Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    2012 cok zor gececek, yuksek degerli tl nedeniyle de tr ihracatcisi sikinti yasayacak, tr ihracati azalacak, dis borc buyuyecek, yine disaridan sicak para getirenlerin cebi dolacak,...falan filan...
    Benim calistigim yerde Otomobil üreticileri ile calisiyor sayilir. Kendi sirketimden biliyorum islerimiz cok azaldi. Tabiki kadroda olmayan iscilerde yavas yavas cikariyor calistigim sirket yani buradan belli.
  2. #31
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    2012 cok zor gececek, yuksek degerli tl nedeniyle de tr ihracatcisi sikinti yasayacak, tr ihracati azalacak, dis borc buyuyecek, yine disaridan sicak para getirenlerin cebi dolacak,...falan filan...
    Benim calistigim yerde Otomobil üreticileri ile calisiyor sayilir. Kendi sirketimden biliyorum islerimiz cok azaldi. Tabiki kadroda olmayan iscilerde yavas yavas cikariyor calistigim sirket yani buradan belli.

  3. offline
    SELÇUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İSTANBUL
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    9.680

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    2012 cok zor gececek, yuksek degerli tl nedeniyle de tr ihracatcisi sikinti yasayacak, tr ihracati azalacak, dis borc buyuyecek, yine disaridan sicak para getirenlerin cebi dolacak,...falan filan...

    1.92 den döndü dolar..
    TL nasıl değerli anlamadım ben?
  4. #32
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    2012 cok zor gececek, yuksek degerli tl nedeniyle de tr ihracatcisi sikinti yasayacak, tr ihracati azalacak, dis borc buyuyecek, yine disaridan sicak para getirenlerin cebi dolacak,...falan filan...

    1.92 den döndü dolar..
    TL nasıl değerli anlamadım ben?

  5. offline
    MHMTPKZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MEHMET
    Üyelik Tarihi
    26/07/2011
    Yer
    IZMIR
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.801
    35 AK 7555

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    1.92 den döndü dolar..
    TL nasıl değerli anlamadım ben?
    donmesi zaten TL nin deger kazanmasi anlamina geliyor...
    merkez bankasi son 5 ayda 11.7 milyar dolar satti...
  6. #33
       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    1.92 den döndü dolar..
    TL nasıl değerli anlamadım ben?
    donmesi zaten TL nin deger kazanmasi anlamina geliyor...
    merkez bankasi son 5 ayda 11.7 milyar dolar satti...

  7. offline
    SELÇUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İSTANBUL
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    9.680

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    donmesi zaten TL nin deger kazanmasi anlamina geliyor...
    merkez bankasi son 5 ayda 11.7 milyar dolar satti...

    satsın sonuçta kim kazandı tl mi?
    4-5 tl düştü diye mi deger kazandı TL?
    buraya kadar yükselirken dolar ne oldu peki?
    bu TL nin değerli haliyse değersiz halini düşünemiyorum...
  8. #34
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    donmesi zaten TL nin deger kazanmasi anlamina geliyor...
    merkez bankasi son 5 ayda 11.7 milyar dolar satti...

    satsın sonuçta kim kazandı tl mi?
    4-5 tl düştü diye mi deger kazandı TL?
    buraya kadar yükselirken dolar ne oldu peki?
    bu TL nin değerli haliyse değersiz halini düşünemiyorum...

  9. offline
    MHMTPKZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MEHMET
    Üyelik Tarihi
    26/07/2011
    Yer
    IZMIR
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.801
    35 AK 7555

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...
  10. #35
    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...

  11. offline
    bjk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Erkan
    Üyelik Tarihi
    13/10/2011
    Yer
    Mersin
    Yaş
    45
    Model
    Caddy
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.389

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...
    çok doğru
  12. #36
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...
    çok doğru

  13. offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.017

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...
    Arap Ülkeleri Birliğine boşuna mı yaklaşım gösteriliyor. Onlardan destek alarak açığı onarmaya çalışacaklar ama karşılığında neler verilecek bilemiyoruz.
  14. #37
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    her gun gazeteler de enflasyon su oldu enflasyon bu oldu diye haberler var...neden acaba kimse dis ticaret acigindan bahsetmiyor? 2011 yili dis ticaret acigimiz yaklasik 100 milyar dolar... tl degerlensin ithalat daha da artsin tamamen disa bagimli bir ulke olalim ne guzel...
    Arap Ülkeleri Birliğine boşuna mı yaklaşım gösteriliyor. Onlardan destek alarak açığı onarmaya çalışacaklar ama karşılığında neler verilecek bilemiyoruz.

  15. offline
    SemperFi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ÖZHAN
    Üyelik Tarihi
    05/11/2011
    Yer
    istanbul
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    87

    Re: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal
  16. #38
    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal

  17. offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.017

    Cevap: Re: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal
    Passat değil Porshe idi o laf onun yerine fiata veya vw ye binin denmişti (fiat ile vw nasıl eşdeğer oluyor onu da anlamış değilim)
  18. #39
       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal
    Passat değil Porshe idi o laf onun yerine fiata veya vw ye binin denmişti (fiat ile vw nasıl eşdeğer oluyor onu da anlamış değilim)

  19. offline
    SemperFi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ÖZHAN
    Üyelik Tarihi
    05/11/2011
    Yer
    istanbul
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    87

    Re: Cevap: Re: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Passat esprisi idi,burada Ithalat edilen tum araclardan bahsedilmekte.Ayni zamanda Passat etc.. Lux segment araci olup,ithal edilmekte.Tabi bunun yaninda VW,AUDI,MERCEDES,BMW basi cekiyor.Devlet buyuklerimizin kullandiklarini dikkate almamiz gerekiyor.Onun harici koruma araclarida bir keza luks,fakat burada uretilen makam araclari kullanilmiyor.Kisacasi onlarin ki Can bizimkiler Patlican.
       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Passat değil Porshe idi o laf onun yerine fiata veya vw ye binin denmişti (fiat ile vw nasıl eşdeğer oluyor onu da anlamış değilim)
  20. #40
    Passat esprisi idi,burada Ithalat edilen tum araclardan bahsedilmekte.Ayni zamanda Passat etc.. Lux segment araci olup,ithal edilmekte.Tabi bunun yaninda VW,AUDI,MERCEDES,BMW basi cekiyor.Devlet buyuklerimizin kullandiklarini dikkate almamiz gerekiyor.Onun harici koruma araclarida bir keza luks,fakat burada uretilen makam araclari kullanilmiyor.Kisacasi onlarin ki Can bizimkiler Patlican.
       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Passat değil Porshe idi o laf onun yerine fiata veya vw ye binin denmişti (fiat ile vw nasıl eşdeğer oluyor onu da anlamış değilim)

  21. offline
    solarapex - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İsa
    Üyelik Tarihi
    19/05/2011
    Yer
    ankara
    Yaş
    50
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    1.456
    06 ACT 110

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Bizimki passatcan
  22. #41
    Bizimki passatcan

  23. offline
    dark lord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Tahsin
    Üyelik Tarihi
    13/05/2011
    Yer
    istanbul
    Yaş
    69
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    143

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Bu hükümeti anlamak zor , Jettaya özel koyduğu vergiye ne demeli....
  24. #42
    Bu hükümeti anlamak zor , Jettaya özel koyduğu vergiye ne demeli....

  25. offline
    SemperFi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ÖZHAN
    Üyelik Tarihi
    05/11/2011
    Yer
    istanbul
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    87

    Re: Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Jetta'ya koyulan ozel vergi ne?Nasil bir memleket cani isteyen vergi mi koyuyor sonra ulkemiz basaridan basariya kosuyor
       dark lord Nickli Üyeden Alıntı
    Bu hükümeti anlamak zor , Jettaya özel koyduğu vergiye ne demeli....
  26. #43
    Jetta'ya koyulan ozel vergi ne?Nasil bir memleket cani isteyen vergi mi koyuyor sonra ulkemiz basaridan basariya kosuyor
       dark lord Nickli Üyeden Alıntı
    Bu hükümeti anlamak zor , Jettaya özel koyduğu vergiye ne demeli....

  27. offline
    theapocalypse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Çağlar
    Üyelik Tarihi
    27/02/2011
    Yer
    Herhangi bir yer(Otomatik)
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    282

    Cevap: Re: Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Jetta'ya koyulan ozel vergi ne?Nasil bir memleket cani isteyen vergi mi koyuyor sonra ulkemiz basaridan basariya kosuyor
    Konulan özel vergi Doğuş ve VW AG nin daha fazla kar etmesini önlemek amaçlı. Gümrük birliğine üye olmayan Meksika da üretilen Jetta Almanya'da limana uğrayıp sanki gümrük birliği bir ülkeden geliyormuş muamelesi görüp vergi indirimine giriyordu. Tabi ki son kullanıcıya yansıması nispeten az oluyordu. Yapılan uyanıklık Doğuş'un kar hanesine yazılıyordu. Şimdi devletin vergi hanesine yazılıyor. Olaya sırf bu açıdan da bakmayın VW Türkiyede aylık bazda en çok araç satan firmalardan olmasına rağmen Türkiye'de hiçbir model üretimi yok. Bir diğer marka Ford ama hükümet Ford ticari araç üretiyor diye çok fazla bastıramıyor. Ama VW Jetta için Meksika'yı seçti Amarok için Arjantin'i. Türkiye'de nasıl olsa peynir ekmek gibi satıyorlar. Yakın gelecekte bu tutumlarını değiştirmek zorunda bırakılabilirler.
  28. #44
       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Jetta'ya koyulan ozel vergi ne?Nasil bir memleket cani isteyen vergi mi koyuyor sonra ulkemiz basaridan basariya kosuyor
    Konulan özel vergi Doğuş ve VW AG nin daha fazla kar etmesini önlemek amaçlı. Gümrük birliğine üye olmayan Meksika da üretilen Jetta Almanya'da limana uğrayıp sanki gümrük birliği bir ülkeden geliyormuş muamelesi görüp vergi indirimine giriyordu. Tabi ki son kullanıcıya yansıması nispeten az oluyordu. Yapılan uyanıklık Doğuş'un kar hanesine yazılıyordu. Şimdi devletin vergi hanesine yazılıyor. Olaya sırf bu açıdan da bakmayın VW Türkiyede aylık bazda en çok araç satan firmalardan olmasına rağmen Türkiye'de hiçbir model üretimi yok. Bir diğer marka Ford ama hükümet Ford ticari araç üretiyor diye çok fazla bastıramıyor. Ama VW Jetta için Meksika'yı seçti Amarok için Arjantin'i. Türkiye'de nasıl olsa peynir ekmek gibi satıyorlar. Yakın gelecekte bu tutumlarını değiştirmek zorunda bırakılabilirler.

  29. offline
    MHMTPKZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MEHMET
    Üyelik Tarihi
    26/07/2011
    Yer
    IZMIR
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.801
    35 AK 7555

    Cevap: Re: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal
    ulkemizin su anda bir numaralari ihracat sektoru gozuken otomotiv (montaj sanayi) bir cok tesvik ve olanaklarla bugunlere getirildi ne yazik ki...tamamen ithalata bagli, kendi uretimimiz olmayan urunleri burada monte edip,yurtdisina gonderiyoruz sonra da ihracat yaptik zannediyoruz...ama yaklasik %200 karsilama orani olan, her sene ulkeye ciddi doviz girdisi saglayan ve istihdamda 1 numaralari sektor olan tekstil-konfeksiyon sektorunun onune devamli set cekiliyor.asil bunu anlamak cok ama cok zor..
  30. #45
       SemperFi Nickli Üyeden Alıntı
    Arkadaslar ithalat'a engel olmak istiyorsak Passat lara binmeyecegizUlkemizin ihracati ithalata bagli olarak devam etmekte ve ithalat yapmak zorundayiz.Yalniz burada ithalati en cok etkileyen yurtdisindan gelen ve ulkemizden baska bir yere gidemeyen urunler,bunlar ilk etapta luks araclar,luks cep tel,luks teknik cihazlar etc... netice itibari ulkemizi seviyorsak ulkemize yatirim ve istihdam saglanan urunler etc...den yararlanmaliyiz.Simdi diyebilirsiniz yukarisi biyik asagisi sakal
    ulkemizin su anda bir numaralari ihracat sektoru gozuken otomotiv (montaj sanayi) bir cok tesvik ve olanaklarla bugunlere getirildi ne yazik ki...tamamen ithalata bagli, kendi uretimimiz olmayan urunleri burada monte edip,yurtdisina gonderiyoruz sonra da ihracat yaptik zannediyoruz...ama yaklasik %200 karsilama orani olan, her sene ulkeye ciddi doviz girdisi saglayan ve istihdamda 1 numaralari sektor olan tekstil-konfeksiyon sektorunun onune devamli set cekiliyor.asil bunu anlamak cok ama cok zor..

  31. offline
    MHMTPKZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    MEHMET
    Üyelik Tarihi
    26/07/2011
    Yer
    IZMIR
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.801
    35 AK 7555

    Cevap: Re: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    ulkemizin su anda bir numaralari ihracat sektoru gozuken otomotiv (montaj sanayi) bir cok tesvik ve olanaklarla bugunlere getirildi ne yazik ki...tamamen ithalata bagli, kendi uretimimiz olmayan urunleri burada monte edip,yurtdisina gonderiyoruz sonra da ihracat yaptik zannediyoruz...ama yaklasik 0 karsilama orani olan, her sene ulkeye ciddi doviz girdisi saglayan ve istihdamda 1 numaralari sektor olan tekstil-konfeksiyon sektorunun onune devamli set cekiliyor.asil bunu anlamak cok ama cok zor..
    Kasım'da cari açık 5. 18 milyar dolar oldu - En Son Makro Ekonomi Haberleri - HTEkonomi
  32. #46
       MHMTPKZ Nickli Üyeden Alıntı
    ulkemizin su anda bir numaralari ihracat sektoru gozuken otomotiv (montaj sanayi) bir cok tesvik ve olanaklarla bugunlere getirildi ne yazik ki...tamamen ithalata bagli, kendi uretimimiz olmayan urunleri burada monte edip,yurtdisina gonderiyoruz sonra da ihracat yaptik zannediyoruz...ama yaklasik 0 karsilama orani olan, her sene ulkeye ciddi doviz girdisi saglayan ve istihdamda 1 numaralari sektor olan tekstil-konfeksiyon sektorunun onune devamli set cekiliyor.asil bunu anlamak cok ama cok zor..
    Kasım'da cari açık 5. 18 milyar dolar oldu - En Son Makro Ekonomi Haberleri - HTEkonomi

  33. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Bugün Is yerimde bir kac cok iyi anlastigim is arkadaslarim ile vedalastim. Neden ? Is yeri tasarrufa gidiyor, isler azaldi ve mecbur ilk Tasören iscileri ile basladilar cikis vermeye . Simdi ise diger Kadro da olmayan isciler korkuyor, peki ben kadrodayim 7 senelik oranin iscisiyim ama güvenedemiyim ? Ilk basta güvendeyiz Kadrolu olarak.

    Yani Kriz hafif hafif geliyor, bizim Müsteri Amerikan sirekit. Otomotiv ve Bilgisayar vs. var bizde yani burada siparisler cok azaldi. Gerisi sizin yorumlara birakiyorum
  34. #47
    Bugün Is yerimde bir kac cok iyi anlastigim is arkadaslarim ile vedalastim. Neden ? Is yeri tasarrufa gidiyor, isler azaldi ve mecbur ilk Tasören iscileri ile basladilar cikis vermeye . Simdi ise diger Kadro da olmayan isciler korkuyor, peki ben kadrodayim 7 senelik oranin iscisiyim ama güvenedemiyim ? Ilk basta güvendeyiz Kadrolu olarak.

    Yani Kriz hafif hafif geliyor, bizim Müsteri Amerikan sirekit. Otomotiv ve Bilgisayar vs. var bizde yani burada siparisler cok azaldi. Gerisi sizin yorumlara birakiyorum

  35. offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.017

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Is yerimde bir kac cok iyi anlastigim is arkadaslarim ile vedalastim. Neden ? Is yeri tasarrufa gidiyor, isler azaldi ve mecbur ilk Tasören iscileri ile basladilar cikis vermeye . Simdi ise diger Kadro da olmayan isciler korkuyor, peki ben kadrodayim 7 senelik oranin iscisiyim ama güvenedemiyim ? Ilk basta güvendeyiz Kadrolu olarak.

    Yani Kriz hafif hafif geliyor, bizim Müsteri Amerikan sirekit. Otomotiv ve Bilgisayar vs. var bizde yani burada siparisler cok azaldi. Gerisi sizin yorumlara birakiyorum
    Yasin boşver takma kafanı. Esas sen DHL den bahset noldu gösterge?
  36. #48
       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Is yerimde bir kac cok iyi anlastigim is arkadaslarim ile vedalastim. Neden ? Is yeri tasarrufa gidiyor, isler azaldi ve mecbur ilk Tasören iscileri ile basladilar cikis vermeye . Simdi ise diger Kadro da olmayan isciler korkuyor, peki ben kadrodayim 7 senelik oranin iscisiyim ama güvenedemiyim ? Ilk basta güvendeyiz Kadrolu olarak.

    Yani Kriz hafif hafif geliyor, bizim Müsteri Amerikan sirekit. Otomotiv ve Bilgisayar vs. var bizde yani burada siparisler cok azaldi. Gerisi sizin yorumlara birakiyorum
    Yasin boşver takma kafanı. Esas sen DHL den bahset noldu gösterge?

  37. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Son durumu aktariyorum,

    2012 Yili bilancosu;

    - DUNLOP "Kurzarbeit" a giriyor yani kisa calisacaklar artik. Bizim Hanau da 100lerce kisi calisiyor orada Enistem dahil. Isler azalmis az Lastik aliyorlarmis Otomobil üreticileri
    - OPEL 2 tane üretim yerini kapatacak, Almanya / Bochum ve Ingiltere bir yeri
    - OPEL sallantida yine
    - Bizim islerde hafif bir durgunluk basladi yine, benim Is yeride Otomobil sanayi ve Teknoloji Elektronik sanayisine bagli
    - Kücük Otomobil satan Showroomlar kapaniyor yavas yavas (benim VW / AUDI Showroom um gibi)

    Görüyorsunuzki Yakit pahalilasiyor => zincirleme gibi pahali oldukca issiz sayisi cogaliyor, Otomobil sanayi araba satamiyor !

    Angela Merkel Hükümeti birsey yapmali ama bunca senedir birsey yapamamis simdimi yapacak
  38. #49
    Son durumu aktariyorum,

    2012 Yili bilancosu;

    - DUNLOP "Kurzarbeit" a giriyor yani kisa calisacaklar artik. Bizim Hanau da 100lerce kisi calisiyor orada Enistem dahil. Isler azalmis az Lastik aliyorlarmis Otomobil üreticileri
    - OPEL 2 tane üretim yerini kapatacak, Almanya / Bochum ve Ingiltere bir yeri
    - OPEL sallantida yine
    - Bizim islerde hafif bir durgunluk basladi yine, benim Is yeride Otomobil sanayi ve Teknoloji Elektronik sanayisine bagli
    - Kücük Otomobil satan Showroomlar kapaniyor yavas yavas (benim VW / AUDI Showroom um gibi)

    Görüyorsunuzki Yakit pahalilasiyor => zincirleme gibi pahali oldukca issiz sayisi cogaliyor, Otomobil sanayi araba satamiyor !

    Angela Merkel Hükümeti birsey yapmali ama bunca senedir birsey yapamamis simdimi yapacak

  39. offline
    SELÇUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İSTANBUL
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    9.680

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    yunana yardım edin siz yasin
  40. #50
    yunana yardım edin siz yasin

  41. offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.017

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    yunana yardım edin siz yasin
    olum Yasinin ne suçu var Merkele söyleyecen o lafı
  42. #51
       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    yunana yardım edin siz yasin
    olum Yasinin ne suçu var Merkele söyleyecen o lafı

  43. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    yunana yardım edin siz yasin
    Abicim ALman halki gercekten cözülmeyecek bir durumda iflah olmuyorlar. Burada olup biten Türkiye de olsa inaninki Türkiye de 70 Milyon Sokaga dökülürdü .

    Is degistireyim dedim, Dunlop a yazdim is icin almadilar is yok simdide kisa calisiyorlar, Opel de yakin bana ama Opel in gelecegi yok, diger enistemin yanina yazdim basvurdum is icin Condor a ilk basta alacaklardi ama sonra duydum ki kardes sirketi iflas etmis kisacasi bu devirde is degistirmek bile tehlikeli artik.

    Petrol Fiyatlarinin etkisi bu. Bu hafta sonu Fatura geldi Yillik Elektrik Faturasi zam gelmis artik ayda 15 € fazla ödeyecez. Zam hep zam var ama isciye zam yok !

    Papazin Kizindan böyle politika olur iste
  44. #52
       SELÇUK Nickli Üyeden Alıntı
    yunana yardım edin siz yasin
    Abicim ALman halki gercekten cözülmeyecek bir durumda iflah olmuyorlar. Burada olup biten Türkiye de olsa inaninki Türkiye de 70 Milyon Sokaga dökülürdü .

    Is degistireyim dedim, Dunlop a yazdim is icin almadilar is yok simdide kisa calisiyorlar, Opel de yakin bana ama Opel in gelecegi yok, diger enistemin yanina yazdim basvurdum is icin Condor a ilk basta alacaklardi ama sonra duydum ki kardes sirketi iflas etmis kisacasi bu devirde is degistirmek bile tehlikeli artik.

    Petrol Fiyatlarinin etkisi bu. Bu hafta sonu Fatura geldi Yillik Elektrik Faturasi zam gelmis artik ayda 15 € fazla ödeyecez. Zam hep zam var ama isciye zam yok !

    Papazin Kizindan böyle politika olur iste

  45. offline
    bjk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Erkan
    Üyelik Tarihi
    13/10/2011
    Yer
    Mersin
    Yaş
    45
    Model
    Caddy
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.389

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    Yasin dünya krizde
  46. #53
    Yasin dünya krizde

  47. offline
    SELÇUK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    28/02/2011
    Yer
    İSTANBUL
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    9.680

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Abicim ALman halki gercekten cözülmeyecek bir durumda iflah olmuyorlar. Burada olup biten Türkiye de olsa inaninki Türkiye de 70 Milyon Sokaga dökülürdü .

    emin ol dökülürdü...
  48. #54
       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Abicim ALman halki gercekten cözülmeyecek bir durumda iflah olmuyorlar. Burada olup biten Türkiye de olsa inaninki Türkiye de 70 Milyon Sokaga dökülürdü .

    emin ol dökülürdü...

  49. offline
    ayuce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ahmet
    Üyelik Tarihi
    27/03/2012
    Yer
    Istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    70

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

    2012'de Doğuş Oto açısından bir kriz yok gibi görünüyor. Jetta için sipariş almıyorlar. Satıcılar 2013'e kadar olan arabaları sattık gibi cümleler kuruyor. Tiguan için 4-5 ay beklemek lazım. Passat trend var, comfort bol değil ama düzenli geliyor, dizel veya DGS veya highline için ise beklemek gerekiyor. Son bir iki haftalık VW bayi gezimin özeti.

    TR deki Jetta fiyatına gelince, Jetta 1.4 TSI Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 23.825€=56.475TL , Türkiye'de 49.200TL. Passat 1.4TSI BMT Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 27.300€=64.700TL, Türkiye'de 65.900TL.

    Almanya'da da Jetta'ya özel Meksika vergisi var galiba.
  50. #55
    2012'de Doğuş Oto açısından bir kriz yok gibi görünüyor. Jetta için sipariş almıyorlar. Satıcılar 2013'e kadar olan arabaları sattık gibi cümleler kuruyor. Tiguan için 4-5 ay beklemek lazım. Passat trend var, comfort bol değil ama düzenli geliyor, dizel veya DGS veya highline için ise beklemek gerekiyor. Son bir iki haftalık VW bayi gezimin özeti.

    TR deki Jetta fiyatına gelince, Jetta 1.4 TSI Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 23.825€=56.475TL , Türkiye'de 49.200TL. Passat 1.4TSI BMT Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 27.300€=64.700TL, Türkiye'de 65.900TL.

    Almanya'da da Jetta'ya özel Meksika vergisi var galiba.

  51. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       ayuce Nickli Üyeden Alıntı
    2012'de Doğuş Oto açısından bir kriz yok gibi görünüyor. Jetta için sipariş almıyorlar. Satıcılar 2013'e kadar olan arabaları sattık gibi cümleler kuruyor. Tiguan için 4-5 ay beklemek lazım. Passat trend var, comfort bol değil ama düzenli geliyor, dizel veya DGS veya highline için ise beklemek gerekiyor. Son bir iki haftalık VW bayi gezimin özeti.

    TR deki Jetta fiyatına gelince, Jetta 1.4 TSI Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 23.825€=56.475TL , Türkiye'de 49.200TL. Passat 1.4TSI BMT Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 27.300€=64.700TL, Türkiye'de 65.900TL.

    Almanya'da da Jetta'ya özel Meksika vergisi var galiba.
    Cünkü neden ? Türkiye de 5 TL lik Yakit fiyatlari kimsenin umrunda degil . Yani millet de alim gücü var. Örnek Istanbul kac Milyon arac hergün trafikte .
  52. #56
       ayuce Nickli Üyeden Alıntı
    2012'de Doğuş Oto açısından bir kriz yok gibi görünüyor. Jetta için sipariş almıyorlar. Satıcılar 2013'e kadar olan arabaları sattık gibi cümleler kuruyor. Tiguan için 4-5 ay beklemek lazım. Passat trend var, comfort bol değil ama düzenli geliyor, dizel veya DGS veya highline için ise beklemek gerekiyor. Son bir iki haftalık VW bayi gezimin özeti.

    TR deki Jetta fiyatına gelince, Jetta 1.4 TSI Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 23.825€=56.475TL , Türkiye'de 49.200TL. Passat 1.4TSI BMT Comfortline Manuel Almanya'da baz fiyat 27.300€=64.700TL, Türkiye'de 65.900TL.

    Almanya'da da Jetta'ya özel Meksika vergisi var galiba.
    Cünkü neden ? Türkiye de 5 TL lik Yakit fiyatlari kimsenin umrunda degil . Yani millet de alim gücü var. Örnek Istanbul kac Milyon arac hergün trafikte .

  53. offline
    Leon68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    29/10/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    56
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    95
    Nufusu arac sayısına oranlarsanız Türkiye AB'ye göre geridedir. Ortalıkta niye bu kadar araç var dediğimizde bunun da nedeni, insana yakışır, medeni bir toplu taşıma sisteminin olmamasıdır. İnsanlar zorunluluktan araba alıyor, para battığı için değil
  54. #57
    Nufusu arac sayısına oranlarsanız Türkiye AB'ye göre geridedir. Ortalıkta niye bu kadar araç var dediğimizde bunun da nedeni, insana yakışır, medeni bir toplu taşıma sisteminin olmamasıdır. İnsanlar zorunluluktan araba alıyor, para battığı için değil

  55. offline
    97has - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hasan
    Üyelik Tarihi
    16/05/2011
    Yer
    Adana
    Model
    Octavia
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.455
    01 AJ 555

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Cünkü neden ? Türkiye de 5 TL lik Yakit fiyatlari kimsenin umrunda degil . Yani millet de alim gücü var. Örnek Istanbul kac Milyon arac hergün trafikte .
    Sen öyle düşünebilirsin ama Yasin abi burada da millet aynı senin yaptığın hesapları yapıyor. FSI motorlu Octavia aracımızı satmamızın nedeni CC açık 110-120 sabit gittiğimiz halde 7 lt yakmamızdı. Daha o zamanlar benzin 4.20 felandı. 1100 km yolu yaklaşık 1,5 depo ile gitmiştik!! Gelde yanma bu duruma. Geçen ay depoyu fulledik 170 liraya. Şimdi gitsen 200 liraya fullersin! Açıkcası herkesin umrunda ama tepki konusu çok çok zayıf. Sizin orada dizelin fiyatı 1.50 euroya dayanınca iki günde bir garipseme bir kanıksama. Dizeli ucu ucuna almaya arabayla 4 litrenin altını kastırmaya başladın. Biz eli mahkum alıyoruz. Zaten az biniyoruz felan diye kendimizi avutuyoruz. Bizim bugünkü gezi ortalamamız 8.3 idi. Genel ortalamamız 7.6 lt yaklaşık çeyrek depo yedik. :\ Alım gücü olsa hepimiz passata, bmw ye felan binerdik. Babam bu arabayı hep boğazından ihtiyacından keserek aldı. Ha hamdolsun çok şükür evimiz var arabamız var; ama orayla burayı eş tutma Yasin abim. Millet niye aracı showroomdan çıkarmadan burada tüp çakıyor tabi ki bu benzin fiyatı yüzünden.

    Anlıyacağın Yasin abi burada da durumlar sağlam değil. Bu benim öğrenci halim ile gördüklerim. Buradaki abilerim kim bilir daha neler görüyorlardır.

    Sanıyorum Vw'nin bu kadar çok satılması kendini Mercedesden, BMW'den sonraki premium biziz gibi lanse etmesinden. Güzel ve kaliteli araçları var ama premium değiller bunu daha Türk halkı anlayamadı. Yoksa Ford'dan, Opel'den veya bilimum diğer hiçbir markadan farkları yok.

    İstanbulun o kadar araca gerek yok ama işte türk halkının değilmeyen "At, avrat, silah" mantalitesinin ve adam akıllı bir toplu taşımanın olmamasının sonucu bu. Ha ben hala 15 milyon insanın yurdun tüm yerlerine eşit olarak değil gidip İstanbula da yerleşmelerini anlayamadım ama neyse.
  56. #58
       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Cünkü neden ? Türkiye de 5 TL lik Yakit fiyatlari kimsenin umrunda degil . Yani millet de alim gücü var. Örnek Istanbul kac Milyon arac hergün trafikte .
    Sen öyle düşünebilirsin ama Yasin abi burada da millet aynı senin yaptığın hesapları yapıyor. FSI motorlu Octavia aracımızı satmamızın nedeni CC açık 110-120 sabit gittiğimiz halde 7 lt yakmamızdı. Daha o zamanlar benzin 4.20 felandı. 1100 km yolu yaklaşık 1,5 depo ile gitmiştik!! Gelde yanma bu duruma. Geçen ay depoyu fulledik 170 liraya. Şimdi gitsen 200 liraya fullersin! Açıkcası herkesin umrunda ama tepki konusu çok çok zayıf. Sizin orada dizelin fiyatı 1.50 euroya dayanınca iki günde bir garipseme bir kanıksama. Dizeli ucu ucuna almaya arabayla 4 litrenin altını kastırmaya başladın. Biz eli mahkum alıyoruz. Zaten az biniyoruz felan diye kendimizi avutuyoruz. Bizim bugünkü gezi ortalamamız 8.3 idi. Genel ortalamamız 7.6 lt yaklaşık çeyrek depo yedik. :\ Alım gücü olsa hepimiz passata, bmw ye felan binerdik. Babam bu arabayı hep boğazından ihtiyacından keserek aldı. Ha hamdolsun çok şükür evimiz var arabamız var; ama orayla burayı eş tutma Yasin abim. Millet niye aracı showroomdan çıkarmadan burada tüp çakıyor tabi ki bu benzin fiyatı yüzünden.

    Anlıyacağın Yasin abi burada da durumlar sağlam değil. Bu benim öğrenci halim ile gördüklerim. Buradaki abilerim kim bilir daha neler görüyorlardır.

    Sanıyorum Vw'nin bu kadar çok satılması kendini Mercedesden, BMW'den sonraki premium biziz gibi lanse etmesinden. Güzel ve kaliteli araçları var ama premium değiller bunu daha Türk halkı anlayamadı. Yoksa Ford'dan, Opel'den veya bilimum diğer hiçbir markadan farkları yok.

    İstanbulun o kadar araca gerek yok ama işte türk halkının değilmeyen "At, avrat, silah" mantalitesinin ve adam akıllı bir toplu taşımanın olmamasının sonucu bu. Ha ben hala 15 milyon insanın yurdun tüm yerlerine eşit olarak değil gidip İstanbula da yerleşmelerini anlayamadım ama neyse.

  57. offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    38
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    29.155
    HU TE 2016

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       Leon68 Nickli Üyeden Alıntı
    Nufusu arac sayısına oranlarsanız Türkiye AB'ye göre geridedir. Ortalıkta niye bu kadar araç var dediğimizde bunun da nedeni, insana yakışır, medeni bir toplu taşıma sisteminin olmamasıdır. İnsanlar zorunluluktan araba alıyor, para battığı için değil
    Hakan abim,

    bizim Türkler dogru düzgün medeni bir toplu tasima sistemi olsa bile affedersin 100m ilerideki Bakkala bile araba ile giderler . Burdan tecrübem ile yaziyorum, Almanya da adam issiz devletten geciniyor, agzinda Sigara ve altinda Mercedesi var. 500 metre ilerideki Kahvehaneye Mercedes i ile gider Okeyini oynar girgirini gecer. Böyle bir milletiz biz . Bu burasi Almanya icin gecerlidir, Sakin yanlis anlasilma olmasin ama durum bu malesef . Aslinda dikkat ettim, bu tür kisiler hic Benzin Fiyatlarindan bahsetmiyor cünkü ihtiyaci yok yani araba ile ise gidip gelmiyor .

    Araba zorunluluk diye birsey yoktur. 100 yil önce büyük büyük dedelerimiz Otomobilsiz veya Cep Telefonsuz nasil yasayabilmisler ?? Yani bizmi yasayamayacagiz ? Bunlar hep bahanedir, mümkün degil olmuyor diye birsey yoktur. Hersey mümkündür . Benim is yerime toplu tasit var amaaa 2 defa Otobüs ve 1 defa da Trene binmem gerekecek 20km yi 1 saat te varmis olacagim + 120 €uro akbil almam gerekiyor. Arabaya 150 € yakit atiyorum hic olmazsa 15 dakikada variyorum. Benim alman is arkadasim 20km yi bisiklet ile aliyor .

    Cok ilginc buldugum ise anlamadigim olay bazi kisilerin cebinde para yok araci var, bunlar bu isi nasil beceriyor kendime soruyorum. Hem Türkiye hem Almanya icin gecerlidir. Ben calisiyorum maasim belirli orta sinif seviyesinde maasim var yani ben bu Benzin parasi Fiyatlarinda bile aracimi satmaya düsünürken cogu kisi yolda Drift Drag yapiyor BMW M6 vs. araclari ile .
  58. #59
       Leon68 Nickli Üyeden Alıntı
    Nufusu arac sayısına oranlarsanız Türkiye AB'ye göre geridedir. Ortalıkta niye bu kadar araç var dediğimizde bunun da nedeni, insana yakışır, medeni bir toplu taşıma sisteminin olmamasıdır. İnsanlar zorunluluktan araba alıyor, para battığı için değil
    Hakan abim,

    bizim Türkler dogru düzgün medeni bir toplu tasima sistemi olsa bile affedersin 100m ilerideki Bakkala bile araba ile giderler . Burdan tecrübem ile yaziyorum, Almanya da adam issiz devletten geciniyor, agzinda Sigara ve altinda Mercedesi var. 500 metre ilerideki Kahvehaneye Mercedes i ile gider Okeyini oynar girgirini gecer. Böyle bir milletiz biz . Bu burasi Almanya icin gecerlidir, Sakin yanlis anlasilma olmasin ama durum bu malesef . Aslinda dikkat ettim, bu tür kisiler hic Benzin Fiyatlarindan bahsetmiyor cünkü ihtiyaci yok yani araba ile ise gidip gelmiyor .

    Araba zorunluluk diye birsey yoktur. 100 yil önce büyük büyük dedelerimiz Otomobilsiz veya Cep Telefonsuz nasil yasayabilmisler ?? Yani bizmi yasayamayacagiz ? Bunlar hep bahanedir, mümkün degil olmuyor diye birsey yoktur. Hersey mümkündür . Benim is yerime toplu tasit var amaaa 2 defa Otobüs ve 1 defa da Trene binmem gerekecek 20km yi 1 saat te varmis olacagim + 120 €uro akbil almam gerekiyor. Arabaya 150 € yakit atiyorum hic olmazsa 15 dakikada variyorum. Benim alman is arkadasim 20km yi bisiklet ile aliyor .

    Cok ilginc buldugum ise anlamadigim olay bazi kisilerin cebinde para yok araci var, bunlar bu isi nasil beceriyor kendime soruyorum. Hem Türkiye hem Almanya icin gecerlidir. Ben calisiyorum maasim belirli orta sinif seviyesinde maasim var yani ben bu Benzin parasi Fiyatlarinda bile aracimi satmaya düsünürken cogu kisi yolda Drift Drag yapiyor BMW M6 vs. araclari ile .

  59. offline
    Leon68 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Hakan
    Üyelik Tarihi
    29/10/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    56
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    95

    Cevap: Otomobil üreticilerine 2012 de Kriz bekliyormu ?

       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Hakan abim,

    bizim Türkler dogru düzgün medeni bir toplu tasima sistemi olsa bile affedersin 100m ilerideki Bakkala bile araba ile giderler . Burdan tecrübem ile yaziyorum, Almanya da adam issiz devletten geciniyor, agzinda Sigara ve altinda Mercedesi var. 500 metre ilerideki Kahvehaneye Mercedes i ile gider Okeyini oynar girgirini gecer. Böyle bir milletiz biz . Bu burasi Almanya icin gecerlidir, Sakin yanlis anlasilma olmasin ama durum bu malesef . Aslinda dikkat ettim, bu tür kisiler hic Benzin Fiyatlarindan bahsetmiyor cünkü ihtiyaci yok yani araba ile ise gidip gelmiyor .

    Araba zorunluluk diye birsey yoktur. 100 yil önce büyük büyük dedelerimiz Otomobilsiz veya Cep Telefonsuz nasil yasayabilmisler ?? Yani bizmi yasayamayacagiz ? Bunlar hep bahanedir, mümkün degil olmuyor diye birsey yoktur. Hersey mümkündür . Benim is yerime toplu tasit var amaaa 2 defa Otobüs ve 1 defa da Trene binmem gerekecek 20km yi 1 saat te varmis olacagim + 120 €uro akbil almam gerekiyor. Arabaya 150 € yakit atiyorum hic olmazsa 15 dakikada variyorum. Benim alman is arkadasim 20km yi bisiklet ile aliyor .

    Cok ilginc buldugum ise anlamadigim olay bazi kisilerin cebinde para yok araci var, bunlar bu isi nasil beceriyor kendime soruyorum. Hem Türkiye hem Almanya icin gecerlidir. Ben calisiyorum maasim belirli orta sinif seviyesinde maasim var yani ben bu Benzin parasi Fiyatlarinda bile aracimi satmaya düsünürken cogu kisi yolda Drift Drag yapiyor BMW M6 vs. araclari ile .
    Bizde 2 araba var, hanım günde en az 3-4 saatini yollarda geçiriyor. En azından düzgün bir şey olsa 2. araba olmayacak, 2 araba yerine daha düzgün tek arabayla idare edeceğiz ancak bu mümkün değil. Benim gibi düşünen çok insan var en azından istanbul'da böyle. Benzin'i takmayan bir kitle var, ancak benzin satışları geçen aya göre %10'dan fazla düştüyse (Bugünkü verilere göre ) bu kişilerin dışındakiler ciddi olarak etkilendiler diyebilirim. Bizim Almanya'dan bir farkımız da şu, benzin ve dizel'in %20-30 belki daha fazlasınının tüketimini devlet yapıyor. Burada tasarruf adına hiç bir hareket yok, 1 kuruşluk dahi tasarruf planı yok. Sonuçta devletin yakıt harcaması arttıkça bize binen vergide artıyor.
  60. #60
       VW_Passat Nickli Üyeden Alıntı
    Hakan abim,

    bizim Türkler dogru düzgün medeni bir toplu tasima sistemi olsa bile affedersin 100m ilerideki Bakkala bile araba ile giderler . Burdan tecrübem ile yaziyorum, Almanya da adam issiz devletten geciniyor, agzinda Sigara ve altinda Mercedesi var. 500 metre ilerideki Kahvehaneye Mercedes i ile gider Okeyini oynar girgirini gecer. Böyle bir milletiz biz . Bu burasi Almanya icin gecerlidir, Sakin yanlis anlasilma olmasin ama durum bu malesef . Aslinda dikkat ettim, bu tür kisiler hic Benzin Fiyatlarindan bahsetmiyor cünkü ihtiyaci yok yani araba ile ise gidip gelmiyor .

    Araba zorunluluk diye birsey yoktur. 100 yil önce büyük büyük dedelerimiz Otomobilsiz veya Cep Telefonsuz nasil yasayabilmisler ?? Yani bizmi yasayamayacagiz ? Bunlar hep bahanedir, mümkün degil olmuyor diye birsey yoktur. Hersey mümkündür . Benim is yerime toplu tasit var amaaa 2 defa Otobüs ve 1 defa da Trene binmem gerekecek 20km yi 1 saat te varmis olacagim + 120 €uro akbil almam gerekiyor. Arabaya 150 € yakit atiyorum hic olmazsa 15 dakikada variyorum. Benim alman is arkadasim 20km yi bisiklet ile aliyor .

    Cok ilginc buldugum ise anlamadigim olay bazi kisilerin cebinde para yok araci var, bunlar bu isi nasil beceriyor kendime soruyorum. Hem Türkiye hem Almanya icin gecerlidir. Ben calisiyorum maasim belirli orta sinif seviyesinde maasim var yani ben bu Benzin parasi Fiyatlarinda bile aracimi satmaya düsünürken cogu kisi yolda Drift Drag yapiyor BMW M6 vs. araclari ile .
    Bizde 2 araba var, hanım günde en az 3-4 saatini yollarda geçiriyor. En azından düzgün bir şey olsa 2. araba olmayacak, 2 araba yerine daha düzgün tek arabayla idare edeceğiz ancak bu mümkün değil. Benim gibi düşünen çok insan var en azından istanbul'da böyle. Benzin'i takmayan bir kitle var, ancak benzin satışları geçen aya göre %10'dan fazla düştüyse (Bugünkü verilere göre ) bu kişilerin dışındakiler ciddi olarak etkilendiler diyebilirim. Bizim Almanya'dan bir farkımız da şu, benzin ve dizel'in %20-30 belki daha fazlasınının tüketimini devlet yapıyor. Burada tasarruf adına hiç bir hareket yok, 1 kuruşluk dahi tasarruf planı yok. Sonuçta devletin yakıt harcaması arttıkça bize binen vergide artıyor.

İlk 123 Son