PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ankarada chip Tuning yaptıracaklar dikkat



estelya
07 12 2012, 11:33
Herkese merhaba arkadaslar bu size bir uyarimdir bu tır testler dogruyu göstermiyor deniyor ama bu kadarda yanlış göstermez heralde konuyu buraya actım Ankarada Cemal Arslanın yaptigi yazılım buyurun yorumu size ve bu isin üstadlarına bırakıyorum.
Alttaki fotograf aracın Almanya'daki orjinal yazılımı ile test edildi
http://img.tapatalk.com/d/12/12/08/ejyga3y4.jpg

Bu da meşhur Cemal Arslan yazılımı

http://img.tapatalk.com/d/12/12/08/atu9udyv.jpg

Kendisine gittim verilere baksın diye kendisi tenezzül bile etmedi yazılım yapılmadan dyno testlerinde 155 hp 230 tork gördük demişti şimdi ise ben buna bakmam arabanın gidişine bakarım diyorYörEğer bu adamı tanıyan varsa ve yazilim yaptirdiysa aracınızı test ettirin tamam yanlış ölçüm olabilir ama 5 beygire 600 tl vermek benim gibi enayilik olur.
Cemal bey kafanı yastığa koydun ailen ile rahat uyuyorsan sana verdigim para helal olsun.
Yorum sizlerin arkadaslar.

K1_Performance
07 12 2012, 12:44
88138814

Bakın bu araç 1.4 tsi 180hp/250nm Polo Gti.
Müşteri isteği; Stage 1 200hp olsun Stage 2 ye gectıgımız de 230dan aşağısı olmasın.İlk resim Stage 1 dyno haritası,2.resim Stage 2 dyno haritası.Bu işte müşteri isteğini iyi anlamak ve aracı da iyi bilmek gerekiyor.Araca katılacak extra güç kadar dyno eğrileride çok çok önemlidir.Aracın laga kalmaması,eğrilerin stabil ilerlemesi,missfire gibi bir çok etkeni göz önünde bulundurup ona göre yazılım yapılmalı.Polo gti için stage 2 yazılım ile mutlaka iridyum buji kullanılmalı diyen xx firmaların aksine orjinalinde bulunan platinum bujilerle bu değerleri yakalamak mümkün..Buji mutlaka olmalı demelerinin sebebi aracın missfire(ateşlemem problemi)yaşamasından dolayı fakat doğru yapılan yazılım ile buna hiç gerek yok.Tabi tüm bunları işinde uzmanlaşmış kişi veya kurumlarla ve bakımları sürekli yapılan,zamanında kalibre edilen dyno da,kullanmayı bilen kişilerle yapmak lazım.Bu dyno eğrileri ve sonuçlarla sizin dyno eğrileri ve sonuçlarını kıyaslarsanız biraz fikir edinebilirsiniz sanırım.Şunu da eklemek isterim ki Ankara'daki en kötü ve işi bilmeyen dynoda ölçmüşsünüz aracınızı bilginiz olsun.
Stage 1 yazılım ile 202hp/312nm elde edilen sonuç. +22hp/62nm
Stage 2 yazılım ile 230hp/352nm elde edilen sonuç. +50hp/102nm

mehmetmert
07 12 2012, 13:56
Yakinda bakkalda da yazilim aticaklar arabaya.Tekrar gecmis olsun...

XT615 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Arguss
07 12 2012, 14:04
Lütfü abi bu konu hakkında telefon görüşmemizi ve sana yapılan uyarılarımı hatırlamışsındır ne diyeyim geçmiş olsun...

estelya
07 12 2012, 14:06
Günah keçisi ben oldum reklam ve içerik yayınlamışım kimsenin reklamını yaptığım yok madem yanlış ölçüyor bu hepsi için geçerli akşama kadar burada oto bakım ürünlerinin marketlerin alışveriş merkezlerinin reklamı yapılıyor bişey yok biz ikitane kıytırık kağıt parçasını buraya koyduk diye reklammı oldu bırakın Allah aşkına ya

HGYAYLA
07 12 2012, 14:12
Yazik cidden yazik...

Write on Tapatalk

K1_Performance
07 12 2012, 16:41
Günah keçisi ben oldum reklam ve içerik yayınlamışım kimsenin reklamını yaptığım yok madem yanlış ölçüyor bu hepsi için geçerli akşama kadar burada oto bakım ürünlerinin marketlerin alışveriş merkezlerinin reklamı yapılıyor bişey yok biz ikitane kıytırık kağıt parçasını buraya koyduk diye reklammı oldu bırakın Allah aşkına ya

Size yanlışlıkla bildirim falan yapılmış olabilir Lütfü bey.Benim koyduğum dyno sonuçlarında reklam içeriği vardı onla alakalı uyarı geldi haklı olarak bende düzenleme yaptım.

estelya
07 12 2012, 18:33
Size yanlışlıkla bildirim falan yapılmış olabilir Lütfü bey.Benim koyduğum dyno sonuçlarında reklam içeriği vardı onla alakalı uyarı geldi haklı olarak bende düzenleme yaptım.
Ya pardon biraz fevri davrandım bende kusura bakma bu işe canım çok sıkıldı bu yüzden yani çok özür dilerim hangi DYNO inandırıcı olur peki aracın orjinal yazılımında 115.7 HP yi görmüş, tork 199.8 NM 5020 motor deviri biaraz daha uzasa fabrika verileri elde edilecek neredeyse zaten arabanın torku 200 NM 1500 ve 4000 devirlerde bu torku üretiyor, bence bu doğru sonrasında bana en az 155 HP ve 240 torkdan bahsedilip ikinci resimde böyle bir sonuç görünce bunu kabul edemem ve ayrıca okadar zengin değilim 30 TL bi ver 30 TL bi ver o yanlış git başka yerde 30 TL bi ver ben %100 bir değer zaten beklemiyorum 1.5 yıldır ben bu arabayı kullanıyorum arabamın nerde nasıl gittiğini ben biliyorum ilk yüklenen yazılımda 2den 3 e 3 den 4 e kerkinerek çıkıyordu sonrası araba zaten hızını almış ve rahatlamış oluyordu yaptığımız ölçümlerde -7,-8 hatta- 11 vuruntuları görünce eski yazılımını yüklettim ve şikayetimi bildirdim tutturmuş buji değiştir 97 oktan benzin al vs.vs onlarıda yaptım ama yok araba kesiliyor gittik yanına paramızı ver kabul etmedi yazılımı düzelt aradı bir yeri 45 dk bilgisayarda orayı sordu burayı sordu yükledi gönderdi 1 hafta bindim yazılım otursun kendine gelsin sonra DYNO ya çıkarız çıktık manzara ikinci fotoda olduğu gibi şok oldum sinir oldum gittim sonuca baksın diye sonuca bakma nezaketinde bile bulunmadı, benim buraya bunu yazmamdaki amaç bu iş yaygın hale geldi Ankaradaki arkadaşlar dikkat etsin ben eski yazılımımı yüklettim verdiğim paranın üzerine bir bardak su içtim ama helalde etmedim.

Arguss
07 12 2012, 18:39
Lütfü abi çok üzüldüm gerçekten, o günkü uyarılarımı ve duyduğum şeyleri söyledim DYNO verileride yanıltıcı olabilir bende sana en iyi dyno sağ ayağındır dedim, fark nasıl diye sormuştum sende anlattın ama ben pek ikna olmamıştım hatta sana Lütfü abi resmen yapıştırması lazım ama sen memnunsan sorun yok sonuçta parası ödenmiş bitmiş gitmiş, tekrar çok geçmiş olsun boşver muhattap bile olma daha fazla sen gel İstanbul'a hallederiz :)) Üzme tatlı canını :)

estelya
07 12 2012, 18:54
Lütfü abi çok üzüldüm gerçekten, o günkü uyarılarımı ve duyduğum şeyleri söyledim DYNO verileride yanıltıcı olabilir bende sana en iyi dyno sağ ayağındır dedim, fark nasıl diye sormuştum sende anlattın ama ben pek ikna olmamıştım hatta sana Lütfü abi resmen yapıştırması lazım ama sen memnunsan sorun yok sonuçta parası ödenmiş bitmiş gitmiş, tekrar çok geçmiş olsun boşver muhattap bile olma daha fazla sen gel İstanbul'a hallederiz :)) Üzme tatlı canını :)

Sağol Emre sağol kardeşim inan artık bu tür şeylere ne harcayacak param ne de zamanım var üstüne dedimya bir bardak su içtik sen ticaretle uğraşıyorsun seninde batakların olmuştur mal vermişsindir paranı alamamışsındır insana dokunur ben ticaretle uğraşmadım memurum ben bu işlemide zevk olsun diye değil ailem ve kendi güvenliğim için istedim nasıl sorusuna şöyle cevap vereyim trafikte aniden uzaklaşman gerekti kamyonların arasında kaldın senin için tehlike arz ediyor bastın gaza uzayıp gittin bu gibi durumlar herkesin başına gelmiştir neyse ya fazla sözede gerek yok zaten Allah kimseye kaza bela vermesin.

sivil
07 12 2012, 19:05
Geçmiş olsun Lütfü bey malesef çok çakal var bu işlerde,dikkat etmek gerekiyor.

kuscugokhan
07 12 2012, 19:23
Cok gecmis olsun Lutfu abi..

Risk
07 12 2012, 21:34
Allah korkusu olmayan kuldan hiç utanmaz. Sadakanız olsun. Hakkınız geçmiş en büyük ceza budur.

srcn09
07 12 2012, 22:01
Geçmiş olsun Lütfü abim bir nevi hepimize ders oldu adam akıllı güvenmek etraftan tavsiye almak lazım ben sana demiştim keşke bizlere de danışsaydın diye yaptırmadan önce ;)

dirlik
08 12 2012, 01:07
Boşver Lütfü kardeşim oynatma arabanı yazılım falan, fazladan güç istersen satıp 2.0 TFSI alırız. Sıkma canını.

Y_o_L_c_U_38
08 12 2012, 01:17
lutfu abi cok gecmis olsun:S

Gokhan43
08 12 2012, 03:48
Çok geçmiş olsun, malesef Chip tuningciyim diye gezinip Cheap Tuning yapan kişiler çok var Allah herkesi uzak tutsun..

O retardlar nedir Allah aşkına ya ? -11'ler ne demek yuh diyorum.Oktanla benzinle olacak iş değil, hadi -2 olur -2.5 olur normaldir o standartı bile -3 falan retard verebilirken ama bu yazılım resmen arabanın içine etmekten başka birşeye yaramaz malesef.Dynoya da gerek yok aslında, çevrenizde veya sizde VAGCOM kablo varsa LOG alın, basınç değerleri-retard değerleri-tork değerleri-iat değerleri- hepsini kaydedin ve gerekirse çıktı alıp gidip önüne koyun bu mu yaptığın yazılım diye ?

Yazık günah arkadaş..

bjk
08 12 2012, 08:14
Geçmiş olsun ortada ne kadar usta diyen insanlar var bunlara ekmek yedirtmiyeceksin

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

K1_Performance
08 12 2012, 13:03
Ya pardon biraz fevri davrandım bende kusura bakma bu işe canım çok sıkıldı bu yüzden yani çok özür dilerim hangi DYNO inandırıcı olur peki aracın orjinal yazılımında 115.7 HP yi görmüş, tork 199.8 NM 5020 motor deviri biaraz daha uzasa fabrika verileri elde edilecek neredeyse zaten arabanın torku 200 NM 1500 ve 4000 devirlerde bu torku üretiyor, bence bu doğru sonrasında bana en az 155 HP ve 240 torkdan bahsedilip ikinci resimde böyle bir sonuç görünce bunu kabul edemem ve ayrıca okadar zengin değilim 30 TL bi ver 30 TL bi ver o yanlış git başka yerde 30 TL bi ver ben 0 bir değer zaten beklemiyorum 1.5 yıldır ben bu arabayı kullanıyorum arabamın nerde nasıl gittiğini ben biliyorum ilk yüklenen yazılımda 2den 3 e 3 den 4 e kerkinerek çıkıyordu sonrası araba zaten hızını almış ve rahatlamış oluyordu yaptığımız ölçümlerde -7,-8 hatta- 11 vuruntuları görünce eski yazılımını yüklettim ve şikayetimi bildirdim tutturmuş buji değiştir 97 oktan benzin al vs.vs onlarıda yaptım ama yok araba kesiliyor gittik yanına paramızı ver kabul etmedi yazılımı düzelt aradı bir yeri 45 dk bilgisayarda orayı sordu burayı sordu yükledi gönderdi 1 hafta bindim yazılım otursun kendine gelsin sonra DYNO ya çıkarız çıktık manzara ikinci fotoda olduğu gibi şok oldum sinir oldum gittim sonuca baksın diye sonuca bakma nezaketinde bile bulunmadı, benim buraya bunu yazmamdaki amaç bu iş yaygın hale geldi Ankaradaki arkadaşlar dikkat etsin ben eski yazılımımı yüklettim verdiğim paranın üzerine bir bardak su içtim ama helalde etmedim.

Estağfurullah Lütfü bey kusura bakacak birşey yok zaten benim açımdan.Bu söylediğiniz 97oktan+buji gibi önerilerde bulunması aracın missfire problemi olduğundan söylemiş ama missfire yaşamanız sadece yazılım ile alakalı.Yukardaki örneğimde bundan bahsettim.XX firmalar stage 2 yazılım yapmadan önce mutlaka buji takılması gerektiğini ve 97 oktan dışında birşey kullanılmaması gerektiğini söylüyor.Bu firmaların yazılımları şöyledir böyledir gibi birşey asla söylemem ama bir yerlerde eksikleri olduğunu net bir biçimde söyleyebilirim.Örnek olarak verdiğim Polo Gti'da ne extra buji takıldı ne de illa da şu olacak gibi birşey söylenmedi.Daha 4bin km de yazılım uygulandı(stage 1)sonra da stage 2 uygulandı.Dediğim gibi çok şükür hiç bir problem yok çünkü üstündeki yazılım çok sağlam.0 hata bir yazılım var.Hiç lag yok,missfire yok,dengesiz bir ayarlama yok.Siz gene ucuz kurtulmuşsunuz diyebilirim.Gene isim vermeyeceğim.XX firma Vw tiguan 122hp tsi a yazılım yapıyor ve sizin de yaşadığınız gibi bir sürü problem var.Defalarca beyini açıp bir dünya deformasyon oluyor düzgün işçilik olmadığı için ve 97 oktan yetmiyor diyip araca ETHANOL koyuyorlar.Şaka değil gerçek.Ethanol koyup missfire ı çözeceklerini sanıyorlar ama önce pompa bozuluyor sonra dump valve'i boş yere değiştiriyorlar en sonda basınç sensörünü bozuyorlar ve tüm bunları müşteri ödüyor.Anlayacağınız öyle herkese aracınızı teslim etmeyeceksiniz.Bu söylediğim firma tsi grubunda bizden daha iyisi yok diyen iddaalı bir firma üstelik.Bu örnekler tüm samimiyetimle söylüyorum çoook daha fazla.Bu problemleri yaşadıktan sonra araç sahibi malum yerde yaptırdı yazılımı ve hiç bir problemi yok ve referans da olacaktır çok rahat.Dyno ismi veremiyorum burdan ama özelden konuştuğumuz gibi haberleşirsek dyno konusunda elimden geldiğince yönlendirebilirim.Buluşur birlikte gideriz.

oquzdag
08 12 2012, 23:15
Estağfurullah Lütfü bey kusura bakacak birşey yok zaten benim açımdan.Bu söylediğiniz 97oktan+buji gibi önerilerde bulunması aracın missfire problemi olduğundan söylemiş ama missfire yaşamanız sadece yazılım ile alakalı.Yukardaki örneğimde bundan bahsettim.XX firmalar stage 2 yazılım yapmadan önce mutlaka buji takılması gerektiğini ve 97 oktan dışında birşey kullanılmaması gerektiğini söylüyor.Bu firmaların yazılımları şöyledir böyledir gibi birşey asla söylemem ama bir yerlerde eksikleri olduğunu net bir biçimde söyleyebilirim.Örnek olarak verdiğim Polo Gti'da ne extra buji takıldı ne de illa da şu olacak gibi birşey söylenmedi.Daha 4bin km de yazılım uygulandı(stage 1)sonra da stage 2 uygulandı.Dediğim gibi çok şükür hiç bir problem yok çünkü üstündeki yazılım çok sağlam.0 hata bir yazılım var.Hiç lag yok,missfire yok,dengesiz bir ayarlama yok.Siz gene ucuz kurtulmuşsunuz diyebilirim.Gene isim vermeyeceğim.XX firma Vw tiguan 122hp tsi a yazılım yapıyor ve sizin de yaşadığınız gibi bir sürü problem var.Defalarca beyini açıp bir dünya deformasyon oluyor düzgün işçilik olmadığı için ve 97 oktan yetmiyor diyip araca ETHANOL koyuyorlar.Şaka değil gerçek.Ethanol koyup missfire ı çözeceklerini sanıyorlar ama önce pompa bozuluyor sonra dump valve'i boş yere değiştiriyorlar en sonda basınç sensörünü bozuyorlar ve tüm bunları müşteri ödüyor.Anlayacağınız öyle herkese aracınızı teslim etmeyeceksiniz.Bu söylediğim firma tsi grubunda bizden daha iyisi yok diyen iddaalı bir firma üstelik.Bu örnekler tüm samimiyetimle söylüyorum çoook daha fazla.Bu problemleri yaşadıktan sonra araç sahibi malum yerde yaptırdı yazılımı ve hiç bir problemi yok ve referans da olacaktır çok rahat.Dyno ismi veremiyorum burdan ama özelden konuştuğumuz gibi haberleşirsek dyno konusunda elimden geldiğince yönlendirebilirim.Buluşur birlikte gideriz.
Firmanın ismini verirseniz bence daha anlamlı olur hataya düşmeyiz

K1_Performance
10 12 2012, 09:35
Firmanın ismini verirseniz bence daha anlamlı olur hataya düşmeyiz

Doğru olmaz bence söylemem

drmozen
16 12 2012, 12:31
Ankarada oturuyorum, Arabam 2009 Passat 2.0 TDI 170 ps. bir ustanın tavsiyesi ile arabamı şaşmazda bu işe ilgilenen bir yere götürdüm. arabanın beynini çıkartıp bilgisayarla program attılar. araba 200 ps oldu dediler, sonra teste çıkardılar. arabamın vites geçişlerinde iyileşme olduğunu ve gücündede artma olduğunu hissettim, şimdi arabamın gücünün ne kadar arttığını ölçmek için ne yapmam gerekiyor. bunun programı varmı?

estelya
16 12 2012, 17:30
Ankarada oturuyorum, Arabam 2009 Passat 2.0 TDI 170 ps. bir ustanın tavsiyesi ile arabamı şaşmazda bu işe ilgilenen bir yere götürdüm. arabanın beynini çıkartıp bilgisayarla program attılar. araba 200 ps oldu dediler, sonra teste çıkardılar. arabamın vites geçişlerinde iyileşme olduğunu ve gücündede artma olduğunu hissettim, şimdi arabamın gücünün ne kadar arttığını ölçmek için ne yapmam gerekiyor. bunun programı varmı?
K1_performence Koray bey megachips in Ankara bayisi o size yardımcı olacaktır bu konuda.

CEMAL ARSLAN
17 03 2013, 10:35
lütfü bey
elbette şikayetinizide teşekkürünüzüde dile getirme hakkınız var...ancak lütfen gerçekleri olduğu gibi yazın...

15.05.2012 de geldiniz ve aracınıza yazılımı yaptık...sizden bir kuruş para almadım....1-2 hafta test edip öyle karar verecek ve sonra ödeme yapacaktınız.doğru mu ???
test edip geldiniz ...ve ok dediniz...doğru mu ??? ve ücretin yarısını verdiniz...gittiniz...kalan bakiyeyi ise yine 2 hafta sonra getirdiniz. doğru mu ??

aradan 6 ay geçiyor 27 kasımda çıkıp geliyorsunuz....ve şikayetinizi dile getiriyorsunuz...
bu sektörde en çok bilinen ve en eski yazılımcılardan biri olan barbaros bayrak - pschiptunin dahi...bkr kodlu buji ve 97 oktan tavsiye ediyor...bunu superchipsde tavsiye ediyor...
ama nedense ben söylediğim zaman kimse kaale almıyor

bugüne kadar 30 farklı modellerde TSI araç yaptım...yazılımları kendim hazırlıyorum....

başkaları gibi satın alıp kendim yapıyorum demiyorum...yada dükkana gelen yazılımı iptal ettirmek isteyen müşteriyi tekme tokat dövmüyorum...

30 araçtan belki 2-3 tanesinde bahsettiğiniz sorunu yaşadık. bu sorunu sadece ben değil herkes yaşıyabilir.
ben 2009 yılında megachips ankara bayiliği yaptım. o dönem yapılan tsi larda da bu sorun yaşadık.
bu sorun o araçta kullanılan dump-valve den kaynaklanabiliyor. ancak genel olarak buji sorunu...o yüzden bkr kodlu buji tavsiye ediliyor...bunu size ismail bey de söyledi...doğru mu ??

27 kasımda geldiğinizde siz bana yazılımı iptal edip ücretinizi iade etmemi istediniz....kusura bakmayın ama size 1-2 hafta test ettiniz ok dediniz....6 ay sonra iade alan bana bir tane tuningci gösterin....

donanımhaberde koray ile ilgili bir yazı vardı...mehmetin baskıları sonucu yazıyı kaldırdılar....koray arkadaşımız dükkana gelen müşteriyi dövmüş. gerekçesi 2 gün sonra yazılımı iptal edip parasını istemiş olması....

allaha çok şükür biz kimseyi dövnüyoruz...

ben size iptal ederim ama ücretinizi iade etmem dedim...ancak yazılım konusunda sınırsız destek veririm dedim...doğru mu ??
bir arkadaşımı aradım durumu anlattım...o da bana daha önce defalarca yaptığı sorunsuz bir yazılım ayarı yaptırdı...ve o arkadaşın ayarları ile 2ci yazılımı hazırladım.

ben sizinle ilgilenmem bana ne falan dedim mi ? yada öyle bir tavrım mı oldu ??
Allahtan korkun...arkadaşınız ismail bey de şahit Allahta şahit...

2009 yılında bir müşterimin aracına yazılım yaptık...araba 1600 tdci 110hp ford focus...normalde 16" jant olur bunlarda müşteri takmış 18" jant...o dönem megachips bayisi idim...ve müşteri megachips yazılımı istedi. yazılımı hazırladık ve yükledik. müşteri gitti...3 ay sonra geri geldi...ve bana açıkca samimi olarak aynen şunu dedi...
abi yazılımdan sonra yurtdışına gittim aracı fazla kullanamadım...3 ay sonra geldim ve aracı rahat rahat test ettim...ancak memnun değilim dedi...
müşteri ile birlikte 3 farklı dyno ya çıkardım...18" jantlara rağmen...110-122-132 hp şeklinde sonuçlar aldık...
müşteriye hangisine inanmak istiyorsan inan dedim...o da 110hp olana inandım dedi...tamam bu sonuca göre arabada bir artış olmamış dedim..ve yazılım iptal edip kuruşuna kadar iade ettim...evet aradan geçen 3 aya rağmen iptal ettim...ve parasını iade ettim....koray gibi 2 gün sonra iptale gelen müşteriyi dövmedim...

ama burada durum farklı....lütfü arkadaş aracı 1-2 hafta test etti ve ödemesini 2 taksitte yaptı...6 ay sonrada çıkıp geliyor iptal edelim diyor...

elinizi vicdanınıza koyun ve söyleyin...bu doğru mu ?...böyle davranmakla haklı mı ??


bir arkadaş allahtan korkmayan böyle yapar diyor...arkadaşım sen beni tanıyormusun ?? allahtan korkmadığımı nerden anladın ?? suizanda bulunmayın...allah nezdinde kim kimden üstündür bilemezsiniz...senin suizanda bulunduğun insan allahın sevdiği bir kulu olabilir...yazdıklarınıza dikkat edin...

bir kaç kişide geçmiş olsun diyor...neden ?? ne oldu ??...motor mu yedi ? turbo mu kırıldı ? şanzıman mı patladı ? piston mu kırdı ??...ne oldu da geçmiş olsun diyorsunuz...

işin iç yüzünü bilmeden yazmayın yorum yapmayın....polis olduğunuz suçluyu yakaladınız savcı oldunuz suçladınız...hakim oldunuz yargıladınız....biraz tarafsız ve objektif olun lütfen...

dynolara gelecek olursak...dynolar ya kalibresiz yada testi yapan arkadaş doğru devri vurduramadığı için sonuçlar hatalı çıkabiliyor...daha geçenlerde bir aracın ölçümünde devir 9500 olarak çıktı...müşteriye diyorum ki..abi senin araçta devir saati 7 bin gösteriyor...ama burada 9500 yazıyor...bu nasıl oluyor...dedim...o da şaştı kaldı...
elimnde onlarca yanlış sonuçlar gösteren dyno örnekleri var...dileyen gelirse gösterebilirim...
ayrıca bir dyno servisi..bana açıkca şunu dedi...abi sen geldiğinde araba dolu mu boş mu bana işaret çak...sana istediğin sonucu çıkartırım dedi...ben kabul etmedim...ama bunu yapan arkadaşlar var...maalesef...

opel33
17 03 2013, 10:49
İnşallah tatlıya bağlanır bu yaşanan olaylar :(

İki tarafda mutlu ayrılır sonunda.

passatturkiye
17 03 2013, 11:19
Konuyu takip ediyoruz.

Lütfen yazı ve tarzınıza dikkat edin.
Kişi ve kurumları küçük düşürücü, karalayıcı ve haksız duruma sokacak paylaşımlar silinir ve üye yasaklanır.

Passat Turkiye ADMINS

bk96
17 03 2013, 13:53
Dikkatli olun arkadaşlar

estelya
17 03 2013, 14:45
cemal bey kardeşim, benim hatam bu işi araştırmadan atlamış olmam, kısmen yazdıklarınızda haklı olduğunuz yönler var ben VAG kullanmasını bilsem teste çıkardım vuruntu vs varmı diye bakardım o gün oğuzhan bağlandı ama araç durduğu yerde rolantide baktı daha sonra teste çıktı ve sert kullandı arabayı omuş gibi gösterdi.

İsmail abi uyardı beni bu araç kol çıkartır bu şekilde binme dedi size daha önceden söyledim araç 2 den 3 e 3 den 4 e gaz keserek hızlanıyor diye buji dediniz durdunuz bunun mantığı ne şuan üzerinde iridyum buji var sizin yaptığınız yazılım ortada işte dyno testide yukarda vatandaş neye inanacak elimdeki kağıtlara bile bakmadınız, ikincisi en azından yazılımı yaptıktan sonra vagla vuruntu vs bir sorun varmı tork nasıl diye teste çıkmadınız bile.

Benim daha önce bunlar hakkında bilgim olmadığı için sizden talepte bulunmadım tork artışı 0, hp güç yukardaki resimlerde mevcut ,bununla ilgili başka arkadaşların yazılımında çıkan testler örnek dyno testlerinide kontrol edersiniz gözle görülür tork artışı ve buna bağlı olarak hp artışı ve stabil bir eğri var eğer bu işi ciddi bir şekilde yapacaksanız müşteri güveni ve memnuniyeti için önce aracı fabrika yazılımı ile test edip sonra yaptığınız yazılım ile test ederek hem yolda hem cihaz üzerinde test etmeniz gerekir ki bunu yapmıyorsunuz inandım güvendim size, tamam turbo kırmadık kol çıkartmadık ama direkdende döndük bu şekilde olsaydı olacağı yukarıda yazdıklarınızdı 240 tork veya 230 tork 122 PS yi 140 yapsaydın sizin şifai söyleminiz en az 155 di sonuç ortada

Barbaros bey en azından önce dyno da fabrika yazılımı sonra yazılım yapıldıktan sonra dyno testi yapıyor aracımda şu an fabrika yazılımı mevcut

CEMAL ARSLAN
17 03 2013, 18:04
haklı olduğum konular var...öyle mi...madem haklı olduğum konular vardı...bunları neden dile getirmediniz ???....kendinizi haklı çıkarma çabası içinde beni karalamaya çalşıyorsunuz...
keşke herşeyi olduğu gibi yazsaydınız...

dyno sonuçları bana hiç bir şey ifade etmiyor bu sadece araç sahibini kağıt üzerinde aracın kaç beygir olduğu konusunda fikir vererek egosunu tatmin ediyor...
dynolar konusunda size olarca hatalı örnekler verebilirim...
sektöre ilk girdiğimiz yıllarda kayseride pejo 407 1600hdi 110hp...dyno da stock 300hp çıktı...ve müşteri ciddi ciddi chipten vazzgeçti....ikna edene kadar akla karayı seçtik...
grande punto 1300 mjet 75hp...chipten sonra 130hp çıktı...nerdeyse ben bile inanacaktım...
bmw 520i 150hp stock...chipten sonra 100hp çıktı...araba patinajla kalkıyor sürekli...
passat 1800 t 150hp...dyno da durmuyor araç...155 hp çıktı...4cü viteste patinaj çekiyor...iyiki 5hp almış 40hp alsa demek ki uçacaktı...
pejo 407 1600 hdi 110hp...dynoda 141 hp çıktı...ancak müşteri memnun kalmadı...çünkü araba patinaj çekmitordu...çekmesi lazımdı...ama çekmiyordu...arabada bir sorun vardı...4 saat tamircileri dolaştık arabada arıza aradık...en sonunda hatayı bulduk...kutu için k&n filtre takmıştı..orijinal filtre takınca araba 1-2-3 pait çekiyordu...

senin araç ilk yaptığım tsi değil....30 tsi yaptım...122 140 160 170 180 hp....
barbarosun yazılımınıda gördüm...mehmetin satın aldığı yazılımınıda superchipsin yazılımınıda...yabancı bir firmanın yazılımınıda gördüm...
hepsini inceledim...
farklı bir şey yapmıyoruz...
turbofsi.net de bulabilirsiniz...biraz araştırın...tsi larda bobin yüzünden buji yüzünden yakıt yüzünden dumpvalve yüzünden bu tarz sorunlar çıkabiliyor
bu olabiliyor...
dedim ya...30 araçta 3-5 tanesinden bu tarz sorun ancak çıkmıştır...ama hepsi de giderildi...
turbofsi.da okuyabilirsiniz...bir arkadaş penta otoda yaptırmış abt yazılım...3500 lira para vermiş...dyno da araç 15hp falan almış...9 ay müşteriyi oyalamışlar..yok yeni yazılım gelecek yok almanyadan mühendis gelecek yok yeni cihaz gelecek...sonuç...?? orada yazıyor..okuyun...arkadaşın nicki compumemo yada computememo...yanlış hatırlamıyorsam...

nette araştırın...bir tsi da...sciroccoda benzer bir sorun vardı...bir tek onunla problem yaşadık...onda ki konu ise şöyle oldu...
1 aralıkta işlemi yaptık...1 ay sorunsuz gayet memnun bir şekilde bindi...daha sonra geldi abi biraz daha açalım dedi...bende açtım...sonra sizde ki sorun ortaya çıktı...bende servise git baksınlar dedim...arkadaş servise orada bir şey bulamıyorlar ve aracında yazılım olduğunu söylüyor. yazılım güncellemesi ile ecu yu müdahaleye karşı kapaıtıyorlar ve orijinal yazılım yüklüyorlar...ecu korumaya alındığı için müdahele edemedim.aradan geçen 1-2 aya rağmen müşteri de parasını istedi aynı gün ödemesini yaptım...ancak forumda yazdığı "yaşadığım ciddi sıkıntılar" a bir türlü açıklama getiremedi...defalarca uyardım...yaşadığın ciddi sıkıntıları açıklada ben de herkes de bunu bilsin öğrensin...
insanları karalamak kolaydır...gerçeği kim biliyor ki...çamur at izi kalsın...sinirden öfkeden insan herşeyi yapabiliyor...
o arkadaş aylar sonra pişmanlığını üzüntüsünü dile getirdi...ama neye yarar...

allahtan başkaları gibi yumruklaşmadık...yoksa şuan neler yazılırdı neler...

konuyu uzatmak istemiyorum polemiğe girmeye gerek yok...benim içim rahat...kalbim mutmayin...allaha havale ediyorum...allaha sıgınıyorum...elbette ahirette haklı haksız ortaya çıkacak....

kagan06
17 03 2013, 19:13
Ee sonucta adam 6 . Ayda memnun olmadigini soylemis, bu km si olan eskiyen bisey degilki , bence memnun degilse aracinda sikintilara yol actiysa bence parayi iade etmeniz gerekirdi diye dusunuyorum , ben sizide tanimam diger arkadasida tanimam , sonucta isleminizden memnun olmayan birisi var, en azidan %50 iade falan dusunebilirsiniz, hepsi iadede suistimal edilebilir ama gordugum kadariyla arkadas al satci degil usta degil, bildigimiz devlet memuru, Yani sizi sömurecek durumu olacagina inanmiyorum.

Sahsi gorusum bu yonde , gecmis olsun 2nizede, ama iste musteri memnuniyeti boyle zamanlarda basliyor , yoksa hersey yolundayken teknosa reklamindaki gibi : " abla bi sorunmu var , -(abla cevap verir ) yoo bi sorun yok.

Tamam abla sorun yoksa garanti de de bi sorun yok"


Garanti belgesi varmi?

Abla garanti biziz :)

Amacim kimseyi kirmak degildir, sadece benim basima gelse benim verecegim tepki, veya ticaretle ugrassam %50 iade ederdim sorunu belgelediyse musterim;)

Samsung ile TePeTakLa gönderildi

sivil
17 03 2013, 19:58
Bildigim kadarıyla karşı kuvvet uygulaması bulunmayan sadece boşta duran silindirlerin üzerinde tekerleklerin dönüşüne göre tahminde bulunma esasına dayanan dinamometrelerin olcumleri cok dogru sonuclar vermeyecektir.Bu isleri yapan bir tanıdıgım bu tür dynolarda her turlu cambazlıgın cok kolay yapılabilceginden bahsederdi.Tabi dogruları tenzih ederim.Sözüm sahtekarlara sadece.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Arguss
17 03 2013, 21:18
Lütfü abi ile yazılımı ilk yaptırdığı gün konuştuk bende daha önce yazılım kullandığımdan sordum abi fark nasıl diye, en güzel dyno sol ayaktır sen bileceksin dedim, bilmiyorum daha tam deneyemedim biraz fark var sanki cevabını aldım, bende abi biraz fark değil bariz fark olması lazım çok fark görmen lazım atmosferik araç değil bu dedim oda bu işleri çok iyi bilmediğini beğenmezsem orjinale döndüreceklerini söyledi peki dedim bu konu hakkındaki görüşmemiz bundan ibaret. Ancak Lütfü abiyi tanırım az çok, bu tarz tartışmalarla falan işi olmaz, ben olsam ilk gün gelirdim bu olmamış diye, sonuçta daha önce 10 kere yazılım yaptırmış yada yazılımlı bir tsi'a binmişliği yok iyi niyetinden öteye başka birşeyde yok eğer yapılacak birşey varsa yapılır aranızda halledersiniz. Başka firmaların, forumların adını verip adam dövmüyoruz gibi şeylere hiç gerek yok kaldıki bildiğim kadarıyla o olay tatlıya bağlanıp para iadesi yapıldı, o zaman onlarda girsin bu foruma onlarda cevap versin çıkalım işin içinden...

fatih23
17 03 2013, 21:53
1.4 tsi motora neden chip uygulama gereği duydunuz ? merakımı mazur görün size yetmiyor muydu ?

dirlik
17 03 2013, 22:25
Bence de müşterinin memnun kalmadığı bir durumda ücret iadesi yapılması gerekirdi. Bir de chip yapan arkadaş chip yapmadan ve yaptıktan sonra müşteri ile birlikte teste çıkmalıydı. Vag ile ilgili kodu girerek Tork ve vuruntu değerlerine hem chipten önce hem de sonra bakmalıydı. Herkes zor para kazanıyor ama ben Cemal arkadaşın yerinde olsam müşteri 1 yıl sonra dahi memnun olmasa iade ederdim ücreti. İnanın bunu yapmak zarar etmek değildir bunu yapan müesseseler insanların gözünde daima yücelmişlerdir.

estelya
17 03 2013, 22:28
Emre seninle yaptığım konuşmayı gerçekten hatırlıyorum sen haklıydın bu hata benim, ve bedelinide ödedim maksadım kimseyi karalamakda değil kavga gürültü çıkartacak biri de değilim beni savunduğun için de çok teşekkür ederim kardeşim.
Evet üzerinden uzun zaman geçti, olayın iüstüne gitmedim bugün giderim yarın giderim derken 8 ay geçti sonra idurmaz İsmail bey le tanıştık passata audi motoru getirtmiş, özgüne yazılım yaptırmış 320 hp güç almış aracını rutin vag bağlayıp ölçümler yapıyordu, benim aracıda ölçtük vuruntular vardı tamam cemal beyin yanına gittik bize yazılımı yeniden düzenledi yükledi ama içim rahat değildi bu yüzden fabrika yazılımı ile dyno testine çıktım fabrika değerlerini gördü düzelttiği yazılımda da fark yoktu bunun bir şekilde ölçülmesi gerekir.
Fabrika bu değerleri nerede okuyor neye göre 160 neye göre 140 dyno yanlış gösteriyorsa bu adamlar milyarlık cihazlara boşamı para döküyorlar.
Face de DR ECU birsürü test yayınlamış açın bakın photshopmu? Ne ile ölçüyor bunu??
Barbaros bey önce orjinali test ediyor sonra yaptığı yazılımı ve saatlerce geziyor
Mehmet bey onlarda aynı şekilde
Burada yanlış olan ne??? Sonuçta kağıt üzerinde olan veriye inanmak zorundayım 3. Vitesde araç pati çekiyormuş dip gazı verirsen benim aracımda üstündeki yazılımla oda çeker.
Önemli olan sağlıklı bir yazılım yapmak.

idurmaz
18 03 2013, 03:22
Bu işi tatlıya bağlıyalım , kimse kimseye beddua veya süizan etmesin , kazık yedim diye üzülmesin.. Ben Cemal beyin, edindiği tecrübelerle mükemmel bir yazılım daha hazırlayabileceğini biliyorum , dyno çok gerekli değil ben 2003 ten beri modifiye ile uğraşıyorum , hiçbir dyno da düzgün bir sonuç çıktığını görmedim , o yüzden de ölçtürmeye gerek duymadım , önemli olan Vagcom ile yapılan testtir , araç ta vuruntu yoksa hissettiğin tepki de seni tatmin ediyorsa o dur...

sivil
18 03 2013, 12:13
Bu işi tatlıya bağlıyalım , kimse kimseye beddua veya süizan etmesin , kazık yedim diye üzülmesin.. Ben Cemal beyin, edindiği tecrübelerle mükemmel bir yazılım daha hazırlayabileceğini biliyorum , dyno çok gerekli değil ben 2003 ten beri modifiye ile uğraşıyorum , hiçbir dyno da düzgün bir sonuç çıktığını görmedim , o yüzden de ölçtürmeye gerek duymadım , önemli olan Vagcom ile yapılan testtir , araç ta vuruntu yoksa hissettiğin tepki de seni tatmin ediyorsa o dur...

İsmail bey konu acilmisken vagcom ile nasil bakiyoruz biraz acarmisiniz size zahmet.

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

idurmaz
18 03 2013, 14:18
Elbette bildiklerimi paylaşırım. Engine bölümüne girdikten sonra , meas block bölümüne giriyoruz ordan kanal numarası 20 bize aracın timing retardation ateşleme avansı nı gösteriyor ,ordaki değerlerin 2-3 e kadar normal olduğunu öğrenmiştim..
Yine meas block ta 115 olması gereken turbo basıncını ve olan turbo basıncını gösteriyor , o da turbo sisteminde ve hortumlarda kaçak olup olmadığını veya turbomuzun basınç değerlerii görmemizi sağlıyor . Okunan değer orda milibar cinsinden dir, ben onu bar a çeviriyorum onunda formülü okuduğumuz değerden 930 rakamını çıkardığımız zaman çıkan değer bar a dönüşmüş olur... meseala 1630mb - 930 = 0,7 bar dır...
Yine meas block da 120 kanal numarasında aracın ürettiği torku görebiiyoruz , tabi bir çok kanal var orda 1 den başlıyor 250 ye kadar gidiyor ingilizce niz iyi seviyede ise anlayabiliyosunuz. Bir de Engine bölümünde readness bölümü var burda da aracın sistemlerinin olması gerekn noktada olup olmadığını görebiliyoruz , tabi ben bunları amatörce anlatıyorum içimizde eminim profosyeneller vardır onlar bize daha çok yardımcı olabilir , benim en çok kullandıklarım bu kanallar , tabi 2005 ve üstü araçlar da bu kanal numaralrı geçerli daha düşük modellerde farkılı kanallardan çıkabiliyor...

srcn09
18 03 2013, 17:29
Harika bilgiler İsmail abim eve gittiğimde bakıcam merak ettim

idurmaz
18 03 2013, 18:07
Harika bilgiler İsmail abim eve gittiğimde bakıcam merak ettim
Yalnız Sercanım , benzinli araç ile dizel araçların kanal 20 deki değerleri aynı değil , dizel araçlar , benzinli araçlar gibi 2-3 avans değerleriyle yürümez , çok daha yüksek değerler görebilirsin , çünkü dizel araçların sıkıştırma oranları 19.1 ken benzinli araçlar 10.5 dir yani dizeller yüksek sıkıştırma oranlarıyla yürürler ve vuruntuları çok fazla olur... :):):)

idurmaz
18 03 2013, 18:10
Tabi sıkıştırma oranlarıda her markada ve motorda farklılık gösterir , mesela passat 2.0 TFSİ 200HP sıkıştırma oranı 10.5.1 dir ama Audi TTS 2.0 TFSİ 272 HP nin sıkıştırma oranı 9.8.1 dir ....

srcn09
18 03 2013, 19:15
Yalnız Sercanım , benzinli araç ile dizel araçların kanal 20 deki değerleri aynı değil , dizel araçlar , benzinli araçlar gibi 2-3 avans değerleriyle yürümez , çok daha yüksek değerler görebilirsin , çünkü dizel araçların sıkıştırma oranları 19.1 ken benzinli araçlar 10.5 dir yani dizeller yüksek sıkıştırma oranlarıyla yürürler ve vuruntuları çok fazla olur... :):):)

Bizim passat senin elinden bir geçse güzel olcak gibi :) Bir İstanbul buluşması düşünmüyormusun abi :)

sivil
18 03 2013, 19:41
Elbette bildiklerimi paylaşırım. Engine bölümüne girdikten sonra , meas block bölümüne giriyoruz ordan kanal numarası 20 bize aracın timing retardation ateşleme avansı nı gösteriyor ,ordaki değerlerin 2-3 e kadar normal olduğunu öğrenmiştim..
Yine meas block ta 115 olması gereken turbo basıncını ve olan turbo basıncını gösteriyor , o da turbo sisteminde ve hortumlarda kaçak olup olmadığını veya turbomuzun basınç değerlerii görmemizi sağlıyor . Okunan değer orda milibar cinsinden dir, ben onu bar a çeviriyorum onunda formülü okuduğumuz değerden 930 rakamını çıkardığımız zaman çıkan değer bar a dönüşmüş olur... meseala 1630mb - 930 = 0,7 bar dır...
Yine meas block da 120 kanal numarasında aracın ürettiği torku görebiiyoruz , tabi bir çok kanal var orda 1 den başlıyor 250 ye kadar gidiyor ingilizce niz iyi seviyede ise anlayabiliyosunuz. Bir de Engine bölümünde readness bölümü var burda da aracın sistemlerinin olması gerekn noktada olup olmadığını görebiliyoruz , tabi ben bunları amatörce anlatıyorum içimizde eminim profosyeneller vardır onlar bize daha çok yardımcı olabilir , benim en çok kullandıklarım bu kanallar , tabi 2005 ve üstü araçlar da bu kanal numaralrı geçerli daha düşük modellerde farkılı kanallardan çıkabiliyor...

Değerli bilgiler bunlar İsmail bey,çok teşekkürler.

dirlik
18 03 2013, 21:21
Sercanım biz sizi bir Ankara buluşmasına bekleriz.

Bizim passat senin elinden bir geçse güzel olcak gibi :) Bir İstanbul buluşması düşünmüyormusun abi :)

bashque
07 10 2016, 10:18
benim şiddetle tavsiyem klt otomotivdir. Kendi aracıma istanbul maslaktaki oto sanayide bulunan bayisinden yaptırdım. Adamlar çok profesyonel. Ben ordayken a5 e stage 2 tuning yaptırıyorlardı hatta. chip tuning (http://www.kltotomotiv.com) web sitesi üzerinden detaylıca inceleyebilirsiniz.

Bu arada orda sormak istemedim stage 2 ve stage 3 hakkında detaylı bilgi sahibi olan varmı ?

NeXuS
07 10 2016, 14:39
Öncelikle geçmiş olsun diyorum.
Kime yaptırılırsa yaptırılsın(yapan kişinin tecrübesi tabiiki önemli) öncesi ve sonrası dyno ölçümü ile yapılanı reel olarak belgeleyin. Ayağının altında hissettiğin değil teknolojinin kağıda yazdığı değerler yapılanın ne olduğunu gösterir.