PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Virajda Yol Tutuşu Hakkında



sessizdenizci
20 02 2013, 09:08
Arkadaşlar Merhaba,

1 Ay önce aydığım 2008 Passat Variant ı şirket arabası kullanmam nedeniyle nadiren kullandım. Açıkçası gaza çok basan hız yapan biri değilim. Geçen işe kendi arabamla geldim, gelirkende ufaktan bir hız denemesi yaptım. Her zaman şirket arabasıyla (Ford Fiesta, Punto veya Doblo) 60-70 ile döndüğüm virajı Passat ile 80-85 ile döndüm. Diğerlerinden farklı diyebilirim, nasıl anlatılabilir... sanki çocuklar oyuncak arabayı tepeden tutarda yerde sürer ya onun gibi sanki bir el arabayı tuttu virajı aldırdı, yada tren rayında ilerliyormuş gibi biz izi takip eder gibi viraja girdi döndü ve çıktı. Bunu ben mi yanlış algıladım yoksa esp, ebd vs... felan devreye girdi de öyle mi virajı aldım? ;)

ede030
20 02 2013, 10:31
Mustafa bey ford-fiat bunlar o tarz virajlara veya sert şerit değiştirme de savurmaya hemen hazırdır ama PASSAT ayrı bi yeri var yol tutuşu VW çoğu araç tutmaz. bende ilk başta ne var diyordum VW de ama kullanınca fark görmeye başladım. otobanda 180 ile virajlı yola hızlı giderken araç sollamalırında VW farkını gördüm yolu nasıl tutuyor :)

sessizdenizci
20 02 2013, 11:14
Mustafa bey ford-fiat bunlar o tarz virajlara veya sert şerit değiştirme de savurmaya hemen hazırdır ama PASSAT ayrı bi yeri var yol tutuşu VW çoğu araç tutmaz. bende ilk başta ne var diyordum VW de ama kullanınca fark görmeye başladım. otobanda 180 ile virajlı yola hızlı giderken araç sollamalırında VW farkını gördüm yolu nasıl tutuyor :)

Ford-Fiat ile asla kıyaslanacak araç değil, ama sanki bir güç tuttu ve aracı itti gibime geldi. Diğer araçlarda virajlarda sağa sola yatmalar olur tabiii, onu kast etmedim.

lecabus
20 02 2013, 11:23
Bahsettiğiniz araçlar ile Passatı kıyaslamak haksızlık olmış biraz. Passat diğer araçlardan daha büyük. Dingil mesafesi vs daha büyük. Dolayısı ile sınıfları farklı. Bu arabalara göre beklenen, viraj tutuşunun iyi olmasıdır zaten.

sivil
20 02 2013, 11:51
Passat ile jetta arasında bile muazzam fark varken bu konuda bahsi geçen arabalarla mukayese bile kabul etmez.İstanbul park vw etkinliklerinde aynel yakin gördük.Slalom,engelden kaçma ve ıslak zeminde frenli ve frensiz ani dönüşlerde Passat haricinde katılan araçların (jetta,golf ) spin attıklarına şahit olduk.Biz Passatları o kadar zorlamamıza rağmen spin attıramadık.Passatın ağırlık dağılımı,dingil mesafesi ve aks açıklığı arasında muazzam bir uyum var...maşallah diyeyim.

Risk
20 02 2013, 12:04
Evet. hiç bir Passata spin attıramadı sürücüleri.

MerceniesPassat
20 02 2013, 12:41
Bizim araçta 3.5 cm yay eicbach 18 jant 235 lastik var biz de şuan için virajlar da ne bir savrulma var ne de sağa sola yatma araba aksine yatmıyor çok hızlı girdiğin zaman 1 kaç cm arka tekerlerden biri hafif kalktığını hissediyor. Passatı bu şekilde güzel iyileştirmeler le daha da zevkli hale getirmek mümkün.

sessizdenizci
20 02 2013, 14:23
Bizim araçta 3.5 cm yay eicbach 18 jant 235 lastik var biz de şuan için virajlar da ne bir savrulma var ne de sağa sola yatma araba aksine yatmıyor çok hızlı girdiğin zaman 1 kaç cm arka tekerlerden biri hafif kalktığını hissediyor. Passatı bu şekilde güzel iyileştirmeler le daha da zevkli hale getirmek mümkün.

Selam,
3.5 cm yay eicbach yayın standart olana göre katkısı nedir?

emperor
20 02 2013, 14:52
yayın katkısı arabanın yerden yüksekliğinin azaltılarak,şasenin tekerlere ve yere daha yakın durması aracın daha oturaklı olması bu sayede yol tutuşunun artması..tabi bu daha sert bir araç ve daha dikkatli sürüş demek(çukuru bol ülkemizde:)

emperor
20 02 2013, 14:58
Passatın standart donanımı aracı yolda tutmak için oldukça yeterli,görsellik ve daha iyi bir yol tutuş içinse Turhan abinin ki gibi 17'likler yay olmaksızın favorim:+1

MerceniesPassat
20 02 2013, 15:03
yayın katkısı arabanın yerden yüksekliğinin azaltılarak,şasenin tekerlere ve yere daha yakın durması aracın daha oturaklı olması bu sayede yol tutuşunun artması..tabi bu daha sert bir araç ve daha dikkatli sürüş demek(çukuru bol ülkemizde:)

Evet haklısınız dikkat ediyorum ama şimdi daha çok dikkat ediyorum :)

VW_Passat
20 02 2013, 16:30
Benim Passat Variant Highline da Sportpaket i var yani 235 / 45 R17 Lastik & Jant ve VW Sporsüspansiyonu 15mm alcaltilmis kasa. Sunu diyebilirim birde su 2 kombinasyon ile o Viraji girin farki daha iyi anlayacaksiniz. Sporsüspansiyonu arac daha iyi tutuyor Virajlarda :alk.

Ahhh yaz gelsede 235 lik Lastikleri taksam :). Esas zevki 235 lik Lastikler ile cikiyor bu araclarin !

sessizdenizci
20 02 2013, 16:40
Benim Passat Variant Highline da Sportpaket i var yani 235 / 45 R17 Lastik & Jant ve VW Sporsüspansiyonu 15mm alcaltilmis kasa. Sunu diyebilirim birde su 2 kombinasyon ile o Viraji girin farki daha iyi anlayacaksiniz. Sporsüspansiyonu arac daha iyi tutuyor Virajlarda :alk.

Ahhh yaz gelsede 235 lik Lastikleri taksam :). Esas zevki 235 lik Lastikler ile cikiyor bu araclarin !

Tam diyecektim ki bunu sedan da deniyorsunda bende Variant var, bi aksilik çıkmasın diyecektim, birden aklıma geldiki sende de zaten Variant var :+1

VW_Passat
20 02 2013, 16:47
Tam diyecektim ki bunu sedan da deniyorsunda bende Variant var, bi aksilik çıkmasın diyecektim, birden aklıma geldiki sende de zaten Variant var :+1

Ben Sedan sürecek adammiyim su yüz ifademe bakarmisin :içki. Ya Variant yada Coupé ortasi yok benim icin :)).

Variant lar daha sportif, daha rahat, arkaya görüs daha basarili, Bagaj daha kullanisli ve böyle bir arac tabiki Viraj lara daha iyi girmeli. Bunun icin 235/45 Lastik ve Sporsüspansiyonu cok tatmin edicidir. Ben cok memnunum, 205 lik takinca memnun olamiyorum arac sanki 205 lik Lastik icin yapilmamis gibi :(.

http://i.imgur.com/ZVgKAjJ.jpg

ajanx
20 02 2013, 17:09
Yol tutuş, sürüş ve konfor sağlayan "Bağımsız süspansiyon sistemi"ni unutmayalım.

Ahmet21
20 02 2013, 17:18
Araclarda yoltuts felsefesinin hemen hemen en buyuk rolu agirlik merkezini asfaltla arac arasinda tutmaktir. Tum araclarda ama tum araclarda agirlik merkezi asfaltta arac arasinda bi yerdedir ama agirlik merkezinin asfalta yakin olmasi demek extra guvenlik demektir araca yay atilinca siz bu agirlik merkezini asfalta yaklastirmis oluyosunuz buda maximum guvenlik anlamina geliyo dikkat etmissinizdir eminim butun hiz ve performans araclari hemen hemen asfaltla sifirdir burda agirlik merkezi asfaltta bir olacak kadar asfalta yakindir yani demem o ki senin attigin yay sana guvenlik denge fren mesafesinde azalma vs vs olarak geri donecektir:)

Can
20 02 2013, 17:21
Yol tutuş 2004 Vectra C 'de ardı aısl :) Zaten onlara arkadan baktığınızda kocaman salıncakları görürsünüz direkt göze batar,adamlar hakkını vermiş,ondaki yol tutuş hissi Passatta yok malesef,üstelik onda ESP yoktu ve ESP lik bir durum hiç olmadı :)

Ahmet21
20 02 2013, 17:26
Yol tutuş 2004 Vectra C 'de ardı aısl :) Zaten onlara arkadan baktığınızda kocaman salıncakları görürsünüz direkt göze batar,adamlar hakkını vermiş,ondaki yol tutuş hissi Passatta yok malesef,üstelik onda ESP yoktu ve ESP lik bir durum hiç olmadı :)
Haklisin bazi araclar gercekten ole arkadan bakinca ne var ne yok gorebiliyosun ama yol tutsa gelincede gayet guzel bi yol tutuslari var ama mesajda dedigim gibi bu agirlik merkezi kavrami yol tutusun bi parcasi sadece sonucta muhendisler envayi cesit testler yapiyolar agirlik merkezi bunlardan sadece bitanesi :)

Kafam_Rahat
20 02 2013, 18:47
3 sene 2004 Vectra C Elagance kullandım sonrasında 2006 Audi A4 ve şimdi passatım var amao vectranın tadı yok arkadaş hiçbir aracımdan alamadım. Yol tutuş, donanım harikaydı, iç dikiz aynası bile hafızalı elektrikliydi, hatta hafızaya aldığım düğmeye bastığmda aynayı dönerken görünce öyle donup kalmıştım :) 25 bin TL civarına alınacak en güzel araç hala benim için.

Yol tutuş 2004 Vectra C 'de ardı aısl :) Zaten onlara arkadan baktığınızda kocaman salıncakları görürsünüz direkt göze batar,adamlar hakkını vermiş,ondaki yol tutuş hissi Passatta yok malesef,üstelik onda ESP yoktu ve ESP lik bir durum hiç olmadı :)

Can
20 02 2013, 19:39
Ben Vectra hakkında böyle konuşunca çoğu insan şaşırıyor,olamaz öyle şey diyor ama Vectranın tadı başkaydı. :)

sivil
20 02 2013, 19:40
Ne yalan söyleyeyim bende 98 Nissan Primeradaki yol tutuşu sonraki hiç bir arabamda bulamadım.Ben o arabayla 200 ü çok rahat görürdüm ve arabanın içindeki kimsede yavaş git biraz demezdi anlaşılmazdı pek çünkü..

Can
20 02 2013, 21:30
Ne yalan söyleyeyim bende 98 Nissan Primeradaki yol tutuşu sonraki hiç bir arabamda bulamadım.Ben o arabayla 200 ü çok rahat görürdüm ve arabanın içindeki kimsede yavaş git biraz demezdi anlaşılmazdı pek çünkü..

Abi 140 km/h yi geçince rüzgar sesi alıp rüzgardan etkilenmeye başlıyor Passat,Vectrada 200 de başlardı rüzgar sesi. Motoru kötüydü,performans yoktu,onun dışında on numara araçtı.. 2006 da makyajlı kasa çıktığında Elegance deri koltuklusunu takasla alacaktık son anda yattı iş kısmet olmadı,keşke alsaymışız diyoruz şimdi :)

sessizdenizci
20 02 2013, 21:40
Ağırlık merkezinin asfalta yakın olması fren mesafesini etkilemez, spin atmayı veya virajlarda savrulmayı önler.Subaru ve Alfaromeo da Boxer motorun yapısından dolayı ağırlık merkezi daha alttadır, savrulmama performansı daha iyidir.

kuscugokhan
20 02 2013, 22:17
Passat farki :)

sivil
20 02 2013, 22:41
Abi 140 km/h yi geçince rüzgar sesi alıp rüzgardan etkilenmeye başlıyor Passat,Vectrada 200 de başlardı rüzgar sesi. Motoru kötüydü,performans yoktu,onun dışında on numara araçtı.. 2006 da makyajlı kasa çıktığında Elegance deri koltuklusunu takasla alacaktık son anda yattı iş kısmet olmadı,keşke alsaymışız diyoruz şimdi :)
Yalnız şunu belirteyim ki B7 160-180 gibi süratlerde çok daha rahat B6 ya göre.

Y_o_L_c_U_38
20 02 2013, 23:20
Yalnız şunu belirteyim ki B7 160-180 gibi süratlerde çok daha rahat B6 ya göre.
+1907

aynen abi, B5,5 da B6 dan daha iyi, B7 ikisindende iyi,

B6 passatimla girdigim viraja B7 le 160-170 giriyorum cok rahat donuyor, yatma savrulma gibi bi olayda yok..

sivil
20 02 2013, 23:25
+1907

aynen abi, B5,5 da B6 dan daha iyi, B7 ikisindende iyi,

B6 passatimla girdigim viraja B7 le 160-170 giriyorum cok rahat donuyor, yatma savrulma gibi bi olayda yok..
Bunu çok iyi ayırt edebiliyorum Dursuncum.Bazen benim arabayla bazende babamın arabayla aynı yolları geçiyorum ve çok bariz anlaşılıyor bu.

Y_o_L_c_U_38
20 02 2013, 23:32
Bunu çok iyi ayırt edebiliyorum Dursuncum.Bazen benim arabayla bazende babamın arabayla aynı yolları geçiyorum ve çok bariz anlaşılıyor bu.
senin arabaya yay taktinmi tamamdir abi:)):))

kuheylan gelemez arkandan:)):))

sivil
20 02 2013, 23:36
senin arabaya yay taktinmi tamamdir abi:)):))

kuheylan gelemez arkandan:)):))
Öyle de ...işte B7 de dengeyi çok iyi sağlamışlar hem yol tutuyor hemde konforlu.Ben B6 ya yay taksam konfor çok sıkıntı yaratacak biliyorum.

Ahmet21
20 02 2013, 23:38
Bunu çok iyi ayırt edebiliyorum Dursuncum.Bazen benim arabayla bazende babamın arabayla aynı yolları geçiyorum ve çok bariz anlaşılıyor bu.
Bendede b7 var otobanda 235 le seyir halindeydim hic farkettirmiyo desem yalan olur ister istemez hiz cok yuksek o yuzden hissediyorum ama sunu rahatlikla soleyebilirim ki b7 passatin en oturakli en keyifli surusu 160 - 200 arasinda basliyo hizini sabirliyceksin o keyfi alacaksin. Ben bunuda solemek istiyorum ki ben b6 nin yol tutusunu hic begenmemistim ufak bi yer islak olsa yada asfalt disinda cakil micir bi yol olsa tutabilene ask olsun

HGYAYLA
21 02 2013, 00:39
Bendede b7 var otobanda 235 le seyir halindeydim hic farkettirmiyo desem yalan olur ister istemez hiz cok yuksek o yuzden hissediyorum ama sunu rahatlikla soleyebilirim ki b7 passatin en oturakli en keyifli surusu 160 - 200 arasinda basliyo hizini sabirliyceksin o keyfi alacaksin. Ben bunuda solemek istiyorum ki ben b6 nin yol tutusunu hic begenmemistim ufak bi yer islak olsa yada asfalt disinda cakil micir bi yol olsa tutabilene ask olsun

Aracinizda sanirim limitor iptali var...

Write on Tapatalk

Ahmet21
21 02 2013, 07:06
Hayir aldigim zaman nasilsa aynen ole bi oynama falan yok orjinali disinda hicbisey yapilmadi

Ahmet21
21 02 2013, 07:13
Aracinizda sanirim limitor iptali var...

Write on Tapatalk
Bide passatlarda limitor en son kac km hiza cikmamiza izin veriyo ?

pst60
21 02 2013, 11:31
Anladığım kadarıyla siz daha aracınızı tanıyamamışsınız,kıyasladığınız araçlara bakarak,Benim Passattan önceki aracım laguna 2.0 140 hp rxt idi,virajları muhteşemdi özellikle makaslarda çok iyiydi,ama passatı onunla bile kıyaslamıyorum ben çünkü daha iyi.

HGYAYLA
21 02 2013, 11:36
Bide passatlarda limitor en son kac km hiza cikmamiza izin veriyo ?

1.6TDI Aracın limitör iptali olmadan ve yazılım atılmadan 235 görmesi imkansız limitör 205'e kadar izin veriyor ve yokuş aşağı eğimle gittiğinizde en fazla 210 görüyor araç, o aracı cidden sistemine bağlanmak isterdim limitör için fakat her araçta olduğu gibi sizdede 205'te yani sapmayla 210, fabrika çıkışlı araçla 235 görüyorsanız ki burada herkes 1.6tdi aracı limitör iptali ve yazılım attırmaya götürüyor sırf bu hızları görebilmek için mümkünse resim bekleriz çünkü herkesi şaşırtmış olacaksınız...

Ki onu geçtim 2.0TDI araçlar bile 220'de limitöre takılıyorken sizin fabrika çıkışlı araç direk 235 hemde 1.6 olması yani gözle görmek lazım...

atitrend
21 02 2013, 14:18
benim araç 1.4 122 bg tsı dsg ama düzde 215-220 yi zor görüyor ve hafif rüzgarda bile bu süratlarda araç yalpalıyor.rüzgar çoksa şeritte tutmak bile zor. bazen benim aracın ditreksiyonun da boşluk mu var acaba diyorum . belki 17 jant ve 235 lik lastikle çok daha iyi olur.

atitrend
21 02 2013, 14:53
bende bir test cd si vardı. d sınıfı araçların karşılaştırmaları. geyik testinden slolama her türlü oto dergilerinin uygulandığı bir karşılaştırmaydı ve yanılmıyorsm son kasa vektra ile passat b6 arasında yol tutuşta pek fark yoktu. genel olarak b6 nın üstün olması bilinen bir gerçek zaten.

beyaz güvercin
21 02 2013, 15:02
Merhaba Arkadaşlar! Bana göre benim otomobilimin (B6,2.0 TFSI) yol tutuşu çok iyi.Heleki kötü olan Moldova yollarında 120,180 km arası hızlanma ve sollamalarda, artı otomobilin hiç bir sarsıntıya ve kaymaya meyil vermemesinden dolayı,bence çok iyi bir kasa ve çok iyi bir performans aracı...Moldova yollarında 220,240 yapamazsınız,buna yol şartları izin vermez,En çok 2,3 saniye için olur..(düz yol çabuk biter,hafif kıvrımlı virajlar,dönemeçler karşınıza çıkar)...Açıkcası B6 kasadan memnunum...Sevgiler...

sebinefe
21 02 2013, 15:50
B7 kasadaki konforu bulamamıştım B6 da. Turhan abim sağolsun B6 nın kronik sorunu olduğunu, b7 de süspansiyonun daha gelişmiş olduğunu söylemişti de aracın alt takımını komple değiştirmeden içime su serpildi. Aracımla normal bir yolda bir viraja sert girdiğim olmadı ancak memlekete gittiğimde Banaza doğru Afyon istikametinden gelirken dik bir yer var. Baya bir dik burası aracımın gazına dokunmadan iiş aşağı yazın 140 km hızı çok rahat geçmişti. Bu hızla giderken ben aracın biraz fazla yattığını düşünmüştüm yan tarafa. Bilmiyorum belki benim virajı alış açımdan kaynaklanmıştı ama pek memnun olmamıştım.

sivil
21 02 2013, 16:17
Bir ara not gireyim yanlış anlaşılma olmasın.Şimdi B7 süspansiyonu ve yol tutuşu B6 dan daha iyi derken bu B6 yol tutmuyor yada çok kötü süspansiyonu var gibi anlaşılmasın.Ben her ikisinide aynı yollarda kullanabildiğim için aralarında hissettiğim farkı belirttim sadece.Hissettiğim B7 nin süspansiyonu biraz daha iyileştirilmiş hem konfor hem emniyet hissi olarak bir iki tık daha yukarıda olduğudur ama yinede B6 kötüdür diyemeyiz lakin B7 daha iyidir diye rahatlıkla söyleyebiliriz.

Ahmet21
21 02 2013, 18:47
1.6TDI Aracın limitör iptali olmadan ve yazılım atılmadan 235 görmesi imkansız limitör 205'e kadar izin veriyor ve yokuş aşağı eğimle gittiğinizde en fazla 210 görüyor araç, o aracı cidden sistemine bağlanmak isterdim limitör için fakat her araçta olduğu gibi sizdede 205'te yani sapmayla 210, fabrika çıkışlı araçla 235 görüyorsanız ki burada herkes 1.6tdi aracı limitör iptali ve yazılım attırmaya götürüyor sırf bu hızları görebilmek için mümkünse resim bekleriz çünkü herkesi şaşırtmış olacaksınız...

Ki onu geçtim 2.0TDI araçlar bile 220'de limitöre takılıyorken sizin fabrika çıkışlı araç direk 235 hemde 1.6 olması yani gözle görmek lazım...
Cok iyi olur walla yani sorun benim arabamdami 205 i ben havada goruyorum ama 220 de tikaniyo biraz boguluyo gazi kokleyip sabit birakinca biraz daha aciliyor 230 a kadarda geliyo elimde suan o hizla ilgili foto yok cunku otobandayim ama sasirtmak icin 220 yapmam yeterli heralde o hizi buralardada gorebilirim en kisa surede foto atcm sununda altini cizecem bnim aracim bayiden cikildigi gibi ilk kontakla diyarbakira geldi uc asagi bes yukari 1400 km ve bu 1400 km boyunca hiz 200 civarindaydi hep ben 230 - 235 antep mersin otobaninda yaptim en kisa suredede foto aticam bu bi sorun olarak cikmaz dimi karsima siz benden daha tecrubeli gorunuyosunuz arac garantili servise gitmem gerekiyomu

ebirgen
21 02 2013, 18:49
Bir ara not gireyim yanlış anlaşılma olmasın.Şimdi B7 süspansiyonu ve yol tutuşu B6 dan daha iyi derken bu B6 yol tutmuyor yada çok kötü süspansiyonu var gibi anlaşılmasın.Ben her ikisinide aynı yollarda kullanabildiğim için aralarında hissettiğim farkı belirttim sadece.Hissettiğim B7 nin süspansiyonu biraz daha iyileştirilmiş hem konfor hem emniyet hissi olarak bir iki tık daha yukarıda olduğudur ama yinede B6 kötüdür diyemeyiz lakin B7 daha iyidir diye rahatlıkla söyleyebiliriz.

Turhan Hocam,

sahip olduğunuz b6 araç 2005 model. sonuçta trafikte 9 senesi. alt takım ve yürür aksam 8 yaşında. rot başı, rot kolu, rot mili, rotiller, ask burçları, süspansiyonlar ve contaları 8 yaşında. mutlaka eski kondisyonlarında değillerdir. b6 aracınız ile b7 aracınız arasında tespit ettiğiniz fark buradan kaynaklı olarabilir mi?

Can
21 02 2013, 18:52
2008den sonra Passatta köklü değişimler yapıldı. Ve 2008 modelden soraki bir B6 ile B7 arasında hiç bir yürür aksam farklılığı yok. Daha çok iç aksamdaki plastik kalitesi arttı,yalıtım iyileştirildi..

Turhan abi Emre abininde dediği gibi birazda yaşla alakalı bir durum bu sanırım,bizim araçta bu bağlamda çok problem yok ama dediğim gibi Vectra zaten yol tutuş konsuunda kendini kanıtlamış bir araç,o yüzden ondan kötü geliyor Passat :)

derin siyah passat b7
21 02 2013, 20:17
benim araç 1.4 122 bg tsı dsg ama düzde 215-220 yi zor görüyor ve hafif rüzgarda bile bu süratlarda araç yalpalıyor.rüzgar çoksa şeritte tutmak bile zor. bazen benim aracın ditreksiyonun da boşluk mu var acaba diyorum . belki 17 jant ve 235 lik lastikle çok daha iyi olur.

1.4 122 bg lerde hız limitörü yok muydu? veya bir kısmına mı koymuşlar?1.4 122 bg lerde teknik verilere bakıldığında maksimum hız 205 yazıyor.Bu hızı acaba neye göre yazıyorlar.Bir diğer değişle madem bu hızın üstüne araç çıkabiliyor, çıktığında kitapçıktaki hıza göre risk mi alınmışş olunuyor acaba? ki bu riskler nedir?

HGYAYLA
21 02 2013, 20:23
Cok iyi olur walla yani sorun benim arabamdami 205 i ben havada goruyorum ama 220 de tikaniyo biraz boguluyo gazi kokleyip sabit birakinca biraz daha aciliyor 230 a kadarda geliyo elimde suan o hizla ilgili foto yok cunku otobandayim ama sasirtmak icin 220 yapmam yeterli heralde o hizi buralardada gorebilirim en kisa surede foto atcm sununda altini cizecem bnim aracim bayiden cikildigi gibi ilk kontakla diyarbakira geldi uc asagi bes yukari 1400 km ve bu 1400 km boyunca hiz 200 civarindaydi hep ben 230 - 235 antep mersin otobaninda yaptim en kisa suredede foto aticam bu bi sorun olarak cikmaz dimi karsima siz benden daha tecrubeli gorunuyosunuz arac garantili servise gitmem gerekiyomu

Herhangi bir sorun yok hatta daha iyi yani şu yüzden diyorum burada insanlar o hıza ulaşmak için limitör iptali için bayağı para bayılıyorlar ama araç 1.6 ve 220 direk gidiyorsa ve düz yolda yapıyorsa bir tuhaflık vardır yani limitör yok diye düşünüyorum ama eğer yoksada iyi denk gelmiş...

sivil
21 02 2013, 21:18
Turhan Hocam,

sahip olduğunuz b6 araç 2005 model. sonuçta trafikte 9 senesi. alt takım ve yürür aksam 8 yaşında. rot başı, rot kolu, rot mili, rotiller, ask burçları, süspansiyonlar ve contaları 8 yaşında. mutlaka eski kondisyonlarında değillerdir. b6 aracınız ile b7 aracınız arasında tespit ettiğiniz fark buradan kaynaklı olarabilir mi?
Tabi bunlarda etken olarak düşünülebilir yaş itibarıyla ama şu da var -kendi aracım için konuşuyorum sadece- tüm bakımlarım titizlikle yapılır aşınan yıpranan parça değiştirilir ve sürekli bakımlı bir araçtır.Zaten ufak bir ses gelse bir yerinden hemen kafama takılır servise gösteririm.O açıdan yeni bir araba ile çok farklı olacağını sanmıyorum.Canın dediği gibi olabilir 2008 sonrası elden geçirilme oldu ve iyileşme elde edildi B6 larda.B7 lerde fark yok deniyor yürüyen aksamda ama kime sorsam B6 dan sonra B7 ye geçenlere hepsi daha iyi yol tutup daha tok bir süspansiyona sahip olduğunu söylüyorlar.Bunların çoğuda 2008 sonrası Passatlara sahip kişilerdir.Ha keza sessizlikte daha iyidir B7 de karoser değişikliği olmadığı halde.Demek ki ufak tefekte olsa göze fazla gözükmeyen dokunuşlarda olsa kullanımda büyük farklılık hissi oluşturuyor tüm bunlar.

Can
21 02 2013, 21:25
Abi yayındann süsüpansiyonuna kadar herşey aynı bizim araçla B7 nin :) Benim B7 de farkettiğim tek yrür aksam farkı,bozu yolda benim bagajdan gümbürtü şeklinde bir ses gelirken B7 de çıt yok ve yol sesi bakımından daha iyi,Şükrü abinin arabayı çok dinleme fırsatım oldu benim :) Gerçi seninde dediğin gibi senin arabaya 2005 model demek çok zor gerçekten,gözün gibi bakıyorsun.. Demekki bizlerin göremediği çok detay var,ya da sadece psikoloik bir şey bu :)

Emre_4758
21 02 2013, 21:30
Passat'ın yol tutuşu çok iyi.Fakat kendi adıma konuşacak olursam şu var ki sürat yapmıyorum,sevmiyorum.Çıkacağım hız en fazla 120 dir.Fazlası mı ? Aman..Neden diyorum çünkü Allah hepimizi korusun,hiçbirimize kaza bela yüzü göstermesin,bazı sitelerde bu yüksek sürat sonrası oluşan kazaların sansürlenmemiş fotoğraflarına bakıyorum senelerdir,kimsenin beni öyle görmesini istemezdim ! Siz de çevrenizdekileri seviyorsanız,süratten uzak durmakta fayda var.Çünkü yukarıda yazılan 200-235 gibi rakamlar çok yüksek.Hem başkasının hayatını tehlikeye atmış oluyorsunuz hem kendinizinkini.

Ahmet21
21 02 2013, 22:03
Herhangi bir sorun yok hatta daha iyi yani şu yüzden diyorum burada insanlar o hıza ulaşmak için limitör iptali için bayağı para bayılıyorlar ama araç 1.6 ve 220 direk gidiyorsa ve düz yolda yapıyorsa bir tuhaflık vardır yani limitör yok diye düşünüyorum ama eğer yoksada iyi denk gelmiş...
Ya valla siz benim icime kurt dusurdunuz sonucta gozumle gordum o hizi servisede gidicm sordurcm limitor varmi yokmu varsa devre disimi diye diye yani kardes senin bi onceki mesajda 205 bilemedin 210 dedigin hizi cok rahat yapiyorum ama 235 icin otoban olmasi sart hatta dahada zorlayip fotolayacam bi ay kadar sure sonra mersin tatili yapabilirim ve otobandada sirf senin icin deniycm kardes limitleri zorlycm bakalim ne olacak ve fotolycm yine burda paylasiriz bide ben bu hizi gordugumde arac ortalama 13.000 km deydi sen ve senin gibilerin burda paylastigi ve piyasada yada herhangi bi yerde bulunmayacak kadar degerli bilgileri bizlerede sundugunuz icin hepinize cok tesekkur ederim bunuda solemek istedim

sivil
21 02 2013, 22:08
Arkadaşlar,kardeşler..aman gözünüzü seveyim öyle limitör varmı yokmu deneyeyim derken Allah korusun sakatlık yapacaksınız boşverin gitsin olsa nolacak olmasa nolacak limitör.Üstelik birde o süratlerde resim filan çok sakat mazallah.

srcn09
21 02 2013, 22:21
Abi yayındann süsüpansiyonuna kadar herşey aynı bizim araçla B7 nin :) Benim B7 de farkettiğim tek yrür aksam farkı,bozu yolda benim bagajdan gümbürtü şeklinde bir ses gelirken B7 de çıt yok ve yol sesi bakımından daha iyi,Şükrü abinin arabayı çok dinleme fırsatım oldu benim :) Gerçi seninde dediğin gibi senin arabaya 2005 model demek çok zor gerçekten,gözün gibi bakıyorsun.. Demekki bizlerin göremediği çok detay var,ya da sadece psikoloik bir şey bu :)

Benim bildiğim amarsitör farkı vardı kanka öyle okumuştum bir yerde ama emin olamadım şimdi

ede030
21 02 2013, 23:19
Arkadaşlar,kardeşler..aman gözünüzü seveyim öyle limitör varmı yokmu deneyeyim derken Allah korusun sakatlık yapacaksınız boşverin gitsin olsa nolacak olmasa nolacak limitör.Üstelik birde o süratlerde resim filan çok sakat mazallah.
evet turhan abi hepsi bir avuç civata misali ne yapacağı belli olmaz

sessizdenizci
22 02 2013, 08:03
2008den sonra Passatta köklü değişimler yapıldı. Ve 2008 modelden soraki bir B6 ile B7 arasında hiç bir yürür aksam farklılığı yok. Daha çok iç aksamdaki plastik kalitesi arttı,yalıtım iyileştirildi..

Turhan abi Emre abininde dediği gibi birazda yaşla alakalı bir durum bu sanırım,bizim araçta bu bağlamda çok problem yok ama dediğim gibi Vectra zaten yol tutuş konsuunda kendini kanıtlamış bir araç,o yüzden ondan kötü geliyor Passat :)

2008 Modelden sonrakiler denken 2008 dahil mi bu iyileştirmeye? Benim araç 2008 ocak çıkışlı ?

derin siyah passat b7
22 02 2013, 08:07
B6 kullanmadığım için kıyaslama yapamayacağım ama tanıdıklarım b7 yi aldıktan sonra en çok memnun olduğun şey nedir diye sorduklarında, yol tutuşu diyorum.

ebirgen
22 02 2013, 11:04
2008de passatlara yapılan değişiklikleri öğrenebileceğimiz bir link var mıdır? dizel motorlar pd den cr ye döndü onu biliyorum. onun dışındakileri bilmiyorum. yurtdışı araç parça satış sitelerine baktığımda da 2005-2010 arası araçların yürür aksam ve alt takımları için uyumlu olan parçaları aynı görüyorum. merak ettim şimdi.

sessizdenizci
22 02 2013, 14:14
Bende cevabı merakla bekliyorum, inşallah bu değişiklik benim aracıda kapsayacak şekilde olmuştur. Bilen varsa bilgi verebilir mi? Bu değişiklik 2008 modellerinide kapsıyor mu?

sessizdenizci
23 02 2013, 06:57
2008den sonra Passatta köklü değişimler yapıldı. Ve 2008 modelden soraki bir B6 ile B7 arasında hiç bir yürür aksam farklılığı yok. Daha çok iç aksamdaki plastik kalitesi arttı,yalıtım iyileştirildi..

Turhan abi Emre abininde dediği gibi birazda yaşla alakalı bir durum bu sanırım,bizim araçta bu bağlamda çok problem yok ama dediğim gibi Vectra zaten yol tutuş konsuunda kendini kanıtlamış bir araç,o yüzden ondan kötü geliyor Passat :)

Bu konuda bilgisi olan var mı?, inşallah bu değişiklik benim aracıda kapsayacak şekilde olmuştur. Bu değişiklik 2008 modellerinide kapsıyor mu?

sessizdenizci
23 02 2013, 06:59
2008den sonra Passatta köklü değişimler yapıldı. Ve 2008 modelden soraki bir B6 ile B7 arasında hiç bir yürür aksam farklılığı yok. Daha çok iç aksamdaki plastik kalitesi arttı,yalıtım iyileştirildi..

Turhan abi Emre abininde dediği gibi birazda yaşla alakalı bir durum bu sanırım,bizim araçta bu bağlamda çok problem yok ama dediğim gibi Vectra zaten yol tutuş konsuunda kendini kanıtlamış bir araç,o yüzden ondan kötü geliyor Passat :)

Bu konuda bilgisi olan var mı?, inşallah bu değişiklik benim aracıda kapsayacak şekilde olmuştur. Bu değişiklik 2008 modellerinide kapsıyor mu?