Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
CUMA DERSİ:
بِيَدِهِ الْخَيْرُ
Yâni: Her hayır, O'nun elindedir. Her yaptığınız hayrat, O'nun defterine geçer.
Her işlediğiniz a'mâl-i sâliha, yanında kaydedilir. İşte şu kelime, cin ve ins'e nida edip müjde veriyor. Diyor ki:
Ey bîçâreler! Mezaristana göçtüğünüz zaman, "Eyvah! Malımız harap olup, sa'yimiz heba oldu;
şu güzel ve geniş dünyadan gidip; dar bir toprağa girdik." demeyiniz.. feryad edip me'yus olmayınız...
Çünki: Sizin herşey'iniz muhafaza ediliyor. Her ameliniz yazılmıştır. Her hizmetiniz kaydedilmiştir.
Hizmetinizin mükâfatını verecek; ve her hayır elinde; ve her hayrı yapabilecek bir Zât-ı Zülcelâl sizi celb edip, yer altında muvakkaten durdurur.
Sonra huzuruna aldırır. Ne mutlu sizlere ki, hizmetinizi ve vazifenizi bitirdiniz.
Zahmetiniz bitti, rahata ve rahmete gidiyorsunuz. Hizmet, meşakkat bitti, ücret almağa gidiyorsunuz.
Evet, geçen baharın defter-i a'mâlinin sahifeleri ve hidemâtının sandukçaları olan tohumları,
çekirdekleri muhafaza eden ve ikinci bir baharda, gayet şa'şaalı, belki yüz derece aslından daha bereketli bir tarzda muhafaza eden,
neşreden Kadîr-i Zülcelâl elbette sizin de netâic-i hayatınızı öyle muhafaza ediyor; ve hizmetinize pek kesretli bir surette mükâfat verecektir.
CUMA DERSİ:
بِيَدِهِ الْخَيْرُ
Yâni: Her hayır, O'nun elindedir. Her yaptığınız hayrat, O'nun defterine geçer.
Her işlediğiniz a'mâl-i sâliha, yanında kaydedilir. İşte şu kelime, cin ve ins'e nida edip müjde veriyor. Diyor ki:
Ey bîçâreler! Mezaristana göçtüğünüz zaman, "Eyvah! Malımız harap olup, sa'yimiz heba oldu;
şu güzel ve geniş dünyadan gidip; dar bir toprağa girdik." demeyiniz.. feryad edip me'yus olmayınız...
Çünki: Sizin herşey'iniz muhafaza ediliyor. Her ameliniz yazılmıştır. Her hizmetiniz kaydedilmiştir.
Hizmetinizin mükâfatını verecek; ve her hayır elinde; ve her hayrı yapabilecek bir Zât-ı Zülcelâl sizi celb edip, yer altında muvakkaten durdurur.
Sonra huzuruna aldırır. Ne mutlu sizlere ki, hizmetinizi ve vazifenizi bitirdiniz.
Zahmetiniz bitti, rahata ve rahmete gidiyorsunuz. Hizmet, meşakkat bitti, ücret almağa gidiyorsunuz.
Evet, geçen baharın defter-i a'mâlinin sahifeleri ve hidemâtının sandukçaları olan tohumları,
çekirdekleri muhafaza eden ve ikinci bir baharda, gayet şa'şaalı, belki yüz derece aslından daha bereketli bir tarzda muhafaza eden,
neşreden Kadîr-i Zülcelâl elbette sizin de netâic-i hayatınızı öyle muhafaza ediyor; ve hizmetinize pek kesretli bir surette mükâfat verecektir.
Dogus boyle yaparsa topragim
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Dogus boyle yaparsa topragim
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
inşallah hayırlısıyla teslim alırım da tatile araç ile çıkarım
inşallah hayırlısıyla teslim alırım da tatile araç ile çıkarım
PASSAT 1.4 TSI Comfortline DSG İzlenimleri
Değerli üyeler ve okuyucular,
Uzun süredir forumu takip ediyorum, başka forumları da takip ediyorum, çeşitli yerlerde VW bayilerine defalarca gidip baktım, ST'lerle görüştüm, bayi test sürüşü yaptım. B8 Passat için hatırı sayılır vakit harcadım. Hala alamadım o ayrı meseleAma ne yaptıysam içime sinmedi. Test sürüşünde 5-6 km yol yapıyorsunuz hiç bir şey anlaşılmıyor. Ben de araştırdım varsa kiralık B8 biryerde gideyim 1 gün alayım, kendi arabammış gibi bineyim dedim. Çok da güzel oldu. 150 TL kiralama ücreti 80 TL de yakıt verdim ama olsun. Benim gibi kafasında çok fazla soru işareti olanlara şiddetle arabayı kiralayarak test etmelerini öneririm.
Tabi ki çok fazla izlenimim oldu. Hepsini yazsam çok uzun sürer. Fakat kendimce önemli gördüklerimi paylaşmak istedim.
1. Öncelikle araç Comfortline donanım, içi bej dışı Harward Mavi idi. Çok güzel bir kombinasyon. Ekstra donanım yoktu.
2. DSG gerçekten konfor sağlıyor. İlk defa kullandım ve beğendim.
3. Start stop araç tam durmadan az önce motoru kapatması dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisine biraz daha katkı sağlıyordur muhtemelen. Fakat motorun çalışmaması için ayağım frene basılı beklemek pek efektif gelmedi. Motor durduktan sonra ayağımı frenden çekebilsem ve gaza basınca tekrar çalışsaydı çok güzel olurdu. Ama bu da kötü değil. Ayrıca frene az basarsanız araç dursa bile devreye girmiyor. Belli bir şiddetin üzerinde basmak gerekiyor sanırım.
4. Göstergelerin arasındaki yol bilgisayarını başarılı buldum. Telefon ve radyoyu da bu ekrandan kullanabilmek güzel. Görmek istediğiniz verileri konfigure edebilmeniz de iyi bir özellik.
5. Orta konsolda çıkan tüketim verileri biraz kafamı karıştırdı. Başlangıçtan, Yakıt aldıktan sonra, Uzun süreli ayrı ayrı neye göre hesaplanıyor bilmediğim için tam değerlendiremedim. Tüketimi ileride paylaşacağım.
6. Hız sabitleyicinin çalışması garip geldi. Sabitleyince + ya basınca 10'un katı olan en yakın hıza atlıyor. Yani 83'le giderseniz 90 a atıyor. 88'le giderseniz de 90'a atıyor. Bir kere daha basarsanız 100'e atıyor. Basılı tutarsanız birden gazı köklüyor ama bu sefer de hızı birer birer arttırıyor. Azaltırken de aynı kurallar geçerli. +10 +10 hızlanmak bence tüketim açısından olumsuz. Ani gaz veriliyor ve tüketim 10 litrelerin üzerine çıkabiliyor. Bu da ortalamayı arttırıyor. En mantıklısı devreden çıkarıp gaza az basarak hızlanmak ve istediğiniz yere gelince tekrar devreye almak gibi geldi. Kendi aracımda her basışımda 2 arttırıp azalttığı için bu bana garip geldi. Belki de ben anlamadım bilmiyorum.
7. Araç düşük hızlarda gerçekten çok sessizdi. Çok konuşulan 100 km/h üzeri rüzgar sesini bariz bir şekilde duydum. Fakat kabullenilmeyecek birşey değil gibi geldi.
8. Dur kalk trafikte öndeki araca yaklaşınca orta konsolda sensör bilgisi çıkması hoşuma gitti.
9. Geri vitese takınca aracın otomatik olarak müzik sesini azaltması ve sensör sesini duyurması, geri vitesten çıkınca müzik sesinin tekrar yükselmesi hoşuma gitti.
10. Şehirler arası yolda 200 km hıza çıktım güvensiz bir durum (titreme savrulma vb.) görmedim.
11. İç mekan aydınlatmasının gece görünüşünü beğendim.
12. Ve tüketim. Öncelikle belirteyim aracı Konya da kullandım. Bilmeyenler için Konya da hemen hemen heryer düz yol. Dik bayırlar vb pek yok. Bu nedenle tüketimin zaten düşük olmasını bekliyordum. Önce şehir içinde son zamanlarda kullandığım tüm güzergahlarda aracı kullandım. Daha sonra Konyadan çıkıp Afyon istikametine nispeten iniş çıkışların daha fazla olduğu şehirlerarası yolda 30 km şehir dışına çıktım. Aşağıdaki resimlerde tüketim değerlerini görebilrsiniz. 58 km olarak görülen şehir dışı, 182 km olan diğeri karışık kullanım. Fazla dur kalk trafiğe girmedim. Ortalama hızlardan anlayabilirsiniz. Ama kullandığım sürenin %90'ında yoğun bir yağmur yağışı vardı ve hava da çok sıcak değildi. Bunu da dikkate almak lazım. Anlık tüketim değerini sürekli gözle takip ederek kullandım. Arabaya az yaktırmak için bilinen tüm usülleri kullandım diyebilirim. Ve başarılı da olduğumu düşünüyorum. Sonuç olarak arabayı teslim ettiğimde 270 km yol yapmıştım. Depoyu doldurup verdim. 80 TL ödedim. Tabi benden önce benim doldurduğum kadar dolumuydu bilemem. Ortalamaya vurunca 28 kuruş civarı çıkıyor. Yol bilgisayarına göre biraz daha az çıkıyor. Bazı üyeler de daha önce yol bilgisayarının biraz daha az gösterdiğini ifade etmişti.
13. Bu tüketim değerleri ile Konya da dizel mi benzinli mi deseler tabiki de 1.4 TSI derim. (yıllık 15000 km baz alarak). Başka illerde ve ihtiyaçlarda tercihler farklı olabilir.
Sonuç olarak aracı gerçekten beğendim. Comfort olsa da bana aracın içindeyken kendimi iyi hissettirdi. Highline olsa nasıl olurdu kimbilir.
Şimdilik bu kadar. Farklı konularda sorularınız olursa cevaplarım.
Saygılarımla...
![]()
![]()
PASSAT 1.4 TSI Comfortline DSG İzlenimleri
Değerli üyeler ve okuyucular,
Uzun süredir forumu takip ediyorum, başka forumları da takip ediyorum, çeşitli yerlerde VW bayilerine defalarca gidip baktım, ST'lerle görüştüm, bayi test sürüşü yaptım. B8 Passat için hatırı sayılır vakit harcadım. Hala alamadım o ayrı meseleAma ne yaptıysam içime sinmedi. Test sürüşünde 5-6 km yol yapıyorsunuz hiç bir şey anlaşılmıyor. Ben de araştırdım varsa kiralık B8 biryerde gideyim 1 gün alayım, kendi arabammış gibi bineyim dedim. Çok da güzel oldu. 150 TL kiralama ücreti 80 TL de yakıt verdim ama olsun. Benim gibi kafasında çok fazla soru işareti olanlara şiddetle arabayı kiralayarak test etmelerini öneririm.
Tabi ki çok fazla izlenimim oldu. Hepsini yazsam çok uzun sürer. Fakat kendimce önemli gördüklerimi paylaşmak istedim.
1. Öncelikle araç Comfortline donanım, içi bej dışı Harward Mavi idi. Çok güzel bir kombinasyon. Ekstra donanım yoktu.
2. DSG gerçekten konfor sağlıyor. İlk defa kullandım ve beğendim.
3. Start stop araç tam durmadan az önce motoru kapatması dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisine biraz daha katkı sağlıyordur muhtemelen. Fakat motorun çalışmaması için ayağım frene basılı beklemek pek efektif gelmedi. Motor durduktan sonra ayağımı frenden çekebilsem ve gaza basınca tekrar çalışsaydı çok güzel olurdu. Ama bu da kötü değil. Ayrıca frene az basarsanız araç dursa bile devreye girmiyor. Belli bir şiddetin üzerinde basmak gerekiyor sanırım.
4. Göstergelerin arasındaki yol bilgisayarını başarılı buldum. Telefon ve radyoyu da bu ekrandan kullanabilmek güzel. Görmek istediğiniz verileri konfigure edebilmeniz de iyi bir özellik.
5. Orta konsolda çıkan tüketim verileri biraz kafamı karıştırdı. Başlangıçtan, Yakıt aldıktan sonra, Uzun süreli ayrı ayrı neye göre hesaplanıyor bilmediğim için tam değerlendiremedim. Tüketimi ileride paylaşacağım.
6. Hız sabitleyicinin çalışması garip geldi. Sabitleyince + ya basınca 10'un katı olan en yakın hıza atlıyor. Yani 83'le giderseniz 90 a atıyor. 88'le giderseniz de 90'a atıyor. Bir kere daha basarsanız 100'e atıyor. Basılı tutarsanız birden gazı köklüyor ama bu sefer de hızı birer birer arttırıyor. Azaltırken de aynı kurallar geçerli. +10 +10 hızlanmak bence tüketim açısından olumsuz. Ani gaz veriliyor ve tüketim 10 litrelerin üzerine çıkabiliyor. Bu da ortalamayı arttırıyor. En mantıklısı devreden çıkarıp gaza az basarak hızlanmak ve istediğiniz yere gelince tekrar devreye almak gibi geldi. Kendi aracımda her basışımda 2 arttırıp azalttığı için bu bana garip geldi. Belki de ben anlamadım bilmiyorum.
7. Araç düşük hızlarda gerçekten çok sessizdi. Çok konuşulan 100 km/h üzeri rüzgar sesini bariz bir şekilde duydum. Fakat kabullenilmeyecek birşey değil gibi geldi.
8. Dur kalk trafikte öndeki araca yaklaşınca orta konsolda sensör bilgisi çıkması hoşuma gitti.
9. Geri vitese takınca aracın otomatik olarak müzik sesini azaltması ve sensör sesini duyurması, geri vitesten çıkınca müzik sesinin tekrar yükselmesi hoşuma gitti.
10. Şehirler arası yolda 200 km hıza çıktım güvensiz bir durum (titreme savrulma vb.) görmedim.
11. İç mekan aydınlatmasının gece görünüşünü beğendim.
12. Ve tüketim. Öncelikle belirteyim aracı Konya da kullandım. Bilmeyenler için Konya da hemen hemen heryer düz yol. Dik bayırlar vb pek yok. Bu nedenle tüketimin zaten düşük olmasını bekliyordum. Önce şehir içinde son zamanlarda kullandığım tüm güzergahlarda aracı kullandım. Daha sonra Konyadan çıkıp Afyon istikametine nispeten iniş çıkışların daha fazla olduğu şehirlerarası yolda 30 km şehir dışına çıktım. Aşağıdaki resimlerde tüketim değerlerini görebilrsiniz. 58 km olarak görülen şehir dışı, 182 km olan diğeri karışık kullanım. Fazla dur kalk trafiğe girmedim. Ortalama hızlardan anlayabilirsiniz. Ama kullandığım sürenin %90'ında yoğun bir yağmur yağışı vardı ve hava da çok sıcak değildi. Bunu da dikkate almak lazım. Anlık tüketim değerini sürekli gözle takip ederek kullandım. Arabaya az yaktırmak için bilinen tüm usülleri kullandım diyebilirim. Ve başarılı da olduğumu düşünüyorum. Sonuç olarak arabayı teslim ettiğimde 270 km yol yapmıştım. Depoyu doldurup verdim. 80 TL ödedim. Tabi benden önce benim doldurduğum kadar dolumuydu bilemem. Ortalamaya vurunca 28 kuruş civarı çıkıyor. Yol bilgisayarına göre biraz daha az çıkıyor. Bazı üyeler de daha önce yol bilgisayarının biraz daha az gösterdiğini ifade etmişti.
13. Bu tüketim değerleri ile Konya da dizel mi benzinli mi deseler tabiki de 1.4 TSI derim. (yıllık 15000 km baz alarak). Başka illerde ve ihtiyaçlarda tercihler farklı olabilir.
Sonuç olarak aracı gerçekten beğendim. Comfort olsa da bana aracın içindeyken kendimi iyi hissettirdi. Highline olsa nasıl olurdu kimbilir.
Şimdilik bu kadar. Farklı konularda sorularınız olursa cevaplarım.
Saygılarımla...
![]()
![]()
Hocam hız sabitleyiciyi birer birer de artırabiliyosunuz bilginiz olsun (6.madde)PASSAT 1.4 TSI Comfortline DSG İzlenimleri
Değerli üyeler ve okuyucular,
Uzun süredir forumu takip ediyorum, başka forumları da takip ediyorum, çeşitli yerlerde VW bayilerine defalarca gidip baktım, ST'lerle görüştüm, bayi test sürüşü yaptım. B8 Passat için hatırı sayılır vakit harcadım. Hala alamadım o ayrı meseleAma ne yaptıysam içime sinmedi. Test sürüşünde 5-6 km yol yapıyorsunuz hiç bir şey anlaşılmıyor. Ben de araştırdım varsa kiralık B8 biryerde gideyim 1 gün alayım, kendi arabammış gibi bineyim dedim. Çok da güzel oldu. 150 TL kiralama ücreti 80 TL de yakıt verdim ama olsun. Benim gibi kafasında çok fazla soru işareti olanlara şiddetle arabayı kiralayarak test etmelerini öneririm.
Tabi ki çok fazla izlenimim oldu. Hepsini yazsam çok uzun sürer. Fakat kendimce önemli gördüklerimi paylaşmak istedim.
1. Öncelikle araç Comfortline donanım, içi bej dışı Harward Mavi idi. Çok güzel bir kombinasyon. Ekstra donanım yoktu.
2. DSG gerçekten konfor sağlıyor. İlk defa kullandım ve beğendim.
3. Start stop araç tam durmadan az önce motoru kapatması dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisine biraz daha katkı sağlıyordur muhtemelen. Fakat motorun çalışmaması için ayağım frene basılı beklemek pek efektif gelmedi. Motor durduktan sonra ayağımı frenden çekebilsem ve gaza basınca tekrar çalışsaydı çok güzel olurdu. Ama bu da kötü değil. Ayrıca frene az basarsanız araç dursa bile devreye girmiyor. Belli bir şiddetin üzerinde basmak gerekiyor sanırım.
4. Göstergelerin arasındaki yol bilgisayarını başarılı buldum. Telefon ve radyoyu da bu ekrandan kullanabilmek güzel. Görmek istediğiniz verileri konfigure edebilmeniz de iyi bir özellik.
5. Orta konsolda çıkan tüketim verileri biraz kafamı karıştırdı. Başlangıçtan, Yakıt aldıktan sonra, Uzun süreli ayrı ayrı neye göre hesaplanıyor bilmediğim için tam değerlendiremedim. Tüketimi ileride paylaşacağım.
6. Hız sabitleyicinin çalışması garip geldi. Sabitleyince + ya basınca 10'un katı olan en yakın hıza atlıyor. Yani 83'le giderseniz 90 a atıyor. 88'le giderseniz de 90'a atıyor. Bir kere daha basarsanız 100'e atıyor. Basılı tutarsanız birden gazı köklüyor ama bu sefer de hızı birer birer arttırıyor. Azaltırken de aynı kurallar geçerli. +10 +10 hızlanmak bence tüketim açısından olumsuz. Ani gaz veriliyor ve tüketim 10 litrelerin üzerine çıkabiliyor. Bu da ortalamayı arttırıyor. En mantıklısı devreden çıkarıp gaza az basarak hızlanmak ve istediğiniz yere gelince tekrar devreye almak gibi geldi. Kendi aracımda her basışımda 2 arttırıp azalttığı için bu bana garip geldi. Belki de ben anlamadım bilmiyorum.
7. Araç düşük hızlarda gerçekten çok sessizdi. Çok konuşulan 100 km/h üzeri rüzgar sesini bariz bir şekilde duydum. Fakat kabullenilmeyecek birşey değil gibi geldi.
8. Dur kalk trafikte öndeki araca yaklaşınca orta konsolda sensör bilgisi çıkması hoşuma gitti.
9. Geri vitese takınca aracın otomatik olarak müzik sesini azaltması ve sensör sesini duyurması, geri vitesten çıkınca müzik sesinin tekrar yükselmesi hoşuma gitti.
10. Şehirler arası yolda 200 km hıza çıktım güvensiz bir durum (titreme savrulma vb.) görmedim.
11. İç mekan aydınlatmasının gece görünüşünü beğendim.
12. Ve tüketim. Öncelikle belirteyim aracı Konya da kullandım. Bilmeyenler için Konya da hemen hemen heryer düz yol. Dik bayırlar vb pek yok. Bu nedenle tüketimin zaten düşük olmasını bekliyordum. Önce şehir içinde son zamanlarda kullandığım tüm güzergahlarda aracı kullandım. Daha sonra Konyadan çıkıp Afyon istikametine nispeten iniş çıkışların daha fazla olduğu şehirlerarası yolda 30 km şehir dışına çıktım. Aşağıdaki resimlerde tüketim değerlerini görebilrsiniz. 58 km olarak görülen şehir dışı, 182 km olan diğeri karışık kullanım. Fazla dur kalk trafiğe girmedim. Ortalama hızlardan anlayabilirsiniz. Ama kullandığım sürenin %90'ında yoğun bir yağmur yağışı vardı ve hava da çok sıcak değildi. Bunu da dikkate almak lazım. Anlık tüketim değerini sürekli gözle takip ederek kullandım. Arabaya az yaktırmak için bilinen tüm usülleri kullandım diyebilirim. Ve başarılı da olduğumu düşünüyorum. Sonuç olarak arabayı teslim ettiğimde 270 km yol yapmıştım. Depoyu doldurup verdim. 80 TL ödedim. Tabi benden önce benim doldurduğum kadar dolumuydu bilemem. Ortalamaya vurunca 28 kuruş civarı çıkıyor. Yol bilgisayarına göre biraz daha az çıkıyor. Bazı üyeler de daha önce yol bilgisayarının biraz daha az gösterdiğini ifade etmişti.
13. Bu tüketim değerleri ile Konya da dizel mi benzinli mi deseler tabiki de 1.4 TSI derim. (yıllık 15000 km baz alarak). Başka illerde ve ihtiyaçlarda tercihler farklı olabilir.
Sonuç olarak aracı gerçekten beğendim. Comfort olsa da bana aracın içindeyken kendimi iyi hissettirdi. Highline olsa nasıl olurdu kimbilir.
Şimdilik bu kadar. Farklı konularda sorularınız olursa cevaplarım.
Saygılarımla...
![]()
![]()
![]()
Hocam hız sabitleyiciyi birer birer de artırabiliyosunuz bilginiz olsun (6.madde)PASSAT 1.4 TSI Comfortline DSG İzlenimleri
Değerli üyeler ve okuyucular,
Uzun süredir forumu takip ediyorum, başka forumları da takip ediyorum, çeşitli yerlerde VW bayilerine defalarca gidip baktım, ST'lerle görüştüm, bayi test sürüşü yaptım. B8 Passat için hatırı sayılır vakit harcadım. Hala alamadım o ayrı meseleAma ne yaptıysam içime sinmedi. Test sürüşünde 5-6 km yol yapıyorsunuz hiç bir şey anlaşılmıyor. Ben de araştırdım varsa kiralık B8 biryerde gideyim 1 gün alayım, kendi arabammış gibi bineyim dedim. Çok da güzel oldu. 150 TL kiralama ücreti 80 TL de yakıt verdim ama olsun. Benim gibi kafasında çok fazla soru işareti olanlara şiddetle arabayı kiralayarak test etmelerini öneririm.
Tabi ki çok fazla izlenimim oldu. Hepsini yazsam çok uzun sürer. Fakat kendimce önemli gördüklerimi paylaşmak istedim.
1. Öncelikle araç Comfortline donanım, içi bej dışı Harward Mavi idi. Çok güzel bir kombinasyon. Ekstra donanım yoktu.
2. DSG gerçekten konfor sağlıyor. İlk defa kullandım ve beğendim.
3. Start stop araç tam durmadan az önce motoru kapatması dikkatimi çekti. Yakıt ekonomisine biraz daha katkı sağlıyordur muhtemelen. Fakat motorun çalışmaması için ayağım frene basılı beklemek pek efektif gelmedi. Motor durduktan sonra ayağımı frenden çekebilsem ve gaza basınca tekrar çalışsaydı çok güzel olurdu. Ama bu da kötü değil. Ayrıca frene az basarsanız araç dursa bile devreye girmiyor. Belli bir şiddetin üzerinde basmak gerekiyor sanırım.
4. Göstergelerin arasındaki yol bilgisayarını başarılı buldum. Telefon ve radyoyu da bu ekrandan kullanabilmek güzel. Görmek istediğiniz verileri konfigure edebilmeniz de iyi bir özellik.
5. Orta konsolda çıkan tüketim verileri biraz kafamı karıştırdı. Başlangıçtan, Yakıt aldıktan sonra, Uzun süreli ayrı ayrı neye göre hesaplanıyor bilmediğim için tam değerlendiremedim. Tüketimi ileride paylaşacağım.
6. Hız sabitleyicinin çalışması garip geldi. Sabitleyince + ya basınca 10'un katı olan en yakın hıza atlıyor. Yani 83'le giderseniz 90 a atıyor. 88'le giderseniz de 90'a atıyor. Bir kere daha basarsanız 100'e atıyor. Basılı tutarsanız birden gazı köklüyor ama bu sefer de hızı birer birer arttırıyor. Azaltırken de aynı kurallar geçerli. +10 +10 hızlanmak bence tüketim açısından olumsuz. Ani gaz veriliyor ve tüketim 10 litrelerin üzerine çıkabiliyor. Bu da ortalamayı arttırıyor. En mantıklısı devreden çıkarıp gaza az basarak hızlanmak ve istediğiniz yere gelince tekrar devreye almak gibi geldi. Kendi aracımda her basışımda 2 arttırıp azalttığı için bu bana garip geldi. Belki de ben anlamadım bilmiyorum.
7. Araç düşük hızlarda gerçekten çok sessizdi. Çok konuşulan 100 km/h üzeri rüzgar sesini bariz bir şekilde duydum. Fakat kabullenilmeyecek birşey değil gibi geldi.
8. Dur kalk trafikte öndeki araca yaklaşınca orta konsolda sensör bilgisi çıkması hoşuma gitti.
9. Geri vitese takınca aracın otomatik olarak müzik sesini azaltması ve sensör sesini duyurması, geri vitesten çıkınca müzik sesinin tekrar yükselmesi hoşuma gitti.
10. Şehirler arası yolda 200 km hıza çıktım güvensiz bir durum (titreme savrulma vb.) görmedim.
11. İç mekan aydınlatmasının gece görünüşünü beğendim.
12. Ve tüketim. Öncelikle belirteyim aracı Konya da kullandım. Bilmeyenler için Konya da hemen hemen heryer düz yol. Dik bayırlar vb pek yok. Bu nedenle tüketimin zaten düşük olmasını bekliyordum. Önce şehir içinde son zamanlarda kullandığım tüm güzergahlarda aracı kullandım. Daha sonra Konyadan çıkıp Afyon istikametine nispeten iniş çıkışların daha fazla olduğu şehirlerarası yolda 30 km şehir dışına çıktım. Aşağıdaki resimlerde tüketim değerlerini görebilrsiniz. 58 km olarak görülen şehir dışı, 182 km olan diğeri karışık kullanım. Fazla dur kalk trafiğe girmedim. Ortalama hızlardan anlayabilirsiniz. Ama kullandığım sürenin %90'ında yoğun bir yağmur yağışı vardı ve hava da çok sıcak değildi. Bunu da dikkate almak lazım. Anlık tüketim değerini sürekli gözle takip ederek kullandım. Arabaya az yaktırmak için bilinen tüm usülleri kullandım diyebilirim. Ve başarılı da olduğumu düşünüyorum. Sonuç olarak arabayı teslim ettiğimde 270 km yol yapmıştım. Depoyu doldurup verdim. 80 TL ödedim. Tabi benden önce benim doldurduğum kadar dolumuydu bilemem. Ortalamaya vurunca 28 kuruş civarı çıkıyor. Yol bilgisayarına göre biraz daha az çıkıyor. Bazı üyeler de daha önce yol bilgisayarının biraz daha az gösterdiğini ifade etmişti.
13. Bu tüketim değerleri ile Konya da dizel mi benzinli mi deseler tabiki de 1.4 TSI derim. (yıllık 15000 km baz alarak). Başka illerde ve ihtiyaçlarda tercihler farklı olabilir.
Sonuç olarak aracı gerçekten beğendim. Comfort olsa da bana aracın içindeyken kendimi iyi hissettirdi. Highline olsa nasıl olurdu kimbilir.
Şimdilik bu kadar. Farklı konularda sorularınız olursa cevaplarım.
Saygılarımla...
![]()
![]()
![]()
Burada bir hata var. Motor numarasinin onunde motor kodu olsn CZC yaziyor ve bu da B8 kasadaki 92 kW/125 HP motor demek.Arkadaşlar B8 1.4 TSİ 125 hp 2014 model aracı olanların ruhsatlarında 125 hp mi yazıyor yoksa benimki gibi 122 hp mi yazıyor. Benim motor eski nesil mi diye şüpheye düştümEklenti 21755Eklenti 21756Eklenti 21757
Trafik polis memuru veya takipci 90 kW/122 HP olan CAX motoru fazla yazdigi veya listeden bulamadigi icin boyle yapmistir.
Trafik Tescil ve Denrtleme Subesine giderseniz ve rica ederseniz duzeltirler belki.
CZCA
1.4 TSI 125 HP 200 NM
16V DOHC TURBO
DI
![]()
Burada bir hata var. Motor numarasinin onunde motor kodu olsn CZC yaziyor ve bu da B8 kasadaki 92 kW/125 HP motor demek.Arkadaşlar B8 1.4 TSİ 125 hp 2014 model aracı olanların ruhsatlarında 125 hp mi yazıyor yoksa benimki gibi 122 hp mi yazıyor. Benim motor eski nesil mi diye şüpheye düştümEklenti 21755Eklenti 21756Eklenti 21757
Trafik polis memuru veya takipci 90 kW/122 HP olan CAX motoru fazla yazdigi veya listeden bulamadigi icin boyle yapmistir.
Trafik Tescil ve Denrtleme Subesine giderseniz ve rica ederseniz duzeltirler belki.
CZCA
1.4 TSI 125 HP 200 NM
16V DOHC TURBO
DI
![]()
1.6 TDI 105 HP motor ile 1.6 TDI 120 HP motor da tamamen farkli. B8 kasadaki motorlar EURO 6 emisyon normuna uygun.
Almanya'da kimsenin rağbet göstermediği 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlar ülkemizde vergi nedeniyle 1.8/2.0 TSI ve 2.0 TDI motorlarinin yerini aldi, hatta başka da satilmiyor.
1.6 TDI 120 HP motor 2.0 TDI 150 HP kadar (çok/fazla) yakiyor. 1.6 TDI 105 HP daha az yakiyordu.
1.6 TDI 105 HP motor ile 1.6 TDI 120 HP motor da tamamen farkli. B8 kasadaki motorlar EURO 6 emisyon normuna uygun.
Almanya'da kimsenin rağbet göstermediği 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlar ülkemizde vergi nedeniyle 1.8/2.0 TSI ve 2.0 TDI motorlarinin yerini aldi, hatta başka da satilmiyor.
1.6 TDI 120 HP motor 2.0 TDI 150 HP kadar (çok/fazla) yakiyor. 1.6 TDI 105 HP daha az yakiyordu.
Taner abi hava filtresinin kutusunu nasıl açabiliriz 4 tane klips var 2 önde 2 arkada klipsleri açıyorum ama motordan gelen parmak kalınlığında bir kablo var gibi onuda çıkarmak lazım sanırım çok kurcalamakta istemiyorum bilgin varsa paylaşabilirmisin acabaŞimdiden teşekkürler
Taner abi hava filtresinin kutusunu nasıl açabiliriz 4 tane klips var 2 önde 2 arkada klipsleri açıyorum ama motordan gelen parmak kalınlığında bir kablo var gibi onuda çıkarmak lazım sanırım çok kurcalamakta istemiyorum bilgin varsa paylaşabilirmisin acabaŞimdiden teşekkürler
Hiç açmadim daha. Siliyorum sadece. Neden açmak istiyorsun ki? Birak, yetkili servisin işi bu.Taner abi hava filtresinin kutusunu nasıl açabiliriz 4 tane klips var 2 önde 2 arkada klipsleri açıyorum ama motordan gelen parmak kalınlığında bir kablo var gibi onuda çıkarmak lazım sanırım çok kurcalamakta istemiyorum bilgin varsa paylaşabilirmisin acabaŞimdiden teşekkürler
Hiç açmadim daha. Siliyorum sadece. Neden açmak istiyorsun ki? Birak, yetkili servisin işi bu.Taner abi hava filtresinin kutusunu nasıl açabiliriz 4 tane klips var 2 önde 2 arkada klipsleri açıyorum ama motordan gelen parmak kalınlığında bir kablo var gibi onuda çıkarmak lazım sanırım çok kurcalamakta istemiyorum bilgin varsa paylaşabilirmisin acabaŞimdiden teşekkürler
Genelde kullandığım araçlarda 3.000 km kullandıktan sonra(uzun yola giderken ve döndükten sonrada) hava ile temizliyorum.Her türlü pis şey çıkıyor içinde saman arı sinek ufak böcekler ve oldukça toz![]()
Genelde kullandığım araçlarda 3.000 km kullandıktan sonra(uzun yola giderken ve döndükten sonrada) hava ile temizliyorum.Her türlü pis şey çıkıyor içinde saman arı sinek ufak böcekler ve oldukça toz![]()
Ben de merak ettim şimdi. Yarin otoparkta bir inceleyeyim. Zor olmasa gerek. Motordan gelen kablo dedigin aslinda kablo degil, karter havalandirmasi geri dönüş hortumu. İçinden motorun üst kapağinda biriken fazla ve atik gazlarin motorun yanma odalarina geri dönüşünü sağlayan bir boru geçiyor. Kolayca çikartilip takilabilmelidir.
Ben de merak ettim şimdi. Yarin otoparkta bir inceleyeyim. Zor olmasa gerek. Motordan gelen kablo dedigin aslinda kablo degil, karter havalandirmasi geri dönüş hortumu. İçinden motorun üst kapağinda biriken fazla ve atik gazlarin motorun yanma odalarina geri dönüşünü sağlayan bir boru geçiyor. Kolayca çikartilip takilabilmelidir.
Sevgili arkadaşım,Taner bey merhabalar...
Öncelikle yeri olmadığını biliyorum ama daha önce 2 defa özelden mesaj yazdım özel mesajlara bakamadığınız için buraya yazıyorum diğer arkadaşlar lütfen kızmasın...
Üye olalı çok olmadı ama forumu ve sizin bölümünüzü uzun zamandır takip ediyorum.
Geçen yıl temmuz ayında Astra 1.6 136hp dizel manuel araç aldım.Yalnız alırken b7 passat ile astra arasında kalmıştım.Arada da
8 000 tl gibi bir fark vardı.Zira b7 passat 77 500 liste fiyatı,75 250 veriyorlardı.Astra ise 71400 liste fiyatı 67000+2050(Navigasyon +geri görüş kamerası+dokunmatik multimedya+boya koruma )69050 tl ye aldım.
Neden Passat almadınız derseniz ;
1. b7 kasanın çizgileri bana çok çekici gelmiyordu.
2. daha önce dizel clio kullanıyordum o yüzden dizel benzin yakıt farkının çok olacağını düşünüyordumoysa yılda 10.000km ortalama araç kullanıyorum
3. Passatın kasasının 2015 te değişeceğini duymuştum ama yeni araç için 1 yıl daha beklemeyeyim diyordum
Aralık ayında yeni passat çıkacağını bilsem kesinlikle beklerdim.
Bir de b8 kasa tam bana hitap ediyor diyebilirim .
Birde astra öyle lanse edildiği gibi 4.1 ortalama falan yakmıyor şu anki ortalamam 6.4 lt her nekadar yazın 6.0 gördüysem de kışın yalnızca şehir içi binince 6.5 e kadar çıktı havaların ısınmasıyla şu an şehir içi 6.2 falan yakıyor.Yani benim yakıt savım da çürümüş oldu.Benim sorum şu .11 aylık dizel araç satılıp (ondan da biraz zarar edeceğimiz kesin)1.4 tsi comfortline alınır mı? Şu an 84.900 fiyat Ancak ben bunu 2 aydır düşünüyorum ve 2200 tl zam geldi passata ve son 3 senedir passatın fiyat listesini takip edip kaydediyorum 2013 Ağustosta
olan passat 2yıl bile olmamışken 20.000 TL artmış bu durumda daha da çok beklememin anlamı var mı ? Lütfen bu konudaki fikrinizi alabilir miyim. F/P kriterini de yorumlar mısınız
Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Comfortline 64.900 TL
Yazıyı yaklaşık bir ay önce yazmıştım fiyat 83.900 idiO zaman 7-8 bin fark vermeyip şimdi 16-17 bin fark verilir mi.Ben vermeyi göze aldım sanki ama...
Cevap için şimdiden teşekkürler...
Öncelikle geç cevap verdiğim için özür dilerim. Özel mesajlara dahi sıra gelmiyor, Cumartesi ve yaz mevsimi olmasına rağmen yine bürodayım ve çalışıyorum. İşe başlamadan önce söz verdiğim gibi sorunu ayrıntılı olarak cevaplayacağım. Dün akşam sahur vakti bazı resimleri cep telefonumdan Tapatalk sayesinde yükleyebildim ve bazı mesajlar yazabildim. Evde laptopla internete girmek imkansız gibi, hem ortam, hem durum, hem de otomobil hastası 2 yaşındaki oğlum Doruk Kuzey nedeni ile.
Öncelikle elma ve armutları karıştırmamamız gerekiyor. ASTRA adındaki Opel üretimi otomobil C sınıfı bir araçtır ve tek amacı yakıt tasarrufudur. Opel ASTRA alan kişinin aklında 1. sırada yakıt tasarrufu vardır, yapacağı yolun, kat edeceği mesafenin maliyetini düşünür ve bunu en asgari maliyet, en az parayla yapma hedefinin peşinde koşar. Aynısı diğer markaların C sınıfı dizel araçları için de geçerlidir, tek fark C sınıfı HatchBack (HB) yerine Sedan alanlardır, onlar hem az yakması, hem eşya taşıması için bu araçları alırlar (JETTA 1.6 TDI 7-DSG). Volkswagen üretimi PASSAT ise D sınıfı bir araçtır, HB versiyonu olmadığı gibi büyük Sedan ve StationWagon (SW) versiyonları vardır, ancak ülkemizde "ucuz Mercedes" gözüyle bakıldığı için Avrupa ve üretildiği ülke olan Almanya'nın tam tersine SW versiyonu yerine Sedan modeli tercih edilir. Passat alan kişi kesinlikle ve tartışmasız olarak aracın D sınıfı, büyük bir otomobil olduğu için alır. Gerçekten de 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlar kendi markası içinde de, diğer markalarda da daha küçük kasalarda bulunmaktadır (ASTRA→INSIGNIA), sizin ASTRA aracınızı bu konuda JETTA ile değiştirirsek 1.6 TDI 7-DSG JETTA alan ile 1.6 TDI 7-DSG PASSAT alan iki kişinin tercih sebebini sorduğumuzda JETTA alan "bana yettiği için", PASSAT alan da "daha büyük olduğu için" diyecektir, PASSAT alan değer kaybının JETTA'dan daha az olduğunu hemen söylemeyecektir, hatta 1.6 TDI 7-DSG kombinasyonu genelde pek fazla değer kaybetmemekte, Reşat Altını gibi değerlenmektedir, bilhassa benzine zam yapıldıkça ve piyasada sıfır araç azaldıkça, ya da kalmadıkça, o zaman fiyatlar uçuyor!
Açıklamalardan sonra gelelim soruların cevaplarına.
Passat almama sebepleriniz:
1) B7 çizgilerinin size çekici gelmemesi: B7'nin %100 B6 olduğu bir gerçek, bunu Passat'ın P'sini söyleyebilen herkes biliyor, B7 de B6 kadar kaliteli değil, 5 yıl önce DH'da çok uzun tartışmalarımız oldu, Volkswagen'in ve Doğuş'un B7'de neler çaldığını yazdık, çizdik. Bu bir yana, B7 kasanın çizgileri 2010-2020 yıllarındaki düzlemsel alan akımını yansıtıyor, bu diğer markalarda da görülebiliyor, B6'daki akıcı çizgiler (kadınsı kıvrımlar) yerini keskin kenarlara (erkeksi alanlar) bıraktı. Bu ilk CC ile makyajlı CC'de de görüldü. Ancak şunu da unutmayınız, B7 satış sayıysı B6'nın iki katına yakındır. Ayda 1000-1500 adet B6 satılırken ayda 2500-3000 adet B7 satılmıştır ve B7 yaygınlığı B6'dan, B8'den ve diğer B5/B5GP kasa Passat'lardan çok daha fazladır. Alsaydınız aracın içinde olacağınız için sizin açınızdan çok bir şey değişmeyecekti, size itici gelen aracın çizgilerinden çok fazla basit ve ucuz havası veren B7 Trendline ve B7 Comfortline (ve hatta B7 Exclusive) donanımda kullanılan yansıtıcı aynalı Halojen farlardır, eminim benim sattığım B7 Exclusive + Xenon + Sunroof + Beyaz size çok çekici gelecekti.
2) Yılda 10.000 değil, 20.000 km yapan birisinin bile 1.6 TDI almasına gerek yok, zaten 1.6 TDI alanların %75'i 1.6 TDI'yi neden aldıklarını bilmiyor, piyasa yönlendirmesi, yani "töre saikiyle" (!) hareket ediyor. Eğri oturup doğru konuşalım. 1.6 TDI sahipleri de cevap verebilir. GERÇEKTEN yılda 30.000 km yapacağı için 1.4 TSI yerine 1.6 TDI alanlardan mısınız yoksa satarken kolay satılsın diyenlerden misiniz? 1.6 TDI farkı 17.000 TL oldu ey ahali! 7-DSG için de 14.000 TL ekletince bu tutar 31.000 TL. Satarken bu parayı geri alıyorsunuz diyenler Doğuş'a faizsiz kredi verdiklerini hatırlatırım. Bu motor ve otomatik Almanya'da tam olarak YARI FİYATINA satılıyor. Doğuş bizi 1.6 TDI 7-DSG ile kazıklıyor, hem de yağlı kazık. Neyse, zaten bundan sonra 1.6 TDI 7-DSG için bir şey demeyeceğim, Ağustos'ta ya ASX, ya da Passat satılacak, eğer Passat satılırsa bir formül bulduk, filo müşterilerinin genel müdür kontenjanları için ayırdıkları 1.6 TDI 7-DSG Highline donanımı siparişi geçilmiş ama üretime henüz girmemiş bir araca kendi özel opsiyonlarımı ekleterek getirmeyi düşünüyorum. Bu durumda gereksiz yere 1.6 TDI 7-DSG almış olacağım ama özel aracıma da kavuşmuş olacağım.
3) Otomobiller artık 2 hayat yaşıyor, hatta INSIGNIA 2008'den bu yana aynı kasa (!), AVENSIS ise şu anda aynı kasanın 3. makyajını (!!!) yaşıyor, zombie yani. PASSAT ise B5/B5GP kasada olduğu gibi 2 x 5 yıllık bir hayat yaşıyor, sadece B6/B7 kasada B7 satışı Avrupa'da son 3 yılda çok düştüğü ve rakipler daha teknolojik araçlar ürettikleri için B8 kasa 1 yıl daha erken çıkartıldı (2016 yerine 2015). B8 kasanın 2015 Ocak'ta çıktığını düşünürsek 2017'de hafif bir makyaj, 2019-2020'de de tam makyaj geçireceğini söyleyebiliriz.
Passat'ın sıfır fiyatı tamamen 3 unsura bağlı:
1. Doğuş'un açgözlülüğü
2. Euro'nun döviz kuru
3. Üreticinin fiyatları
Türkiye'de fiyatlar arttıkça 2. eldeki fiyatlar da artıyor. Bu alışılagelmiş bir durum değil, fiyatlar araçların bulunabilirliği, dizel-otomatik talebinin yüksekliği ile de ilgili, Doğuş'un yapay talep patlaması yaratıp kriz anında birden piyasaya stok sahasında bekleyen yüzlerce JETTA ve PASSAT sürmesi yaşanmamış bir durum değil. 2008'de 50 bin TL'ye alınan benzinli manüel Comfortline şimdi 100 bin TL'ye yaklaştı. 8 yılda %100. Şaşırmamak gerek.
Bence fazla zaman kaybetmenize gerek yok artık. ASTRA aracınız piyasada sirkülasyonu olan bir markanın modeli. Satışını verip parayı cebinize koyduktan sonra 1.4 TSI 125 HP bir PASSAT Comfortline almanızı öneririm. 10.000 km yapan bir arkadaşım olarak yakıtı kesinlikle dert etmemeniz gerektiğini belirtmek isterdim. Yukarıda da bir arkadaşımız benim yorumlarıma dayanarak 1.4 TSI 125 HP aracından memnuniyetini dile getiriyor ve teyit ediyor. Bu motor FARKLI, daha canlı ve istekli, gaz pedalının gücünün doğrudan yola aktığını ve şanzıman, aktarma organları arasında kaybolmadığını hissediyorsunuz, ayrıca araç hafif ve rijiditesi yüksek, yani kasada enlemesine bir gevreme yok.
Kaldı ki PASSAT kasası ve heybeti ile ASTRA'nın yanında karşılaştırılamaz bile.
Bulabilirseniz beyaz ve London jantlı, hatta Cam Tavanlı bir Comfortline yakışır. Otomatik merakınız veya ihtiyacınız varsa 7-DSG için 14.000 TL daha ödemeniz gerekir, ben bunun gerekli olmadığını üstüne basa basa söylüyorum. 30 yıldır manüel kullanıyorum, 1 yıl DSG kullandım, hiç bir şey kaybetmedim.
Türkiye'de her şey yapın, ama 1 şey yapmayın, o da beklemek. Eğitim, askerlik, işe girme, evlenme, ev alma, otomobil alma, taşınma gibi şeyler beklemeye gelmez. Beklemeye gelen tek şey Ramazan ayında pide fırınının önünde 1 saat ayakta durmaktır, bir de sevgilinizin uçak-tren-otobüs ile gelmesini beklemek güzeldir. Otomobil alırken siz beklediğinizde başkaları malı alıp götürüyor! Farkında mısınız?
PASSAT almak sınıf atlamaktır. ASTRA dizel motoru ve sedan aldıysanız büyük bagajı ile tam olarak öyle bir araca ihtiyacı olanın seçeneğidir. Sizin 10.000 km yol yapmanıza ve yakın paraya Passat alabilme imkanınızı göz önünde bulundurduğumuzda şu anda çoktan Passat'a binmiş olmanız gerektiğini hatırlatırım, hayırlı olsun demek isterim.
Bir şey yaparken onu neden ve ne için yaptığınızı daima sorgulayın ve cevabını ufak bir not kağıdına yazıp cüzdanınızda saklayınız.
Adana'dan dostâne selamlar ve sevgiler,
Hoşçakalın.
Taner Göde
Sevgili arkadaşım,Taner bey merhabalar...
Öncelikle yeri olmadığını biliyorum ama daha önce 2 defa özelden mesaj yazdım özel mesajlara bakamadığınız için buraya yazıyorum diğer arkadaşlar lütfen kızmasın...
Üye olalı çok olmadı ama forumu ve sizin bölümünüzü uzun zamandır takip ediyorum.
Geçen yıl temmuz ayında Astra 1.6 136hp dizel manuel araç aldım.Yalnız alırken b7 passat ile astra arasında kalmıştım.Arada da
8 000 tl gibi bir fark vardı.Zira b7 passat 77 500 liste fiyatı,75 250 veriyorlardı.Astra ise 71400 liste fiyatı 67000+2050(Navigasyon +geri görüş kamerası+dokunmatik multimedya+boya koruma )69050 tl ye aldım.
Neden Passat almadınız derseniz ;
1. b7 kasanın çizgileri bana çok çekici gelmiyordu.
2. daha önce dizel clio kullanıyordum o yüzden dizel benzin yakıt farkının çok olacağını düşünüyordumoysa yılda 10.000km ortalama araç kullanıyorum
3. Passatın kasasının 2015 te değişeceğini duymuştum ama yeni araç için 1 yıl daha beklemeyeyim diyordum
Aralık ayında yeni passat çıkacağını bilsem kesinlikle beklerdim.
Bir de b8 kasa tam bana hitap ediyor diyebilirim .
Birde astra öyle lanse edildiği gibi 4.1 ortalama falan yakmıyor şu anki ortalamam 6.4 lt her nekadar yazın 6.0 gördüysem de kışın yalnızca şehir içi binince 6.5 e kadar çıktı havaların ısınmasıyla şu an şehir içi 6.2 falan yakıyor.Yani benim yakıt savım da çürümüş oldu.Benim sorum şu .11 aylık dizel araç satılıp (ondan da biraz zarar edeceğimiz kesin)1.4 tsi comfortline alınır mı? Şu an 84.900 fiyat Ancak ben bunu 2 aydır düşünüyorum ve 2200 tl zam geldi passata ve son 3 senedir passatın fiyat listesini takip edip kaydediyorum 2013 Ağustosta
olan passat 2yıl bile olmamışken 20.000 TL artmış bu durumda daha da çok beklememin anlamı var mı ? Lütfen bu konudaki fikrinizi alabilir miyim. F/P kriterini de yorumlar mısınız
Passat 1.4 TSI 122 PS BlueMotion Technology Comfortline 64.900 TL
Yazıyı yaklaşık bir ay önce yazmıştım fiyat 83.900 idiO zaman 7-8 bin fark vermeyip şimdi 16-17 bin fark verilir mi.Ben vermeyi göze aldım sanki ama...
Cevap için şimdiden teşekkürler...
Öncelikle geç cevap verdiğim için özür dilerim. Özel mesajlara dahi sıra gelmiyor, Cumartesi ve yaz mevsimi olmasına rağmen yine bürodayım ve çalışıyorum. İşe başlamadan önce söz verdiğim gibi sorunu ayrıntılı olarak cevaplayacağım. Dün akşam sahur vakti bazı resimleri cep telefonumdan Tapatalk sayesinde yükleyebildim ve bazı mesajlar yazabildim. Evde laptopla internete girmek imkansız gibi, hem ortam, hem durum, hem de otomobil hastası 2 yaşındaki oğlum Doruk Kuzey nedeni ile.
Öncelikle elma ve armutları karıştırmamamız gerekiyor. ASTRA adındaki Opel üretimi otomobil C sınıfı bir araçtır ve tek amacı yakıt tasarrufudur. Opel ASTRA alan kişinin aklında 1. sırada yakıt tasarrufu vardır, yapacağı yolun, kat edeceği mesafenin maliyetini düşünür ve bunu en asgari maliyet, en az parayla yapma hedefinin peşinde koşar. Aynısı diğer markaların C sınıfı dizel araçları için de geçerlidir, tek fark C sınıfı HatchBack (HB) yerine Sedan alanlardır, onlar hem az yakması, hem eşya taşıması için bu araçları alırlar (JETTA 1.6 TDI 7-DSG). Volkswagen üretimi PASSAT ise D sınıfı bir araçtır, HB versiyonu olmadığı gibi büyük Sedan ve StationWagon (SW) versiyonları vardır, ancak ülkemizde "ucuz Mercedes" gözüyle bakıldığı için Avrupa ve üretildiği ülke olan Almanya'nın tam tersine SW versiyonu yerine Sedan modeli tercih edilir. Passat alan kişi kesinlikle ve tartışmasız olarak aracın D sınıfı, büyük bir otomobil olduğu için alır. Gerçekten de 1.4 TSI ve 1.6 TDI motorlar kendi markası içinde de, diğer markalarda da daha küçük kasalarda bulunmaktadır (ASTRA→INSIGNIA), sizin ASTRA aracınızı bu konuda JETTA ile değiştirirsek 1.6 TDI 7-DSG JETTA alan ile 1.6 TDI 7-DSG PASSAT alan iki kişinin tercih sebebini sorduğumuzda JETTA alan "bana yettiği için", PASSAT alan da "daha büyük olduğu için" diyecektir, PASSAT alan değer kaybının JETTA'dan daha az olduğunu hemen söylemeyecektir, hatta 1.6 TDI 7-DSG kombinasyonu genelde pek fazla değer kaybetmemekte, Reşat Altını gibi değerlenmektedir, bilhassa benzine zam yapıldıkça ve piyasada sıfır araç azaldıkça, ya da kalmadıkça, o zaman fiyatlar uçuyor!
Açıklamalardan sonra gelelim soruların cevaplarına.
Passat almama sebepleriniz:
1) B7 çizgilerinin size çekici gelmemesi: B7'nin %100 B6 olduğu bir gerçek, bunu Passat'ın P'sini söyleyebilen herkes biliyor, B7 de B6 kadar kaliteli değil, 5 yıl önce DH'da çok uzun tartışmalarımız oldu, Volkswagen'in ve Doğuş'un B7'de neler çaldığını yazdık, çizdik. Bu bir yana, B7 kasanın çizgileri 2010-2020 yıllarındaki düzlemsel alan akımını yansıtıyor, bu diğer markalarda da görülebiliyor, B6'daki akıcı çizgiler (kadınsı kıvrımlar) yerini keskin kenarlara (erkeksi alanlar) bıraktı. Bu ilk CC ile makyajlı CC'de de görüldü. Ancak şunu da unutmayınız, B7 satış sayıysı B6'nın iki katına yakındır. Ayda 1000-1500 adet B6 satılırken ayda 2500-3000 adet B7 satılmıştır ve B7 yaygınlığı B6'dan, B8'den ve diğer B5/B5GP kasa Passat'lardan çok daha fazladır. Alsaydınız aracın içinde olacağınız için sizin açınızdan çok bir şey değişmeyecekti, size itici gelen aracın çizgilerinden çok fazla basit ve ucuz havası veren B7 Trendline ve B7 Comfortline (ve hatta B7 Exclusive) donanımda kullanılan yansıtıcı aynalı Halojen farlardır, eminim benim sattığım B7 Exclusive + Xenon + Sunroof + Beyaz size çok çekici gelecekti.
2) Yılda 10.000 değil, 20.000 km yapan birisinin bile 1.6 TDI almasına gerek yok, zaten 1.6 TDI alanların %75'i 1.6 TDI'yi neden aldıklarını bilmiyor, piyasa yönlendirmesi, yani "töre saikiyle" (!) hareket ediyor. Eğri oturup doğru konuşalım. 1.6 TDI sahipleri de cevap verebilir. GERÇEKTEN yılda 30.000 km yapacağı için 1.4 TSI yerine 1.6 TDI alanlardan mısınız yoksa satarken kolay satılsın diyenlerden misiniz? 1.6 TDI farkı 17.000 TL oldu ey ahali! 7-DSG için de 14.000 TL ekletince bu tutar 31.000 TL. Satarken bu parayı geri alıyorsunuz diyenler Doğuş'a faizsiz kredi verdiklerini hatırlatırım. Bu motor ve otomatik Almanya'da tam olarak YARI FİYATINA satılıyor. Doğuş bizi 1.6 TDI 7-DSG ile kazıklıyor, hem de yağlı kazık. Neyse, zaten bundan sonra 1.6 TDI 7-DSG için bir şey demeyeceğim, Ağustos'ta ya ASX, ya da Passat satılacak, eğer Passat satılırsa bir formül bulduk, filo müşterilerinin genel müdür kontenjanları için ayırdıkları 1.6 TDI 7-DSG Highline donanımı siparişi geçilmiş ama üretime henüz girmemiş bir araca kendi özel opsiyonlarımı ekleterek getirmeyi düşünüyorum. Bu durumda gereksiz yere 1.6 TDI 7-DSG almış olacağım ama özel aracıma da kavuşmuş olacağım.
3) Otomobiller artık 2 hayat yaşıyor, hatta INSIGNIA 2008'den bu yana aynı kasa (!), AVENSIS ise şu anda aynı kasanın 3. makyajını (!!!) yaşıyor, zombie yani. PASSAT ise B5/B5GP kasada olduğu gibi 2 x 5 yıllık bir hayat yaşıyor, sadece B6/B7 kasada B7 satışı Avrupa'da son 3 yılda çok düştüğü ve rakipler daha teknolojik araçlar ürettikleri için B8 kasa 1 yıl daha erken çıkartıldı (2016 yerine 2015). B8 kasanın 2015 Ocak'ta çıktığını düşünürsek 2017'de hafif bir makyaj, 2019-2020'de de tam makyaj geçireceğini söyleyebiliriz.
Passat'ın sıfır fiyatı tamamen 3 unsura bağlı:
1. Doğuş'un açgözlülüğü
2. Euro'nun döviz kuru
3. Üreticinin fiyatları
Türkiye'de fiyatlar arttıkça 2. eldeki fiyatlar da artıyor. Bu alışılagelmiş bir durum değil, fiyatlar araçların bulunabilirliği, dizel-otomatik talebinin yüksekliği ile de ilgili, Doğuş'un yapay talep patlaması yaratıp kriz anında birden piyasaya stok sahasında bekleyen yüzlerce JETTA ve PASSAT sürmesi yaşanmamış bir durum değil. 2008'de 50 bin TL'ye alınan benzinli manüel Comfortline şimdi 100 bin TL'ye yaklaştı. 8 yılda %100. Şaşırmamak gerek.
Bence fazla zaman kaybetmenize gerek yok artık. ASTRA aracınız piyasada sirkülasyonu olan bir markanın modeli. Satışını verip parayı cebinize koyduktan sonra 1.4 TSI 125 HP bir PASSAT Comfortline almanızı öneririm. 10.000 km yapan bir arkadaşım olarak yakıtı kesinlikle dert etmemeniz gerektiğini belirtmek isterdim. Yukarıda da bir arkadaşımız benim yorumlarıma dayanarak 1.4 TSI 125 HP aracından memnuniyetini dile getiriyor ve teyit ediyor. Bu motor FARKLI, daha canlı ve istekli, gaz pedalının gücünün doğrudan yola aktığını ve şanzıman, aktarma organları arasında kaybolmadığını hissediyorsunuz, ayrıca araç hafif ve rijiditesi yüksek, yani kasada enlemesine bir gevreme yok.
Kaldı ki PASSAT kasası ve heybeti ile ASTRA'nın yanında karşılaştırılamaz bile.
Bulabilirseniz beyaz ve London jantlı, hatta Cam Tavanlı bir Comfortline yakışır. Otomatik merakınız veya ihtiyacınız varsa 7-DSG için 14.000 TL daha ödemeniz gerekir, ben bunun gerekli olmadığını üstüne basa basa söylüyorum. 30 yıldır manüel kullanıyorum, 1 yıl DSG kullandım, hiç bir şey kaybetmedim.
Türkiye'de her şey yapın, ama 1 şey yapmayın, o da beklemek. Eğitim, askerlik, işe girme, evlenme, ev alma, otomobil alma, taşınma gibi şeyler beklemeye gelmez. Beklemeye gelen tek şey Ramazan ayında pide fırınının önünde 1 saat ayakta durmaktır, bir de sevgilinizin uçak-tren-otobüs ile gelmesini beklemek güzeldir. Otomobil alırken siz beklediğinizde başkaları malı alıp götürüyor! Farkında mısınız?
PASSAT almak sınıf atlamaktır. ASTRA dizel motoru ve sedan aldıysanız büyük bagajı ile tam olarak öyle bir araca ihtiyacı olanın seçeneğidir. Sizin 10.000 km yol yapmanıza ve yakın paraya Passat alabilme imkanınızı göz önünde bulundurduğumuzda şu anda çoktan Passat'a binmiş olmanız gerektiğini hatırlatırım, hayırlı olsun demek isterim.
Bir şey yaparken onu neden ve ne için yaptığınızı daima sorgulayın ve cevabını ufak bir not kağıdına yazıp cüzdanınızda saklayınız.
Adana'dan dostâne selamlar ve sevgiler,
Hoşçakalın.
Taner Göde
Taner Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.
Beklediğime değmiş.
Bu arada aracımı satışa koydum.Henüz satılmadı.
Vw bayisinden haziran ayının ortasında, temmuz sonu gelecek boşta bir araç buldum.Beyaz, içi bej döşeme,1.4tsı.Kapora verip beklemeye başladım.Önce tabii ki aracımın satılması gerekiyor.İnşallah temmuz sonunda hayal ettiğim değişim gerekleşir diyorum.
Denizli'den Saygılar...
Taner Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.
Beklediğime değmiş.
Bu arada aracımı satışa koydum.Henüz satılmadı.
Vw bayisinden haziran ayının ortasında, temmuz sonu gelecek boşta bir araç buldum.Beyaz, içi bej döşeme,1.4tsı.Kapora verip beklemeye başladım.Önce tabii ki aracımın satılması gerekiyor.İnşallah temmuz sonunda hayal ettiğim değişim gerekleşir diyorum.
Denizli'den Saygılar...
Değerli arkadaşım,
Aracın satılması ile ilgili olarak; seni arayıp fiyat teklifi veren İLK KİŞİYE SAT. Bu evrensel bir kuraldır. Ben bu kuralı 2 defa çiğnediğim için sattığım araçlardan kâr edemedim, 1 defa uyguladım, CC'den 10 bin TL'ye yakın para kazandım. Zarar edeceğini düşünerek aklındaki fiyata uygun olmayan teklifleri geri çevirme. Örnek olarak 60.000 TL'ye aldığın bir araca 55.000 TL teklif olursa ver, hiç düşünme! Düşünmek demek beklemek demek, beklemek demek de zarar etmek demek (bkz. yukarıda bekleme ile ilgili itirafım).
Sıcak insanların memleketi Adana'dan sevgiler,
Taner Göde
Taner Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.
Beklediğime değmiş.
Bu arada aracımı satışa koydum.Henüz satılmadı.
Vw bayisinden haziran ayının ortasında, temmuz sonu gelecek boşta bir araç buldum.Beyaz, içi bej döşeme,1.4tsı.Kapora verip beklemeye başladım.Önce tabii ki aracımın satılması gerekiyor.İnşallah temmuz sonunda hayal ettiğim değişim gerekleşir diyorum.
Denizli'den Saygılar...
Değerli arkadaşım,
Aracın satılması ile ilgili olarak; seni arayıp fiyat teklifi veren İLK KİŞİYE SAT. Bu evrensel bir kuraldır. Ben bu kuralı 2 defa çiğnediğim için sattığım araçlardan kâr edemedim, 1 defa uyguladım, CC'den 10 bin TL'ye yakın para kazandım. Zarar edeceğini düşünerek aklındaki fiyata uygun olmayan teklifleri geri çevirme. Örnek olarak 60.000 TL'ye aldığın bir araca 55.000 TL teklif olursa ver, hiç düşünme! Düşünmek demek beklemek demek, beklemek demek de zarar etmek demek (bkz. yukarıda bekleme ile ilgili itirafım).
Sıcak insanların memleketi Adana'dan sevgiler,
Taner Göde
Taner Bey cevabınız için çok teşekkür ederim.
Beklediğime değmiş.
Bu arada aracımı satışa koydum.Henüz satılmadı.
Vw bayisinden haziran ayının ortasında, temmuz sonu gelecek boşta bir araç buldum.Beyaz, içi bej döşeme,1.4tsı.Kapora verip beklemeye başladım.Önce tabii ki aracımın satılması gerekiyor.İnşallah temmuz sonunda hayal ettiğim değişim gerekleşir diyorum.
Denizli'den Saygılar...
Tdi/Dsg tercihinin bilinçsiz hatta çoğu zaman gereksiz yapıldığı konusunda Taner Bey'e sonuna kadar katılsam da,aklımın ucunda bir yerde beni rahatsız eden bir düşünce var.Highline/benzinli/manuel konusunda o kadar azınlıktayızki,genele uysam mı diye düşünmeden de edemiyorum!7 ay 6.500 km oldu TSİ ile.Şimdi bu km'yi Tdi ile yapmış olsaydım doğru mu yapmış olacaktım .Bir motor sadece kolay satılacağı için tercih edilir mi?Yok ,edilmemeli.Çünkü Passat her durumda kolay müşteri bulan bir araç...
Tdi/Dsg tercihinin bilinçsiz hatta çoğu zaman gereksiz yapıldığı konusunda Taner Bey'e sonuna kadar katılsam da,aklımın ucunda bir yerde beni rahatsız eden bir düşünce var.Highline/benzinli/manuel konusunda o kadar azınlıktayızki,genele uysam mı diye düşünmeden de edemiyorum!7 ay 6.500 km oldu TSİ ile.Şimdi bu km'yi Tdi ile yapmış olsaydım doğru mu yapmış olacaktım .Bir motor sadece kolay satılacağı için tercih edilir mi?Yok ,edilmemeli.Çünkü Passat her durumda kolay müşteri bulan bir araç...
bu altın kuralı aklımda tutacağım .İnşallah hayırlısı olur.
teşekkürler
1.6 TDI 7-DSG alanlar, haklı sebeplerle alıp kullananları gönlümün tahtına yerleştirmem kaydı ile, "kaymakçılardır". Bunlar aşağıdaki özelliklere sahiptirler:
1. Foruma girmez, internete bakmaz, evli olmasına rağmen cep telefonuyla sadece sevgilisi ile WhatsApp üzerinden muhabbet eder.
2. Aracı alır, 1.6 TDI 7-DSG, bunu almadan önce Sahibinden'de yüksek fiyata ilana verir, alıcısı çıkarsa kazık bir fiyata binmeden satar.
3. Aracı alır, 1.6 TDI 7-DSG, biner, yılda 5-10 bin km'den fazla yapmaz, araca aksesuar almaz, garanti bitmeden de sıfırmış gibi satar.
4. Araca yazılır, sırasını satar, bunlar "kaymakçıdan" ziyade "tereyağcılardır", daha sütün üzerinde yağ birikmeden satışa başlar.........!
5. Piyasaya göre yönünü çevirenler, ihtiyacı olmadığı halde, 1.6 TDI 7-DSG alır, kullanırken fiyatları takip eder, kâr edeceği anda satar.
6. Passat, Volkswagen, bunların Alman olduğunu bilir, aracın "D" sınıfı olduğunu ve üretildiği yeri bilmez, HIGHLINE'i FULL + FULL sanar.
7. Lane Assist, Side Assist, Rear Assist, Front Assist, DCC, ACC+City Emergency Brake, Navigasyon gibi şeylerle asla ve asla ilgilenmez.
8. Kendi yarattıkları hayal dünyasında, kendi ifade ettikleri düşüncelerle yapılan duvarların içerisinde yaşarlar, dışarıya bakmaz, dinlemezler.
9. HIGHLINE gereksizdir, parası olana satmak için alırlar, binmezler, tek opsiyonun CAM TAVAN ve METALİK BOYA olduğunu düşünürler.
0. Teknolojik gelişmeler hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadıkları gibi paketlerde standart gelen donanımlara EK ÜCRETLİ OPSİYON derler.
Aracına uzun süreli bineceksen, hemen satma gibi bir sıkıntın yoksa, yılda 10-20 bin km yapıyorsan, aracının donanımları seni tatmin ediyorsa, pazardaki pazarlıklardan, alanın memnun, satanın memnun olduğu bir ilişkiden bize sadece susmak ve takdir etmek düşer, ama gerçeklerin farkında da olmalıyız. Showroom'daki Satış Temsilcileri ihanet ediyor, kupon araçları rüşvet veren bazı uyanıklara el altından satıyor, araç stok sahasına girmeden daha. "Para paradır" onlar için.
Tdi/Dsg tercihinin bilinçsiz hatta çoğu zaman gereksiz yapıldığı konusunda Taner Bey'e sonuna kadar katılsam da,aklımın ucunda bir yerde beni rahatsız eden bir düşünce var.Highline/benzinli/manuel konusunda o kadar azınlıktayızki,genele uysam mı diye düşünmeden de edemiyorum!7 ay 6.500 km oldu TSİ ile.Şimdi bu km'yi Tdi ile yapmış olsaydım doğru mu yapmış olacaktım .Bir motor sadece kolay satılacağı için tercih edilir mi?Yok ,edilmemeli.Çünkü Passat her durumda kolay müşteri bulan bir araç...
1.6 TDI 7-DSG alanlar, haklı sebeplerle alıp kullananları gönlümün tahtına yerleştirmem kaydı ile, "kaymakçılardır". Bunlar aşağıdaki özelliklere sahiptirler:
1. Foruma girmez, internete bakmaz, evli olmasına rağmen cep telefonuyla sadece sevgilisi ile WhatsApp üzerinden muhabbet eder.
2. Aracı alır, 1.6 TDI 7-DSG, bunu almadan önce Sahibinden'de yüksek fiyata ilana verir, alıcısı çıkarsa kazık bir fiyata binmeden satar.
3. Aracı alır, 1.6 TDI 7-DSG, biner, yılda 5-10 bin km'den fazla yapmaz, araca aksesuar almaz, garanti bitmeden de sıfırmış gibi satar.
4. Araca yazılır, sırasını satar, bunlar "kaymakçıdan" ziyade "tereyağcılardır", daha sütün üzerinde yağ birikmeden satışa başlar.........!
5. Piyasaya göre yönünü çevirenler, ihtiyacı olmadığı halde, 1.6 TDI 7-DSG alır, kullanırken fiyatları takip eder, kâr edeceği anda satar.
6. Passat, Volkswagen, bunların Alman olduğunu bilir, aracın "D" sınıfı olduğunu ve üretildiği yeri bilmez, HIGHLINE'i FULL + FULL sanar.
7. Lane Assist, Side Assist, Rear Assist, Front Assist, DCC, ACC+City Emergency Brake, Navigasyon gibi şeylerle asla ve asla ilgilenmez.
8. Kendi yarattıkları hayal dünyasında, kendi ifade ettikleri düşüncelerle yapılan duvarların içerisinde yaşarlar, dışarıya bakmaz, dinlemezler.
9. HIGHLINE gereksizdir, parası olana satmak için alırlar, binmezler, tek opsiyonun CAM TAVAN ve METALİK BOYA olduğunu düşünürler.
0. Teknolojik gelişmeler hakkında hiçbir bilgi sahibi olmadıkları gibi paketlerde standart gelen donanımlara EK ÜCRETLİ OPSİYON derler.
Aracına uzun süreli bineceksen, hemen satma gibi bir sıkıntın yoksa, yılda 10-20 bin km yapıyorsan, aracının donanımları seni tatmin ediyorsa, pazardaki pazarlıklardan, alanın memnun, satanın memnun olduğu bir ilişkiden bize sadece susmak ve takdir etmek düşer, ama gerçeklerin farkında da olmalıyız. Showroom'daki Satış Temsilcileri ihanet ediyor, kupon araçları rüşvet veren bazı uyanıklara el altından satıyor, araç stok sahasına girmeden daha. "Para paradır" onlar için.
Tdi/Dsg tercihinin bilinçsiz hatta çoğu zaman gereksiz yapıldığı konusunda Taner Bey'e sonuna kadar katılsam da,aklımın ucunda bir yerde beni rahatsız eden bir düşünce var.Highline/benzinli/manuel konusunda o kadar azınlıktayızki,genele uysam mı diye düşünmeden de edemiyorum!7 ay 6.500 km oldu TSİ ile.Şimdi bu km'yi Tdi ile yapmış olsaydım doğru mu yapmış olacaktım .Bir motor sadece kolay satılacağı için tercih edilir mi?Yok ,edilmemeli.Çünkü Passat her durumda kolay müşteri bulan bir araç...
Güzel araba...
1. Navigasyon ekranı yapıştırma tablet gibi, vites kolu da yanlış yerde ve hatalı ölçülere sahip, ergonomiye önem ve özen gösterilmemiş, bence olmamış.
2. Aracı A3 sedan ile yan yana koyduğunuzda karıştırabilirsiniz.
3. İçi her zaman herhangi bir Passat'tan daha küçük, dar.
4. AUDI müşterisi elindeki parayla A6 alır, parası azsa Passat alır.
5. Çizgiler 2010-2020 tarzına uygun kıvrım yerine kenar olmuş.
6. Doğuş asla ve asla bir A4'ü, motoru 1.4 olsa da, Passat'tan ucuza satmaz.
Konu Taner Göde tarafından (04 07 2015 Saat 12:57 ) değiştirilmiştir.
Güzel araba...
1. Navigasyon ekranı yapıştırma tablet gibi, vites kolu da yanlış yerde ve hatalı ölçülere sahip, ergonomiye önem ve özen gösterilmemiş, bence olmamış.
2. Aracı A3 sedan ile yan yana koyduğunuzda karıştırabilirsiniz.
3. İçi her zaman herhangi bir Passat'tan daha küçük, dar.
4. AUDI müşterisi elindeki parayla A6 alır, parası azsa Passat alır.
5. Çizgiler 2010-2020 tarzına uygun kıvrım yerine kenar olmuş.
6. Doğuş asla ve asla bir A4'ü, motoru 1.4 olsa da, Passat'tan ucuza satmaz.