 gün önce fulledigim depoyu bugün tekrar fulledim. 642 km de tekrar ışık yandı. Hiç uzun yol yok.sadece şehir içi 2-3vites. Sabah eksi 7_8 gibi soğukta eşimi ise goturdum ve akşam aldım. Merkeze indim geldim tarzı yol. Aracın sanırım harareti 1aydir 90i hiç görmedi. Araç b8 TDI manuel