aracımı bu şekılde yapabılırmıyım
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
aracımı bu şekılde yapabılırmıyım
İstense daha da fazla tork elde edilebilir, ancak üreticiler, motorun verimliliği, yakıt ekonomisi, performansın hangi amaçla (ilk hızlanma, ara hızlanma, son hız) kullanılacağı gibi bir çok etmenden dolayı beygir gücü ve tork oranlarını belirliyorlar. Daha sonra chip tuning ya da box benzeri uygulamalarla bu oranlar ayarlanabiliyor, artırılabiliyor, artırma mesela sadece beygir gücü, ya da sadece çekiş gücü gibi alanlarda da yapılabiliyor. Fakat üreticilerin elde ettiği değerler genelde nominal değerler olduğu için hiç bir üretici bu tarz bir uygulamaya onay vermiyor.Ben yardımcı olmaya çalışayım;
Passat 1.4 TSi 122 hp - 200 nm
Passat 1.6 MPi 102 hp - 148 nm
Mondeo 1.6 Ti-VCT 125 hp - 160 nm (yeni makyajlı kasada 120 hp)
Mondeo'yu da şundan koydum, hp olarak Passat 1.4 TSi'den üstün gibi. Ama herşey hp değil işte. Tork, yani çekiş gücü olarak 1.4 TSi, diğer iki aracı da havada karada tokatlıyor; hem ilk hızlanma, hem ara hızlanma, hem de yakıt tüketiminde.
Turbo'dan dolayı gelen çekiş gücü nedeniyle TSi , MPi'yi de her manada geçiyor.
Şöyle de düşünebiliriz, cılız ama çevik mi daha iyi gider, yoksa içi dolu fakat yapılı olan mı; 1.4 Tsi mesela Mondeo'daki motora nazaran hafif cılızmış gibi görünse de içerden gelen güçten dolayı esip gürlüyor, gürlediği gibi az da yakıyor.
Dergi arşivimde, Mondeo 1.6 -Passat 1.4 TSi karşılaştırmalı testi vardı, gecenin şu saatinde bulamam şimdi, ama orada yazdığı ve benim de hatırladığım kadarıyla Mondeo yaklaşık bir litre kadar da fazla yakıt tüketiyordu. Yeni Avensis 1.6 da Mondeo'dan fazla tüketiyor. Ama Mondeo da güzel araba, Passat'tan önce o da planlarım arasındaydı, Passat nasip oldu.
Dilimin döndüğü kadarıyla bilmiyorum anlatabildim mi? Hayırlı kandiller ve hayırlı geceler...
Passat'ta kullanılan 1.4 motor aslında Polo'da kullanılan motorla tıpatıp aynısıdır. Bu motorun normal değerleri 80 hp-132 nm iken Passat'ta küçük bir oynamayla tek turbo şarjla 122 hp-200 nm'ye çıkarılmış. Bu motora, turbo kullanılmadan chip uygulamasıyla da % 10-15 arası bir güç artışı yapılabilir, ancak fabrika garantisi gözardı ediliyor böyle bir durumda. Aynı motor, önceki kasa Jetta'da çift şarjla (turbo ve kompresor) 170 hp-240 nm'ye de çıkarılmıştı.
TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER hakkında daha geniş bilgi için DH'deki şu linki okuyabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_38360434//tm.htm
İstense daha da fazla tork elde edilebilir, ancak üreticiler, motorun verimliliği, yakıt ekonomisi, performansın hangi amaçla (ilk hızlanma, ara hızlanma, son hız) kullanılacağı gibi bir çok etmenden dolayı beygir gücü ve tork oranlarını belirliyorlar. Daha sonra chip tuning ya da box benzeri uygulamalarla bu oranlar ayarlanabiliyor, artırılabiliyor, artırma mesela sadece beygir gücü, ya da sadece çekiş gücü gibi alanlarda da yapılabiliyor. Fakat üreticilerin elde ettiği değerler genelde nominal değerler olduğu için hiç bir üretici bu tarz bir uygulamaya onay vermiyor.Ben yardımcı olmaya çalışayım;
Passat 1.4 TSi 122 hp - 200 nm
Passat 1.6 MPi 102 hp - 148 nm
Mondeo 1.6 Ti-VCT 125 hp - 160 nm (yeni makyajlı kasada 120 hp)
Mondeo'yu da şundan koydum, hp olarak Passat 1.4 TSi'den üstün gibi. Ama herşey hp değil işte. Tork, yani çekiş gücü olarak 1.4 TSi, diğer iki aracı da havada karada tokatlıyor; hem ilk hızlanma, hem ara hızlanma, hem de yakıt tüketiminde.
Turbo'dan dolayı gelen çekiş gücü nedeniyle TSi , MPi'yi de her manada geçiyor.
Şöyle de düşünebiliriz, cılız ama çevik mi daha iyi gider, yoksa içi dolu fakat yapılı olan mı; 1.4 Tsi mesela Mondeo'daki motora nazaran hafif cılızmış gibi görünse de içerden gelen güçten dolayı esip gürlüyor, gürlediği gibi az da yakıyor.
Dergi arşivimde, Mondeo 1.6 -Passat 1.4 TSi karşılaştırmalı testi vardı, gecenin şu saatinde bulamam şimdi, ama orada yazdığı ve benim de hatırladığım kadarıyla Mondeo yaklaşık bir litre kadar da fazla yakıt tüketiyordu. Yeni Avensis 1.6 da Mondeo'dan fazla tüketiyor. Ama Mondeo da güzel araba, Passat'tan önce o da planlarım arasındaydı, Passat nasip oldu.
Dilimin döndüğü kadarıyla bilmiyorum anlatabildim mi? Hayırlı kandiller ve hayırlı geceler...
Passat'ta kullanılan 1.4 motor aslında Polo'da kullanılan motorla tıpatıp aynısıdır. Bu motorun normal değerleri 80 hp-132 nm iken Passat'ta küçük bir oynamayla tek turbo şarjla 122 hp-200 nm'ye çıkarılmış. Bu motora, turbo kullanılmadan chip uygulamasıyla da % 10-15 arası bir güç artışı yapılabilir, ancak fabrika garantisi gözardı ediliyor böyle bir durumda. Aynı motor, önceki kasa Jetta'da çift şarjla (turbo ve kompresor) 170 hp-240 nm'ye de çıkarılmıştı.
TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER hakkında daha geniş bilgi için DH'deki şu linki okuyabilirsiniz.
http://forum.donanimhaber.com/m_38360434//tm.htm
Vallaha bilmiyorum fsi lere lpg takilicagini.Almanyaya gidince kendime passat 2.0 fsi trendline+prinsVSI lpg taktiricam
Vallaha bilmiyorum fsi lere lpg takilicagini.Almanyaya gidince kendime passat 2.0 fsi trendline+prinsVSI lpg taktiricam
Bir de motordan elde edilen güç olayı, teknolojiyle de alakalı. İhtiyarlar bilirler; bir zamanlar Renault'nun muhteşem ve efsane bir aracı vardı, Concorde diye. Hemen her kaymakam ve vali, hatta milletvekili bundan mutlaka geçmiştir. Bu araç 2000 cc idi ve 110 hp idi.
Bir de motordan elde edilen güç olayı, teknolojiyle de alakalı. İhtiyarlar bilirler; bir zamanlar Renault'nun muhteşem ve efsane bir aracı vardı, Concorde diye. Hemen her kaymakam ve vali, hatta milletvekili bundan mutlaka geçmiştir. Bu araç 2000 cc idi ve 110 hp idi.
benim yazdıkalrım gorunmuyormu arkadaşlarr ????
Böyle tunnig body kiti cikmadi daha
Böyle tunnig body kiti cikmadi daha
Benim 98 mazda 626 vardı. O da 2000 motor ama 115 beygirBir de motordan elde edilen güç olayı, teknolojiyle de alakalı. İhtiyarlar bilirler; bir zamanlar Renault'nun muhteşem ve efsane bir aracı vardı, Concorde diye. Hemen her kaymakam ve vali, hatta milletvekili bundan mutlaka geçmiştir. Bu araç 2000 cc idi ve 110 hp idi.Ondan inip passata binince gerçek 2000 motoru görmüş oldum.
Benim 98 mazda 626 vardı. O da 2000 motor ama 115 beygirBir de motordan elde edilen güç olayı, teknolojiyle de alakalı. İhtiyarlar bilirler; bir zamanlar Renault'nun muhteşem ve efsane bir aracı vardı, Concorde diye. Hemen her kaymakam ve vali, hatta milletvekili bundan mutlaka geçmiştir. Bu araç 2000 cc idi ve 110 hp idi.Ondan inip passata binince gerçek 2000 motoru görmüş oldum.
Erden17
LPG uygulamasi 10 numara olmus almanyaya gidince bende öyle yapicam
Erden17
LPG uygulamasi 10 numara olmus almanyaya gidince bende öyle yapicam
Erden17
LPG uygulamasi 10 numara olmus almanyaya gidince bende öyle yapicam
Erden17
LPG uygulamasi 10 numara olmus almanyaya gidince bende öyle yapicam
yane yaptıramıyacakmıyımpekı ne yapmamı tavsiye edersınız kesınlıkle bı degışıklıkl yapmak ıstıyorumm...
yane yaptıramıyacakmıyımpekı ne yapmamı tavsiye edersınız kesınlıkle bı degışıklıkl yapmak ıstıyorumm...
Niğde de yaşagığımdan dolayı ilk benim araca uyguladılar bu lpg işini. Çok gururluyumÖncülük ediyorum herkese. İlk yaptıkları için kar payı da almamışlardı. Arabanın motorunu dağıtma ihtimalleri de vardı ama ben yılmadım
![]()
Niğde de yaşagığımdan dolayı ilk benim araca uyguladılar bu lpg işini. Çok gururluyumÖncülük ediyorum herkese. İlk yaptıkları için kar payı da almamışlardı. Arabanın motorunu dağıtma ihtimalleri de vardı ama ben yılmadım
![]()
çok teşkür ederim açıklamalar ve ilginiz için....
Ben pek sevmedim s5 jantı daha güzel
http://img43.imageshack.us/img43/9161/s52f.jpg
Ben pek sevmedim s5 jantı daha güzel
http://img43.imageshack.us/img43/9161/s52f.jpg
Dizeli götür burdakiler yeni alsın![]()
Nası ya. Brc de oluyo o kit değil mi![]()