vagcom arayuz hatası...acıl yardım

Passat Turkiye Google Passat Turkiye Google

Konuyu Değerlendir: Güncel Değerlendirme :

  1. #1
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    vagcom kablo aldım port bulunamadı arayuz bulunamadım hatası veerıor herseyı denedım olmadı neyapmam lazım
  2. #1
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    vagcom kablo aldım port bulunamadı arayuz bulunamadım hatası veerıor herseyı denedım olmadı neyapmam lazım

  3. #2
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ahmet
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    Sinop
    Model
    Passat Variant
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    142
    06 AAR 06

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    VCDS programı açıldıktan sonra OPTIONS kısmına gir.
    Orada "Select COM Port" yazan yerde "TEST" diye bir düğme var.
    Onu tıkla.
    "CAN: Ok Ready" mesajını aldıktan sonra "TAMAM" düğmesine,
    ondan sonrada ekranın alt kısmında "SAVE" tuşuna bastıktan sonra sisteme ulaşabilirsin.
    Cornelius bunu beğendi
  4. #2
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    142

    VCDS programı açıldıktan sonra OPTIONS kısmına gir.
    Orada "Select COM Port" yazan yerde "TEST" diye bir düğme var.
    Onu tıkla.
    "CAN: Ok Ready" mesajını aldıktan sonra "TAMAM" düğmesine,
    ondan sonrada ekranın alt kısmında "SAVE" tuşuna bastıktan sonra sisteme ulaşabilirsin.

  5. #3
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    32
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    29.098

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    Arayüz nedir, kusura bakmayin sacma bir soru ama Almanya da dogup büyüyünce bazi kelimeleri anlayamiyorum . ?
  6. #3
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    29.098

    Arayüz nedir, kusura bakmayin sacma bir soru ama Almanya da dogup büyüyünce bazi kelimeleri anlayamiyorum . ?

  7. #4
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    ahmet kaya denedım com 1-2-3-4 hepsını denedım ama hepsınde
    port does nor exıst
    interface : nor found yazısı cıkıor
    bunun cozumunu bulamadım baska makıneye baglanıor aracım ama bnm kabolaya baglanmıor...aldıgım yere gıttım yenısını aldım gıne aymnı sıkıntı.
  8. #4
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    ahmet kaya denedım com 1-2-3-4 hepsını denedım ama hepsınde
    port does nor exıst
    interface : nor found yazısı cıkıor
    bunun cozumunu bulamadım baska makıneye baglanıor aracım ama bnm kabolaya baglanmıor...aldıgım yere gıttım yenısını aldım gıne aymnı sıkıntı.

  9. #5
    offline
    vestel1900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    29/05/2011
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    348

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    acaba kaca aldınız kabloyu
  10. #5
    offline
    vestel1900 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    348

    acaba kaca aldınız kabloyu

  11. #6
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ahmet
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    Sinop
    Model
    Passat Variant
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    142
    06 AAR 06

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    ahmet kaya denedım com 1-2-3-4 hepsını denedım ama hepsınde
    port does nor exıst
    interface : nor found yazısı cıkıor
    bunun cozumunu bulamadım baska makıneye baglanıor aracım ama bnm kabolaya baglanmıor...aldıgım yere gıttım yenısını aldım gıne aymnı sıkıntı.
    Com 1-2-3-4 ü değil USB seçili olacak. Aşağıdaki resimlerde adım adım anlatılmış. Bunları aynen uygula inşallah olur.
    Passat TurkiyePassat TurkiyePassat TurkiyePassat Turkiye

    Bunları denedin olmadıysa muhtemelen kabloda bir problem var.
    Elinde başka bir araç varsa onda da dene. Bakalım hata kablodamı araçtamı?
  12. #6
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    142

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    ahmet kaya denedım com 1-2-3-4 hepsını denedım ama hepsınde
    port does nor exıst
    interface : nor found yazısı cıkıor
    bunun cozumunu bulamadım baska makıneye baglanıor aracım ama bnm kabolaya baglanmıor...aldıgım yere gıttım yenısını aldım gıne aymnı sıkıntı.
    Com 1-2-3-4 ü değil USB seçili olacak. Aşağıdaki resimlerde adım adım anlatılmış. Bunları aynen uygula inşallah olur.
    Passat TurkiyePassat TurkiyePassat TurkiyePassat Turkiye

    Bunları denedin olmadıysa muhtemelen kabloda bir problem var.
    Elinde başka bir araç varsa onda da dene. Bakalım hata kablodamı araçtamı?

  13. #7
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    denedım ahmet arkadasım ama olmadu baska aractada olmadı.sanırım kabolda sıkıntı var aldıgım arkdasa gndercem yarın yalnız bu bnm ıkıncıydı...hangısınden almam lazım bnm
  14. #7
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    denedım ahmet arkadasım ama olmadu baska aractada olmadı.sanırım kabolda sıkıntı var aldıgım arkdasa gndercem yarın yalnız bu bnm ıkıncıydı...hangısınden almam lazım bnm

  15. #8
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    32
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    29.098

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    denedım ahmet arkadasım ama olmadu baska aractada olmadı.sanırım kabolda sıkıntı var aldıgım arkdasa gndercem yarın yalnız bu bnm ıkıncıydı...hangısınden almam lazım bnm
    Click, fiyati biraz tuzlu ama Garantili + Lisansli + Online Support Updateler ücretsiz vs
  16. #8
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    29.098

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    denedım ahmet arkadasım ama olmadu baska aractada olmadı.sanırım kabolda sıkıntı var aldıgım arkdasa gndercem yarın yalnız bu bnm ıkıncıydı...hangısınden almam lazım bnm
    Click, fiyati biraz tuzlu ama Garantili + Lisansli + Online Support Updateler ücretsiz vs

  17. #9
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    tuzlu derken...nerden bakabılırım fıyatına
  18. #9
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    tuzlu derken...nerden bakabılırım fıyatına

  19. #10
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    32
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    29.098

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    tuzlu derken...nerden bakabılırım fıyatına
    Benim kabloyu ben 399 €uro ya aldim. Tabi 399 €uro yaninda 5 Yil Garantili Kablo, Full Lisansli Kablo, Teknik Online Support veya Telefon üzerine ücretsizdir, tüm Update ler ücretsizdir ve benim Kablo ile yeni nesil araclara ve gelecekti araclara bile baglanbiliyorum
  20. #10
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    29.098

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    tuzlu derken...nerden bakabılırım fıyatına
    Benim kabloyu ben 399 €uro ya aldim. Tabi 399 €uro yaninda 5 Yil Garantili Kablo, Full Lisansli Kablo, Teknik Online Support veya Telefon üzerine ücretsizdir, tüm Update ler ücretsizdir ve benim Kablo ile yeni nesil araclara ve gelecekti araclara bile baglanbiliyorum

  21. #11
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    harbıden tuzluymus...nerden bakabılırım bu kabloya
  22. #11
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    harbıden tuzluymus...nerden bakabılırım bu kabloya

  23. #12
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    32
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    29.098

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    harbıden tuzluymus...nerden bakabılırım bu kabloya
    Tuzlu ama kalite ve Lisans aliyorsunuz . Herseyin bir fiyati vardir buda ögle, bir defa kullanacaksaniz almayin, ben parasini yaptigim ücretli kodlamalar ile cikardim zaten . Yani ben sürekli kullaniyorum .

    Buraya bakin;

    Ross-Tech Store: VCDS License with HEX-USB+CAN Interface
  24. #12
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    29.098

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    harbıden tuzluymus...nerden bakabılırım bu kabloya
    Tuzlu ama kalite ve Lisans aliyorsunuz . Herseyin bir fiyati vardir buda ögle, bir defa kullanacaksaniz almayin, ben parasini yaptigim ücretli kodlamalar ile cikardim zaten . Yani ben sürekli kullaniyorum .

    Buraya bakin;

    Ross-Tech Store: VCDS License with HEX-USB+CAN Interface

  25. #13
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    ben öle kendım takılıcam...bıkac haftaya almanyaya gıdıcem orda bı bakayım ustuneduseyım..alır gelırım ordan.tsk ederm
  26. #13
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    ben öle kendım takılıcam...bıkac haftaya almanyaya gıdıcem orda bı bakayım ustuneduseyım..alır gelırım ordan.tsk ederm

  27. #14
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ahmet
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    Sinop
    Model
    Passat Variant
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    142
    06 AAR 06

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    Aslında herşeyin orjinali makbuldür. Bazen bu olmuyor. Sana şu ürünü öneririm.
    Vag-com vagcom 2011 11.8 full VW SEAT ŞKODA servis kabl - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 63353681
    Ben bunun alt modeli olan;
    Vag-com 908 vw audi seat skoda - Araç Arıza Tespit ve Elektronik Test, Ölçüm Cihazları sahibinden.com'da - 24099292
    ürünü kullanıyorum.
    Şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım, umarımda yaşamam.
  28. #14
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    142

    Aslında herşeyin orjinali makbuldür. Bazen bu olmuyor. Sana şu ürünü öneririm.
    Vag-com vagcom 2011 11.8 full VW SEAT ŞKODA servis kabl - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 63353681
    Ben bunun alt modeli olan;
    Vag-com 908 vw audi seat skoda - Araç Arıza Tespit ve Elektronik Test, Ölçüm Cihazları sahibinden.com'da - 24099292
    ürünü kullanıyorum.
    Şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım, umarımda yaşamam.

  29. #15
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    48
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.009

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    150 tl ye almıştım taş gibi hiçbir problem yok
  30. #15
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.009

    150 tl ye almıştım taş gibi hiçbir problem yok

  31. #16
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Yasin
    Üyelik Tarihi
    20/02/2011
    Yer
    Nazilli & Hanau
    Yaş
    32
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    29.098

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       muh_ahmetkaya Nickli Üyeden Alıntı
    Aslında herşeyin orjinali makbuldür. Bazen bu olmuyor. Sana şu ürünü öneririm.
    Vag-com vagcom 2011 11.8 full VW SEAT ŞKODA servis kabl - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 63353681
    Ben bunun alt modeli olan;
    Vag-com 908 vw audi seat skoda - Araç Arıza Tespit ve Elektronik Test, Ölçüm Cihazları sahibinden.com'da - 24099292
    ürünü kullanıyorum.
    Şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım, umarımda yaşamam.
    Lisansli Lisanssiz ?
  32. #16
    offline
    VW_Passat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    29.098

       muh_ahmetkaya Nickli Üyeden Alıntı
    Aslında herşeyin orjinali makbuldür. Bazen bu olmuyor. Sana şu ürünü öneririm.
    Vag-com vagcom 2011 11.8 full VW SEAT ŞKODA servis kabl - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com'da - 63353681
    Ben bunun alt modeli olan;
    Vag-com 908 vw audi seat skoda - Araç Arıza Tespit ve Elektronik Test, Ölçüm Cihazları sahibinden.com'da - 24099292
    ürünü kullanıyorum.
    Şimdiye kadar sıkıntı yaşamadım, umarımda yaşamam.
    Lisansli Lisanssiz ?

  33. #17
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Sercan Ağaoğlu
    Üyelik Tarihi
    17/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    26
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    19.550
    34 JB 0257

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    150 tl ye almıştım taş gibi hiçbir problem yok
    Vag.Com dan acil fren durumunda sinyallerin yanmasına baktın mı abi ?
  34. #17
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    19.550

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    150 tl ye almıştım taş gibi hiçbir problem yok
    Vag.Com dan acil fren durumunda sinyallerin yanmasına baktın mı abi ?

  35. #18
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    İSMAİL
    Üyelik Tarihi
    26/02/2011
    Yer
    ADANA
    Yaş
    48
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2009
    Mesajlar
    18.009

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       srcn09 Nickli Üyeden Alıntı
    Vag.Com dan acil fren durumunda sinyallerin yanmasına baktın mı abi ?
    Yok Sercan daha bakamadım bakınca paylaşırım.
  36. #18
    offline
    drozia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    18.009

       srcn09 Nickli Üyeden Alıntı
    Vag.Com dan acil fren durumunda sinyallerin yanmasına baktın mı abi ?
    Yok Sercan daha bakamadım bakınca paylaşırım.

  37. #19
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Sercan Ağaoğlu
    Üyelik Tarihi
    17/02/2011
    Yer
    İstanbul
    Yaş
    26
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    19.550
    34 JB 0257

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Yok Sercan daha bakamadım bakınca paylaşırım.
    Tamam abi bende Cumartesi günü baktırcam
  38. #19
    offline
    srcn09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    19.550

       drozia Nickli Üyeden Alıntı
    Yok Sercan daha bakamadım bakınca paylaşırım.
    Tamam abi bende Cumartesi günü baktırcam

  39. #20
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

    usttekı olbılır...eskı aldıgım sahısla gorustum yarın yenı bı kablo gondercek bana. bıde onu denıyeyım oda olmassa bu ucuncu kablom olucak.yarınkıde olmassa ılk onerdıgını alıcam artık napalım...pekı bu ılk onerdıgınle herseyı yapabılıomusun yanı kodlama ne bılıyım bsylerı degıstırme vs.s...sadece arıza sılem olmasın ıstıyorum yanı
  40. #20
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14

    usttekı olbılır...eskı aldıgım sahısla gorustum yarın yenı bı kablo gondercek bana. bıde onu denıyeyım oda olmassa bu ucuncu kablom olucak.yarınkıde olmassa ılk onerdıgını alıcam artık napalım...pekı bu ılk onerdıgınle herseyı yapabılıomusun yanı kodlama ne bılıyım bsylerı degıstırme vs.s...sadece arıza sılem olmasın ıstıyorum yanı

  41. #21
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Adı
    Ahmet
    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    Sinop
    Model
    Passat Variant
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    142
    06 AAR 06

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    usttekı olbılır...eskı aldıgım sahısla gorustum yarın yenı bı kablo gondercek bana. bıde onu denıyeyım oda olmassa bu ucuncu kablom olucak.yarınkıde olmassa ılk onerdıgını alıcam artık napalım...pekı bu ılk onerdıgınle herseyı yapabılıomusun yanı kodlama ne bılıyım bsylerı degıstırme vs.s...sadece arıza sılem olmasın ıstıyorum yanı
    İlk olan üst model. Benim aldığım kablo ile VCDS 10.6 ya kadar program görüyor. 11.x beta sürümlerini görmüyor. ilkini tavsiye ederim.
    bu kablo ile araçta forumdan yararlanarak her türlü kodlamayı kolaylıkla yapabilirsin.
  42. #21
    offline
    muh_ahmetkaya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    142

       golge058 Nickli Üyeden Alıntı
    usttekı olbılır...eskı aldıgım sahısla gorustum yarın yenı bı kablo gondercek bana. bıde onu denıyeyım oda olmassa bu ucuncu kablom olucak.yarınkıde olmassa ılk onerdıgını alıcam artık napalım...pekı bu ılk onerdıgınle herseyı yapabılıomusun yanı kodlama ne bılıyım bsylerı degıstırme vs.s...sadece arıza sılem olmasın ıstıyorum yanı
    İlk olan üst model. Benim aldığım kablo ile VCDS 10.6 ya kadar program görüyor. 11.x beta sürümlerini görmüyor. ilkini tavsiye ederim.
    bu kablo ile araçta forumdan yararlanarak her türlü kodlamayı kolaylıkla yapabilirsin.

  43. #22
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik Tarihi
    01/12/2011
    Yer
    sivas
    Motor
    1.8 T
    Yılı
    2003
    Mesajlar
    14

    Cevap: vagcom arayuz hatası...acıl yardım


    Piretopragi
    tamam tsk ederm...yarınkı kabloya bakayım olmadı onu alayım artık..kıyıcaz paraya:D
  44. #22
    offline
    golge058 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Mesajlar :

    14


    Piretopragi
    tamam tsk ederm...yarınkı kabloya bakayım olmadı onu alayım artık..kıyıcaz paraya:D