Bu fiyat neden bu kadar yüksek çıkmış anlamadım.2.0 190 beygir highline paketi 165.000 lirayken 150 beygirlik motora 165.000 lira demişler.Şu fiyatlara bakıyorumda nereden nereye geldi passat.2yaşında tertemiz 5.20 dizel parası yahu.
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Bu fiyat neden bu kadar yüksek çıkmış anlamadım.2.0 190 beygir highline paketi 165.000 lirayken 150 beygirlik motora 165.000 lira demişler.Şu fiyatlara bakıyorumda nereden nereye geldi passat.2yaşında tertemiz 5.20 dizel parası yahu.
Bu fiyat neden bu kadar yüksek çıkmış anlamadım.2.0 190 beygir highline paketi 165.000 lirayken 150 beygirlik motora 165.000 lira demişler.Şu fiyatlara bakıyorumda nereden nereye geldi passat.2yaşında tertemiz 5.20 dizel parası yahu.
2013 ekimde bir yakınım 135 bine 5.20i comfort paket almıştı. Şimdi 165 bine passat
2013 ekimde bir yakınım 135 bine 5.20i comfort paket almıştı. Şimdi 165 bine passat
Ben en bastan soyluyorum bu fiyata passat alinmaz git a4 al 3.20 al premium al passat bu paralari hakeden bi arac degil dediginiz gibi 5.20 al mercedes e serisi 2010 model al
Ben en bastan soyluyorum bu fiyata passat alinmaz git a4 al 3.20 al premium al passat bu paralari hakeden bi arac degil dediginiz gibi 5.20 al mercedes e serisi 2010 model al
abi normal kullanıcı için doğru gider 520 alır ama adam kiralık araç işi yapıyor.
16500 verdiğin zaman temiz 50000 km yapmamış 520 d alınır. üstelik donanımlı da olur.
vay be ben 2012 şubatta passatı alırken arkadaşımda 520 d almıştı hemde dolu dolu bir araçtı. vakumlu kapı , tam diğital klima soonruf geri görüş hepsi var araçta navi hariç. 177 bin tl. şimdi bu donanımla 320 d alamassın. benim dizel passata vermediğim 81000 tl ye şimdi jetta confort alamıyorsun. yazık.
abi normal kullanıcı için doğru gider 520 alır ama adam kiralık araç işi yapıyor.
16500 verdiğin zaman temiz 50000 km yapmamış 520 d alınır. üstelik donanımlı da olur.
vay be ben 2012 şubatta passatı alırken arkadaşımda 520 d almıştı hemde dolu dolu bir araçtı. vakumlu kapı , tam diğital klima soonruf geri görüş hepsi var araçta navi hariç. 177 bin tl. şimdi bu donanımla 320 d alamassın. benim dizel passata vermediğim 81000 tl ye şimdi jetta confort alamıyorsun. yazık.
bu arada bakan açıklama yapmış. araç ötv lerine zam yapılmayacakmış. bilginiz olsun
bu arada bakan açıklama yapmış. araç ötv lerine zam yapılmayacakmış. bilginiz olsun
520d ilk çıktığında arkadaşımla bakmıştık. o zaman otv ye zam gelmemişti ve fiyat 130000 tl 100000 tl ye 320d veriyorlardı. çok pahalı dedik almadı. 1 sene sonra 177 bin tl verdi aldı. 3 yılda fiyatlar ne uçtu 520d 230 bin tl civarı galiba.
520d ilk çıktığında arkadaşımla bakmıştık. o zaman otv ye zam gelmemişti ve fiyat 130000 tl 100000 tl ye 320d veriyorlardı. çok pahalı dedik almadı. 1 sene sonra 177 bin tl verdi aldı. 3 yılda fiyatlar ne uçtu 520d 230 bin tl civarı galiba.
Araba buraya gelmeden gider yazılırsak daha çok yazarız burada fiyatlar pahalı diye
Polo yok satıyor,
Golf yok satıyor,
Passat yok satıyor,
Polo olmuş 60 bin tl keşke bizim maaşlarda aynı oranda artsa ama nerdee
Araba buraya gelmeden gider yazılırsak daha çok yazarız burada fiyatlar pahalı diye
Polo yok satıyor,
Golf yok satıyor,
Passat yok satıyor,
Polo olmuş 60 bin tl keşke bizim maaşlarda aynı oranda artsa ama nerdee
Fark yok ancak Almanyada çalışanlar ücretlerini euro olarak alırken bizler tl alıyoruz.Misal bir bilgisayar mühendisi burada 2.000 lira maaşla işe girerken orada 2.000 euro alıyor.Fiyat aynı olsa bile alım gücü çok farklı.Adamın 14 aylık maaşı bir passat almaya yetecekken bizde 40 aylık maaşa denk geliyor.
Konu gh912 tarafından (27 10 2014 Saat 16:24 ) değiştirilmiştir.
Fark yok ancak Almanyada çalışanlar ücretlerini euro olarak alırken bizler tl alıyoruz.Misal bir bilgisayar mühendisi burada 2.000 lira maaşla işe girerken orada 2.000 euro alıyor.Fiyat aynı olsa bile alım gücü çok farklı.Adamın 14 aylık maaşı bir passat almaya yetecekken bizde 40 aylık maaşa denk geliyor.
vw alamanya fiyatıyla türkiye birbirini tutuyor. tabi dizel ve dsg hariç. üstelik bizim burada ek donanımlarda oluyor. işin tutmayan tarafını gökhan kardeşim söylemiş. almanların alım gücü ile türklerin farklı. onlar 30000 avro veriyor ben 90 bin tl. aynı rakamlar gibi alım gücü de 3 katı daha az.
vw alamanya fiyatıyla türkiye birbirini tutuyor. tabi dizel ve dsg hariç. üstelik bizim burada ek donanımlarda oluyor. işin tutmayan tarafını gökhan kardeşim söylemiş. almanların alım gücü ile türklerin farklı. onlar 30000 avro veriyor ben 90 bin tl. aynı rakamlar gibi alım gücü de 3 katı daha az.
işte tamda bu yüzden bizim kendi otomobilimizi yapmamız lazım. en azından b ve c sınıfı birde hafif ticari sınıf üretmeliler ki otomobil ithalatımız azalsın. vergiler aşağı düşsün.
ayda 2 bin küsür satan clio sembol kadar bir otomobil yaparız herhalde ama onu yapmaya cesareti olan g..tü yiyen babayiğit lazım.
işte tamda bu yüzden bizim kendi otomobilimizi yapmamız lazım. en azından b ve c sınıfı birde hafif ticari sınıf üretmeliler ki otomobil ithalatımız azalsın. vergiler aşağı düşsün.
ayda 2 bin küsür satan clio sembol kadar bir otomobil yaparız herhalde ama onu yapmaya cesareti olan g..tü yiyen babayiğit lazım.
BU hesabınız okuyunca doğru gibi geliyor, ancak şöylede bir durum var: Almanya dünya araba üretiminde ön sıralarda, hatta VW dünya üretiminde 1. liğe oynuyor diye biliyorum. Bu ne demektir: NEYİ ÜRETİYORSAN O SENDE UCUZ OLUR. Bizdede DOMATES, SALATALIK, İNCİR, FINDIK avrupaya kıyasla oldukça ucuzdur. Örneğin bir Euro ülkesi olan İsviçrede domatesin kilosu 25 tl, salatalığın kilosu 20 tl , incirin tanesi 1 tl dir. Öte yandan teknoloji üretmeyip halen laf ürettiğimiz için bu makas artacaktır. Lafa gelince maalesef mangalda kül bırakmıyoruz ancak teknoloji keşfi, üretimi, satışı konusunda 3. dünya ülkesiyiz maalesef. Halen tır tır domates satıyoruz. Üstelik memleketimin vatandaşının yiyemediği kalitede olmasına rağmen diğer ülkelerin burun kıvırarark geri göndermeside cabası. Arkadaşlar kalkınma birilerinin daha çok çalışması ile değil, BİREYSEL olarak kendimizin daha çok çalışması, herkesin kendi işini en iyi şekilde yapması ile mümkündür. Herkes her sabah kendime birşeyler nasıl katarım düşüncesinde olursa MEMLEKET yükselir. Her Türkiye vatandaşının bilincinde olması gerektiğini düşündüğüm kişisel kanaatimdir. SAYGILAR...
Konu mtanyeri tarafından (27 10 2014 Saat 16:56 ) değiştirilmiştir.
BU hesabınız okuyunca doğru gibi geliyor, ancak şöylede bir durum var: Almanya dünya araba üretiminde ön sıralarda, hatta VW dünya üretiminde 1. liğe oynuyor diye biliyorum. Bu ne demektir: NEYİ ÜRETİYORSAN O SENDE UCUZ OLUR. Bizdede DOMATES, SALATALIK, İNCİR, FINDIK avrupaya kıyasla oldukça ucuzdur. Örneğin bir Euro ülkesi olan İsviçrede domatesin kilosu 25 tl, salatalığın kilosu 20 tl , incirin tanesi 1 tl dir. Öte yandan teknoloji üretmeyip halen laf ürettiğimiz için bu makas artacaktır. Lafa gelince maalesef mangalda kül bırakmıyoruz ancak teknoloji keşfi, üretimi, satışı konusunda 3. dünya ülkesiyiz maalesef. Halen tır tır domates satıyoruz. Üstelik memleketimin vatandaşının yiyemediği kalitede olmasına rağmen diğer ülkelerin burun kıvırarark geri göndermeside cabası. Arkadaşlar kalkınma birilerinin daha çok çalışması ile değil, BİREYSEL olarak kendimizin daha çok çalışması, herkesin kendi işini en iyi şekilde yapması ile mümkündür. Herkes her sabah kendime birşeyler nasıl katarım düşüncesinde olursa MEMLEKET yükselir. Her Türkiye vatandaşının bilincinde olması gerektiğini düşündüğüm kişisel kanaatimdir. SAYGILAR...
mustafa kardeşim son derece haklısın. daha çok yolumuz var. tabi bunlar zamanla olacak inşallah. yapmamız gerekenleri sıralamaya kalksak forumun limitleri yetmez.
mustafa kardeşim son derece haklısın. daha çok yolumuz var. tabi bunlar zamanla olacak inşallah. yapmamız gerekenleri sıralamaya kalksak forumun limitleri yetmez.
benim tüm arkadaşlarımdan ricam var. lütfen şu yaş bölümünü görünür yapalımki kime abi, kime kardeşim dememiz gerektiğini bilelim. sonra 50 yaşındaki abimize kardeşim , biraderim diyoruz.
benim tüm arkadaşlarımdan ricam var. lütfen şu yaş bölümünü görünür yapalımki kime abi, kime kardeşim dememiz gerektiğini bilelim. sonra 50 yaşındaki abimize kardeşim , biraderim diyoruz.
Bundan iki uc yil once a4 almanyada 24000 euro ya turkiyede 130000tl idi... allmanyada bi ogretmen 2bin euro maas aliyordu yani 12 aylik maasina a4 aliyordu turkiyede 2000tl olan ogretmen 65 maasina alabiliyordu alimm gucu farkiini siz dusuunun artik
Bundan iki uc yil once a4 almanyada 24000 euro ya turkiyede 130000tl idi... allmanyada bi ogretmen 2bin euro maas aliyordu yani 12 aylik maasina a4 aliyordu turkiyede 2000tl olan ogretmen 65 maasina alabiliyordu alimm gucu farkiini siz dusuunun artik
O işin ülke ekonomisi ile ilgili olan boyutu. Benim söylemek istediğim şey aracın Almanyada ve Türkiyede satış fiyatının aynı olduğu (Manuel 1.4 125 ps için). Bundan yaklaşık 10-15 sene önce araçlar arasındaki fark büyük olduğu için millet permi hakkı ile araç getirirdi Almanyadan.Fark yok ancak Almanyada çalışanlar ücretlerini euro olarak alırken bizler tl alıyoruz.Misal bir bilgisayar mühendisi burada 2.000 lira maaşla işe girerken orada 2.000 euro alıyor.Fiyat aynı olsa bile alım gücü çok farklı.Adamın 14 aylık maaşı bir passat almaya yetecekken bizde 40 aylık maaşa denk geliyor.
O işin ülke ekonomisi ile ilgili olan boyutu. Benim söylemek istediğim şey aracın Almanyada ve Türkiyede satış fiyatının aynı olduğu (Manuel 1.4 125 ps için). Bundan yaklaşık 10-15 sene önce araçlar arasındaki fark büyük olduğu için millet permi hakkı ile araç getirirdi Almanyadan.Fark yok ancak Almanyada çalışanlar ücretlerini euro olarak alırken bizler tl alıyoruz.Misal bir bilgisayar mühendisi burada 2.000 lira maaşla işe girerken orada 2.000 euro alıyor.Fiyat aynı olsa bile alım gücü çok farklı.Adamın 14 aylık maaşı bir passat almaya yetecekken bizde 40 aylık maaşa denk geliyor.
Araçlar vergi yükünden döviz artışından herşeyden etkilenir.benim 3 yıl önceki maaşıma göre şu anki maaşım %26 artmış araç fiyatınıda yüzdeye vurursan aynı oranda artması gerekir. Almanyada ev kirası 800-900 Euro ekmek 2,5 Euro vs bunlarada dikkat edin. passat güzel araç her güzel aracın bir bedeli var
Araçlar vergi yükünden döviz artışından herşeyden etkilenir.benim 3 yıl önceki maaşıma göre şu anki maaşım %26 artmış araç fiyatınıda yüzdeye vurursan aynı oranda artması gerekir. Almanyada ev kirası 800-900 Euro ekmek 2,5 Euro vs bunlarada dikkat edin. passat güzel araç her güzel aracın bir bedeli var
Buraya tamamen katılıyorum, küçümsemek için değil ama araba bile değil dediğimiz symbol bile üretemiyorsak. Bu böyle devam eder.işte tamda bu yüzden bizim kendi otomobilimizi yapmamız lazım. en azından b ve c sınıfı birde hafif ticari sınıf üretmeliler ki otomobil ithalatımız azalsın. vergiler aşağı düşsün.
ayda 2 bin küsür satan clio sembol kadar bir otomobil yaparız herhalde ama onu yapmaya cesareti olan g..tü yiyen babayiğit lazım.
Buraya tamamen katılıyorum, küçümsemek için değil ama araba bile değil dediğimiz symbol bile üretemiyorsak. Bu böyle devam eder.işte tamda bu yüzden bizim kendi otomobilimizi yapmamız lazım. en azından b ve c sınıfı birde hafif ticari sınıf üretmeliler ki otomobil ithalatımız azalsın. vergiler aşağı düşsün.
ayda 2 bin küsür satan clio sembol kadar bir otomobil yaparız herhalde ama onu yapmaya cesareti olan g..tü yiyen babayiğit lazım.
aslında konu araç üretip üretmemek degil. Ülkemizde maalesef ki yabancı arabalarına karsı hayranlık var. Eger türk yaparsa onun güvenlik basta olmak üzere her seyinden süpheleniriz ve yabancı ise kalitelidir algısı firmaların bu konuda soguk bakmasına sebeb oluyor.Buraya tamamen katılıyorum, küçümsemek için değil ama araba bile değil dediğimiz symbol bile üretemiyorsak. Bu böyle devam eder.
Montaj olmasına ragmen , Linea fiyatına göre iyi . halkın gözünde ise degersiz araçtır.
aslında konu araç üretip üretmemek degil. Ülkemizde maalesef ki yabancı arabalarına karsı hayranlık var. Eger türk yaparsa onun güvenlik basta olmak üzere her seyinden süpheleniriz ve yabancı ise kalitelidir algısı firmaların bu konuda soguk bakmasına sebeb oluyor.Buraya tamamen katılıyorum, küçümsemek için değil ama araba bile değil dediğimiz symbol bile üretemiyorsak. Bu böyle devam eder.
Montaj olmasına ragmen , Linea fiyatına göre iyi . halkın gözünde ise degersiz araçtır.
Konfor, güvenlik, performans ve sınıf olarak bir adet passat fiyatına neredeyse iki adet linea alınabilir. İhtiyaç, zevk ve kullanım amacına göre alıyor insanlar araçları. Passat kullananların profiline bakılınca bence büyük bir oranla sıfır linea yerine ikinci el passat tercih ederler. Sıfır linea fiyatına ikinci el bir passat alınabilir. Tabi biz genelde ihtiyaçtan çok konfora bakıyoruz bu yüzden de linea gibi araçlar bize hafif geliyor.aslında konu araç üretip üretmemek degil. Ülkemizde maalesef ki yabancı arabalarına karsı hayranlık var. Eger türk yaparsa onun güvenlik basta olmak üzere her seyinden süpheleniriz ve yabancı ise kalitelidir algısı firmaların bu konuda soguk bakmasına sebeb oluyor.
Montaj olmasına ragmen , Linea fiyatına göre iyi . halkın gözünde ise degersiz araçtır.
Konfor, güvenlik, performans ve sınıf olarak bir adet passat fiyatına neredeyse iki adet linea alınabilir. İhtiyaç, zevk ve kullanım amacına göre alıyor insanlar araçları. Passat kullananların profiline bakılınca bence büyük bir oranla sıfır linea yerine ikinci el passat tercih ederler. Sıfır linea fiyatına ikinci el bir passat alınabilir. Tabi biz genelde ihtiyaçtan çok konfora bakıyoruz bu yüzden de linea gibi araçlar bize hafif geliyor.aslında konu araç üretip üretmemek degil. Ülkemizde maalesef ki yabancı arabalarına karsı hayranlık var. Eger türk yaparsa onun güvenlik basta olmak üzere her seyinden süpheleniriz ve yabancı ise kalitelidir algısı firmaların bu konuda soguk bakmasına sebeb oluyor.
Montaj olmasına ragmen , Linea fiyatına göre iyi . halkın gözünde ise degersiz araçtır.
Almanya fiyatı ile tr fiyatı üç aşağı beş yukarı aynı ise bu kadar vergi yüküne göre doğuş büyük vurgun yapıyor demektir. alamyada sadece bir vergi var. izde ise o kadar vergiye rağmen almanya fiyatıyla aynı ise aracı çok çok ucuza alıyor demektir.
Almanya fiyatı ile tr fiyatı üç aşağı beş yukarı aynı ise bu kadar vergi yüküne göre doğuş büyük vurgun yapıyor demektir. alamyada sadece bir vergi var. izde ise o kadar vergiye rağmen almanya fiyatıyla aynı ise aracı çok çok ucuza alıyor demektir.
Türkiyede 1.4tsi 125 ps manuel'in çıplak fiyatı bayilerde 46500 TL gibi. O da yaklaşık 16000 € yapar. Yani bayiler 16000 € ya satıyor aracı (Kar'ı içinde olarak). Doğuş otomotiv'in bayilere verdiği fiyat %10 kar marjı ile olsa 14500 € civarı bayilere veriyor demektir. Doğuş Almanyadan kaç Euroya alıyor bilinmez.
![]()
Türkiyede 1.4tsi 125 ps manuel'in çıplak fiyatı bayilerde 46500 TL gibi. O da yaklaşık 16000 € yapar. Yani bayiler 16000 € ya satıyor aracı (Kar'ı içinde olarak). Doğuş otomotiv'in bayilere verdiği fiyat %10 kar marjı ile olsa 14500 € civarı bayilere veriyor demektir. Doğuş Almanyadan kaç Euroya alıyor bilinmez.
![]()
Bence maaşınıza az zam yapılmış.Bu ülkede reel yıllık enflasyon %8,7 mi?Ödediğim faturalar,eşime verdiğim haftalık pazar ve market parası,çoluğumla çocuğumla gittiğim sinema ve yemek parası,Çocuğumun okul masrafları,kendi işim olduğu için söyleyim artan kırmızı et fiyatı(24 liradan kasapta 33 liraya çıktı) hiçte %10 nun altındaymış gibi durmuyor.Almayada en vasıfsız işçinin saatlik ücreti 8,5 euro.Hemen hemen ayda 1500 euroya denk geliyor,hatta 10 saat ve üstü mesai yapsa 2000 eurolara kadar çıkabilir.Ekmeğin 2,5 euro olması çok önemli değil onlar için,adam türk parasıyla 15 liraya en güzel eti alıyor.Bizim gibi daya ekmeği şişir yalandan mideyi mantığı yok.Beslenmenin yapı taşı olan proteini bol bol alıyorlar.Beyaz ekmek yiyip ne yapsın,çokmu faydalı sanki.Konumuza dönersek her sene enflasyon oranında passata zam gelecekse yani sizin maaş artışınıza göre üç yıl önceki passat 100.000 lirayken bugün 126.000 lira ise kendi adıma konuşayım halk arabası diye söylenen Passat gün ve gün benden uzaklaşıyor.2012 sonunda 109.000 liraya almış olduğum vw cc 2.0 tdi aracımın kıymetini iyi bileyim ben en iyisi.Araçlar vergi yükünden döviz artışından herşeyden etkilenir.benim 3 yıl önceki maaşıma göre şu anki maaşım %26 artmış araç fiyatınıda yüzdeye vurursan aynı oranda artması gerekir. Almanyada ev kirası 800-900 Euro ekmek 2,5 Euro vs bunlarada dikkat edin. passat güzel araç her güzel aracın bir bedeli var
Konu gh912 tarafından (28 10 2014 Saat 02:25 ) değiştirilmiştir.
Bence maaşınıza az zam yapılmış.Bu ülkede reel yıllık enflasyon %8,7 mi?Ödediğim faturalar,eşime verdiğim haftalık pazar ve market parası,çoluğumla çocuğumla gittiğim sinema ve yemek parası,Çocuğumun okul masrafları,kendi işim olduğu için söyleyim artan kırmızı et fiyatı(24 liradan kasapta 33 liraya çıktı) hiçte %10 nun altındaymış gibi durmuyor.Almayada en vasıfsız işçinin saatlik ücreti 8,5 euro.Hemen hemen ayda 1500 euroya denk geliyor,hatta 10 saat ve üstü mesai yapsa 2000 eurolara kadar çıkabilir.Ekmeğin 2,5 euro olması çok önemli değil onlar için,adam türk parasıyla 15 liraya en güzel eti alıyor.Bizim gibi daya ekmeği şişir yalandan mideyi mantığı yok.Beslenmenin yapı taşı olan proteini bol bol alıyorlar.Beyaz ekmek yiyip ne yapsın,çokmu faydalı sanki.Konumuza dönersek her sene enflasyon oranında passata zam gelecekse yani sizin maaş artışınıza göre üç yıl önceki passat 100.000 lirayken bugün 126.000 lira ise kendi adıma konuşayım halk arabası diye söylenen Passat gün ve gün benden uzaklaşıyor.2012 sonunda 109.000 liraya almış olduğum vw cc 2.0 tdi aracımın kıymetini iyi bileyim ben en iyisi.Araçlar vergi yükünden döviz artışından herşeyden etkilenir.benim 3 yıl önceki maaşıma göre şu anki maaşım %26 artmış araç fiyatınıda yüzdeye vurursan aynı oranda artması gerekir. Almanyada ev kirası 800-900 Euro ekmek 2,5 Euro vs bunlarada dikkat edin. passat güzel araç her güzel aracın bir bedeli var
bende aslında aracımı değiştirmek istiyorum ama aracı satsam aynısını almak için üzerine 20 25 bin tl koymam lazım. bu da az buz bir para değil. 3 yıl 45 bin km lik aracı verip bu kadar para üste koyamam. bunun için passat ın üzerine çok şey koymuş olması lazım. konfor , kalite , hiss olarak.
bende aslında aracımı değiştirmek istiyorum ama aracı satsam aynısını almak için üzerine 20 25 bin tl koymam lazım. bu da az buz bir para değil. 3 yıl 45 bin km lik aracı verip bu kadar para üste koyamam. bunun için passat ın üzerine çok şey koymuş olması lazım. konfor , kalite , hiss olarak.
bu arada tofaş, b sınıfı yerli araç yapacakmış. ama yapmak için fiat ın izin vermesi gerekiyor. b sınıfı için vermiş ama şimdi de c sınıfı bir araç için izin almaya çalışıyormuş. madem yerli fiat ne karışır. doblo kadar yerli işte. tasarım planlama tofaşa ait, parçalrın çoğu özellikle motor fiat.
bu arada tofaş, b sınıfı yerli araç yapacakmış. ama yapmak için fiat ın izin vermesi gerekiyor. b sınıfı için vermiş ama şimdi de c sınıfı bir araç için izin almaya çalışıyormuş. madem yerli fiat ne karışır. doblo kadar yerli işte. tasarım planlama tofaşa ait, parçalrın çoğu özellikle motor fiat.
madem böyle yerli yapılacaksa fiat linea ile doblo ya tofaş markasını vursunlar olsun bitsin. sonuçta aynı şey. bu iki aracında tasarım ve modelleme vede tüm hakları tofaşa ait.
linea ve doblo bencede parasına göre güzel araçlar. özellikle uzun zaman doblo kullandım çok memnun kaldım. tek sıkıntısı arka kapı açma kapama sistemi. karmaşık bir sistem yerine diğer markalar gibi basit sıkıştırmalı bir sistem koymuş olsalar hem maliyet düşer hemde kullanım kolaylığı olur.
madem böyle yerli yapılacaksa fiat linea ile doblo ya tofaş markasını vursunlar olsun bitsin. sonuçta aynı şey. bu iki aracında tasarım ve modelleme vede tüm hakları tofaşa ait.
linea ve doblo bencede parasına göre güzel araçlar. özellikle uzun zaman doblo kullandım çok memnun kaldım. tek sıkıntısı arka kapı açma kapama sistemi. karmaşık bir sistem yerine diğer markalar gibi basit sıkıştırmalı bir sistem koymuş olsalar hem maliyet düşer hemde kullanım kolaylığı olur.
yalnız bu sayfanın tadı kaçmaya başladı. yeni passat la ilgili paylaşımlar yerine farklı konular konuşulur oldu. hadi tanar abi. koskoca güven tercüme bürosunun sahibi taner göde b8 ile ilgili tüm yabancı kaynaklardan bilgi toplayıp türkçeye çevirip yayınlar. fiyat pahalı geldi diye hevesin kırılmasın![]()
yalnız bu sayfanın tadı kaçmaya başladı. yeni passat la ilgili paylaşımlar yerine farklı konular konuşulur oldu. hadi tanar abi. koskoca güven tercüme bürosunun sahibi taner göde b8 ile ilgili tüm yabancı kaynaklardan bilgi toplayıp türkçeye çevirip yayınlar. fiyat pahalı geldi diye hevesin kırılmasın![]()
TOFAŞ yaptığınız tasarımlarda FIAT Know-How'unu (bilgi, tecrübe, motor vs) kullanıyorsa her türlü karışır. Doblo'yu TOFAŞ, FIAT adına üretiyor. Kavramları karıştırmamak gerek. Doblo yurt dışınada ithal edilen bir araç diye biliyorum. Bu aracı %100 yerli ürettiniz diyelim marka da başka olsun. Türkiye de satarsınız ama dobloolarak ithal ettiğiniz araçları nasıl satacaksınız? Yurtdışında o araçlar FIAT'ın isim bilinirliği ile satılıyor. X marka ürettiğiniz aracın alınırlığını yurt dışında nasıl sağlayacaksınız. Doblonun satış rakamlarını yakalayamazsanız maliyetiniz yükselecek dolayısı ile aracı doblo kadar ucuz da satamamaya başlayacaksınız. Ucuza satamayınca aracınız yerine daha ucuz olan markaları tercih edeceksiniz vs. vs.bu arada tofaş, b sınıfı yerli araç yapacakmış. ama yapmak için fiat ın izin vermesi gerekiyor. b sınıfı için vermiş ama şimdi de c sınıfı bir araç için izin almaya çalışıyormuş. madem yerli fiat ne karışır. doblo kadar yerli işte. tasarım planlama tofaşa ait, parçalrın çoğu özellikle motor fiat.
TOFAŞ yaptığınız tasarımlarda FIAT Know-How'unu (bilgi, tecrübe, motor vs) kullanıyorsa her türlü karışır. Doblo'yu TOFAŞ, FIAT adına üretiyor. Kavramları karıştırmamak gerek. Doblo yurt dışınada ithal edilen bir araç diye biliyorum. Bu aracı %100 yerli ürettiniz diyelim marka da başka olsun. Türkiye de satarsınız ama dobloolarak ithal ettiğiniz araçları nasıl satacaksınız? Yurtdışında o araçlar FIAT'ın isim bilinirliği ile satılıyor. X marka ürettiğiniz aracın alınırlığını yurt dışında nasıl sağlayacaksınız. Doblonun satış rakamlarını yakalayamazsanız maliyetiniz yükselecek dolayısı ile aracı doblo kadar ucuz da satamamaya başlayacaksınız. Ucuza satamayınca aracınız yerine daha ucuz olan markaları tercih edeceksiniz vs. vs.bu arada tofaş, b sınıfı yerli araç yapacakmış. ama yapmak için fiat ın izin vermesi gerekiyor. b sınıfı için vermiş ama şimdi de c sınıfı bir araç için izin almaya çalışıyormuş. madem yerli fiat ne karışır. doblo kadar yerli işte. tasarım planlama tofaşa ait, parçalrın çoğu özellikle motor fiat.
Arkadaslar bu konu yeni passat ile ilgili lütfen baska konuları baska yerde konuşalım. Teşekkürler.
Arkadaslar bu konu yeni passat ile ilgili lütfen baska konuları baska yerde konuşalım. Teşekkürler.