New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. #31
    offline
    VWfromFL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emir
    Üyelik Tarihi
    21/10/2012
    Yer
    USA
    Yaş
    36
    Model
    CC
    Motor
    2.0 T
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    639

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    bu arada yukarida yazdigim mesajin son kismi yanlis anlasilmasin bence mercedes cok guzel bir is cikartmis 1.8 litre hacim turbo besleme 204hp guc fakat mesele onun c250 olmasi..

    bu arada oldukcada guclu bir arac fakat bir 2.0tfsi degil kalkista arkadan itisin sagladigi daha az patinaj daha iyi kavrama ile bir burun atiyor fakat 2. vitesten itibaren cc once o burunu geri aliyor sonra yarim arac fark ile hep onunde..
  2. #31
    offline
    VWfromFL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    639

    bu arada yukarida yazdigim mesajin son kismi yanlis anlasilmasin bence mercedes cok guzel bir is cikartmis 1.8 litre hacim turbo besleme 204hp guc fakat mesele onun c250 olmasi..

    bu arada oldukcada guclu bir arac fakat bir 2.0tfsi degil kalkista arkadan itisin sagladigi daha az patinaj daha iyi kavrama ile bir burun atiyor fakat 2. vitesten itibaren cc once o burunu geri aliyor sonra yarim arac fark ile hep onunde..

  3. #32
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Evet, artık model tanımlamalarının motor hacmi ile bir bağlantıları yok. 520i diyerek 1.6 motor koymak araç sahibini "psikolojik olarak mutlu etmek" demek, kaldı ki "520d" yazısını Almanya'da herkes ücretsiz "sildiriyor", daha araç fabrikada üretilirken. Volkswagen'de de 1.4 ve 1.6 ve hatta 1.8 yazıları PASSAT'ta yoktu, sadece "2.0" yazısı vardı. Zavallı 1.6 MPI 102 HP Trendline modelinin hiçbir açıklaması yoktu ama herkesi utandırdı.
    VWfromFL ve efemuratt bunu beğendi.
  4. #32
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

    Evet, artık model tanımlamalarının motor hacmi ile bir bağlantıları yok. 520i diyerek 1.6 motor koymak araç sahibini "psikolojik olarak mutlu etmek" demek, kaldı ki "520d" yazısını Almanya'da herkes ücretsiz "sildiriyor", daha araç fabrikada üretilirken. Volkswagen'de de 1.4 ve 1.6 ve hatta 1.8 yazıları PASSAT'ta yoktu, sadece "2.0" yazısı vardı. Zavallı 1.6 MPI 102 HP Trendline modelinin hiçbir açıklaması yoktu ama herkesi utandırdı.

  5. #33
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    53
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.016

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    İyi o zaman 1.6 cı lar da passat 2.0 TDI yazdırsınlar nasıl olsa motorla alakası yokmuş ya.. bilmem yıllarca BMW 316,318,320,325, 518,520,525,530 üretti ve hepsinin 3 x x son iki rakamı motor cc leriyle ilişkilendirilmişti. çünkü serilerde kasa aynı ama motor güçleri farklıydı..o zaman sıra 320 ve 520 d lere geldi. koysunlar üzerine 1.6 diesel motor elde etsinler 150 hp yeter ama 316 ve 516 diyemesinler gerçekten garip duruyor
    VWfromFL ve efemuratt bunu beğendi.
  6. #33
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.016

    İyi o zaman 1.6 cı lar da passat 2.0 TDI yazdırsınlar nasıl olsa motorla alakası yokmuş ya.. bilmem yıllarca BMW 316,318,320,325, 518,520,525,530 üretti ve hepsinin 3 x x son iki rakamı motor cc leriyle ilişkilendirilmişti. çünkü serilerde kasa aynı ama motor güçleri farklıydı..o zaman sıra 320 ve 520 d lere geldi. koysunlar üzerine 1.6 diesel motor elde etsinler 150 hp yeter ama 316 ve 516 diyemesinler gerçekten garip duruyor

  7. #34
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
  8. #34
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?

  9. #35
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    53
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.016

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    e hadi bakalım ama sana daha kafadan söyleyim eğer 90 a satabilirsen üzerine jafadan en az 35 koyman lazım e serisi ve 1.6 için..
  10. #35
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.016

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    e hadi bakalım ama sana daha kafadan söyleyim eğer 90 a satabilirsen üzerine jafadan en az 35 koyman lazım e serisi ve 1.6 için..

  11. #36
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    15/05/2013
    Yer
    Malatya
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    183

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?

    Valla yakışır, herşeyin hayırlısı olsun diyelim Taner abi Yeni 5.20İ test aracı inşallah vardır boşuna gitmemiş olursun abi senin görüşlerini değerlendirmelerini merakla bekliyor herkes eminim

    Ayrıca, 1.6 170 HP Twinpower motorun performansı da CC den sonra en az CC yi aratmaz diye düşünüyorum. Kasa olarak da zaten yine 5 Serisi de oldukça geniş ve kalıplı, hele bir de bahsettiğin donanımları olursa cevizli diyarbakır kadayıfı olur. Dediğim gibi, YAKIŞIR..

    Hayırlısı diyelim, gelecek değerlendirmeleri ve gelişmeleri merakla beklemekteyiz

    Saygılarımla
  12. #36
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    183

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?

    Valla yakışır, herşeyin hayırlısı olsun diyelim Taner abi Yeni 5.20İ test aracı inşallah vardır boşuna gitmemiş olursun abi senin görüşlerini değerlendirmelerini merakla bekliyor herkes eminim

    Ayrıca, 1.6 170 HP Twinpower motorun performansı da CC den sonra en az CC yi aratmaz diye düşünüyorum. Kasa olarak da zaten yine 5 Serisi de oldukça geniş ve kalıplı, hele bir de bahsettiğin donanımları olursa cevizli diyarbakır kadayıfı olur. Dediğim gibi, YAKIŞIR..

    Hayırlısı diyelim, gelecek değerlendirmeleri ve gelişmeleri merakla beklemekteyiz

    Saygılarımla

  13. #37
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16/05/2012
    Yer
    ANKARA
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    423

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.
    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    Taner bey, objektif BMW 1.6 yorumlarınızı merakla bekliyorum. İnşaallah test etme fırsatı yakalarsınız. Bir de, bakım km aralığını ve bakım fiyatlarını öğrenebilir misiniz?
    Konu saydalan tarafından (20 07 2013 Saat 12:49 ) değiştirilmiştir.
    efemuratt bunu beğendi
  14. #37
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    423

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.
    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    Taner bey, objektif BMW 1.6 yorumlarınızı merakla bekliyorum. İnşaallah test etme fırsatı yakalarsınız. Bir de, bakım km aralığını ve bakım fiyatlarını öğrenebilir misiniz?

  15. #38
    offline
    sebinefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Coşkun
    Üyelik Tarihi
    10/07/2012
    Yer
    İZMİR/Şebinkarahisar
    Yaş
    40
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2008
    Mesajlar
    2.186

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Tahminimce 1.6 170 hp lik bu araba sizinistediğiniz donanımlarla 150.000 TL olmasa bile bu rakama yaklaşır. İnşallah gönlünüze göre olur.
  16. #38
    offline
    sebinefe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    2.186

    Tahminimce 1.6 170 hp lik bu araba sizinistediğiniz donanımlarla 150.000 TL olmasa bile bu rakama yaklaşır. İnşallah gönlünüze göre olur.

  17. #39
    offline
    brkdmrc08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Burak
    Üyelik Tarihi
    10/05/2011
    Yer
    Ankara
    Yaş
    37
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.368
    06 MBD 37

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Test arabaları yok henüz çünkü araç makyajlı kasa geliyo Ağustos ta gelecek o dananımda bir aracın fiyatı 59000 € comfort paketli
  18. #39
    offline
    brkdmrc08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.368

    Test arabaları yok henüz çünkü araç makyajlı kasa geliyo Ağustos ta gelecek o dananımda bir aracın fiyatı 59000 € comfort paketli

  19. #40
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16/05/2012
    Yer
    ANKARA
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    423

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    %40 vergili, 1.6 motor araç için baz 138.000 bile bence yüksek bir rakam.

    Bence bu vergide araçların en dandiği 30bin, en kalitelisi 70bin TL aralığında olmalı. Şu an 1.4 TSI lara 80-100 bin TL veriyoruz ya, bu bile fazla aslında.

    İngiltere'deyken laptop fiyatına araba aldığım günler aklıma geldi Buyrun, yaklaşık 3-4 bin TL civarına geliyor http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-318-ci...item2a2f0da97e
    Konu saydalan tarafından (20 07 2013 Saat 18:00 ) değiştirilmiştir.
    efemuratt bunu beğendi
  20. #40
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    423

    %40 vergili, 1.6 motor araç için baz 138.000 bile bence yüksek bir rakam.

    Bence bu vergide araçların en dandiği 30bin, en kalitelisi 70bin TL aralığında olmalı. Şu an 1.4 TSI lara 80-100 bin TL veriyoruz ya, bu bile fazla aslında.

    İngiltere'deyken laptop fiyatına araba aldığım günler aklıma geldi Buyrun, yaklaşık 3-4 bin TL civarına geliyor http://www.ebay.co.uk/itm/bmw-318-ci...item2a2f0da97e

  21. #41
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    15/05/2013
    Yer
    Malatya
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    183

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       saydalan Nickli Üyeden Alıntı
    %40 vergili, 1.6 motor araç için baz 138.000 bile bence yüksek bir rakam.

    Bence bu vergide araçların en dandiği 30bin, en kalitelisi 70bin TL aralığında olmalı. Şu an 1.4 TSI lara 80-100 bin TL veriyoruz ya, bu bile fazla aslında.

    İngiltere'deyken laptop fiyatına araba aldığım günler aklıma geldi Buyrun, yaklaşık 3-4 bin TL civarına geliyor bmw 318 ci coupe | eBay

    Zaten böyle şeyler ancak olsa olsa ya Amerika da ya İngiltere de olur canım ülkemin komik durumları malesef bunlar

    Araba eşya ev bark hikaye... Verilen maaşlardan bile dünyanın vergileri kesiliyor bize kalıp cebimizden çıkan paraların da yarısı vergilere gidiyor ne alsak vergi napsak vergi vergi vergi... Biz mi ellerine veriyoruz yoksa onlar mı elimize veriyor komik rezil durumlar bunlar...

    Fiyatları öyle bir ayarlıyorlar ki adamlar, bayiye giden insanlar o parayı verene kadar 3-5 ekleyip daha üstünü alırım diyemiyor. Paran varsa iyisin kralsın yoksa yorganına göre uzatacaksın ayağını.

    Şimdi BMW kalkıp 5 serisini 120 bin seviyesinde satmaya kalksa kaos olur. Param yok diyen bile sırf bu yüzden bu aracı almaya koşar. Sonra 1-3 serileri satılmaz onlar da düşmek zorunda kalır onlar da düşerse bu sefer millet diğer markalarda isterse çok çok uygun fiyatlara kredilere ve ağzına kadar dolu donanımda, sıfır tüketime sahip araçlar olsun, onlara para vereceğime sırf premium marka aracım olsun diye gider BMW alır.. Bu durum rakip makip dinlemez piyasanın rengi bambaşka olur ortalık karışır diğer markaların da aynı oranda radikal düzenlemeler yapması gerekir fiyat listelerinde... ki bu kabul edilecek birşey olmaz herşey şu an rayında gidiyor iyi kötü.

    Ama ben konu içerisinde daha önce de belirttim, bu araçlara talepler arttıkça bir alt segmentteki modelleri mecburen indirim yapmak zorunda kalacaklar, Domino taşları gibi haliyle önce marka içerisinde sonra da piyasa içerisinde fiyatlarda değişiklikler söz konusu olabilir.. Bugün bir 3.20İ ED de aynı motora sahip ama fiyatı segmentine ve marka içerisindeki yerine göre kabul edilebilir seviyede, ancak bir başka 3.20İ modeli, (184 HP olan) fiyatı ile yeni 5.20İ arasında 4-5 bin TL fark var. O zaman o araç arada kalıyor ve boşuna üretilmiş gibi olacak ağabeyi dururken kimse yüzüne bakmaz ancak 3 serisi hastaları tarafından tercih edilir o da tam bir hastalık olur 5 dururken...

    Ayrıca, bugün Volkswagen eğer yeni CC ye en düşük benzinli seçeneği olarak 1.4 TSI motoru değil de 1.8 TFSI motoru getirmeye devam etseydi Highline donanım Passat lar bugün piyasada zibil gibi olabilirdi... Ama CC hem bir üst segment hem sedan bir araca göre farklı özellikler sunmasından dolayı, ve vergiden de avantajlı konuma geçmesinden dolayı müthiş bir ilgi ve kitle sahibi çekti üzerine.. Segmentine ve durumuna yakışmayacak donanımlarda getirilip satışa sunuldu orası ayrı konu ama sonuçta insanlar CC yi daha öne koyuyor Volkswagen de araç alırken..
    5.20İ nin durumu ve fiyatlandırması da bu gibi nedenler yüzünden öyle kalır, eğer inerse fiyat konusunda yeniden yapılandırmaya gitmek zorunda kalabilir BMW.. Bu da haliyle piyasaya sıçrar..


    Ama herşey bir yana, keşke böyle bir devrim olsa da.... demekten alıkoyamıyor insan kendini
  22. #41
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    183

       saydalan Nickli Üyeden Alıntı
    %40 vergili, 1.6 motor araç için baz 138.000 bile bence yüksek bir rakam.

    Bence bu vergide araçların en dandiği 30bin, en kalitelisi 70bin TL aralığında olmalı. Şu an 1.4 TSI lara 80-100 bin TL veriyoruz ya, bu bile fazla aslında.

    İngiltere'deyken laptop fiyatına araba aldığım günler aklıma geldi Buyrun, yaklaşık 3-4 bin TL civarına geliyor bmw 318 ci coupe | eBay

    Zaten böyle şeyler ancak olsa olsa ya Amerika da ya İngiltere de olur canım ülkemin komik durumları malesef bunlar

    Araba eşya ev bark hikaye... Verilen maaşlardan bile dünyanın vergileri kesiliyor bize kalıp cebimizden çıkan paraların da yarısı vergilere gidiyor ne alsak vergi napsak vergi vergi vergi... Biz mi ellerine veriyoruz yoksa onlar mı elimize veriyor komik rezil durumlar bunlar...

    Fiyatları öyle bir ayarlıyorlar ki adamlar, bayiye giden insanlar o parayı verene kadar 3-5 ekleyip daha üstünü alırım diyemiyor. Paran varsa iyisin kralsın yoksa yorganına göre uzatacaksın ayağını.

    Şimdi BMW kalkıp 5 serisini 120 bin seviyesinde satmaya kalksa kaos olur. Param yok diyen bile sırf bu yüzden bu aracı almaya koşar. Sonra 1-3 serileri satılmaz onlar da düşmek zorunda kalır onlar da düşerse bu sefer millet diğer markalarda isterse çok çok uygun fiyatlara kredilere ve ağzına kadar dolu donanımda, sıfır tüketime sahip araçlar olsun, onlara para vereceğime sırf premium marka aracım olsun diye gider BMW alır.. Bu durum rakip makip dinlemez piyasanın rengi bambaşka olur ortalık karışır diğer markaların da aynı oranda radikal düzenlemeler yapması gerekir fiyat listelerinde... ki bu kabul edilecek birşey olmaz herşey şu an rayında gidiyor iyi kötü.

    Ama ben konu içerisinde daha önce de belirttim, bu araçlara talepler arttıkça bir alt segmentteki modelleri mecburen indirim yapmak zorunda kalacaklar, Domino taşları gibi haliyle önce marka içerisinde sonra da piyasa içerisinde fiyatlarda değişiklikler söz konusu olabilir.. Bugün bir 3.20İ ED de aynı motora sahip ama fiyatı segmentine ve marka içerisindeki yerine göre kabul edilebilir seviyede, ancak bir başka 3.20İ modeli, (184 HP olan) fiyatı ile yeni 5.20İ arasında 4-5 bin TL fark var. O zaman o araç arada kalıyor ve boşuna üretilmiş gibi olacak ağabeyi dururken kimse yüzüne bakmaz ancak 3 serisi hastaları tarafından tercih edilir o da tam bir hastalık olur 5 dururken...

    Ayrıca, bugün Volkswagen eğer yeni CC ye en düşük benzinli seçeneği olarak 1.4 TSI motoru değil de 1.8 TFSI motoru getirmeye devam etseydi Highline donanım Passat lar bugün piyasada zibil gibi olabilirdi... Ama CC hem bir üst segment hem sedan bir araca göre farklı özellikler sunmasından dolayı, ve vergiden de avantajlı konuma geçmesinden dolayı müthiş bir ilgi ve kitle sahibi çekti üzerine.. Segmentine ve durumuna yakışmayacak donanımlarda getirilip satışa sunuldu orası ayrı konu ama sonuçta insanlar CC yi daha öne koyuyor Volkswagen de araç alırken..
    5.20İ nin durumu ve fiyatlandırması da bu gibi nedenler yüzünden öyle kalır, eğer inerse fiyat konusunda yeniden yapılandırmaya gitmek zorunda kalabilir BMW.. Bu da haliyle piyasaya sıçrar..


    Ama herşey bir yana, keşke böyle bir devrim olsa da.... demekten alıkoyamıyor insan kendini

  23. #42
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    10/10/2011
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.698

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    Sonuçta cc nin üzerine yaklaşık 50.000 tl koyacaksınız gibi görünüyor.Mutlaka e serisine de bir bakın.
    efemuratt bunu beğendi
  24. #42
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.698

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Bugün Borusan Oto Adana-Mersin'e gitmeyi düşünüyorum.

    1. BMW 520i (1.6 170 HP 250 NM 8-ZF) varsa test sürüşü yapacağım.
    2. Tatminkar bir fiyat ve donanım paketi verirlerse pazarlık yapacağım.
    3. CC'yi takasa vermeyi düşünüyorum, plakasını vermeyeceğim ama.
    4. CC'yi takasa almazlarsa satışa çıkaracağım, yine plaka bende kalacak.
    5. CC daha 6802 km'de, fiyat olarak aldığım fiyatı koyabilirim, 90.000 TL
    6. BMW 520i performansı, donanımı ve fiyatı uygun olmazsa vazgeçerim.

    Ayrıca benim istediğim ve şu anda CC'de olan işlevsel tüm donanımların bulunması gerek, en başta Xenon, Sunroof, Anahtarsız Çalıştırma ve Arka Cam Perde gibi donanımlar. Aksi halde bu iş daha ben aşağıya inmeden yatar, CC'ye binmeye devam ederim.

    BMW 520i 1.6 170 HP 250 NM 8-ZF aracın CC'den şehiriçinde "daha az" yakmayacağı, en iyi ihtmalle "en az" CC kadar yakacağı ortada. Belki burada amacım sadece motor değil de 5 serisi donanımlı kasaya geçmek, bunda motor bana yardımcı olur.

    Her halükarda şimdi oraya gidiyorum, bakalım ne olacak...?
    Sonuçta cc nin üzerine yaklaşık 50.000 tl koyacaksınız gibi görünüyor.Mutlaka e serisine de bir bakın.

  25. #43
    offline
    experience - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Umut
    Üyelik Tarihi
    05/10/2012
    Yer
    Antalya
    Yaş
    47
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    271

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    9 ayla kaçırdım bu fırsatı. Eğer böyle bir net bilgi veya haber olsaydı hiç düşünmezdim. Kısmet artık, daha 4 sene 2 ay daha binmek zorundayım arabama. Kaldı ki ufak tefek ama mide bulandırıcı sorunları da açıkcası güzel taraflarını törpülüyor. 9 aylık bir arabada bu kadar problem yaşamamalıydım...
    Bu iki araca gelince, bana 5 serisi daha cazip görünüyor her ne kadar e serisi makyajlanmış olsa da. Arada kalırdım sanırım, sonucu iki aracı da incelemem belirlerdi. Ancak donanım önemliyse, Taner bey'in bu bakımdan tatmin olacağını düşünmüyorum. Aksi taktirde 3-5 donanımdan bu araçlar için vazgeçerim şahsen... Ucundan kaçırdım resmen. 6 ay passatın gelmesini bekledim, bunları çok rahat beklerdim bilgim olsaydı
  26. #43
    offline
    experience - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    271

    9 ayla kaçırdım bu fırsatı. Eğer böyle bir net bilgi veya haber olsaydı hiç düşünmezdim. Kısmet artık, daha 4 sene 2 ay daha binmek zorundayım arabama. Kaldı ki ufak tefek ama mide bulandırıcı sorunları da açıkcası güzel taraflarını törpülüyor. 9 aylık bir arabada bu kadar problem yaşamamalıydım...
    Bu iki araca gelince, bana 5 serisi daha cazip görünüyor her ne kadar e serisi makyajlanmış olsa da. Arada kalırdım sanırım, sonucu iki aracı da incelemem belirlerdi. Ancak donanım önemliyse, Taner bey'in bu bakımdan tatmin olacağını düşünmüyorum. Aksi taktirde 3-5 donanımdan bu araçlar için vazgeçerim şahsen... Ucundan kaçırdım resmen. 6 ay passatın gelmesini bekledim, bunları çok rahat beklerdim bilgim olsaydı

  27. #44
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    10/10/2011
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.698

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       experience Nickli Üyeden Alıntı
    9 ayla kaçırdım bu fırsatı. Eğer böyle bir net bilgi veya haber olsaydı hiç düşünmezdim. Kısmet artık, daha 4 sene 2 ay daha binmek zorundayım arabama. Kaldı ki ufak tefek ama mide bulandırıcı sorunları da açıkcası güzel taraflarını törpülüyor. 9 aylık bir arabada bu kadar problem yaşamamalıydım...
    Bu iki araca gelince, bana 5 serisi daha cazip görünüyor her ne kadar e serisi makyajlanmış olsa da. Arada kalırdım sanırım, sonucu iki aracı da incelemem belirlerdi. Ancak donanım önemliyse, Taner bey'in bu bakımdan tatmin olacağını düşünmüyorum. Aksi taktirde 3-5 donanımdan bu araçlar için vazgeçerim şahsen... Ucundan kaçırdım resmen. 6 ay passatın gelmesini bekledim, bunları çok rahat beklerdim bilgim olsaydı
    Herşeyde bir hayır vardır.Sorun yapmayın.Demek ki böylesi daha hayırlıymış.
  28. #44
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.698

       experience Nickli Üyeden Alıntı
    9 ayla kaçırdım bu fırsatı. Eğer böyle bir net bilgi veya haber olsaydı hiç düşünmezdim. Kısmet artık, daha 4 sene 2 ay daha binmek zorundayım arabama. Kaldı ki ufak tefek ama mide bulandırıcı sorunları da açıkcası güzel taraflarını törpülüyor. 9 aylık bir arabada bu kadar problem yaşamamalıydım...
    Bu iki araca gelince, bana 5 serisi daha cazip görünüyor her ne kadar e serisi makyajlanmış olsa da. Arada kalırdım sanırım, sonucu iki aracı da incelemem belirlerdi. Ancak donanım önemliyse, Taner bey'in bu bakımdan tatmin olacağını düşünmüyorum. Aksi taktirde 3-5 donanımdan bu araçlar için vazgeçerim şahsen... Ucundan kaçırdım resmen. 6 ay passatın gelmesini bekledim, bunları çok rahat beklerdim bilgim olsaydı
    Herşeyde bir hayır vardır.Sorun yapmayın.Demek ki böylesi daha hayırlıymış.

  29. #45
    offline
    experience - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Umut
    Üyelik Tarihi
    05/10/2012
    Yer
    Antalya
    Yaş
    47
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    271

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Evet. Böyle düşünmekten başka çare yok. Şimdilik boğuşuyoruz bakalım
  30. #45
    offline
    experience - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    271

    Evet. Böyle düşünmekten başka çare yok. Şimdilik boğuşuyoruz bakalım

  31. #46
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Bugün Yenice'deki Borusan Adana-Mersin'e gittik. Ben ve kuzenim. Mekan çok "elit". Tam Antalya sahlillerindeki Belek tarafında 1. sınıf tatil köyü havası gibi. Palmiye ağaçları, gölge yapması için yelkenler, heryer mükemmel peyzaj ve mimari ile yapılmış. Araçların plakası "DR" ve "AV", showroomda sadece 1 adet 520D vardı diğerleri 1 ve 3 serisiydi.

    Bizimle ilgileneceğini düşündüğümüz satış temsilcisi izinliymiş. Sadece araçlara bakmakla yetindik. Fiyatlar her gün sabah yeniden basılıyor ve tanıtım standına konuluyor. 520D BMW'nin rengi fümeydi, fiyatı 225.000 TL'ydi, 525D x-Drive değil, düz basit bir 520D ve sunroof ve birkaç donanım daha vardı.

    Çok para.

    Yolda makyajlı E serisi gördük, bir de CLA da vardı. Mercedes E 180 motor tamamen kendisine ait, Almanya'da üretiliyor, Alman teknolojisi. 156 HP ama, bu gerçeği kabul etmek gerek. Piyasada Mercedes-Benz markasının akıllarda BMW'den burun farkı ile önde olduğunu ve Mercedes-Benz araçlardan ötesinin olmadığı, bu markanın "hedef" olduğu bir gerçek. Şu bir gerçek ki ben 5 serisinin şekli, ağırlığı ve genişliğine hayranım. Ama 1.6 motorlu fiyatı çok fazla. Aynısı 1.6 motorlu E serisi için de geçerli. Bu araçlara konulan 1.6 litre motorun vergi avantajını Borusan ve Mercedes-Benz Türkiye müşteri lehine çevireceklerine kendi lehine çevirmişler.

    Şöyle dişe dokunur donanımlı bir 5 serisi 1.6 litre benzinli motorla 160.000 TL'nin altında değil. Bu paraya Sahibinden.Com'da çok temiz 520D alınır.

    Ne BMW'ymiş be...!

    İyi ki gitmişim, BMW araba değil, "konsept" satıyor, insanların "kendilerini iyi hissetmelerini" sağlayan, paralarını sağlam bir limanda demirlediklerinden emin olmalarını hissettiren araçlar satıyor.

    Araç yok, Eylül'de gelecekmiş, Borusan Adana-Mersin bayin kotasına 2 adet verilmiş. Araçların renk ve donanımları belli değil. Motoru görmek için 3 serisinin motor kapağını açtılar. 1.6 litre Fransız Pejo motorunun TEK iyi tarafı 1.6 litre olması, o BMW ağırlığı yok, o BMW ciddiyeti yok, sanki Dacia Duster'in 1.5 dCi motorunu alıp takmışlar.

    Neyse, kişisel yorumlarım şehiriçinde CC'den kesinlikle daha az yakmayacağı ve boş 1659 kg, sürücü (ben) ile birlikte 1760 kg'lik aracın 5 liralık benzin fiyatı ile kilometreye rahatlıkla 60 kuruşa yaklaşacağı ve 170 HP'nin muhakkak yeterli ama 250 NM torkun (1.6 TDI 105 HP Passat'un torku ile aynı) muhakkak yetersiz olacağıdır. Arkadaşlar, 5 serisi devasa bir otomobil, genişliğini ancak etrafında şöyle bir tur atınca anlıyorsunuz.

    Benim düşüncelerim 140.000 TL'lik bir 520i araca en az 10.000 Euro'luk donanım ekletmek gerektiği, bunun da aracın fiyatını 160-165 bin TL'ye çıkartacağı, bu paranın da bu motorlu bu araca "ÇOK FAZLA" olacağıdır. Kesinlikle almam, kesinlikle alınmaz, 5 sersi alınır ama Fransız 1.6 Pejo motoru ile alınmaz. Az kilometre yapan da bence almamalı, 165.000 TL' vereceğime aşağıdaki aracı gözüm kapalı alırım, hatta parasını havale eder, akabinde uçağa atlar, gider alır gelirim.

    Bu benim kanaatim, elbette farklı düşünenler olacaktır, saygı duyarım ama ortadaki para çok fazla, doğru bir limana demirlemek gerek. 140.000 TL'ye 1.6 motorlu benzinli baz donanım (adı "Türkiye Paketi", sanki 3. dünya ülkesiymişiz gibi) 5 serisi yerine çok sayıda düşük kilometrede tertemiz 520D araçlar var, hem 5 serisi BMW de Türkiye'de 2.0 Dizel motor ile bilinir, satılır, alınır ve kullanılır, 184 HP ve 400 NM'ye yaklaşan tork 8-ZF ile kusursuz uyum sağlıyor.

    CC'yi değiştirirsem sadece 520D ile değiştiririm. 1.6 litre Fransız Pejo motorlu bir 5 serisini 2.0 litre efsane BMW dizel motorlu bir araç fiyatına satmak Doğuş'tan geri kalmayan Borusan'ın peydahladığı bir proje, asla ama asla olmaz ve olmamalı böyle bir şey. Yukarıdaki ilandaki araca bakın, daha 4.000 km'de ve 1.6 litre Fransız Pejo motorlu 140.000 TL'lik boş 5 serisinden 2 kat daha fazla özellik sunuyor!

    Sahibinden.Com'da 350'ye yakın 520D Comfort ilanı var.

    Aşağıdaki araç donanımlı bir 1.6 litre benzinli Pejo motorlu 65000 Euro'luk BMW 520i'den hem daha güçlü, hem daha tercih edilebilir, hem çok daha az yakıt tüketir, hem daha çabuk satılır. Arasında 4.000 Euro ve 4.000 km var.

    Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Aynı araç füme renkli olarak Borusan'da 225.000 TL. Arada 50.000 TL fark var! Ne için 50.000 TL? Nereye gidiyor bu (kadar) para? Dile kolay 50.000 TL.

    Yine bir yerde bir hata var ama...

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    BMW 5 Serisi 520d Comfort 2012 Model 69.500 EUR Galeriden satılık ikinci el Beyaz renk - 128195996
  32. #46
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

    Bugün Yenice'deki Borusan Adana-Mersin'e gittik. Ben ve kuzenim. Mekan çok "elit". Tam Antalya sahlillerindeki Belek tarafında 1. sınıf tatil köyü havası gibi. Palmiye ağaçları, gölge yapması için yelkenler, heryer mükemmel peyzaj ve mimari ile yapılmış. Araçların plakası "DR" ve "AV", showroomda sadece 1 adet 520D vardı diğerleri 1 ve 3 serisiydi.

    Bizimle ilgileneceğini düşündüğümüz satış temsilcisi izinliymiş. Sadece araçlara bakmakla yetindik. Fiyatlar her gün sabah yeniden basılıyor ve tanıtım standına konuluyor. 520D BMW'nin rengi fümeydi, fiyatı 225.000 TL'ydi, 525D x-Drive değil, düz basit bir 520D ve sunroof ve birkaç donanım daha vardı.

    Çok para.

    Yolda makyajlı E serisi gördük, bir de CLA da vardı. Mercedes E 180 motor tamamen kendisine ait, Almanya'da üretiliyor, Alman teknolojisi. 156 HP ama, bu gerçeği kabul etmek gerek. Piyasada Mercedes-Benz markasının akıllarda BMW'den burun farkı ile önde olduğunu ve Mercedes-Benz araçlardan ötesinin olmadığı, bu markanın "hedef" olduğu bir gerçek. Şu bir gerçek ki ben 5 serisinin şekli, ağırlığı ve genişliğine hayranım. Ama 1.6 motorlu fiyatı çok fazla. Aynısı 1.6 motorlu E serisi için de geçerli. Bu araçlara konulan 1.6 litre motorun vergi avantajını Borusan ve Mercedes-Benz Türkiye müşteri lehine çevireceklerine kendi lehine çevirmişler.

    Şöyle dişe dokunur donanımlı bir 5 serisi 1.6 litre benzinli motorla 160.000 TL'nin altında değil. Bu paraya Sahibinden.Com'da çok temiz 520D alınır.

    Ne BMW'ymiş be...!

    İyi ki gitmişim, BMW araba değil, "konsept" satıyor, insanların "kendilerini iyi hissetmelerini" sağlayan, paralarını sağlam bir limanda demirlediklerinden emin olmalarını hissettiren araçlar satıyor.

    Araç yok, Eylül'de gelecekmiş, Borusan Adana-Mersin bayin kotasına 2 adet verilmiş. Araçların renk ve donanımları belli değil. Motoru görmek için 3 serisinin motor kapağını açtılar. 1.6 litre Fransız Pejo motorunun TEK iyi tarafı 1.6 litre olması, o BMW ağırlığı yok, o BMW ciddiyeti yok, sanki Dacia Duster'in 1.5 dCi motorunu alıp takmışlar.

    Neyse, kişisel yorumlarım şehiriçinde CC'den kesinlikle daha az yakmayacağı ve boş 1659 kg, sürücü (ben) ile birlikte 1760 kg'lik aracın 5 liralık benzin fiyatı ile kilometreye rahatlıkla 60 kuruşa yaklaşacağı ve 170 HP'nin muhakkak yeterli ama 250 NM torkun (1.6 TDI 105 HP Passat'un torku ile aynı) muhakkak yetersiz olacağıdır. Arkadaşlar, 5 serisi devasa bir otomobil, genişliğini ancak etrafında şöyle bir tur atınca anlıyorsunuz.

    Benim düşüncelerim 140.000 TL'lik bir 520i araca en az 10.000 Euro'luk donanım ekletmek gerektiği, bunun da aracın fiyatını 160-165 bin TL'ye çıkartacağı, bu paranın da bu motorlu bu araca "ÇOK FAZLA" olacağıdır. Kesinlikle almam, kesinlikle alınmaz, 5 sersi alınır ama Fransız 1.6 Pejo motoru ile alınmaz. Az kilometre yapan da bence almamalı, 165.000 TL' vereceğime aşağıdaki aracı gözüm kapalı alırım, hatta parasını havale eder, akabinde uçağa atlar, gider alır gelirim.

    Bu benim kanaatim, elbette farklı düşünenler olacaktır, saygı duyarım ama ortadaki para çok fazla, doğru bir limana demirlemek gerek. 140.000 TL'ye 1.6 motorlu benzinli baz donanım (adı "Türkiye Paketi", sanki 3. dünya ülkesiymişiz gibi) 5 serisi yerine çok sayıda düşük kilometrede tertemiz 520D araçlar var, hem 5 serisi BMW de Türkiye'de 2.0 Dizel motor ile bilinir, satılır, alınır ve kullanılır, 184 HP ve 400 NM'ye yaklaşan tork 8-ZF ile kusursuz uyum sağlıyor.

    CC'yi değiştirirsem sadece 520D ile değiştiririm. 1.6 litre Fransız Pejo motorlu bir 5 serisini 2.0 litre efsane BMW dizel motorlu bir araç fiyatına satmak Doğuş'tan geri kalmayan Borusan'ın peydahladığı bir proje, asla ama asla olmaz ve olmamalı böyle bir şey. Yukarıdaki ilandaki araca bakın, daha 4.000 km'de ve 1.6 litre Fransız Pejo motorlu 140.000 TL'lik boş 5 serisinden 2 kat daha fazla özellik sunuyor!

    Sahibinden.Com'da 350'ye yakın 520D Comfort ilanı var.

    Aşağıdaki araç donanımlı bir 1.6 litre benzinli Pejo motorlu 65000 Euro'luk BMW 520i'den hem daha güçlü, hem daha tercih edilebilir, hem çok daha az yakıt tüketir, hem daha çabuk satılır. Arasında 4.000 Euro ve 4.000 km var.

    Siz olsanız hangisini tercih ederdiniz? Aynı araç füme renkli olarak Borusan'da 225.000 TL. Arada 50.000 TL fark var! Ne için 50.000 TL? Nereye gidiyor bu (kadar) para? Dile kolay 50.000 TL.

    Yine bir yerde bir hata var ama...

    Saygılarımla,

    Taner Göde

    BMW 5 Serisi 520d Comfort 2012 Model 69.500 EUR Galeriden satılık ikinci el Beyaz renk - 128195996

  33. #47
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Motor bu N13B16 1.6 DOHC VANOS 170 HP 250 NM

    Passat Turkiye

    Passat Turkiye
    efemuratt bunu beğendi
  34. #47
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

       Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı
    Motor bu N13B16 1.6 DOHC VANOS 170 HP 250 NM

    Passat Turkiye

    Passat Turkiye

  35. #48
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16/05/2012
    Yer
    ANKARA
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    423

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Taner bey, mercedes te 1.6 motorunu fransızlardan alıyor. Renault motoru diye biliyorum. Yani safkan mercedes motor değil. Bu konuyu da bir araştırabilir misiniz?
  36. #48
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    423

    Taner bey, mercedes te 1.6 motorunu fransızlardan alıyor. Renault motoru diye biliyorum. Yani safkan mercedes motor değil. Bu konuyu da bir araştırabilir misiniz?

  37. #49
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Mercedes'teki 1.5 dizel motor Renault Megane ve Dacia Duster'deki 1.5 dCi fakat E 180 modelinde ve C 180 modelinde kullanılan 1.6 litre turbolu 156 HP motor (kodu M 274 DE 16 AL) ise tamamen Mercedes-Benz'in kendisine ait. Aşağıda altı çizgili ifade motorun tamamen Mercedes-Benz tararıdan geliştirildiğini açıklıyor.

    Die Produktion erfolgt in den Mercedes-Benz Werken Gaggenau, Stuttgart-Untertürkheim und Hedelfingen sowie bei der MDC Power GmbH in Kölleda. Die Produktion des eigenständig von Daimler entwickelten Motors begann am 29. Juli 2011

    ME 270 = enine montaj önden çekişli araçlar için
    ME 274 = dikine montaj arkadan itişli araçlar için

    Motorun 1.6 litre versiyonu 122 PS veya 156 PS üretiyor, 122 PS üreten versiyonunun gücü kısılmış, diğeri normal.

    Mercedes-Benz M 270/M 274 – Wikipedia

       saydalan Nickli Üyeden Alıntı
    Taner bey, mercedes te 1.6 motorunu fransızlardan alıyor. Renault motoru diye biliyorum. Yani safkan mercedes motor değil. Bu konuyu da bir araştırabilir misiniz?
    efemuratt bunu beğendi
  38. #49
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

    Mercedes'teki 1.5 dizel motor Renault Megane ve Dacia Duster'deki 1.5 dCi fakat E 180 modelinde ve C 180 modelinde kullanılan 1.6 litre turbolu 156 HP motor (kodu M 274 DE 16 AL) ise tamamen Mercedes-Benz'in kendisine ait. Aşağıda altı çizgili ifade motorun tamamen Mercedes-Benz tararıdan geliştirildiğini açıklıyor.

    Die Produktion erfolgt in den Mercedes-Benz Werken Gaggenau, Stuttgart-Untertürkheim und Hedelfingen sowie bei der MDC Power GmbH in Kölleda. Die Produktion des eigenständig von Daimler entwickelten Motors begann am 29. Juli 2011

    ME 270 = enine montaj önden çekişli araçlar için
    ME 274 = dikine montaj arkadan itişli araçlar için

    Motorun 1.6 litre versiyonu 122 PS veya 156 PS üretiyor, 122 PS üreten versiyonunun gücü kısılmış, diğeri normal.

    Mercedes-Benz M 270/M 274 – Wikipedia

       saydalan Nickli Üyeden Alıntı
    Taner bey, mercedes te 1.6 motorunu fransızlardan alıyor. Renault motoru diye biliyorum. Yani safkan mercedes motor değil. Bu konuyu da bir araştırabilir misiniz?

  39. #50
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    A 180'deki 1.5 dizel motorun kodu OM 607 (tam kodu OM 607 DE 15 LA) ve "Renault" motoru olduğu da aşağıda açıklanıyor:

    In der A-Klasse kamen zur Markteinführung die bereits aus der B-Klasse bekannten Motoren OM 651 (Diesel) und M 270 (Benziner) zum Einsatz. Außerdem wird nun erstmals ein aus der Kooperation mit Renault stammender Dieselmotor angeboten (OM 607). Dieser Motor wird im A 180 CDI an ein Sechsgang-Schaltgetriebe geblockt.

    Mercedes-Benz OM 607 – Wikipedia
    Mercedes-Benz W 176 – Wikipedia
    efemuratt ve der Meister bunu beğendi.
  40. #50
    offline
    Taner Göde - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    9.437

    A 180'deki 1.5 dizel motorun kodu OM 607 (tam kodu OM 607 DE 15 LA) ve "Renault" motoru olduğu da aşağıda açıklanıyor:

    In der A-Klasse kamen zur Markteinführung die bereits aus der B-Klasse bekannten Motoren OM 651 (Diesel) und M 270 (Benziner) zum Einsatz. Außerdem wird nun erstmals ein aus der Kooperation mit Renault stammender Dieselmotor angeboten (OM 607). Dieser Motor wird im A 180 CDI an ein Sechsgang-Schaltgetriebe geblockt.

    Mercedes-Benz OM 607 – Wikipedia
    Mercedes-Benz W 176 – Wikipedia

  41. #51
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    53
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.016

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..
  42. #51
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.016

    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..

  43. #52
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Murat
    Üyelik Tarihi
    15/05/2013
    Yer
    Malatya
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    183

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..
    Aşkı parayla satmaya kalkıyorlar abi... oysa herşey para mı?
  44. #52
    offline
    efemuratt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    183

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..
    Aşkı parayla satmaya kalkıyorlar abi... oysa herşey para mı?

  45. #53
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    16/05/2012
    Yer
    ANKARA
    Model
    CC
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    423

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..
    %40 vergili bir motor için 90 bin bile pahalı bence.
  46. #53
    offline
    saydalan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    423

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Taner 90.000 üzerine ben çok iyimser söyledim üzerine en az 30-35 koyman gerekir diye ama 140.000 ne ya şaşırmış bunlar..
    %40 vergili bir motor için 90 bin bile pahalı bence.

  47. #54
    offline
    ali729 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    ALİ
    Üyelik Tarihi
    01/03/2013
    Yer
    AKSARAY
    Yaş
    30
    Model
    Golf
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    1.340
    07 MRT 40

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    5 serisine E serisine 1.6 Motor yakısmadı bence taner abinin dediği gibi 520D alınır o fiyatlara sıfır olmasada
  48. #54
    offline
    ali729 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.340

    5 serisine E serisine 1.6 Motor yakısmadı bence taner abinin dediği gibi 520D alınır o fiyatlara sıfır olmasada

  49. #55
    offline
    EUB44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    02/01/2013
    Yer
    Istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    57

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Utanc kaynagi. E-class bir araca 1.6 koymak nedir? Sirf e-class bir araca bindim demek icin satin alacak bu millet. Tamam anliyorum vergisi, benzini, vs. gibi seyleri sirketler gozun onune alarak, pazarin ihtiyacina gore arac uretmek zorundalar ama 1.6 nedir. Kabul edilebilir bisey degil sahsen. 125.000 Tl gibi bir rakam vericeksin otobanda yanina 2.0 herhangi bir arac gelicek cocukla oynar gibi oynicak. Ne o e-class araca biniyorum, batsin oyle e-class. O para veren bir adamin araba kalkarmi diye dusunmesi bile basli basina bir ayip. Sahsen 2.0 w211 veya e60 tercihimdir.
  50. #55
    offline
    EUB44 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    57

    Utanc kaynagi. E-class bir araca 1.6 koymak nedir? Sirf e-class bir araca bindim demek icin satin alacak bu millet. Tamam anliyorum vergisi, benzini, vs. gibi seyleri sirketler gozun onune alarak, pazarin ihtiyacina gore arac uretmek zorundalar ama 1.6 nedir. Kabul edilebilir bisey degil sahsen. 125.000 Tl gibi bir rakam vericeksin otobanda yanina 2.0 herhangi bir arac gelicek cocukla oynar gibi oynicak. Ne o e-class araca biniyorum, batsin oyle e-class. O para veren bir adamin araba kalkarmi diye dusunmesi bile basli basina bir ayip. Sahsen 2.0 w211 veya e60 tercihimdir.

  51. #56
    offline
    VWfromFL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emir
    Üyelik Tarihi
    21/10/2012
    Yer
    USA
    Yaş
    36
    Model
    CC
    Motor
    2.0 T
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    639

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    bu kadar abartmayalim 1.4 bir cc ne kadar gidiyorsa 1.6 E serisi mercedes ya da 5 serisi bmw de o kadar gidecektir.. daha oncede 2.0 E200 ler yada 520i ler de ucmuyorlardi hatta performanslari vasatin altindaydi ortalamanin uzerinde motora sahip kucuk bir hatchback veya compact sedan karsisinda sanslari zayifti. ki bunlar zaten yolda ergen gibi yarisilmaya kalkilacak araclar da degil.. ha gidenide yok muydu tabiki vardi halada var ama ozellikle mercedes icin uzun yillardir adam akilli performans araniyorsa model harfinin arkasinda 300 ve uzeri yazmasi lazimdi yeni nesil motorlari cok daha dusuk hacimde, daha atak ve verimli ozellikle 1.8T 204hp lik yeni mercedes motor bircok eski 3 litre ve uzeri mercedes motorunun uzerinden atlar
    Alper26 ve efemuratt bunu beğendi.
  52. #56
    offline
    VWfromFL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    639

    bu kadar abartmayalim 1.4 bir cc ne kadar gidiyorsa 1.6 E serisi mercedes ya da 5 serisi bmw de o kadar gidecektir.. daha oncede 2.0 E200 ler yada 520i ler de ucmuyorlardi hatta performanslari vasatin altindaydi ortalamanin uzerinde motora sahip kucuk bir hatchback veya compact sedan karsisinda sanslari zayifti. ki bunlar zaten yolda ergen gibi yarisilmaya kalkilacak araclar da degil.. ha gidenide yok muydu tabiki vardi halada var ama ozellikle mercedes icin uzun yillardir adam akilli performans araniyorsa model harfinin arkasinda 300 ve uzeri yazmasi lazimdi yeni nesil motorlari cok daha dusuk hacimde, daha atak ve verimli ozellikle 1.8T 204hp lik yeni mercedes motor bircok eski 3 litre ve uzeri mercedes motorunun uzerinden atlar

  53. #57
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    10/10/2011
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    1.698

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Ben de tam tersime e serisine 1.6 motor konmasını büyük bir şans olarak görüyorum.0-100, 9.6 ve max hız 220 de öyle basit değerler değil.Hem daha az vergi ödenecek,hem performans,hem e sınıfı konforu ve e segmentinin o heybetli duruşu. Bunlar için 140.000 tl de öyle abartılacak kadar pahalı değil.
    mert ve efemuratt bunu beğendi.
  54. #57
    offline
    derin siyah passat b7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.698

    Ben de tam tersime e serisine 1.6 motor konmasını büyük bir şans olarak görüyorum.0-100, 9.6 ve max hız 220 de öyle basit değerler değil.Hem daha az vergi ödenecek,hem performans,hem e sınıfı konforu ve e segmentinin o heybetli duruşu. Bunlar için 140.000 tl de öyle abartılacak kadar pahalı değil.

  55. #58
    offline
    mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Mert
    Üyelik Tarihi
    28/02/2011
    Yer
    Istanbul
    Yaş
    54
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    3.616
    34 HM 8627

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

       derin siyah passat b7 Nickli Üyeden Alıntı
    Ben de tam tersime e serisine 1.6 motor konmasını büyük bir şans olarak görüyorum.0-100, 9.6 ve max hız 220 de öyle basit değerler değil.Hem daha az vergi ödenecek,hem performans,hem e sınıfı konforu ve e segmentinin o heybetli duruşu. Bunlar için 140.000 tl de öyle abartılacak kadar pahalı değil.
    Ben de aynı fikirdeyim. Daha doğrusu her tür araçta her motor seçeneği olmalı bence . Kesinlikle alıcı bulacaktır
    efemuratt bunu beğendi
  56. #58
    offline
    mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    3.616

       derin siyah passat b7 Nickli Üyeden Alıntı
    Ben de tam tersime e serisine 1.6 motor konmasını büyük bir şans olarak görüyorum.0-100, 9.6 ve max hız 220 de öyle basit değerler değil.Hem daha az vergi ödenecek,hem performans,hem e sınıfı konforu ve e segmentinin o heybetli duruşu. Bunlar için 140.000 tl de öyle abartılacak kadar pahalı değil.
    Ben de aynı fikirdeyim. Daha doğrusu her tür araçta her motor seçeneği olmalı bence . Kesinlikle alıcı bulacaktır

  57. #59
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Sercan Ağaoğlu
    Üyelik Tarihi
    17/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    31
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    19.615
    34 JB 0257

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Yarın uygun olursa bizde babamla hem BMW hem Mercedes 'e gidip görüşücez bakalım hatta babam takasa giriyormuş gibi yapalım test sürüşü yapalım son fiyat donanımları ekletelim sonra biz vazgeçtik diyip çıkalım dedi :D
  58. #59
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    19.615

    Yarın uygun olursa bizde babamla hem BMW hem Mercedes 'e gidip görüşücez bakalım hatta babam takasa giriyormuş gibi yapalım test sürüşü yapalım son fiyat donanımları ekletelim sonra biz vazgeçtik diyip çıkalım dedi :D

  59. #60
    offline
    Arguss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emre
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.9 TDI
    Yılı
    1987
    Mesajlar
    4.163
    34 DB 2029

    Cevap: New BMW 5.20İ 1.6 170 HP

    Bmw ve Mercedes her ikisi içinde aranan kan bunlar bence çok yerinde bir hamle olmuş, kaldıki sunulan motorların verileri çok güzel bence bana yeter, heee yoksa 5.25d var 5.35 var 5.50'de var 135 bine boşta olsa f10 varken CC almam kesinlike, tabiki daha az donanım olacaktır ama o kaputtaki ambleminde biraz farkı olsun bence hakkıdır Yani ben derim ki " ÇOK SATAR "
  60. #60
    offline
    Arguss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    4.163

    Bmw ve Mercedes her ikisi içinde aranan kan bunlar bence çok yerinde bir hamle olmuş, kaldıki sunulan motorların verileri çok güzel bence bana yeter, heee yoksa 5.25d var 5.35 var 5.50'de var 135 bine boşta olsa f10 varken CC almam kesinlike, tabiki daha az donanım olacaktır ama o kaputtaki ambleminde biraz farkı olsun bence hakkıdır Yani ben derim ki " ÇOK SATAR "

İlk 123456 Son