PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sürücü Yorgunluk Algilama Sistemi calisim anlatimi



Sayfa : [1] 2

VW_Passat
10 06 2011, 21:02
Müdigkeitserkennung (MKE) / Uyku Tanima Sistemi

Sürücü Yorgunluk Algilama Sistemi sürücünün Direksyon kullanisindan hesaplanir. Asagidaki Kriterleri yerine getiriyor Sistem;

Sürücüye Uyari geliyor Sistem Yorgunluk tanidimi
Fonksiyon 65km/h ve üzerinden devreye giriyor
Saniyelik Uyumada Akut Uyari yok


Sistem ilk basta ilk 15 dakikalik Sürüsünüzü Gateway Üniteye bu bilgileri kayit ediyor ve daha sonra Sistem sürücünün Direksyon kullanimini takip ediyor (tabiki bu Gateway de tabela olarak düsünün oradaki Viraj hesaplaniyor ve degisiklik oldugu zaman Uyari geliyor) ve herhangi bir degisiklikte Uyari veriyor dinlenmeniz gerektigini söylüyor! Bu tür Yazi cikiyor MFA+ ekranda;

Resimler Soldan Saga; MFA, MFA+ ve Premium Gösterge

http://i1133.photobucket.com/albums/m582/09Nazilli/Lowline.pnghttp://i1133.photobucket.com/albums/m582/09Nazilli/Highline.png
http://i1133.photobucket.com/albums/m582/09Nazilli/Premium.png


Bu Sistem Sürücünün Sürüsünü belli bir Modele göre Analiz ediyor sürüs sirasinda. Bu Fonksiyon tüm Sürücülerde calismayabilir, cünkü her Sürücü bu Tipik Sürüs stilini göstermiyor yorulunca.

Sistem uyku tanidigi zaman 5 saniye boyunca MFA Gösterge de Uyari yazisi ve "Gong" sesi ile Uyariyor. Eger sürücü buna uymaz ise bu Uyarilar her 15 dakikada bir kendini Tekrarliyor. Arabanin Motoru Stop edildigi zaman Kontak kapandigi zaman bu Analiz Viraji siliniyor ve tekrar yeniden basliyor.

caner
10 06 2011, 21:23
b7 passatlardamı bu özellik var ?? way be çok etkileyici ilk defa böyle bir özelligin oldugunu buradan ögreniyorum..vw gerçekten kaliteli bir marka. istanbul bursa arası (supurgelik mevkiii) gece yolculugu yaparken direksiyonda uyuyakalmısım ve bir virajda aracın hafıf yoldan cıkmasıyla son anda uyanıp panik yapmadan tekrar şeridime dönmüştüm ve o korkuyla bursaya kadar uykum gelmemişti :)

VW_Passat
10 06 2011, 21:27
b7 passatlardamı bu özellik var ?? way be çok etkileyici ilk defa böyle bir özelligin oldugunu buradan ögreniyorum..vw gerçekten kaliteli bir marka. istanbul bursa arası (supurgelik mevkiii) gece yolculugu yaparken direksiyonda uyuyakalmısım ve bir virajda aracın hafıf yoldan cıkmasıyla son anda uyanıp panik yapmadan tekrar şeridime dönmüştüm ve o korkuyla bursaya kadar uykum gelmemişti :)

Evet B7 Passatlarda var! Comfortline ve Highline da Seri Donanimda, Trendline da sunulmuyor!

caner
10 06 2011, 21:40
Evet B7 Passatlarda var! Comfortline ve Highline da Seri Donanimda, Trendline da sunulmuyor!
cok etkileyici.kısaca görsel degil oldukca konforlu ve güvenli bir araç diyebiliriz.

ATT-SUKRU
11 06 2011, 10:43
açıkcası bu sisteme ben hiç güvenmiyorum ve inanmıyorum görevini yerine getiren bir sistem değil

VW_Passat
11 06 2011, 11:19
açıkcası bu sisteme ben hiç güvenmiyorum ve inanmıyorum görevini yerine getiren bir sistem değil

Dikkatli okuduysan bu Sistem bazi kisilerde calismaya biliyormus, Sürücü Profiller degisik oldugu icin algilayamiyormus. Ama deneyebilirsin uzun yolda, misal Düz giderken Direksyonu sag sol cevirmeye basla uyukluyormus gibi bak bakalim ne olacak :)

cemarsan
18 09 2011, 22:10
youtube'da test videosunda arkadaş uyuyor taklidi yapıyor ve ardından araç direksiyonu sallıyordu,bu anlattıklarınızda bundan bahsetmemişsiniz,sadece sesli uyarı ise eksik kalır diye düşünüyorum,çünkü uyuya kaldığınız anda zaten etrafta bilimum sesler oluyor sürücüyü uyandırırmı terettüd içindeyim

VW_Passat
19 09 2011, 15:53
youtube'da test videosunda arkadaş uyuyor taklidi yapıyor ve ardından araç direksiyonu sallıyordu,bu anlattıklarınızda bundan bahsetmemişsiniz,sadece sesli uyarı ise eksik kalır diye düşünüyorum,çünkü uyuya kaldığınız anda zaten etrafta bilimum sesler oluyor sürücüyü uyandırırmı terettüd içindeyim

Youtube Test Videosu sanirim kirmizi Passat Variant ile olani diyorsunuz siz :). Adam orada sadece taklit yapiyor ama Direksyon hic bir sekilde titresim yapmiyor !

Titresim sadece "Lane Assist" / "Serit Takip Assistani" Opsiyonunda oluyor. Oda Seritten Sinyal vermeden Seritin üzerine geldiginizde titresim yapip direksyonuda hafif Seridin icine dogru otomatik döndürüyor :).

Yorgunluk Asistani ayni diger Üreticiler gibi sadece Sesli ve Görsel uyari ile oluyor :)

werttr
14 10 2011, 12:37
Geçen uzun yola gittiğimde Break Assist veya almanca adıyla "Pausenempfehlung" sistemini çalıştırmak için türlü denemeler yaptım fakat sonuç alamadım :) Yarım saat kadar normal kullanımdan sonra, yolun düz olmasını da fırsat bilerek direksiyona çok az müdahale ile kullandım baktım bir uyarı gelmedi, sonra sık sık dokundum yine bir uyarı gelmedi.. Benim sürüş stilimde de yorgunluğu yakalayamıyor belli ki.

plovdiv
26 10 2011, 22:27
Nerede ise surekli uzun yol yapiyorum sadece bir kac kez gerceketen dogru zamanda uyari verdi diger zamanlarda tam tersini yapiyordu :)) yorun oldugum zaman bi uyari yok, uykudan eser yokken sen bi dinlen diyor:)) ama olsun ben genede passati dinleyip bi kahve molasi veriyorum........

derin siyah passat b7
26 10 2011, 22:30
:)))

SAVCILI
26 10 2011, 22:49
Dikkatli okuduysan bu Sistem bazi kisilerde calismaya biliyormus, Sürücü Profiller degisik oldugu icin algilayamiyormus. Ama deneyebilirsin uzun yolda, misal Düz giderken Direksyonu sag sol cevirmeye basla uyukluyormus gibi bak bakalim ne olacak :)


Yasin bey haklı çok güzel ve hos bir sistem ben kendi gözlerimle canlı sahit oldum bundan yaklasık 1 ay önce İstanbul'dan Gaziantep'e dönüyordum ve 2000 küsür km yaptım giderken de gelirken de sahit oldum aynı resimdeki gibi bir kahve fincanı ve almanca yazı ve going diye bir ses... Adamlar sloganlarının arkasında duruyorlar ve hakikatende yapıyorlar. ( Volkswagen = BİZ DAHA İYİSİNİ YAPANA KADAR EN İYİSİ BU )

Y_o_L_c_U_38
26 10 2011, 22:56
peki bizim MFA menusunde mola oner secenegi var o isaretli ama simdiye kadar hic mola onermedi:)) gerci simdiye kadar en fazla surekli kullanisim 100 km mola onermesi icin kac km yapmamiz lazim bilen varmi??

plovdiv
26 10 2011, 23:00
Bende hic bir zaman 400-500 km`den once ikaz vermedi.

Y_o_L_c_U_38
26 10 2011, 23:01
Bende hic bir zaman 400-500 km`den once ikaz vermedi.

desenize sadece izin yolunda mola onerecek:))

plovdiv
26 10 2011, 23:13
aynen.. Eger Plovdiv dolaylarinda mola veririse ( hatta vermesede ) beklerim...:wel

Y_o_L_c_U_38
26 10 2011, 23:36
aynen.. Eger Plovdiv dolaylarinda mola veririse ( hatta vermesede ) beklerim...:wel

insallah, daha coook var gerci 10 ay bitermi:))

asker gibi safak sayiyoruz ama bizim safak omur boyu:)

plovdiv
27 10 2011, 00:10
sayili gun cabuk gecer...

SELÇUK
27 10 2011, 02:09
Nerede ise surekli uzun yol yapiyorum sadece bir kac kez gerceketen dogru zamanda uyari verdi diger zamanlarda tam tersini yapiyordu :)) yorun oldugum zaman bi uyari yok, uykudan eser yokken sen bi dinlen diyor:)) ama olsun ben genede passati dinleyip bi kahve molasi veriyorum........

belki de yorgunken daha iyi kullanıyorsun aracı :))

mert
27 10 2011, 07:12
Bende bu sene Bodrum'a giderken gece yolculuğu yaptım. Sistm 2 kere çalıştı ve uyarı verdi.
Her ikisinde de uykum gelmişti, bence doğru çalışıyor. Hemen Benzincide durup yüzümü yakayıp devam etmiştim.

drozia
27 10 2011, 09:29
İnsanın uykusu sadece gece mi gelir gündüz yolculuğunda uyarı verdiği oldu mu?

mert
27 10 2011, 09:52
İnsanın uykusu sadece gece mi gelir gündüz yolculuğunda uyarı verdiği oldu mu?

Gündüz de 1 kere vermişti. Erikli'ye gidiyordum. Uyarı verdiği sırada " cruise control " açıktı , hiç yorgun ve uykulu hissetmiyordum kendimi .

drozia
27 10 2011, 10:01
Gündüz de 1 kere vermişti. Erikli'ye gidiyordum. Uyarı verdiği sırada " cruise control " açıktı , hiç yorgun ve uykulu hissetmiyordum kendimi .
Güzel bir özellikmiş o zaman.

Y_o_L_c_U_38
27 10 2011, 17:22
galiba arada sirada aklina dustukce uyari veriyor tutturabilirse yorgunsaniz yani ooo araba yorgun oldugum
u anladi iyiki koymuslar deyip bi park yerine cekiyormusuz:))):)))

VW_Passat
27 10 2011, 18:07
Gündüz de 1 kere vermişti. Erikli'ye gidiyordum. Uyarı verdiği sırada " cruise control " açıktı , hiç yorgun ve uykulu hissetmiyordum kendimi .

Keske bir Resim cekebilseydin Mert abim :).

ATT-SUKRU
27 10 2011, 18:26
ben aracı aldığım günden beri diyorum bu sistem düzgün ça-lış-mı-yor
esniyorum anlamıyor
gözümü yumuyorum anlamıyor
kafamı aşagı eğiyorum anlamıyor

e neyi anlayacak bu da beni kazadan koruyacak

Y_o_L_c_U_38
27 10 2011, 18:28
ben aracı aldığım günden beri diyorum bu sistem düzgün ça-lış-mı-yor
esniyorum anlamıyor
gözümü yumuyorum anlamıyor
kafamı aşagı eğiyorum anlamıyor

e neyi anlayacak bu da beni kazadan koruyacak

aman sukru mola onerecek diye kaza falan yapma:))

bence yaptigin kmye gore veya kullandigin sureye gore mola oneriyor..

theapocalypse
27 10 2011, 21:22
ben aracı aldığım günden beri diyorum bu sistem düzgün ça-lış-mı-yor
esniyorum anlamıyor
gözümü yumuyorum anlamıyor
kafamı aşagı eğiyorum anlamıyor

e neyi anlayacak bu da beni kazadan koruyacak

Bence asıl olayı atlıyorsunuz sistem numara yaptığınızı anladığı için bir tepki vermiyor olabilir. Kendini asıl ihtiyaç duyacağınız zamana saklıyordur kesin :)

ATT-SUKRU
27 10 2011, 22:04
bence asıl olayı atlıyorsunuz sistem numara yaptığınızı anladığı için bir tepki vermiyor olabilir. Kendini asıl ihtiyaç duyacağınız zamana saklıyordur kesin :)

ha diyosunki sistem beynini okuyor
bunun numarasımı olur gözün kapanıyor devreye girmiyor
daha ne zaman devreye girecek
e o zaman numara yapmadığımdada uyarı veriyor ama bende yorgunluk falan yok gayet dinç
araç kullanıyorum uyarı veriyor bu ne olucak

ekonomistt
28 10 2011, 00:14
ha diyosunki sistem beynini okuyor
bunun numarasımı olur gözün kapanıyor devreye girmiyor
daha ne zaman devreye girecek
e o zaman numara yapmadığımdada uyarı veriyor ama bende yorgunluk falan yok gayet dinç
araç kullanıyorum uyarı veriyor bu ne olucak

Uyari kamera sistemli olmadigindan esnemek, gozunuzu kapatmak vs sistemi calistirmaz. Zaten %100 calisan bir sistem degil. Daha cok verdiginiz tepkimeleri daha onceki verileri ile karsilastirarak anormal durumlarda uyari veriyor, yavas veya hizli kullanimindaki farkliliklar, vites degisimlerindeki farkliliklar, gaz fren tepkimelerindeki farkliliklar, direksiyon hakimiyetindeki anormallikler vs gibi.

SELÇUK
28 10 2011, 00:37
aracın senesi geldi bende hiç cıkmadı daha
uykumun cok geldığı ve yorgun oldugum zamanlarda bile...

erhan53
28 10 2011, 01:11
Bizim araçta 10 bin oldu,aldığımız günden bu yana daha bir uyarıyla karşı karşıya kalmış değilim...Valla heyecanla uyarı vereceği günü bekliyorum ozaman bi oh çekecem artık :)) ayrıca kısa mesafe yaptığım zamanlarda direksiyonu kaçırmış gibide yaptım sağa solada kırdım ama tık yok malesef...

SELÇUK
28 10 2011, 01:15
Bizim araçta 10 bin oldu,aldığımız günden bu yana daha bir uyarıyla karşı karşıya kalmış değilim...Valla heyecanla uyarı vereceği günü bekliyorum ozaman bi oh çekecem artık :)) ayrıca kısa mesafe yaptığım zamanlarda direksiyonu kaçırmış gibide yaptım sağa solada kırdım ama tık yok malesef...

o ucuz numaraları çok denedik yemiyor :)

erhan53
28 10 2011, 01:29
o ucuz numaraları çok denedik yemiyor :) Yeni arayışlara girecez ozaman selçuk hocam, başka çaresi yok :) şahsen ben sıkı çalışmalara yakında başlıyorum inş netice alırım :)

ekonomistt
28 10 2011, 01:33
Bende 3-4 kez cikti uyari, ama biri haric digerleri yanlis zamanlamaydi. İki kez daha ilk 500 km'de uyari vermisti ilk aldigim zamanlar, ne oldugunu bile anlamamistim ozaman :)

derin siyah passat b7
28 10 2011, 16:29
herkesde standart olarak cevap verse müthiş bir teknoloji.

HGYAYLA
29 10 2011, 00:27
Ya Arkadaş Ne Uyarıymış 500Km Hiç Aracı Stop Etmeden Gidin Çıkıyor :D Bana Daha Çıkmadı :) Bırakın Siz Yorgunluğu Molayı Falan Siz Passat Kullanmanın Zevkini Yaşayın ;) :D

SELÇUK
29 10 2011, 01:43
@HGYAYLA

"organizasyon sorumlusu" derken ???

SAVCILI
29 10 2011, 07:23
hayır arkadaslar sistemin beynı okuma gibi bise degil.o sistem direksiyonu tuttugunuz icin elinizdeki reflekse gore hareket ediyor.yani sizi takip ediyor ama el refleksinden . beyinle,hareketle,uyuma numarasıyla alakası yok tabi ki o sekilde calısmaz sadece aracın beynı elınızdekı refleksten takip ediyor.yani direksiyonu uzun yolda uzun bi süre tuttugunuz için bazen yola giderken elimizde hafif bi uyusukluk el ve kol yorulması olur iste passat o yönden takip ediyor...

derin siyah passat b7
29 10 2011, 08:54
hayır arkadaslar sistemin beynı okuma gibi bise degil.o sistem direksiyonu tuttugunuz icin elinizdeki reflekse gore hareket ediyor.yani sizi takip ediyor ama el refleksinden . beyinle,hareketle,uyuma numarasıyla alakası yok tabi ki o sekilde calısmaz sadece aracın beynı elınızdekı refleksten takip ediyor.yani direksiyonu uzun yolda uzun bi süre tuttugunuz için bazen yola giderken elimizde hafif bi uyusukluk el ve kol yorulması olur iste passat o yönden takip ediyor...

Dediğiniz gibiyse, uzun yolda yorgunluk esnasında( veya uyku anında) herkesin direksiyonu kavrama basıncı azalacağından yanılmaması lazım.

srcn09
29 10 2011, 10:43
@HGYAYLA

"organizasyon sorumlusu" derken ???

Forum içinde yapılcak buluşmalar aktiviteler Harun abi ayarlıycak ;) Organizasyon sorumlumuz kendisi

srcn09
29 10 2011, 10:44
hayır arkadaslar sistemin beynı okuma gibi bise degil.o sistem direksiyonu tuttugunuz icin elinizdeki reflekse gore hareket ediyor.yani sizi takip ediyor ama el refleksinden . beyinle,hareketle,uyuma numarasıyla alakası yok tabi ki o sekilde calısmaz sadece aracın beynı elınızdekı refleksten takip ediyor.yani direksiyonu uzun yolda uzun bi süre tuttugunuz için bazen yola giderken elimizde hafif bi uyusukluk el ve kol yorulması olur iste passat o yönden takip ediyor...

Direksiyon ve koltuğu sarssa daha güzel bir sistem olucakmış

plovdiv
29 10 2011, 10:58
VW`genin bu sistemi biraz daha pisirmesi lazim. Bu hali ile is gormedigi bir gercek. Ama tabiki baslamak bitirmenin yarisidir. Bu kadarini yapan ise yarayaninida yapabilecektir...

VW_Passat
29 10 2011, 15:36
VW`genin bu sistemi biraz daha pisirmesi lazim. Bu hali ile is gormedigi bir gercek. Ama tabiki baslamak bitirmenin yarisidir. Bu kadarini yapan ise yarayaninida yapabilecektir...

Lane Assist alin daha iyi, zaten o zamanda bu Sürücü Yorgunluk Asistani eklenmiyor. Lane Assist saniyelik uykuda yoldan cikmamanizi önlüyor ve uyariyor daha iyi bu durumda :))

werttr
31 10 2011, 08:42
Merhabalar,

Haftasonu şehir dışına gittiğimde yorgunluk takip sistemi ilk kez çalıştı. Daha önce çalıştırmak için uğraşmıştım ama çalışmamıştı hiç, bu sefer istemsiz çalıştı:) Nasıl çalıştığını şöyle anlatayım. Yol 3 şerit dümdüzdü ve araç yoktu. Çayımı yenileyeyim dedim. Sağ elimle termosu aldım, sol elime de bardağı alıp çay dolduruyordum. Sol elimin altıyla da direksiyona bastırıp sabit tutmaya çalışıyordum. Tam bu arada benzin azaldığında veya hava 4 derece'nin altına düştüğünde duyulan ses çıktı ve MFA'da Pausenempfehlung yazdı. Biraz gittim bu uyarı tekrarlayıp durdu. Sonra mola verdim, tekrar çalıştırınca uyarı ekrandan silindi..

derin siyah passat b7
01 11 2011, 22:31
Merhabalar,

Haftasonu şehir dışına gittiğimde yorgunluk takip sistemi ilk kez çalıştı. Daha önce çalıştırmak için uğraşmıştım ama çalışmamıştı hiç, bu sefer istemsiz çalıştı:) Nasıl çalıştığını şöyle anlatayım. Yol 3 şerit dümdüzdü ve araç yoktu. Çayımı yenileyeyim dedim. Sağ elimle termosu aldım, sol elime de bardağı alıp çay dolduruyordum. Sol elimin altıyla da direksiyona bastırıp sabit tutmaya çalışıyordum. Tam bu arada benzin azaldığında veya hava 4 derece'nin altına düştüğünde duyulan ses çıktı ve MFA'da Pausenempfehlung yazdı. Biraz gittim bu uyarı tekrarlayıp durdu. Sonra mola verdim, tekrar çalıştırınca uyarı ekrandan silindi..

Saten kullanma kılavuzunda otoban ve düzgün yollar için geliştirildiği yazıyor.

solarapex
16 12 2011, 20:57
Geçen yaz gece yolculuğu yapıyordum 2 kez uyardı.

derin siyah passat b7
16 12 2011, 21:05
Geçen yaz gece yolculuğu yapıyordum 2 kez uyardı.

yorgunmuydunuz?

mert
16 12 2011, 21:18
Konu tekrar canlanmış , bende yaklaşık 6 aylık deneyimlerinden çıkardığım sonucu belirteyim.

Bence sistem oldukça başarılı. Gözü kapatıp bakmamakla, uyur gibi yapıp direksiyonu yolun dışına çevirmekle çalışmıyor.
Sistemin çalışma şekli, son 15 dakikalık kullanımla o andaki kullanım arasındaki reflekslerdeki zayıflamayı ölçümleme üzerine kurulu.
Sürücünün reflekslerinde uyku sebebi ile veya başka bir sebeple olan değişimleri direksiyona verdiği tepkilerden algılayıp bu uyarıyı veriyor.
Bende sistem devamlı açık, 6 aydır Bodruma ve Erikli'ye giderken verdiği uyarılar haricinde bir kere bile uyarı vermedi.

drozia
16 12 2011, 22:31
Konu tekrar canlanmış , bende yaklaşık 6 aylık deneyimlerinden çıkardığım sonucu belirteyim.

Bence sistem oldukça başarılı. Gözü kapatıp bakmamakla, uyur gibi yapıp direksiyonu yolun dışına çevirmekle çalışmıyor.
Sistemin çalışma şekli, son 15 dakikalık kullanımla o andaki kullanım arasındaki reflekslerdeki zayıflamayı ölçümleme üzerine kurulu.
Sürücünün reflekslerinde uyku sebebi ile veya başka bir sebeple olan değişimleri direksiyona verdiği tepkilerden algılayıp bu uyarıyı veriyor.
Bende sistem devamlı açık, 6 aydır Bodruma ve Erikli'ye giderken verdiği uyarılar haricinde bir kere bile uyarı vermedi.
Demekki çok iyi bir sürücüsün Mert. Tebrikler. Bu arada açıklama için de teşekkürler. Merak ediyordum ben de bu sistemi.

phaton35
29 12 2011, 16:15
demekki vw boş özellikler koymuyor...

ilkerim
29 12 2011, 18:24
arkadaşlar benim bildiğim kadarıyla sistem uzun yolda direksiyonu uzun bir süre sağa sola oynatmadan tuttuğunuzda yada direksiyona verdiğiniz tepki azaldığında devreye giriyor.

cakirmehmett
29 12 2011, 22:02
arkadaşlar ben böyle bir sistemin olduğunu bilmiyordum.aracı ilk aldıgımda avrupadan anadolu yakasına geçtikten sonra boyle bir uyarı çıkmıştı navigasyon açık olduğundan yakınlarda bi cafe var zannetmiştim ama değilmiş.:))

drozia
29 12 2011, 22:09
demekki vw boş özellikler koymuyor...
bu özelliğe kimse zaten boş demez ama gerekli özellikleri de koymuyor mesela ALARM..

SELÇUK
30 12 2011, 02:55
arkadaşlar ben böyle bir sistemin olduğunu bilmiyordum.aracı ilk aldıgımda avrupadan anadolu yakasına geçtikten sonra boyle bir uyarı çıkmıştı navigasyon açık olduğundan yakınlarda bi cafe var zannetmiştim ama değilmiş.:))

bu da iyimiş :)

solarapex
30 12 2011, 05:39
yorgunmuydunuz?

Gece yarısı yola çıktığım için açıkcası çok fazla kendime gelememiştim.Yorgundum diyebiliriz.

phaton35
30 12 2011, 10:19
bu özelliğe kimse zaten boş demez ama gerekli özellikleri de koymuyor mesela ALARM..

vw koyuyor ama doğuş oto alarm istemiyor fiyat düşük olsun diye .. 2005 model leon da var bora larda var ama güncel modellere koymuyor yada en üst donanıma koyuyor .. satış politikası bu olsa gerek :)

phaton35
30 12 2011, 10:23
mesela solar sunroof var bizim 2003 passat ta . yazın güneşin altına park ettiğimizde gürül gürül fan çalışıyo arabanın içinde . artık üretmiyor vw nedense gayet başarılı bir sistemdi bence ..

drozia
30 12 2011, 10:37
vw koyuyor ama doğuş oto alarm istemiyor fiyat düşük olsun diye .. 2005 model leon da var bora larda var ama güncel modellere koymuyor yada en üst donanıma koyuyor .. satış politikası bu olsa gerek :)
b7 highline da bile opsiyonel diye biliyorum..

drozia
30 12 2011, 10:38
mesela solar sunroof var bizim 2003 passat ta . yazın güneşin altına park ettiğimizde gürül gürül fan çalışıyo arabanın içinde . artık üretmiyor vw nedense gayet başarılı bir sistemdi bence ..
ne fanı çalışıyor araçta? klima mı çalışıyor?

phaton35
31 12 2011, 11:11
ne fanı çalışıyor araçta? klima mı çalışıyor?
hayır klıma çalışmıyor ..
Solar Sunroof, camlı bölmede yer alan 28 güneş hücresiyle enerji üretiyor. Aküyü kullanmadan çalışan bu sistem, aracın iç havalandırmasını harekete geçiriyor ve aracın çalışmadığı anlarda bile içeriye serin hava sağlıyor. Kısacası artık sıcak yaz günlerinde aracınızı park etmek için gölge bir yer aramanız artık gerekmiyor.

drozia
01 01 2012, 21:54
hayır klıma çalışmıyor ..
Solar Sunroof, camlı bölmede yer alan 28 güneş hücresiyle enerji üretiyor. Aküyü kullanmadan çalışan bu sistem, aracın iç havalandırmasını harekete geçiriyor ve aracın çalışmadığı anlarda bile içeriye serin hava sağlıyor. Kısacası artık sıcak yaz günlerinde aracınızı park etmek için gölge bir yer aramanız artık gerekmiyor.
iç havalandırma serin hava vermez aracın içerisindeki havayı döndürürür durur öyle değil mi? klima çalışmıyorsa bir anlamı yok o zaman. klimayı çalıştırabilmesi için sistemin aracı çalıştırması lazım zaten..

phaton35
02 01 2012, 10:35
iç havalandırma serin hava vermez aracın içerisindeki havayı döndürürür durur öyle değil mi? klima çalışmıyorsa bir anlamı yok o zaman. klimayı çalıştırabilmesi için sistemin aracı çalıştırması lazım zaten..
dışarıdaki havayı içeriye veriyor .hava sıcaklığı 35 derece ise dışarda normal şartlarda araba içinde 50 hatta 60 derecelere çıkabiliyor güneşin altında . bu sistem sayesinde araç içi sıcaklığı dışarıdaki hava sıcaklığıyla eşitlenmiş oluyor . 10 yıldır sorunsuz çalışıyor sistem. bence çok başarılı .klima çalıştırmak için bütün arabanın solar panel olması gerekir herhalde :)

drozia
02 01 2012, 10:43
dışarıdaki havayı içeriye veriyor .hava sıcaklığı 35 derece ise dışarda normal şartlarda araba içinde 50 hatta 60 derecelere çıkabiliyor güneşin altında . bu sistem sayesinde araç içi sıcaklığı dışarıdaki hava sıcaklığıyla eşitlenmiş oluyor . 10 yıldır sorunsuz çalışıyor sistem. bence çok başarılı .klima çalıştırmak için bütün arabanın solar panel olması gerekir herhalde :)
Tamam şimdi oldu tabiki iç ısıyı az da olsa biraz dengeler ama yine de güneş altındaki o ısıyı klimadan başka hiçbir şey kurtarmaz. Esasında solar enerjiyle araç çalışabilir ve klima devreye girebilir bu bir yazılım ile halledilebilirdi.

mert
02 01 2012, 11:05
b7 highline da bile opsiyonel diye biliyorum..

Evet doğru Ismail, B7 Highline'da bile alarm opsiyonel olarak sunuluyor. Bunun haricinde B6 Highline'da standart olarak bulunan,

Otomatik arka perde, manuel yan perdeler.
Sunroof.
230 V Soket.

Malesef B7'de highline'da bile opsiyonel.

mert
02 01 2012, 11:07
Tamam şimdi oldu tabiki iç ısıyı az da olsa biraz dengeler ama yine de güneş altındaki o ısıyı klimadan başka hiçbir şey kurtarmaz. Esasında solar enerjiyle araç çalışabilir ve klima devreye girebilir bu bir yazılım ile halledilebilirdi.

Klimayı solar panellerle çalıştırmak için çok daha fazla hücreye ihtiyaç duyulacaktır. Sunroof alanının buna yeteceğini sanmam.

drozia
02 01 2012, 11:11
Klimayı solar panellerle çalıştırmak için çok daha fazla hücreye ihtiyaç duyulacaktır. Sunroof alanının buna yeteceğini sanmam.
aracı çalıştırsın yeter gerisini motor çalıştıracak:)

drozia
02 01 2012, 11:14
Evet doğru Ismail, B7 Highline'da bile alarm opsiyonel olarak sunuluyor. Bunun haricinde B6 Highline'da standart olarak bulunan,

Otomatik arka perde, manuel yan perdeler.
Sunroof.
230 V Soket.

Malesef B7'de highline'da bile opsiyonel.
Bu durumda opsiyonel olmayan bir b7 highline na göre benim b6 highline sayılır:))
1-230 v standart
2-Arka ve yan perdeler BOD:))
3-Alarm standart üstelik DWA+iç denetim var
4-sun roof gerçekten olmasa da olur

VW_Passat
02 01 2012, 13:07
Bu durumda opsiyonel olmayan bir b7 highline na göre benim b6 highline sayılır:))
1-230 v standart
2-Arka ve yan perdeler BOD:))
3-Alarm standart üstelik DWA+iç denetim var
4-sun roof gerçekten olmasa da olur

B7 gercekten cok sacma yapmislar. Ambiyans isiklandirma, Hiz Sabitleyici ve bir kac özellik daha Opsiyon olmus :(. Hiz sabitleyici icin 275 €uro almak cok acimasizca bir durumdur :(.

Ama onun yerine B7 de sunlar seri olmus;

Tekerbasinc Kontrolü
17" Jantlar

mert
02 01 2012, 13:38
B7 gercekten cok sacma yapmislar. Ambiyans isiklandirma, Hiz Sabitleyici ve bir kac özellik daha Opsiyon olmus :(. Hiz sabitleyici icin 275 €uro almak cok acimasizca bir durumdur :(.

Ama onun yerine B7 de sunlar seri olmus;

Tekerbasinc Kontrolü
17" Jantlar


1-2 tane daha var Yasin ;

B6 Highline'da olmayıp B7 Highline'na konan ek özellikler.

17 inch jant lastikler.
Ön Sis farları.
Karartılmış arka yan ve arka camlar.
Renkli ön gözterge paneli
Kapı aydınlatmaları
Anahtarsız Giriş Sistemi.
Ön/Arka led farlar.

phaton35
02 01 2012, 13:39
Tamam şimdi oldu tabiki iç ısıyı az da olsa biraz dengeler ama yine de güneş altındaki o ısıyı klimadan başka hiçbir şey kurtarmaz. Esasında solar enerjiyle araç çalışabilir ve klima devreye girebilir bu bir yazılım ile halledilebilirdi.

teknik olarak solar panellerin en verimlisi metrekare de 250-300watt üretebiliyor..aracın tavanı tamamen solar olsa 3metrekare olduğunu max farzetsek 900 watt yapar küçük bir klima çalıştırmak için yeterli olabilir belki :) ama şöyle bir sorun var arabalardaki klima motor tahrikli olduğu için ikinci bir elektirik tahrikli klima kompresörü olmalı . o da baya maliyetli bişey olur zannedersem.. ileride tamamen elektrikli araçlarda komple solar tavan olur diye tahmin ediyorum .araç güneşin altında durduğunda aküler şarj olacak .. gölge yer kapma yarışı yerini güneş yer kapmaya mı bırakacak dersiniz :))

drozia
02 01 2012, 14:09
teknik olarak solar panellerin en verimlisi metrekare de 250-300watt üretebiliyor..aracın tavanı tamamen solar olsa 3metrekare olduğunu max farzetsek 900 watt yapar küçük bir klima çalıştırmak için yeterli olabilir belki :) ama şöyle bir sorun var arabalardaki klima motor tahrikli olduğu için ikinci bir elektirik tahrikli klima kompresörü olmalı . o da baya maliyetli bişey olur zannedersem.. ileride tamamen elektrikli araçlarda komple solar tavan olur diye tahmin ediyorum .araç güneşin altında durduğunda aküler şarj olacak .. gölge yer kapma yarışı yerini güneş yer kapmaya mı bırakacak dersiniz :))
solar enerjiyle anahtarsız bir çalıştırma sistemi programlanabilir. İçerideki ısı 45 derecenin üstüne çıkınca araç otomatik çalışır ve klima da çalışır. Klimanın kontak ile birlikte çalışmasını sağlayacak bir yazılım yapılabilir. Bunun için esasında solara bile gerek yok. İçeriye bir sensör koyarsınız sıcaklık artınca anahtarsız çalışır ve klima da devreye girer. Sensör ısı düşünce tekrar off yaptırtır bu sensör start-stop otomatiğine bağlı çalışır tek fark sensör ile anahtarsız çalıştırma ve aynı zamanda otomatik klimanın devreye girmesini algılayacak bir yazılım programlamak..

AvnAri
04 07 2012, 09:46
Sürücü yorgunluk algılama sisteminde yeni gelişmeler ve tecrübeler varmı merak ediyorum. Enson yazılar 2011 sonlarında, VW yeni modellerde sitemde değişiklik yaptı mı? ya da deneme tecrübelerrinde olumlu gelişme olan arkadaşlar var mı?
Ben yeni Passat'ımla henüz uzun yol yapmadım ama yakında yapacağım için merak ediyorum.
Sevgiler
Avni

VW_Passat
04 07 2012, 11:35
Sürücü yorgunluk algılama sisteminde yeni gelişmeler ve tecrübeler varmı merak ediyorum. Enson yazılar 2011 sonlarında, VW yeni modellerde sitemde değişiklik yaptı mı? ya da deneme tecrübelerrinde olumlu gelişme olan arkadaşlar var mı?
Ben yeni Passat'ımla henüz uzun yol yapmadım ama yakında yapacağım için merak ediyorum.
Sevgiler
Avni

Bir degisiklik yoktur ayni Sistem devam ediyor :)

SELÇUK
05 07 2012, 10:29
bende hala devreye girmedi desem :))

ATT-SUKRU
05 07 2012, 10:35
hala diyorum bu sistem işe yaramıyor bende 3-4 defa devreye girdide ne oldu hepsindede cin gibiydim uyku muyku yoktu ama bakıyorum lonkkkk diye acı bir ses ve kahve fincanı işareti çıkıyor bari işareti veriyorsun hiç olmazsa kahveyide verde içelim:)))

drozia
05 07 2012, 11:27
bende hala devreye girmedi desem :))
zorlamı :)) demek ki uyumuyon direksiyon başında

ATT-SUKRU
05 07 2012, 11:40
bende hala devreye girmedi desem :))

sen kandıramıyosun demekki aracı biraz uyuman lazım selcuk abi sonrada bekleki seni uyandırsın bu meret:)))

VW_Passat
05 07 2012, 11:49
Ya bu Yorgunluk Asistani fasa fiso, can kurtarmiyor. LaneAssist Serit takip asistani Can kurtarir gerisi hikaye !

ATT-SUKRU
05 07 2012, 12:07
Ya bu Yorgunluk Asistani fasa fiso, can kurtarmiyor. LaneAssist Serit takip asistani Can kurtarir gerisi hikaye !

zaten o yorgunluk tespit asistanına güvenirsek gözümüzü ya zincirlikuyuda yada karacaahmette açarız:)))

VW_Passat
05 07 2012, 12:22
zaten o yorgunluk tespit asistanına güvenirsek gözümüzü ya zincirlikuyuda yada karacaahmette açarız:)))

:)))

Iste diyorum ya bu sistem sacmadir. LaneAssist alip isi bitirecen. LaneAssist cünkü uyusaniz bile 2 eliniz direksyon da oldugu halde sürekli seritte kalir kötü bir yöne geldinizmi uyariyor sesli ve uyandiriyor :)). Bir nevi Auto Pilot :o

SELÇUK
05 07 2012, 23:32
aman uyamayalım sukru dıreksıyon basında, zaten daha oncede denedık yemıyor arac;)

solarapex
05 07 2012, 23:46
Sürücü yorgunluk sisteminin uyarısı ninni gibi gelir insana

VW_Passat
05 07 2012, 23:49
Sürücü yorgunluk sisteminin uyarısı ninni gibi gelir insana

Dandini dastana müziginide söylese tam olacak diyorsun yani Isa abim :))

AvnAri
24 07 2012, 11:47
Evet uzun yol sonrası deneyimlerim.
Hava cok sıcak gösterge 42 diyor. Durmaksızın 200 km kadar 130 ortalama hız ile gittim. Biiiip uyarı sesi ile ekranda kahve fincanı resmi ve tekerleklerde aşırı ısınma dolayısıyla kahve molası önerisi mesajı geldi. Vavvv. E güzel bir süre daha gitdip bir yerde dururum derken hız göstergesi ekranında lastik basınçlarında değişimi gösteren (!) altında zikzaklı çizgi uyarı işareti yandı. Molada ölçtüm sağ ön lastik 1 bar düşmüş.
Başka bir sürüşte, ani sol ani sağ, yumşak sola kayış ve aniden sağa geçiş gibi hareketlerin hepsinde beeep ve kahve molası işareti bu şekildekilerde açıklama yok sadece kahve malosı önerisi hepsi bu. Bir de beeep sesi eğer radyo vs açıksa çok farkedilir değil.
Gerçi başka türlü nasıl tespit yapılır diye düşününce, ancak aracın öncamında göz retinasına duyarlı sitem kurulu olmalı diye bir zihni sinir projesi de geliştirilebilir. :)))
Sevgiler
Avni

VW_Passat
24 07 2012, 22:09
Evet uzun yol sonrası deneyimlerim.
Hava cok sıcak gösterge 42 diyor. Durmaksızın 200 km kadar 130 ortalama hız ile gittim. Biiiip uyarı sesi ile ekranda kahve fincanı resmi ve tekerleklerde aşırı ısınma dolayısıyla kahve molası önerisi mesajı geldi. Vavvv. E güzel bir süre daha gitdip bir yerde dururum derken hız göstergesi ekranında lastik basınçlarında değişimi gösteren (!) altında zikzaklı çizgi uyarı işareti yandı. Molada ölçtüm sağ ön lastik 1 bar düşmüş.
Başka bir sürüşte, ani sol ani sağ, yumşak sola kayış ve aniden sağa geçiş gibi hareketlerin hepsinde beeep ve kahve molası işareti bu şekildekilerde açıklama yok sadece kahve malosı önerisi hepsi bu. Bir de beeep sesi eğer radyo vs açıksa çok farkedilir değil.
Gerçi başka türlü nasıl tespit yapılır diye düşününce, ancak aracın öncamında göz retinasına duyarlı sitem kurulu olmalı diye bir zihni sinir projesi de geliştirilebilir. :)))
Sevgiler
Avni

Mercedes te de durum farkli degildir. Bu Sistem bir ise yaramiyor kisacasi. Sadece uyari, ama sen istersen 1.000km daha yaparsin seni engelleyen olamaz. Uyudunmuda yardim edenin yoktur.

LaneAssist farkli, uyudunmu hic olmazsa titresim, sesli uyari veriyor + ARac hep seritte kaliyor :)

AvnAri
25 07 2012, 08:48
LaneAssist farkli, uyudunmu hic olmazsa titresim, sesli uyari veriyor + ARac hep seritte kaliyor :)

Bu sistemi kullanmadım. Sistem sonradan takilabiliyor mu? Maliyeti konusunda bilginiz var mi? Aydinlatirsan sevinirim.
Avni

VW_Passat
25 07 2012, 15:36
Bu sistemi kullanmadım. Sistem sonradan takilabiliyor mu? Maliyeti konusunda bilginiz var mi? Aydinlatirsan sevinirim.
Avni

Tabiki takiliyor ama cok maliyetli bir is,

Yeni Ön Cam, LaneAssist Kamera tutacakli, Fiyati 569 €uro (Sigorta üzerinden ödetebilirsiniz ugrasmak lazim)
LaneAssist Kamera, Fiyati ~ 800 €uro
LaneAssist Kalibrasyonu 300 ila 400 €uro

Toplam yaklasik 2.000 €uro tutuyor takmasi dahil :).

B6 kasada no problem Kameralar eBay de 50 ila 100 €uro ya gidiyor :))

AvnAri
30 07 2012, 11:35
Teşekekkürler cevap için. Uavavvv bu sıcakta hiç yanaşılmaz bu fiyata. Ne yapalım bol kahve öncesinde iyi dinlenme ve dikkat yoğunluğu ile Self LaneAssist :kahkaha

erharp32
30 07 2012, 11:44
yazmayayım dedim ama dayanamadım. şimdi yeni passat alan arkadaşlar kızar belki ama bu sistem yeni değil. 2001 model seat ibiza signo model aracımda bu sistemin ilk halleri vardı. sistem şöyle çalışıyordu: kontak kapatmadan yani kontağı yuvadan çıkartmadan 2 saat gidince bilgi ekranında 'tired' uyarısı çıkıyordu. 2 dk kadar aktif olup sonrada kapatıyordu sistem. yani demem o ki amerikanın keşfi değil bu sistem... çok büyütülmesin

yacops
30 07 2012, 13:42
sayın üyeler, verilen bilgiler ışığında paylaşmak isterim ki;
10 gün kadar önce gece saat 02:20 de Trabzondan-Samsun-Ankara-Eskişehir-Bursa-Çanakkale rotasında yolculuğumuzu yaptık...yaklaşık 1500 km idi ve iki şöfördük..Gece basabas gittik toplamda yolculuğumuz Trave time 12 saat 45 dk yazıyordu, molalarla 15 saat sürdü ve 1.75 depo yaktık...uykumuzu aldığımız için çok rahat gittik radar çevirme ışıklar da yoktu ki 160- 170 -180 dan aşağı inmedik...Dolayısıyla hiç uyarı almadık...Ancak Balıkesirden dönüşte akşam 21:00 da çıktık ve uykusuzduk, yorgunduk...Balıkesir yoluda bozuktu ki iyice sersemledik, bütün tepkilerimiz yavaşladı...Bir ara gözlerim daldı ve dınnn diye sese ayıldım...İlk kez karşılaştım ve sevindim de:)....daha sonra sabaha kadar ikimzde toplam 6 defa daha uyarı aldık hepsi de zamansal ayarlanmış değildi ve farklı periyotlardaydı...ama hepside hafif virajlı yollardı ve klima da açıktı...çorbacıya uğradıktan sonra uyarı felan daha görmedik:):kahkaha

Fantastic Light
20 12 2012, 22:02
sayın üyeler, verilen bilgiler ışığında paylaşmak isterim ki;
10 gün kadar önce gece saat 02:20 de Trabzondan-Samsun-Ankara-Eskişehir-Bursa-Çanakkale rotasında yolculuğumuzu yaptık...yaklaşık 1500 km idi ve iki şöfördük..Gece basabas gittik toplamda yolculuğumuz Trave time 12 saat 45 dk yazıyordu, molalarla 15 saat sürdü ve 1.75 depo yaktık...uykumuzu aldığımız için çok rahat gittik radar çevirme ışıklar da yoktu ki 160- 170 -180 dan aşağı inmedik...Dolayısıyla hiç uyarı almadık...Ancak Balıkesirden dönüşte akşam 21:00 da çıktık ve uykusuzduk, yorgunduk...Balıkesir yoluda bozuktu ki iyice sersemledik, bütün tepkilerimiz yavaşladı...Bir ara gözlerim daldı ve dınnn diye sese ayıldım...İlk kez karşılaştım ve sevindim de:)....daha sonra sabaha kadar ikimzde toplam 6 defa daha uyarı aldık hepsi de zamansal ayarlanmış değildi ve farklı periyotlardaydı...ama hepside hafif virajlı yollardı ve klima da açıktı...çorbacıya uğradıktan sonra uyarı felan daha görmedik:):kahkaha

Diğer kullanıcı arkadaşlara göre sizde tam yerinde gelmiş uyarı.

İnşallah herkes için aynı durum geçerli olur.

Saygılar ..

fevzikeles
13 05 2014, 07:25
peki bizim MFA menusunde mola oner secenegi var o isaretli ama simdiye kadar hic mola onermedi:)) gerci simdiye kadar en fazla surekli kullanisim 100 km mola onermesi icin kac km yapmamiz lazim bilen varmi??

mola önerisini 6 saat hiç durmadan yada yeterli dakika durmassan o zaman yapar. 6 saat kullanımdan sonra 40 dakika mola vermelisin .

Taner Göde
13 05 2014, 07:34
Konya-Şereflikoçhisar'dan İstanbul-Bostancı kavşağına kadar tek kontak kullandım, "Mola Uyarısı" vermiştir ama ben dikkat etmedim, arabadan indiğimde yere düşüyordum, her yerim uyuşmuştu ama hedefe varmıştık...

oktayaltas
13 05 2014, 08:18
arabayı yeni alınca uzun yol yapayım dedim. tek şeritli bir yol üzerinden sabah gittim akşam dönerken malum yürüyerek gezdiğim için yorgunum. dönüş yolunda 15 dk sonra yorgunluk tespit edildi uyarısı verdi. harbiden yorgundum kısa mesafe yol olmasa yatıp dinlenesim vardı. yani benim sürüş tekniğime göre sistem çalıştı :)

s5s5s5
13 05 2014, 08:22
O uyarıyı benim bünye kendiliğinden veriyor:)
2-3 saatte bir çay/sigara/yemek molası vermezsem sensörler başlıyor uyarmaya:)

BHTTN
13 05 2014, 13:26
Genellikle Konya Adana arası bi süre sonra canım sıkılır direksiyonu dizime sabitler, uykum gelmesin diye bi yandan kuruyemiş yerken diğer yandan elimde toz bezi sağın solun tozunu alırım. :)
Bu uyarıyla karşılaşmam CC'mle ilk Konya Adana yolculuğumda gerçekleşti. CC'me kıyamadığım için kuruyemiş yemiyodum ama yeni takdırdığım zenecle uğraşıyodum, direksiyon yine dizimde...
Dınn dedi kahve fincanı çıktı kırmadım ilk tesise çektim bi kahve içtim. :D Zamanla o bana ben ona alıştık. O kadar uğraşmama rağmen artık hiç ses çıkartmıyor.
Sanırım "Bana ne ya ne hali varsa görsün!" diyor artık bana.

zaloglu
13 05 2014, 15:36
benim sormak istediğim bir konu var.
Mfa ekranda aktif hale getirmeme rağmen ilerleyen zamanlarda aktif olmadığını görüyorum.
Ve uzun yola çıktığımda kendiliğinden aktif hale geçmiyor.
Bu konuda yardım edebilecek biri var mı?

07PASSAT
13 05 2014, 15:45
benim sormak istediğim bir konu var.
Mfa ekranda aktif hale getirmeme rağmen ilerleyen zamanlarda aktif olmadığını görüyorum.
Ve uzun yola çıktığımda kendiliğinden aktif hale geçmiyor.
Bu konuda yardım edebilecek biri var mı?

Bende ayni sikintiyi gecen gordum kendi gorusum mesala 700 km lik yola cikiyom cikarken aktif ediyorum mola vs arac stop et geri calistir felan sikinti yok sonunda yolculuk bittiginde hala aktif oldugunu goruyorum, ama 2 saat arac durdugunda baktigimda aktif degil oldugunu goruyorum bu da ortalama tuketim2 kismindaki gibi aracin beyni iki kismi sifirliyor hem yorgunluk algilamayi hemde ort 2 yi bende oyle dusundum ama belki baska biseyi olabilir ben dikkat ettigimde bunu gordum...


'VW CC 1.4 TSI DSG 160HP'

zaloglu
13 05 2014, 15:48
Ben her zaman aktif olmasını istiyorum.
Madem güvenlik içinse bu her zaman aktif olmalı neden bizden bir şeyler bekliyor...


Bende ayni sikintiyi gecen gordum kendi gorusum mesala 700 km lik yola cikiyom cikarken aktif ediyorum mola vs arac stop et geri calistir felan sikinti yok sonunda yolculuk bittiginde hala aktif oldugunu goruyorum, ama 2 saat arac durdugunda baktigimda aktif degil oldugunu goruyorum bu da ortalama tuketim2 kismindaki gibi aracin beyni iki kismi sifirliyor hem yorgunluk algilamayi hemde ort 2 yi bende oyle dusundum ama belki baska biseyi olabilir ben dikkat ettigimde bunu gordum...


'VW CC 1.4 TSI DSG 160HP'