Yol Tutuşu:
Araçların iz genişliği, lastik taban ebadı ve ağırlık noktası yol tutuşuna doğrudan etki eden ana faktörlerdir. Bir Lamborghini Murcielago'ya bakıp bir de Fiato Fiorino'ya bakmak zaten bunu açıklamak için yeterlidir. Aracın yukarıya doğru ne kadar yapı malzemesi çıkıyorsa (karoseri yapısı dikse) ağırlık noktası da o kadar yüksektedir. SEDAN ve VARIANT ile girmek istemediğim virajlara CC ile rahatlıkla giriyorum ve araç şeridinden kesinlikle çıkmıyor, merkezkaç yanal kuvvetlerin kütleyi ağırlık merkezinin dışına çekme girişimleri SEDAN ve VARIANT kadar başarılı olmuyor, araç yerinde duruyor. VARIANT'ın yol tutuşu SEDAN'ınkinden tercih değiştirecek kadar daha kötü değildir, sadece tavanın uzunluğu ve arka camlar ile D sütunu aracın kütlesini arttırmakta fakat bu toleranslar içerisinde kalabilmektedir.
Yol sesi olarak SEDAN ve VARIANT yapı gereği küçük ve büyük ses odası gibidir. SEDAN'da normal bir otomobil ve çevre sesi işitirken VARIANT'ta da normal bir otomobil ancak daha derin bir çevre sesi işitirsiniz, çünkü aracın arkasında bulunan bir ses kaynağı bu sesi içeriye daha fazla yollardan iletebilmekte, SEDAN kasanın BUFFER (tampon) görevi gören bagajı VARIANT'ta AMPLIFIER (güçlendirici) etkisi göstermekte, bunu otoparka aracın arkasından geçen bir kamyonet örneğinde daha rahat görebilirsiniz. Fakat bu duruma hemen alışıyor, bir süre sonra olağan karşılıyorsunuz çünkü sizi rahatsız etmiyor, varlığı ve şekli doğal gelişiyor.
Saygılarımla,
Taner Göde