125.000 e highline 1.6 tdi dsg 120 ps passat...valla onun yerine gidip 2.0 tdi 150 ps a4 almak daha mantikli
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
125.000 e highline 1.6 tdi dsg 120 ps passat...valla onun yerine gidip 2.0 tdi 150 ps a4 almak daha mantikli
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Konu drozia tarafından (20 10 2014 Saat 17:58 ) değiştirilmiştir.
125.000 e highline 1.6 tdi dsg 120 ps passat...valla onun yerine gidip 2.0 tdi 150 ps a4 almak daha mantikli
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Estagfurullah İsmail kardeşim...Her insan her şeyi bilecek diye bir şey yoktur....Mesela siz benim için motorun aktarma organlarını çok iyi bilen ve kendi otomobilini bu sayede muazzam,,muhteşem ve inanılmaz yapmış bir kişisiniz...Bende bu konuları (vites aralıkları konusu) sizden yeterli şekilde öğrendim...Sevgiler...Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Estagfurullah İsmail kardeşim...Her insan her şeyi bilecek diye bir şey yoktur....Mesela siz benim için motorun aktarma organlarını çok iyi bilen ve kendi otomobilini bu sayede muazzam,,muhteşem ve inanılmaz yapmış bir kişisiniz...Bende bu konuları (vites aralıkları konusu) sizden yeterli şekilde öğrendim...Sevgiler...Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
İsmail abi kendine haksızlık etme. Bence buradakiler Doğuş çalışanlarından kat kat şey bildikleri için adamlar işi anlamazlığa yatarak çözmeye gidiyorlar
Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
İsmail abi kendine haksızlık etme. Bence buradakiler Doğuş çalışanlarından kat kat şey bildikleri için adamlar işi anlamazlığa yatarak çözmeye gidiyorlar
Valla bu konuda benim hicbir bilgim yok aksam burada konusu oldugu icin gidip bir agiz aramak istedim hazir oradayken. Ama hicbir tatmin edici ve otvsiz arac alimi ile ilgili bilgiye dayali bilgi vermediler
Kendimi gerzekali gibi hissettim
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Kurt mu ? Abi satış temsilcilerini söylüyorsund eğil mi
Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Kurt mu ? Abi satış temsilcilerini söylüyorsund eğil mi
Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Ya karsisindaki salak zanneden akillilar bunlar. Aslinda bazen hak vermiyor da degilim oyle mallar geliyor ki arac almaya..
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Ya karsisindaki salak zanneden akillilar bunlar. Aslinda bazen hak vermiyor da degilim oyle mallar geliyor ki arac almaya..
Sent from my Note 2 using Tapatalk
İsmail,cim o arabalarıda genelde hemen ismen tanınmış galericiler kapıyor....İlanlara bak göreceksin... (örneğin istanbul için galericilerden) doğuş çıkışlı diye eksra belirtiyor....(sahibinden.com örnek Audi 2.0 tdı 2014 sıfır 8 ileri multitronik şanzıman)...Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
İsmail,cim o arabalarıda genelde hemen ismen tanınmış galericiler kapıyor....İlanlara bak göreceksin... (örneğin istanbul için galericilerden) doğuş çıkışlı diye eksra belirtiyor....(sahibinden.com örnek Audi 2.0 tdı 2014 sıfır 8 ileri multitronik şanzıman)...Engelliler icin ciddi indirimlerin oldugunu ben de bilmekteyim.bu bahsettigimiz daha liste fiyatlari resmilesmeden bir anlamda el altindan almak gibi bir sey diyelim tanitim veya promosyon adi altinda otv siz indirim yapilmis gibi yeni kasayi alabilme kosullarini ogrenmek istedim ama karsimdakiler kurt.. yerler mi
Sent from my Note 2 using Tapatalk
Aracın net fiyatının üzerine sadece %18 KDV ile trafik Tescil ve ruhsat İşlemleri resmi bedeli + hizmet bedeli olarak 480TL ilave ediyorsunuz işte alacağınız aracın size geliş fiyati
Konu fujer tarafından (20 10 2014 Saat 18:55 ) değiştirilmiştir.
Aracın net fiyatının üzerine sadece %18 KDV ile trafik Tescil ve ruhsat İşlemleri resmi bedeli + hizmet bedeli olarak 480TL ilave ediyorsunuz işte alacağınız aracın size geliş fiyati
Yeni passat fiyatları donanım seçenekleri vw.com.tr sitesinde yayınlanmıştır... hadi hayırlı olsun![]()
Yeni passat fiyatları donanım seçenekleri vw.com.tr sitesinde yayınlanmıştır... hadi hayırlı olsun![]()
yenı fıyatlar eskı kasaya gore cok aşırı pahalı degıl. motor seçenekleri güzel
yenı fıyatlar eskı kasaya gore cok aşırı pahalı degıl. motor seçenekleri güzel
fiyatlar normal. bence şuan önemli olan opsiyon listesindeki fiyatlar![]()
Arkadaşlar şimdi ekonomi ile ilgilide geçmişi örnek göstererek bir bilgi paylaşayım...(gerçi sizde bilirsiniz o günleri)
Yıl 2008 aylardan haziran,temmuz
dolar kuru......1.14 (son 15 yılın en düşük seviyesi)...2014 ten geriye düşünürsem
euro kuru.....1.95 yine ,,,şimdi itibarı ile son 15 yılın en düşük seviyesi
Tam her şey süper gidiyor derken,,,Sanayicilerden 1 yıl süren devlet baskısı ve yıl 2009,,,,dolar 1.45,,,1.50 bandına çıktı...(Nedeni ihracat yapıyoruz, kazanamıyoruz.)
Yıllar süren baskılar sonucu ve şimdi,ye baktığımızda dolar....2.30 a doğru giderken,,,euro malesef 2.90
şimdi 2008 de 1.95 olan euro kuru
yıl 2014 şu an 2.88,,2.90 bandında
aradaki farka bakın ve türkiye ekonomisinin ihracat yapan büyük şirketlere nasıl kazandırdığını iyi görün...
Ama sizin ve benim gibi normal halk ve yani vatandaş,da yükselen kur nedeni ve hep yükselen vergiler sebebi ile,,mağdur duruma düştü...
işte şimdi malesef bir alman otomobilini şöyle normal bir şekilde alayım derseniz
100.000 tl,,ye yakın veya üstü gibi anormal rakamlar ödemek zorunda kalınıyor...(hadi 2.0 tdı veya 2.0 benzinli olsa bir derece)
En küçük motoru alayım desen bile,,,fiyatı kur ve vergiler yüzünden çok yükseklere çıkıyor...
Ondan sonrada ülke ekonomisi çok iyi gidiyor diyorlar,,,,Madem iyiye gidiyor,,,neden insanlara bu yansımıyor....
Yani konumuz yeni sıfır otomobil ,,,bende bu fiyat artışlarının sebebini geçmişe dayalı örnek vererek size açıklama gereği duydum...
Amacım burda politika konuşmak değil....Sadece başta otomobiller olmak üzere bu kur politikası yüzünden fiyatların ne dereceye geldiğini hatırlatmak...
Şimdi euro kuru 1.95 olsa aynı 2008 de olduğu gibi,,,,,2.0 tdı veya,,2.0 benzinliyi en çok 80.000 tl ye almış olurduk...(açın bakın o zamanlarda, ve daha önceki yıllarda ,bir inceleme yapın,, ne kadar çok 2.0 otomobil satılmış...... 2010 dan sonra 2.0 benzinli ve tdı artık çok düşük seviyelerde satılmış)
Bunuda sizle paylaşmak istedim...(gerçi bir çoğunuz biliyorsunuzdur)...Sevgiler....
Arkadaşlar şimdi ekonomi ile ilgilide geçmişi örnek göstererek bir bilgi paylaşayım...(gerçi sizde bilirsiniz o günleri)
Yıl 2008 aylardan haziran,temmuz
dolar kuru......1.14 (son 15 yılın en düşük seviyesi)...2014 ten geriye düşünürsem
euro kuru.....1.95 yine ,,,şimdi itibarı ile son 15 yılın en düşük seviyesi
Tam her şey süper gidiyor derken,,,Sanayicilerden 1 yıl süren devlet baskısı ve yıl 2009,,,,dolar 1.45,,,1.50 bandına çıktı...(Nedeni ihracat yapıyoruz, kazanamıyoruz.)
Yıllar süren baskılar sonucu ve şimdi,ye baktığımızda dolar....2.30 a doğru giderken,,,euro malesef 2.90
şimdi 2008 de 1.95 olan euro kuru
yıl 2014 şu an 2.88,,2.90 bandında
aradaki farka bakın ve türkiye ekonomisinin ihracat yapan büyük şirketlere nasıl kazandırdığını iyi görün...
Ama sizin ve benim gibi normal halk ve yani vatandaş,da yükselen kur nedeni ve hep yükselen vergiler sebebi ile,,mağdur duruma düştü...
işte şimdi malesef bir alman otomobilini şöyle normal bir şekilde alayım derseniz
100.000 tl,,ye yakın veya üstü gibi anormal rakamlar ödemek zorunda kalınıyor...(hadi 2.0 tdı veya 2.0 benzinli olsa bir derece)
En küçük motoru alayım desen bile,,,fiyatı kur ve vergiler yüzünden çok yükseklere çıkıyor...
Ondan sonrada ülke ekonomisi çok iyi gidiyor diyorlar,,,,Madem iyiye gidiyor,,,neden insanlara bu yansımıyor....
Yani konumuz yeni sıfır otomobil ,,,bende bu fiyat artışlarının sebebini geçmişe dayalı örnek vererek size açıklama gereği duydum...
Amacım burda politika konuşmak değil....Sadece başta otomobiller olmak üzere bu kur politikası yüzünden fiyatların ne dereceye geldiğini hatırlatmak...
Şimdi euro kuru 1.95 olsa aynı 2008 de olduğu gibi,,,,,2.0 tdı veya,,2.0 benzinliyi en çok 80.000 tl ye almış olurduk...(açın bakın o zamanlarda, ve daha önceki yıllarda ,bir inceleme yapın,, ne kadar çok 2.0 otomobil satılmış...... 2010 dan sonra 2.0 benzinli ve tdı artık çok düşük seviyelerde satılmış)
Bunuda sizle paylaşmak istedim...(gerçi bir çoğunuz biliyorsunuzdur)...Sevgiler....
Gerçekten samimi olup bir değerlendirme bir karşılaştırma yapalım "eski" araçlarımızla. Tırnak içerisinde yazdım çünkü bu araçlara eski demek ahmaklık olur. Ne eksiği var yeni Passattan. Bizde olmayıp da bu araçta var olan hayati bir organ var mı yok. Şanzıman, Motor, direksiyon, güvenlik sistemi alt yapı herşey aynı sadece metal yığını olan kasa farklı. 1.4 de ACT 100 km de 0.4 lt ekonomi sağlayabilirmiş yol koşullarına göre. Çok önemli mi hayır. 125 PS benzinli chiplendiğinde en az 150 PS olur bu iki seçenek zaten aynı motorun yazılımlı farklı modları. 1.6 TDI motor; poloda kullanılan 90 PS motorun aynısı. Gene yazılımla güçlendirilmiş hali 120 PS olmuş. Şu anda var olan 105 likleri yazılımla 140 PS ye güçlendirmek mümkün. 150 ve 190 lık lar keza aynı mantıkla ayarlanmış motorlar. Yani teknolojik anlamda bir yenilik yok. Ne kadar yeni düşkünü olduk. Highline dediğimiz araçta sadece anahtarsız girişi sistemi fark yaratıyor o da zaten eskisinde de vardı. Elzem mi asla. Görselliği değişmiş diye araç değiştirmenin yenilemenin anlamı yok. Yine katlanır ayna alt versiyonlarda yok trendline da CC yok yani DOĞUŞ aynı stratejiyi devam ettiriyor. Passatla ilk tanışacaklar için B8 kaçınılmaz seçenek ama asla KAÇIRILMAZ bir seçenek değil. Yani illaki bir değişiklik yapacaksak başka markalara yönelmek yanlış olmaz kanımca. Fiyatlar eskisinde de uçuktu bunda da öyle. Yani var olan arabalarımızın kıymetini verelim. Daha bunlar yepyeni araçlar kaç bin km yaptık 3-4 yıllık arabalar bunlar.
Konu drozia tarafından (21 10 2014 Saat 09:06 ) değiştirilmiştir.
Gerçekten samimi olup bir değerlendirme bir karşılaştırma yapalım "eski" araçlarımızla. Tırnak içerisinde yazdım çünkü bu araçlara eski demek ahmaklık olur. Ne eksiği var yeni Passattan. Bizde olmayıp da bu araçta var olan hayati bir organ var mı yok. Şanzıman, Motor, direksiyon, güvenlik sistemi alt yapı herşey aynı sadece metal yığını olan kasa farklı. 1.4 de ACT 100 km de 0.4 lt ekonomi sağlayabilirmiş yol koşullarına göre. Çok önemli mi hayır. 125 PS benzinli chiplendiğinde en az 150 PS olur bu iki seçenek zaten aynı motorun yazılımlı farklı modları. 1.6 TDI motor; poloda kullanılan 90 PS motorun aynısı. Gene yazılımla güçlendirilmiş hali 120 PS olmuş. Şu anda var olan 105 likleri yazılımla 140 PS ye güçlendirmek mümkün. 150 ve 190 lık lar keza aynı mantıkla ayarlanmış motorlar. Yani teknolojik anlamda bir yenilik yok. Ne kadar yeni düşkünü olduk. Highline dediğimiz araçta sadece anahtarsız girişi sistemi fark yaratıyor o da zaten eskisinde de vardı. Elzem mi asla. Görselliği değişmiş diye araç değiştirmenin yenilemenin anlamı yok. Yine katlanır ayna alt versiyonlarda yok trendline da CC yok yani DOĞUŞ aynı stratejiyi devam ettiriyor. Passatla ilk tanışacaklar için B8 kaçınılmaz seçenek ama asla KAÇIRILMAZ bir seçenek değil. Yani illaki bir değişiklik yapacaksak başka markalara yönelmek yanlış olmaz kanımca. Fiyatlar eskisinde de uçuktu bunda da öyle. Yani var olan arabalarımızın kıymetini verelim. Daha bunlar yepyeni araçlar kaç bin km yaptık 3-4 yıllık arabalar bunlar.
Çok halısın ismail abi işde hepizin araba meraklılığı bian da alıp götürüyor bizi yeni arabalara kullandığımız arabaları bi anda siliyoruzşimdiden yeni B8 alacak arkadaşlara hayırlı olsun diyelim
Çok halısın ismail abi işde hepizin araba meraklılığı bian da alıp götürüyor bizi yeni arabalara kullandığımız arabaları bi anda siliyoruzşimdiden yeni B8 alacak arkadaşlara hayırlı olsun diyelim
Heyecanlanmak insanın doğasında var yeniye merak ilgi duymak. Bunlar insanca davranışlar. Ama biraz sakinleştikten sonra akıl devreye giriyor.
Heyecanlanmak insanın doğasında var yeniye merak ilgi duymak. Bunlar insanca davranışlar. Ama biraz sakinleştikten sonra akıl devreye giriyor.
Sana yüzde yüz katılıyorum arkadaşım...İşte bir zamanlar (alman kafalılar) diye almanlar için bir tabir kullanmıştım...Belki bu forumda tam anlaşılamadı...(belkide ben doğru anlatamadım.) yani bunun açılımı Almanların ne kadar uyanıklık yaparak ve ne kadar akıllıca davranarak her türlü mallarının satış politikasını çok iyi bilmeleri...Gerçekten samimi olup bir değerlendirme bir karşılaştırma yapalım "eski" araçlarımızla. Tırnak içerisinde yazdım çünkü bu araçlara eski demek ahmaklık olur. Ne eksiği var yeni Passattan. Bizde olmayıp da bu araçta var olan hayati bir organ var mı yok. Şanzıman, Motor, direksiyon, alt yapı herşey aynı sadece metal yığını olan kasa farklı. 1.4 de ACT 100 km de 0.4 lt ekonomi sağlayabilirmiş yok koşullarına göre. Çok önemli mi hayır. 125 PS benzinli chiplendiğinde en az 150 PS olur zaten bu iki seçenek zaten aynı motorun yazılımlı farklı modları. 1.6 TDI motor; poloda kullanılan 90 PS motorun ayısı. Gene yazılımla güçlendirilmiş hali 120 PS olmuş. Şu anda var olan 105 lıkler yazılımla 140 PS ye güçlendirmek zaten mümkün. 150 ve 190 lık lar keza aynı mantıkla ayarlanmış motorlar. Yani teknolojik anlamda bir yenilik yok. Aslında Ne kadar yeni düşkünü olduk. Highline dediğimiz araçta sadece anahtarsız girişi sistemi fark yaratıyor o da zaten eskisinde de vardı. Elzem mi asla. Görselliği değişmiş diye araç değiştirmenin yenilemenin anlamı yok. Yine katlanır ayna alt versiyonlarda yok trendline da CC yok yani DOĞUŞ aynı stratejiyi devam ettiriyor. Passatla ilk tanışacaklar için B8 kaçınılmaz seçenek ama asla KAÇIRILMAZ bir seçenek değil. Yani illaki bir değişiklik yapacaksak başka markalara yönelmek yanlış olmaz kanımca. Fiyatlar eskisinde de uçuktu bunda da öyle. Yani var olan arabalarımız kıymetini verelim. Daha bunlar yepyeni araçlar kaç bin km yaptık 3-4 yıllık arabalar bunlar.
İnan yaptığım araştırmalarda ,,,Almanyadan duyduğum çok değerli, alman arkadaşlarımla olan sohbetlerimde (2 kişi otomobil servislerinde şef olarak şimdi çalışmaktalar) Eski kasa otomobillerin şimdikilerden dayanma gücü açısından çok daha sağlam oldukları...Şimdikilerin (her türlü model için.) daha çok elektronik kapsamlı olduğu ve daha çok hatalara maruz kaldığı...Adamlar kasa içinse şimdikilerin allah göstermesin bir kaza anında kagıt gibi olduğunu (örnek 80 km,de bile)..İçindeki insanların kurtulması için uyanık alman satış politikası aırbek fazlalığına giderek (yani bir otomobilin içine 8,,10,,12 aırbek koyarak) maksat insanların kurtulduğunu göstermek,,,,Onlar için kasanın çok sağlam olmasının önemi yok..(araba ufak kazalarda bile çok parçası hasar görsünki) devamlı parçasını satsın....(Çok sağlam kasa olursa maliyet artar,,benzin tüketim oranı yükselir)....Nasıl olsa dünya çapında isim yapmışız bir kere diyorlar...ve böyle düşünüyorlar....İşte bunun içindir,ki uyanık alman kafalılar diyorum....(Bu her türlü alman otomobilleri parçaları içinde geçerli.)...Yeni otomobillerin parçaları eski otomobiller kadar uzun ömürlü ve dayanıklı değiller....Eskiden motor blokları çelik olurdu...kasa şimdikiler gibi aliminyum alışımı ve Plastik tampon değildi....Şimdide senin dediğin gibi yeni satış politikası ,,,,her 2,,veya 3 yılda bir makyaj tazeleki insanlar kendi kullandıkları otomobillerden SOĞUSUN ve hep YENİSİNİ hayal edip dursun veya alsın....Aslında bütün sistem aynı...Bir iki ufak tefek dokunuşla arabaların görünüşünü değiştirip ve birazda az yakmasını sağlayıp yine dünya piyasasında mallarını satmak.....Yani şimdi örnek vermem gerekirse bunlar bu DSG şanzımanı daha iyi yapamazlarmı?..Tabiki çok iyi yaparlar isteseler,,,,Ama şimdi her şanzıman için 500 euro fazla para harcasalar,,,1.000.000 araç maliyeti ne olur bir hesaplayın bakalım...500.000 milyon euro tutarki o zamanda belki rekabette çok zorlanır....(sonra çok sağlam yaparlarsa parçasını nasıl satacaklar???Garantisi bittikten sonrayı bile düşünür bunlar..).Bu arkadaşlarımın bana hep anlattıkları,,, ve geçmişten bu güne kadar yaşadığım tecrübeler ile ,,,,Bütçen dahilinde alabildiğin EN BÜYÜK VE EN AĞIR KASA OTOMOBİLLER,i ,,Tercih etmem ve almam gerektiği,,,ağır otomobil her zaman selefinden daha çok kaliteli yapılmıştır demiş olmaları idi....Bu geçmişte ve son yıllarda yaptığımız konuşmalardır...
Neyse bu konu çok uzun bir konu olmakla birlikte,,,sana düşüncende katıldığımıda tekrar belirtmek isterim...Sevgiler...
Sana yüzde yüz katılıyorum arkadaşım...İşte bir zamanlar (alman kafalılar) diye almanlar için bir tabir kullanmıştım...Belki bu forumda tam anlaşılamadı...(belkide ben doğru anlatamadım.) yani bunun açılımı Almanların ne kadar uyanıklık yaparak ve ne kadar akıllıca davranarak her türlü mallarının satış politikasını çok iyi bilmeleri...Gerçekten samimi olup bir değerlendirme bir karşılaştırma yapalım "eski" araçlarımızla. Tırnak içerisinde yazdım çünkü bu araçlara eski demek ahmaklık olur. Ne eksiği var yeni Passattan. Bizde olmayıp da bu araçta var olan hayati bir organ var mı yok. Şanzıman, Motor, direksiyon, alt yapı herşey aynı sadece metal yığını olan kasa farklı. 1.4 de ACT 100 km de 0.4 lt ekonomi sağlayabilirmiş yok koşullarına göre. Çok önemli mi hayır. 125 PS benzinli chiplendiğinde en az 150 PS olur zaten bu iki seçenek zaten aynı motorun yazılımlı farklı modları. 1.6 TDI motor; poloda kullanılan 90 PS motorun ayısı. Gene yazılımla güçlendirilmiş hali 120 PS olmuş. Şu anda var olan 105 lıkler yazılımla 140 PS ye güçlendirmek zaten mümkün. 150 ve 190 lık lar keza aynı mantıkla ayarlanmış motorlar. Yani teknolojik anlamda bir yenilik yok. Aslında Ne kadar yeni düşkünü olduk. Highline dediğimiz araçta sadece anahtarsız girişi sistemi fark yaratıyor o da zaten eskisinde de vardı. Elzem mi asla. Görselliği değişmiş diye araç değiştirmenin yenilemenin anlamı yok. Yine katlanır ayna alt versiyonlarda yok trendline da CC yok yani DOĞUŞ aynı stratejiyi devam ettiriyor. Passatla ilk tanışacaklar için B8 kaçınılmaz seçenek ama asla KAÇIRILMAZ bir seçenek değil. Yani illaki bir değişiklik yapacaksak başka markalara yönelmek yanlış olmaz kanımca. Fiyatlar eskisinde de uçuktu bunda da öyle. Yani var olan arabalarımız kıymetini verelim. Daha bunlar yepyeni araçlar kaç bin km yaptık 3-4 yıllık arabalar bunlar.
İnan yaptığım araştırmalarda ,,,Almanyadan duyduğum çok değerli, alman arkadaşlarımla olan sohbetlerimde (2 kişi otomobil servislerinde şef olarak şimdi çalışmaktalar) Eski kasa otomobillerin şimdikilerden dayanma gücü açısından çok daha sağlam oldukları...Şimdikilerin (her türlü model için.) daha çok elektronik kapsamlı olduğu ve daha çok hatalara maruz kaldığı...Adamlar kasa içinse şimdikilerin allah göstermesin bir kaza anında kagıt gibi olduğunu (örnek 80 km,de bile)..İçindeki insanların kurtulması için uyanık alman satış politikası aırbek fazlalığına giderek (yani bir otomobilin içine 8,,10,,12 aırbek koyarak) maksat insanların kurtulduğunu göstermek,,,,Onlar için kasanın çok sağlam olmasının önemi yok..(araba ufak kazalarda bile çok parçası hasar görsünki) devamlı parçasını satsın....(Çok sağlam kasa olursa maliyet artar,,benzin tüketim oranı yükselir)....Nasıl olsa dünya çapında isim yapmışız bir kere diyorlar...ve böyle düşünüyorlar....İşte bunun içindir,ki uyanık alman kafalılar diyorum....(Bu her türlü alman otomobilleri parçaları içinde geçerli.)...Yeni otomobillerin parçaları eski otomobiller kadar uzun ömürlü ve dayanıklı değiller....Eskiden motor blokları çelik olurdu...kasa şimdikiler gibi aliminyum alışımı ve Plastik tampon değildi....Şimdide senin dediğin gibi yeni satış politikası ,,,,her 2,,veya 3 yılda bir makyaj tazeleki insanlar kendi kullandıkları otomobillerden SOĞUSUN ve hep YENİSİNİ hayal edip dursun veya alsın....Aslında bütün sistem aynı...Bir iki ufak tefek dokunuşla arabaların görünüşünü değiştirip ve birazda az yakmasını sağlayıp yine dünya piyasasında mallarını satmak.....Yani şimdi örnek vermem gerekirse bunlar bu DSG şanzımanı daha iyi yapamazlarmı?..Tabiki çok iyi yaparlar isteseler,,,,Ama şimdi her şanzıman için 500 euro fazla para harcasalar,,,1.000.000 araç maliyeti ne olur bir hesaplayın bakalım...500.000 milyon euro tutarki o zamanda belki rekabette çok zorlanır....(sonra çok sağlam yaparlarsa parçasını nasıl satacaklar???Garantisi bittikten sonrayı bile düşünür bunlar..).Bu arkadaşlarımın bana hep anlattıkları,,, ve geçmişten bu güne kadar yaşadığım tecrübeler ile ,,,,Bütçen dahilinde alabildiğin EN BÜYÜK VE EN AĞIR KASA OTOMOBİLLER,i ,,Tercih etmem ve almam gerektiği,,,ağır otomobil her zaman selefinden daha çok kaliteli yapılmıştır demiş olmaları idi....Bu geçmişte ve son yıllarda yaptığımız konuşmalardır...
Neyse bu konu çok uzun bir konu olmakla birlikte,,,sana düşüncende katıldığımıda tekrar belirtmek isterim...Sevgiler...
Abi çok doğru söylediklerin. Yani bir malın ömrü vardır onu tüketmeden değiştirmek ve üstelik değiştirip yeni aldığın şeyin eskisinin aynısı olduğunu bile bile..b6-b7de lane assist, front assist, park assist, dinamik cruise control, görüşe duyarlı uzunu kısa kısayı uzun yapan bixenonlar, dinamik aydınlatma asistanı, viraj farı, DRL, Led DRL ABS,ASR, EDL, ESP vs vs vardı. yani yeni olarak ne kattılar?? senin de dediğin gibi şanzımanı mı değiştirdiler DSG aynı, manuel viteste BM şanzıman artık hepsinde standart, S&S+fren kazanımı her markada var artık yenilik değil bu. Bunların hepsinin bir arada olduğu bir araba elde etmek opsiyonel olarak mümkün olabilir ama herhalde fiyatı uçar gider. Şimdi Highline içerisinde dijital gösterge ve Nav olmayışı büyük bir eksiklik. 7000 TL den bahsediliyor opsiyonel olarak. Sonra böyle bir araçta kamera sistemlerinin olmayışı eksikliktir en azından ayna kısmına entegre araç içi yol kayıt sistemi olabilirdi ufak bir ayrıntı ama etkileyicidir ne olacak onun maliyetinden farklı olmak böyle olur diğerlerinden. Yani gittikleri yol hep bilinen yol. Artık maymunun gözü açıldı bu stratejileri öğrenmek yıllarımızı aldı ama artık kanmamalıyız.Sana yüzde yüz katılıyorum arkadaşım...İşte bir zamanlar (alman kafalılar) diye almanlar için bir tabir kullanmıştım...Belki bu forumda tam anlaşılamadı...(belkide ben doğru anlatamadım.) yani bunun açılımı Almanların ne kadar uyanıklık yaparak ve ne kadar akıllıca davranarak her türlü mallarının satış politikasını çok iyi bilmeleri...
İnan yaptığım araştırmalarda ,,,Almanyadan duyduğum çok değerli, alman arkadaşlarımla olan sohbetlerimde (2 kişi otomobil servislerinde şef olarak şimdi çalışmaktalar) Eski kasa otomobillerin şimdikilerden dayanma gücü açısından çok daha sağlam oldukları...Şimdikilerin (her türlü model için.) daha çok elektronik kapsamlı olduğu ve daha çok hatalara maruz kaldığı...Adamlar kasa içinse şimdikilerin allah göstermesin bir kaza anında kagıt gibi olduğunu (örnek 80 km,de bile)..İçindeki insanların kurtulması için uyanık alman satış politikası aırbek fazlalığına giderek (yani bir otomobilin içine 8,,10,,12 aırbek koyarak) maksat insanların kurtulduğunu göstermek,,,,Onlar için kasanın çok sağlam olmasının önemi yok..(araba ufak kazalarda bile çok parçası hasar görsünki) devamlı parçasını satsın....(Çok sağlam kasa olursa maliyet artar,,benzin tüketim oranı yükselir)....Nasıl olsa dünya çapında isim yapmışız bir kere diyorlar...ve böyle düşünüyorlar....İşte bunun içindir,ki uyanık alman kafalılar diyorum....(Bu her türlü alman otomobilleri parçaları içinde geçerli.)...Yeni otomobillerin parçaları eski otomobiller kadar uzun ömürlü ve dayanıklı değiller....Eskiden motor blokları çelik olurdu...kasa şimdikiler gibi aliminyum alışımı ve Plastik tampon değildi....Şimdide senin dediğin gibi yeni satış politikası ,,,,her 2,,veya 3 yılda bir makyaj tazeleki insanlar kendi kullandıkları otomobillerden SOĞUSUN ve hep YENİSİNİ hayal edip dursun veya alsın....Aslında bütün sistem aynı...Bir iki ufak tefek dokunuşla arabaların görünüşünü değiştirip ve birazda az yakmasını sağlayıp yine dünya piyasasında mallarını satmak.....Yani şimdi örnek vermem gerekirse bunlar bu DSG şanzımanı daha iyi yapamazlarmı?..Tabiki çok iyi yaparlar isteseler,,,,Ama şimdi her şanzıman için 500 euro fazla para harcasalar,,,1.000.000 araç maliyeti ne olur bir hesaplayın bakalım...500.000 milyon euro tutarki o zamanda belki rekabette çok zorlanır....(sonra çok sağlam yaparlarsa parçasını nasıl satacaklar???Garantisi bittikten sonrayı bile düşünür bunlar..).Bu arkadaşlarımın bana hep anlattıkları,,, ve geçmişten bu güne kadar yaşadığım tecrübeler ile ,,,,Bütçen dahilinde alabildiğin EN BÜYÜK VE EN AĞIR KASA OTOMOBİLLER,i ,,Tercih etmem ve almam gerektiği,,,ağır otomobil her zaman selefinden daha çok kaliteli yapılmıştır demiş olmaları idi....Bu geçmişte ve son yıllarda yaptığımız konuşmalardır...
Neyse bu konu çok uzun bir konu olmakla birlikte,,,sana düşüncende katıldığımıda tekrar belirtmek isterim...Sevgiler...
Abi çok doğru söylediklerin. Yani bir malın ömrü vardır onu tüketmeden değiştirmek ve üstelik değiştirip yeni aldığın şeyin eskisinin aynısı olduğunu bile bile..b6-b7de lane assist, front assist, park assist, dinamik cruise control, görüşe duyarlı uzunu kısa kısayı uzun yapan bixenonlar, dinamik aydınlatma asistanı, viraj farı, DRL, Led DRL ABS,ASR, EDL, ESP vs vs vardı. yani yeni olarak ne kattılar?? senin de dediğin gibi şanzımanı mı değiştirdiler DSG aynı, manuel viteste BM şanzıman artık hepsinde standart, S&S+fren kazanımı her markada var artık yenilik değil bu. Bunların hepsinin bir arada olduğu bir araba elde etmek opsiyonel olarak mümkün olabilir ama herhalde fiyatı uçar gider. Şimdi Highline içerisinde dijital gösterge ve Nav olmayışı büyük bir eksiklik. 7000 TL den bahsediliyor opsiyonel olarak. Sonra böyle bir araçta kamera sistemlerinin olmayışı eksikliktir en azından ayna kısmına entegre araç içi yol kayıt sistemi olabilirdi ufak bir ayrıntı ama etkileyicidir ne olacak onun maliyetinden farklı olmak böyle olur diğerlerinden. Yani gittikleri yol hep bilinen yol. Artık maymunun gözü açıldı bu stratejileri öğrenmek yıllarımızı aldı ama artık kanmamalıyız.Sana yüzde yüz katılıyorum arkadaşım...İşte bir zamanlar (alman kafalılar) diye almanlar için bir tabir kullanmıştım...Belki bu forumda tam anlaşılamadı...(belkide ben doğru anlatamadım.) yani bunun açılımı Almanların ne kadar uyanıklık yaparak ve ne kadar akıllıca davranarak her türlü mallarının satış politikasını çok iyi bilmeleri...
İnan yaptığım araştırmalarda ,,,Almanyadan duyduğum çok değerli, alman arkadaşlarımla olan sohbetlerimde (2 kişi otomobil servislerinde şef olarak şimdi çalışmaktalar) Eski kasa otomobillerin şimdikilerden dayanma gücü açısından çok daha sağlam oldukları...Şimdikilerin (her türlü model için.) daha çok elektronik kapsamlı olduğu ve daha çok hatalara maruz kaldığı...Adamlar kasa içinse şimdikilerin allah göstermesin bir kaza anında kagıt gibi olduğunu (örnek 80 km,de bile)..İçindeki insanların kurtulması için uyanık alman satış politikası aırbek fazlalığına giderek (yani bir otomobilin içine 8,,10,,12 aırbek koyarak) maksat insanların kurtulduğunu göstermek,,,,Onlar için kasanın çok sağlam olmasının önemi yok..(araba ufak kazalarda bile çok parçası hasar görsünki) devamlı parçasını satsın....(Çok sağlam kasa olursa maliyet artar,,benzin tüketim oranı yükselir)....Nasıl olsa dünya çapında isim yapmışız bir kere diyorlar...ve böyle düşünüyorlar....İşte bunun içindir,ki uyanık alman kafalılar diyorum....(Bu her türlü alman otomobilleri parçaları içinde geçerli.)...Yeni otomobillerin parçaları eski otomobiller kadar uzun ömürlü ve dayanıklı değiller....Eskiden motor blokları çelik olurdu...kasa şimdikiler gibi aliminyum alışımı ve Plastik tampon değildi....Şimdide senin dediğin gibi yeni satış politikası ,,,,her 2,,veya 3 yılda bir makyaj tazeleki insanlar kendi kullandıkları otomobillerden SOĞUSUN ve hep YENİSİNİ hayal edip dursun veya alsın....Aslında bütün sistem aynı...Bir iki ufak tefek dokunuşla arabaların görünüşünü değiştirip ve birazda az yakmasını sağlayıp yine dünya piyasasında mallarını satmak.....Yani şimdi örnek vermem gerekirse bunlar bu DSG şanzımanı daha iyi yapamazlarmı?..Tabiki çok iyi yaparlar isteseler,,,,Ama şimdi her şanzıman için 500 euro fazla para harcasalar,,,1.000.000 araç maliyeti ne olur bir hesaplayın bakalım...500.000 milyon euro tutarki o zamanda belki rekabette çok zorlanır....(sonra çok sağlam yaparlarsa parçasını nasıl satacaklar???Garantisi bittikten sonrayı bile düşünür bunlar..).Bu arkadaşlarımın bana hep anlattıkları,,, ve geçmişten bu güne kadar yaşadığım tecrübeler ile ,,,,Bütçen dahilinde alabildiğin EN BÜYÜK VE EN AĞIR KASA OTOMOBİLLER,i ,,Tercih etmem ve almam gerektiği,,,ağır otomobil her zaman selefinden daha çok kaliteli yapılmıştır demiş olmaları idi....Bu geçmişte ve son yıllarda yaptığımız konuşmalardır...
Neyse bu konu çok uzun bir konu olmakla birlikte,,,sana düşüncende katıldığımıda tekrar belirtmek isterim...Sevgiler...
bizim milletin gözünün açıldığını pek sanmıyorum yine gidip alırlar her türlü![]()
bizim milletin gözünün açıldığını pek sanmıyorum yine gidip alırlar her türlü![]()
O kadar çok tüketim toplumu olmuşuz ki ifade etmekte güçlük çekiyorum arkadaşlar...Birçoğumuz daha bir iki yaşındaki aracımızı hemen gözden çıkardık.Oysa daha çiçek gibi arabalarımız...Örneğin dünya da toplu taşımada en lüks araçlar bizde.Adamlar üretiyor ve bize satıyor.Kendi kullandıkları araçların modellerine bakın birde...Arabamı seviyorum...
O kadar çok tüketim toplumu olmuşuz ki ifade etmekte güçlük çekiyorum arkadaşlar...Birçoğumuz daha bir iki yaşındaki aracımızı hemen gözden çıkardık.Oysa daha çiçek gibi arabalarımız...Örneğin dünya da toplu taşımada en lüks araçlar bizde.Adamlar üretiyor ve bize satıyor.Kendi kullandıkları araçların modellerine bakın birde...Arabamı seviyorum...
Arkadaşlar çok uzun yazamayacağım (oğluma bakıyorum), ama kısaca şunu belirteyim, Doğuş Otomotiv sıfır araç fiyatlarını NET'ten BRÜT'e değil, tam tersi, BRÜT'ten NET'e hesaplıyor, bunun Almancası "Hochrechnen". Yani masanın etrafına Pazarlama ekibi ile oturmuşlar, en ucuz fiyat 70.000 TL'nin 100 TL altında, diğer fiyatlar hep yuvarlak ve geçişsiz, metalik 1500 TL ve cam tavan 3500 TL.
En ucuz PASSAT'ın net fiyatına baktınız mı? 40.320 TL, yani 13.000 Euro'dan biraz fazla. Almanya'da %19 KDV dahil fiyatı 25.875 Euro. Sizce Volkswagen PASSAT'ları yarı fiyatına Türkiye'ye neden gönderiyor acaba? Bu araç Hollanda'da 30.190 Euro'dan başlıyor. Tabi bu araç için Doğuş zıttırık 13.000 Euro ödemiyor Volkswagen AG'ye, bu fiyat sadece "beyan" fiyatı, paranın Türkiye'den Almanya'ya gidebileceği çok fazla yol var, yedek parça tedariki, teknik destek anlaşmaları, vb.
Doğuş'un uyguladığı bu fiyattan şunu kolayca anlıyoruz. Fiyatlar tamamen KAFANA GÖRE esasına göre belirlenmiş, herkesin koşacağı TDI ve DSG özellikleri, yani mavi gözlü ve sarı saçlı olmasını sağlayan özellikler, ekstra fazladan fahiş zamlı. Bir Alman, bir Hollandalı, bir İngiliz otomobil alırken CO2 salınımına bakar, aracın yıllık vergisi, şirket aracı ise şahsi kullanım fiyat farkı, garanti süresi ve en iyi fırsatları sunan markaya bakar, sigortasını kuruşuna kadar hesaplar. Biz "az yaksın" ve "otomatik olsun" diyerek cümbürlop dizel otomatiğe atlıyoruz, nasılsa CO2 salınımı, sigorta ve vergi bizi hiç ama hiç ilgilendirmiyor, şirket aracı bile olsa vergi dairesi onunla ilgilenecek kadar gelişmiş değil, nasıl olsa siyasetçiler kendi ceplerini doldurmakla mükellefler, o ayrı bir konu.
Ticarette kural, en çok satılan ürünün fiyatı satıcına en fazla kâr bırakan üründür, fiyatı ona göre suni olarak oluşturulmuştur, TDI için 16.000 TL ve DSG için 13.000 TL "talep" etmek yürürlükteki çağdıişı vergilendirme rejimi ile açıklanabilecek ve arkasında saklanılabilecek bir kalkan, bahane değildir. Doğuş da biliyor, PASSAT araba Alamanya'da VARIANT'ı satılan taksici ve ev hanımı aracı, Türkiye'de SEDAN'ı satılan makam arabası, benzinin 5 TL olduğu ülkede şehiriçi 8 litre yakan benzinliyi herkes ilk başta istemez, dizelin 4 TL olduğu ve uzun yolda 4 litre yakan, kilometreye 16 kuruş gibi ancak masal diyarında karşılaşabileceğimiz düşük bir yakıt tüketimi sunan, düşük ÖTV ve MTV sunan bir motoru, hele bir de kaymaklı kadayıfına kavuştuğu gibi DSG'sine kavuşmuşsa oooohhh fazla fazla katmerli fiyat arttırılır çünkü herkes (!) bu TDI & DSG kombinasyonunu ister. Sahibinden.Com'a hayali bir ilan verin, sfır PASSAT 1.6 TDI 7-DSG Highline Sunroof, fiyatı da 5-10 bin TL fazla yazın, telefonlarınız durmayacaktır.
Doğuş fiyatları BRÜT'ten NET'e (aşağı doğru, geri) hesaplamıştır, bu fiyatlar "maliyet" fiyatları değil, "pazarlama" fiyatlarıdır. Gerçek bu, çünkü ortada. Ayrıca Doğuş gelecek yıllarda Euro ve Dolar kurunun ne olacağını çok iyi biliyor, fiyatları da TL olarak ona göre belirliyor. Emin olun, 1 yıl sonra, 2 yıl sonranın fiyatları şimdiden belli. Unutmayın, Doğuş'ta çalışanların çok ama çok az bir bölümü araç teknolojisinden anlıyor, çünkü anlamasına gerek yok, çünkü üretmiyor, ama hepsi pazarlamadan ve müşteriyi kandırmaktan çok ama çok iyi anlıyorlar. Belki diğer distribütörler de aynısını Türkiye'de yapıyor ama konumuz Volkswagen ve modelimiz Passat, o nedenle mevzubahis olan bu.
Saygılarımla,
Taner Göde
Arkadaşlar çok uzun yazamayacağım (oğluma bakıyorum), ama kısaca şunu belirteyim, Doğuş Otomotiv sıfır araç fiyatlarını NET'ten BRÜT'e değil, tam tersi, BRÜT'ten NET'e hesaplıyor, bunun Almancası "Hochrechnen". Yani masanın etrafına Pazarlama ekibi ile oturmuşlar, en ucuz fiyat 70.000 TL'nin 100 TL altında, diğer fiyatlar hep yuvarlak ve geçişsiz, metalik 1500 TL ve cam tavan 3500 TL.
En ucuz PASSAT'ın net fiyatına baktınız mı? 40.320 TL, yani 13.000 Euro'dan biraz fazla. Almanya'da %19 KDV dahil fiyatı 25.875 Euro. Sizce Volkswagen PASSAT'ları yarı fiyatına Türkiye'ye neden gönderiyor acaba? Bu araç Hollanda'da 30.190 Euro'dan başlıyor. Tabi bu araç için Doğuş zıttırık 13.000 Euro ödemiyor Volkswagen AG'ye, bu fiyat sadece "beyan" fiyatı, paranın Türkiye'den Almanya'ya gidebileceği çok fazla yol var, yedek parça tedariki, teknik destek anlaşmaları, vb.
Doğuş'un uyguladığı bu fiyattan şunu kolayca anlıyoruz. Fiyatlar tamamen KAFANA GÖRE esasına göre belirlenmiş, herkesin koşacağı TDI ve DSG özellikleri, yani mavi gözlü ve sarı saçlı olmasını sağlayan özellikler, ekstra fazladan fahiş zamlı. Bir Alman, bir Hollandalı, bir İngiliz otomobil alırken CO2 salınımına bakar, aracın yıllık vergisi, şirket aracı ise şahsi kullanım fiyat farkı, garanti süresi ve en iyi fırsatları sunan markaya bakar, sigortasını kuruşuna kadar hesaplar. Biz "az yaksın" ve "otomatik olsun" diyerek cümbürlop dizel otomatiğe atlıyoruz, nasılsa CO2 salınımı, sigorta ve vergi bizi hiç ama hiç ilgilendirmiyor, şirket aracı bile olsa vergi dairesi onunla ilgilenecek kadar gelişmiş değil, nasıl olsa siyasetçiler kendi ceplerini doldurmakla mükellefler, o ayrı bir konu.
Ticarette kural, en çok satılan ürünün fiyatı satıcına en fazla kâr bırakan üründür, fiyatı ona göre suni olarak oluşturulmuştur, TDI için 16.000 TL ve DSG için 13.000 TL "talep" etmek yürürlükteki çağdıişı vergilendirme rejimi ile açıklanabilecek ve arkasında saklanılabilecek bir kalkan, bahane değildir. Doğuş da biliyor, PASSAT araba Alamanya'da VARIANT'ı satılan taksici ve ev hanımı aracı, Türkiye'de SEDAN'ı satılan makam arabası, benzinin 5 TL olduğu ülkede şehiriçi 8 litre yakan benzinliyi herkes ilk başta istemez, dizelin 4 TL olduğu ve uzun yolda 4 litre yakan, kilometreye 16 kuruş gibi ancak masal diyarında karşılaşabileceğimiz düşük bir yakıt tüketimi sunan, düşük ÖTV ve MTV sunan bir motoru, hele bir de kaymaklı kadayıfına kavuştuğu gibi DSG'sine kavuşmuşsa oooohhh fazla fazla katmerli fiyat arttırılır çünkü herkes (!) bu TDI & DSG kombinasyonunu ister. Sahibinden.Com'a hayali bir ilan verin, sfır PASSAT 1.6 TDI 7-DSG Highline Sunroof, fiyatı da 5-10 bin TL fazla yazın, telefonlarınız durmayacaktır.
Doğuş fiyatları BRÜT'ten NET'e (aşağı doğru, geri) hesaplamıştır, bu fiyatlar "maliyet" fiyatları değil, "pazarlama" fiyatlarıdır. Gerçek bu, çünkü ortada. Ayrıca Doğuş gelecek yıllarda Euro ve Dolar kurunun ne olacağını çok iyi biliyor, fiyatları da TL olarak ona göre belirliyor. Emin olun, 1 yıl sonra, 2 yıl sonranın fiyatları şimdiden belli. Unutmayın, Doğuş'ta çalışanların çok ama çok az bir bölümü araç teknolojisinden anlıyor, çünkü anlamasına gerek yok, çünkü üretmiyor, ama hepsi pazarlamadan ve müşteriyi kandırmaktan çok ama çok iyi anlıyorlar. Belki diğer distribütörler de aynısını Türkiye'de yapıyor ama konumuz Volkswagen ve modelimiz Passat, o nedenle mevzubahis olan bu.
Saygılarımla,
Taner Göde
Walla b8 alinmaz bu fiyatlara gidilir babalar gibi a4 alinir 2 yil dusugu alinir ama a4 alinir hemde 1.6 tdi degil 2.0tdi olmus olur...
Walla b8 alinmaz bu fiyatlara gidilir babalar gibi a4 alinir 2 yil dusugu alinir ama a4 alinir hemde 1.6 tdi degil 2.0tdi olmus olur...
Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
https://www.youtube.com/watch?v=yWrMFeT1BZw
Türkçe inceleme 1.4 TSI 150HP
https://www.youtube.com/watch?v=yWrMFeT1BZw
Türkçe inceleme 1.4 TSI 150HP
içeri çok ses alıyo gibi geldi. ön ve arka bardaklığı hiç beğenmedim. B7 daha daha güzel bu. Balina gibi durmuyor araç.kansaslar emnaet gibi üzerinde. ben bu sunumu hiç beğenmedim. çıksın bakalım bi test sürüşüne giderim
içeri çok ses alıyo gibi geldi. ön ve arka bardaklığı hiç beğenmedim. B7 daha daha güzel bu. Balina gibi durmuyor araç.kansaslar emnaet gibi üzerinde. ben bu sunumu hiç beğenmedim. çıksın bakalım bi test sürüşüne giderim
Kimse kusura bakmasin ama bu donanimlara dunyanin parasini verecegime 2013 kmsi düşük temiz E 200 alırım kral gibi binerim.Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
Hiç degilse Mercedes e binmiş olurum.
Saygılar
Kimse kusura bakmasin ama bu donanimlara dunyanin parasini verecegime 2013 kmsi düşük temiz E 200 alırım kral gibi binerim.Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
Hiç degilse Mercedes e binmiş olurum.
Saygılar
Kimse kusura bakmasin ama bu donanimlara dunyanin parasini verecegime 2013 kmsi düşük temiz E 200 alırım kral gibi binerim.Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
Hiç degilse Mercedes e binmiş olurum.
Saygılar
Kimse kusura bakmasin ama bu donanimlara dunyanin parasini verecegime 2013 kmsi düşük temiz E 200 alırım kral gibi binerim.Herkese Merhaba
B8 kasa passat highline'nın confortline'dan farkı
Ahşap iç dekor 'Pina Carolina'
'Alcantra / Vienna' deri döşeme
Ambiyans aydınlatması
8J x 18 'Dartford' alüminyum jantlar, 235/45 R18 lastikl
LED 'High' stop lambaları
Elektrikli, katlanabilir ve ısıtmalı yan aynalar (sürücü tarafı kendiliğinden kararan)
Orjinal ebatta alüminyum alaşım jantlı yedek lastik
LED gündüz sürüş farları
LED 'High' ön farlar
Anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi
Elektrikli bel destek ayarı ve koltuk sırtlığı (sürücü tarafı masaj fonksiyonlu)
Elektrikli 14 yönde ayarlanabilir ön koltuklar, sürücü tarafı hafızalı (3 farklı hafıza)
Isıtmalı ön koltuklar
Isıtmalı ön cam yıkama sistemi
Karartılmış arka ve arka yan camlar
Bu donanımlar için istenilen fark 14200 TL donanımların ayrı ayrı fiyatları sitede yok. Sizce bu paraya bu donanımları almak mantıklımı? DSG ve Dizele 29000 bin vermeyi düşünmüyorum. Ama donanımlar için değerse almayı düşünüyorum. Kimse 1.4 125ps manual conf yada high B8 için fiyat aldımı?
Hiç degilse Mercedes e binmiş olurum.
Saygılar
Günaydın,
Sabah PASSAT'ımı çalıştırdım, motor sesi hiç yok. Sunroof'u 1. kademe havalandırma (arkası kalkık) konuma getirdim, Nappa deri koltuklar halen sıfır (gibisi yok çünkü gerçekten halen sıfır), boyası ayna gibi, farlar Xenon, sırf bu bile benim için büyük bir şans, büyük bir özellik. 1 Ocak'ta kullanmaya başladım, 10 ayda 6.350 km yapmışım, bagaj havuzu-krom egzoz ucu-kauçuk paspaslar, elektrikli arka cam perdem, 230V (kullanıyorum, diğer araçlarımdan farklı olarak), sabah NTV radyoyu açıyor, ağabeyimin Alamanya'dan getirdiği ve GOLF VII aldığı için artık kullanmadığı ve Alamanca konuşan TomTom navigasyonu öylesine açıyorum, fiyaka olsun diye, işe gidiyor, otoparka park ediyor, EXCLUSIVE'in etrafında şöyle bir dönüyorum.
PASSAT B8 yeni ve çok güzel bir otomobil olabilir, mecburen B7 üretimi sona erecek, ancak PASSAT B8 piyasada "hakim" duruma gelene kadar çok uzun bir zaman geçecek, öyle kolay kolay bir günden diğer güne olmayacak, bunun sebeplerinden birisi tedarik ve fiyat. İlk yıl "almamak" gerektiğini, piyasanın ve fiyatların oturana kadar da en az 1-2 yıl geçmesi gerektiğini belirtmek isterim.
Bu sürede halen sıfır olan ve bence çok ama çok güzel, dolu ve donanımlı bir araç olan şimdiki PASSAT'ımı keyifle ve severek kullanmaya devam edeceğim. Otoparkta bir avukat var, 2006 model PASSAT B6 1.6 FSI TRENDLINE kullanıyor, Refleks Gümüş, İsviçre saati gibi her gün dakik gelir, her Cuma günü evimin altındaki Kiler'de haftalık alışveriş yapar, aracı daima temizdir, ben ise bu arada 4 adet PASSAT değiştirdim, Kraliçe Arı gibi piyasaya düşük kilometre ve temiz kullanılmış PASSAT saldım.
Bu avukatın 2006 model PASSAT B6 1.6 FSI TRENDLINE aracı belki 30.000 TL eder, belki 33.000 TL, ama araç k-u-s-u-r-s-u-z ve böyle bir aracı sahibi neden kullanmaya devam etmesin ki? İşini görüyor, fazlası ile hem de. Aracın jantları bile plastik kapak daha, hiç aklına gelmemiş çıkma MILWAUKEE jant almak, çünkü ihtiyacı yok. Bu adam PASSAT forumlarına da girmiyor, aksesuar da almıyor, aracı yıkıyor, bakımını yaptırıyor, vergisini ve sigortasını ödüyor, biniyor, binmeye devam ediyor. Bizim araçların gönül tahtımızdaki yeri sallantıda iken bu adamın aracı diktatör gibi, 9 yıldır kullanıyor, birkaç yıl daha da kullanacaktır.
Esasen Taner Göde olarak 4 yıl 2008 model PASSAT B6 1.4 TSI Comfortline, 1 yıl PASSAT B7 1.6 TDI Comfortline Variant, 1 yıl CC 1.4 TSI DSG ve nihayetinde 1 yıl PASSAT B7 1.4 TSI Exclusive kullanmam çok önerilen bir davranış değil, sık ve fazla araç değiştirmek maddi zarar sebebi, belki PASSAT arzu ve şehvetimi doyurdum ama körelttim de. Arabanın anahtarını ve ruhsatını önüme koyup şöyle bir düşünmem gerek: yaptığım doğru mu? Cevap belli: değil. Aldığım her PASSAT hafta içi 23 saat yatan bir araç olmuştur, sadece hafta sonu ve tatillerde çok çalışmıştır. İstisna olarak 1.6 TDI motorlu PASSAT Variant aylık 1.000 km ile rekor kırmıştır, o da "az yaktığı için".
Aklıbaşında ve sarih bir düşünce ile, sırf yeni olduğu için şimdiki zaten yeni otomobilimi (zararına) satıp PASSAT B8 siparişi vermek doğru değil, daha aracın kaymağı bile bitmemiş, yoğurda sıra gelmemişken başkasının tadına bakmak ve bunun çoğunlukla aynı tadı verdiğini bir süre sonra anlamak küresel otomobil endüstrisi ve tüketim zorlamasına malzeme olmak demek.
Dizel otomatik PASSAT Comfortline 125.000 TL - - - Bu fiyata fena olmayan bir dairenin yarı peşinatı ödenebilir. Durmadan artan fiyat, 2008'de 50.000 TL'ye aldığım otomobil 2014'te 80.000 TL olmuş, döviz arttı ama bu kadar mı arttı? Gelir aynı oranda artmadı ama. 2008'de birimi 20 TL olan bir hizmeti 2014'te zorlukla 25 TL fiyatla vermeye çalışıyorum.
Yazdıklarım elbette kendi durumumu yansıtıyor. Az veya çok özdeşleşebileceğiniz kısımlar olacaktır. İşi gereği veya zamanı geldiği için 1.6 TDI 7-DSG PASSAT B8 almak isteyenler gönül rahatlığı ile sipariş verebilir, keselerine uygun geliyorsa tabi. Hiçbir şekilde PASSAT geçmişi olmayan için PASSAT B8 bir başlangıç çizgisi olacaktır, ama aynı oranda bir çoğumuz için de bir bitiş çizgisi.
Saygılarımla,
Taner Göde
Günaydın,
Sabah PASSAT'ımı çalıştırdım, motor sesi hiç yok. Sunroof'u 1. kademe havalandırma (arkası kalkık) konuma getirdim, Nappa deri koltuklar halen sıfır (gibisi yok çünkü gerçekten halen sıfır), boyası ayna gibi, farlar Xenon, sırf bu bile benim için büyük bir şans, büyük bir özellik. 1 Ocak'ta kullanmaya başladım, 10 ayda 6.350 km yapmışım, bagaj havuzu-krom egzoz ucu-kauçuk paspaslar, elektrikli arka cam perdem, 230V (kullanıyorum, diğer araçlarımdan farklı olarak), sabah NTV radyoyu açıyor, ağabeyimin Alamanya'dan getirdiği ve GOLF VII aldığı için artık kullanmadığı ve Alamanca konuşan TomTom navigasyonu öylesine açıyorum, fiyaka olsun diye, işe gidiyor, otoparka park ediyor, EXCLUSIVE'in etrafında şöyle bir dönüyorum.
PASSAT B8 yeni ve çok güzel bir otomobil olabilir, mecburen B7 üretimi sona erecek, ancak PASSAT B8 piyasada "hakim" duruma gelene kadar çok uzun bir zaman geçecek, öyle kolay kolay bir günden diğer güne olmayacak, bunun sebeplerinden birisi tedarik ve fiyat. İlk yıl "almamak" gerektiğini, piyasanın ve fiyatların oturana kadar da en az 1-2 yıl geçmesi gerektiğini belirtmek isterim.
Bu sürede halen sıfır olan ve bence çok ama çok güzel, dolu ve donanımlı bir araç olan şimdiki PASSAT'ımı keyifle ve severek kullanmaya devam edeceğim. Otoparkta bir avukat var, 2006 model PASSAT B6 1.6 FSI TRENDLINE kullanıyor, Refleks Gümüş, İsviçre saati gibi her gün dakik gelir, her Cuma günü evimin altındaki Kiler'de haftalık alışveriş yapar, aracı daima temizdir, ben ise bu arada 4 adet PASSAT değiştirdim, Kraliçe Arı gibi piyasaya düşük kilometre ve temiz kullanılmış PASSAT saldım.
Bu avukatın 2006 model PASSAT B6 1.6 FSI TRENDLINE aracı belki 30.000 TL eder, belki 33.000 TL, ama araç k-u-s-u-r-s-u-z ve böyle bir aracı sahibi neden kullanmaya devam etmesin ki? İşini görüyor, fazlası ile hem de. Aracın jantları bile plastik kapak daha, hiç aklına gelmemiş çıkma MILWAUKEE jant almak, çünkü ihtiyacı yok. Bu adam PASSAT forumlarına da girmiyor, aksesuar da almıyor, aracı yıkıyor, bakımını yaptırıyor, vergisini ve sigortasını ödüyor, biniyor, binmeye devam ediyor. Bizim araçların gönül tahtımızdaki yeri sallantıda iken bu adamın aracı diktatör gibi, 9 yıldır kullanıyor, birkaç yıl daha da kullanacaktır.
Esasen Taner Göde olarak 4 yıl 2008 model PASSAT B6 1.4 TSI Comfortline, 1 yıl PASSAT B7 1.6 TDI Comfortline Variant, 1 yıl CC 1.4 TSI DSG ve nihayetinde 1 yıl PASSAT B7 1.4 TSI Exclusive kullanmam çok önerilen bir davranış değil, sık ve fazla araç değiştirmek maddi zarar sebebi, belki PASSAT arzu ve şehvetimi doyurdum ama körelttim de. Arabanın anahtarını ve ruhsatını önüme koyup şöyle bir düşünmem gerek: yaptığım doğru mu? Cevap belli: değil. Aldığım her PASSAT hafta içi 23 saat yatan bir araç olmuştur, sadece hafta sonu ve tatillerde çok çalışmıştır. İstisna olarak 1.6 TDI motorlu PASSAT Variant aylık 1.000 km ile rekor kırmıştır, o da "az yaktığı için".
Aklıbaşında ve sarih bir düşünce ile, sırf yeni olduğu için şimdiki zaten yeni otomobilimi (zararına) satıp PASSAT B8 siparişi vermek doğru değil, daha aracın kaymağı bile bitmemiş, yoğurda sıra gelmemişken başkasının tadına bakmak ve bunun çoğunlukla aynı tadı verdiğini bir süre sonra anlamak küresel otomobil endüstrisi ve tüketim zorlamasına malzeme olmak demek.
Dizel otomatik PASSAT Comfortline 125.000 TL - - - Bu fiyata fena olmayan bir dairenin yarı peşinatı ödenebilir. Durmadan artan fiyat, 2008'de 50.000 TL'ye aldığım otomobil 2014'te 80.000 TL olmuş, döviz arttı ama bu kadar mı arttı? Gelir aynı oranda artmadı ama. 2008'de birimi 20 TL olan bir hizmeti 2014'te zorlukla 25 TL fiyatla vermeye çalışıyorum.
Yazdıklarım elbette kendi durumumu yansıtıyor. Az veya çok özdeşleşebileceğiniz kısımlar olacaktır. İşi gereği veya zamanı geldiği için 1.6 TDI 7-DSG PASSAT B8 almak isteyenler gönül rahatlığı ile sipariş verebilir, keselerine uygun geliyorsa tabi. Hiçbir şekilde PASSAT geçmişi olmayan için PASSAT B8 bir başlangıç çizgisi olacaktır, ama aynı oranda bir çoğumuz için de bir bitiş çizgisi.
Saygılarımla,
Taner Göde
Haberlerde okumuşsunuzdur, Avrupa'nın bir numaralı Passat pazarı olmuşuz: "Türkiye, İngiltere ve Rusya’daki satışları ikiye katlayarak VW Passat’ın Avrupa’da en çok satıldığı pazar oldu."
Fiyatlara şaşırmayın, böyle saça böyle tarak.
Doğuş (ve tabi diğer şirketler) böyle pazarı bulmuş, affeder mi...
Haberlerde okumuşsunuzdur, Avrupa'nın bir numaralı Passat pazarı olmuşuz: "Türkiye, İngiltere ve Rusya’daki satışları ikiye katlayarak VW Passat’ın Avrupa’da en çok satıldığı pazar oldu."
Fiyatlara şaşırmayın, böyle saça böyle tarak.
Doğuş (ve tabi diğer şirketler) böyle pazarı bulmuş, affeder mi...
Haberin devamına dikkat etmemişim, -baştan aşağı yenilenen- kısmını da vurgulayarak ekleyeyim: "Volkswagen’in Türkiye’de premium marka olarak algılandığını kaydeden Öztaş, “ “Baştan aşağı yenilenen Passat bunu daha da pekiştirecek. VW’nin yaptığı araştırmaya göre, dünyadaki premium algısı en yüksek ülke Türkiye” dedi.
Haberin devamına dikkat etmemişim, -baştan aşağı yenilenen- kısmını da vurgulayarak ekleyeyim: "Volkswagen’in Türkiye’de premium marka olarak algılandığını kaydeden Öztaş, “ “Baştan aşağı yenilenen Passat bunu daha da pekiştirecek. VW’nin yaptığı araştırmaya göre, dünyadaki premium algısı en yüksek ülke Türkiye” dedi.