PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : "ESP OFF" ile "Auto hold" arasındaki ilişki?



ajanx
14 05 2013, 11:51
Merhaba arkadaşlar,
Dün ilginç bir şey dikkatimi çekti. Mutlaka mantıklı bir nedeni vardır ama çözemedim.

Aracım 'auto hold' ta, ayağım frene basılı ve yokuş yukarı kırmızı ışıkta bekliyordum. Bu arada öylesine :) "ESP OFF" tuşuna basım. Araba "park freni"ne geçti.
VW bunu ne gibi bir mantıkla yapmış olabilir?
Selamlar

proportions
14 05 2013, 12:44
Merhaba arkadaşlar,
Dün ilginç bir şey dikkatimi çekti. Mutlaka mantıklı bir nedeni vardır ama çözemedim.

Aracım 'auto hold' ta, ayağım frene basılı ve yokuş yukarı kırmızı ışıkta bekliyordum. Bu arada öylesine :) "ESP OFF" tuşuna basım. Araba "park freni"ne geçti.
VW bunu ne gibi bir mantıkla yapmış olabilir?
Selamlar

ESP kapandiginda ABS de kismen devre disi birakiliyor.
Kendi arabama sonradan Auto-Hold taktigim için de biliyorum ki Auto-Hold a ESP dügmesinden kablo çekiliyor.
Yani ESP kapali iken Auto-Hold da çalismiyor..

ESP OFF a getirip Auto-Hold u devreye sokmaya çalisin, devreye girmeyecektir.

dirlik
17 05 2013, 00:14
enteresan, esp yi off konuma getirip auto hold a bir basalım bakalım ne olacak, sabah deneyeceğim.

ESP kapandiginda ABS de kismen devre disi birakiliyor.
Kendi arabama sonradan Auto-Hold taktigim için de biliyorum ki Auto-Hold a ESP dügmesinden kablo çekiliyor.
Yani ESP kapali iken Auto-Hold da çalismiyor..

ESP OFF a getirip Auto-Hold u devreye sokmaya çalisin, devreye girmeyecektir.

srcn09
17 05 2013, 00:43
Aynen öyle Auto Hold 'un ne zaman çalışmaz gibisinden bir konu vardı sanırım orda da yazıyordu

ESP off
sürücü kapısı açık
Kemer takılı değil ise

bir nevi araç güvenlik için anlık olarak Park Frenini devreye sokuyor diye düşünüyorum nasıl kapıyı açınca ve kemeri takınca o da güvenliğin bir parçası olsa gerek

proportions
17 05 2013, 01:14
Aynen öyle Auto Hold 'un ne zaman çalışmaz gibisinden bir konu vardı sanırım orda da yazıyordu

ESP off
sürücü kapısı açık
Kemer takılı değil ise

bir nevi araç güvenlik için anlık olarak Park Frenini devreye sokuyor diye düşünüyorum nasıl kapıyı açınca ve kemeri takınca o da güvenliğin bir parçası olsa gerek

Haklisin.
Arac duruyorsa eger 4 sey el frenini tetikler, bunlar:

kemerin cikmasi
surucu kapisinin acilmasi
auto-hold un kapatilmasi
esp nin kapatilmasi

esp abs in devre disi kalmasini saglar, tekerler patinaj atabilir hale gelir veya sert virajlarda araba kayabilir.
auto hold da abs uzerinden calisir, tekerlerin frene bastiktan sonra donmesini engeller.
bu yuzden esp kapaninca abs devre disi kalir ve eger araba duruyor ise el frenine gecer.

umarim aciklayici olmustur.

srcn09
17 05 2013, 01:21
ESP OFF iken sert fren yaptığımda ABS devreye girmişti ESP OFF bildiğim kadarıyla sadece ASR 'yi kesiyor abi hatta frenlemeyi çok düşük bir hızda yapmıştım 40 ya da 50 de iken dip frende tak tak tak ABS direk devreye girmişti ancak kalkışta patinajda ASR devre dışı olduğu için herhangi bir gaz kesme olmadı

ESP 'de tam kapanmıyor diye biliyorum ama emin değilim abi sistem arkada çalışmaya devam ediyor sürekli kontrol ediyor İstanbul Park'ta test etmiştik hatta belli bir hızdan sonra otomatik devreye giriyor her ne kadar ekranda off yazsada

97has
17 05 2013, 07:03
İnce bir cizgi var esp off konusunda
Kademeli Esp var araclarda bunda sikinti oluyor aciklamalarda. Kademeli esp kodlandiginda ilk basmada asr devre disi oluyor 2. basmada tum esp ekipmani devre disi oluyor. Egerki esp devre disi birakabilsek İlker abi hakli ama tam olarak burakamiyoruz kademeli esp kodlamadan bundan dolayi sercan abinin onermesi standart bir arac icin daha uygun.

Buyuk ihtimalle asr kapaliyken abs islevinin bir kismi da kapaniyordur onla alakalidir bu konu bence.

GT-I9100G cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

proportions
17 05 2013, 09:16
İnce bir cizgi var esp off konusunda
Kademeli Esp var araclarda bunda sikinti oluyor aciklamalarda. Kademeli esp kodlandiginda ilk basmada asr devre disi oluyor 2. basmada tum esp ekipmani devre disi oluyor. Egerki esp devre disi birakabilsek İlker abi hakli ama tam olarak burakamiyoruz kademeli esp kodlamadan bundan dolayi sercan abinin onermesi standart bir arac icin daha uygun.

Buyuk ihtimalle asr kapaliyken abs islevinin bir kismi da kapaniyordur onla alakalidir bu konu bence.

GT-I9100G cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

O zaman Sercan ile benim dediklerimi karistirip, ortaya mukellef bir Rus salatasi yapip servis edecegiz.

Valla Sedat abi böyle bir soru için tebrik ediyorum seni, en azindan bilgi paylasiyoruz :)

srcn09
17 05 2013, 09:30
Aynen bilgilerimiz tazelendi ;)