Lsd diferansiyel kilidi takarsaniz sorun ortadan kalkar.
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
bizim Eski Passatta Yapıyordu İbizada Yapıyor :D Bunu Yapmayan Arabada Sıkıntı var Diyelim :D Bizde Sıkıntı Yok :D Herşey Olması Gerektiği gibi Sakin ol Yasin![]()
bizim Eski Passatta Yapıyordu İbizada Yapıyor :D Bunu Yapmayan Arabada Sıkıntı var Diyelim :D Bizde Sıkıntı Yok :D Herşey Olması Gerektiği gibi Sakin ol Yasin![]()
Lsd diferansiyel kilidi takarsaniz sorun ortadan kalkar.
O zaman bu VW nin artik opsiyon olarak koydugu XDS Diferensiyal olayi iyi birseymis. Mantikli bir teori argun ustam tesekkür ederim.
O zaman bu VW nin artik opsiyon olarak koydugu XDS Diferensiyal olayi iyi birseymis. Mantikli bir teori argun ustam tesekkür ederim.
bende de sert dönüşlerde ve kavrama esnasında bu sesten daha kötü bir ses resmen dişli sürtünmesi sesi geliyor,uykularım kaçıyor. doğuşa gittim ustayla gezdik sesi duyamadık ama şimdi sesin nasıl çıkartılacağını buldum, bir ara gidip baktırcam.
bende de sert dönüşlerde ve kavrama esnasında bu sesten daha kötü bir ses resmen dişli sürtünmesi sesi geliyor,uykularım kaçıyor. doğuşa gittim ustayla gezdik sesi duyamadık ama şimdi sesin nasıl çıkartılacağını buldum, bir ara gidip baktırcam.
yalnız benimki patinaj esnasında değil ve esp lambası yanmıyor...sert dönüş esnasında ve kavrama olması gerekiyor.
yalnız benimki patinaj esnasında değil ve esp lambası yanmıyor...sert dönüş esnasında ve kavrama olması gerekiyor.
Motor kulagı kırık falan olmasınbende de sert dönüşlerde ve kavrama esnasında bu sesten daha kötü bir ses resmen dişli sürtünmesi sesi geliyor,uykularım kaçıyor. doğuşa gittim ustayla gezdik sesi duyamadık ama şimdi sesin nasıl çıkartılacağını buldum, bir ara gidip baktırcam.![]()
Motor kulagı kırık falan olmasınbende de sert dönüşlerde ve kavrama esnasında bu sesten daha kötü bir ses resmen dişli sürtünmesi sesi geliyor,uykularım kaçıyor. doğuşa gittim ustayla gezdik sesi duyamadık ama şimdi sesin nasıl çıkartılacağını buldum, bir ara gidip baktırcam.![]()
dsg şanzımanlarda patinaja kalktımı araba esp hemen devreye girdiğinde tak tak tak vurmaya başlyıor, sanıyorsam birçok dsg kullanıcısında vardır bu sorun. Bizede motor sanki yerinden oynuyormuş gibi geliyor. Araç kendi gaz kestirdiği için sarsıntılı oluyor bence motor kulaklarında birşey yoktur ancak yinede içiniz ferah olsun derseniz gidin bi gösterin serviste![]()
dsg şanzımanlarda patinaja kalktımı araba esp hemen devreye girdiğinde tak tak tak vurmaya başlyıor, sanıyorsam birçok dsg kullanıcısında vardır bu sorun. Bizede motor sanki yerinden oynuyormuş gibi geliyor. Araç kendi gaz kestirdiği için sarsıntılı oluyor bence motor kulaklarında birşey yoktur ancak yinede içiniz ferah olsun derseniz gidin bi gösterin serviste![]()
Manuelde de aynısı oluyor çek bırak yaptığı için tak tak sesi duyuluyordsg şanzımanlarda patinaja kalktımı araba esp hemen devreye girdiğinde tak tak tak vurmaya başlyıor, sanıyorsam birçok dsg kullanıcısında vardır bu sorun. Bizede motor sanki yerinden oynuyormuş gibi geliyor. Araç kendi gaz kestirdiği için sarsıntılı oluyor bence motor kulaklarında birşey yoktur ancak yinede içiniz ferah olsun derseniz gidin bi gösterin serviste![]()
![]()
Manuelde de aynısı oluyor çek bırak yaptığı için tak tak sesi duyuluyordsg şanzımanlarda patinaja kalktımı araba esp hemen devreye girdiğinde tak tak tak vurmaya başlyıor, sanıyorsam birçok dsg kullanıcısında vardır bu sorun. Bizede motor sanki yerinden oynuyormuş gibi geliyor. Araç kendi gaz kestirdiği için sarsıntılı oluyor bence motor kulaklarında birşey yoktur ancak yinede içiniz ferah olsun derseniz gidin bi gösterin serviste![]()
![]()
Ben Bugün İlk 100mt. ESP Kapattım ve Yüklendim, Dedim Araba Ruhunu Teslim Ediyor Tak Tuk Bam Lastiklere Nasıl Yükleniyor Yani Çok Normal![]()
Ben Bugün İlk 100mt. ESP Kapattım ve Yüklendim, Dedim Araba Ruhunu Teslim Ediyor Tak Tuk Bam Lastiklere Nasıl Yükleniyor Yani Çok Normal![]()
Utku kardeşim araç manuel ve direksiyon 3/4 turda kavrama esnasında yapması ilginç.
Utku kardeşim araç manuel ve direksiyon 3/4 turda kavrama esnasında yapması ilginç.
motor kulağı kırık olsa düz sert kalkışlarda da bir anormallik olması gerekmez mi? valla bilemedim...
motor kulağı kırık olsa düz sert kalkışlarda da bir anormallik olması gerekmez mi? valla bilemedim...
internette bu konuyu araştırım biraz.bazı yorumlar amortisör motor ve şanzıman kulaklarının kontrol edilmesi gerektiği bazı yorumlarda da normal olduğu yazılmış.
esp devrede değilken hiçbiri yapmıyor ama.
bende buna çok gıcık oluyorum ama galiba normal bi daha ki bakıma bunu da yazdım bi soracam.hatta deneticem.
zaten amortisörlerde problem var gibi taktuk ediyor.bunuda sıkıştırırım araya..
internette bu konuyu araştırım biraz.bazı yorumlar amortisör motor ve şanzıman kulaklarının kontrol edilmesi gerektiği bazı yorumlarda da normal olduğu yazılmış.
esp devrede değilken hiçbiri yapmıyor ama.
bende buna çok gıcık oluyorum ama galiba normal bi daha ki bakıma bunu da yazdım bi soracam.hatta deneticem.
zaten amortisörlerde problem var gibi taktuk ediyor.bunuda sıkıştırırım araya..
Şimdi olay şöyle.Araba malum 150 hp ve 330nm tork oluncaASR ışığında çok rahat görebiliyorum.Yanlız bu ses nasıl oluyor ?
Araç kuru zeminde iken istediği kadar ASR Devreye girsin,Hatta bazen virajdayken köklüyorum Gazı ha basmışım ha basmamışım ASR engelleyip duruyor.Lakin hiçbir patırtı kütürtü yok.Taaki yer ıslak olduğu zaman önce ASR'yi yakıyor eğer biraz daha gaza basarsam tak tak tak.
Benim anladığım eğer az bir kayma varsa gaz pedalından ayak çekilmiş gibi davranıyor,eğer çok aşırı bir kayma varsa ABS yi devreye sokarak tak tak lastiklerin daha hızlı dönmesini engelliyor...
Misal burası kuru ve hiç takırtı yok
Şimdi olay şöyle.Araba malum 150 hp ve 330nm tork oluncaASR ışığında çok rahat görebiliyorum.Yanlız bu ses nasıl oluyor ?
Araç kuru zeminde iken istediği kadar ASR Devreye girsin,Hatta bazen virajdayken köklüyorum Gazı ha basmışım ha basmamışım ASR engelleyip duruyor.Lakin hiçbir patırtı kütürtü yok.Taaki yer ıslak olduğu zaman önce ASR'yi yakıyor eğer biraz daha gaza basarsam tak tak tak.
Benim anladığım eğer az bir kayma varsa gaz pedalından ayak çekilmiş gibi davranıyor,eğer çok aşırı bir kayma varsa ABS yi devreye sokarak tak tak lastiklerin daha hızlı dönmesini engelliyor...
Misal burası kuru ve hiç takırtı yok
Abi sende hiç devam etmiyor ki direk gaz kesiyorBizim her iki araçta birden gaz kesmiyor pata küte pata küte ses geliyor ondan sonra kesiyor
![]()
Abi sende hiç devam etmiyor ki direk gaz kesiyorBizim her iki araçta birden gaz kesmiyor pata küte pata küte ses geliyor ondan sonra kesiyor
![]()
meraketme yasin.benimarabadada aynı şey oluyor.zannedersem lastikle ilgili değil.benim lastikler daha 16000km.de.aynı şeyi insignia dada yaşıyordum.herhalde antipatinaj devreye giriyor.
meraketme yasin.benimarabadada aynı şey oluyor.zannedersem lastikle ilgili değil.benim lastikler daha 16000km.de.aynı şeyi insignia dada yaşıyordum.herhalde antipatinaj devreye giriyor.
ben bunu ilk amcamın sharan'ında gördüm aracı her kullandığımda gaza abandıkça oluyodu ASR nin devreye girmesiymiş meğer..benim passatta da oluyor normal sanırım..
ben bunu ilk amcamın sharan'ında gördüm aracı her kullandığımda gaza abandıkça oluyodu ASR nin devreye girmesiymiş meğer..benim passatta da oluyor normal sanırım..
ben de asr lambası yanmıyor bu sese benziyor ama dönüşlerde oluyor,düz yolda yok.
ben de asr lambası yanmıyor bu sese benziyor ama dönüşlerde oluyor,düz yolda yok.
Eğer direksiyonu kırdığınızda ve dönme esnasında takır tukur ses geliyorsa büyük ihtimalle aks kafasının üzerinde bulunan kauçuk yırtılmış ve su almıştır. Bu yüzdende artık takur tukur ses yapar. Direksiyonu düz tutup gittiğinizde ise bu sesi duymassınız.
Birde bu patinaj çekerken sarsılma ve tak tak vurma olayı benim 99 modelde bile var :D Toprak ve yokuşlu bir yol çıkarken gaza biraz daha bastığınızda bunu hemen yapmaya başlıyor :D
Eğer direksiyonu kırdığınızda ve dönme esnasında takır tukur ses geliyorsa büyük ihtimalle aks kafasının üzerinde bulunan kauçuk yırtılmış ve su almıştır. Bu yüzdende artık takur tukur ses yapar. Direksiyonu düz tutup gittiğinizde ise bu sesi duymassınız.
Birde bu patinaj çekerken sarsılma ve tak tak vurma olayı benim 99 modelde bile var :D Toprak ve yokuşlu bir yol çıkarken gaza biraz daha bastığınızda bunu hemen yapmaya başlıyor :D
ESP'de devreye giriyor olabilir onun patırtısı kütürtüsüde olabilir virajlarda iken...Eğer direksiyonu kırdığınızda ve dönme esnasında takır tukur ses geliyorsa büyük ihtimalle aks kafasının üzerinde bulunan kauçuk yırtılmış ve su almıştır. Bu yüzdende artık takur tukur ses yapar. Direksiyonu düz tutup gittiğinizde ise bu sesi duymassınız.
Birde bu patinaj çekerken sarsılma ve tak tak vurma olayı benim 99 modelde bile var :D Toprak ve yokuşlu bir yol çıkarken gaza biraz daha bastığınızda bunu hemen yapmaya başlıyor :D
ESP'de devreye giriyor olabilir onun patırtısı kütürtüsüde olabilir virajlarda iken...Eğer direksiyonu kırdığınızda ve dönme esnasında takır tukur ses geliyorsa büyük ihtimalle aks kafasının üzerinde bulunan kauçuk yırtılmış ve su almıştır. Bu yüzdende artık takur tukur ses yapar. Direksiyonu düz tutup gittiğinizde ise bu sesi duymassınız.
Birde bu patinaj çekerken sarsılma ve tak tak vurma olayı benim 99 modelde bile var :D Toprak ve yokuşlu bir yol çıkarken gaza biraz daha bastığınızda bunu hemen yapmaya başlıyor :D
ben de denedim ilk kalkista deneyebildim, lastik karlı zemin ile yolda açık kalan asflatın bölümlerine denk geldiği zaman pata küte ses geldi, teker patinaj yapti sanirimhersey normallll
![]()
ben de denedim ilk kalkista deneyebildim, lastik karlı zemin ile yolda açık kalan asflatın bölümlerine denk geldiği zaman pata küte ses geldi, teker patinaj yapti sanirimhersey normallll
![]()
Bu ses tamamen motorun yapisiyla alakali. Hizli kalkis ve ani hizlanmalar nedeniyle bir yilda kis lastiklerinin dislerini tamamen koparmis birisi olarak bu ses bende hizli her kalkista oluyor. Sayet kaputu acip dip gaz verdiginizde motorun arkaya dogru takozlar vasitasiyla yaklasik 10 cm hareket ettigini gormusseniz olayi daha kolay anlarsiniz. Cunku hizli kalkip vites degistirdiginizde yuksek devirin getirdigi donme momenti ile en arka duzeye gelmis motorun devri lastiklerin yeri kavramasi veya ESP nin devreye girmesiyle birden dusuyor ve arkaya dayanmis motor birden ön takozlara vuruyor. Duydugumuz ve tum kasada hissettigimiz bu olay zamanla motor takozlarinin sertlesmesi ile daha fazla hissedilliyor. Motor takozlari birkac yilda sertlesen yapilar degil ancak uzun yillar degistirilmediginde (10+yil) motorda kasinti ve rolanti duzensizliklerine bile neden oldugu tecrube ile sabittir.
Bu ses tamamen motorun yapisiyla alakali. Hizli kalkis ve ani hizlanmalar nedeniyle bir yilda kis lastiklerinin dislerini tamamen koparmis birisi olarak bu ses bende hizli her kalkista oluyor. Sayet kaputu acip dip gaz verdiginizde motorun arkaya dogru takozlar vasitasiyla yaklasik 10 cm hareket ettigini gormusseniz olayi daha kolay anlarsiniz. Cunku hizli kalkip vites degistirdiginizde yuksek devirin getirdigi donme momenti ile en arka duzeye gelmis motorun devri lastiklerin yeri kavramasi veya ESP nin devreye girmesiyle birden dusuyor ve arkaya dayanmis motor birden ön takozlara vuruyor. Duydugumuz ve tum kasada hissettigimiz bu olay zamanla motor takozlarinin sertlesmesi ile daha fazla hissedilliyor. Motor takozlari birkac yilda sertlesen yapilar degil ancak uzun yillar degistirilmediginde (10+yil) motorda kasinti ve rolanti duzensizliklerine bile neden oldugu tecrube ile sabittir.