TSI TDI Nicolaus Otto Rudolf Diesel
- Benzinli motor
- Solvent olan benzin kullanır
- Buji ile yakıt karışımı müdahale ile ateşlenir
- Gücü yüksek, torku düşüktür
- Yüksek devirde "iş" üretir
- Ateşleme buji marifetiyle gerçekleştiğinden sessiz çalışır
- Yakıt yüksek ısıda yandığından motor hemen ısınır
- Pahalı bir yakıt ile yüksek tüketim imkanı sunar
- Yakıt bir solvent olduğundan yakıt boruları ve sevk parçaları hassas olmak zorunda değildir
- Motor yapısı basittir
- Bakımı nispeten hesaplıdır
- Az kilometre yapanlar için idealdir
- LPG/CNG ile çalışabilir
- İç basınç düşüktür
- Üretimi kolay ve hızlıdır
- Dizel motor
- Yağ olan mazot kullanır
- Egzotermik reaksiyonla karışım ateşlenir
- Gücü düşük, torku yüksektir
- Düşük devirde "iş" üretir
- Ateşleme kendiliğinden gerçekleştiğinden sesli çalışır
- Yakıt düşük ısıda yamdığından motor geç ısınır
- Ucuz bir yakıt ile düşük tüketim imkanı sunar
- Yakıt bir yağ olduğundan yakıt boruları ve sevk parçaları çok hassas olmak zorundadır
- Motor yapısı karmaşıktır
- Bakımı nispeten daha pahalıdır
- Çok kilometre yapanlar için idealdir
- Kükürtsüz mazot kullanmalıdır
- İç basınç yüksektir
- Üretimi pahalı ve yavaştır