Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP Manuel.

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. #1
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ömer Faruk
    Üyelik Tarihi
    17/03/2014
    Yer
    Erzurum
    Yaş
    29
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    34
    25 LC 024

    Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP Manuel.

    Herkese iyi günler.Aracımı bir arkadaşıma verdim yüksek devirde 3. vitesten 4'e çekeceğine 2'ye çekmiş hemen vitesi değiştirip çok az gaz kullanarak yaklaşık 3 km daha gitmiş ve durmuş.Rölantide aşırı bir titreme ve aracımda şu an gaz yeme sorunu varmış ayrıca EPC ile motor arıza lambaları yanıyormuş ama ben bir daha marşa basmaya korktum açıkçası.Çağrı 24 hattını aradım ve aracı kullanmamın tehlikeli olacağını söylediler bende olduğu yerde bıraktım.Ayrıca bana sorunun bobin patlaması veya silindirde ovalleşme olabileceğini söylediler.Biraz araştırma yaptım en kötü senaryo anladığım kadarıyla piston kırılması olabilir.Malum pazartesiye çok var daha önce başına gelmiş ya da bu soruna rastlamış olanların tecrübelerini bilmek isterim,herkese teşekkür ederim.
  2. #1
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

    Herkese iyi günler.Aracımı bir arkadaşıma verdim yüksek devirde 3. vitesten 4'e çekeceğine 2'ye çekmiş hemen vitesi değiştirip çok az gaz kullanarak yaklaşık 3 km daha gitmiş ve durmuş.Rölantide aşırı bir titreme ve aracımda şu an gaz yeme sorunu varmış ayrıca EPC ile motor arıza lambaları yanıyormuş ama ben bir daha marşa basmaya korktum açıkçası.Çağrı 24 hattını aradım ve aracı kullanmamın tehlikeli olacağını söylediler bende olduğu yerde bıraktım.Ayrıca bana sorunun bobin patlaması veya silindirde ovalleşme olabileceğini söylediler.Biraz araştırma yaptım en kötü senaryo anladığım kadarıyla piston kırılması olabilir.Malum pazartesiye çok var daha önce başına gelmiş ya da bu soruna rastlamış olanların tecrübelerini bilmek isterim,herkese teşekkür ederim.

  3. #2
    offline
    Emir Tekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emir Tekin
    Üyelik Tarihi
    01/04/2014
    Yer
    erzurum
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 MPI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    163
    25 FZ 025

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

    kardeş bu konuda pek bilgim yk ama masraf ağıra benziyo bu aracın masrafı çok tuzlu geçmiş olsun servis bile tehhlikeli demişse neyse daha ben içine daha çok kurt düşürmiyim
  4. #2
    offline
    Emir Tekin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    163

    kardeş bu konuda pek bilgim yk ama masraf ağıra benziyo bu aracın masrafı çok tuzlu geçmiş olsun servis bile tehhlikeli demişse neyse daha ben içine daha çok kurt düşürmiyim

  5. #3
    offline
    korn_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Fatih UÇAR
    Üyelik Tarihi
    05/04/2013
    Yer
    Osmaniye
    Yaş
    33
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2015
    Mesajlar
    1.599
    80 HB 383

    Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP Manuel.

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Herkese iyi günler.Aracımı bir arkadaşıma verdim yüksek devirde 3. vitesten 4'e çekeceğine 2'ye çekmiş hemen vitesi değiştirip çok az gaz kullanarak yaklaşık 3 km daha gitmiş ve durmuş.Rölantide aşırı bir titreme ve aracımda şu an gaz yeme sorunu varmış ayrıca EPC ile motor arıza lambaları yanıyormuş ama ben bir daha marşa basmaya korktum açıkçası.Çağrı 24 hattını aradım ve aracı kullanmamın tehlikeli olacağını söylediler bende olduğu yerde bıraktım.Ayrıca bana sorunun bobin patlaması veya silindirde ovalleşme olabileceğini söylediler.Biraz araştırma yaptım en kötü senaryo anladığım kadarıyla piston kırılması olabilir.Malum pazartesiye çok var daha önce başına gelmiş ya da bu soruna rastlamış olanların tecrübelerini bilmek isterim,herkese teşekkür ederim.
    Bence bir daha marşa basmaya korkma hocam. Benim aracım otobanda buna benzer bir arıza vermişti mesela 140 km hızla giderken bir anda silkeleme yaptı sonra ekranda cruise kontrol devre dışı işareti yandı daha sonra sırasıyla epc ve motor arıza ışığı yandı gaza abandım araç gitmiyor devir saati düştü falan. Neyse emniyet şeridine zar zor çektim. Araba durdurmamla stop etmesi bir oldu. Ardından indim noluyo lan filan derken ustamı aradım çalıştır dedi, çalıştırdım hiç birşey yoktu. Sonra 86 km yol geldim 100-120 km hızla. Servis yalan söylüyor demiyorum ama biraz abartıp sizi yolmaya da çalışıyor olabilirler dikkatli olun. Zira ben yaşadığım arızadan hemen sonra eve gelince pc den vagcomla bağlandığımda aracım katalizatör arızası vermişti. Bence sizinkisi de kuvvetle muhtemel böyledir. Aracınızı emanet verdiğiniz arkadasınız yakıtı bir de dandik bir yerden aldıysa demeyin keyfinize. Yakıttan kaynaklıdır bence tekrar çalıştırınca sönmesi lazım ışıkların, sönmezse servisle görüşün bence. Kıssadan hisse çıkar böyle işlerde ve hep doğrudur sözüm; Kimseye ne araba veririm, ne de kimseden araba alırım, emanetin gözü yerde olur dostum. Geçmiş olsun
    Konu korn_17 tarafından (01 11 2015 Saat 01:51 ) değiştirilmiştir.
    ilkerim ve passat3234 bunu beğendi.
  6. #3
    offline
    korn_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.599

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Herkese iyi günler.Aracımı bir arkadaşıma verdim yüksek devirde 3. vitesten 4'e çekeceğine 2'ye çekmiş hemen vitesi değiştirip çok az gaz kullanarak yaklaşık 3 km daha gitmiş ve durmuş.Rölantide aşırı bir titreme ve aracımda şu an gaz yeme sorunu varmış ayrıca EPC ile motor arıza lambaları yanıyormuş ama ben bir daha marşa basmaya korktum açıkçası.Çağrı 24 hattını aradım ve aracı kullanmamın tehlikeli olacağını söylediler bende olduğu yerde bıraktım.Ayrıca bana sorunun bobin patlaması veya silindirde ovalleşme olabileceğini söylediler.Biraz araştırma yaptım en kötü senaryo anladığım kadarıyla piston kırılması olabilir.Malum pazartesiye çok var daha önce başına gelmiş ya da bu soruna rastlamış olanların tecrübelerini bilmek isterim,herkese teşekkür ederim.
    Bence bir daha marşa basmaya korkma hocam. Benim aracım otobanda buna benzer bir arıza vermişti mesela 140 km hızla giderken bir anda silkeleme yaptı sonra ekranda cruise kontrol devre dışı işareti yandı daha sonra sırasıyla epc ve motor arıza ışığı yandı gaza abandım araç gitmiyor devir saati düştü falan. Neyse emniyet şeridine zar zor çektim. Araba durdurmamla stop etmesi bir oldu. Ardından indim noluyo lan filan derken ustamı aradım çalıştır dedi, çalıştırdım hiç birşey yoktu. Sonra 86 km yol geldim 100-120 km hızla. Servis yalan söylüyor demiyorum ama biraz abartıp sizi yolmaya da çalışıyor olabilirler dikkatli olun. Zira ben yaşadığım arızadan hemen sonra eve gelince pc den vagcomla bağlandığımda aracım katalizatör arızası vermişti. Bence sizinkisi de kuvvetle muhtemel böyledir. Aracınızı emanet verdiğiniz arkadasınız yakıtı bir de dandik bir yerden aldıysa demeyin keyfinize. Yakıttan kaynaklıdır bence tekrar çalıştırınca sönmesi lazım ışıkların, sönmezse servisle görüşün bence. Kıssadan hisse çıkar böyle işlerde ve hep doğrudur sözüm; Kimseye ne araba veririm, ne de kimseden araba alırım, emanetin gözü yerde olur dostum. Geçmiş olsun

  7. #4
    offline
    Arguss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Emre
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    34
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    3.963
    34 DB 2029

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

    Geçmiş olsun en iyi ihtimal bobin sorunu olabilir ama rölantide çok silkeleme varsa sorun ciddi gibi duruyor, kapalı kutu yorum yapmak doğru olmaz geçmiş olsun, gelişmeleri paylaşırsınız
  8. #4
    offline
    Arguss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    3.963

    Geçmiş olsun en iyi ihtimal bobin sorunu olabilir ama rölantide çok silkeleme varsa sorun ciddi gibi duruyor, kapalı kutu yorum yapmak doğru olmaz geçmiş olsun, gelişmeleri paylaşırsınız

  9. #5
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ömer Faruk
    Üyelik Tarihi
    17/03/2014
    Yer
    Erzurum
    Yaş
    29
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    34
    25 LC 024

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.
    Burakim bunu beğendi
  10. #5
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.

  11. #6
    offline
    Burakim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Burak Saatçı
    Üyelik Tarihi
    21/04/2014
    Yer
    Bayburt
    Yaş
    31
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2015
    Mesajlar
    1.539
    35 AGA 770

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.
    Geçmiş olsun masraf ne kadar çıktı ?
  12. #6
    offline
    Burakim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.539

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.
    Geçmiş olsun masraf ne kadar çıktı ?

  13. #7
    offline
    korn_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Fatih UÇAR
    Üyelik Tarihi
    05/04/2013
    Yer
    Osmaniye
    Yaş
    33
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2015
    Mesajlar
    1.599
    80 HB 383

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.
    Geçmiş olsun hocam..
  14. #7
    offline
    korn_17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    1.599

       Şehzade Nickli Üyeden Alıntı
    Nur topu gibi iki piston,teşekkürler arkadaşlar.
    Geçmiş olsun hocam..

  15. #8
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ömer Faruk
    Üyelik Tarihi
    17/03/2014
    Yer
    Erzurum
    Yaş
    29
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    34
    25 LC 024

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

    Bugün akşam paylaşacağım,sağolun.
  16. #8
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

    Bugün akşam paylaşacağım,sağolun.

  17. #9
    emrdum

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

    Otomatik araçlarda DSG'de yani triptroniğe aldığımız zamanda eğer vitesleri yanlış atarsak araça zarar gelir mi taki piston değişimine kadar ?
  18. #9
    emrdum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    emrdum
    Mesajlar :

    n/a

    Otomatik araçlarda DSG'de yani triptroniğe aldığımız zamanda eğer vitesleri yanlış atarsak araça zarar gelir mi taki piston değişimine kadar ?

  19. #10
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ömer Faruk
    Üyelik Tarihi
    17/03/2014
    Yer
    Erzurum
    Yaş
    29
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    34
    25 LC 024

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M

       emrdum Nickli Üyeden Alıntı
    Otomatik araçlarda DSG'de yani triptroniğe aldığımız zamanda eğer vitesleri yanlış atarsak araça zarar gelir mi taki piston değişimine kadar ?
    Sen atmasan da o atar kardeşim bunu başaramazsın Diğer aracımız Octavia en azından o kendisi atıyor 1800 lira masrafım oldu Burak bey.
    emrdum bunu beğendi
  20. #10
    offline
    Şehzade - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    34

       emrdum Nickli Üyeden Alıntı
    Otomatik araçlarda DSG'de yani triptroniğe aldığımız zamanda eğer vitesleri yanlış atarsak araça zarar gelir mi taki piston değişimine kadar ?
    Sen atmasan da o atar kardeşim bunu başaramazsın Diğer aracımız Octavia en azından o kendisi atıyor 1800 lira masrafım oldu Burak bey.

  21. #11
    offline
    Yavuz Selim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yavuz Selim
    Üyelik Tarihi
    26/06/2014
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    95

    Cevap: Epc,motor arıza lambası B7 1.4 TSI 122 HP M


    Piretopragi
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Geçen haftalarda benzer bir olay yaşadım. Trafikte S modunda bir müddet kullandım. Sonra arabada arıza lambası yandı ve rolantide titremeler ve gaz yememeler oluştu. 1-2 km daha gidip eve vardım. Stop ettim ve tekrar çalıştırdığımda hiçbir problem kalmamıştı.
  22. #11
    offline
    Yavuz Selim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    95


    Piretopragi
    Öncelikle çok geçmiş olsun.
    Geçen haftalarda benzer bir olay yaşadım. Trafikte S modunda bir müddet kullandım. Sonra arabada arıza lambası yandı ve rolantide titremeler ve gaz yememeler oluştu. 1-2 km daha gidip eve vardım. Stop ettim ve tekrar çalıştırdığımda hiçbir problem kalmamıştı.