PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Cc dizel motorda 140 hp mi 170 hp mi



Erdem
18 07 2012, 18:47
Arkadaşlar merhaba aranıza bugün katıldım. volkswagen kullanıcısıyım. Yeni cc lerden almayı düşünüyorum.Ancak 2.0 tdi motorlarda 140 hp lik mi yoksa 170 hp lik mi karar veremedim.Çünkü araştırmalarıma göre 2.0 motor ve üstü seçeneklerde dsg şanzımanlar yağlı tip olarak geçiyormuş ve en sorunsuz tiplerde yağlı tiplermiş.Bir de 170 beygirliklerde arkadaşlar enjektör problemlerden falan çokça bahsetmiş.Ben de 2.0 tdi passat var 140 beygirlik oda enjektör problemini çıkardı. Zaten dizel araçların belli km.ler sonrası bu tarz arızaları çıkarmaları normal. Benim anlamadığım 170 likler hemen bu problemleri verio mu yani bi 50000 km.den sonra enjektör problemi veriyo mu ? Bi de bu cclerin 1.4 tsi motoru nasıldır 2.0 tdi motordan aldığım zevki o motordan da alabilir miyim ? Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler :)

atitrend
18 07 2012, 18:56
benim aracım passat 2012 1.4 122 tsı dsg. ben bile bu motordan gayet memnunum. siz 1.4 160 lık olanını alırsanız 2.0 tdı ile hemen hemen aynı performansı alırsınız. tork olarak dizel fazla olsada tsı da fazlasıyla yeterli. cebinizde kalacak 30000 tl para da cabası . üstelik yıllık vergi farkıda extra ödeyeceğiniz yakıt parasını karşılar. tabi senede 40- 50 bin km yapıyorsanız dizelden şaşmayın.

Erdem
18 07 2012, 19:07
Atilla Bey cevabınız için teşekkürler :) Dediklerinize katılıyorum. Ancak beni düşündüren tek şey 7 ileri kuru tip şanzıman ilerde titreme ve ses gibi problemleri varmış genelde forumda şikayetler bunun üzerine. Bir de siz full depoyla kaç km. yapıyosunuz sölerseniz sevinirim

errddm
18 07 2012, 19:11
titreme ve kavrama problemi çok bir sorun değil..Aracı servise veriyorsunuz kavramanız ücretsiz değişiyor o kadar :) Çok dert etmeye gerek yok..
BEn 1.4 tsi 122 7 dsg passat ile istanbul şehiriçinde 800 km falan gidiyorum..Uzun yolda ortalama 110-120 km/h hızda 1200 km gidilebilir diye düşünüyorum..

TSI 160 / TDI 170 ikileminde en önemli faktör bence aracın ne kadar kullanılacağı..YIlda 15.000 km için dizele fazladan 30.000 vermeye , fazladan MTV ödemeye gerek yok..TSİ 160 sizi memnun eder..

drkayzer
18 07 2012, 19:15
soru 140mı 170mi ise cevap kesinlikle 170 hp :içki

Erdem
18 07 2012, 19:17
Erdem Bey teşekkürler :) siz aracı nasıl kullanıyorsunuz o da önemli tabi burda ben genel itibari ile hızlı kullanırım aracı ve yıllık max. 30000 km. yaparım yani aracı alıp istanbul içi 500 km. yapıcaksam benzinli motora gerek yok :) fikirlerinizi ve tavsiyelerinizi bekliyorum :)

Erdem
18 07 2012, 19:20
soru 140mı 170mi ise cevap kesinlikle 170 hp :içki

benimde hızdan yana tercihim 170 lik olur ama vergi ve aradaki farkı düşündüğünde 1.4 tsi 160 lıkta olur gibi ama ordada düşündüren aracı alırken cebimde kalan farkın benzin parasından çıkması :)

drkayzer
18 07 2012, 19:28
benimde hızdan yana tercihim 170 lik olur ama vergi ve aradaki farkı düşündüğünde 1.4 tsi 160 lıkta olur gibi ama ordada düşündüren aracı alırken cebimde kalan farkın benzin parasından çıkması :)
sorunuz 140mı 170mi olduğu için öyle bir cevap yazdım, yoksa tabiki ekonomik açıdan mantıklı olan 1.4 olan :)

Erdem
18 07 2012, 19:34
yaaa vw nin sitesinde 100 km.de yakıt tüketimi dizelde daha az nasıl 1.4 ekonomik anlamadım. İstanbulda arkadaşım 1.4 golf var 11 lt.leri buluyo yakıt tüketimi ama bu araç manuel tabi ki :) şu an kafam karıştı kullanan arkadaşlar varsa yeni cc'nin 1.4 tsi modelini yakıt tüketimini bizimle paylaşırsa sevinirim :)

drkayzer
18 07 2012, 19:43
şöyle ekonomik alırken ödeyeceğiniz++ fazla para ayrıca yıllık vergisi yaklaşık 1500tl daha fazla dizelin ayrıca bakım masrafı dizelin daha fazla :)

Erdem
18 07 2012, 19:51
bende 2006 model 2.0 dizel var doğru masrafları ağır dizellerin baya kafamı karışıtırdınız yani benzinliye biraz daha ısındım :D konu başlığını dizel olarak açtık benzinliye geçtik :) biraz da benden kaynaklandı ama güzel oldu :)

drkayzer
18 07 2012, 19:56
şöyle düşünmek lazım performans meselesi 3 aşağı 5 yukarı hepsinde aynı gibi düşünürsek. 3 yıl sonra hangisine bütün masraflar dahil (yakıt, vergi, bakım ve alış masrafları) ne kadar harcamış olacaksınız ona göre karar verin

Erdem
18 07 2012, 20:10
Doğru sölüyosunuz düşünüp karar vermek lazım ona göre :) İnşallah alırım da şu arabayı rahatlarım çok hoşuma gidiyor araç hem sportif genç işi hem de aracın bi ağırlığı ver her yere rahatlıkla gidebileceğniz bir araç :)

VW_Passat
19 07 2012, 00:39
Arkadaşlar merhaba aranıza bugün katıldım. volkswagen kullanıcısıyım. Yeni cc lerden almayı düşünüyorum.Ancak 2.0 tdi motorlarda 140 hp lik mi yoksa 170 hp lik mi karar veremedim.Çünkü araştırmalarıma göre 2.0 motor ve üstü seçeneklerde dsg şanzımanlar yağlı tip olarak geçiyormuş ve en sorunsuz tiplerde yağlı tiplermiş.Bir de 170 beygirliklerde arkadaşlar enjektör problemlerden falan çokça bahsetmiş.Ben de 2.0 tdi passat var 140 beygirlik oda enjektör problemini çıkardı. Zaten dizel araçların belli km.ler sonrası bu tarz arızaları çıkarmaları normal. Benim anlamadığım 170 likler hemen bu problemleri verio mu yani bi 50000 km.den sonra enjektör problemi veriyo mu ? Bi de bu cclerin 1.4 tsi motoru nasıldır 2.0 tdi motordan aldığım zevki o motordan da alabilir miyim ? Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler :)

2.0 TDI Motor larda hatta 2.0 TSI Motor larda Yagli Sanziman 6-Vites DSG kullaniliyor. Sözde daha sorunsuz kuru yagsiz calisan 7-Vites DSG ye göre. Ama bu konuda dikkatli konusalim yani 6-Vites DSG lerde de sorunlu olanlar var :))

VW_Passat
19 07 2012, 00:40
şöyle düşünmek lazım performans meselesi 3 aşağı 5 yukarı hepsinde aynı gibi düşünürsek. 3 yıl sonra hangisine bütün masraflar dahil (yakıt, vergi, bakım ve alış masrafları) ne kadar harcamış olacaksınız ona göre karar verin

Bu konuda 1.4 TSI 160HP 7-Vites DSG daha mantikli olacaktir, cünkü Türkiye de 2.0 TDI nin Vergisi ile yillik 1.4 TSI nin keyfini cikarirsiniz zaten Yakit Fiyati sayesinde aradaki fark kapaniyor :).

MerceniesPassat
19 07 2012, 07:49
Benim tavsiyem 1.4 Tsı 160 hp twincharger bir motor bu motor yeni bir motor forum arkadaşlarım bahsetmişler yıllık çok fazla km yapmıyorsanız dizele hiç mi hiç gerek yok ama ben tork istiyorum bastım mı araba şahlansın falan istiyorsanız o zaman dizel 170 ve 140 yine de 160 hp nin dizelden kalır bir yani olmayacaktır diye düşünüyorum.

Bütçe de önemli vergisi bakımı yakıtı ondan sonra arabayı aldıktan sonra bu forumdan hiç çıkmazsınız bir kaç modifiye güzelleştirme falan derken bunların masraflarını düşünmek lazım.Ha bir de Temizlik ürünleri bizim burada bu baya bir yaygındır bunların masrafı da var :)

Velhasıl kelam ben de düşüyorum ama bizim ki artık b8 kasa passat mı olur cc yeni kasası mı olur orası belli olmaz:)

BEYAZ CC
19 07 2012, 09:57
HERKESE MERHABA
BENDE 1.4 TSİ 160 HP YENİ KASA CC VAR.ŞUAN 4.000 KM DE VE YAKIT TÜKETİMİ 9 LT CİVARINDA ANCAK BEN EKONOMİK OLMASI ADINA HİÇ BİR ŞEY YAPMIYORUM ZİRA ÇOĞUNLUKLA SEHİR DIŞINA ÇIKARKEN VE YOLUN ELVERDİĞİ MAKSİMUM HIZ LİMİTLERİNDE KULLANIYORUM.ARAÇ YOĞUNLUĞU NEDENİ İLE HIZDA DEVAMLI DÜŞÜŞ VE YÜKSELMELER OLUYOR BUDA DEVAMLI GAZA YÜKLENMENİZE SEBEP OLUYOR.BU ŞARTLARDA 9 LT CİVARINDA YAKIT TÜKETİMİ VAR.İSTİKRARLI VE MAKUL HIZ LİMİTLERİNDE BU RAKAM KESİN AŞAĞILARA DÜŞECEKTİR.160 hp YETERLİ BİR GÜÇ ZİRA MOTURU SON LİMİTLERİNDE UZUN BİR SÜRE KULLANACAK YOL ÖZELLİKLE İSTANBUL DA BULAMIYORSUNUZ İLK HIZLANMA İÇİNDE YETERLİ HEM FİYAT FARKI,HEM BAKIM MASRAFI,HEMDE YILLIK VERGİLERİNİ FAZLADAN ÖDEMENİN BİR ANLAMI BENCE YOK.BENCE KULLANAMADIĞINIZ GÜÇ İÇİN FAZLADAN PARA ÖDEMEYİN

serbalik
19 07 2012, 10:53
Ben de 1.4 TSI CC kullanıcısıyım. 5000 km'deyim. Bunun 1000 km'si şehir dışı. Tüketimim 8,8 LT / 100 km. 1 depo benzinle şehir içinde 750 km civarında yapıyorum. (Depo 70 lt) Bence tüketim makul. Ama performans olarak 1.4 TSI ile 2.0 TDI arasında pek bir fark olmayacaktır diye yapılan yorumlara katılmıyorum. Arabanın ağırlığı arttıkça performans çok etkileniyor. Boşken gayet iyi, ama arabada 4 yetişkin varken, hele bir de bagaj dolu ise hissedilir derecede performans düşüyor. 2.0 TDI 170 PS kullanmadım. Ama bu araçta ağırlığın bu kadar etkili olacağını zannetmiyorum. Benzer bir performans kaybı klima için de geçerli. Klima 2.0 TDI'da çekiş düşüşüne 1.4 TSI'daki kadar etki etmez.
Bu yazdıklarımdan 1.4 TSI performansı yetersizdir gibi bir anlam çıkmasın. Canavar gibi gidiyor. Ama 2.0 TDI 170 PS kadar olamaz tabi ki. Yukarıda olur diyen arkadaşlar var o yüzden yazdım bu mesajı.
Gel gelelim fiyat-vergi avantajına. Aradaki 30.000 TL'lik fark kabul edilemez bir fark.
Sonuç olarak 2.0 TDI, 1.4 TSI'dan 30.000 TL daha keyifli bir araba değil.

VW_Passat
19 07 2012, 12:32
Ben de 1.4 TSI CC kullanıcısıyım. 5000 km'deyim. Bunun 1000 km'si şehir dışı. Tüketimim 8,8 LT / 100 km. 1 depo benzinle şehir içinde 750 km civarında yapıyorum. (Depo 70 lt) Bence tüketim makul. Ama performans olarak 1.4 TSI ile 2.0 TDI arasında pek bir fark olmayacaktır diye yapılan yorumlara katılmıyorum. Arabanın ağırlığı arttıkça performans çok etkileniyor. Boşken gayet iyi, ama arabada 4 yetişkin varken, hele bir de bagaj dolu ise hissedilir derecede performans düşüyor. 2.0 TDI 170 PS kullanmadım. Ama bu araçta ağırlığın bu kadar etkili olacağını zannetmiyorum. Benzer bir performans kaybı klima için de geçerli. Klima 2.0 TDI'da çekiş düşüşüne 1.4 TSI'daki kadar etki etmez.
Bu yazdıklarımdan 1.4 TSI performansı yetersizdir gibi bir anlam çıkmasın. Canavar gibi gidiyor. Ama 2.0 TDI 170 PS kadar olamaz tabi ki. Yukarıda olur diyen arkadaşlar var o yüzden yazdım bu mesajı.
Gel gelelim fiyat-vergi avantajına. Aradaki 30.000 TL'lik fark kabul edilemez bir fark.
Sonuç olarak 2.0 TDI, 1.4 TSI'dan 30.000 TL daha keyifli bir araba değil.

Güzel bir izlenim olmus :)

Erdem
20 07 2012, 10:30
Verdiginiz bilgiler icin hepinize tesekkur ederim 1.4 tsi motorda tercih kildim :) basta tercihim tdi di ama degistirdiniz :d birazda benzinli bi arac surelim bakalim nasil olcak :)

serbalik
20 07 2012, 10:35
Verdiginiz bilgiler icin hepinize tesekkur ederim 1.4 tsi motorda tercih kildim :) basta tercihim tdi di ama degistirdiniz :d birazda benzinli bi arac surelim bakalim nasil olcak :)

Bence tercih doğru. Ama elinizi çabuk tutun. EURO'nun ne olacağı belli olmaz. 2,09'u kaçırmayın...

sesa
16 03 2015, 09:04
2012 1.4 160hp DSG 7 şehir içinde 10lt.den aşağı yakmıyorum.Kitapta yazanlar şehir trafiğini tutmaz.