Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Osmaniye'de adamlar PASSAT diyor, başka bir şey demiyor. Doğuş'un Osmaniye Volkswagen Yetkili Satıcısı yok, bu nedenle Adana Volkswagen Yetkili Satıcısı AYKAN yılbaşında Osmaniye'de yetkili bayi açacak, fakat 10 yıldır Osmaniye'de başta Mennan ve Başak olmak üzere galeriler çoğunlukla Mersin ve az sayıda Adana olmak üzere sıfır PASSAT'ları alıp TIR'la Osmaniye'ye götürüyor, orada güzel (!) fiyatlarla satıyorlar, hem de hiç ama hiç yorulmadan, reklam yapmadan, galeride oturup çay içerek. Tabi tek şart araçlar TDI olacak, Osmaniyeli'ler TSI duymak bile istemiyor. B6 kasada TDI yerini MPI almıştı.
Osmaniye'de adamlar PASSAT diyor, başka bir şey demiyor. Doğuş'un Osmaniye Volkswagen Yetkili Satıcısı yok, bu nedenle Adana Volkswagen Yetkili Satıcısı AYKAN yılbaşında Osmaniye'de yetkili bayi açacak, fakat 10 yıldır Osmaniye'de başta Mennan ve Başak olmak üzere galeriler çoğunlukla Mersin ve az sayıda Adana olmak üzere sıfır PASSAT'ları alıp TIR'la Osmaniye'ye götürüyor, orada güzel (!) fiyatlarla satıyorlar, hem de hiç ama hiç yorulmadan, reklam yapmadan, galeride oturup çay içerek. Tabi tek şart araçlar TDI olacak, Osmaniyeli'ler TSI duymak bile istemiyor. B6 kasada TDI yerini MPI almıştı.
Umarım 4 sene sonra B8 makyajlanmaya gitmez ve B9 için köklü değişiklikler bekliyorum gerçekten premium marka olmak istiyorsa VW; bizleri Mercedes Audi ve BMW ye baktırtmayacak motor ve donanım konusunda üst limitleri zorlayacak araçlar üretmesini temenni ediyorum.
Umarım 4 sene sonra B8 makyajlanmaya gitmez ve B9 için köklü değişiklikler bekliyorum gerçekten premium marka olmak istiyorsa VW; bizleri Mercedes Audi ve BMW ye baktırtmayacak motor ve donanım konusunda üst limitleri zorlayacak araçlar üretmesini temenni ediyorum.
TRENDLİNE yine bom boş kararan dikiz aynası bile yok trendline değmez o paralar
TRENDLİNE yine bom boş kararan dikiz aynası bile yok trendline değmez o paralar
YouTube'da B8'in Sardinya adasındaki lansmanında Hollanda AutoWEEK dergisinin muhabiri "B8 kasa PASSAT aslında bir GOLF VII ve Premium olmak için daha fazlası gerek" dedi.
YouTube'da B8'in Sardinya adasındaki lansmanında Hollanda AutoWEEK dergisinin muhabiri "B8 kasa PASSAT aslında bir GOLF VII ve Premium olmak için daha fazlası gerek" dedi.
ARacı daha önce görenlere sorum: ön panelin alt kısmı yine sert plastik mi yoksa Superb deki gibi yumuşak mı?
ARacı daha önce görenlere sorum: ön panelin alt kısmı yine sert plastik mi yoksa Superb deki gibi yumuşak mı?
Bize hep söylenen 'bu fiyatlar ülkemizdeki vergilerin yüksek olmasından kaynaklanıyor' açıklamasıydı.Fakat iki higline aracın net fiyatlarını karşılaştırıncı firmaların ne kadar samimi olduğu anlaşılıyor.Dünyada sadece bizde var böyle bir durum.
Passat Highline 1.6 TDI DSG
Passat Highline 2.0 TDI DSG
![]()
Konu austun1975 tarafından (21 10 2014 Saat 11:50 ) değiştirilmiştir.
Bize hep söylenen 'bu fiyatlar ülkemizdeki vergilerin yüksek olmasından kaynaklanıyor' açıklamasıydı.Fakat iki higline aracın net fiyatlarını karşılaştırıncı firmaların ne kadar samimi olduğu anlaşılıyor.Dünyada sadece bizde var böyle bir durum.
Passat Highline 1.6 TDI DSG
Passat Highline 2.0 TDI DSG
![]()
Ayrıca 69.900 başlangıç fiyatı olan passatı kim bu fiyata alabilecek ki.Sipariş verince üç ayda gelen araç geldiği tarihte 75.000 i rahat görür.Şu an b7 ile neredeyse aynı fiyata satışa sunuluyormuş gibi bir hava verilmiş.Çok istisnai kişiler hariç kimse şuanki fiyata alamaz diye düşünüyorum...
Ayrıca 69.900 başlangıç fiyatı olan passatı kim bu fiyata alabilecek ki.Sipariş verince üç ayda gelen araç geldiği tarihte 75.000 i rahat görür.Şu an b7 ile neredeyse aynı fiyata satışa sunuluyormuş gibi bir hava verilmiş.Çok istisnai kişiler hariç kimse şuanki fiyata alamaz diye düşünüyorum...
Bir önceki sayfada uzun uzun yazdığım mesajımda bunun sebebini açıkladım. Doğuş Otomotiv NET'ten BRÜT'e değil, tam tersi BRÜT'ten NET'e doğru gidiyor. Önce KAFANA GÖRE mantığına uygun olarak sıkı bir piyasa satış fiyatı belirleniyor, kâr bırakan ve araç satıldıkça Doğuş'a daha fazla kazandıran, insanların karar verme eşiğine göre biçimlenmiş, tatlı-ballı-kaymaklı bir fiyat, mesela 135.000 TL, ondan sonra da vergiler dahil bu BRÜT fiyattan NET fiyata doğru geri hesaplamışlardır.
Bize hep söylenen 'bu fiyatlar ülkemizdeki vergilerin yüksek olmasından kaynaklanıyor' açıklamasıydı.Fakat iki higline aracın net fiyatlarını karşılaştırıncı firmaların ne kadar samimi olduğu anlaşılıyor.Dünyada sadece bizde var böyle bir durum.
Passat Highline 1.6 TDI DSG
Passat Highline 2.0 TDI DSG
![]()
Bir önceki sayfada uzun uzun yazdığım mesajımda bunun sebebini açıkladım. Doğuş Otomotiv NET'ten BRÜT'e değil, tam tersi BRÜT'ten NET'e doğru gidiyor. Önce KAFANA GÖRE mantığına uygun olarak sıkı bir piyasa satış fiyatı belirleniyor, kâr bırakan ve araç satıldıkça Doğuş'a daha fazla kazandıran, insanların karar verme eşiğine göre biçimlenmiş, tatlı-ballı-kaymaklı bir fiyat, mesela 135.000 TL, ondan sonra da vergiler dahil bu BRÜT fiyattan NET fiyata doğru geri hesaplamışlardır.
Bize hep söylenen 'bu fiyatlar ülkemizdeki vergilerin yüksek olmasından kaynaklanıyor' açıklamasıydı.Fakat iki higline aracın net fiyatlarını karşılaştırıncı firmaların ne kadar samimi olduğu anlaşılıyor.Dünyada sadece bizde var böyle bir durum.
Passat Highline 1.6 TDI DSG
Passat Highline 2.0 TDI DSG
![]()
Günaydın Arkadaşlar!
Okuduklarıma inanamıyorum...Yani yuh olsun demek geliyor içimden...
Comfort,,,Highlein donanım farkı 14.200 tl (içindede hiç öyle ahım,şahım ekstra bir şey yok)...Hadi anahtarsız çalıştırma güzelde,,,14 yönlü sürücü koltuk ayarlaması(çokmu gerekli)....Gündüz farları falan şimdi her otomobilde var....(Led farlar çokmu gerekli)...
Örneğin (mercedes,bmw,opel,audi) de olan sert süspansiyon,(sport,normal,tour modları) ve sertleşen direksiyon ayarı gibi önemli denecek şeyler varmı? (zannedersem yok)
Yani donanıma 14.200 tl veriyorsam önemli şeylerin,de içinde olması lazım değilmi?
14.200 tl donanım farkı verilecek,, artı dsg farkı 13.000 tl verilecek...Yani işte satan firma asıl, parayı bu donanımlardan kazanıyor....
toplamda 27.000 tl donanım ve dsg ye para vereceğime,,,yani 120,130 lara çıktığımda başka marka bakarım...(Kendi düşüncem)...
Valla pes doğrusu bu kadar yüksek fiyatların olacağını düşünmemiştim....
Bu kadar para gerçekten vereceksem ,,kimse kusura bakmasın,, yanlışta anlamasın ,,bu otomobili kesinlikle almam...(zaten daha önce kendi adıma kararımı vermiştim.)
Bende zaten kendi otomobilimi şu an için satıştan kaldırdım,,,Malum önümüz kış (satma aceleside yok)...Artık önümüzdeki sene subatta tekrar satışta olacak..
Allah kısmet ederse zaten seneye nisan,mayıs gibi devamlı İstanbul,da olacağım...Sevgiler...
Günaydın Arkadaşlar!
Okuduklarıma inanamıyorum...Yani yuh olsun demek geliyor içimden...
Comfort,,,Highlein donanım farkı 14.200 tl (içindede hiç öyle ahım,şahım ekstra bir şey yok)...Hadi anahtarsız çalıştırma güzelde,,,14 yönlü sürücü koltuk ayarlaması(çokmu gerekli)....Gündüz farları falan şimdi her otomobilde var....(Led farlar çokmu gerekli)...
Örneğin (mercedes,bmw,opel,audi) de olan sert süspansiyon,(sport,normal,tour modları) ve sertleşen direksiyon ayarı gibi önemli denecek şeyler varmı? (zannedersem yok)
Yani donanıma 14.200 tl veriyorsam önemli şeylerin,de içinde olması lazım değilmi?
14.200 tl donanım farkı verilecek,, artı dsg farkı 13.000 tl verilecek...Yani işte satan firma asıl, parayı bu donanımlardan kazanıyor....
toplamda 27.000 tl donanım ve dsg ye para vereceğime,,,yani 120,130 lara çıktığımda başka marka bakarım...(Kendi düşüncem)...
Valla pes doğrusu bu kadar yüksek fiyatların olacağını düşünmemiştim....
Bu kadar para gerçekten vereceksem ,,kimse kusura bakmasın,, yanlışta anlamasın ,,bu otomobili kesinlikle almam...(zaten daha önce kendi adıma kararımı vermiştim.)
Bende zaten kendi otomobilimi şu an için satıştan kaldırdım,,,Malum önümüz kış (satma aceleside yok)...Artık önümüzdeki sene subatta tekrar satışta olacak..
Allah kısmet ederse zaten seneye nisan,mayıs gibi devamlı İstanbul,da olacağım...Sevgiler...
Merhabalar çok uzun bir süre olmadı ama formda baya bir vakit geçirdim.28 yaşında evli bir çocuk babasıyım bu güne kadar hep passat b6 hayal etmiştim ama kısmet olmadı be gene olmayacak bu yola çıkarken 60 bin limit ile çıktım temiz araç bulamayınca çıtayı biraz daha yükselttik mecburen ve b8 söylentileri duymaya başladım formda gücümün yetmeyeceğini bildiğim için hiç bakmadım bile 1 hafta öncesine kadar tam işte benim passatım dedim kii aradım araç 1 saat önce satıldı cidden moralim çok bozuldu bu babamın dikkatını çekmişki sordu anlattım sıkıntıya gerek yok eskiye değil en yenisine bak dedi cidden şok oldum kayseri adana k.maraş ankara yakında uzakta ne kadar vw bayii varsa aradım şu an sizin isteğiniz gibi opsyon ekleyemiyoruz siparişmiz yok diyor kimi aradıysam
Şimdi 1.4 bmt act için gün sayıyorum gerçekten hayal gibi hiç olmaz dediğim şey oluyor son model passat ile vw ailesine devam ediyor olacağım .
Herkese iyi formlar diliyorum bundan sonra sadece aktif okuyucu kalacağım passatım gelene kadar
Merhabalar çok uzun bir süre olmadı ama formda baya bir vakit geçirdim.28 yaşında evli bir çocuk babasıyım bu güne kadar hep passat b6 hayal etmiştim ama kısmet olmadı be gene olmayacak bu yola çıkarken 60 bin limit ile çıktım temiz araç bulamayınca çıtayı biraz daha yükselttik mecburen ve b8 söylentileri duymaya başladım formda gücümün yetmeyeceğini bildiğim için hiç bakmadım bile 1 hafta öncesine kadar tam işte benim passatım dedim kii aradım araç 1 saat önce satıldı cidden moralim çok bozuldu bu babamın dikkatını çekmişki sordu anlattım sıkıntıya gerek yok eskiye değil en yenisine bak dedi cidden şok oldum kayseri adana k.maraş ankara yakında uzakta ne kadar vw bayii varsa aradım şu an sizin isteğiniz gibi opsyon ekleyemiyoruz siparişmiz yok diyor kimi aradıysam
Şimdi 1.4 bmt act için gün sayıyorum gerçekten hayal gibi hiç olmaz dediğim şey oluyor son model passat ile vw ailesine devam ediyor olacağım .
Herkese iyi formlar diliyorum bundan sonra sadece aktif okuyucu kalacağım passatım gelene kadar
Unutmadan burdan ismail abime çok teşekkür ediyorum kendisini tanımasam bile şunu biliyorum çok iyi niyetli ve çok insancıl birisi abime başarılar diliyorum
Unutmadan burdan ismail abime çok teşekkür ediyorum kendisini tanımasam bile şunu biliyorum çok iyi niyetli ve çok insancıl birisi abime başarılar diliyorum
Merhabalar,,,,Ayrıca 69.900 başlangıç fiyatı olan passatı kim bu fiyata alabilecek ki.Sipariş verince üç ayda gelen araç geldiği tarihte 75.000 i rahat görür.Şu an b7 ile neredeyse aynı fiyata satışa sunuluyormuş gibi bir hava verilmiş.Çok istisnai kişiler hariç kimse şuanki fiyata alamaz diye düşünüyorum...
Çok,çok doğru bir teşhis...Aynen katılıyorum...Otomobilin şimdiden siparişini verenlere 3 ay sonra teslim edeceğiz deyip,,,
Ocakta,,Şubatta teslim ederken en az 75.000 isteyecekler...Hatta 77,,78 isteyecekler...(İşine gelirse misali)
Zaten araba gelmiş,,,bu kadar passat için sıraya giren varsa ve olacaksa (türkiye genelinde)
Yine istedikleri fiyattan satacaklardır....Bunu düşündüğüm için,,daha önceki yazılarımın birinde 1.4 benzinli ile 1.6 tdi ,DSG arasında 30.000 tl fark çok...Benzinlinin fiyatı daha yüksek olması ihtimali var derken bunu kasdetmiştim...
...Bu bomboş Passat,ı bile teslim ederken sizinde dediğiniz gibi en az diyorum
5.000 tl daha üstüne para alacaklar....Sevgiler...
Merhabalar,,,,Ayrıca 69.900 başlangıç fiyatı olan passatı kim bu fiyata alabilecek ki.Sipariş verince üç ayda gelen araç geldiği tarihte 75.000 i rahat görür.Şu an b7 ile neredeyse aynı fiyata satışa sunuluyormuş gibi bir hava verilmiş.Çok istisnai kişiler hariç kimse şuanki fiyata alamaz diye düşünüyorum...
Çok,çok doğru bir teşhis...Aynen katılıyorum...Otomobilin şimdiden siparişini verenlere 3 ay sonra teslim edeceğiz deyip,,,
Ocakta,,Şubatta teslim ederken en az 75.000 isteyecekler...Hatta 77,,78 isteyecekler...(İşine gelirse misali)
Zaten araba gelmiş,,,bu kadar passat için sıraya giren varsa ve olacaksa (türkiye genelinde)
Yine istedikleri fiyattan satacaklardır....Bunu düşündüğüm için,,daha önceki yazılarımın birinde 1.4 benzinli ile 1.6 tdi ,DSG arasında 30.000 tl fark çok...Benzinlinin fiyatı daha yüksek olması ihtimali var derken bunu kasdetmiştim...
...Bu bomboş Passat,ı bile teslim ederken sizinde dediğiniz gibi en az diyorum
5.000 tl daha üstüne para alacaklar....Sevgiler...
Letonya'da yaşıyorum görev icabı ve Mayıs ayından bu yana forumu aktif olarak takip ediyorum. Haziran ayında aldığım (19800 euro vergisiz fiyatı) 1.4 TSI Comfortline DSG 160 HP + Zenon + Keyless access + Koltuk ısıtma vb kış paketi ( hepsi fiyata dahil) aracımı büyük bir memnuniyetle kullanıyorum. Letonya'da bulunduğum süre içerisinde Volvo s60 ve BMW 3.20'yi de iki gün boyunca test etme fırsatım oldu. B7 passatı kasa değişikliği nedeniyle yapılan büyük bir indirim, hediye donanımlar ve vergi avantajım nedeniyle Türkiye'ye getirmek için almıştım. Bayağı da karlı çıktım şu andaki hesaplamalarıma göre.
B8 Passat ilk çıktığı andan itibaren alma anlamında değil de konu olarak ilgimi çekti ve gerek bu forumdan gerekse başka yerşerden sürekli olarak radarımdaydı. Taner Bey'in şu son üç dört sayfada yazdıklarına direk imzamı attığımı belirterek söze başlayım. Gerek araçların geliş fiyatları, gerekse Türkiye'de Doğuş'un yaptığı fiyatlandırma (kazıklama) politikası artık saklanamayacak kadar bariz durumda. Hele çıplak fiyatları tersten hesaplayıp, 2.0 dizel ve 1.6 dizel fiyatlarını koymaları komedinin daniskası. Acınacak bir hal Passat müşterisi için. Bu kadar Passat sevdalısı insanlar bu kazığı biraz hak ediyor bana göre. 5 ülke gezme fırsatım oldu ve Passat öyle yollardaki en yaygın D sınıfı otomobil filan değildi. Satış rakamlarını bilemeyeceğim ama izlenimim o yönde. Passat'ın Türkiye'deki pazarı ise ekonomi yüksek lisans öğrencileri için tez konusu olacak kadar farklı etken ve bileşeni bünyesinde barındıran bir konu. Diğer markaların ticari anlamda başarısız distrübütörleri de çok önemli bir etken bu konuda. Türk halkının anlamsız tutuculuk ve mitolojik inançları da etkili. Ve daha bir dolu etken.
Passat B8'e gelince. Teknolojik olarak eski aracın birçok değerinde yüzde 5-15 oynamalarla oluşturulan ve iç ve dış dizaynda da ufak dokunuşlarla farklı hale getirilmeye çalışılmış bir araç. Büyütülecek, abartılacak hiçbirşey yok. Lansmanda insanların "vay be bu özellik iyiymiş" dediği herşey zaten opsiyon. Premium markalarla kafa kafaya gelme konusu ise beni biraz tebessüm ettiriyor. Zira BMW 3.20'yi iki gün kullandıktan bir ay sonra Passat B8'i bayide görme fırsatım olmuştu. Bu konuda konuşmak dahi istemiyorum. Zira aramızda VW kullanmanın ötesinde VW fanatiği olanların tepkisini çekmek istemiyorum.
Sadede gelirsem. B8 benim için B7 ve hatırı sayılır derecede dolu aracımı sattıracak bir araç asla değil. Hele de aracını benim gibi yeni almış olanlar ya da yukarıda belirtildiği gibi ekonomik ömrünü tamamlamamış bir b7 ye sahip olanlar. Bu kadar B8 hevesinin B6 sahibi olan ve daha önce Passat kullanmamış olup illa Passat isteyenlerde olması normal. Parası da varsa insanın bir şey diyemem. Ya da şirket aracı vs türünden olan satışlar için de lafım olamaz. Son olarak da vergi avantajı, yurtdışı görevi diplomat indirimi gibi güzellikleri olanlar da alabilir. Ama B7 sahibi olup biraz daha güzellik isteyenlerin 1.6 TDI DSG Highline yerine şu anda 130 bin TL civarında sıfırı satılan BMW 3.20i ed ya da Mercedes C180 bakmalarını salık veriririm. Tabi ki ihtiyaçlar farklı olabilir ama BMW 3.20 nin teknik verilerini, donanımlarını aylardır inceleyen ve test sürüşü de yapmış birisi olarak söylüyorum. 120 binlere Passat mı ? Kesinlikle hayır. Kesinlikle HAYIR.
Konu Amir Bey tarafından (21 10 2014 Saat 13:10 ) değiştirilmiştir.
Letonya'da yaşıyorum görev icabı ve Mayıs ayından bu yana forumu aktif olarak takip ediyorum. Haziran ayında aldığım (19800 euro vergisiz fiyatı) 1.4 TSI Comfortline DSG 160 HP + Zenon + Keyless access + Koltuk ısıtma vb kış paketi ( hepsi fiyata dahil) aracımı büyük bir memnuniyetle kullanıyorum. Letonya'da bulunduğum süre içerisinde Volvo s60 ve BMW 3.20'yi de iki gün boyunca test etme fırsatım oldu. B7 passatı kasa değişikliği nedeniyle yapılan büyük bir indirim, hediye donanımlar ve vergi avantajım nedeniyle Türkiye'ye getirmek için almıştım. Bayağı da karlı çıktım şu andaki hesaplamalarıma göre.
B8 Passat ilk çıktığı andan itibaren alma anlamında değil de konu olarak ilgimi çekti ve gerek bu forumdan gerekse başka yerşerden sürekli olarak radarımdaydı. Taner Bey'in şu son üç dört sayfada yazdıklarına direk imzamı attığımı belirterek söze başlayım. Gerek araçların geliş fiyatları, gerekse Türkiye'de Doğuş'un yaptığı fiyatlandırma (kazıklama) politikası artık saklanamayacak kadar bariz durumda. Hele çıplak fiyatları tersten hesaplayıp, 2.0 dizel ve 1.6 dizel fiyatlarını koymaları komedinin daniskası. Acınacak bir hal Passat müşterisi için. Bu kadar Passat sevdalısı insanlar bu kazığı biraz hak ediyor bana göre. 5 ülke gezme fırsatım oldu ve Passat öyle yollardaki en yaygın D sınıfı otomobil filan değildi. Satış rakamlarını bilemeyeceğim ama izlenimim o yönde. Passat'ın Türkiye'deki pazarı ise ekonomi yüksek lisans öğrencileri için tez konusu olacak kadar farklı etken ve bileşeni bünyesinde barındıran bir konu. Diğer markaların ticari anlamda başarısız distrübütörleri de çok önemli bir etken bu konuda. Türk halkının anlamsız tutuculuk ve mitolojik inançları da etkili. Ve daha bir dolu etken.
Passat B8'e gelince. Teknolojik olarak eski aracın birçok değerinde yüzde 5-15 oynamalarla oluşturulan ve iç ve dış dizaynda da ufak dokunuşlarla farklı hale getirilmeye çalışılmış bir araç. Büyütülecek, abartılacak hiçbirşey yok. Lansmanda insanların "vay be bu özellik iyiymiş" dediği herşey zaten opsiyon. Premium markalarla kafa kafaya gelme konusu ise beni biraz tebessüm ettiriyor. Zira BMW 3.20'yi iki gün kullandıktan bir ay sonra Passat B8'i bayide görme fırsatım olmuştu. Bu konuda konuşmak dahi istemiyorum. Zira aramızda VW kullanmanın ötesinde VW fanatiği olanların tepkisini çekmek istemiyorum.
Sadede gelirsem. B8 benim için B7 ve hatırı sayılır derecede dolu aracımı sattıracak bir araç asla değil. Hele de aracını benim gibi yeni almış olanlar ya da yukarıda belirtildiği gibi ekonomik ömrünü tamamlamamış bir b7 ye sahip olanlar. Bu kadar B8 hevesinin B6 sahibi olan ve daha önce Passat kullanmamış olup illa Passat isteyenlerde olması normal. Parası da varsa insanın bir şey diyemem. Ya da şirket aracı vs türünden olan satışlar için de lafım olamaz. Son olarak da vergi avantajı, yurtdışı görevi diplomat indirimi gibi güzellikleri olanlar da alabilir. Ama B7 sahibi olup biraz daha güzellik isteyenlerin 1.6 TDI DSG Highline yerine şu anda 130 bin TL civarında sıfırı satılan BMW 3.20i ed ya da Mercedes C180 bakmalarını salık veriririm. Tabi ki ihtiyaçlar farklı olabilir ama BMW 3.20 nin teknik verilerini, donanımlarını aylardır inceleyen ve test sürüşü de yapmış birisi olarak söylüyorum. 120 binlere Passat mı ? Kesinlikle hayır. Kesinlikle HAYIR.
İşte yurt dışında yaşamanın farkı!!!Letonya'da yaşıyorum görev icabı ve Mayıs ayından bu yana forumu aktif olarak takip ediyorum. Haziran ayında aldığım (19800 euro vergisiz fiyatı) 1.4 TSI Comfortline DSG 160 HP + Zenon + Keyless access + Koltuk ısıtma vb kış paketi ( hepsi fiyata dahil) aracımı büyük bir memnuniyetle kullanıyorum. Letonya'da bulunduğum süre içerisinde Volvo s60 ve BMW 3.20'yi de iki gün boyunca test etme fırsatım oldu. B7 passatı kasa değişikliği nedeniyle yapılan büyük bir indirim, hediye donanımlar ve vergi avantajım nedeniyle Türkiye'ye getirmek için almıştım. Bayağı da karlı çıktım şu andaki hesaplamalarıma göre.
B8 Passat ilk çıktığı andan itibaren alma anlamında değil de konu olarak ilgimi çekti ve gerek bu forumdan gerekse başka yerşerden sürekli olarak radarımdaydı. Taner Bey'in şu son üç dört sayfada yazdıklarına direk imzamı attığmı belirterek söze başlayım. Gerek araçların geliş fiyatları, gerekse Türkiye'de Doğuş'un yaptığı fiyatlandırma (kazıklama) politikası artık saklanamayacak kadar bariz durumda. Hele çıplak fiyatları tersten hesaplayıp, 2.0 dizel ve 1.6 dizel fiyatlarını koymaları komedinin daniskası. Acınacak bir hal Passat müşterisi için. Bu kadar Passat sevdalısı insanlar bu kazığı biraz hak ediyor bana göre. 5 ülke gezme fırsatım oldu ve Passat öyle yollardaki en yaygın D sınıfı otomobil filan değildi. Satış rakamlarını bilemeyeceğim ama izlenimim o yönde. Passat'ın Türkiye'deki pazarı ise ekonomi yüksek lisans öğrencileri için tez konusu olacak kadar farklı etken ve bileşeni bünyesinde barındıran bir konu. Diğer markaların ticari anlamda başarısız distrübütörleri de çok önemli bir etken bu konuda. Türk halkının anlamsız tutuculuk ve mitolojik inançları da etkili. Ve daha bir dolu etken.
Passat B8'e gelince. Teknolıjik olarak eski aracın birçok değerinde yüzde 5-15 oynamalarla oluşturulan ve iç ve dış dizaynda da ufak dokunuşlarla farklı hale getirilmeye çalışılmış bir araç. Büyütülecek, abartılacak hiçbirşey yok. Lansmanda insanların "vay be bu özellik iyiymiş" dediği herşey zaten opsiyon. Premium markalarla kafa kafaya gelme konusu ise beni biraz tebessüm ettiriyor. Zira BMW 3.20'yi iki gün kullandıktan bir ay sonra Passat B8'i bayide görme fırsatım olmuştu. Bu konuda konuşmak dahi istemiyorum. Zira aramızda VW kullanmanın ötesinde VW fanatiği olanların tepkisini çekmek istemiyorum.
Sadede gelirsem. B8 benim için B7 ve hatırı sayılır derecede dolu aracımı sattıracak bir araç asla değil. Hele de aracını benim gibi yeni almış olanlar ya da yukarıda belirtildiği gibi ekonomik ömrünü tamamlamamış bir b7 ye sahip olanlar. Bu kadar B8 hevesinin B6 sahibi olan ve daha önce Passat kullanmamış olup illa Passat isteyenlerde olması normal. Parası da varsa insanın bir şey diyemem. Ya da şirket aracı vs türünden olan satışlar için de lafım olamaz. Ama B7 sahibi olup biraz daha güzellik isteyenlerin 1.6 TDI DSG Hghline yerine şu anda 130 bin TL civarında sıfırı satılan BMW 3.20i ed ya da Mercedes C180 bakmalarını salık veriririm. Tabi ki ihtiyaçlar farklı olabilir ama BMW 3.20 nin teknik verilerini, donanımlarını aylardır inceleyen ve test sürüşü de yapmış birisi olarak söylüyorum. 120 binlere Passat mı ? Kesinlikle hayır. Kesinlikle HAYIR.
Otomobilleri çok daha iyi analiz etme ŞANSI...
Hemde bunu bir Passat kullanıcısı olarak söylemeniz,,,Olaya fanatik marka tutkunu olarak bakmamanızdan ötürü olduğu kanaatindeyim...
Sevgiler......
İşte yurt dışında yaşamanın farkı!!!Letonya'da yaşıyorum görev icabı ve Mayıs ayından bu yana forumu aktif olarak takip ediyorum. Haziran ayında aldığım (19800 euro vergisiz fiyatı) 1.4 TSI Comfortline DSG 160 HP + Zenon + Keyless access + Koltuk ısıtma vb kış paketi ( hepsi fiyata dahil) aracımı büyük bir memnuniyetle kullanıyorum. Letonya'da bulunduğum süre içerisinde Volvo s60 ve BMW 3.20'yi de iki gün boyunca test etme fırsatım oldu. B7 passatı kasa değişikliği nedeniyle yapılan büyük bir indirim, hediye donanımlar ve vergi avantajım nedeniyle Türkiye'ye getirmek için almıştım. Bayağı da karlı çıktım şu andaki hesaplamalarıma göre.
B8 Passat ilk çıktığı andan itibaren alma anlamında değil de konu olarak ilgimi çekti ve gerek bu forumdan gerekse başka yerşerden sürekli olarak radarımdaydı. Taner Bey'in şu son üç dört sayfada yazdıklarına direk imzamı attığmı belirterek söze başlayım. Gerek araçların geliş fiyatları, gerekse Türkiye'de Doğuş'un yaptığı fiyatlandırma (kazıklama) politikası artık saklanamayacak kadar bariz durumda. Hele çıplak fiyatları tersten hesaplayıp, 2.0 dizel ve 1.6 dizel fiyatlarını koymaları komedinin daniskası. Acınacak bir hal Passat müşterisi için. Bu kadar Passat sevdalısı insanlar bu kazığı biraz hak ediyor bana göre. 5 ülke gezme fırsatım oldu ve Passat öyle yollardaki en yaygın D sınıfı otomobil filan değildi. Satış rakamlarını bilemeyeceğim ama izlenimim o yönde. Passat'ın Türkiye'deki pazarı ise ekonomi yüksek lisans öğrencileri için tez konusu olacak kadar farklı etken ve bileşeni bünyesinde barındıran bir konu. Diğer markaların ticari anlamda başarısız distrübütörleri de çok önemli bir etken bu konuda. Türk halkının anlamsız tutuculuk ve mitolojik inançları da etkili. Ve daha bir dolu etken.
Passat B8'e gelince. Teknolıjik olarak eski aracın birçok değerinde yüzde 5-15 oynamalarla oluşturulan ve iç ve dış dizaynda da ufak dokunuşlarla farklı hale getirilmeye çalışılmış bir araç. Büyütülecek, abartılacak hiçbirşey yok. Lansmanda insanların "vay be bu özellik iyiymiş" dediği herşey zaten opsiyon. Premium markalarla kafa kafaya gelme konusu ise beni biraz tebessüm ettiriyor. Zira BMW 3.20'yi iki gün kullandıktan bir ay sonra Passat B8'i bayide görme fırsatım olmuştu. Bu konuda konuşmak dahi istemiyorum. Zira aramızda VW kullanmanın ötesinde VW fanatiği olanların tepkisini çekmek istemiyorum.
Sadede gelirsem. B8 benim için B7 ve hatırı sayılır derecede dolu aracımı sattıracak bir araç asla değil. Hele de aracını benim gibi yeni almış olanlar ya da yukarıda belirtildiği gibi ekonomik ömrünü tamamlamamış bir b7 ye sahip olanlar. Bu kadar B8 hevesinin B6 sahibi olan ve daha önce Passat kullanmamış olup illa Passat isteyenlerde olması normal. Parası da varsa insanın bir şey diyemem. Ya da şirket aracı vs türünden olan satışlar için de lafım olamaz. Ama B7 sahibi olup biraz daha güzellik isteyenlerin 1.6 TDI DSG Hghline yerine şu anda 130 bin TL civarında sıfırı satılan BMW 3.20i ed ya da Mercedes C180 bakmalarını salık veriririm. Tabi ki ihtiyaçlar farklı olabilir ama BMW 3.20 nin teknik verilerini, donanımlarını aylardır inceleyen ve test sürüşü de yapmış birisi olarak söylüyorum. 120 binlere Passat mı ? Kesinlikle hayır. Kesinlikle HAYIR.
Otomobilleri çok daha iyi analiz etme ŞANSI...
Hemde bunu bir Passat kullanıcısı olarak söylemeniz,,,Olaya fanatik marka tutkunu olarak bakmamanızdan ötürü olduğu kanaatindeyim...
Sevgiler......
Letonya'dan Ahmet beye söylediklerinin son damlasına kadar katılıyorum. Şımarık kendini beğenmiş bir temsilci Türkiye'de Kaz yolar gibi milleti adeta dolandırıyor nitelikli bir şekilde..Ben her VW satış departmanıma girdiğimde bu havayı sezinliyorum ve sinir oluyorum masaların başında şu devre mülk soyguncuları gibi milleti kandırmaya çalışan teknolojiden bi haber mümessiller Doğuştan ekmek yemek adına "görevlerini" tam layığıyla yerine getiriyorlar. Evet Yurt dışında ben de bir süre bulundum. Passat ve VW grubunun diğer modelleri TR deki gibi yollara serpilmiş değil. Bunda ülke ekonomisi ve vergilendirme sistemi baş rol oynuyor. AB ülkelerinin insanlarının alım gücü tabi ki Türkiye Halkından daha iyi. Ayrıca okuyan soran sorgulayan analiz yapan bir yapıları var. Milletimizin (biz dahil) gen yapısı farklı ayrıca bizlerin yıllarca yoksul kalmışlığın ve üretime dayalı olmayan tüketim ekonomisinin var olması nedeniyle yabancı markalara büyük paralar vererek yönelmesi içler acısı. VW (Doğuş) nin üzerine çok gitmemek lazım. Audi de pahalı BMW de Mercedes de. Yabancı sermaye inanın bizi bizden daha iyi biliyorlar.. Bizim bu araçları kullanmaya hakkımız var mı bir onu sorgulayalım: Yıllık gelirimiz nedir bir kenara para koyduğumuzda bunun hepsini tutup bir arabaya vermek akıllıca mı veya bir ev tarla satıp araba almak..Evet Türkiye'de Milletvekili maaşı ek ödemelerle 20.000 TL yi buluyor bu durum onlar için geçerli olmasa gerek.. Bir Uzm. doktoru düşünelim ayda ortalama 10.000 TL kazandığını düşünürsek yıllık geliri 120.000 TL oluyor. Hiçbir şey yemese oturup bunu biriktirse bir highline 1.6 dsg passat alamıyor.. durumumuzu başka nasıl anlatabilirim..
Letonya'dan Ahmet beye söylediklerinin son damlasına kadar katılıyorum. Şımarık kendini beğenmiş bir temsilci Türkiye'de Kaz yolar gibi milleti adeta dolandırıyor nitelikli bir şekilde..Ben her VW satış departmanıma girdiğimde bu havayı sezinliyorum ve sinir oluyorum masaların başında şu devre mülk soyguncuları gibi milleti kandırmaya çalışan teknolojiden bi haber mümessiller Doğuştan ekmek yemek adına "görevlerini" tam layığıyla yerine getiriyorlar. Evet Yurt dışında ben de bir süre bulundum. Passat ve VW grubunun diğer modelleri TR deki gibi yollara serpilmiş değil. Bunda ülke ekonomisi ve vergilendirme sistemi baş rol oynuyor. AB ülkelerinin insanlarının alım gücü tabi ki Türkiye Halkından daha iyi. Ayrıca okuyan soran sorgulayan analiz yapan bir yapıları var. Milletimizin (biz dahil) gen yapısı farklı ayrıca bizlerin yıllarca yoksul kalmışlığın ve üretime dayalı olmayan tüketim ekonomisinin var olması nedeniyle yabancı markalara büyük paralar vererek yönelmesi içler acısı. VW (Doğuş) nin üzerine çok gitmemek lazım. Audi de pahalı BMW de Mercedes de. Yabancı sermaye inanın bizi bizden daha iyi biliyorlar.. Bizim bu araçları kullanmaya hakkımız var mı bir onu sorgulayalım: Yıllık gelirimiz nedir bir kenara para koyduğumuzda bunun hepsini tutup bir arabaya vermek akıllıca mı veya bir ev tarla satıp araba almak..Evet Türkiye'de Milletvekili maaşı ek ödemelerle 20.000 TL yi buluyor bu durum onlar için geçerli olmasa gerek.. Bir Uzm. doktoru düşünelim ayda ortalama 10.000 TL kazandığını düşünürsek yıllık geliri 120.000 TL oluyor. Hiçbir şey yemese oturup bunu biriktirse bir highline 1.6 dsg passat alamıyor.. durumumuzu başka nasıl anlatabilirim..
Passat'ı bu duruma getiren özelliklerden birisi de filo aracı olması diye düşünüyorum. Maalesef bu segmentte diğer markalar bunu kıramadı. Son yıllarda Filo aracı olarak Volvo'larda hatırı sayılır bir artış var. Ama Doğuşun bu yolma politikası ile bu filoların bir kısmı BMW ve Mercedes'e kayarsa şaşırmayacağım. Doğuşun Audi fiyatlandırması da benzer şekilde fahiş.
Passat'ı bu duruma getiren özelliklerden birisi de filo aracı olması diye düşünüyorum. Maalesef bu segmentte diğer markalar bunu kıramadı. Son yıllarda Filo aracı olarak Volvo'larda hatırı sayılır bir artış var. Ama Doğuşun bu yolma politikası ile bu filoların bir kısmı BMW ve Mercedes'e kayarsa şaşırmayacağım. Doğuşun Audi fiyatlandırması da benzer şekilde fahiş.
herkese merhaba
b8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
ahşap iç dekor 'pina carolina'
'alcantra / vienna' deri döşeme
ambiyans aydınlatması
8j x 18 'dartford' alüminyum jantlar, 235/45 r18 lastikl
led 'high' stop lambaları
elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
led gündüz sürüş farları
led 'high' ön farlar
anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
isıtmalı ön koltuklar
isıtmalı ön cam yıkama sistemi
karartılmış arka ve arka yan camlar
bu donanımlar için istenilen fark 14200 tl donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? Dsg ve dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high b8 için fiyat aldımı?
1.4 tsi 150 ps 104.000 tl aldim
herkese merhaba
b8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
ahşap iç dekor 'pina carolina'
'alcantra / vienna' deri döşeme
ambiyans aydınlatması
8j x 18 'dartford' alüminyum jantlar, 235/45 r18 lastikl
led 'high' stop lambaları
elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
led gündüz sürüş farları
led 'high' ön farlar
anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
isıtmalı ön koltuklar
isıtmalı ön cam yıkama sistemi
karartılmış arka ve arka yan camlar
bu donanımlar için istenilen fark 14200 tl donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? Dsg ve dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high b8 için fiyat aldımı?
1.4 tsi 150 ps 104.000 tl aldim
Selamlar.aralık 2 hafta 1.6 120 bg comfortline DSG 109600 tl manuel 96600 tl fiyat çektiler test sürüşü yapmadan almam dedim sizi sradan cikartalim diyorlar birde beyaz renk ocak 15 20 sinde gelir sparişle deyince almıyorum deyip braktim polo yeni 90 bg DSG dizel alıyorum Kasım 5 inde bayiye geliyor güvenlik paketli 58850 tl bu arada polo nasıldır bir el atın yorum bekliyorum kullanan ve olanlardan passat ı 2015 ağustosta bıraktım almıyorum serviste calisan arkadaş 6 7 ay 1 sene bekle bakalım kronik sorunlara çıkar çıkmaz B7 gibi olmasın dedi aklıma yattı.
Selamlar.aralık 2 hafta 1.6 120 bg comfortline DSG 109600 tl manuel 96600 tl fiyat çektiler test sürüşü yapmadan almam dedim sizi sradan cikartalim diyorlar birde beyaz renk ocak 15 20 sinde gelir sparişle deyince almıyorum deyip braktim polo yeni 90 bg DSG dizel alıyorum Kasım 5 inde bayiye geliyor güvenlik paketli 58850 tl bu arada polo nasıldır bir el atın yorum bekliyorum kullanan ve olanlardan passat ı 2015 ağustosta bıraktım almıyorum serviste calisan arkadaş 6 7 ay 1 sene bekle bakalım kronik sorunlara çıkar çıkmaz B7 gibi olmasın dedi aklıma yattı.
araciniz hayirli olsun. dizel yakit cok azdır comf paket fakat dış donanimlar( çelik jant, sis farı, park sensörü gibi donanimlari eksiktir.) b sınıfı bir arac yerine 1.2 tsi comf. jettada bakilabiliir.![]()
araciniz hayirli olsun. dizel yakit cok azdır comf paket fakat dış donanimlar( çelik jant, sis farı, park sensörü gibi donanimlari eksiktir.) b sınıfı bir arac yerine 1.2 tsi comf. jettada bakilabiliir.![]()
Selamlar Park sensörü curuscontrol var güvenlik paketli jant yok seneye oğluma birkicam modifiye o yapsın .teşekür ederim ilginize....
Selamlar Park sensörü curuscontrol var güvenlik paketli jant yok seneye oğluma birkicam modifiye o yapsın .teşekür ederim ilginize....
İşte yurt dışında yaşamanın farkı!!!
Otomobilleri çok daha iyi analiz etme ŞANSI...
Hemde bunu bir Passat kullanıcısı olarak söylemeniz,,,Olaya fanatik marka tutkunu olarak bakmamanızdan ötürü olduğu kanaatindeyim...
Sevgiler......
mercedesc / bmw3 serisi ne sığamayanlar ne yapsın ? bot 197 kilo 114![]()
İşte yurt dışında yaşamanın farkı!!!
Otomobilleri çok daha iyi analiz etme ŞANSI...
Hemde bunu bir Passat kullanıcısı olarak söylemeniz,,,Olaya fanatik marka tutkunu olarak bakmamanızdan ötürü olduğu kanaatindeyim...
Sevgiler......
mercedesc / bmw3 serisi ne sığamayanlar ne yapsın ? bot 197 kilo 114![]()
Passat'a kızıp, Polo almak ilginç olmuş. Ben böyle bir şey yapsam; 10 yaşındaki oğlum koltuğu öne çeker misin baba der. Çekmezsem dizlerini sırtımda hissederim.Selamlar.aralık 2 hafta 1.6 120 bg comfortline DSG 109600 tl manuel 96600 tl fiyat çektiler test sürüşü yapmadan almam dedim sizi sradan cikartalim diyorlar birde beyaz renk ocak 15 20 sinde gelir sparişle deyince almıyorum deyip braktim polo yeni 90 bg DSG dizel alıyorum Kasım 5 inde bayiye geliyor güvenlik paketli 58850 tl bu arada polo nasıldır bir el atın yorum bekliyorum kullanan ve olanlardan passat ı 2015 ağustosta bıraktım almıyorum serviste calisan arkadaş 6 7 ay 1 sene bekle bakalım kronik sorunlara çıkar çıkmaz B7 gibi olmasın dedi aklıma yattı.
Passat'a kızıp, Polo almak ilginç olmuş. Ben böyle bir şey yapsam; 10 yaşındaki oğlum koltuğu öne çeker misin baba der. Çekmezsem dizlerini sırtımda hissederim.Selamlar.aralık 2 hafta 1.6 120 bg comfortline DSG 109600 tl manuel 96600 tl fiyat çektiler test sürüşü yapmadan almam dedim sizi sradan cikartalim diyorlar birde beyaz renk ocak 15 20 sinde gelir sparişle deyince almıyorum deyip braktim polo yeni 90 bg DSG dizel alıyorum Kasım 5 inde bayiye geliyor güvenlik paketli 58850 tl bu arada polo nasıldır bir el atın yorum bekliyorum kullanan ve olanlardan passat ı 2015 ağustosta bıraktım almıyorum serviste calisan arkadaş 6 7 ay 1 sene bekle bakalım kronik sorunlara çıkar çıkmaz B7 gibi olmasın dedi aklıma yattı.
Bugün bayi B8 için aradı. Onlara 1.4tsi 125ps manual yada dgs highline almak istediğimi söyledim.Malesef ilk gelen araçlar dizel yada 1.4 tsi act dediler. Çogunlukta dgs ve dizelmiş. Ocak ayından sonra 1.4tsi 125ps olanlar gelecek dedi. İlk etapda dsg ve dizeli faiş fiyatla başka arac yok diye dayatacaklar. Sonra ocakda model yılı zammı ve ötv değişikliğiyle yeni zamlar gelecek. Passat git gide uzaklaşıyor benden.
Bugün bayi B8 için aradı. Onlara 1.4tsi 125ps manual yada dgs highline almak istediğimi söyledim.Malesef ilk gelen araçlar dizel yada 1.4 tsi act dediler. Çogunlukta dgs ve dizelmiş. Ocak ayından sonra 1.4tsi 125ps olanlar gelecek dedi. İlk etapda dsg ve dizeli faiş fiyatla başka arac yok diye dayatacaklar. Sonra ocakda model yılı zammı ve ötv değişikliğiyle yeni zamlar gelecek. Passat git gide uzaklaşıyor benden.
Selmalar. Aracın içi tabiki passatla karsilatirilamaz dar ve küçük honda Civic 2006 tüplü işimizi görür demirbaş aracı satmadik Poloyla şehir içi ölçü musteri ziyareti tahsilat gibi kullanım için solo takılma amacı bu.
Selmalar. Aracın içi tabiki passatla karsilatirilamaz dar ve küçük honda Civic 2006 tüplü işimizi görür demirbaş aracı satmadik Poloyla şehir içi ölçü musteri ziyareti tahsilat gibi kullanım için solo takılma amacı bu.
Merhabalar!mercedesc / bmw3 serisi ne sığamayanlar ne yapsın ? bot 197 kilo 114![]()
Herhalde boy,1.97 kilo 114 anladığım kadarı ile...Öncelikle maşallah diyorum size...
Seçim yapmak ve istediğini almak tabiki kişilerin kendi kararlarıdır...
Bence hayatta en önemli şey,,,İnsanların, yaptıkları özgür seçimlerle mutlu ve huzurlu olmalarıdır...
Şimdi siz uzun boyunuzla ve geniş vücud yapınızla, (kilonuza istinaden) anladığım kadarı ile size bu otomobilin uygun olacağını düşünerek buna karar kılıp almışsınız...
Hayırlı,,,Uğurlu olsun...Güle,güle kullanın...Sevgiler......
Merhabalar!mercedesc / bmw3 serisi ne sığamayanlar ne yapsın ? bot 197 kilo 114![]()
Herhalde boy,1.97 kilo 114 anladığım kadarı ile...Öncelikle maşallah diyorum size...
Seçim yapmak ve istediğini almak tabiki kişilerin kendi kararlarıdır...
Bence hayatta en önemli şey,,,İnsanların, yaptıkları özgür seçimlerle mutlu ve huzurlu olmalarıdır...
Şimdi siz uzun boyunuzla ve geniş vücud yapınızla, (kilonuza istinaden) anladığım kadarı ile size bu otomobilin uygun olacağını düşünerek buna karar kılıp almışsınız...
Hayırlı,,,Uğurlu olsun...Güle,güle kullanın...Sevgiler......