dirlik Nickli Üyeden Alıntı
e hadi bakalım İlker, ağzımıza bir parmak bal sürdün, devamını getir,
Guy a sor. kabloları araçta nereye nasıl bağladığını da detaylıca anlatsın ya da resim ve döküman göndersin sana, sen de bizimle paylaşırsın, böylece Türkiye de bu konuda herkese önderlik etmiş olursun.
Abi led dizim icin kablolarin cekilisi cocugun dedigine gore aynen su:
Alıntı
Verbind nu de 4 rode draden met elkaar en de 4 zwarte met elkaar.
Knip de lamphouder van de mistlamp met ca 2,5cm draad.
Maak nu 2 kabels van 2x 2 draden ( een voor het andere achterlicht en 1 voor het achteruitrijlicht) Tap van het rechter-achteruitrijlicht de voeding voor de linker af en verbind deze met het afgeknipte stekkertje.
Koppel de gecreeerde led-achterlichten met de aansluiting die voorheen diende voor het mistachterlicht. Zet hier parallel nog een weerstand van exact 10 ohm tussen om de boordcomputer voor te houden dat er een 21Watt lamp wordt gebruikt.
Tot zover de inbouw. Nu het omprogrammeren van de boordcomputer.
Ga hiervoor naar groep 9 (boordcomputer)
Verander byte 10 van 00000000 naar 00000011
Zet vervolgens de koude diagnose van het mistachterlicht uit (byte 18 bit 3 op 0)
Nu zou alles behoren te werken !
Yani
Alıntı
4 kirmizi ve 4 siyah kabloyu birbirine baglayin.
Sis lambalarinin yuvasina giden kabloyu yaklasik 2,5cm lik tel ile kesin.
2×2 telli 2 kablo yap (biri diger stop lambasi icin digeri ise geri lambasi icin) sag geri lambasindan sol geri lambasina elektrigi al ve bunlari kestigin kabloya bagla.
Yaptigin led arka farlari sis lambasi olan kullanilan yere tak. buraya paralel olarak tam 10 ohm luk bir direnc yerlestir, boardcomputer i yaniltmak ve 21 wattlik lamba kullandigini sanmasini saglamak icin.
Buraya kadar montaj tamam. Simdi de panel i kodlayalim.
Bunun icin grup 9 (boardcomputer/ panel ) e gidin
byte 10 u 00000000 dan 00000011 e degistirin
sis lambasinin soguk teşhisini kapatin (cold diagnostic) (byte 18 bit 3 u 0 yap)
Simdi herseyin calismasi lagzim.