Sen uygun fiyatlı bir UV filtre al o yeter Yasin.Lambalardaki yansımalarıda bir nebze önler.Sen tam polarize bir filtre istersen fotoğraf makinan kadar para vermen gerekecek buna.Bence gerek yok al bir UV filtre yeter.
Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :
Sen uygun fiyatlı bir UV filtre ala o yeter Yasin.Lambalardaki yansımalarıda bir nebze önler.Sen tam polarize bir filtre istersen fotoğraf makinan kadar para vermen gerekecek buna.Bence gerek yok al bir UV filtre yeter.
Sen uygun fiyatlı bir UV filtre ala o yeter Yasin.Lambalardaki yansımalarıda bir nebze önler.Sen tam polarize bir filtre istersen fotoğraf makinan kadar para vermen gerekecek buna.Bence gerek yok al bir UV filtre yeter.
Sen uygun fiyatlı bir UV filtre al o yeter Yasin.Lambalardaki yansımalarıda bir nebze önler.Sen tam polarize bir filtre istersen fotoğraf makinan kadar para vermen gerekecek buna.Bence gerek yok al bir UV filtre yeter.
Sen uygun fiyatlı bir UV filtre al o yeter Yasin.Lambalardaki yansımalarıda bir nebze önler.Sen tam polarize bir filtre istersen fotoğraf makinan kadar para vermen gerekecek buna.Bence gerek yok al bir UV filtre yeter.
Yalnız burayı anlamadım Yasin "elmayi cesit Filtre var"
Hoya marka filtreler iyiymiş.
Kenko 62mm Close-up Macro Lens Filter Set 1 2 4 62 Kit items in Spotlight Photo store on eBay!
Hoya marka filtreler iyiymiş.
Kenko 62mm Close-up Macro Lens Filter Set 1 2 4 62 Kit items in Spotlight Photo store on eBay!
Benimde filtre almam lazım ya Panasonic FZ45'in filtresi içi mm kaç acaba nerden bulabilirim
Benimde filtre almam lazım ya Panasonic FZ45'in filtresi içi mm kaç acaba nerden bulabilirim
yani bir sürü cesit Filtre var, hangisini alacam sasirdim karar veremedim .
Filtre pahali degil, en pahalisi normal olarak 19 €uro dur . HAMA marka hepside.
Simdi bana Filtre ve Lens Hood icin yardimci olursaniz sevinirim . Bir türlü makinam icin bulamadim bunlarda .
yani bir sürü cesit Filtre var, hangisini alacam sasirdim karar veremedim .
Filtre pahali degil, en pahalisi normal olarak 19 €uro dur . HAMA marka hepside.
Simdi bana Filtre ve Lens Hood icin yardimci olursaniz sevinirim . Bir türlü makinam icin bulamadim bunlarda .
http://www.uyurgezer.net/fotografcil...92115.html?amp;
Filtreler orijinal görüntüyü süzgeçten geçirip fotoğrafik
ortamda yeni bir görüntü oluşmasını sağlayan objelerdir. Filtre dendiği zaman
ilk olarak makine objektifinin önüne monte edilen saydam nesneler akla gelir.
Halbuki başka bir dünya olan sayısal efekt filtreleri bilgisayar ortamında
kullanılır. Filtrelerin yaygın kullanıldıkları bir alan ise fotoğraf baskısı.
Burada filtreler ışığın rengini değiştirerek farklı kontrast ve tonlarda baskı
elde edilmesini sağlar. Fotoğraf çekiminde her zaman en iyi çözüm filtreyi
makine önüne takmak değildir. Işık kaynaklarını istenilen renge filtrelemek çok
karmaşık ışık ortamlarında iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar.
Filtre
kullanarak gerçek hayattan uzak bir görüntü elde edebilirsiniz. Gerçeğin filme
olduğu gibi yansıması gereken çekimlerde filtreler yardımcı araçların başında
yerini alır.
Filtreler yapım malzemesine göre cam, organik cam, asetat,
plastik, jelatin, selofan, ... gibi çok farklı maddelerden yapılabilir. Cam
tabanlı filtreler yapımlarında kullanılan yüksek sıcaklık nedeniyle çok sınırlı
renklerde üretilmektedir. Plastikten yapılan filtreler ucuz ve bol
üretilmektedir. Profesyonellerin kullandığı jelain filtreler çok hassas
üretilebilir. Organik camdan üretilen filtreler bol çeşitli ve hafifdirler. Tüm
filtrelerde ortak olan nokta boyaların zamanla değişebildiğidir. Alımından bir
kaç sene geçmiş veya vitrinde senelerce güneşlenmiş bir filtre doğum gününde
gösterdiği performansı göstermeyebilir. Filtre alımında coated filtrelerin
normal şartlarda performansı diğer filtreler ile aynıdır. Ancak ters ışıkta
kaplanmış filtrelerin mutlak üstünlüğü var.
SİYAH
-BEYAZ FOTOĞRAFÇILIKTA KULLANILAN FİLTRELER
Açık Sarı Filtre:
Düzeltme filtresidir, az kullanılır.
Ortokromatik emülsiyonlarda maviler üzerindeki etkisi azdır. Pankromatik
emülsiyonlarda hiç bir etki sağlamazlar. Baskılarda görüntü üzerinde mavi renk
karşıtı olan kısımları daha koyu nüanslarla belirtirler. Bulutlu gökyüzü
manzaraları, sabah erken ve akşam geç saatlerde plaj ve kar manzaraları
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 1.5, x
2 dir.
Orta Sarı Filtre:
Düzeltme
filtreleridir. Manzara fotoğraflarının çekiminde ortokromatik emülsiyonlarla en
çok kullanılan filtrelerdir. Ortakromatlk emülsiyonlarda renk tonlarının doğru
bir şekilde çıkmasına yardım ederler. Pankromatik emülsiyonlarda ise kusursuz
bir renk tonu değerlendirmesi yaparlar. Yeşilleri aydınlatır, ayrıntıları daha
belirli hale getirirler. Mavi rengin yoğunluğunu arttırırlar. Bulutlu gökyüzü
manzaraları, plaj ve kar manzaraları, çok renkli konuların ve çiçek
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 2; x
3'dür.
Koyu Sarı Filtre:
Kontrast
filtresidir. Mavi rengin çok daha kuvvetli bir şekilde belirmesini sağlar.
Kullanılma alanı daha etkili olarak orta sarı ve açık sarı filtreler gibidir.
Bütün sarı filtreler kontrastı artırırlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 3
ve x 4'dür.
Açık ve orta Sarı-Yeşil
Filtreler:
Düzeltme filtreleridir. Pankromatik emülsiyonlarda manzara
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Orta sarı filtre etkisi gösterirler.
Yeşiller üzerindeki etkisi biraz daha fazladır. Sonuç görüntü üzerindeki etkisi,
mavilerin daha belirli hale gelmesi, yeşillerin daha fazla açılmasıdır.
Kırmızıları, özellikle sarı kapsayan kırmızıları daha güzelleştirir. Gökyüzü
manzaraları, plaj ve kar manzaraları, bahar manzaraları fotoğraflarının
çekiminde kullanılırlar. Çok duyarlı emülsiyonların portre çekimlerinde meydana
gelen çok beyaz ten rengi ve mat dudaklar verme hatasını düzeltirler. Poz
değerleri üzerindeki etkileri. x 3, x 4'dür.
Yeşil
Filtreler:
Düzeltme filtresidir .Yeşil filtre bulmak zordur. Bunlar
çoğu zaman maviye çalarlar. Hızlı pankromatlk emülsiyonlarla yeşilliklerin ve
yaprakların çekiminde başarılı sonuç verirler ve bunları oldukça hoş açık gri
şeklinde yansıtırlar, kontrastı azaltırlar. Kırmızıları daha koyu bir şekilde
belirtirler. Ağaç ve bitki fotoğraflarının çekimi için en iyi filtrelerdir. Poz
değerleri üzerine etkileri x 3. x 4'dür.
Koyu Yeşil
Filtre:
Yeşil filtreler için söylenenler geçerlidir.
Turuncu Filtre :
Kontrast filtresidir. Mavi rengi
ve daha az olarak da yeşil rengi emerler. Buna karşılık kırmızı ve turuncu
renkleri ve bir oran dahilinde de sarı rengi geçirirler. Ortokromatik
emülsiyonlarda bir etkileri olmaz, yalnız pankromatik emülsiyonlarla
kullanılırlar. Pankromatik emülsiyonlarla çok net ve çok parlak bir görüntü
verirler. Havanın sisli halini ortadan kaldırır ve görüşü arttırır. Mavileri ve
yeşile bakan mavileri çok koyu, sarıya çalan yeşil ve kırmızıları çok açık renk
olarak gösterir.
Bu filtreler sarı ve maviler arasındaki bütün
kontrastları belirtmek için, mavi gökyüzü manzaraları ve portre
fotoğrafçılığında cilt bozukluklarını kaybettirmek için kullanılırlar, fakat
solgun dudaklar verir. Sarı saçların rengini canlandırır, elbise renklerini
bozar. Turuncu filtreler, aşırı derecede kullanılmayacak olursa güzel sonuçlar
verirler. En büyük sakıncaları poz süresinin 4-8 kez daha arttırmalarıdır. Bu
arttırma yapılmayacak olursa kontrast fazlalaşır ve güneşli havada fotoğraf
çekildiği halde geceleyin çekilmiş gibi bir sonuç elde edilir.
Mavi Filtre:
Kontrast filtresidir. Mavi renk ışınlara
öncelik tanıyıp, kırmızı ve turuncu renk ışınlara engel olur. Bu filtreler sarı
filtrelerin tam tersi bir etki yaparlar. Kırmızıları koyulaştırır ve mavileri
daha çok soluklaştırırlar. Gün ışığında çok az kullanılırlar. Mavi renge az
duyarlı bir emülsiyonla mavi yüzeylerin, örneğin su yüzeylerinin fotoğrafını
çekmek için kullanılırlar.
Mavi filtreler yapay ışıkta ve kırmızı renge
duyarlı pankromatik emülsiyonlarda fotoflud tipi lambaların kırmızı ışınlarını
önlemek amacıyla kullanılır. Yapay ışık altında cilt görünüşünü güzelleştirir,
dudakların kırmızılığını belirgin hale getirir, fakat mavi renkteki gözler beyaz
gibi çıkarlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 2, x3’dür.
Kırmızı Filtre:
Kontrast filtreleridir. Kırmızı
ışınları ve biraz da turuncu ışınları durdururlar, Kontrast yapmak için
kullanılan bu filtrelerle poz süresini 8-10 kez arttırmak gerekir. Bu filtreler
çok özel etkiler elde edilmek istenildiğinde kullanılmalıdır. Pankromatik
emülsiyonlarla kullanılırlar ve açık kırmızı ile Orta kırmızı renkte yapılırlar.
Sonuç görüntü üzerindeki etkileri mavi ve yeşil renkler siyah, kırmızı ve sarı
renkler açık tonda belirir. Çekilen fotoğraflarda gece manzarası, fırtına, koyu
gökyüzü ve puslu bulutlu havalar görüntüsü elde edilmek istenildiğinde ve sisli
havaya karşın çok net uzak manzara fotoğraflarının çekiminde
kullanılırlar.
Siyah beyaz fotoğrafçılıkta üç temel amaçla filtre
kullanılır:
• Düzeltme,
• Kontrastlık
• Pus filtreleri
Düzeltme: Siyah beyaz fotoğrafçılıkta kullanılan panchromatic (negatif)
filmler beyaz ışık içindeki bütün renklere duyarlıdır. Ancak panchromatic
filmler insan gözü gibi renkler arasındaki ışık farkını algılayamaz.. Örneğin
mavi ve mor renkler, insan gözünde yeşilden daha koyu görünürken, film bu
renklere karşı daha duyarlıdır. Siyah beyaz baskıda mavi ve mor renkler yeşilden
daha açık çıkar. Düzeltme filtresi kullanıldığında belli renkler azaltılarak ,
renkler arsındaki ışıklılık oranı insan gözüne uygunm hale getirilir. Böyle
durumlarda düzeltme filtresi olarak sarı filtre kullanmak gereklidir.
Kontraslık : Fotoğrafımıza hakim olan bir mavi ve bulutlu gökyüzü olduğu
durumlarda ise mavi renk ile beyaz renk arasındaki konrtastı arttırmamız, beyaz
bulutların daha etkileyici bir halde ortaya çıkmasına neden olacaktır..
Görüldüğü üzere ilk fotoğrafta, gökyüzündeki beyaz
bulutlar ile gökyüzünün mavisi arasındaki kontrast azdır. Bu nedenle bulutlar
tam gücüyle ortaya çıkmamaktadır, oysa 2. karede kırmızı filtre kullanılmış ve
gökyüzü karartılarak, beyaz bulutlar ile arasındaki kontrast farkı açılmış ve
beyaz bulutlar fotoğrafa daha güçlü bir doku etkisi katmışlardır…
Siyah
beyazcıların en sevdiği filtrelerden biri kırmızı filtredir. Özellikle
karelerimizde beyaz bulutlarla doku yaratan bir gökyüzü hakımıyeti varsa,
kırmızı filtresiz çekmeyiz o kareyi..
Bu anlamda Kırmızı, yeşil, sarı ,
turuncu filtreler hep bu kontrast değerlerini lehimize açmak ve son baskımızın
daha kuvvetli olmasını sağlamak adına bize çekim esnasında yardımcı olurlar..
Siyah beyaz negatifle çekim yapan arkadaşlar için kısaca şu özet bilgiyi
vermek sanırım hangı renk filtreyi ne zaman kullanmalıyım sorusuna cevap verir:
Her renk filtre kendi rengindeki ışığı içeri alırken zıt renkteki
ışıkları durdurur. Mesela Yeşil filtre yeşil renkli ışığı içeri alırken, kırmızı
ve mavi renkli ışığı keser. Bu nedenle yeşil filtre kullandığımızda son baskıda
nesnelerin üzerindeki yeşil renkli alanlar açık çıkar.
Aynı şekilde
kırmız filtreyi kullandığımızda, kırmızı ışık içeriye girer (objektiften) ,
yeşil ve mavi ışık ise filtrede takılır. Bu nedenle mavi gökyüzü son baskımızda
koyu renkli çıkar, bu da beyaz bulutlarla mavi gökyüzü arasındaki kontrastı
arttırarak beyaz bulutları fotoğrafımızda vurgulamamızı sağlar..
Pus:
Deniz seviyelerinden yükseklerde ve geniş manzaraların fotoğrafını çekerken,
hava açık olsa bile , gökyüzünde perde şeklinde bir pus oluşur. Pus havanın
içindeki kuçuk toz parçacıkları ve su buharından meydana gelir. Pus insan
gözüyle görülmeyen morötesi ışık yayar. Film morötesi ışığa çok duyarlı olduğu
için pus gözle görüldüğünden çok daha yoğun olarak fotoğrafta ortaya çıkar.
Siyah beyaz fotoğrafta pusun ortaya çıkartığı mavi ve morötesi ışıklar , pus
filtresi kullanılarak azaltılabilir. Pus filtresi olarak , morötesi (UV) filtre,
sarı ve kırmızı filtreler kullanılabilir..
RENKLİ FİLMLER İÇİN KULLANILAN FİLTRELER:
Renkli
filmler için kullanılan filtreleri 5 ana başlık altında toplayabiliriz.
Sırasıyla;
a) KORUYUCU FİLTRE: Fotoğraf
makınamız ister konvansiyonel olsun (film kullanan) , ister sayısal olsun,
ucundaki objektifin her türlü darbeden, su damlacıklarından, buhardan ve tozdan
korunması gerekmektedir. Objektiflerin ön ve arkalarında bulunan lensler coated
dıı (ince bir film tabakası ile kaplanmıştır) Bu nedenle gerek ön gerekse arka
kısımlarındaki lenslerin her nasıl silinirse silinsin sonuçta objektife zararı
vardır. Arka kısmı makınanın içinde olduğu için güvendedir ama, objektiflerimizi
ön kısmı her zaman, toza, buhara, yağmura, parmak izine ve her türlü darbeye
açık olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle yeni bir makına ve/veya objektif satın
aldığımızda ilk satın almamız gereken filtre (muhakkak satın almamız gereken)
Koruyucu filtredir. Koruyucu filtre olarak siyah beyaz negatif film çekenler
genelde UV FİLTRE, renkli dia, negatif veya sayısal
çekenler ise SKYLIGHT 1 A filtre tercih
etmektedirler..
b) POLARİZE FİLTRE: Gerek
siyah beyaz negatif çekelim, gerek renkli negatif veya dia pozitif veya renkli
sayısal çekelim, ikinci en önemli filtre grubu ise Polarize filtrelerdir.. Eğer
makınamız manuel fokus (eski mekanık modellerden) ise Lineer Polarıze, eğer yeni
elektronık makınalardan ise (Autofokus özelliği olanlardan) Circular polarize
kullanmalıyız. Peki polarıze filtrer ne yapar..Kısaca bunun üzerinde duralım:
Işık bir titreşim içinde düz olarak ilerler. Işık cam, ve su gibi bir
yüzeyle karşılaştığında bu yüzeyler ışığın titreşimini engeller ve ışık
titreşmesini kaybederek yansır. Buna fotoğrafçılıkta polarize olayı denir.
Örneğin bir vitrin camı önünden geçerken, belli bir açıdan baktığınızda vitrin
camında yansımalar görürsünüz. Görüşümüzün açısını biraz değiştirdiğimizde bu
yansımalar kaybolur. Yansımalar sadece belli bir açıdan baktığımızda görülür,
çünkü yansımanın ortaya çıkması , ışık kaynağı ile bakan göz arasındaki açıyla
ilgilidir. Yansımanın görüldüğü açıdan fotoğraf çekildiğinde , yansımayı yok
etmek (veya istenirse etkısını artırmak için) POLARİZE
FİLTRELER kullanılır. Polarize filtreler bu yansımaları azaltıp
(isternirse artırırlar da) o nesnenin gerçek rengininin görüntüsünü bize
sağlarlar (arttırdığımız durumlarda ise yansıyan ışığın rengini ) bu nedenle hem
gökyüzünün mavisini hem de diğer nesnelerin renklerini daha koyu ve doygun hale
getirirler.. Bu nedenle Polarize filtreler de , koruyucu filtreler gibi,
kesinlikle satın alınması ve kullanılması geren filtrelerdir.
C) YOĞUNLUK FİLTRELERİ (ND FİLTRELER- NEUTRAL DENSITY):
Bazı durumlarda fotoğrafı çekilen konudan çok fazla ışık makınemize
yansır ve pozlama değeri (örtücü ve diyafram değerleri) gelen bu fazla ışık için
yeterli olmaz. Fotoğraf makınasına gelen ışığın gücünü azaltmak için yoğunluk
filtreleri (ND filtreler) kullanılır. Yoğunluk filtreleri gri renklidir ve gri
renk her rengi aynı oranda azaltır. ND-1 , ND-2, ND- 3 , ND-4 diye farklı grı
tonlarda filtreler mevcuttur. ND filtreleri hem siyah beyazda hem de renkli
çekimlerde kullanılabilir. (Bu filtrelerden hemen satın almayın, zamanı gelir de
ihtiyaç duyarsanız alırsınız.Koruyucu ve Polarize filtreler kadar elzem
değildirler.)
D)DEGRADE FİLTRELER: Bazı
durumlarda tüm kadrajımızdaki ışığa aynı oranda mudahale eden filtreler işimize
yaramaz. Bazen mesela filtrenin sadece gökyüzü kısmına etkimesi, ve geri kalan
kısımda etkisiz olmasını isteriz. Bu tür durumlar için planlanmış özel filtreler
vardır ki bunlara Degrade filtreler denir.
E) RENK
DÜZELTME FİLTRELERİ: Her ne kadar artık sonuçta eğer çekilen kareler
taranarak (veya çekilirken sayısal olarak çekilsede) sayısal ortama aktarılsalar
da, eğer fotoğrafımız çekerken renkleri düzeltmek gibi bir ihtiyacımız varsa,
başvurmamız gereken filtreler renk düzeltme fitreleridir. Şöyle özetleyebiliriz:
1) 81 Serisi: Hem havadaki pus etkisini azaltıcı, hem özellikle
kentlerimizde meydana gelen pek çok metalik yansımanın ortaya koyduğu metalik
maviyi dengeleyici ve özellikle gölgede fotoğraf çektiğimizde (konumuz gölgede
olduğunda) üzerinde hakım olan mavi rengi azaltıcı filtrelerdir. Fotoğrafımızı
azıcık ısıtarak daha canlı bir hale gelmesini sağlarlar. (Fotoşop da bazen
kullandığımız saturation un filtre karşılığıdır diyebiliriz aslında basitçe, ama
çok az müdahale ederek belli belirsiz bir canlanma sağlarlar.) Özellikle 81 A
filtresi çok kullanılır, bazı durumlarda ise daha koyu olan 81 B ve 81 C de
etrcih edilebilir. Satın alınması yine ihtiyaca bağlıdır.
2) 80 Serisi:
İç mekanlarda tungsten ışığı ile aydınlatılmış alanlarda eğer çekerken o sarı
etkinin azaltılmasını istersek , kullanacağımız filtreler mavi renkli 80 serisi
filtrelerdir.
3) FLW 046 / FLD 036 florasan ışığı her ne kadar
beynımızde düzeltilerek bize beyaz ışık veriyormuş gibi gelse de, aslında yeşil
renkli bir ışıktır. Florasanların olduğu birt mekanda çekim yaptığımızda bu
yeşil renk tüm görüntümüze hakım olur. Bu rengi düzeltmek için florasan filtresi
(FLD) kullanılır.
4) Creatif filtreler: Değişik efektleri yaratmak için
kullanılan filtrelerdir.
http://www.uyurgezer.net/fotografcil...92115.html?amp;
Filtreler orijinal görüntüyü süzgeçten geçirip fotoğrafik
ortamda yeni bir görüntü oluşmasını sağlayan objelerdir. Filtre dendiği zaman
ilk olarak makine objektifinin önüne monte edilen saydam nesneler akla gelir.
Halbuki başka bir dünya olan sayısal efekt filtreleri bilgisayar ortamında
kullanılır. Filtrelerin yaygın kullanıldıkları bir alan ise fotoğraf baskısı.
Burada filtreler ışığın rengini değiştirerek farklı kontrast ve tonlarda baskı
elde edilmesini sağlar. Fotoğraf çekiminde her zaman en iyi çözüm filtreyi
makine önüne takmak değildir. Işık kaynaklarını istenilen renge filtrelemek çok
karmaşık ışık ortamlarında iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar.
Filtre
kullanarak gerçek hayattan uzak bir görüntü elde edebilirsiniz. Gerçeğin filme
olduğu gibi yansıması gereken çekimlerde filtreler yardımcı araçların başında
yerini alır.
Filtreler yapım malzemesine göre cam, organik cam, asetat,
plastik, jelatin, selofan, ... gibi çok farklı maddelerden yapılabilir. Cam
tabanlı filtreler yapımlarında kullanılan yüksek sıcaklık nedeniyle çok sınırlı
renklerde üretilmektedir. Plastikten yapılan filtreler ucuz ve bol
üretilmektedir. Profesyonellerin kullandığı jelain filtreler çok hassas
üretilebilir. Organik camdan üretilen filtreler bol çeşitli ve hafifdirler. Tüm
filtrelerde ortak olan nokta boyaların zamanla değişebildiğidir. Alımından bir
kaç sene geçmiş veya vitrinde senelerce güneşlenmiş bir filtre doğum gününde
gösterdiği performansı göstermeyebilir. Filtre alımında coated filtrelerin
normal şartlarda performansı diğer filtreler ile aynıdır. Ancak ters ışıkta
kaplanmış filtrelerin mutlak üstünlüğü var.
SİYAH
-BEYAZ FOTOĞRAFÇILIKTA KULLANILAN FİLTRELER
Açık Sarı Filtre:
Düzeltme filtresidir, az kullanılır.
Ortokromatik emülsiyonlarda maviler üzerindeki etkisi azdır. Pankromatik
emülsiyonlarda hiç bir etki sağlamazlar. Baskılarda görüntü üzerinde mavi renk
karşıtı olan kısımları daha koyu nüanslarla belirtirler. Bulutlu gökyüzü
manzaraları, sabah erken ve akşam geç saatlerde plaj ve kar manzaraları
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 1.5, x
2 dir.
Orta Sarı Filtre:
Düzeltme
filtreleridir. Manzara fotoğraflarının çekiminde ortokromatik emülsiyonlarla en
çok kullanılan filtrelerdir. Ortakromatlk emülsiyonlarda renk tonlarının doğru
bir şekilde çıkmasına yardım ederler. Pankromatik emülsiyonlarda ise kusursuz
bir renk tonu değerlendirmesi yaparlar. Yeşilleri aydınlatır, ayrıntıları daha
belirli hale getirirler. Mavi rengin yoğunluğunu arttırırlar. Bulutlu gökyüzü
manzaraları, plaj ve kar manzaraları, çok renkli konuların ve çiçek
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Poz değerleri üzerine etkileri x 2; x
3'dür.
Koyu Sarı Filtre:
Kontrast
filtresidir. Mavi rengin çok daha kuvvetli bir şekilde belirmesini sağlar.
Kullanılma alanı daha etkili olarak orta sarı ve açık sarı filtreler gibidir.
Bütün sarı filtreler kontrastı artırırlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 3
ve x 4'dür.
Açık ve orta Sarı-Yeşil
Filtreler:
Düzeltme filtreleridir. Pankromatik emülsiyonlarda manzara
fotoğraflarının çekiminde kullanılırlar. Orta sarı filtre etkisi gösterirler.
Yeşiller üzerindeki etkisi biraz daha fazladır. Sonuç görüntü üzerindeki etkisi,
mavilerin daha belirli hale gelmesi, yeşillerin daha fazla açılmasıdır.
Kırmızıları, özellikle sarı kapsayan kırmızıları daha güzelleştirir. Gökyüzü
manzaraları, plaj ve kar manzaraları, bahar manzaraları fotoğraflarının
çekiminde kullanılırlar. Çok duyarlı emülsiyonların portre çekimlerinde meydana
gelen çok beyaz ten rengi ve mat dudaklar verme hatasını düzeltirler. Poz
değerleri üzerindeki etkileri. x 3, x 4'dür.
Yeşil
Filtreler:
Düzeltme filtresidir .Yeşil filtre bulmak zordur. Bunlar
çoğu zaman maviye çalarlar. Hızlı pankromatlk emülsiyonlarla yeşilliklerin ve
yaprakların çekiminde başarılı sonuç verirler ve bunları oldukça hoş açık gri
şeklinde yansıtırlar, kontrastı azaltırlar. Kırmızıları daha koyu bir şekilde
belirtirler. Ağaç ve bitki fotoğraflarının çekimi için en iyi filtrelerdir. Poz
değerleri üzerine etkileri x 3. x 4'dür.
Koyu Yeşil
Filtre:
Yeşil filtreler için söylenenler geçerlidir.
Turuncu Filtre :
Kontrast filtresidir. Mavi rengi
ve daha az olarak da yeşil rengi emerler. Buna karşılık kırmızı ve turuncu
renkleri ve bir oran dahilinde de sarı rengi geçirirler. Ortokromatik
emülsiyonlarda bir etkileri olmaz, yalnız pankromatik emülsiyonlarla
kullanılırlar. Pankromatik emülsiyonlarla çok net ve çok parlak bir görüntü
verirler. Havanın sisli halini ortadan kaldırır ve görüşü arttırır. Mavileri ve
yeşile bakan mavileri çok koyu, sarıya çalan yeşil ve kırmızıları çok açık renk
olarak gösterir.
Bu filtreler sarı ve maviler arasındaki bütün
kontrastları belirtmek için, mavi gökyüzü manzaraları ve portre
fotoğrafçılığında cilt bozukluklarını kaybettirmek için kullanılırlar, fakat
solgun dudaklar verir. Sarı saçların rengini canlandırır, elbise renklerini
bozar. Turuncu filtreler, aşırı derecede kullanılmayacak olursa güzel sonuçlar
verirler. En büyük sakıncaları poz süresinin 4-8 kez daha arttırmalarıdır. Bu
arttırma yapılmayacak olursa kontrast fazlalaşır ve güneşli havada fotoğraf
çekildiği halde geceleyin çekilmiş gibi bir sonuç elde edilir.
Mavi Filtre:
Kontrast filtresidir. Mavi renk ışınlara
öncelik tanıyıp, kırmızı ve turuncu renk ışınlara engel olur. Bu filtreler sarı
filtrelerin tam tersi bir etki yaparlar. Kırmızıları koyulaştırır ve mavileri
daha çok soluklaştırırlar. Gün ışığında çok az kullanılırlar. Mavi renge az
duyarlı bir emülsiyonla mavi yüzeylerin, örneğin su yüzeylerinin fotoğrafını
çekmek için kullanılırlar.
Mavi filtreler yapay ışıkta ve kırmızı renge
duyarlı pankromatik emülsiyonlarda fotoflud tipi lambaların kırmızı ışınlarını
önlemek amacıyla kullanılır. Yapay ışık altında cilt görünüşünü güzelleştirir,
dudakların kırmızılığını belirgin hale getirir, fakat mavi renkteki gözler beyaz
gibi çıkarlar. Poz değerleri üzerindeki etkileri x 2, x3’dür.
Kırmızı Filtre:
Kontrast filtreleridir. Kırmızı
ışınları ve biraz da turuncu ışınları durdururlar, Kontrast yapmak için
kullanılan bu filtrelerle poz süresini 8-10 kez arttırmak gerekir. Bu filtreler
çok özel etkiler elde edilmek istenildiğinde kullanılmalıdır. Pankromatik
emülsiyonlarla kullanılırlar ve açık kırmızı ile Orta kırmızı renkte yapılırlar.
Sonuç görüntü üzerindeki etkileri mavi ve yeşil renkler siyah, kırmızı ve sarı
renkler açık tonda belirir. Çekilen fotoğraflarda gece manzarası, fırtına, koyu
gökyüzü ve puslu bulutlu havalar görüntüsü elde edilmek istenildiğinde ve sisli
havaya karşın çok net uzak manzara fotoğraflarının çekiminde
kullanılırlar.
Siyah beyaz fotoğrafçılıkta üç temel amaçla filtre
kullanılır:
• Düzeltme,
• Kontrastlık
• Pus filtreleri
Düzeltme: Siyah beyaz fotoğrafçılıkta kullanılan panchromatic (negatif)
filmler beyaz ışık içindeki bütün renklere duyarlıdır. Ancak panchromatic
filmler insan gözü gibi renkler arasındaki ışık farkını algılayamaz.. Örneğin
mavi ve mor renkler, insan gözünde yeşilden daha koyu görünürken, film bu
renklere karşı daha duyarlıdır. Siyah beyaz baskıda mavi ve mor renkler yeşilden
daha açık çıkar. Düzeltme filtresi kullanıldığında belli renkler azaltılarak ,
renkler arsındaki ışıklılık oranı insan gözüne uygunm hale getirilir. Böyle
durumlarda düzeltme filtresi olarak sarı filtre kullanmak gereklidir.
Kontraslık : Fotoğrafımıza hakim olan bir mavi ve bulutlu gökyüzü olduğu
durumlarda ise mavi renk ile beyaz renk arasındaki konrtastı arttırmamız, beyaz
bulutların daha etkileyici bir halde ortaya çıkmasına neden olacaktır..
Görüldüğü üzere ilk fotoğrafta, gökyüzündeki beyaz
bulutlar ile gökyüzünün mavisi arasındaki kontrast azdır. Bu nedenle bulutlar
tam gücüyle ortaya çıkmamaktadır, oysa 2. karede kırmızı filtre kullanılmış ve
gökyüzü karartılarak, beyaz bulutlar ile arasındaki kontrast farkı açılmış ve
beyaz bulutlar fotoğrafa daha güçlü bir doku etkisi katmışlardır…
Siyah
beyazcıların en sevdiği filtrelerden biri kırmızı filtredir. Özellikle
karelerimizde beyaz bulutlarla doku yaratan bir gökyüzü hakımıyeti varsa,
kırmızı filtresiz çekmeyiz o kareyi..
Bu anlamda Kırmızı, yeşil, sarı ,
turuncu filtreler hep bu kontrast değerlerini lehimize açmak ve son baskımızın
daha kuvvetli olmasını sağlamak adına bize çekim esnasında yardımcı olurlar..
Siyah beyaz negatifle çekim yapan arkadaşlar için kısaca şu özet bilgiyi
vermek sanırım hangı renk filtreyi ne zaman kullanmalıyım sorusuna cevap verir:
Her renk filtre kendi rengindeki ışığı içeri alırken zıt renkteki
ışıkları durdurur. Mesela Yeşil filtre yeşil renkli ışığı içeri alırken, kırmızı
ve mavi renkli ışığı keser. Bu nedenle yeşil filtre kullandığımızda son baskıda
nesnelerin üzerindeki yeşil renkli alanlar açık çıkar.
Aynı şekilde
kırmız filtreyi kullandığımızda, kırmızı ışık içeriye girer (objektiften) ,
yeşil ve mavi ışık ise filtrede takılır. Bu nedenle mavi gökyüzü son baskımızda
koyu renkli çıkar, bu da beyaz bulutlarla mavi gökyüzü arasındaki kontrastı
arttırarak beyaz bulutları fotoğrafımızda vurgulamamızı sağlar..
Pus:
Deniz seviyelerinden yükseklerde ve geniş manzaraların fotoğrafını çekerken,
hava açık olsa bile , gökyüzünde perde şeklinde bir pus oluşur. Pus havanın
içindeki kuçuk toz parçacıkları ve su buharından meydana gelir. Pus insan
gözüyle görülmeyen morötesi ışık yayar. Film morötesi ışığa çok duyarlı olduğu
için pus gözle görüldüğünden çok daha yoğun olarak fotoğrafta ortaya çıkar.
Siyah beyaz fotoğrafta pusun ortaya çıkartığı mavi ve morötesi ışıklar , pus
filtresi kullanılarak azaltılabilir. Pus filtresi olarak , morötesi (UV) filtre,
sarı ve kırmızı filtreler kullanılabilir..
RENKLİ FİLMLER İÇİN KULLANILAN FİLTRELER:
Renkli
filmler için kullanılan filtreleri 5 ana başlık altında toplayabiliriz.
Sırasıyla;
a) KORUYUCU FİLTRE: Fotoğraf
makınamız ister konvansiyonel olsun (film kullanan) , ister sayısal olsun,
ucundaki objektifin her türlü darbeden, su damlacıklarından, buhardan ve tozdan
korunması gerekmektedir. Objektiflerin ön ve arkalarında bulunan lensler coated
dıı (ince bir film tabakası ile kaplanmıştır) Bu nedenle gerek ön gerekse arka
kısımlarındaki lenslerin her nasıl silinirse silinsin sonuçta objektife zararı
vardır. Arka kısmı makınanın içinde olduğu için güvendedir ama, objektiflerimizi
ön kısmı her zaman, toza, buhara, yağmura, parmak izine ve her türlü darbeye
açık olduğunu unutmamalıyız. Bu nedenle yeni bir makına ve/veya objektif satın
aldığımızda ilk satın almamız gereken filtre (muhakkak satın almamız gereken)
Koruyucu filtredir. Koruyucu filtre olarak siyah beyaz negatif film çekenler
genelde UV FİLTRE, renkli dia, negatif veya sayısal
çekenler ise SKYLIGHT 1 A filtre tercih
etmektedirler..
b) POLARİZE FİLTRE: Gerek
siyah beyaz negatif çekelim, gerek renkli negatif veya dia pozitif veya renkli
sayısal çekelim, ikinci en önemli filtre grubu ise Polarize filtrelerdir.. Eğer
makınamız manuel fokus (eski mekanık modellerden) ise Lineer Polarıze, eğer yeni
elektronık makınalardan ise (Autofokus özelliği olanlardan) Circular polarize
kullanmalıyız. Peki polarıze filtrer ne yapar..Kısaca bunun üzerinde duralım:
Işık bir titreşim içinde düz olarak ilerler. Işık cam, ve su gibi bir
yüzeyle karşılaştığında bu yüzeyler ışığın titreşimini engeller ve ışık
titreşmesini kaybederek yansır. Buna fotoğrafçılıkta polarize olayı denir.
Örneğin bir vitrin camı önünden geçerken, belli bir açıdan baktığınızda vitrin
camında yansımalar görürsünüz. Görüşümüzün açısını biraz değiştirdiğimizde bu
yansımalar kaybolur. Yansımalar sadece belli bir açıdan baktığımızda görülür,
çünkü yansımanın ortaya çıkması , ışık kaynağı ile bakan göz arasındaki açıyla
ilgilidir. Yansımanın görüldüğü açıdan fotoğraf çekildiğinde , yansımayı yok
etmek (veya istenirse etkısını artırmak için) POLARİZE
FİLTRELER kullanılır. Polarize filtreler bu yansımaları azaltıp
(isternirse artırırlar da) o nesnenin gerçek rengininin görüntüsünü bize
sağlarlar (arttırdığımız durumlarda ise yansıyan ışığın rengini ) bu nedenle hem
gökyüzünün mavisini hem de diğer nesnelerin renklerini daha koyu ve doygun hale
getirirler.. Bu nedenle Polarize filtreler de , koruyucu filtreler gibi,
kesinlikle satın alınması ve kullanılması geren filtrelerdir.
C) YOĞUNLUK FİLTRELERİ (ND FİLTRELER- NEUTRAL DENSITY):
Bazı durumlarda fotoğrafı çekilen konudan çok fazla ışık makınemize
yansır ve pozlama değeri (örtücü ve diyafram değerleri) gelen bu fazla ışık için
yeterli olmaz. Fotoğraf makınasına gelen ışığın gücünü azaltmak için yoğunluk
filtreleri (ND filtreler) kullanılır. Yoğunluk filtreleri gri renklidir ve gri
renk her rengi aynı oranda azaltır. ND-1 , ND-2, ND- 3 , ND-4 diye farklı grı
tonlarda filtreler mevcuttur. ND filtreleri hem siyah beyazda hem de renkli
çekimlerde kullanılabilir. (Bu filtrelerden hemen satın almayın, zamanı gelir de
ihtiyaç duyarsanız alırsınız.Koruyucu ve Polarize filtreler kadar elzem
değildirler.)
D)DEGRADE FİLTRELER: Bazı
durumlarda tüm kadrajımızdaki ışığa aynı oranda mudahale eden filtreler işimize
yaramaz. Bazen mesela filtrenin sadece gökyüzü kısmına etkimesi, ve geri kalan
kısımda etkisiz olmasını isteriz. Bu tür durumlar için planlanmış özel filtreler
vardır ki bunlara Degrade filtreler denir.
E) RENK
DÜZELTME FİLTRELERİ: Her ne kadar artık sonuçta eğer çekilen kareler
taranarak (veya çekilirken sayısal olarak çekilsede) sayısal ortama aktarılsalar
da, eğer fotoğrafımız çekerken renkleri düzeltmek gibi bir ihtiyacımız varsa,
başvurmamız gereken filtreler renk düzeltme fitreleridir. Şöyle özetleyebiliriz:
1) 81 Serisi: Hem havadaki pus etkisini azaltıcı, hem özellikle
kentlerimizde meydana gelen pek çok metalik yansımanın ortaya koyduğu metalik
maviyi dengeleyici ve özellikle gölgede fotoğraf çektiğimizde (konumuz gölgede
olduğunda) üzerinde hakım olan mavi rengi azaltıcı filtrelerdir. Fotoğrafımızı
azıcık ısıtarak daha canlı bir hale gelmesini sağlarlar. (Fotoşop da bazen
kullandığımız saturation un filtre karşılığıdır diyebiliriz aslında basitçe, ama
çok az müdahale ederek belli belirsiz bir canlanma sağlarlar.) Özellikle 81 A
filtresi çok kullanılır, bazı durumlarda ise daha koyu olan 81 B ve 81 C de
etrcih edilebilir. Satın alınması yine ihtiyaca bağlıdır.
2) 80 Serisi:
İç mekanlarda tungsten ışığı ile aydınlatılmış alanlarda eğer çekerken o sarı
etkinin azaltılmasını istersek , kullanacağımız filtreler mavi renkli 80 serisi
filtrelerdir.
3) FLW 046 / FLD 036 florasan ışığı her ne kadar
beynımızde düzeltilerek bize beyaz ışık veriyormuş gibi gelse de, aslında yeşil
renkli bir ışıktır. Florasanların olduğu birt mekanda çekim yaptığımızda bu
yeşil renk tüm görüntümüze hakım olur. Bu rengi düzeltmek için florasan filtresi
(FLD) kullanılır.
4) Creatif filtreler: Değişik efektleri yaratmak için
kullanılan filtrelerdir.
Bu Set halinde var, Lens Hood + Filtre 19,90 € iyi bir fiyata ama Orjinal degil gibi sanki. Sizce birsey farkedermi ???
Ürün bu :
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962045&sr=1-2
Bu Set halinde var, Lens Hood + Filtre 19,90 € iyi bir fiyata ama Orjinal degil gibi sanki. Sizce birsey farkedermi ???
Ürün bu :
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962045&sr=1-2
Bu Set halinde var, Lens Hood + Filtre 19,90 € iyi bir fiyata ama Orjinal degil gibi sanki. Sizce birsey farkedermi ???
Ürün bu :
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962045&sr=1-2
Bildiğim kadarıyla filtre kalitesi ile çektiğin resimlerdeki kalite doğru orantılı. Ben senin yerinde olsam biraz daha iyi bilinen bir filtre alırım. Ebay üzerinden HOYA marka Circular polarize filtre alabilirsin. Bu markayıda bana şirketteki bir fotoğrafçı eleman önerdi. Tabiki çok daha kaliteli olanlarıda var ancak bizim için bu seviye iyidir diye düşünüyorum.
Bu Set halinde var, Lens Hood + Filtre 19,90 € iyi bir fiyata ama Orjinal degil gibi sanki. Sizce birsey farkedermi ???
Ürün bu :
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962045&sr=1-2
Bildiğim kadarıyla filtre kalitesi ile çektiğin resimlerdeki kalite doğru orantılı. Ben senin yerinde olsam biraz daha iyi bilinen bir filtre alırım. Ebay üzerinden HOYA marka Circular polarize filtre alabilirsin. Bu markayıda bana şirketteki bir fotoğrafçı eleman önerdi. Tabiki çok daha kaliteli olanlarıda var ancak bizim için bu seviye iyidir diye düşünüyorum.
Tamamdir Recep abim, ama Lens Hood ne alsam farketmiyor dimi ??? Yani su ürünü http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962639&sr=1-1 alsam Lens Hood olarak ve yanina Hoyo Filtre Hoya Polarisationsfilter Cirk. Pro1 Digital 67mm: Amazon.de: Elektronik veya Hama UV http://www.amazon.de/Hama-High-Resol...0962956&sr=1-2 alsak yeterli olurmu ???? Yoksa Lens Hood dami orjinal olsun ??? Orjinal ürün hosuma gitmedi ondan bu sekilli olanlara bakiyorum
Tamamdir Recep abim, ama Lens Hood ne alsam farketmiyor dimi ??? Yani su ürünü http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962639&sr=1-1 alsam Lens Hood olarak ve yanina Hoyo Filtre Hoya Polarisationsfilter Cirk. Pro1 Digital 67mm: Amazon.de: Elektronik veya Hama UV http://www.amazon.de/Hama-High-Resol...0962956&sr=1-2 alsak yeterli olurmu ???? Yoksa Lens Hood dami orjinal olsun ??? Orjinal ürün hosuma gitmedi ondan bu sekilli olanlara bakiyorum
Yasin Lens hood orijinal olacak diye bir şey yok işlevi aynı zaten bunların.Yeterki senin 58 mm.ye uygun çapta olsun.Tüm alacağın aparatlarda hep 58 mm.ye dikkat edeceksin.
Yasin Lens hood orijinal olacak diye bir şey yok işlevi aynı zaten bunların.Yeterki senin 58 mm.ye uygun çapta olsun.Tüm alacağın aparatlarda hep 58 mm.ye dikkat edeceksin.
Bu linkini verdiğin filtre benim makinaya olur.67 mm.benim makina sana olmaz.
Bu linkini verdiğin filtre benim makinaya olur.67 mm.benim makina sana olmaz.
Tamamdir bu ürünü siparis verdim 1 dakika önce . 18-55 EF-S Canon tüm modelleri icin .Yasin Lens hood orijinal olacak diye bir şey yok işlevi aynı zaten bunların.Yeterki senin 58 mm.ye uygun çapta olsun.Tüm alacağın aparatlarda hep 58 mm.ye dikkat edeceksin.
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962639&sr=1-1
Tamamdir bu ürünü siparis verdim 1 dakika önce . 18-55 EF-S Canon tüm modelleri icin .Yasin Lens hood orijinal olacak diye bir şey yok işlevi aynı zaten bunların.Yeterki senin 58 mm.ye uygun çapta olsun.Tüm alacağın aparatlarda hep 58 mm.ye dikkat edeceksin.
http://www.amazon.de/Neu-Sonnenblend...0962639&sr=1-1
OK.dir o zaman
Sivil ustam bu Filtre nasil ??? Hoya HMC 58mm UV Filtre, tavsiye edermisin ???
http://www.amazon.de/Hoya-HMC-Super-...6&sr=8-1-spell
Sivil ustam bu Filtre nasil ??? Hoya HMC 58mm UV Filtre, tavsiye edermisin ???
http://www.amazon.de/Hoya-HMC-Super-...6&sr=8-1-spell
Yasin bence gayet iyi.Yanlış hatırlamıyorsam önceki makinamdakide Hoya idi.Hoyalar iyidir kaliteli markadır Hoya.Gözlük camlarıda üretir.(gözlüklü olduğumuz için bilirim
Yasin bence gayet iyi.Yanlış hatırlamıyorsam önceki makinamdakide Hoya idi.Hoyalar iyidir kaliteli markadır Hoya.Gözlük camlarıda üretir.(gözlüklü olduğumuz için bilirim
Sivil ustam, biraz arastirdim gözüme carpti fiyatlar cok ucuk Amazon ile baska yerlerde. Bu Filtreyi 11 €uro olarakta buldum.Yasin bence gayet iyi.Yanlış hatırlamıyorsam önceki makinamdakide Hoya idi.Hoyalar iyidir kaliteli markadır Hoya.Gözlük camlarıda üretir.(gözlüklü olduğumuz için bilirim
Araca 23 €uro var buda HOYA ama 11,90 €. Sence aradaki fark nedir ???
Hoya Filter HMC UV (C) 58mm
Sivil ustam, biraz arastirdim gözüme carpti fiyatlar cok ucuk Amazon ile baska yerlerde. Bu Filtreyi 11 €uro olarakta buldum.Yasin bence gayet iyi.Yanlış hatırlamıyorsam önceki makinamdakide Hoya idi.Hoyalar iyidir kaliteli markadır Hoya.Gözlük camlarıda üretir.(gözlüklü olduğumuz için bilirim
Araca 23 €uro var buda HOYA ama 11,90 €. Sence aradaki fark nedir ???
Hoya Filter HMC UV (C) 58mm
Valla çok anlamadım ama biri süper UV diyor hani sanki daha kaliteli seriymiş gibi.Diğeri daha normal bir ürün gibi..Bilemiyorum yani..
Valla çok anlamadım ama biri süper UV diyor hani sanki daha kaliteli seriymiş gibi.Diğeri daha normal bir ürün gibi..Bilemiyorum yani..
o zaman bizde Amazon dan aliriz basimiz agramaz hemde Süper UV olur. Tesekkür ederim. Lens Hood u siparis ettim bugün bunuda baska zaman siparis edecegim .
o zaman bizde Amazon dan aliriz basimiz agramaz hemde Süper UV olur. Tesekkür ederim. Lens Hood u siparis ettim bugün bunuda baska zaman siparis edecegim .
Ben vereyim o zaman
Şimdi bu makina giriş seviye bir makina ve uygun fiyatıyla dikkat çekiyor.Çok fazla özellik arayışında olmayan normal kullanıcılar için çok iyi bir seçenek.Video çekmeside bir avantaj.Zaten genel resim kalitesinde çok çok büyük farklılıklar olmaz bu makinalarda.Benim işimi görür uygun fiyatlıda olsun dersen alınır bir makinadır.Ben Nikoncuyum ama bunun fiyatı daha uygun.İstersen şu linki bir incele ayrıntılı inceleme yapmışllar fikir sahibi olursun.
Canon EOS 1100D İncelemesi | BasÇek
Ben vereyim o zaman
Şimdi bu makina giriş seviye bir makina ve uygun fiyatıyla dikkat çekiyor.Çok fazla özellik arayışında olmayan normal kullanıcılar için çok iyi bir seçenek.Video çekmeside bir avantaj.Zaten genel resim kalitesinde çok çok büyük farklılıklar olmaz bu makinalarda.Benim işimi görür uygun fiyatlıda olsun dersen alınır bir makinadır.Ben Nikoncuyum ama bunun fiyatı daha uygun.İstersen şu linki bir incele ayrıntılı inceleme yapmışllar fikir sahibi olursun.
Canon EOS 1100D İncelemesi | BasÇek
Bak birde video inceleme var aslında 600D yi incelemişler ama 1100 ile mukayese etmişler,fikir verebilir.
Bak birde video inceleme var aslında 600D yi incelemişler ama 1100 ile mukayese etmişler,fikir verebilir.
Bunuda inceleyebilirsin ;
Canon EOS 1100D | LetsGoDigital
Bunuda inceleyebilirsin ;
Canon EOS 1100D | LetsGoDigital
tesekkurler..
bu bilgilerden sonra benim isimi gorur diye dusunuyorum
Abi ben CANON EOS 550D aldim benim isimi görüyor, bir tek Objektif alacam biraz daha büyük olanlarinda ve beni daha da mutlu edip tüm isteklerimi görmüs olacaktir. Yani bosuna fazla para vermeye degmez. Bu Sistem kameralarinda sadece Sensörler is yapiyor iste CANON EOS 7D veya NIKON D7000 in Sensörü D1100 veya D550 ile karsilastirilamaz . Kesinlikle tamami ile isini görüyor ve sunu yazayim, Fotograf degip gecme abicim harika Resimler yapiyor bu makinalar. Ben simdiye kadar Resim nedir bilmeyen adamdim hepsini burada ustalarim sayesinde ögrendim ve Erdem arkadasimdan aldim ilhami
Abi ben CANON EOS 550D aldim benim isimi görüyor, bir tek Objektif alacam biraz daha büyük olanlarinda ve beni daha da mutlu edip tüm isteklerimi görmüs olacaktir. Yani bosuna fazla para vermeye degmez. Bu Sistem kameralarinda sadece Sensörler is yapiyor iste CANON EOS 7D veya NIKON D7000 in Sensörü D1100 veya D550 ile karsilastirilamaz . Kesinlikle tamami ile isini görüyor ve sunu yazayim, Fotograf degip gecme abicim harika Resimler yapiyor bu makinalar. Ben simdiye kadar Resim nedir bilmeyen adamdim hepsini burada ustalarim sayesinde ögrendim ve Erdem arkadasimdan aldim ilhami