Ender Elektronik çalışmalara başlamış...
Start/Stop - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Doğuş otomotiv çok iyi fiyat politikası izliyor, inşallah kurlarda bir çıkış olmaz da aracımıza indirim ile kavuşuruz.2014 modellere yaptıkları gibi 2015 modeller gelince en az %2 indirim var.Benden söylemesi
BMW 2015 modellerde ındırım,audi 1000tl zam yaptı.Vw ve seat aynı miktarda yani 3000tl civarı zam.Bunu yapmasındaki temel nedende elinde ve gelicek olan 2014 modeller araçlar var.Sadece döviz kur'unun böyle devam etmesi lazım![]()
Doğuş otomotiv çok iyi fiyat politikası izliyor, inşallah kurlarda bir çıkış olmaz da aracımıza indirim ile kavuşuruz.2014 modellere yaptıkları gibi 2015 modeller gelince en az %2 indirim var.Benden söylemesi
BMW 2015 modellerde ındırım,audi 1000tl zam yaptı.Vw ve seat aynı miktarda yani 3000tl civarı zam.Bunu yapmasındaki temel nedende elinde ve gelicek olan 2014 modeller araçlar var.Sadece döviz kur'unun böyle devam etmesi lazım![]()
Ender Elektronik çalışmalara başlamış...
Start/Stop - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
Ender Elektronik çalışmalara başlamış...
Start/Stop - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
B8 kasa PASSAT'ta "Xenon" far yoktur, LED farlar vardır, Ender Elektronik bunu bilmiyor mu?
Bi Xenon Dönüşüm - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
B8 kasa PASSAT'ta "Xenon" far yoktur, LED farlar vardır, Ender Elektronik bunu bilmiyor mu?
Bi Xenon Dönüşüm - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
Bir kaç ay içinde alacağım B8 1.4 Tsi 125 ps Comf. için dün görüşmeye gittim. Opsiyona ilave etmek istediğiklerimin fiyatları şu şekilde;
- High led far 4800 TL
- 18"Dartford jant 1700 TL
- Ambiyans 770 TL
- Cam Tavan 3500 TL
Bu arada internetteki fiyat üzerinden en fazla 300-500 TL gibi indirim olabilir ve aracın geldiği zamanki fiyat geçerli olur dedi. bende onun için çokta fazla pazarlık etmedim.
birde sanırım nisan-mayıs gibi indirim oluyormuş vw'de.
Bir kaç ay içinde alacağım B8 1.4 Tsi 125 ps Comf. için dün görüşmeye gittim. Opsiyona ilave etmek istediğiklerimin fiyatları şu şekilde;
- High led far 4800 TL
- 18"Dartford jant 1700 TL
- Ambiyans 770 TL
- Cam Tavan 3500 TL
Bu arada internetteki fiyat üzerinden en fazla 300-500 TL gibi indirim olabilir ve aracın geldiği zamanki fiyat geçerli olur dedi. bende onun için çokta fazla pazarlık etmedim.
birde sanırım nisan-mayıs gibi indirim oluyormuş vw'de.
Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
bence biliyor ama piyasa ağzıyla konuşuyor,B8 kasa PASSAT'ta "Xenon" far yoktur, LED farlar vardır, Ender Elektronik bunu bilmiyor mu?
Bi Xenon Dönüşüm - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
ayrıca yapılacak iş hiç bir zaman fabrika çıkışı gibi olmaz, sistemin tam olabilmesi için işin içine otomatik yükseklik ayarı ve far yıkmada (tampon+su deposu değişimi+su pompası için kablo tesisatı değişimi) girmesi lazım. bu durumda toplam maliyet en az 3000 tl daha artar ve 8000 tl ye yaklaşır.Doğuşun opsiyonel olarak sattığı ve yukarıda saydığım şeylerin hepsinin dahil olduğu paket 4800 tl.
Ender doğuşla çalışa çalışa fiyat polikasını baya bi benimsemiş anlaşılan
bu 5000 tl lik fiyat sadece bir çift far fiyatı ve bence çok fahiş bir fiyat, aynı şey montaj içinde geçerli. toplasan bir saat ancak sürecek bir iş için 350 TL nedir yaw, insaf doğrusu.
aşağıdaki satıcının ürünleri gayet makul fiyatlı, illa kafaya konulduysa endere öpülmenin alemi yok
Arama Sonucu - sahibinden.com
Konu GOSTIL tarafından (12 01 2015 Saat 10:58 ) değiştirilmiştir. Düzenleme Nedeni: imla
bence biliyor ama piyasa ağzıyla konuşuyor,B8 kasa PASSAT'ta "Xenon" far yoktur, LED farlar vardır, Ender Elektronik bunu bilmiyor mu?
Bi Xenon Dönüşüm - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
ayrıca yapılacak iş hiç bir zaman fabrika çıkışı gibi olmaz, sistemin tam olabilmesi için işin içine otomatik yükseklik ayarı ve far yıkmada (tampon+su deposu değişimi+su pompası için kablo tesisatı değişimi) girmesi lazım. bu durumda toplam maliyet en az 3000 tl daha artar ve 8000 tl ye yaklaşır.Doğuşun opsiyonel olarak sattığı ve yukarıda saydığım şeylerin hepsinin dahil olduğu paket 4800 tl.
Ender doğuşla çalışa çalışa fiyat polikasını baya bi benimsemiş anlaşılan
bu 5000 tl lik fiyat sadece bir çift far fiyatı ve bence çok fahiş bir fiyat, aynı şey montaj içinde geçerli. toplasan bir saat ancak sürecek bir iş için 350 TL nedir yaw, insaf doğrusu.
aşağıdaki satıcının ürünleri gayet makul fiyatlı, illa kafaya konulduysa endere öpülmenin alemi yok
Arama Sonucu - sahibinden.com
en fazla bir hafta on gün içerisinde aracınız gelir.bende öyle oldu.Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
en fazla bir hafta on gün içerisinde aracınız gelir.bende öyle oldu.Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
İçimi rahatlattınız saolun.
Siparişi 5 aralıkta verdim fakat sistemin hala belirttiğim gibi görünmesi beni tedirgin etti.
Minik bir bebeği olan ve arabasını satmış olan birinin tedirginliği.
İçimi rahatlattınız saolun.
Siparişi 5 aralıkta verdim fakat sistemin hala belirttiğim gibi görünmesi beni tedirgin etti.
Minik bir bebeği olan ve arabasını satmış olan birinin tedirginliği.
Nedn doğrudan HIGHLINE + CAM TAVAN almıyorsunuz?
Bir kaç ay içinde alacağım B8 1.4 Tsi 125 ps Comf. için dün görüşmeye gittim. Opsiyona ilave etmek istediğiklerimin fiyatları şu şekilde;
- High led far 4800 TL
- 18"Dartford jant 1700 TL
- Ambiyans 770 TL
- Cam Tavan 3500 TL
Bu arada internetteki fiyat üzerinden en fazla 300-500 TL gibi indirim olabilir ve aracın geldiği zamanki fiyat geçerli olur dedi. bende onun için çokta fazla pazarlık etmedim.
birde sanırım nisan-mayıs gibi indirim oluyormuş vw'de.
Nedn doğrudan HIGHLINE + CAM TAVAN almıyorsunuz?
Bir kaç ay içinde alacağım B8 1.4 Tsi 125 ps Comf. için dün görüşmeye gittim. Opsiyona ilave etmek istediğiklerimin fiyatları şu şekilde;
- High led far 4800 TL
- 18"Dartford jant 1700 TL
- Ambiyans 770 TL
- Cam Tavan 3500 TL
Bu arada internetteki fiyat üzerinden en fazla 300-500 TL gibi indirim olabilir ve aracın geldiği zamanki fiyat geçerli olur dedi. bende onun için çokta fazla pazarlık etmedim.
birde sanırım nisan-mayıs gibi indirim oluyormuş vw'de.
Benim st ocak sonu şubat başı dedi.Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
Sent from my iPhone using Tapatalk
Benim st ocak sonu şubat başı dedi.Herkese Günaydın.
Aracım ocak 3. Hafta teslim edilecek hatta 2. Hafta bile olabilir dendi.
Fakat 10 gündür aracım nerede sistemine baktığımda
"Aracınızın üretimi tamamlandı
Gemi ile Türkiyeye gönderilmek üzere fabrikadan limana sevk ediliyor"
yazıyor.
Bu konu ile ilgili düşünceleriniz nedir???
Teşekkürler
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ben arabayı geçen hafta Çarşamba aldım. Araba showroom'daydı. Parayı da hemen ödememe rağmen tescil işlemleri için bekliyorum. Cuma gününe yetiştiremediler, bugün sordum bugün de yetişmeyebilirmiş. Başka bu durumda bekleyen var mı acaba?
Ben arabayı geçen hafta Çarşamba aldım. Araba showroom'daydı. Parayı da hemen ödememe rağmen tescil işlemleri için bekliyorum. Cuma gününe yetiştiremediler, bugün sordum bugün de yetişmeyebilirmiş. Başka bu durumda bekleyen var mı acaba?
merhaba. geçen hafta salı sabah arabayı aldım. tüm işlemleri aynı gün için tamamaladım. akşam 17 de arabayı bayiden çıkardım . yapmanız gereken şudur. kendiniz araca APP plaka bastıracaksınız. sahibinde.com da bu işi yapanlara ulaşabilirsiiniz. bayi mutlaka aracı absis den tescilletmişitir. geçici ruhsatı onlardan alıp kendi bastırdıgınız plaka ile trafiğe çıkacaksınız. orjinal plaka ve ruhsat geldiğinde firma size kargo ile gönderiri
merhaba. geçen hafta salı sabah arabayı aldım. tüm işlemleri aynı gün için tamamaladım. akşam 17 de arabayı bayiden çıkardım . yapmanız gereken şudur. kendiniz araca APP plaka bastıracaksınız. sahibinde.com da bu işi yapanlara ulaşabilirsiiniz. bayi mutlaka aracı absis den tescilletmişitir. geçici ruhsatı onlardan alıp kendi bastırdıgınız plaka ile trafiğe çıkacaksınız. orjinal plaka ve ruhsat geldiğinde firma size kargo ile gönderiri
Merhaba Öncelikle Foruma Yeni Katıldım,
Bende Sizin Yaşadığınız Olayın Bir Benzerini Yaşadım...
5 Aralık Pazartesi Akşamı S60 İçin Volvo - Mez - İstwest'e Gittim...
S 60'ın Fiyatı Güncellenmediği İçin
Burdan Çıkıp Wolksvagen Altur'a Gittim
Hiç Aklımda Yokken
Yeni Passat - Harward Mavi'yi Gördüm İnceledim ve 1.6 TDI - DSG Alarak Altur'dan Ayrıldım...
Geleyim Sizin Sorunuzun Cevabına,
Öncelikle Satış Temsilcisine Özellikle ve Üstüne Basarak,
Showromda'ki Aracımı Yoksa Bekleyen Başka Bir Aracımı Vereceklerini Sormama Rağmen
Bana Bekleyen Başka Bir Aracı Vereceklerini, Showroomdaki Araç Olmadığını Belirttiler...
Tescil ve Plaka İşlemleri Aynı Hafta İçerisinde Halledilip 9 Aralık Cuma Günü Bana Teslimat Yapıldı...
Yanlız Üstüne Basarak Söylememe Rağmen Benim Aracımı Bütün Hafta Boyunca Showroomda Sergilemişler,
Kendilerine Bu Durumu Söylediğimde Bir Yanlış Anlaşılma Olduğunu Söyleyip,
Araca Hiçbir Temizlik İşlemi Yapılmadan Doğruca Teslimat Yapıldı,
Size Tavsiyem Özellikle Görüşün ve Arabanızı Showroom'da Bekletmeyin...
Tescil İşlemlerini Özellikle Uzun Tutuyorlar,
Hazır Araç Sayısında Sıkıntı Olduğu İçin ve Satılan Araçları Showroom'da Sergilemek İçin Tescil İşlemleri Kasıtlı Olarak Uzatılıyor....
Merhaba Öncelikle Foruma Yeni Katıldım,
Bende Sizin Yaşadığınız Olayın Bir Benzerini Yaşadım...
5 Aralık Pazartesi Akşamı S60 İçin Volvo - Mez - İstwest'e Gittim...
S 60'ın Fiyatı Güncellenmediği İçin
Burdan Çıkıp Wolksvagen Altur'a Gittim
Hiç Aklımda Yokken
Yeni Passat - Harward Mavi'yi Gördüm İnceledim ve 1.6 TDI - DSG Alarak Altur'dan Ayrıldım...
Geleyim Sizin Sorunuzun Cevabına,
Öncelikle Satış Temsilcisine Özellikle ve Üstüne Basarak,
Showromda'ki Aracımı Yoksa Bekleyen Başka Bir Aracımı Vereceklerini Sormama Rağmen
Bana Bekleyen Başka Bir Aracı Vereceklerini, Showroomdaki Araç Olmadığını Belirttiler...
Tescil ve Plaka İşlemleri Aynı Hafta İçerisinde Halledilip 9 Aralık Cuma Günü Bana Teslimat Yapıldı...
Yanlız Üstüne Basarak Söylememe Rağmen Benim Aracımı Bütün Hafta Boyunca Showroomda Sergilemişler,
Kendilerine Bu Durumu Söylediğimde Bir Yanlış Anlaşılma Olduğunu Söyleyip,
Araca Hiçbir Temizlik İşlemi Yapılmadan Doğruca Teslimat Yapıldı,
Size Tavsiyem Özellikle Görüşün ve Arabanızı Showroom'da Bekletmeyin...
Tescil İşlemlerini Özellikle Uzun Tutuyorlar,
Hazır Araç Sayısında Sıkıntı Olduğu İçin ve Satılan Araçları Showroom'da Sergilemek İçin Tescil İşlemleri Kasıtlı Olarak Uzatılıyor....
Herkese iyi haftalar. B8 uyumlu kauçuk paspas nereden ve kaça aldınız arkadaşlar?
Herkese iyi haftalar. B8 uyumlu kauçuk paspas nereden ve kaça aldınız arkadaşlar?
mükerrer kayıt olduğu için siliyorum...
Konu yunsel tarafından (12 01 2015 Saat 18:10 ) değiştirilmiştir.
Kötü hava muhafeletlerinden dolayo geç gelmesi biraz normal değil mi ?
Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Arkadaşlar bu arada şu anki aracım passat değil. Foruma üye olurken vw grubundan başka seçenek bulunmamasından ötürü siparişini vermek üzere olduğum passatın bilgilerini yazmak zorunda kaldım. Affola...
Arkadaşlar bu arada şu anki aracım passat değil. Foruma üye olurken vw grubundan başka seçenek bulunmamasından ötürü siparişini vermek üzere olduğum passatın bilgilerini yazmak zorunda kaldım. Affola...
Passat comfortline testi ayrıca araç üzerinde bizim composition media'nın navigasyonlusu olan Discovery media versiyonuda var ve aracın motor sesinden başka konuşanda yok izlenesi bir video iyi seyirler.
Passat comfortline testi ayrıca araç üzerinde bizim composition media'nın navigasyonlusu olan Discovery media versiyonuda var ve aracın motor sesinden başka konuşanda yok izlenesi bir video iyi seyirler.
Biliyor da xenon seçeneği sunuyor 😄
Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Derdimiz az yakmak ve rampa performansı ise, son söylediğiniz rakama 1.4 TSI ACT 150 manuel , Highline geliyor. Ben olsam ondan alırdım.
Yakıt dizel kadar, performans 122'den (yenisinde 125 hp) çok daha iyi ve müthiş.
Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Derdimiz az yakmak ve rampa performansı ise, son söylediğiniz rakama 1.4 TSI ACT 150 manuel , Highline geliyor. Ben olsam ondan alırdım.
Yakıt dizel kadar, performans 122'den (yenisinde 125 hp) çok daha iyi ve müthiş.
Konu CNGZ tarafından (12 01 2015 Saat 14:11 ) değiştirilmiştir.
Sadece TR de olabilecek birşey bu..Ender Elektronik çalışmalara başlamış...
Start/Stop - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
Sadece TR de olabilecek birşey bu..Ender Elektronik çalışmalara başlamış...
Start/Stop - Passat B8 > 2015 - Passat - Volkswagen - OEM Parçalar
Merhabalar,
Trend 125 hp ye cumadan beri biniyorum. Gayet guzel. Yakiti 250 km ortalamasi 7.7 l/100km. Ama kisa mesafe sokak arasi ortalama 12 lere cikiyor, tem e girince dustu.
70 km gibi hizda 6 inci vitese takmani soyluyor.
Normalde otoyol dahil max hizim 90 dir. Ama arabayi alip ise giderken bir kac kez 150 den farkettim hizi, yavasladim.
Merhabalar,
Trend 125 hp ye cumadan beri biniyorum. Gayet guzel. Yakiti 250 km ortalamasi 7.7 l/100km. Ama kisa mesafe sokak arasi ortalama 12 lere cikiyor, tem e girince dustu.
70 km gibi hizda 6 inci vitese takmani soyluyor.
Normalde otoyol dahil max hizim 90 dir. Ama arabayi alip ise giderken bir kac kez 150 den farkettim hizi, yavasladim.
İsveçte comfortline passat; Türkiyede de comfortline passatta olması gereken ama malum nedenlerden dolayı comfortline ile gelmeyen led farlı versiyon. Unutmadan jantlar da 17'' beş kollu.
Konu CNGZ tarafından (12 01 2015 Saat 14:32 ) değiştirilmiştir.
İsveçte comfortline passat; Türkiyede de comfortline passatta olması gereken ama malum nedenlerden dolayı comfortline ile gelmeyen led farlı versiyon. Unutmadan jantlar da 17'' beş kollu.
Öncelikle uzun km li dizel araçların 2. elde tercih edilmediği bence tamamen bir yanılgı. Bu şekildeki araçları tercih etmeyenler genelde bilinçsiz kullanıcılar oluyor. bunun da nedeni eski dizel motorlarda oluşan turbo ve pompa problemleri ki yeni nesil dizellerde bu sorunlar yok denecek kadar az. Aşırı beslemede yakıta bağlı olmaksızın eğer belirli kullanım koşullarına uymazsanız araç benzinli olsa da sizi ağır masrafa sokar. Bu durumu dediğim gibi çoğu kullanıcı biliyor. Bu nedenle 2. lede km ye bağlı olmaksızın ilk tercih her zaman dizeldir. Çünkü insanlar az yakmanın derdinde.Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Sizin tercihinize gelirsek;
1.4 TSI ın size güzel gelmesinin nedeni TURBO. Önceki kullanımlarınızda da dizelin yokuş perf ını beyenmeniz yine aynı sebepten. İşin içinde aşırı besleme olunca tork artışı nedeniyle araçtan perf olarak alacağınız keyif her şeklide artar.
1.4TSI 125 hp ile yeni nesil 1.6TDI 120hp yi ard arda kullansanız yine fazla torku yüzünden TDI size yokuşlarda daha iyi gelecktir.
TDI ve TSI arası fark ve benim de uzun süredir kafamı kurcalıyor. Ancak şu bir gerçek ki dizel de ne kadar perf lı kullanırsanız kullanın tüketim 10lt yi geçmiyor. Ancak benzinlide 10lt altına düşmeniz için byaa sakin kullanmanız gerek. Ayrıyeten acımayıp bastığınız zaman 13-15lt lik rakamları görmeniz de çok olası. Kısacası eğer maddi imkan varsa, TSI alıp bu gücü tam hissedemeden kullanmak yerine TDI alıp dibine kadar kullanmak daha mantıklı geliyor bana. Bir de yerinizde olsam 1.4 TSI 125hp yi değil, TSI ACT 150hp yi düşünürdüm. Motor hacimleri aynı olan araçlarda torku ve hp si yüksek olan normal kullanımda her zaman daha tutumlu olacaktır.
Öncelikle uzun km li dizel araçların 2. elde tercih edilmediği bence tamamen bir yanılgı. Bu şekildeki araçları tercih etmeyenler genelde bilinçsiz kullanıcılar oluyor. bunun da nedeni eski dizel motorlarda oluşan turbo ve pompa problemleri ki yeni nesil dizellerde bu sorunlar yok denecek kadar az. Aşırı beslemede yakıta bağlı olmaksızın eğer belirli kullanım koşullarına uymazsanız araç benzinli olsa da sizi ağır masrafa sokar. Bu durumu dediğim gibi çoğu kullanıcı biliyor. Bu nedenle 2. lede km ye bağlı olmaksızın ilk tercih her zaman dizeldir. Çünkü insanlar az yakmanın derdinde.Arkadaşlar 1.6 tdi highline siparişi vermek üzere iken yeniden bir hesap yaptım ve 1.4 tsi yi düşünmeye başladım. İnternetten 1.4 tsi nin yakıt sarfiyatı ilgili olarak mümkün olduğunca kullanıcı yorumlarını inceledim. 1.4 tsi kullanan iki arkadaşımdan bilgi aldım.Bu duruma göre genel ortalama olarak (şehir içi/dışı) 1.4 tsi nin sakin kullanımda 100 km de 7 litre, 1.6 tdi nin de 100 km de 5 litre yakıt sarfiyatının bulunduğu sonucuna vardım. Elbetteki kullanım tarzına göre bu rakamlarda artı eksi yönde değişimler olabileceği gibi bu değerlere itiraz eden arkadaşlar da olabilir. Bu sarfiyat ortalamaları üzerinden hesaplama yaparsak:
Ortalama bir kullanıcının yılda 15 bin km yol yapacağını düşünürsek 1.6 tdi yıllık 750 litre mazot 1.4 tsi ise 1050 litre benzin tüketecektir. (100 km yakıt sarfiyat miktarlarına göre doğru orantı hesabına göre). Ankarada mazotun litre fiyatı bugün itibarıyla 3.70 TL benzinin ise 4.17 TL dir.
750x3.70=2775 TL tutarında mazot tüketecektir 1.6 tdi 15 bin km de
1050x4.17=4378 TL tutarında benzin tüketecektir 1.4 tsi 15 bin km de
Buna göre bir yılda bir başka ifadeyle 15 bin km de 1.4 tsi 1.6 tdi den (4378-2775=1603) 1603 TL daha fazla tutarda yakıt tüketecektir. Değerli arkadaşlar şu anda 1.6 tdi nin 1.4 tsi 125 hp den 16.400 TL daha pahalı olduğunu düşündüğümüzde bu hesaba göre 1.6 tdi peşinen fazla aldığı 16 bin küsürü ancak 10 yılda amorti ediyor. Dizelci arkadaşlar kızmasın ben de çevremde iyi bir dizelci olarak bilinirim. Yıllardır dizel motorun sıkıntılarına ilişkin şehir efsaneleri ile mücadele eden bir insanım. Hatta asla benzinli bir araba almayacağını söyleyen biri idim son bir kaç yıl öncesine kadar. (bu arada dizeli satarken de pahalı satıyorsun sonuçta denebilir. Ancak 16 bin küsürlük bir farkın tamamının ikinci elde alınamayacağını düşünüyorum. Kaldı ki böyle bir miktarı peşinen veriyorsun.)
Ayrıca yüksek tork dan dolayı dizel motorun rampalarda verdiği zevki çok iyi bilirim. Ancak bol rampalı bir yolda bir arkadaşımın 1.4 tsi 122 hp b7 passatını 100 km kadar kullandım. İnanın şaşkınlığımı gizleyemedim. Bir benzinli motor nasıl olur da bir dizel motor gibi rampaları böyle aşar dedim. Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil.
Bir ek prantez olarak;bir proje kapsamında 6 aydır fransada idim. Geçen ay döndüm. Avrupada ikinci el araç alınırken bir arabanın km si 100 bini geçti ise daha sağlam motor diyerek dizel olan tercih ediliyor. Bizde ki durum bildiğiniz üzere aman 100 bine gelmeden sat sonra elden çıkarmada zorlanırsın muhabbetleri bitmez şeklinde. Ayrıca passat oralarda bizdekinin yarısı kadar kıymet görmüyor. 12 yaşından beri olarak araba kullananan bir otomobil tutkunu olarak gittiğim ülkelerde de trafikteki araçlara dikkat ederim. Mesela memleketi Almanyada dahi passatı Türkiyeden daha az gördüm. Bazen büyük avm otoparklarında bir tane dahi passat görmediğim oldu. Ama Türkiyede d sınıfı alacaksan passata elimiz mahkum. yoksa ikinci elde büyük zarar vs durumları olduğu gibi passat gerçekten de hoş ve kaliteli bir araba.
Neyse konuyu daha fazla dağıtmadan yukarda ifade ettiğim gibi: "Velhasılı 1.4 tsi gerek ara hızlanma (bu hususta 1.6 tdi den daha iyi) gerekse de dizeli aratmayacak rampa performansını haiz. Bununla birlikte km si 100 bini geçtiğinde fiyatın daha çok düşmesi de söz konusu değil." Bütün bu veriler ışığında highline passata 112.400 TL vermek yerine 96.000 TL vermenin daha makul olduğu kanısına vardım. Ancak içimdeki dizel aşkı yine de beni kararımdan döndürmek için "sen yine de 1.6 tdi al, comfortline donanımına olmazsa olmaz bir kaç opsiyonu ekletmek suretiyle yine de 103 bin TL gibi bir rakama bu işi hallet diyor" ama. Bakalım kim galip gelecek. Sizlerin de bu husustaki yorumlarınızdan sonra son noktayı koyacağım. Bu arada bu uzun yazıyı da içimdeki dizel aşkı yazdırmış olabilir
Tüm forumdaşlara hayırlı bir hafta diliyorum.
Sizin tercihinize gelirsek;
1.4 TSI ın size güzel gelmesinin nedeni TURBO. Önceki kullanımlarınızda da dizelin yokuş perf ını beyenmeniz yine aynı sebepten. İşin içinde aşırı besleme olunca tork artışı nedeniyle araçtan perf olarak alacağınız keyif her şeklide artar.
1.4TSI 125 hp ile yeni nesil 1.6TDI 120hp yi ard arda kullansanız yine fazla torku yüzünden TDI size yokuşlarda daha iyi gelecktir.
TDI ve TSI arası fark ve benim de uzun süredir kafamı kurcalıyor. Ancak şu bir gerçek ki dizel de ne kadar perf lı kullanırsanız kullanın tüketim 10lt yi geçmiyor. Ancak benzinlide 10lt altına düşmeniz için byaa sakin kullanmanız gerek. Ayrıyeten acımayıp bastığınız zaman 13-15lt lik rakamları görmeniz de çok olası. Kısacası eğer maddi imkan varsa, TSI alıp bu gücü tam hissedemeden kullanmak yerine TDI alıp dibine kadar kullanmak daha mantıklı geliyor bana. Bir de yerinizde olsam 1.4 TSI 125hp yi değil, TSI ACT 150hp yi düşünürdüm. Motor hacimleri aynı olan araçlarda torku ve hp si yüksek olan normal kullanımda her zaman daha tutumlu olacaktır.