Şimdi forumdan ban yiyeceğiz![]()
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Bu araçları hepimiz kullanıyoruz bu forumda ve söylediğin tespitlerin yanlış olduğunu çoğu kişi söylemeyecektir.Merhaba arkadaşlar, forumu uzun süredir takip ediyor olsam da, bir Passat sahibi olarak ilk mesajımı yazmak bugüne kısmetmiş.
Yıllık 15.000 Km civarında yoğun trafik bölgelerinde şehir içi için dizel otomatik+Konfor arayışım 2012 Model B7 Kasa TDI Passat Comfortline ile son buldu.
Passat alındı evet, ama arayışım tam olarak son buldu diyemeyeceğim, çünkü araçla ilgili yaşadığım bir çok memnuniyetsizlik mevcut.
Benim için en önemlisinden başlamak gerekirse,
Ben Passatı hep bir konfor aracı, sessiz ve yumuşak süspansiyon ve uzun yol konforu sunan bir araç olarak canlandırmıştım kafamda,
ancak görüyorumki bu beklentilerin çoğu boş.
Süspansiyonlar D sınıfı bir araca göre resmen sert ve hatta bazı durumlarda düşme etkisi yapıyor neredeyse diyebilirim.
Derin çukur veya kasistlerden geçtiğimde özellikle arka kısım çıkarken 'Lapp' şeklinde hiç hoş olmayan ve oldukça sert bir tepkiyle çıkıyor.
Sert çünkü adeta Bmw kullanır gibi, altımdan geçen her bir 2-3 cm lik oynamaları, taş, toprak, yırtık, yama ne varsa hissediyorum.
Vel hasılı kelam süspansiyon bundan bir önce kullandığım C kasa elegance Mercedes'e göre yarı yarıya konforsuz diyebilirim.
120 Km'den yüksek hızlarda sürücü camından rüzgar sesi duyuyorum.
Motor yalımı başarılı ama resmen uğuldama şeklinde yol sesi duyuyorum.
Bunda orjinal 16" jantlarda takılı olan Brigstone Turanza denen iğrenç lastiklerinde etkisi olduğunu söyleyebilirim ancak,
Michelin pilot 3'lerle ve 17" jantlarla değiştirdim. Tamam lastik yanaği 55 ten 45' düştü ama yine hemen hemen aynı sertlik ve yol uğultusu yine başımda.
Diğer önemli sorun yakıt tüketimi, ortalama hızıma bakmadım ama böyle köprü trafiği son derece uzun trafiklere girmesem de ortalama tüketim 8.5 LT'lerde.
Ve Bu bence ciddi bir tüketim, neredeyse iyi tasarlanmış bir 1.6 benzinli motor kadar yakıt demek bu. Örneğin Bmw yeni 3.16i ve Mercedes yeni 1.6 Cgi
Tabiki onlar da fabrika verisini vermeyecektir ama, verilerden 2Lt fazla bile yaksak hacim olarak hemen hemen aynı yakıtı kullanmış oluyoruz ki bu dizel mantığını öldürüyor bence.
Müzik sistemi tam anlamıyla vasat, silik ve sönük sesler, tonlar hakim. Tek kelime ile özetleyeceğim eğer iyiyi referans alıyorsak,
Mercedes C 'deki standart ses sistemindeki Radyo, Passata taktığım CD'den daha kaliteli ve tok çalıyordu kesinlikle.
Comfortline deki koltuk döşemesi son derece basit ve ucuz. Koltuk kalitesi vasat bu sınıf bir araçta kullanılmayacak bir kumaş.
Resmen pütürlü ve berbat bir dokuya sahip. Highline deki döşeme kesinlikle tasnif dışı tabiki.
Aracın tek sevdiğim yanı, direksiyonu oldu, Parametrik olmayan bir Mercedes C'den sonra ilaç gibi geldi diyebilirim.
Şehir içi kullanımı için çok konforlu ve yormuyor, Mercedes'te şehir içinde araç kullanmaktan bıktırıyordu diyebilirim.
Motora gelince 1.6 TDI rahat taşıyor doğru, ben bir sıkıntısını görmedim.
Ancak biraz hızlı hareket ediyim, çabuk kalkıyım, çabuk hızlanayım derseniz, yakıt ortalamasında 10 Litreleri görmeniz işten bile değil.
Ayrıca DSG'nin D modu aracı hep yüksek viteste tutma isteğinden dolayı güç gerektiren durumlarda motorun bocalağını filan anlıyorsunuz,
düşük hızla çıkmak istediğiniz hafif rampalarda bir aracı zorlayarak yüksek viteste çıkarıyor, basarsanız da su gibi içmeye başlıyor.
DSG'ye gelince aracımın kavraması kaçıncı nesil bilmiyorm ancak, sanırım standar kavrama sıkıntısı bu araçta da baş gösterecek bir kaç bin sonra.
Araç 1. ve 2. viteste silkeleyerek kalkıyor zaman zaman. 1 viteste bir boşluk var, ve o boşluğu alarak kalkıyor gibi bir izlenim doğuruyor.
Özet:
Üzülürerek söylebilirim ki arkadaşlar, Passat beklentilerimin altında.
Bu araca biçilen değerle doğru ortantılı bir kalite dokusuna ve donanıma sahip değil.
En azından çok daha düşük bir etiketle bindiğim Mercedes C aracımda yaşadığım hissi bu araçta yakalayamadım diyebilirim.
Şu hissi verdi bana, kullandığım Golf IV'ten daha hafif malzemelerle üretilmiş, daha geniş amaçlı orta sınıf bir sedan.
Ötesi biraz iddialı konuşmak gibi olur sanırım.
Sert suspansiyon özellikle yüksek süratlerde ciddi fayda sağlıyor. ancak şehir içi kullanımlarda bu aracın konforlu olduğunu ben de söyleyemeyeceğim.
Lastik konusu Turanza için çok alaşağı ediliyor ama ben aksini söyleyeceğim biraz yol gürültüsü var gibi ama Türkie yolları zaten çok tırtıklı bundan kaynaklanıyor yanıltıcı olmasın. bu lastiğin yağış ve kavrayış performansı bence başarılı.
Passat b7 ile b6 da ki kalite ve donanım hissini biraz kaybetti bu konuda haklısın.
Burada senin yaşadığın en büyük hayal kırıklığı malesef 105 hp lik güce sahip olan TDI motorun 1500 kg lık aracı sürmedeki tatminsizliktir. 2.0 a bindiğin zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. Tabiki 95.000 tl veriphighline bir araç alıp mesela çekiş gücü zafiyeti yaşamak insana koyuyor. Ayrıca 1.6 dan performans beklersen devirli kullanman gerekecek çünkü vites aralıkları ekonomi amaçlı olarak uzun tutulmuş. Son hıza 6. vites değil 5. viteste ulaşman mümkün bu da 190 civarı oluyor genellikle. Tabiki o süratlerde hep gitmek mümkün değil. Devirlikullanımlar için vites küçültmek gerekeceğinden yakışın artacaktır. Zaten vw nin 105 lik motoru performans değil ekonomi amaçlı ürettiği düşünüldüğünde bu değerler şaşırtmamalı.
Genel anlamda bu fiyata bu araba alınır mı demek biraz iddialı olur ama şunu söyleyim aerodinamik yapısı sağlamlığı ve konfor rahatlığı nedeniyle bahsettiğin C180 den daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
Bu araçları hepimiz kullanıyoruz bu forumda ve söylediğin tespitlerin yanlış olduğunu çoğu kişi söylemeyecektir.Merhaba arkadaşlar, forumu uzun süredir takip ediyor olsam da, bir Passat sahibi olarak ilk mesajımı yazmak bugüne kısmetmiş.
Yıllık 15.000 Km civarında yoğun trafik bölgelerinde şehir içi için dizel otomatik+Konfor arayışım 2012 Model B7 Kasa TDI Passat Comfortline ile son buldu.
Passat alındı evet, ama arayışım tam olarak son buldu diyemeyeceğim, çünkü araçla ilgili yaşadığım bir çok memnuniyetsizlik mevcut.
Benim için en önemlisinden başlamak gerekirse,
Ben Passatı hep bir konfor aracı, sessiz ve yumuşak süspansiyon ve uzun yol konforu sunan bir araç olarak canlandırmıştım kafamda,
ancak görüyorumki bu beklentilerin çoğu boş.
Süspansiyonlar D sınıfı bir araca göre resmen sert ve hatta bazı durumlarda düşme etkisi yapıyor neredeyse diyebilirim.
Derin çukur veya kasistlerden geçtiğimde özellikle arka kısım çıkarken 'Lapp' şeklinde hiç hoş olmayan ve oldukça sert bir tepkiyle çıkıyor.
Sert çünkü adeta Bmw kullanır gibi, altımdan geçen her bir 2-3 cm lik oynamaları, taş, toprak, yırtık, yama ne varsa hissediyorum.
Vel hasılı kelam süspansiyon bundan bir önce kullandığım C kasa elegance Mercedes'e göre yarı yarıya konforsuz diyebilirim.
120 Km'den yüksek hızlarda sürücü camından rüzgar sesi duyuyorum.
Motor yalımı başarılı ama resmen uğuldama şeklinde yol sesi duyuyorum.
Bunda orjinal 16" jantlarda takılı olan Brigstone Turanza denen iğrenç lastiklerinde etkisi olduğunu söyleyebilirim ancak,
Michelin pilot 3'lerle ve 17" jantlarla değiştirdim. Tamam lastik yanaği 55 ten 45' düştü ama yine hemen hemen aynı sertlik ve yol uğultusu yine başımda.
Diğer önemli sorun yakıt tüketimi, ortalama hızıma bakmadım ama böyle köprü trafiği son derece uzun trafiklere girmesem de ortalama tüketim 8.5 LT'lerde.
Ve Bu bence ciddi bir tüketim, neredeyse iyi tasarlanmış bir 1.6 benzinli motor kadar yakıt demek bu. Örneğin Bmw yeni 3.16i ve Mercedes yeni 1.6 Cgi
Tabiki onlar da fabrika verisini vermeyecektir ama, verilerden 2Lt fazla bile yaksak hacim olarak hemen hemen aynı yakıtı kullanmış oluyoruz ki bu dizel mantığını öldürüyor bence.
Müzik sistemi tam anlamıyla vasat, silik ve sönük sesler, tonlar hakim. Tek kelime ile özetleyeceğim eğer iyiyi referans alıyorsak,
Mercedes C 'deki standart ses sistemindeki Radyo, Passata taktığım CD'den daha kaliteli ve tok çalıyordu kesinlikle.
Comfortline deki koltuk döşemesi son derece basit ve ucuz. Koltuk kalitesi vasat bu sınıf bir araçta kullanılmayacak bir kumaş.
Resmen pütürlü ve berbat bir dokuya sahip. Highline deki döşeme kesinlikle tasnif dışı tabiki.
Aracın tek sevdiğim yanı, direksiyonu oldu, Parametrik olmayan bir Mercedes C'den sonra ilaç gibi geldi diyebilirim.
Şehir içi kullanımı için çok konforlu ve yormuyor, Mercedes'te şehir içinde araç kullanmaktan bıktırıyordu diyebilirim.
Motora gelince 1.6 TDI rahat taşıyor doğru, ben bir sıkıntısını görmedim.
Ancak biraz hızlı hareket ediyim, çabuk kalkıyım, çabuk hızlanayım derseniz, yakıt ortalamasında 10 Litreleri görmeniz işten bile değil.
Ayrıca DSG'nin D modu aracı hep yüksek viteste tutma isteğinden dolayı güç gerektiren durumlarda motorun bocalağını filan anlıyorsunuz,
düşük hızla çıkmak istediğiniz hafif rampalarda bir aracı zorlayarak yüksek viteste çıkarıyor, basarsanız da su gibi içmeye başlıyor.
DSG'ye gelince aracımın kavraması kaçıncı nesil bilmiyorm ancak, sanırım standar kavrama sıkıntısı bu araçta da baş gösterecek bir kaç bin sonra.
Araç 1. ve 2. viteste silkeleyerek kalkıyor zaman zaman. 1 viteste bir boşluk var, ve o boşluğu alarak kalkıyor gibi bir izlenim doğuruyor.
Özet:
Üzülürerek söylebilirim ki arkadaşlar, Passat beklentilerimin altında.
Bu araca biçilen değerle doğru ortantılı bir kalite dokusuna ve donanıma sahip değil.
En azından çok daha düşük bir etiketle bindiğim Mercedes C aracımda yaşadığım hissi bu araçta yakalayamadım diyebilirim.
Şu hissi verdi bana, kullandığım Golf IV'ten daha hafif malzemelerle üretilmiş, daha geniş amaçlı orta sınıf bir sedan.
Ötesi biraz iddialı konuşmak gibi olur sanırım.
Sert suspansiyon özellikle yüksek süratlerde ciddi fayda sağlıyor. ancak şehir içi kullanımlarda bu aracın konforlu olduğunu ben de söyleyemeyeceğim.
Lastik konusu Turanza için çok alaşağı ediliyor ama ben aksini söyleyeceğim biraz yol gürültüsü var gibi ama Türkie yolları zaten çok tırtıklı bundan kaynaklanıyor yanıltıcı olmasın. bu lastiğin yağış ve kavrayış performansı bence başarılı.
Passat b7 ile b6 da ki kalite ve donanım hissini biraz kaybetti bu konuda haklısın.
Burada senin yaşadığın en büyük hayal kırıklığı malesef 105 hp lik güce sahip olan TDI motorun 1500 kg lık aracı sürmedeki tatminsizliktir. 2.0 a bindiğin zaman ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın. Tabiki 95.000 tl veriphighline bir araç alıp mesela çekiş gücü zafiyeti yaşamak insana koyuyor. Ayrıca 1.6 dan performans beklersen devirli kullanman gerekecek çünkü vites aralıkları ekonomi amaçlı olarak uzun tutulmuş. Son hıza 6. vites değil 5. viteste ulaşman mümkün bu da 190 civarı oluyor genellikle. Tabiki o süratlerde hep gitmek mümkün değil. Devirlikullanımlar için vites küçültmek gerekeceğinden yakışın artacaktır. Zaten vw nin 105 lik motoru performans değil ekonomi amaçlı ürettiği düşünüldüğünde bu değerler şaşırtmamalı.
Genel anlamda bu fiyata bu araba alınır mı demek biraz iddialı olur ama şunu söyleyim aerodinamik yapısı sağlamlığı ve konfor rahatlığı nedeniyle bahsettiğin C180 den daha iyi olduğunu söyleyebilirim.
Şimdi forumdan ban yiyeceğiz![]()
Mondeo benim de begendigim araç ,yanlız resimlerden karar vermek biraz zor gibi ..canlı olarak görmek lazım bir de,güncel kasa ya şowroomda binmem ile inmem bir olmuş tu..
bir vw passat değil yani..![]()
Mondeo benim de begendigim araç ,yanlız resimlerden karar vermek biraz zor gibi ..canlı olarak görmek lazım bir de,güncel kasa ya şowroomda binmem ile inmem bir olmuş tu..
bir vw passat değil yani..![]()
Beğeni kavramı kişiden kişiye göre değişir o yüzden fikirler bu kadar yadırganmamalı..Arkadaşımız beğenmemiş olabilir, saygı göstermek gerekir. Ha ilk zamanlar ben de aracıma laf söz ettirmezken insan kullandıkça, diğer araçlara binip kıyaslama yaptıkça illaki bazı eksiklere takılmaya başlıyor. Kuzenim 2 hafta önce Mercedesin makyajlı yeni nesil Turbo motorlu C180 1.6 CGİ 156HP AMG aracından satın aldı..Eski kompressor motorlar tarih olmuş ve yerine çok daha verimli ve daha ekonomik Turbo motorlar entegre edilmiş. Araca neredeyse 2 haftadır her gün biniyoruz..İnanın kalite buymuş dedirtti bana! Hatta malzeme kalitesi,konsol dizaynı, koltuk kumaşı ve araçta pakette standart olarak gelen bir çok donanım bile (extra donanımdan bahsetmiyorum) insanı fazlasıyla cezbediyor. Passat kötü bir araçmı kesinlikle değil! Ben 72.000 TL ye alınabilecek en iyi aracı aldığımı hala düşünüyorum. Arada 30.000 TL fiyat varken benim sert eleştiri yapmam yersiz olabilir, parasını ver sen de Mercedes al kardeşim derler adama ama 100.000 TL lere bir Passat almış olsaydım işte o zaman daha farklı düşünürdüm. Aynı paraya Passat mı C mi? Kesinlikle C diyorum o zaman. Araçla bu kadar içli dışlı olmadan aynı şeyleri kesinlikle düşünmüyordum ancak 2 haftadır arac beni aşık etti kendine diyebilirim. Şu ana kadar gördüğüm tek eksi yani yüksek devirlerde içeri motor sesini normalden biraz fazla alması ve arka koltuk diz mesafesinin dar olması. Tabiki Passattan biraz daha basık ve fazla spor bir araç. Segmentler bana göre oldukça farklı. Yani kıyaslama yapılmaması gereken iki farklı araç olarak görüyorum. Tam anlamıyla hakkını vererek %100 test edip görüşlerimi söylüyor değilim ancak gördüğüm kadarı bile yetti diyebilirim. İllaki artı yönleri kadar eksi tarafları da kullandıkça çıkabilir o ayrı konu. Vites geçişleri neredeyse DSG kadar yumuşak ve 7 ileri G-Tronik şanzumanla geliyor. Birde 1.8 CGİ olanlar var onlar 2011 modellerde ağırlıklı kullanılmış ancak artık 1.6 olarak üretiliyor. 1.8 lerin ikinci elleri ise 85.000 e rahatlıkla bulunabiliyor. Konuyu açan arkadaşın yazdıkları içerisinden katıldıklarım da katılmadıklarım da mevcut ama kimse eleştiri için eleştirilmemeli. Araçlarımız çokta öyle toz kondurulmayacak araçlar değil malesef. Diyeceğim şu ki aracımdan her ne kadar son derece memnun olsamda, bir sondaki aracım muhtemelen Mercedes CGİ 7-G olacaktır..Kimseyi savunduğum ya da eleştirdiğim kesinlikle yok, tamamen kişisel düşüncelerimdi. Saygılar..![]()
Beğeni kavramı kişiden kişiye göre değişir o yüzden fikirler bu kadar yadırganmamalı..Arkadaşımız beğenmemiş olabilir, saygı göstermek gerekir. Ha ilk zamanlar ben de aracıma laf söz ettirmezken insan kullandıkça, diğer araçlara binip kıyaslama yaptıkça illaki bazı eksiklere takılmaya başlıyor. Kuzenim 2 hafta önce Mercedesin makyajlı yeni nesil Turbo motorlu C180 1.6 CGİ 156HP AMG aracından satın aldı..Eski kompressor motorlar tarih olmuş ve yerine çok daha verimli ve daha ekonomik Turbo motorlar entegre edilmiş. Araca neredeyse 2 haftadır her gün biniyoruz..İnanın kalite buymuş dedirtti bana! Hatta malzeme kalitesi,konsol dizaynı, koltuk kumaşı ve araçta pakette standart olarak gelen bir çok donanım bile (extra donanımdan bahsetmiyorum) insanı fazlasıyla cezbediyor. Passat kötü bir araçmı kesinlikle değil! Ben 72.000 TL ye alınabilecek en iyi aracı aldığımı hala düşünüyorum. Arada 30.000 TL fiyat varken benim sert eleştiri yapmam yersiz olabilir, parasını ver sen de Mercedes al kardeşim derler adama ama 100.000 TL lere bir Passat almış olsaydım işte o zaman daha farklı düşünürdüm. Aynı paraya Passat mı C mi? Kesinlikle C diyorum o zaman. Araçla bu kadar içli dışlı olmadan aynı şeyleri kesinlikle düşünmüyordum ancak 2 haftadır arac beni aşık etti kendine diyebilirim. Şu ana kadar gördüğüm tek eksi yani yüksek devirlerde içeri motor sesini normalden biraz fazla alması ve arka koltuk diz mesafesinin dar olması. Tabiki Passattan biraz daha basık ve fazla spor bir araç. Segmentler bana göre oldukça farklı. Yani kıyaslama yapılmaması gereken iki farklı araç olarak görüyorum. Tam anlamıyla hakkını vererek %100 test edip görüşlerimi söylüyor değilim ancak gördüğüm kadarı bile yetti diyebilirim. İllaki artı yönleri kadar eksi tarafları da kullandıkça çıkabilir o ayrı konu. Vites geçişleri neredeyse DSG kadar yumuşak ve 7 ileri G-Tronik şanzumanla geliyor. Birde 1.8 CGİ olanlar var onlar 2011 modellerde ağırlıklı kullanılmış ancak artık 1.6 olarak üretiliyor. 1.8 lerin ikinci elleri ise 85.000 e rahatlıkla bulunabiliyor. Konuyu açan arkadaşın yazdıkları içerisinden katıldıklarım da katılmadıklarım da mevcut ama kimse eleştiri için eleştirilmemeli. Araçlarımız çokta öyle toz kondurulmayacak araçlar değil malesef. Diyeceğim şu ki aracımdan her ne kadar son derece memnun olsamda, bir sondaki aracım muhtemelen Mercedes CGİ 7-G olacaktır..Kimseyi savunduğum ya da eleştirdiğim kesinlikle yok, tamamen kişisel düşüncelerimdi. Saygılar..![]()
Mercedes CGİ 7-G ne kadar iyiyse, eski 6 ileri 163 hp olan modelide o kadar kötü motor ve yakıt açısından buda bir gerçek![]()
Mercedes CGİ 7-G ne kadar iyiyse, eski 6 ileri 163 hp olan modelide o kadar kötü motor ve yakıt açısından buda bir gerçek![]()
yalnız emre kardeşim 1.6 kom. motor 5 ileri eski tip otomatikti onlar ve burada sıfır passat alıpta c serisini denemeyen yoktur. sonuçta ortada geniş ve ortalama yakan bir araç arayanlar passat ı tercih etti benim gibi.
yalnız emre kardeşim 1.6 kom. motor 5 ileri eski tip otomatikti onlar ve burada sıfır passat alıpta c serisini denemeyen yoktur. sonuçta ortada geniş ve ortalama yakan bir araç arayanlar passat ı tercih etti benim gibi.
Evet 5 ileri pardon yalnız o araçlarda hiç sevmediğim bir olay gerçekten çok dar birde benim takıntımdır koltuğa yaslandığım zaman elimi uzattığımda elim ön cama yetişmeyecek, böyle bir takıntıyalnız emre kardeşim 1.6 kom. motor 5 ileri eski tip otomatikti onlar ve burada sıfır passat alıpta c serisini denemeyen yoktur. sonuçta ortada geniş ve ortalama yakan bir araç arayanlar passat ı tercih etti benim gibi.basıyor o araç beni sonra C serisi böyle maalesef
Evet 5 ileri pardon yalnız o araçlarda hiç sevmediğim bir olay gerçekten çok dar birde benim takıntımdır koltuğa yaslandığım zaman elimi uzattığımda elim ön cama yetişmeyecek, böyle bir takıntıyalnız emre kardeşim 1.6 kom. motor 5 ileri eski tip otomatikti onlar ve burada sıfır passat alıpta c serisini denemeyen yoktur. sonuçta ortada geniş ve ortalama yakan bir araç arayanlar passat ı tercih etti benim gibi.basıyor o araç beni sonra C serisi böyle maalesef
Begenende var begenmeyende..Herkes istedigi yorumu yapabilir..Saygi duymak lazim..Bana gore cogu dusuncesinde arkadasimiz yanlis dusunuyor..Ama yinede saygi duyuyorum..Ve PASSAT forever diyorum..![]()
Begenende var begenmeyende..Herkes istedigi yorumu yapabilir..Saygi duymak lazim..Bana gore cogu dusuncesinde arkadasimiz yanlis dusunuyor..Ama yinede saygi duyuyorum..Ve PASSAT forever diyorum..![]()
Evet süspansiyonlar sert olabilir ama uzun yolda çok daha iyi oluyor, şehir içinde de aşırı bir rahatsız ediciliği yokPassat gibi bir arabayada binecek kişinin yakıt tüketimini göze alarak alması lazım diye düşünüyorum, sonuçta veriler ortada, hiç araştırma yapmadanda araba alınmazki
Düşüncelerede saygı duymak lazım tabi
![]()
Evet süspansiyonlar sert olabilir ama uzun yolda çok daha iyi oluyor, şehir içinde de aşırı bir rahatsız ediciliği yokPassat gibi bir arabayada binecek kişinin yakıt tüketimini göze alarak alması lazım diye düşünüyorum, sonuçta veriler ortada, hiç araştırma yapmadanda araba alınmazki
Düşüncelerede saygı duymak lazım tabi
![]()
Sayın Maverick, 2 sene içerisinde 3. passat aracımı kullanıyorum.İlginç gelen bir diğer konu ise arkadaş konu yu gece saat 02:48 de açmış,diger arkadaş da onu sabah a karşı 04:01 de desteklemiş ,hak vermiş ,gece vakti gözüne uyku girmedi heralde,vw passat yüzünden ... ya gece çalışıyor yada ne bileyim artık her neyse..başka da yazı yazmamış zaten..eminim uyuyordur şimdi... sorun olan araba ise passat dsg comfortline ...Allah düşmanıma vermesin böyle dert..![]()
İlk aracım 2011 model 1.8 TSI Comfortline DSG idi (B6 kasa). "0" km de alıp 50.000 km'de sattım.
İkinci aracım 2012 model 1.6 TDI Comfortline DSG idi (B7 kasa). "0" km de alıp 6.000 km'de sattım.
Üçüncü aracım ise 2010 model 2.0 TDI Highline DSG (B6 kasa) ve memnun bir şekilde aracımı kullanıyorum.
Her model arabadan her kullanıcının memnun olduğu ve olmadığı yönler vardır. Konuyu açan arkadaşın yazdıklarının özellikle yakıt kısmına katılıyorum (yoğun trafikte 1.6 TDI DSG 9-10 lt leri görüyor - 2.0 TDI yakıt tüketimi aynı trafik koşullarında daha düşük) birde klimayı açınca durum dahada vahim. Ayrıca B6 kasadan B7 kasaya geçişte bazı detaylarda kalitenin düştüğü kanaatindeyim.
Süspansiyon konusunda değerlendirmem olumsuz olmamakla beraber; lastik markası kullanıcıdan kullanıya çok farklı yorumlara sebep olmakta diye düşünüyorum.
Bu arada 1.6 TDI ların bence kronik hale gelecek bir sorunuda "Şanzıman aşırı ısındı" uyarısı.
Yalnız mesaj yazdığım saat ile ilgili yorumunuz son derece gereksiz. Bebeğimiz hasta ve ateşli olduğundan gece uykusu bu aralar pek mümkün olmuyor; haliyle insanın gece uykusu kaçınca gece vakit geçirmek için en iyi yer ya forum ya da belgesel kanalları.
Ben forumu kısmen tercih ediyorum çünkü bu forumda çok değerli arkadaşlar var ve gerçektende çok değerli bilgiler paylaşıyorlar. Bende kendi adıma buradan yeni bilgiler edinmekten çok memnunum.
Ayrıca sizin mesaj yazdığınız saatlerde çalıştığım için mesajınıza şimdi cevap yazabiliyorum. Umarım sizi mesaj saatleriyle ilgili yeterince aydınlatabilmişimdir.
Aracınız 1.4 TSI gözüküyor vermiş olduğunuz bilgilerde, yorum yaptığınıza göre 1.6 TDI DSG kullandığınızı düşünüyorum.
Yalnız 1.6 TDI DSG aracı İstanbul'un yoğun trafiğinde kullanmanızı ve sonrasında yorumlarınızı bizimle paylaşmanızdan memnun olurum.
Birde B6 ve B7 kasa arasındaki farklar hakkında yorumlarınızı da paylaşırsanız çok güzel olur.
Saygılar.
Not: Sayın Sivil"in 11:5 teki mesajına %100 katıldığımı belirtmek isterim. Düşüncelerimin kelimelere dökülmüş bir versiyonu olmuş.
Sayın Maverick, 2 sene içerisinde 3. passat aracımı kullanıyorum.İlginç gelen bir diğer konu ise arkadaş konu yu gece saat 02:48 de açmış,diger arkadaş da onu sabah a karşı 04:01 de desteklemiş ,hak vermiş ,gece vakti gözüne uyku girmedi heralde,vw passat yüzünden ... ya gece çalışıyor yada ne bileyim artık her neyse..başka da yazı yazmamış zaten..eminim uyuyordur şimdi... sorun olan araba ise passat dsg comfortline ...Allah düşmanıma vermesin böyle dert..![]()
İlk aracım 2011 model 1.8 TSI Comfortline DSG idi (B6 kasa). "0" km de alıp 50.000 km'de sattım.
İkinci aracım 2012 model 1.6 TDI Comfortline DSG idi (B7 kasa). "0" km de alıp 6.000 km'de sattım.
Üçüncü aracım ise 2010 model 2.0 TDI Highline DSG (B6 kasa) ve memnun bir şekilde aracımı kullanıyorum.
Her model arabadan her kullanıcının memnun olduğu ve olmadığı yönler vardır. Konuyu açan arkadaşın yazdıklarının özellikle yakıt kısmına katılıyorum (yoğun trafikte 1.6 TDI DSG 9-10 lt leri görüyor - 2.0 TDI yakıt tüketimi aynı trafik koşullarında daha düşük) birde klimayı açınca durum dahada vahim. Ayrıca B6 kasadan B7 kasaya geçişte bazı detaylarda kalitenin düştüğü kanaatindeyim.
Süspansiyon konusunda değerlendirmem olumsuz olmamakla beraber; lastik markası kullanıcıdan kullanıya çok farklı yorumlara sebep olmakta diye düşünüyorum.
Bu arada 1.6 TDI ların bence kronik hale gelecek bir sorunuda "Şanzıman aşırı ısındı" uyarısı.
Yalnız mesaj yazdığım saat ile ilgili yorumunuz son derece gereksiz. Bebeğimiz hasta ve ateşli olduğundan gece uykusu bu aralar pek mümkün olmuyor; haliyle insanın gece uykusu kaçınca gece vakit geçirmek için en iyi yer ya forum ya da belgesel kanalları.
Ben forumu kısmen tercih ediyorum çünkü bu forumda çok değerli arkadaşlar var ve gerçektende çok değerli bilgiler paylaşıyorlar. Bende kendi adıma buradan yeni bilgiler edinmekten çok memnunum.
Ayrıca sizin mesaj yazdığınız saatlerde çalıştığım için mesajınıza şimdi cevap yazabiliyorum. Umarım sizi mesaj saatleriyle ilgili yeterince aydınlatabilmişimdir.
Aracınız 1.4 TSI gözüküyor vermiş olduğunuz bilgilerde, yorum yaptığınıza göre 1.6 TDI DSG kullandığınızı düşünüyorum.
Yalnız 1.6 TDI DSG aracı İstanbul'un yoğun trafiğinde kullanmanızı ve sonrasında yorumlarınızı bizimle paylaşmanızdan memnun olurum.
Birde B6 ve B7 kasa arasındaki farklar hakkında yorumlarınızı da paylaşırsanız çok güzel olur.
Saygılar.
Not: Sayın Sivil"in 11:5 teki mesajına %100 katıldığımı belirtmek isterim. Düşüncelerimin kelimelere dökülmüş bir versiyonu olmuş.
Passat'tan bir kere genişliği ve aile arabasına uygun olması nedeniyle memnunum.
Yol tutuşundan memnunum.
Servisinden memunum.
Memnun olmadığım özellikler 2.0 TDI Highline araçta yok.
Olumlu olumsuz özellikleriyle beraber Passat bana göre her zaman alınabilecek araç.
Aracı kullanıyor olmam ya da satın almış olmam memnun olmadığım hususların olmadığı anlamına gelmez.
Malatya'da olsam 1.6 TDI Manuel bir araç kullanabilirdim, bu arada Akçadağ'lı olduğumuda belirtmek isterim
Selamlar, Saygılar.
Passat'tan bir kere genişliği ve aile arabasına uygun olması nedeniyle memnunum.
Yol tutuşundan memnunum.
Servisinden memunum.
Memnun olmadığım özellikler 2.0 TDI Highline araçta yok.
Olumlu olumsuz özellikleriyle beraber Passat bana göre her zaman alınabilecek araç.
Aracı kullanıyor olmam ya da satın almış olmam memnun olmadığım hususların olmadığı anlamına gelmez.
Malatya'da olsam 1.6 TDI Manuel bir araç kullanabilirdim, bu arada Akçadağ'lı olduğumuda belirtmek isterim
Selamlar, Saygılar.
Passat'tan bir kere genişliği ve aile arabasına uygun olması nedeniyle memnunum.
Yol tutuşundan memnunum.
Servisinden memunum.
Memnun olmadığım özellikler 2.0 TDI Highline araçta yok.
Olumlu olumsuz özellikleriyle beraber Passat bana göre her zaman alınabilecek araç.
Aracı kullanıyor olmam ya da satın almış olmam memnun olmadığım hususların olmadığı anlamına gelmez.
Malatya'da olsam 1.6 TDI Manuel bir araç kullanabilirdim, bu arada Akçadağ'lı olduğumuda belirtmek isterim
Selamlar, Saygılar.
herkes akçadağlı mı arkadaş bu malatyada da
memnun oldum ama ben malatayalı değilim 7 aydır burdayım turgut özal tıp ta çalışıyorum anestezi asistanıyım..
Passat'tan bir kere genişliği ve aile arabasına uygun olması nedeniyle memnunum.
Yol tutuşundan memnunum.
Servisinden memunum.
Memnun olmadığım özellikler 2.0 TDI Highline araçta yok.
Olumlu olumsuz özellikleriyle beraber Passat bana göre her zaman alınabilecek araç.
Aracı kullanıyor olmam ya da satın almış olmam memnun olmadığım hususların olmadığı anlamına gelmez.
Malatya'da olsam 1.6 TDI Manuel bir araç kullanabilirdim, bu arada Akçadağ'lı olduğumuda belirtmek isterim
Selamlar, Saygılar.
herkes akçadağlı mı arkadaş bu malatyada da
memnun oldum ama ben malatayalı değilim 7 aydır burdayım turgut özal tıp ta çalışıyorum anestezi asistanıyım..
Merhaba öncelikle forum da bu tür konularda serbestce tartışabilmek ,fikrini yazabilmek ..belirli sınırlar çerçevesinde ,medeni şekilde olmak şartı ile gayet keyifli ve bundan memnun oluyorum...2011 B6 1.8 tsı dsg diye bir araç var mı ..??hakikaten bilgisizligi me verin ..yeni bir passat kullanıcısıyım ve evt 1.4 tsi dsg aracım ve ben gayet menunum ..aracı alırken buyuk beklenti içerisinde degildim ve aracım bunu fazlası ile karşiladi ..hakikaten..diger seçeneklerim arasında avensis ve 508 var dı şimdi bakıyorum iyi ki onlardan birini almamişim diyorum ...1,6 tdı dsg nin güçsüz olacagi da belli idi..az bucuk araba dan anlayan biri görebilir bunu...B6 ile B7 arasında kalite düşüşü olduguna da pek katılmıyorum ..benim derdim bu konuyu açan arkadaş ..pasat ı C180 ve 316 i ile karşılaştırmış..o garibime gitti ..ve açıkçası konuyu açıp ortalık karıştıran turden diye düşündüm ve nedense savunmaya geçtim ,amacım kişiselleştirmek değil di ama keyifli oldu...bebeğiniz hasta imiş geçmiş olsun..ha bu arada evet benim de bazı kusurlarını sevmiyorum aracımın ama diger rakipleri karşısında çok basit kalıyor...
Merhaba öncelikle forum da bu tür konularda serbestce tartışabilmek ,fikrini yazabilmek ..belirli sınırlar çerçevesinde ,medeni şekilde olmak şartı ile gayet keyifli ve bundan memnun oluyorum...2011 B6 1.8 tsı dsg diye bir araç var mı ..??hakikaten bilgisizligi me verin ..yeni bir passat kullanıcısıyım ve evt 1.4 tsi dsg aracım ve ben gayet menunum ..aracı alırken buyuk beklenti içerisinde degildim ve aracım bunu fazlası ile karşiladi ..hakikaten..diger seçeneklerim arasında avensis ve 508 var dı şimdi bakıyorum iyi ki onlardan birini almamişim diyorum ...1,6 tdı dsg nin güçsüz olacagi da belli idi..az bucuk araba dan anlayan biri görebilir bunu...B6 ile B7 arasında kalite düşüşü olduguna da pek katılmıyorum ..benim derdim bu konuyu açan arkadaş ..pasat ı C180 ve 316 i ile karşılaştırmış..o garibime gitti ..ve açıkçası konuyu açıp ortalık karıştıran turden diye düşündüm ve nedense savunmaya geçtim ,amacım kişiselleştirmek değil di ama keyifli oldu...bebeğiniz hasta imiş geçmiş olsun..ha bu arada evet benim de bazı kusurlarını sevmiyorum aracımın ama diger rakipleri karşısında çok basit kalıyor...
- Aracın yan rüzgarlardan yüksek hızda biraz fazla etkilendiğine,
- Koltuk kumaş kalitesinin düşüklüğüne,
18000 km'de sağından-solundan zırıltılar, sesler gelmeye başlaması
ve motor ısındığında motor bölümünden belli bir devirde zırıltı sesi gelmesi
gibi olumsuzlukları eklemek suretiyle katılıyorum.
- Süspansiyonun sesli olduğu, motor, rüzgar sesi vb. gürültünün kabine fazla yansıdığı kısmına ise katılmıyorum.
- Aracın yan rüzgarlardan yüksek hızda biraz fazla etkilendiğine,
- Koltuk kumaş kalitesinin düşüklüğüne,
18000 km'de sağından-solundan zırıltılar, sesler gelmeye başlaması
ve motor ısındığında motor bölümünden belli bir devirde zırıltı sesi gelmesi
gibi olumsuzlukları eklemek suretiyle katılıyorum.
- Süspansiyonun sesli olduğu, motor, rüzgar sesi vb. gürültünün kabine fazla yansıdığı kısmına ise katılmıyorum.
Benim araçımda b7,hiç de yan veya rüzgar nereden eserse essin bir etkilenme olmadığı gibi araç ta rüzgar sesi diye bir şey de yok.Yol tutuşu ve müzik kalitesi de gayet başarılı.benim b7 passat ın özel bir üretim olduğunu da zannetmiyorum. sadece b7 de keşke olsaydı dediğim şey led olayıdır.led lerin nefis durduğunu görüyorum.Sonradan taktırmak istenildiğinde de servis malesef arıza lambası nı yakabilir diyor.Zaten taktırılsa bile çok pahalıya patlıyormuş.Bir de şimdi aklıma geldi, kalorifer biraz kışın geç ısınıyor.
Benim araçımda b7,hiç de yan veya rüzgar nereden eserse essin bir etkilenme olmadığı gibi araç ta rüzgar sesi diye bir şey de yok.Yol tutuşu ve müzik kalitesi de gayet başarılı.benim b7 passat ın özel bir üretim olduğunu da zannetmiyorum. sadece b7 de keşke olsaydı dediğim şey led olayıdır.led lerin nefis durduğunu görüyorum.Sonradan taktırmak istenildiğinde de servis malesef arıza lambası nı yakabilir diyor.Zaten taktırılsa bile çok pahalıya patlıyormuş.Bir de şimdi aklıma geldi, kalorifer biraz kışın geç ısınıyor.
Neyseki hiç değilse bir tanecikde olsa olumsuz bir yönünü bulup söylemişsiniz.Benim araçımda b7,hiç de yan veya rüzgar nereden eserse essin bir etkilenme olmadığı gibi araç ta rüzgar sesi diye bir şey de yok.Yol tutuşu ve müzik kalitesi de gayet başarılı.benim b7 passat ın özel bir üretim olduğunu da zannetmiyorum. sadece b7 de keşke olsaydı dediğim şey led olayıdır.led lerin nefis durduğunu görüyorum.Sonradan taktırmak istenildiğinde de servis malesef arıza lambası nı yakabilir diyor.Zaten taktırılsa bile çok pahalıya patlıyormuş.Bir de şimdi aklıma geldi, kalorifer biraz kışın geç ısınıyor.Hiç söylemeyen toz kondurmayanda var.
![]()
Neyseki hiç değilse bir tanecikde olsa olumsuz bir yönünü bulup söylemişsiniz.Benim araçımda b7,hiç de yan veya rüzgar nereden eserse essin bir etkilenme olmadığı gibi araç ta rüzgar sesi diye bir şey de yok.Yol tutuşu ve müzik kalitesi de gayet başarılı.benim b7 passat ın özel bir üretim olduğunu da zannetmiyorum. sadece b7 de keşke olsaydı dediğim şey led olayıdır.led lerin nefis durduğunu görüyorum.Sonradan taktırmak istenildiğinde de servis malesef arıza lambası nı yakabilir diyor.Zaten taktırılsa bile çok pahalıya patlıyormuş.Bir de şimdi aklıma geldi, kalorifer biraz kışın geç ısınıyor.Hiç söylemeyen toz kondurmayanda var.
![]()
arkadaşlar bugun dogus otoya gittim 1.4 TSI DSG CC mi yoksa 1.6tdi DSG PASSAT mı diye ikilemde kaldım. vicdan ve aile baskısı ile passatta karar kıldık. ben de 1.3CDTI corsa var, passat bana ucak gibi gelecektir eminim ama olumsuzz yonlerini bildiren ve diger modelleri kullanan arkadaslarımızın yazdıgı cevaplardan cok istifade ettim. cevaplar da yumusadı tatlıya baglanmıs. cevap yazarak deneyimlerini paylaşanlara ayrı ayrı teşekkür ederim.
konuyu acan arkadasa ayrıca teşekkür ederim.
iyi geceler dilerim.
arkadaşlar bugun dogus otoya gittim 1.4 TSI DSG CC mi yoksa 1.6tdi DSG PASSAT mı diye ikilemde kaldım. vicdan ve aile baskısı ile passatta karar kıldık. ben de 1.3CDTI corsa var, passat bana ucak gibi gelecektir eminim ama olumsuzz yonlerini bildiren ve diger modelleri kullanan arkadaslarımızın yazdıgı cevaplardan cok istifade ettim. cevaplar da yumusadı tatlıya baglanmıs. cevap yazarak deneyimlerini paylaşanlara ayrı ayrı teşekkür ederim.
konuyu acan arkadasa ayrıca teşekkür ederim.
iyi geceler dilerim.
bende bir şeyler yazmak istedim
arkadaşın eleştirilerine bazı noktalarda katılıyorum.
evet süspansiyon bu araca göre çok sert ve bazı durumlarda gürültülü
ön panel sesi insanı çıldırtıyor bazen
içnden çalınan konfor zaten cabası. önceki kasalarda olan pek çok şey yok. soygunculuk bu.
rüzgar sesine katılmıyorum. yanlardan rüzgar aldığında evet ses gelyor. ama öyle 120 lerde felan değil daha yüksek hızlarda.
ben 220 bastım araba ile en son. hemde 1-2 dakika değil en az 30-40 dakika ama rüzgar sesi yok. otoyol çok güzeldi ve yol seside pek gelmiyordu.
yakıta gelinde benim araç 1.4 tsı ama son yaptığım 850 km yolculukta yolun %75 ini 180 ve üzeri hızlarda gittiğim halde ortalama yakıtım 9.5 lt idi.
benim araç düzgün kullandığında 4.5 ortalamaya bile düşüyor uzun yolda hatta otoyolda 75-80 km ye hız sabitlediğimde 4.2 lt leri dahi görebiliyorum ortalamada.
yalnız sonuç olarak şunu demek istiyorum aslında güzel araba ama almaya değermi diye düşünmek lazım yinede çok eksiği var.
bende bir şeyler yazmak istedim
arkadaşın eleştirilerine bazı noktalarda katılıyorum.
evet süspansiyon bu araca göre çok sert ve bazı durumlarda gürültülü
ön panel sesi insanı çıldırtıyor bazen
içnden çalınan konfor zaten cabası. önceki kasalarda olan pek çok şey yok. soygunculuk bu.
rüzgar sesine katılmıyorum. yanlardan rüzgar aldığında evet ses gelyor. ama öyle 120 lerde felan değil daha yüksek hızlarda.
ben 220 bastım araba ile en son. hemde 1-2 dakika değil en az 30-40 dakika ama rüzgar sesi yok. otoyol çok güzeldi ve yol seside pek gelmiyordu.
yakıta gelinde benim araç 1.4 tsı ama son yaptığım 850 km yolculukta yolun %75 ini 180 ve üzeri hızlarda gittiğim halde ortalama yakıtım 9.5 lt idi.
benim araç düzgün kullandığında 4.5 ortalamaya bile düşüyor uzun yolda hatta otoyolda 75-80 km ye hız sabitlediğimde 4.2 lt leri dahi görebiliyorum ortalamada.
yalnız sonuç olarak şunu demek istiyorum aslında güzel araba ama almaya değermi diye düşünmek lazım yinede çok eksiği var.
Şu süspansiyon sertliğiyle alakalı olarak, yeni CClerde (TRde olanlar) DDC opsiyonu var mı?
Volkswagen Dynamic Drive Control - YouTube
Şu süspansiyon sertliğiyle alakalı olarak, yeni CClerde (TRde olanlar) DDC opsiyonu var mı?
Volkswagen Dynamic Drive Control - YouTube
bagaji doldurun cok konforlu oluyor![]()
ya o bahsettiginiz sesleri ben duymuyorum yada benim arabada o tur sesler yok
siz passattan bahsettiginize eminmisiniz, spor suspansiyon 17'' jantta olsa ben konforundan cok memnunum, hatta B6 passatimda 16'' jant ve normal suspansiyon olmasina ragmen ondan daha rahat,
fara bisey diyemiyecegim cunku benim bi-xenonlar harika cok memnunum,
koltuklarin rahatligi konusunda, deri koltukla doseme koltuk arasinda cok fark var, benimkiler deri oldugundan ondanda hicbir sikayyetim yok cok rahat,
3554 km yol yaptim B6 kadar yormadi beni
tek sikayetci oldugum konu arabanin ici gec isiniyor haklisiniz oda koltugumda isitma oldugundan zaten sorun olmuyor
kisaca ben cooook memnunum arabamdan ve hic pisman degilim çok sukur..
C serisi mercedes diyorsunuz emmioglumda C220 var o benim arabayi kullandiginda onun arabadan daha konforlu oldugunu soylemisti..
ya o bahsettiginiz sesleri ben duymuyorum yada benim arabada o tur sesler yok
siz passattan bahsettiginize eminmisiniz, spor suspansiyon 17'' jantta olsa ben konforundan cok memnunum, hatta B6 passatimda 16'' jant ve normal suspansiyon olmasina ragmen ondan daha rahat,
fara bisey diyemiyecegim cunku benim bi-xenonlar harika cok memnunum,
koltuklarin rahatligi konusunda, deri koltukla doseme koltuk arasinda cok fark var, benimkiler deri oldugundan ondanda hicbir sikayyetim yok cok rahat,
3554 km yol yaptim B6 kadar yormadi beni
tek sikayetci oldugum konu arabanin ici gec isiniyor haklisiniz oda koltugumda isitma oldugundan zaten sorun olmuyor
kisaca ben cooook memnunum arabamdan ve hic pisman degilim çok sukur..
C serisi mercedes diyorsunuz emmioglumda C220 var o benim arabayi kullandiginda onun arabadan daha konforlu oldugunu soylemisti..