Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için kullanım?

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. offline
    derde0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    06/01/2012
    Yer
    izmir
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    53

    vw Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için kullanım?

    Merhabalar arkadaşlar.dizel araçta turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ne tür bi kullanım gerekmektedir ? kimisi arabayı yormucaksın fazla yüksek devir sürmüceksin gibi söylüyo kimiside devirli kullanım motor ve turbo ömrünü uzatır diyor nedir bunun aslı ? şimdiden cevap verdiginiz için teşekkürler
  2. #1
    Merhabalar arkadaşlar.dizel araçta turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ne tür bi kullanım gerekmektedir ? kimisi arabayı yormucaksın fazla yüksek devir sürmüceksin gibi söylüyo kimiside devirli kullanım motor ve turbo ömrünü uzatır diyor nedir bunun aslı ? şimdiden cevap verdiginiz için teşekkürler

  3. offline
    lecabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ferdi
    Üyelik Tarihi
    20/05/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    52
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    780

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Performanslı (yüksek devirli) kullanım sonrası arabayı hemen durdurmayın. Yeterli. Motor 1 dakika kadar çalışsın. Motor durunca yağlama kesildiği turbo da çok yüksek devirlerle döndüğü ve henüz duramadığı için turbo zarar görebilir. Turbonun amacı yüksek güç üretimi yüksek devirde kullanılmayacaksa, sakınılacaksa anlamı yok zaten.
  4. #2
    Performanslı (yüksek devirli) kullanım sonrası arabayı hemen durdurmayın. Yeterli. Motor 1 dakika kadar çalışsın. Motor durunca yağlama kesildiği turbo da çok yüksek devirlerle döndüğü ve henüz duramadığı için turbo zarar görebilir. Turbonun amacı yüksek güç üretimi yüksek devirde kullanılmayacaksa, sakınılacaksa anlamı yok zaten.

  5. offline
    AlpEren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Alperen
    Üyelik Tarihi
    25/12/2012
    Yer
    İstanbul
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    291
    34UY0043

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Turbo timer taktirin en uzun omur o sekilde olur ancak
  6. #3
    Turbo timer taktirin en uzun omur o sekilde olur ancak

  7. offline
    GHCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    HAKAN
    Üyelik Tarihi
    14/04/2013
    Yer
    Samsun
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    474
    55 DR 006

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Sabahlari ilk calistirmada enaz bir dakika ideali iki dakika kadar calistikdan sonra hareket edin ama motor isinana kadar zorlamayin.Aksamlari ise uzun sure park edeceginiz icin ayni sekilde rolantide kaldiktan sonra motoru durdurun.Uzun yoldan geldikten sonra ise arkadasin dedigi gibi enaz uc dakika kadar rolantide yaptikdan sonra motoru durdurun.Turbo ve motor omru icin diger onemli unsurda yakitdir bunu unutmayin bildiginiz kaliteli eurodiesel kullanin.Yuksek devir olayina gelince benim gibi BMW jeep ile gerededen umraniye oyoban cikis kapilarina bir bucuk saatde giderseniz turboyu yersiniz.BMW de 80binde turboyu degistirmistim.Yani uzun sure yuksek devirde kullanmamaya ozen gosterin.Kisa sureli kullanimda bir sorun cikmaz.Normal surus modunda da 4bin deviri gormemeye gayret edin hepsi bu...

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  8. #4
    Sabahlari ilk calistirmada enaz bir dakika ideali iki dakika kadar calistikdan sonra hareket edin ama motor isinana kadar zorlamayin.Aksamlari ise uzun sure park edeceginiz icin ayni sekilde rolantide kaldiktan sonra motoru durdurun.Uzun yoldan geldikten sonra ise arkadasin dedigi gibi enaz uc dakika kadar rolantide yaptikdan sonra motoru durdurun.Turbo ve motor omru icin diger onemli unsurda yakitdir bunu unutmayin bildiginiz kaliteli eurodiesel kullanin.Yuksek devir olayina gelince benim gibi BMW jeep ile gerededen umraniye oyoban cikis kapilarina bir bucuk saatde giderseniz turboyu yersiniz.BMW de 80binde turboyu degistirmistim.Yani uzun sure yuksek devirde kullanmamaya ozen gosterin.Kisa sureli kullanimda bir sorun cikmaz.Normal surus modunda da 4bin deviri gormemeye gayret edin hepsi bu...

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  9. offline
    derde0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    06/01/2012
    Yer
    izmir
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    53

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Ben normalde kendi aracımı yormadan yavaş kullanılırım.ama 2 gün önce özel vw servisi olan arkaşımla 400 km kadar yol yaptık.bunun 150 si şehir içi.genelde gazın altında yumurta varmıs gibi kullanırım şehiriçi.şehır dışı 120 otobanda 140-150 gittim.eğer bu arabayı böyle kullanırsan öldürürsün böyle araba kullancaksan git 1.5 1.6 araba al dedi.sizcede böylemidir ?
  10. #5
    Ben normalde kendi aracımı yormadan yavaş kullanılırım.ama 2 gün önce özel vw servisi olan arkaşımla 400 km kadar yol yaptık.bunun 150 si şehir içi.genelde gazın altında yumurta varmıs gibi kullanırım şehiriçi.şehır dışı 120 otobanda 140-150 gittim.eğer bu arabayı böyle kullanırsan öldürürsün böyle araba kullancaksan git 1.5 1.6 araba al dedi.sizcede böylemidir ?

  11. offline
    Passait - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    H.Sait
    Üyelik Tarihi
    04/01/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    2.170

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       derde0 Nickli Üyeden Alıntı
    Ben normalde kendi aracımı yormadan yavaş kullanılırım.ama 2 gün önce özel vw servisi olan arkaşımla 400 km kadar yol yaptık.bunun 150 si şehir içi.genelde gazın altında yumurta varmıs gibi kullanırım şehiriçi.şehır dışı 120 otobanda 140-150 gittim.eğer bu arabayı böyle kullanırsan öldürürsün böyle araba kullancaksan git 1.5 1.6 araba al dedi.sizcede böylemidir ?
    Arkadaş Servis elemanından çok baya bir Hız tutkunu sürücü ağzıyla konuşmuş Motorun hele Turbonun Yavaş gidilerek (hele 120-140-150 çok yavaş hızlar değil) yıprandığını duymadım.Eski teknolojide dediği doğru olabilir örneğin yüksek viteste 2.500 Devir altı kullanmak motoru yer felan derlerdi.Ama bana söylenilen mantıklı gelmedi
  12. #6
       derde0 Nickli Üyeden Alıntı
    Ben normalde kendi aracımı yormadan yavaş kullanılırım.ama 2 gün önce özel vw servisi olan arkaşımla 400 km kadar yol yaptık.bunun 150 si şehir içi.genelde gazın altında yumurta varmıs gibi kullanırım şehiriçi.şehır dışı 120 otobanda 140-150 gittim.eğer bu arabayı böyle kullanırsan öldürürsün böyle araba kullancaksan git 1.5 1.6 araba al dedi.sizcede böylemidir ?
    Arkadaş Servis elemanından çok baya bir Hız tutkunu sürücü ağzıyla konuşmuş Motorun hele Turbonun Yavaş gidilerek (hele 120-140-150 çok yavaş hızlar değil) yıprandığını duymadım.Eski teknolojide dediği doğru olabilir örneğin yüksek viteste 2.500 Devir altı kullanmak motoru yer felan derlerdi.Ama bana söylenilen mantıklı gelmedi

  13. offline
    eengfd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    05/11/2012
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    825

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Dizel araçlarda turbo ve motorun uzun ömürlü olması için öncelikle doğru ve yeterli motor yağı kullanılmalı. Yağ eksiltme olmamalı. Mümkün olduğunca 1800-3200 devir aralığının dışına çıkılmamalı, 2200-2500 aralığı daha sağlıklı görünüyor. Çok sıcak mevsimlerde klima vs kullanarak yüksek hızda yokuş tırmanılırken hararet göstergesi gözlenmeli, bazı araçların motorlarında ani sıcaklık yükselmesi yaşanabilir. Motor ısınmadan hareket etmemek (yeni nesillerde min 20 saniye) uzun süreli kullanımdan sonra beklemeli durdurma da önemli. Ama yeni nesil start&stop sistemli araçlarda zaten sistem kendinden korumalı.
  14. #7
    Dizel araçlarda turbo ve motorun uzun ömürlü olması için öncelikle doğru ve yeterli motor yağı kullanılmalı. Yağ eksiltme olmamalı. Mümkün olduğunca 1800-3200 devir aralığının dışına çıkılmamalı, 2200-2500 aralığı daha sağlıklı görünüyor. Çok sıcak mevsimlerde klima vs kullanarak yüksek hızda yokuş tırmanılırken hararet göstergesi gözlenmeli, bazı araçların motorlarında ani sıcaklık yükselmesi yaşanabilir. Motor ısınmadan hareket etmemek (yeni nesillerde min 20 saniye) uzun süreli kullanımdan sonra beklemeli durdurma da önemli. Ama yeni nesil start&stop sistemli araçlarda zaten sistem kendinden korumalı.

  15. offline
    eengfd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    05/11/2012
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    825

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Düşük devirde kullanım kurum bağlamaya, yüksek devirde kullanım hararet sonucu zarara neden olabilir.
  16. #8
    Düşük devirde kullanım kurum bağlamaya, yüksek devirde kullanım hararet sonucu zarara neden olabilir.

  17. offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mehmet Murat ÇAKMAK
    Üyelik Tarihi
    13/08/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.029
    34 JP 4245

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       Passait Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaş Servis elemanından çok baya bir Hız tutkunu sürücü ağzıyla konuşmuş Motorun hele Turbonun Yavaş gidilerek (hele 120-140-150 çok yavaş hızlar değil) yıprandığını duymadım.Eski teknolojide dediği doğru olabilir örneğin yüksek viteste 2.500 Devir altı kullanmak motoru yer felan derlerdi.Ama bana söylenilen mantıklı gelmedi
    Buna ben de katılıyorum. Eğer öyle olsaydı araç 1500-1600 devirde vites önerisi yapmazdı. Bir diğer şey dsg ler şehir içinde bile ışıktan ışığa 7. vitese atmış oluyor. bir ikincisi ben 2010 yılında 1.4 tsi jetta aracımı sıfır alırken motor ustası ile tanıştırmışlardı. Ona nasıl kullanayım dediimde, normal arabayı nasıl kullanıyorsan onu da aynı kullan 2500 devirlerde vites değiştir filan demişti. Eğer bunu gözsrerek vites atsak arabalarımızın 6. vitesine 130 da filan atmak gerekiyor. HAsılı kelam onlar da ne kadar VW servisi bile olsa bu tsi motoru daha tam öğrenemediler. Bizleri (VW forum üyeleri ve müdavimlerini) o servislere satış ya da servis personeli olarak soksalar, çok daha bilinçli bir VW kullanıcısı segmenti yaratırdık
  18. #9
       Passait Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaş Servis elemanından çok baya bir Hız tutkunu sürücü ağzıyla konuşmuş Motorun hele Turbonun Yavaş gidilerek (hele 120-140-150 çok yavaş hızlar değil) yıprandığını duymadım.Eski teknolojide dediği doğru olabilir örneğin yüksek viteste 2.500 Devir altı kullanmak motoru yer felan derlerdi.Ama bana söylenilen mantıklı gelmedi
    Buna ben de katılıyorum. Eğer öyle olsaydı araç 1500-1600 devirde vites önerisi yapmazdı. Bir diğer şey dsg ler şehir içinde bile ışıktan ışığa 7. vitese atmış oluyor. bir ikincisi ben 2010 yılında 1.4 tsi jetta aracımı sıfır alırken motor ustası ile tanıştırmışlardı. Ona nasıl kullanayım dediimde, normal arabayı nasıl kullanıyorsan onu da aynı kullan 2500 devirlerde vites değiştir filan demişti. Eğer bunu gözsrerek vites atsak arabalarımızın 6. vitesine 130 da filan atmak gerekiyor. HAsılı kelam onlar da ne kadar VW servisi bile olsa bu tsi motoru daha tam öğrenemediler. Bizleri (VW forum üyeleri ve müdavimlerini) o servislere satış ya da servis personeli olarak soksalar, çok daha bilinçli bir VW kullanıcısı segmenti yaratırdık

  19. offline
    kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    kadir
    Üyelik Tarihi
    18/03/2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    37
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    953

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    öncelikle aracınız için doğru olan yağı kullanın. kaliteli mazot kullanın. soğuk veya sıcak hava farketmeksizin aracı ilk çalıştırdığınızda gaza abanmayın 1 dk kadar kendine gelmesini bekleyin. sonrasında ise yumuşak dokunun gaza en azından hararet ibresi kımıldayana kadar. sakin kullanıyorum demişsiniz; sürekli sakin kullanmakta kurum yapar. en azından şöyle yapabilirsiniz. gideceğiniz yere yaklaştığınızda aracınızı devirli kullanın, sıkıştırın. stop etmeden önce 30sn-60 sn arasında bir beklemede bulunun. sürekli devirli kullanmak ise sadece turbo ömrünü azaltabilir şahsi düşüncem. he birde sakın ha sakın devirli gidip gidip rampa var diye boşa atmayın. boşa atacağına komprasörde gitmek araç için daha faydalıdır. gerisi şans işi saygılar.
  20. #10
    öncelikle aracınız için doğru olan yağı kullanın. kaliteli mazot kullanın. soğuk veya sıcak hava farketmeksizin aracı ilk çalıştırdığınızda gaza abanmayın 1 dk kadar kendine gelmesini bekleyin. sonrasında ise yumuşak dokunun gaza en azından hararet ibresi kımıldayana kadar. sakin kullanıyorum demişsiniz; sürekli sakin kullanmakta kurum yapar. en azından şöyle yapabilirsiniz. gideceğiniz yere yaklaştığınızda aracınızı devirli kullanın, sıkıştırın. stop etmeden önce 30sn-60 sn arasında bir beklemede bulunun. sürekli devirli kullanmak ise sadece turbo ömrünü azaltabilir şahsi düşüncem. he birde sakın ha sakın devirli gidip gidip rampa var diye boşa atmayın. boşa atacağına komprasörde gitmek araç için daha faydalıdır. gerisi şans işi saygılar.

  21. offline
    Siyah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Abdussamed
    Üyelik Tarihi
    24/01/2013
    Yer
    Sivas
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    605

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Özellikle dizel motorlarda dikkat edilmesi gereken şeyler önem sırasına göre bence şunlar;

    1- Güvenilir istasyondan temiz ve doğru nitelikte yakıt alın, gerekmedikçe katkı kullanmamaya özen gösterin...

    2- Motor yağını mutlaka önerilen sürede doğru nitelikteki yağ (araç üreticisinin belirttiği spesifikasyonlar) ile değiştirin ve vaktini kesinlikle geçirmeyin, ara dönemlerde yağ seviyesini yağ çubuğundan göz ile kontrol edin toleranslar nispetinde eksilmiş ise tamamlayın. Yağ ve hava filtresini kalitesiz kullanmaktan kaçının, ve her yağ değişiminde yağ ve hava filtresini mutlaka değiştirin.

    3- "Soğuk" motora yüklenmeyin hararet göstergesi ideal sıcaklığa erişmeden çok gerekli değilse yüksek devir çevirmeyin. (Örn; + 3000 RPM) Motor, turbodaki aşınma ve yıpranmanın çok büyük bir kısmı yağlama sıvısı ideal sıcaklığa erişmemiş soğuk haldeyken vazifesini tam yapamadığında gerçekleşir. Bu süreçteki hassasiyetin önemi uzun vadede çok etkilidir...

    4- Motoru devirli kullanın; özellikle motor yük altında iken aşırı düşük devirde (bkz: kurum oluşumu, egr, dpf v.s) yahut uzun süreli yüksek devirde seyredecek şekilde (Bkz: Motoru ve aktarma organlarını gereksiz yorma, motoru verimsiz kullanma) vites tercihi yapmayın.

    5- Her halükarda gaza bastıktan hemen sonra yada motor devri rölanti devrine inmeden kontağı kapatmayın, olaki stop edecek iken gaza basmışsanız rölantiye indikten en azından 5-10 saniye sonra kontağı kapatın... (1 dakika değil 5-10 saniye gayet yeterli)

    6- Uzun seyahatler ve ciddi performanslı kullanımlar sonrasında motor soğumasının daha ideal (yavaş ve dengeli soğuma) gerçekleşmesi için (özellikle fazla soğuk havalarda) stop etmeden önce en azından 1-2 dakika rölantide çalışmasını sağlayın. Bu durum benzinli araçlarda pekte geçerli değildir zira benzinli araçların dizel araçlara göre rölantide çalışarak motor hararetini düşürme kabiliyeti oldukça düşüktür...
    Konu Siyah tarafından (28 11 2013 Saat 05:35 ) değiştirilmiştir.
  22. #11
    Özellikle dizel motorlarda dikkat edilmesi gereken şeyler önem sırasına göre bence şunlar;

    1- Güvenilir istasyondan temiz ve doğru nitelikte yakıt alın, gerekmedikçe katkı kullanmamaya özen gösterin...

    2- Motor yağını mutlaka önerilen sürede doğru nitelikteki yağ (araç üreticisinin belirttiği spesifikasyonlar) ile değiştirin ve vaktini kesinlikle geçirmeyin, ara dönemlerde yağ seviyesini yağ çubuğundan göz ile kontrol edin toleranslar nispetinde eksilmiş ise tamamlayın. Yağ ve hava filtresini kalitesiz kullanmaktan kaçının, ve her yağ değişiminde yağ ve hava filtresini mutlaka değiştirin.

    3- "Soğuk" motora yüklenmeyin hararet göstergesi ideal sıcaklığa erişmeden çok gerekli değilse yüksek devir çevirmeyin. (Örn; + 3000 RPM) Motor, turbodaki aşınma ve yıpranmanın çok büyük bir kısmı yağlama sıvısı ideal sıcaklığa erişmemiş soğuk haldeyken vazifesini tam yapamadığında gerçekleşir. Bu süreçteki hassasiyetin önemi uzun vadede çok etkilidir...

    4- Motoru devirli kullanın; özellikle motor yük altında iken aşırı düşük devirde (bkz: kurum oluşumu, egr, dpf v.s) yahut uzun süreli yüksek devirde seyredecek şekilde (Bkz: Motoru ve aktarma organlarını gereksiz yorma, motoru verimsiz kullanma) vites tercihi yapmayın.

    5- Her halükarda gaza bastıktan hemen sonra yada motor devri rölanti devrine inmeden kontağı kapatmayın, olaki stop edecek iken gaza basmışsanız rölantiye indikten en azından 5-10 saniye sonra kontağı kapatın... (1 dakika değil 5-10 saniye gayet yeterli)

    6- Uzun seyahatler ve ciddi performanslı kullanımlar sonrasında motor soğumasının daha ideal (yavaş ve dengeli soğuma) gerçekleşmesi için (özellikle fazla soğuk havalarda) stop etmeden önce en azından 1-2 dakika rölantide çalışmasını sağlayın. Bu durum benzinli araçlarda pekte geçerli değildir zira benzinli araçların dizel araçlara göre rölantide çalışarak motor hararetini düşürme kabiliyeti oldukça düşüktür...

  23. offline
    lecabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ferdi
    Üyelik Tarihi
    20/05/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    52
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    780

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       mmcakmak Nickli Üyeden Alıntı
    Buna ben de katılıyorum. Eğer öyle olsaydı araç 1500-1600 devirde vites önerisi yapmazdı. Bir diğer şey dsg ler şehir içinde bile ışıktan ışığa 7. vitese atmış oluyor. bir ikincisi ben 2010 yılında 1.4 tsi jetta aracımı sıfır alırken motor ustası ile tanıştırmışlardı. Ona nasıl kullanayım dediimde, normal arabayı nasıl kullanıyorsan onu da aynı kullan 2500 devirlerde vites değiştir filan demişti. Eğer bunu gözsrerek vites atsak arabalarımızın 6. vitesine 130 da filan atmak gerekiyor. HAsılı kelam onlar da ne kadar VW servisi bile olsa bu tsi motoru daha tam öğrenemediler. Bizleri (VW forum üyeleri ve müdavimlerini) o servislere satış ya da servis personeli olarak soksalar, çok daha bilinçli bir VW kullanıcısı segmenti yaratırdık
    Vites önerisinin amacı turboyu korumak değil ekonomik kullanımdır.
  24. #12
       mmcakmak Nickli Üyeden Alıntı
    Buna ben de katılıyorum. Eğer öyle olsaydı araç 1500-1600 devirde vites önerisi yapmazdı. Bir diğer şey dsg ler şehir içinde bile ışıktan ışığa 7. vitese atmış oluyor. bir ikincisi ben 2010 yılında 1.4 tsi jetta aracımı sıfır alırken motor ustası ile tanıştırmışlardı. Ona nasıl kullanayım dediimde, normal arabayı nasıl kullanıyorsan onu da aynı kullan 2500 devirlerde vites değiştir filan demişti. Eğer bunu gözsrerek vites atsak arabalarımızın 6. vitesine 130 da filan atmak gerekiyor. HAsılı kelam onlar da ne kadar VW servisi bile olsa bu tsi motoru daha tam öğrenemediler. Bizleri (VW forum üyeleri ve müdavimlerini) o servislere satış ya da servis personeli olarak soksalar, çok daha bilinçli bir VW kullanıcısı segmenti yaratırdık
    Vites önerisinin amacı turboyu korumak değil ekonomik kullanımdır.

  25. offline
    derde0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    06/01/2012
    Yer
    izmir
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    53

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    önerileriniz için hepinize teşekkürlerimi sunarım. iyi günler .
  26. #13
    önerileriniz için hepinize teşekkürlerimi sunarım. iyi günler .

  27. offline
    mmcakmak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mehmet Murat ÇAKMAK
    Üyelik Tarihi
    13/08/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.029
    34 JP 4245

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       lecabus Nickli Üyeden Alıntı
    Vites önerisinin amacı turboyu korumak değil ekonomik kullanımdır.
    Elbette öyle , ancak ekonomik kullanım için önerilen bir fonksiyonun motor ömrüne ve sağlıklı çalışmasına zarar verebilecek bir riski varsa sanıyorum VW bunu orta ve üst segment tüm araçlarında standart yapmazdı. O nedenle bunu da etkiliyor diye düşünüyorum ben.
  28. #14
       lecabus Nickli Üyeden Alıntı
    Vites önerisinin amacı turboyu korumak değil ekonomik kullanımdır.
    Elbette öyle , ancak ekonomik kullanım için önerilen bir fonksiyonun motor ömrüne ve sağlıklı çalışmasına zarar verebilecek bir riski varsa sanıyorum VW bunu orta ve üst segment tüm araçlarında standart yapmazdı. O nedenle bunu da etkiliyor diye düşünüyorum ben.

  29. offline
    lecabus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ferdi
    Üyelik Tarihi
    20/05/2012
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    52
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    780

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       mmcakmak Nickli Üyeden Alıntı
    Elbette öyle , ancak ekonomik kullanım için önerilen bir fonksiyonun motor ömrüne ve sağlıklı çalışmasına zarar verebilecek bir riski varsa sanıyorum VW bunu orta ve üst segment tüm araçlarında standart yapmazdı. O nedenle bunu da etkiliyor diye düşünüyorum ben.
    Aracın düşük devirde kullanılması mekanik açıdan daha iyidir. Ancak günümüz motorlarında aracı sürekli üst devirlerde kullanmıyorsanız motor ömrüne etkisi ihmal edilebilir.

    Turbo ve motor için birinci öncelik motor ısınmadan yüksek devirde aracı kullanmamak olmalı.
    Ardından yüksek devirli kullanımdan sonra motoru 1-2 dakika rölantide çalıştırmayı unutmamalı. Turbo timer takılabilir ama bence çok gerekli değil.
    Göstergesinde yağ sıcaklığı olan araçlarda sıcaklık yüksek devirli kullanımlarda kontrol edilmeli normalin üzerine çıkıyorsa ısı normal sıcaklığa düşene kadar devir düşürülmeli.

    Daha detaylı Abdussamad bey (siyah) yapılması gerekenleri yapmış.
  30. #15
       mmcakmak Nickli Üyeden Alıntı
    Elbette öyle , ancak ekonomik kullanım için önerilen bir fonksiyonun motor ömrüne ve sağlıklı çalışmasına zarar verebilecek bir riski varsa sanıyorum VW bunu orta ve üst segment tüm araçlarında standart yapmazdı. O nedenle bunu da etkiliyor diye düşünüyorum ben.
    Aracın düşük devirde kullanılması mekanik açıdan daha iyidir. Ancak günümüz motorlarında aracı sürekli üst devirlerde kullanmıyorsanız motor ömrüne etkisi ihmal edilebilir.

    Turbo ve motor için birinci öncelik motor ısınmadan yüksek devirde aracı kullanmamak olmalı.
    Ardından yüksek devirli kullanımdan sonra motoru 1-2 dakika rölantide çalıştırmayı unutmamalı. Turbo timer takılabilir ama bence çok gerekli değil.
    Göstergesinde yağ sıcaklığı olan araçlarda sıcaklık yüksek devirli kullanımlarda kontrol edilmeli normalin üzerine çıkıyorsa ısı normal sıcaklığa düşene kadar devir düşürülmeli.

    Daha detaylı Abdussamad bey (siyah) yapılması gerekenleri yapmış.

  31. offline
    cahita72 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    cahit
    Üyelik Tarihi
    18/05/2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    53
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    179
    06 AY 5185

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.sonuçta kim ne derse desin hepimiz bildiğimiz gibi kullanmaya devam edeceğiz.ama en mantıklısı yetkili servisin dediğinin tam tersini yapmak.adamlar araba satınca fazla para kazanmıyorki.parayı servisten götürüyorlar.yani kim ister sorunsuz araba satmayı.
  32. #16
    her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.sonuçta kim ne derse desin hepimiz bildiğimiz gibi kullanmaya devam edeceğiz.ama en mantıklısı yetkili servisin dediğinin tam tersini yapmak.adamlar araba satınca fazla para kazanmıyorki.parayı servisten götürüyorlar.yani kim ister sorunsuz araba satmayı.

  33. offline
    GHCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    HAKAN
    Üyelik Tarihi
    14/04/2013
    Yer
    Samsun
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    474
    55 DR 006

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Guzel,degisik bir yaklasim...

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  34. #17
    Guzel,degisik bir yaklasim...

    SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  35. offline
    Passatcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ufuk
    Üyelik Tarihi
    26/05/2012
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    104

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Klasik tavsiyeler var bu konuda , en çok söylenen şey uzun kullanımlardan sonra bir dakikaya yakın motoru rölantide çalıştırdıktan sonra stop etmek .
    Ama yine çok söylenen fakat bazılarınında aksini söylediği bir şey var . İlk çalıştırmada soğuk motoru bir süre yine rölantide çalıştırıp hareket etmeyi tavsiye edenlerin yanı sıra bir kesimde bunun gereksiz olduğunu söylüyor . Yani marşa basıp hareket etmenin sorun yaratmayacağını .
    Ama motordaki yağlamanın tamamlanması için mantıken bir süre beklemek faydalı gibi görünüyor bence. Bu söylediklerimi yapıyor muyum derseniz çoğu zaman yapmıyorum , malum vakit darlığı vs.

    Ancak hepsinden önemli olan bence motorun sağlığı açısından bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılması , gereksiz yere de motoru fazla sıkıştırmamak..
  36. #18
    Klasik tavsiyeler var bu konuda , en çok söylenen şey uzun kullanımlardan sonra bir dakikaya yakın motoru rölantide çalıştırdıktan sonra stop etmek .
    Ama yine çok söylenen fakat bazılarınında aksini söylediği bir şey var . İlk çalıştırmada soğuk motoru bir süre yine rölantide çalıştırıp hareket etmeyi tavsiye edenlerin yanı sıra bir kesimde bunun gereksiz olduğunu söylüyor . Yani marşa basıp hareket etmenin sorun yaratmayacağını .
    Ama motordaki yağlamanın tamamlanması için mantıken bir süre beklemek faydalı gibi görünüyor bence. Bu söylediklerimi yapıyor muyum derseniz çoğu zaman yapmıyorum , malum vakit darlığı vs.

    Ancak hepsinden önemli olan bence motorun sağlığı açısından bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılması , gereksiz yere de motoru fazla sıkıştırmamak..

  37. offline
    eengfd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    05/11/2012
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    825

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       Passatcc Nickli Üyeden Alıntı
    Klasik tavsiyeler var bu konuda , en çok söylenen şey uzun kullanımlardan sonra bir dakikaya yakın motoru rölantide çalıştırdıktan sonra stop etmek .
    Ama yine çok söylenen fakat bazılarınında aksini söylediği bir şey var . İlk çalıştırmada soğuk motoru bir süre yine rölantide çalıştırıp hareket etmeyi tavsiye edenlerin yanı sıra bir kesimde bunun gereksiz olduğunu söylüyor . Yani marşa basıp hareket etmenin sorun yaratmayacağını .
    Ama motordaki yağlamanın tamamlanması için mantıken bir süre beklemek faydalı gibi görünüyor bence. Bu söylediklerimi yapıyor muyum derseniz çoğu zaman yapmıyorum , malum vakit darlığı vs.

    Ancak hepsinden önemli olan bence motorun sağlığı açısından bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılması , gereksiz yere de motoru fazla sıkıştırmamak..
    İlk çalıştırmada motor buz gibi soğuk ise ve doğrudan yokuşta kalkış olacak ise kesinlikle en az 20 saniye beklemekte yarar var, zaten motor devrinin ve anlık yakıt tüketiminin geçici yüksek oluş değerlerinden durum anlaşılıyor.
  38. #19
       Passatcc Nickli Üyeden Alıntı
    Klasik tavsiyeler var bu konuda , en çok söylenen şey uzun kullanımlardan sonra bir dakikaya yakın motoru rölantide çalıştırdıktan sonra stop etmek .
    Ama yine çok söylenen fakat bazılarınında aksini söylediği bir şey var . İlk çalıştırmada soğuk motoru bir süre yine rölantide çalıştırıp hareket etmeyi tavsiye edenlerin yanı sıra bir kesimde bunun gereksiz olduğunu söylüyor . Yani marşa basıp hareket etmenin sorun yaratmayacağını .
    Ama motordaki yağlamanın tamamlanması için mantıken bir süre beklemek faydalı gibi görünüyor bence. Bu söylediklerimi yapıyor muyum derseniz çoğu zaman yapmıyorum , malum vakit darlığı vs.

    Ancak hepsinden önemli olan bence motorun sağlığı açısından bakımlarının zamanında ve eksiksiz yapılması , gereksiz yere de motoru fazla sıkıştırmamak..
    İlk çalıştırmada motor buz gibi soğuk ise ve doğrudan yokuşta kalkış olacak ise kesinlikle en az 20 saniye beklemekte yarar var, zaten motor devrinin ve anlık yakıt tüketiminin geçici yüksek oluş değerlerinden durum anlaşılıyor.

  39. offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Sercan Ağaoğlu
    Üyelik Tarihi
    17/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    32
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    19.615
    34 JB 0257

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Herkes gerekli bilgileri paylamışmış zaten dikkat edildiğinde uzun vadede bir problem yaşamazsınız
  40. #20
    Herkes gerekli bilgileri paylamışmış zaten dikkat edildiğinde uzun vadede bir problem yaşamazsınız

  41. offline
    bursaerdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Erdem
    Üyelik Tarihi
    17/05/2012
    Yer
    türkiye
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    112

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    beyler geçende forumda paylaşılan bir videoda turbonun uzun ömürlü olması için diyordu ki "araç stop edilmeden önce kesinlikle en az 5 saniye beklemek lazım. aksi halde turbo ömrünü azaltır, turboya zarar verir". Şimdi bizim arabalarda start-stop olayı var bazen kontağı kapatmak istediğimde araç durunca zaten start-stop a geçiyor, ondan sonra da anahtarı yerinden çıkarmak kalıyor. Şimdi start-stop olayı dolayısıyla turbo zarar görüyor mu görmüyor mu? Selamlar, sevgiler.
  42. #21
    beyler geçende forumda paylaşılan bir videoda turbonun uzun ömürlü olması için diyordu ki "araç stop edilmeden önce kesinlikle en az 5 saniye beklemek lazım. aksi halde turbo ömrünü azaltır, turboya zarar verir". Şimdi bizim arabalarda start-stop olayı var bazen kontağı kapatmak istediğimde araç durunca zaten start-stop a geçiyor, ondan sonra da anahtarı yerinden çıkarmak kalıyor. Şimdi start-stop olayı dolayısıyla turbo zarar görüyor mu görmüyor mu? Selamlar, sevgiler.

  43. offline
    Passait - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    H.Sait
    Üyelik Tarihi
    04/01/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    2.170

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Start-Stop devredeyken sistem çalışıp Turbo yağlamaya devam ediyor deniliyor ? Bencede VW mühendisleri bunu akıl etmiştir illaki ama, Ben arabaya biner binmez ilk yaptığım şey S-S yi devre dışı bırakmak.Hala alışamadım çalışma mantığına
  44. #22
    Start-Stop devredeyken sistem çalışıp Turbo yağlamaya devam ediyor deniliyor ? Bencede VW mühendisleri bunu akıl etmiştir illaki ama, Ben arabaya biner binmez ilk yaptığım şey S-S yi devre dışı bırakmak.Hala alışamadım çalışma mantığına

  45. offline
    Thief - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    cevdet
    Üyelik Tarihi
    22/11/2012
    Yer
    İstanbul-Elbistan
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.805

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    turbo timer gerek devirli kullanmak gerek bakımı duzenli ypmk grk
  46. #23
    turbo timer gerek devirli kullanmak gerek bakımı duzenli ypmk grk

  47. offline
    bursaerdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Erdem
    Üyelik Tarihi
    17/05/2012
    Yer
    türkiye
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    112

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    eğer start stop devredeyken yağlama devam ediyorsa sorun yok. aksiyse vw kendi geliştirdiği teknolojiyle turboyu bizzat kendisi bitirecek yoksa.
  48. #24
    eğer start stop devredeyken yağlama devam ediyorsa sorun yok. aksiyse vw kendi geliştirdiği teknolojiyle turboyu bizzat kendisi bitirecek yoksa.

  49. offline
    alperacara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    alper
    Üyelik Tarihi
    08/02/2015
    Yer
    sakarya
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    65

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       bursaerdem Nickli Üyeden Alıntı
    beyler geçende forumda paylaşılan bir videoda turbonun uzun ömürlü olması için diyordu ki "araç stop edilmeden önce kesinlikle en az 5 saniye beklemek lazım. aksi halde turbo ömrünü azaltır, turboya zarar verir". Şimdi bizim arabalarda start-stop olayı var bazen kontağı kapatmak istediğimde araç durunca zaten start-stop a geçiyor, ondan sonra da anahtarı yerinden çıkarmak kalıyor. Şimdi start-stop olayı dolayısıyla turbo zarar görüyor mu görmüyor mu? Selamlar, sevgiler.

    güzel soru,
    aracı park etmek istediğinde, 1-2 dk rolantide çalıştırayım desen de yapamıyorsun,,,
    1-2 dk rolantide çalıştırmak için boşa alıp elektronik parkı çekmek gerek,,
  50. #25
       bursaerdem Nickli Üyeden Alıntı
    beyler geçende forumda paylaşılan bir videoda turbonun uzun ömürlü olması için diyordu ki "araç stop edilmeden önce kesinlikle en az 5 saniye beklemek lazım. aksi halde turbo ömrünü azaltır, turboya zarar verir". Şimdi bizim arabalarda start-stop olayı var bazen kontağı kapatmak istediğimde araç durunca zaten start-stop a geçiyor, ondan sonra da anahtarı yerinden çıkarmak kalıyor. Şimdi start-stop olayı dolayısıyla turbo zarar görüyor mu görmüyor mu? Selamlar, sevgiler.

    güzel soru,
    aracı park etmek istediğinde, 1-2 dk rolantide çalıştırayım desen de yapamıyorsun,,,
    1-2 dk rolantide çalıştırmak için boşa alıp elektronik parkı çekmek gerek,,

  51. offline
    alperacara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    alper
    Üyelik Tarihi
    08/02/2015
    Yer
    sakarya
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    65

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       alperacara Nickli Üyeden Alıntı
    güzel soru,
    aracı park etmek istediğinde, 1-2 dk rolantide çalıştırayım desen de yapamıyorsun,,,
    1-2 dk rolantide çalıştırmak için boşa alıp elektronik parkı çekmek gerek,,

    aracımı aldığımdan beri çok fazla uzun yol yapmadım, sakarya-izmit arasında e-5 de , 30-35 km gittikten sonra izmit girişinde kırmızı ışıklarda durduğumda start-stop un devre dışı olduğunu gördüm, araç kırmızıda beklerken stop etmedi,belki bu olay turbo nun yağlanması veya stop etmeden önce bir miktar motorun çalıştırılması ile alakalı bir önlem olabilir,,
  52. #26
       alperacara Nickli Üyeden Alıntı
    güzel soru,
    aracı park etmek istediğinde, 1-2 dk rolantide çalıştırayım desen de yapamıyorsun,,,
    1-2 dk rolantide çalıştırmak için boşa alıp elektronik parkı çekmek gerek,,

    aracımı aldığımdan beri çok fazla uzun yol yapmadım, sakarya-izmit arasında e-5 de , 30-35 km gittikten sonra izmit girişinde kırmızı ışıklarda durduğumda start-stop un devre dışı olduğunu gördüm, araç kırmızıda beklerken stop etmedi,belki bu olay turbo nun yağlanması veya stop etmeden önce bir miktar motorun çalıştırılması ile alakalı bir önlem olabilir,,

  53. offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    27/01/2015
    Yer
    --
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.012

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

    Abdüssamed arkadaşımız, olayı gayet güzel ve net bir şekilde özetlemiş.
    Aracımı (2014, TDI B7 Manuel), Allah nasip ederse, çok uzun yıllar kullanmayı planlayarak aldığımdan dolayı, özellikle dizel motor ömrü konusunu araştırmıştım. Yorumsuz olarak, aracın resmi el kitabında yazılanları, ilave olarak, aktarayım.
    Motorun ömrü için ilk 1500 km'de "rodaj" konusu detaylı anlatılıyor.
    Aracı çalıştırır çalıştırmaz gidebilirsiniz fakat motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve
    uzun süreli ve yük altında (yüksek devirde) kullanımlardan sonra stop etmeden önce 2 dk. rölantide çalıştırın diye yazıyor.
    Diğer bahsettiği konular ise bakım/yağ aralıklarına uyulması, çok düşük devirli kullanımlardan kaçınılmasını öneriyor.

    Start/Stop'u ise araca biner binmez iptal ediyorum. Hatta artık refleks haline geldi, aklıma bile gelmeden elim direk off tuşuna gidiyor. Bence tamamen gereksiz ve uzun vadede arıza çıkarmaya aday bir sistem. Elimde olsa komple iptal edeceğim. Off düğmesine basa basa düğme parladı.
  54. #27
    Abdüssamed arkadaşımız, olayı gayet güzel ve net bir şekilde özetlemiş.
    Aracımı (2014, TDI B7 Manuel), Allah nasip ederse, çok uzun yıllar kullanmayı planlayarak aldığımdan dolayı, özellikle dizel motor ömrü konusunu araştırmıştım. Yorumsuz olarak, aracın resmi el kitabında yazılanları, ilave olarak, aktarayım.
    Motorun ömrü için ilk 1500 km'de "rodaj" konusu detaylı anlatılıyor.
    Aracı çalıştırır çalıştırmaz gidebilirsiniz fakat motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve
    uzun süreli ve yük altında (yüksek devirde) kullanımlardan sonra stop etmeden önce 2 dk. rölantide çalıştırın diye yazıyor.
    Diğer bahsettiği konular ise bakım/yağ aralıklarına uyulması, çok düşük devirli kullanımlardan kaçınılmasını öneriyor.

    Start/Stop'u ise araca biner binmez iptal ediyorum. Hatta artık refleks haline geldi, aklıma bile gelmeden elim direk off tuşuna gidiyor. Bence tamamen gereksiz ve uzun vadede arıza çıkarmaya aday bir sistem. Elimde olsa komple iptal edeceğim. Off düğmesine basa basa düğme parladı.

  55. offline
    yasin3866 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    yasin
    Üyelik Tarihi
    26/12/2014
    Yer
    zimbabwe
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.404

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       Mercator Nickli Üyeden Alıntı
    Abdüssamed arkadaşımız, olayı gayet güzel ve net bir şekilde özetlemiş.
    Aracımı (2014, TDI B7 Manuel), Allah nasip ederse, çok uzun yıllar kullanmayı planlayarak aldığımdan dolayı, özellikle dizel motor ömrü konusunu araştırmıştım. Yorumsuz olarak, aracın resmi el kitabında yazılanları, ilave olarak, aktarayım.
    Motorun ömrü için ilk 1500 km'de "rodaj" konusu detaylı anlatılıyor.
    Aracı çalıştırır çalıştırmaz gidebilirsiniz fakat motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve
    uzun süreli ve yük altında (yüksek devirde) kullanımlardan sonra stop etmeden önce 2 dk. rölantide çalıştırın diye yazıyor.
    Diğer bahsettiği konular ise bakım/yağ aralıklarına uyulması, çok düşük devirli kullanımlardan kaçınılmasını öneriyor.

    Start/Stop'u ise araca biner binmez iptal ediyorum. Hatta artık refleks haline geldi, aklıma bile gelmeden elim direk off tuşuna gidiyor. Bence tamamen gereksiz ve uzun vadede arıza çıkarmaya aday bir sistem. Elimde olsa komple iptal edeceğim. Off düğmesine basa basa düğme parladı.
    B8 tdi kullanıcısı olarak start stop konusunda sizinle aynı şekilde kullanıyorum. Araç 58binde . Start stop hiç kullanmadim. Araç çalışıyor. El freni indirip start stopuu iptal edip devam ediyorum. Sabah hava sıcaklığı sıfırın altında ise yarım kontak yapıyor ışıklar sonunce kapatıyorum aracı. Sonra 2.kez yarım kontak yapıp ışıklar kapandığında calistiriyorum. Hava çok cok soğuksa bu işlemi 3kez tekrar ediyorum
  56. #28
       Mercator Nickli Üyeden Alıntı
    Abdüssamed arkadaşımız, olayı gayet güzel ve net bir şekilde özetlemiş.
    Aracımı (2014, TDI B7 Manuel), Allah nasip ederse, çok uzun yıllar kullanmayı planlayarak aldığımdan dolayı, özellikle dizel motor ömrü konusunu araştırmıştım. Yorumsuz olarak, aracın resmi el kitabında yazılanları, ilave olarak, aktarayım.
    Motorun ömrü için ilk 1500 km'de "rodaj" konusu detaylı anlatılıyor.
    Aracı çalıştırır çalıştırmaz gidebilirsiniz fakat motor ısınmadan yüksek devirlere çıkmayın ve
    uzun süreli ve yük altında (yüksek devirde) kullanımlardan sonra stop etmeden önce 2 dk. rölantide çalıştırın diye yazıyor.
    Diğer bahsettiği konular ise bakım/yağ aralıklarına uyulması, çok düşük devirli kullanımlardan kaçınılmasını öneriyor.

    Start/Stop'u ise araca biner binmez iptal ediyorum. Hatta artık refleks haline geldi, aklıma bile gelmeden elim direk off tuşuna gidiyor. Bence tamamen gereksiz ve uzun vadede arıza çıkarmaya aday bir sistem. Elimde olsa komple iptal edeceğim. Off düğmesine basa basa düğme parladı.
    B8 tdi kullanıcısı olarak start stop konusunda sizinle aynı şekilde kullanıyorum. Araç 58binde . Start stop hiç kullanmadim. Araç çalışıyor. El freni indirip start stopuu iptal edip devam ediyorum. Sabah hava sıcaklığı sıfırın altında ise yarım kontak yapıyor ışıklar sonunce kapatıyorum aracı. Sonra 2.kez yarım kontak yapıp ışıklar kapandığında calistiriyorum. Hava çok cok soğuksa bu işlemi 3kez tekrar ediyorum

  57. offline
    Mercator - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hüseyin
    Üyelik Tarihi
    27/01/2015
    Yer
    --
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.012

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       yasin3866 Nickli Üyeden Alıntı
    B8 tdi kullanıcısı olarak start stop konusunda sizinle aynı şekilde kullanıyorum. Araç 58binde . Start stop hiç kullanmadim. Araç çalışıyor. El freni indirip start stopuu iptal edip devam ediyorum. Sabah hava sıcaklığı sıfırın altında ise yarım kontak yapıyor ışıklar sonunce kapatıyorum aracı. Sonra 2.kez yarım kontak yapıp ışıklar kapandığında calistiriyorum. Hava çok cok soğuksa bu işlemi 3kez tekrar ediyorum
    Yasin hocam niçin 2 veya 3 defa yarım kontak yapıp aracı sonra çalıştırıyorsunuz, böyle bir şeye gerek var mı ?
  58. #29
       yasin3866 Nickli Üyeden Alıntı
    B8 tdi kullanıcısı olarak start stop konusunda sizinle aynı şekilde kullanıyorum. Araç 58binde . Start stop hiç kullanmadim. Araç çalışıyor. El freni indirip start stopuu iptal edip devam ediyorum. Sabah hava sıcaklığı sıfırın altında ise yarım kontak yapıyor ışıklar sonunce kapatıyorum aracı. Sonra 2.kez yarım kontak yapıp ışıklar kapandığında calistiriyorum. Hava çok cok soğuksa bu işlemi 3kez tekrar ediyorum
    Yasin hocam niçin 2 veya 3 defa yarım kontak yapıp aracı sonra çalıştırıyorsunuz, böyle bir şeye gerek var mı ?

  59. offline
    yasin3866 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    yasin
    Üyelik Tarihi
    26/12/2014
    Yer
    zimbabwe
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.404

    Cevap: Turbo ve motorun uzun ömürlü olması için ku

       Mercator Nickli Üyeden Alıntı
    Yasin hocam niçin 2 veya 3 defa yarım kontak yapıp aracı sonra çalıştırıyorsunuz, böyle bir şeye gerek var mı ?
    Net faydası var mı bilmiyorum ama benim gözlemlediğim; bu şekilde yapıp calistirdigimda özellikle aşırı düşük sıcaklıklarda cok daha rahat çalışıyor. Diğer türlü çok gürültülü mars alıyor yada zaman zaman çalışmıyor
  60. #30
       Mercator Nickli Üyeden Alıntı
    Yasin hocam niçin 2 veya 3 defa yarım kontak yapıp aracı sonra çalıştırıyorsunuz, böyle bir şeye gerek var mı ?
    Net faydası var mı bilmiyorum ama benim gözlemlediğim; bu şekilde yapıp calistirdigimda özellikle aşırı düşük sıcaklıklarda cok daha rahat çalışıyor. Diğer türlü çok gürültülü mars alıyor yada zaman zaman çalışmıyor

12 Son