PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kil (Clay bar) İle Temizlik



Sayfa : [1] 2

srcn09
22 02 2011, 00:33
Meraklısı için olmazsa olmazdır...

E-bay'de clay bar olarak aranabilir. 25 gramı bir arabaya yeter. Fiyatına göre yaptığı işe paha biçilemez. 6 ayda bir tüm araca uygulanması önerilir, özellikle çizik giderme ve wax öncesi.

Yeni yıkanmış aracınızın kaportasında elinizi gezdirin. Pürüzleri hissediyorsanız işte onlar boyaya yapışmış kirleticilerdir. Kille güvenli bir şekilde yok olacaklardır. Bu pürüzleri polisaj işlemi gidermez...

Polisaj öncesi kille temizlik yapmazsanız, boyaya saplanmış sert kirler polisaj pedine geçerse, dönen pedle yüzeyde belirgin çiziklere yol açabilir, o nedenle ucuz ve risksiz bu uygulamayı şiddetle öneririm...

http://img29.imageshack.us/img29/6070/usedclay.jpg

Araba yıkandıktan sonra kil hamuru aracın yüzeyine sürtülerek (kaydırıcı fısfıs yardımıyla) boya üzerindeki inatçı lekeler, çizikler içindeki pislikler, tuz, katran, balata tozu, böcek kalıntısı, ağaç salgısı temizleniyor.

Bu şekilde görülen verniğe girmiş kirler (bonded contaminants) yıkama ya da polisajla çıkmazlar...

http://img288.imageshack.us/img288/5112/paintafterwashing5vh.jpg

Kil bunları söker alır...

http://img69.imageshack.us/img69/9926/claying4mg.jpg

Bir başka güzel grafik anlatımla kilden önce ve sonra yüzey...

http://lib.store.yahoo.net/lib/autogeek/clay-graphic-clay.jpg

Her panelde yoğurun, yüzeyi fısfısla (detailer spray) kaygan hale getirin, ve uygulayın.

srcn09
22 02 2011, 00:34
Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.

Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de

Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.

Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.


25 gram kullanın....


http://img29.imageshack.us/img29/8990/asclaying5xr.jpg

srcn09
22 02 2011, 00:35
Yıkanmış arabayı sanki süngerle siliyormuş gibi...

http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog/images/clean2.jpg

Küçük bir panelden çıkan kir...

http://homepage.mac.com/tiagocarvalho/Sites/dw/A6/A6-4.jpg

Kilin yüzeyde kayması için spreyle beraber kullanılıyor... Ama sprey şart değil fısfısa sıvı sabun (veya oto şampuanı) + su koyun, o da iş görüyor

http://www.gpwizard.co.uk/shop/images/a3316.jpg

Uygulama klibi...


http://www.youtube.com/watch?v=yfEfLGL59GI

srcn09
22 02 2011, 00:35
http://www.youtube.com/watch?v=s9kcqo5kYpY

Burak®
27 02 2011, 20:19
2 gün önce Passatıma kireç benzeri bir madde yapışmıştı bugün sonaxta kill+cila ile çıkarttılar boyanın rengi yerine geldi 0 gibi oldu, 6 ayda bir cila şart.

srcn09
27 02 2011, 21:04
Cila için 6 ay biraz yüksek yani Türkiye şartları için en geç 4 ay da bir yenilenmesi gerek Kil ise 6 ayda bir atılması gerekiyor tabi extrem durumlar hariç :) Ama Kil cidden boyanın rengini açıyor diyebilirim kendine geliyor boya :)

Burak®
27 02 2011, 22:05
Evet epey işe yarıyor işte 6 aylık aracım ilk günkü gibi parlıyor :D hala kılcak çizikler var boya koruma ile düzelir mi ?

http://img703.imageshack.us/img703/6752/27022011460.jpg

Can
27 02 2011, 22:14
Abi çizikler için ilk önce polisaj işlemi gerekiyor.
Şu boya koruma bölümü tam olarak yerine otursun,eminim dışarıya 400-500 lira kaptıracağına,o paraya kendine ömürlük bir çeyiz hazırlar,kendi işini kendin yaparsın :)

srcn09
27 02 2011, 22:57
Siyah araba çok çabuk çiziliyor gözümle şait oldum o kadar beklemiyordum ondan kurulama beziniz , mikrofiber beziniz çok önemli olmalı dışarda yıkamacılara o bezleri vermelisiniz bence ufaktan herkesin çeyizi olmalı diye düşünüyorum yıkamacılar farkında olmuyor kullandıkları bezleri fena çiziyor

@diL
22 05 2011, 12:35
Sercan sen bi ara bu işi bana yavaş yavaş anlatıver, beceremedim ben. Birde Wax beni felç etti dün, hiç sorma wala.


Saygılarımla
@diL

Can
22 05 2011, 12:37
Abi keşke uygulama yapacağını söyleseydin anlatırdık :(

Y_o_L_c_U_38
22 05 2011, 13:37
bu kil benim aracada lazim ozellikle izine giderken ve izin donusu trde 2 gun maksimum 3 gunde bir araba yikanmasina ragmen bocekler 5 - 6 yikamada ancak cikiyor:(
sercan istanbuldan gecerken yanina ugrasammi ne:))

marifB
22 05 2011, 14:38
Arkadaşlar benim arac derin siyah ve ocak çıkışlı. Ancak Tavanda barın yanında ve kapı direk kaplamalarda(mat) izler var.
Bunlar sanırım mum izleri ama ben birşey yapmak istemiyorum klasik bez su bastır sil olayına girmiyorum. kil bu izleri çıkarır mı acaba? birde bu kil + kurulama ve yıkama bezlerini nerden temin etmem gerekiyor?
teşekkürler.
vax polisaj cila bu işler uzmanların işi ama kili bende rahat yapabilirim.

srcn09
22 05 2011, 15:51
bu kil benim aracada lazim ozellikle izine giderken ve izin donusu trde 2 gun maksimum 3 gunde bir araba yikanmasina ragmen bocekler 5 - 6 yikamada ancak cikiyor:(
sercan istanbuldan gecerken yanina ugrasammi ne:))

Ne demek abicim çok sevinirim hemde ;)

srcn09
22 05 2011, 15:52
Sercan sen bi ara bu işi bana yavaş yavaş anlatıver, beceremedim ben. Birde Wax beni felç etti dün, hiç sorma wala.


Saygılarımla
@diL

Abi ilk uygulama yormuştur ama yapacağın zaman foruma yazsaydın iyi olurdu ben görmesen bile Can bu tarz konuları hiç kaçırmıyor herkese yardım ediyor valla ;)

opel33
02 06 2011, 20:28
Siyah araba çok çabuk çiziliyor gözümle şait oldum o kadar beklemiyordum ondan kurulama beziniz , mikrofiber beziniz çok önemli olmalı dışarda yıkamacılara o bezleri vermelisiniz bence ufaktan herkesin çeyizi olmalı diye düşünüyorum yıkamacılar farkında olmuyor kullandıkları bezleri fena çiziyor

Çok haklısın ama insanlarımızın çoğu afedersiniz ama eşşeğe biner gibi biniyor arabaya. Bazen yıkamacıda gelen arabalara bi bakıyorum benim daha çok temiz diyip yıkatmadan götüresim geliyor arabayı :D Zaten yıkamacı arkadaki 2 tane bagaj çantası ve içindekileri görünce çok şaşırmışdı :D Bizimde zevkimiz bu napalım?? :D

Erden17
02 06 2011, 20:30
Oğlan da virüsü kaptı :) Sbs den sonra wax atalım diyor ;) Bakalım yapabilecek miyiz?

RadaR65
29 09 2011, 10:29
bu kili nereden bulabilirz acaba bilginiz varmı?

Cornelius
29 09 2011, 12:27
Erdem boyada var..ayrıca bauhaus lara turtlewax killer kaydırıcısı ile birlikte geldi,,hepsiburada da meguiars ve autoglym marka kil bulabilirsiniz


TapaTalk

RadaR65
29 09 2011, 12:52
anladım teeşekkür ederim abicim..

orko13
29 09 2011, 18:21
bu nasıl, fiyat çok sanki???
http://www.hepsiburada.com/Liste/auto-glym-11167-yuzey-temizleme-kili-claybar-100gr/ProductDetails.aspx?productId=otcsi11167&categoryId=20035750

orko13
29 09 2011, 18:24
bir de bu var.. 50 gr ama bu..
http://www.hepsiburada.com/Liste/meguiars-kiymetli-arac-boya-temizleme-kili-851001/ProductDetails.aspx?productId=otm851001&categoryId=20035740&SKU=OTM851001#Gorseller

Cornelius
29 09 2011, 19:42
Arekadaşlar erdem boyada bulunan no name mavi killeri tavsiye derim..şu anda elimde bilt hamber kil vr..ama bundan önce o mavi killeri kullanıyordum..100 gr 25 tl gibi bir rakamdı

Cornelius
29 09 2011, 19:45
Meg kili tavsiye etmem ..çünkü kaydırmak için Quick detailer ister..No name mavi kili sabunlu su ile kullanabilirsiniz..

srcn09
29 09 2011, 21:18
Meg kili tavsiye etmem ..çünkü kaydırmak için Quick detailer ister..No name mavi kili sabunlu su ile kullanabilirsiniz..

Bende 3 yıldır mavi killeri kullanıyorum ;)

RadaR65
04 10 2011, 11:40
bir abimiz aracılığıyla bu mavi killerden sipariş ettik.. 200 gr olanlarında..elime ulaştığında kalitesini kontrol ederim..piyasadan daha ucuza sahp olmak isterseniz özelimden bana ulaşabilirsiniz..

RadaR65
26 10 2011, 13:02
uzun bir aradadan sonra kilimiz elime ulaştı..200 gr..oyun hamuru gibi bir madde...

aracı ikilediğimiz için ikisindede uygulayacağım..elimizde 3 adet daha var..isteyene yardımcı olabilirm..ürünün başarısını ve kalitesini hafta sonu deneyeceğim..

renk = mavi..

srcn09
26 10 2011, 22:29
hadi hayırlı olsun detaylı fotoğrafları ve izlenimleri bekliyoruz ;)

RadaR65
27 10 2011, 11:03
hadi hayırlı olsun detaylı fotoğrafları ve izlenimleri bekliyoruz ;)

hafta sonunu bekliyorum sercan abim.. bundan sonra sık sık rahatsız ederim seni.. :) bir gümüşte bizde var..içine dışına ne kullanmam gerekir? golf6 :D

akorkmaz11
24 11 2011, 18:26
150 gramlık bir kil barınçeyreğini bu hafta sonu jazzda denemek için kullanacağım (hava uygun olursa). kalanını nasıl saklayayım? şeffaf filme sarmak kafi midir?

SELÇUK
24 11 2011, 19:42
ufak bır posete koyun dursun..kullanacagınız zaman zaten yogurmanız gerekecek..o zaman yumusar

akorkmaz11
27 11 2011, 18:16
dün diğer aracımı oto yıkamacıda yıkattım, eve geldim şu kil-wax işini yapayım dedim. 2 km eve gelene kadar yolda biryerlerde boru patlamış heryer su..yavaş geçmeme rağmen aracın etekleri çamur oldu. neyse dedim, sileriz..hava da soğuk 5-6 C falan. fısfıslı şişede sabunlu su yaptım ama kil öyle sert ki zar zor anca kaputu yaptım..dedim kahretsin bu iş olmayacak..vazgeçtim çıktım eve..:))
bu kil nasıl yoğuruyorsunuz? mavi kilden almıştım ama resmen donmuş herhalde, ben playdough kıvamında birşey bekliyordum. haftaya hava sıcak olursa yeniden denemeyi planlıyorum..

RadaR65
28 11 2011, 06:55
geçen gün ben tavana tekrar uyguladım...

yapışık yapışık bişeyler damlamış..
poşetin içinde duruyordu..
öyle çokda sert değildi küçücük bir parça koparıp yoğurdum elimle ısıtarak.sonra tavana uyguladım sonuç harika..

bugün hava soğuk ama benimde detaylı bir temizleme yapmam gerek.. :(

srcn09
30 11 2011, 21:25
ufak bır posete koyun dursun..kullanacagınız zaman zaten yogurmanız gerekecek..o zaman yumusar

Eğer yine yumuşamazsa sıcak su da bekletince direk yumuşuyor

Can
30 11 2011, 21:42
geçen gün ben tavana tekrar uyguladım...

yapışık yapışık bişeyler damlamış..
poşetin içinde duruyordu..
öyle çokda sert değildi küçücük bir parça koparıp yoğurdum elimle ısıtarak.sonra tavana uyguladım sonuç harika..

bugün hava soğuk ama benimde detaylı bir temizleme yapmam gerek.. :(

Ziya , kil süper birşey gerçekten , kış bakımını aksatmayın

RadaR65
01 12 2011, 07:07
Ziya , kil süper birşey gerçekten , kış bakımını aksatmayın

abi kış bakımı derken ne yapmamı öneririsin?

2 gün önce akşam kil + turtle wax attım araca başka ne yapabilirim?

srcn09
01 12 2011, 08:57
abi kış bakımı derken ne yapmamı öneririsin?

2 gün önce akşam kil + turtle wax attım araca başka ne yapabilirim?

Kış bakımı dediğin işte boyanın korunması , fitillerin bakımı , antifiriz kontrolü , yağ kontrolü , lasi ve lastik basınç kontrolü bilinen genel kontroller

Bizim detailingci gözüyle dediğimiz kış bakımı ise Kil + wax :)

RadaR65
01 12 2011, 10:01
Kış bakımı dediğin işte boyanın korunması , fitillerin bakımı , antifiriz kontrolü , yağ kontrolü , lasi ve lastik basınç kontrolü bilinen genel kontroller

Bizim detailingci gözüyle dediğimiz kış bakımı ise Kil + wax :)

bende onu sorduydum zaten :)

bakıma gidincede lastik fitil bakımını yaparım :)

ee turtle waxın şampuanıyla yıkadım sonra kil+wax yaptım o zaman rahatım :)

akorkmaz11
01 12 2011, 10:26
Eğer yine yumuşamazsa sıcak su da bekletince direk yumuşuyor
bunu öğrendiğim iyi oldu.. sağol sercan..bu hafta sonu belki yine girişirim bu işe..

VW_Passat
01 12 2011, 10:29
bunu öğrendiğim iyi oldu.. sağol sercan..bu hafta sonu belki yine girişirim bu işe..

Ahmet abim, Variant da bu tür isler biraz zor ve yorucu oluyor normal bir Sedan ve Hatchback e göre. Ben 1-2 Ay önce yaptim artik Yaza kadar yapmam bu tür islemleri :))

akorkmaz11
01 12 2011, 13:15
Ahmet abim, Variant da bu tür isler biraz zor ve yorucu oluyor normal bir Sedan ve Hatchback e göre. Ben 1-2 Ay önce yaptim artik Yaza kadar yapmam bu tür islemleri :))
doğru yasin, araç büyük ve çatı alanı fazla.. ama benim tavanın çoğu cam olduğu için çok sorun yok..:))) ama senin işin yaş biraz...

SELÇUK
20 12 2011, 16:17
3610


turtle wax kil seti

bu ürünü kullanan var mı?

opel33
20 12 2011, 16:50
Selçuk abi senin çok sevdiğin :)) Bauhaus da var :))
35 TL idi en son ben baktığımda bi ara bahsi geçti alalım diye ama sonrasında bir ses duymadım :(

SELÇUK
21 12 2011, 03:55
selçuk abi senin çok sevdiğin :)) bauhaus da var :))
35 tl idi en son ben baktığımda bi ara bahsi geçti alalım diye ama sonrasında bir ses duymadım :(

39.90 tl :)

Can
21 12 2011, 07:29
Kilde markaya bkmanıza gerek yok,2-3 tane firma üretiyor sadece,tabi bu işte Çinin yoğunluğunda..Ancak İngiliz Killeri(Bilthamber vs ) daha iyidir ama kil kildir işte,anlatamadım :alk

engineses
21 12 2011, 12:47
okuduğum kadarıyla kilin ne işe yaradığını nasıl uygulanması gerektiğini anladım. fakat bu wax olayı nedir?

Can
21 12 2011, 12:57
okuduğum kadarıyla kilin ne işe yaradığını nasıl uygulanması gerektiğini anladım. fakat bu wax olayı nedir?


Aslında forumda yeterince açıklama var. Anak özetlemek gerekirse,Kil ile boya yüzeyine saplanan herşeyi söküp alıyoruzwax için uygun zemin hazırlıyoruz.Wax ise,boya korumadır. Yani Ziebart gibi firmaların dallayıp budaklayıp,fahiş fiyatlara yaptığı işi,50 liralık bir kutu ürünle;ki bu ürün ömür boyu yeter yüzlerce araç çıkarır,yapmış oluyoruz...

srcn09
24 12 2011, 20:19
okuduğum kadarıyla kilin ne işe yaradığını nasıl uygulanması gerektiğini anladım. fakat bu wax olayı nedir?

Can kısaca açıklamış ancak forumumuzda Wax bölümünde çok detaylı bilgilerimizde mevcuttur

srcn09
24 12 2011, 20:20
Kilde markaya bkmanıza gerek yok,2-3 tane firma üretiyor sadece,tabi bu işte Çinin yoğunluğunda..Ancak İngiliz Killeri(Bilthamber vs ) daha iyidir ama kil kildir işte,anlatamadım :alk

Bilthammer 'ı bu sene denedim gerçekten farkı hissediyorsun Can ben çok beğenmiştim , Nisan da da Meguiar's deniycem hangisi hoşuma giderse hep onu kullanıcam :)) Bu no-name kilden soğudum :)))

sivil
24 12 2011, 20:28
Sercan beyaz araba için FK iyimidir.Elimde var bir kutu.

srcn09
24 12 2011, 20:33
Sercan beyaz araba için FK iyimidir.Elimde var bir kutu.

Açık renk arabalarda 1 numara ciladır FK1000p :)Bu arada Yarın müsaitmisin abi :)

MOZZ
04 01 2012, 16:36
turtlewax kil seti 80 tl civarıydı web te ama yapı markette yarı fiyatına diyorsunuz bu kadar fark olur mu? gramaj farklı mı acaba?

srcn09
04 01 2012, 16:37
turtlewax kil seti 80 tl civarıydı web te ama yapı markette yarı fiyatına diyorsunuz bu kadar fark olur mu? gramaj farklı mı acaba?

Adına para veriyorsunuz ve turtle wax ın kili o kadar iyi değil

Tavsiyem Erdem Boya da ki mavi kil 3 senedir o kili kullanıyorum :) ( turtle Wax ın gramajı daha az ken bu mavi kil 100 gramdır )

1 araç için 25 gram yeterli senede 2 kere yapıyoruz bu uygulamayı 100 gram bize 2 yıl yeter :)

MOZZ
04 01 2012, 22:22
100 gr kil ve solüsyon var set içinde

SELÇUK
05 01 2012, 16:20
ben bunu bir deneyeyim bakayım

srcn09
05 01 2012, 18:43
ben bunu bir deneyeyim bakayım

Selçuk abim bize gelirsin yaparız beraber :)

SELÇUK
06 01 2012, 02:30
Selçuk abim bize gelirsin yaparız beraber :)

sana yaptırcam zaten ben mi yapacam bu saatten sonra :))

srcn09
06 01 2012, 09:35
sana yaptırcam zaten ben mi yapacam bu saatten sonra :))

3-4 hafta sonra DETAİLİNG BULUŞMASI yapılcak o zaman yaparız Selçuk abim :)

efe-2007
26 03 2012, 23:16
Kil uygulamasını şampuanlı su ile yapan arkadaşlar nasıl sonuç aldı? Kili uqd ile yapsam nasıl olur? Herkese saygılar...

srcn09
26 03 2012, 23:40
Kil uygulamasını şampuanlı su ile yapan arkadaşlar nasıl sonuç aldı? Kili uqd ile yapsam nasıl olur? Herkese saygılar...

UQD boşuna harcamayın yazık olur derim , Su ile de olur ama bizler çok az şampuan katarız , ancak kil uygulamasından sonra aracı tekrar su ile durulamak lazım şampuan ve kil kalıntılarını temizlemek için

VW_Passat
26 03 2012, 23:51
3-4 hafta sonra DETAİLİNG BULUŞMASI yapılcak o zaman yaparız Selçuk abim :)

bizim bulusmada bu hafta sonu :)))

efe-2007
26 03 2012, 23:52
Meg qd (kirmizi kutu) almayi düşünüyorum ne dersiniz??

srcn09
26 03 2012, 23:58
Meg qd (kirmizi kutu) almayi düşünüyorum ne dersiniz??

Bence gerek yok kullandım gerek olmadığını düşünüyorum , çünkü mavi killer su ile kayıyor zaten biz fantezi olsun diye şampuan ekliyoruz :)

efe-2007
27 03 2012, 00:03
Aracin çizilmesinden korkuyorum. Henüz araç yeni ve ben de çok acemiyim.

RadaR65
27 03 2012, 07:38
Aracin çizilmesinden korkuyorum. Henüz araç yeni ve ben de çok acemiyim.

çizilmesinden yana korkunuz olmasın.. dikkat etmeniz husus kili tertemiz yıkadıktan sonra uygulayın..
birde kili yere düşürdüğünüzde sakın ama sakın kullanmayın.. yerlerdeki toz küçük taş lar aracınızda kötü anılar bırakabilir.

yapmanız gereken aracı yıkayıp sabunlu suyla kili aracın üzerinde okşarcasına kaydırmak.. :) prüzsüz bir yüzeye merhaba deyin! :)

SELÇUK
27 03 2012, 10:29
en deli üyemiz açıklamayı yapmış :))

RadaR65
27 03 2012, 10:39
çizilmesinden yana korkunuz olmasın.. dikkat etmeniz husus, aracı tertemiz yıkadıktan sonra kili uygulayın..
birde kili yere düşürdüğünüzde sakın ama sakın kullanmayın.. yerlerdeki toz küçük taş lar aracınızda kötü anılar bırakabilir.

yapmanız gereken aracı yıkayıp sabunlu suyla kili aracın üzerinde okşarcasına kaydırmak.. :) prüzsüz bir yüzeye merhaba deyin! :)

cümlede yazım hatası olmuş kafanızı karıştırmasın.. (kırmızı renkle düzelttim.)

bunlara ek olarak aldığınız kil şekil alamayacak kadar sertse, sıcak suda 4-5 dk bekletmeniz kili yumuşatacaktır.

srcn09
27 03 2012, 16:13
Arabanın kile ihtiyaç olup olmadğını sigara poşetini boyaya sürdüğünüzde anlayabiliyorsunuz , tertemiz boyada elinize birşeylerin takıldığı hissediliyor

sivil
27 03 2012, 16:35
çizilmesinden yana korkunuz olmasın.. dikkat etmeniz husus kili tertemiz yıkadıktan sonra uygulayın..
birde kili yere düşürdüğünüzde sakın ama sakın kullanmayın.. yerlerdeki toz küçük taş lar aracınızda kötü anılar bırakabilir.

yapmanız gereken aracı yıkayıp sabunlu suyla kili aracın üzerinde okşarcasına kaydırmak.. :) prüzsüz bir yüzeye merhaba deyin! :)Tüm iş bittikten sonrada VW logosuna baygın baygın bakmayı söylemeyi unutmuşsun Ziya :)))

http://img405.imageshack.us/img405/7256/img2041zi.jpg

sivil
27 03 2012, 16:36
Arabanın kile ihtiyaç olup olmadğını sigara poşetini boyaya sürdüğünüzde anlayabiliyorsunuz , tertemiz boyada elinize birşeylerin takıldığı hissediliyor
Bunu anlamadım Sercan.Sigara jelatinindenmi bahsediyorsun.

srcn09
27 03 2012, 17:59
Bunu anlamadım Sercan.Sigara jelatinindenmi bahsediyorsun.

Aynen abi , garip ama doğru bir yöntem :)

Y_o_L_c_U_38
27 03 2012, 18:11
yorumsuz:))):))):)))

Can
27 03 2012, 21:14
Sigara paketinin üstündeki jelatini parmağınıza geçirin,boyaya sürün,hissediln pütürler varsa araç kil istiyor demektir :)

emretemel
08 09 2013, 20:19
arkadaşlar gittigidiyor'da 3M ARAÇ BOYA TEMİZLEME KİLİ TAM 180 GRAM ORJİNAL diye bir ürün var almamız uygunmudur aracın boyasına zarar vermeyelim sonra anlayan ilgilenen arkadaşlardan yardım bekliyorum fiyatıda uygun 48 TL ürün kodu(#93126493)

SELÇUK
08 09 2013, 23:36
Toplu alımlarda daha uyguna gelebiliyor fiyat

Onun dışında No name kil kullanan bile var.

Uygulamada kaydırıcı da önemli. Yoksa bir sıkıntı yaşamazsınız

passat_06
18 05 2014, 13:33
Bunlar genelde 50-100 gramlık iki parça paketler halinde satılmakta. Sertçe bir oyun hamuru kıvamında plastik esaslı bir maddeye yedirilmiş bir malzeme. Uygulanışı şöyle: Bir parçayı elinizle yassı hale getiriyorsunuz. Uygulanacak yüzeye ve kile bir miktar sıvı cila püskürtülüp tüm boyalı yüzeylere hatta camlara sürtülüyor. Korkmadan her aceminin uygulayabileceği bir şey. Alınan sonuç çok şaşırtıcı. En temiz boyadan bile siyah-gri kirler kilin yüzeyine yapışıyor. Sonuç olarak boyanın yüzeyine yapışmış yol kirlerini, pürüzleri, elinizi boyaya sürterken hissettiğiniz minik şeyleri, kireç kalıntılarını yok ediyor. Kaygan tertemiz haresiz bir boya elde ediyorsunuz. Yaparken dikkat edilecek tek şey yere düşürdüğünüz bir kili asla kullanmamak. Sanıldığı gibi çok zaman alıcı bir şey değil. Yarım saatte bir otomobili bitiriyorsunuz.

Her panelden sonra kili iyice yoğurmak şart. Örneğin bir kapıya kil uyguladım, yoğurup diğer panele geçiyorum, kaput gibi büyük yüzeyde yarısındayken tekrar yopuruyorum. Bu sayede temiz bir yeri gelmiş oluyor. 25 gram bir kil tüm araca yetebiliyor (yine de aracın boyasının durumu çok önemli). Boyanın sağlığı için, kirlenmiş bir kili tekrar boyada kullanmam ama çöpe de atmam, örneğin jant yüzeyleri ve aralarındaki katranları sökmede de işe yarıyor. Spreyin amacı ise kaygan yüzey sağlamak, kili yoğururken de

Kille temizlik aralığı da aracın bulunduğu yere göre değişiyor. Çevrede sanayi tesisleri (boyahane vs) varsa, kapalı garajda kalmıyorsa, ağaç altına sıklıkla park ediliyorsa daha hızlı kirlenir.

Daha önce de yazdım, yıkanmış araca elinizi sürün, boyada pütür ve pürüz geliyorsa elinize kil uygulaması yapmak faydalı olur.


25 gram kullanın....


http://img29.imageshack.us/img29/8990/asclaying5xr.jpg

Sercan kardeşimm, kil uygulamasını yapmak istiyorum. Uygulamayı okudum, anladım . Forumda okuduğuma göre kilden sonra boya matlaşıyormuş, boya wax istiyormuş. Ne kadar doğru bilemem ama şunu da okudum: Wax uygulandıktan 3-4 gün sonra kötü bir görünüm veriyormuş. Biraz bilgi verir misin? Ne yapmalıyım?

Emre_4758
18 05 2014, 13:45
Sercan kardeşimm, kil uygulamasını yapmak istiyorum. Uygulamayı okudum, anladım . Forumda okuduğuma göre kilden sonra boya matlaşıyormuş, boya wax istiyormuş. Ne kadar doğru bilemem ama şunu da okudum: Wax uygulandıktan 3-4 gün sonra kötü bir görünüm veriyormuş. Biraz bilgi verir misin? Ne yapmalıyım?
Boya matlaşmıyor.Eğer boyada önceden wax varsa kil onu da alır,o yüzden belki matlaştığını görmüşlerdir.
Ben aracımı sıfır aldığımdan beri boya yüzeyi aşırı pütürlüydü.Kil uyguladım kaymak gibi oldu.Üzerine de cila sürdüm.Hiçbir matlaşma vs. olmadı aksine araç pırıl pırıl oldu.Korkmadan uygulayabilirsiniz kili.Yalnız dikkat edilmesi gereken husus kil eğer yere düşerse sakın onu daha kullanmayın,atın.

passat_06
18 05 2014, 13:48
Boya matlaşmıyor.Eğer boyada önceden wax varsa kil onu da alır,o yüzden belki matlaştığını görmüşlerdir.
Ben aracımı sıfır aldığımdan beri boya yüzeyi aşırı pütürlüydü.Kil uyguladım kaymak gibi oldu.Üzerine de cila sürdüm.Hiçbir matlaşma vs. olmadı aksine araç pırıl pırıl oldu.Korkmadan uygulayabilirsiniz kili.Yalnız dikkat edilmesi gereken husus kil eğer yere düşerse sakın onu daha kullanmayın,atın.

Çok sağol Emre, kilin yere düştüğünde kullanılmayacağını da çok okudum. Demekki çok can yakmış bu kil.. Kilden sonra wax olayına ne diyosun peki? Onun nasıl uygulanacağı hakkında hiçbir bilgim yok.

Emre_4758
18 05 2014, 13:57
Çok sağol Emre, kilin yere düştüğünde kullanılmayacağını da çok okudum. Demekki çok can yakmış bu kil.. Kilden sonra wax olayına ne diyosun peki? Onun nasıl uygulanacağı hakkında hiçbir bilgim yok.
Rica ederim,ne demek :)
Kilden sonra wax uygulamak gerekir.İstediğiniz waxı kullanabilirsiniz aralarındaki fark genellikle uzun ömürlülük veya daha fazla parlaklık,su iticiliktir.
Waxı bir sünger pede sürüp,ardından dairesel hareketlerle aracınıza iyice yayacaksınız.Ürünü çok az kullanın,bolca wax sürmenin faydası yok.Bölge bölge çalışabilirsiniz.Sürdükten yaklaşık 10-15 dakika sonra sürdüğünüz wax puslu bir görünüm haline gelecek ve parmağınızı sürdüğünüzde tebeşir tozu gibi bir etki bıraktığında temiz bir mikrofiber bezle silebilirsiniz.
Uygulama şekli olarak isterseniz kaputtan başlayıp sonra aracın sol kısmı,arka kısım,sağ kısım,tavan şeklinde gidebilirsiniz.Yani aracın etrafında dönerek ilerleyebilirsiniz,bu yöntemde,panel panel çalıştığınız üstteki yöntemin aksine işiniz bittiğinde de 15 dakika beklemeye gerek kalmadan başladığınız yerden aracı mikrofiber bezle silebilirsiniz.
Waxı ise ön cam ve plastik aksam dışında her yere sürebilirsiniz.

passat_06
18 05 2014, 14:06
Rica ederim,ne demek :)
Kilden sonra wax uygulamak gerekir.İstediğiniz waxı kullanabilirsiniz aralarındaki fark genellikle uzun ömürlülük veya daha fazla parlaklık,su iticiliktir.
Waxı bir sünger pede sürüp,ardından dairesel hareketlerle aracınıza iyice yayacaksınız.Ürünü çok az kullanın,bolca wax sürmenin faydası yok.Bölge bölge çalışabilirsiniz.Sürdükten yaklaşık 10-15 dakika sonra sürdüğünüz wax puslu bir görünüm haline gelecek ve parmağınızı sürdüğünüzde tebeşir tozu gibi bir etki bıraktığında temiz bir mikrofiber bezle silebilirsiniz.
Uygulama şekli olarak isterseniz kaputtan başlayıp sonra aracın sol kısmı,arka kısım,sağ kısım,tavan şeklinde gidebilirsiniz.Yani aracın etrafında dönerek ilerleyebilirsiniz,bu yöntemde,panel panel çalıştığınız üstteki yöntemin aksine işiniz bittiğinde de 15 dakika beklemeye gerek kalmadan başladığınız yerden aracı mikrofiber bezle silebilirsiniz.
Waxı ise ön cam ve plastik aksam dışında her yere sürebilirsiniz.

Anladım kardeşim. Varsayalım kili de waxı da aldım. Yıkama işlemim bitti. Kili uyguladım. Sonra aracı yıkadım. Waxı da araç ıslakken uyguladım. Son olarak durulama ve kurula -Bitir. Sıralama doğru mu? Son olarak bu soruma da cevap verir misin?

Emre_4758
18 05 2014, 14:10
Anladım kardeşim. Varsayalım kili de waxı da aldım. Yıkama işlemim bitti. Kili uyguladım. Sonra aracı yıkadım. Waxı da araç ıslakken uyguladım. Son olarak durulama ve kurula -Bitir. Sıralama doğru mu? Son olarak bu soruma da cevap verir misin?
Ben kil uyguladıktan sonra aracı yıkamadım,yıkama imkanım olmadığı için.Ama yıkamak iyidir,kil ve kaydırıcı kalıntılarından kurtulmuş olursunuz.
Araç ıslakken wax konusunda,sprey şeklinde satılan WET(ıslak) HIZLI cilaları kullanabilirsiniz.Ama normal katı wax veya sıvı wax kullanacaksanız ıslak araç için pek tavsiye etmem.Kuru olması gerekir diye biliyorum.He,uygulama olarak pede 2 sprey su atabilirsiniz kaydırma konusunda rahatlık olsun diye.Ama komple ıslak araca WET cilalar harici katı veya sıvı waxları sürmeye pek iyi gözle bakmıyorum.
Belki bu konuya daha tecrübeli arkadaşlarımız daha iyi yanıt verirler :)

passat_06
18 05 2014, 14:18
Ben kil uyguladıktan sonra aracı yıkamadım,yıkama imkanım olmadığı için.Ama yıkamak iyidir,kil ve kaydırıcı kalıntılarından kurtulmuş olursunuz.
Araç ıslakken wax konusunda,sprey şeklinde satılan WET(ıslak) HIZLI cilaları kullanabilirsiniz.Ama normal katı wax veya sıvı wax kullanacaksanız ıslak araç için pek tavsiye etmem.Kuru olması gerekir diye biliyorum.He,uygulama olarak pede 2 sprey su atabilirsiniz kaydırma konusunda rahatlık olsun diye.Ama komple ıslak araca WET cilalar harici katı veya sıvı waxları sürmeye pek iyi gözle bakmıyorum.
Belki bu konuya daha tecrübeli arkadaşlarımız daha iyi yanıt verirler :)


Çok sağol kardeşim. Kafamdaki soru işaretleri sayende gitti. Kusura bakma biraz fazla soru sordum. :) İyi pazarlar..

Emre_4758
18 05 2014, 14:19
Çok sağol kardeşim. Kafamdaki soru işaretleri sayende gitti. Kusura bakma biraz fazla soru sordum. :) İyi pazarlar..
Estağfurullah efendim,ne demek :) Forumun amacı bu zaten,yardımlaşmak :) Yardımcı olduysam ne mutlu bana,iyi pazarlar :)

hkngks
12 10 2014, 16:52
Herkese merhaba ,
Aracımı aldığım zaman kaput - tavan ve bagaj bölümlerine koruyucu şefaf film kaplama yaptırmıştım , geçen 1-2 sene içinde kaplama üzerinde ufak tefek çizikler olmaya başladı sizce kil uygulaması bunları giderebilirmi veya bu konuda başka ne yapmam gerekir ?

greant64
01 12 2014, 18:26
soft99 fusso uygulayacağım o yüzden soruyorum
Ben aracımı yıkayıp kurulayacağım sonrasında kille temizlik yapacağımda

yıkayıp kuruladıktan sonra araca fısfısla araç şampuanı sıkacağım tabi biraz da kile sıkacağım.

kili elimle kaportanın üzerinde gezdirdikten sonra o bölgeyi mf bez ile mi sileyim yoksa aracı komple yıkamalı mıyım? lütfen acil cevaplayın.

acı
28 12 2014, 19:59
Hadi size on numara uzman sorusu :))

Benim Duster'ın kapılarına bazen mıknatıs yapıştırıyordum (Mıknatıslı şirket yazısı), iki hafta kadar üstünden hiç çıkarmadım ve yağmur yağıp mıknatıs ile kaporta arsına sızınca nokta nokta pas yapmış, kille geçer mi bu? Pas noktaları çok küçük yanına gidip dikkatli bakmazsan görmüyorsun bile.

passatonr
28 12 2014, 20:36
Hadi size on numara uzman sorusu :))

Benim Duster'ın kapılarına bazen mıknatıs yapıştırıyordum (Mıknatıslı şirket yazısı), iki hafta kadar üstünden hiç çıkarmadım ve yağmur yağıp mıknatıs ile kaporta arsına sızınca nokta nokta pas yapmış, kille geçer mi bu? Pas noktaları çok küçük yanına gidip dikkatli bakmazsan görmüyorsun bile.

Ibrahimim camasir suyuna yatirip dene cikar diyip profesyonelligimi sergilemek istemiyorum...:)))
Fakat kil ile cikacagini kesin umuyorum kardesim...

acı
28 12 2014, 22:11
Ibrahimim camasir suyuna yatirip dene cikar diyip profesyonelligimi sergilemek istemiyorum...:)))
Fakat kil ile cikacagini kesin umuyorum kardesim...

:hh
Aklıma wd40 tarzı şeyler sıkmak geldi ama boyayı bozarım diye korktum

alnescafe
28 12 2014, 22:15
selamlar..... geçmiş olsun öncelikle .inanmıyacakınız ama bir teneke kutu kola alın ikisefer dökün bekleyin silin temiz su ile yıkayın silin hiç bir şey kalmaz pas adına........
Hadi size on numara uzman sorusu :))

Benim Duster'ın kapılarına bazen mıknatıs yapıştırıyordum (Mıknatıslı şirket yazısı), iki hafta kadar üstünden hiç çıkarmadım ve yağmur yağıp mıknatıs ile kaporta arsına sızınca nokta nokta pas yapmış, kille geçer mi bu? Pas noktaları çok küçük yanına gidip dikkatli bakmazsan görmüyorsun bile.

Emre_4758
28 12 2014, 23:02
Yok wd40 boyayı bozmaz abi merak etme ama cila varsa siler atar.ne olur ne olmaz durulama yap kullanacaksan.
wd40 la da uğraşma kille çözersin en sağlıklı yol..sıfır zarar.ama bu da cila varsa siler :)

SELÇUK
30 12 2014, 01:12
Sonax reçine sökücü öneririm
Uygulama kolay hemde diğer etkilere karşı elinizde bulunsun
Kus pisliği,reçine,boya sürtmesi gibi

Thamudenes
06 02 2015, 16:50
Kil uygulamasına alternatif olduğunu iddia eden uygulamalar ile karşılaştım.
Linkleri aşağıda olan bu ürünleri kullanan var mıdır? Düşünceleriniz nedir?

http://www.otodukkani.com/clay-bar-ped-auto-x-nanoped-m150mm-pmu195
Oto Boya Temizleme Kil Hamuru Bezi Clay Bar Yeni rn 59,99 TL Sanalpazar.com'da 28264170 (http://www.sanalpazar.com/Oto-Boya-Temizleme-Kil-Hamuru-Bezi-Clay-Bar-yeni-Urun__isp28264170#imgd)

Shepidy
05 03 2015, 08:25
Arkadaşlar haftasonu kil + wax uygulaması yapacağım. İlk uygulamam olacağı için kafama takılanlar var:)

Kaydırıcı bi ürün almadım. 3m kil ile 1/5 sulandırılmış hydrorep kullansam olur mu. Veya Autobella var onu suya damlatıp kullanabilirim bu da bir seçenek.

Kil uygulamasını camlara da yapacak mıyım bir faydası olur mu.

Fusso 12 wax aldım. Bunun uygulamasını yaptıktan sonra üzerine Hydrorep atayım mı. Yoksa sonraki yıkamalarda mı kullanayım bu ürünü.

Wax ı ön cam hariç bütün araca uygulamayı düşünüyorum acaba dikkat etmem gereken özel bir yer varmı. Cam, krom parçalar jant vs. gibi.

İlgili birçok konuyu okudum fakat; sürekli kil+wax uygulama yapan arkadaşların başına gelen, şuna şuna dikkat et, bunu unutma gibi tavsiyesi olan varsa süper sevinirim:)

Emre_4758
05 03 2015, 09:23
Arkadaşlar haftasonu kil + wax uygulaması yapacağım. İlk uygulamam olacağı için kafama takılanlar var:)

Kaydırıcı bi ürün almadım. 3m kil ile 1/5 sulandırılmış hydrorep kullansam olur mu. Veya Autobella var onu suya damlatıp kullanabilirim bu da bir seçenek.

Kil uygulamasını camlara da yapacak mıyım bir faydası olur mu.

Fusso 12 wax aldım. Bunun uygulamasını yaptıktan sonra üzerine Hydrorep atayım mı. Yoksa sonraki yıkamalarda mı kullanayım bu ürünü.

Wax ı ön cam hariç bütün araca uygulamayı düşünüyorum acaba dikkat etmem gereken özel bir yer varmı. Cam, krom parçalar jant vs. gibi.

İlgili birçok konuyu okudum fakat; sürekli kil+wax uygulama yapan arkadaşların başına gelen, şuna şuna dikkat et, bunu unutma gibi tavsiyesi olan varsa süper sevinirim:)
Selam Serhat,
Ben şahsen Hydrorep'i tavsiye etmiyorum çünkü cilalı bir ürün.Sen kil kaydırıcı olarak kullandığın zaman Hydrorep boya yüzeyine bağlanacaktır.Bu da atacağın waxın tutunmasını azaltacaktır.Mümkün mertebe cilasız bir şampuan kullan hatta EN İYİSİ Meguiars Quik Detailer(kırmızı şişe) kullan bu ürün mükemmeldir bu konuda.Aynı zamanda temizleyicidir.
Forumlarda okuduğum kadarıyla wax üzerine hydrorep uygulandığı zaman hydrorep waxın ömrünü kısaltıyormuş,yani şöyle diyeyim waxı büyük ölçüde silip kendini kaplıyor ortama.
Waxın genelde plastik ortama değmemesi önerilir.Turtle wax cilası kullanırken kapı aralarını kapı kolu boşluklarını bembeyaz etmiştim.Ama Finish Kare 1000P kullandığımda hiçbir iz bırakmadı plastik yüzeylerde bile leke bırakmadı bende.Senin wax nasıldır bilemem kullanmadım ama ismini duydum iyiymiş.
Hydrorepin kullanılacağı tek yer bana kalırsa ön camdır.

Shepidy
05 03 2015, 09:33
Selam Serhat,
Ben şahsen Hydrorep'i tavsiye etmiyorum çünkü cilalı bir ürün.Sen kil kaydırıcı olarak kullandığın zaman Hydrorep boya yüzeyine bağlanacaktır.Bu da atacağın waxın tutunmasını azaltacaktır.Mümkün mertebe cilasız bir şampuan kullan hatta EN İYİSİ Meguiars Quik Detailer(kırmızı şişe) kullan bu ürün mükemmeldir bu konuda.Aynı zamanda temizleyicidir.
Forumlarda okuduğum kadarıyla wax üzerine hydrorep uygulandığı zaman hydrorep waxın ömrünü kısaltıyormuş,yani şöyle diyeyim waxı büyük ölçüde silip kendini kaplıyor ortama.
Waxın genelde plastik ortama değmemesi önerilir.Turtle wax cilası kullanırken kapı aralarını kapı kolu boşluklarını bembeyaz etmiştim.Ama Finish Kare 1000P kullandığımda hiçbir iz bırakmadı plastik yüzeylerde bile leke bırakmadı bende.Senin wax nasıldır bilemem kullanmadım ama ismini duydum iyiymiş.
Hydrorepin kullanılacağı tek yer bana kalırsa ön camdır.

O zaman yalan oldu bizim hydrorep:)
Autobella da cilalı şampuan, demekki normal sabunlu su ile uygulama yapacağız şu an için QD elde etme şansım yok. Deneriz sonuçları paylaşırız:)

Yorumun için çok teşekkürler dikkate alacağım:)

Emre_4758
05 03 2015, 09:39
O zaman yalan oldu bizim hydrorep:)
Autobella da cilalı şampuan, demekki normal sabunlu su ile uygulama yapacağız şu an için QD elde etme şansım yok. Deneriz sonuçları paylaşırız:)

Yorumun için çok teşekkürler dikkate alacağım:)
Rica ederim.Ama kil kaydırıcı olarak Hydrorep kullanan çok vardı.Cilalı olduğu için ben pek yanaşmazdım.İstersen kullan ama tutunmayı azaltacaktır diye düşünüyorum.
Sabunlu su kullanabilirsin tabi.Ama o da belirli bir yerden sonra kili parçalamaya başlıyor kil elinde ufalanıyor.QD hiç zarar vermiyordu kile.

Shepidy
05 03 2015, 09:52
Rica ederim.Ama kil kaydırıcı olarak Hydrorep kullanan çok vardı.Cilalı olduğu için ben pek yanaşmazdım.İstersen kullan ama tutunmayı azaltacaktır diye düşünüyorum.
Sabunlu su kullanabilirsin tabi.Ama o da belirli bir yerden sonra kili parçalamaya başlıyor kil elinde ufalanıyor.QD hiç zarar vermiyordu kile.

Tutunmayı azaltma hususu mantıklı gerçekten.. 3m kil siparişi konusunda bu kilin sadece su ile de uygulanabileceği yazılmıştı.. İki türlü de deneriz artık hayırlısı:)

Emre_4758
05 03 2015, 09:59
Tutunmayı azaltma hususu mantıklı gerçekten.. 3m kil siparişi konusunda bu kilin sadece su ile de uygulanabileceği yazılmıştı.. İki türlü de deneriz artık hayırlısı:)
Tamamdır dostum kolay gelsin :)

Shepidy
05 03 2015, 10:00
Eyvallah:)

pasa35
05 03 2015, 10:50
sadece su ile kullanmıştım daha önce gayet iş görüyor şampuana gerek yok bence