PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sizce Wax Gerekiyormu ??



HeRo_57
26 03 2012, 17:02
Aracımı geçen cuma Günü yıkatmıştım En Son yıkamadan Sonra Meguiars UQW Uygulamıştım :) Bugünde yağmur Yağdı Aracın Üzerindeki Tomurcukları Görünce Fotoğraf Çekip Sizlere DAnışmak İstedim Sizce Katı Wax Atmak GErekiyormu ??

5870
5871

srcn09
26 03 2012, 17:08
Wax daha önce atılmadıysa tabi ki gerekli , yıkama sonrası atılan ürünlerin bir wax kadar etkisi yok ne yazık ki boya üzerinde bir katman oluşturmuyor , tavsiyem wax edinmen ve her yıkama sonrası bunu desteklemen

HeRo_57
26 03 2012, 17:18
Wax daha önce atılmadıysa tabi ki gerekli , yıkama sonrası atılan ürünlerin bir wax kadar etkisi yok ne yazık ki boya üzerinde bir katman oluşturmuyor , tavsiyem wax edinmen ve her yıkama sonrası bunu desteklemen

Sercan BEnim Çağlar :D Zaten Wax Var Evde Sadece Uygulama Yapayımmı Yapmıyayımmı Karasız Kaldım Aracı alalı daha 1 ay oldu Zaten Waxlı Vs Diye Düşünüreke UYgulamaya Gerek Olmadığını Düşnmüştüm

srcn09
26 03 2012, 17:20
Sercan BEnim Çağlar :D Zaten Wax Var Evde Sadece Uygulama Yapayımmı Yapmıyayımmı Karasız Kaldım Aracı alalı daha 1 ay oldu Zaten Waxlı Vs Diye Düşünüreke UYgulamaya Gerek Olmadığını Düşnmüştüm

Kim olduğuna dikkat etmedim çok yorgunum şu anda da kütüphanedeyim haftaya finaller var :(

Asıl waxı sıfır araca atıcaksın ki daha iyi tutunsun ben şu anda wax atıyorum 1 ay bile dayanmıyor çünkü boya polisaj istiyor tutunamıyor cila :)

HeRo_57
26 03 2012, 17:24
Kim olduğuna dikkat etmedim çok yorgunum şu anda da kütüphanedeyim haftaya finaller var :(

Asıl waxı sıfır araca atıcaksın ki daha iyi tutunsun ben şu anda wax atıyorum 1 ay bile dayanmıyor çünkü boya polisaj istiyor tutunamıyor cila :)
Ozaman İlk müsait Zamanımda Wax Atıyorum Şu Yağmur Dalgası Bir Geçsinde Wax işi Kolay Arabada Küçük Zaten :D RAhat RAhat Beni Fazla Yormadan Biter :)

a_akarsu
26 03 2012, 18:18
Arkadaslar boya korumanin arabanin parlak gorunmesine bir katkisi var midir? Birde arabada boya koruma olmasinin wax yapmaya bir engeli var midir?Tesekkurler..

Gokhan43
26 03 2012, 18:50
Boya korumadan kastınız Polishing ise evet var.Zaten aracı parlatan eden wax gibi uygulamalar değil polishing'tir.

Polish yapılmış parlak yüzeye wax ile koruma sağlamış , parlaklığının ömrünü uzatmış olursunuz.

a_akarsu
26 03 2012, 20:21
Boya korumadan kastınız Polishing ise evet var.Zaten aracı parlatan eden wax gibi uygulamalar değil polishing'tir.

Polish yapılmış parlak yüzeye wax ile koruma sağlamış , parlaklığının ömrünü uzatmış olursunuz.
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Cuma yeni yazılım için servise gideceğim, gitmeden önce yıkamacıma götürüp wax yaptırabilirim. Kendim kalkışmak pek istemiyorum şimdilik acemiyim :)

HeRo_57
26 03 2012, 20:36
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Cuma yeni yazılım için servise gideceğim, gitmeden önce yıkamacıma götürüp wax yaptırabilirim. Kendim kalkışmak pek istemiyorum şimdilik acemiyim :)

Wax İşleminde Korkmanız Gereken Birşey Yok Mümkün Olduğunca İnce Bir Tabaka Halinde Araca Uygulayıp Çok fazla Kurumasınada İzin Vermeden Silmeniz Gerekiyor :) Araca Bir Zarar Vermeniz Söz Konusu Değil eğer Boş Vaktiniz Varsa Kendinizde Yapabilirsiniz :)

a_akarsu
26 03 2012, 22:17
Aslinda haklisiniz biryerden baslamak gerekiyor. Arabayi yikattiktan hemen sonra wax islemini uygulayip sonra tekrar yikatmamiza gerek var mi peki? Islem olarak basit birsey belliki, kendim yapmaya karar verdim :)

HeRo_57
26 03 2012, 22:37
Aslinda haklisiniz biryerden baslamak gerekiyor. Arabayi yikattiktan hemen sonra wax islemini uygulayip sonra tekrar yikatmamiza gerek var mi peki? Islem olarak basit birsey belliki, kendim yapmaya karar verdim :)

Arabayı Yıkadıktan Sonra Güzelce Kurulayıp Çok İnce Bir Şekilde Wax I Uyguluyorsunuz Sonrada Mf Bez İLe Güzelce Siliyorsunuz :) tekrar yıkamanıza gerek Yok :)

a_akarsu
26 03 2012, 23:40
Arabayı Yıkadıktan Sonra Güzelce Kurulayıp Çok İnce Bir Şekilde Wax I Uyguluyorsunuz Sonrada Mf Bez İLe Güzelce Siliyorsunuz :) tekrar yıkamanıza gerek Yok :)

Birde wax icin marka tavsiyesi alirsam super olacak ;)

SELÇUK
27 03 2012, 03:03
fk 1000 p

wax acık renkte iyidir :)


Finish Kare 1000P Hi-Temp Sealant - Clean Your Car (http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/finishkare-1000p-hi-temp-sealant/prod_589.html)

RadaR65
27 03 2012, 07:40
fk 1000 p

wax acık renkte iyidir :)


Finish Kare 1000P Hi-Temp Sealant - Clean Your Car (http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/finishkare-1000p-hi-temp-sealant/prod_589.html)

yokmu şunu adam akıllı elden bulabileceğimiz bir yer yaa? :(

virüsü kaptık ama imkan kısıtlı..

RadaR65
27 03 2012, 07:43
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Cuma yeni yazılım için servise gideceğim, gitmeden önce yıkamacıma götürüp wax yaptırabilirim. Kendim kalkışmak pek istemiyorum şimdilik acemiyim :)

bence kendiniz uğraşmalısınız.. hiç bir boyacı & esnaf sizin kadar değer vererek uygulayamaz.
yaptığınız işlem basit denilebilecek bir işlem. hata yaptığınızda boyaya zarar verebilecek bir işlem değil.. bence bir yerden başlayın sizde virüsü kapmalısınız.. (ki vaziyet onu gösteriyor. :) )

diğer arkadaşlarında dediği gibi önce wax ı araca uygulayıp ardından çok hafif nemli bir bezle kalıntıları temizlerseniz parlaklığa siz bile şaşırırsınız!

srcn09
27 03 2012, 08:16
yokmu şunu adam akıllı elden bulabileceğimiz bir yer yaa? :(

virüsü kaptık ama imkan kısıtlı..

Erdem Boya :))

gokbrk
27 03 2012, 08:19
Geçen hafta gelmemişti. Bende bu hafta yoğunluktan arayıp soramadım. Doğru düzgün foruma bile giremiyorum :(
Şimdi arayıp sorayım bakalım...

srcn09
27 03 2012, 08:41
Geçen hafta gelmemişti. Bende bu hafta yoğunluktan arayıp soramadım. Doğru düzgün foruma bile giremiyorum :(
Şimdi arayıp sorayım bakalım...

Aman abi kaçırma :))

srcn09
27 03 2012, 08:41
Geçen hafta gelmemişti. Bende bu hafta yoğunluktan arayıp soramadım. Doğru düzgün foruma bile giremiyorum :(
Şimdi arayıp sorayım bakalım...

Aman abi kaçırma :))

SELÇUK
27 03 2012, 10:31
yok bosuna arama :))

RadaR65
27 03 2012, 10:44
hazır konusu açılmışken sorayım;

aracı genel şekilde yıkadıktan sonra MEGUAIRS ULTİMATE QUIK DETAİLERMİ önerirsiniz yoksa

ULTIMATE QUICK WAX mı önerirsiniz.. sanki wax bana daha sıcak geliyor ama bu işin ustalarına baktığımızda hep UQD kullanıyor..

top sizde! :))

a_akarsu
27 03 2012, 11:01
fk 1000 p

wax acık renkte iyidir :)


Finish Kare 1000P Hi-Temp Sealant - Clean Your Car (http://www.cleanyourcar.co.uk/sealants/finishkare-1000p-hi-temp-sealant/prod_589.html)

Evet bu üründen bulur bulmaz girişecem ama biraz zor bulunan bir ürün sanırım. Bu sabah farkettim ön kaputta VW ampleminin hemen üstünde sanki tırnak geçirmişsin gibi hafif bir oyuk olmuş. Muhtemelen taş geldi süratliyken. Yakından bakmadan belli olmasada canımı sıkmaya yetti.Allahtan siyah değil araç.

Gokhan43
27 03 2012, 11:03
FK1000P yerine Collinite 476S de alabilirsiniz.İlla kendinizi FK'ya şartlamayın.

gokbrk
27 03 2012, 11:06
yok bosuna arama :))
daha gelmemiş mi Selçuk? Geçen hafta Perşembe günü aradığımda gelmemişti. Seninle ikimiz için iki tane ayıracağını söylemiştim. Tamam dedi :)

a_akarsu
27 03 2012, 11:08
bence kendiniz uğraşmalısınız.. hiç bir boyacı & esnaf sizin kadar değer vererek uygulayamaz.
yaptığınız işlem basit denilebilecek bir işlem. hata yaptığınızda boyaya zarar verebilecek bir işlem değil.. bence bir yerden başlayın sizde virüsü kapmalısınız.. (ki vaziyet onu gösteriyor. :) )

diğer arkadaşlarında dediği gibi önce wax ı araca uygulayıp ardından çok hafif nemli bir bezle kalıntıları temizlerseniz parlaklığa siz bile şaşırırsınız!

Geçen gün Koçtaş a gittim oto aksesuar bölümüne bir gözatmak için ama büyük hayal kırıklığına uğradım. Saçma markalar ve saçma ürünlerle karşılaştım. İstanbulda yokmu acaba sadece kaliteli ya da ithal oto temizlik ürünleri satan yer dadanalım hemen :) Wax uygulama konusuna gelince sizinle hemfikiriz. Kendim yapıcam o işlemi. Her ne kadar ilk defa deneyecek olsamda biryerden başlanmalı diye düşünüyorum. Önümüz yaz, daha çok vakit ayırabileceğim arabama. Mesela dün yıkamacıyla 6 ay sınırsız iç-dış yıkama için anlaştım :)

gokbrk
27 03 2012, 11:11
Aman abi kaçırma :))
peşindeyim Sercan, merak etme :)

RadaR65
27 03 2012, 12:42
Geçen gün Koçtaş a gittim oto aksesuar bölümüne bir gözatmak için ama büyük hayal kırıklığına uğradım. Saçma markalar ve saçma ürünlerle karşılaştım. İstanbulda yokmu acaba sadece kaliteli ya da ithal oto temizlik ürünleri satan yer dadanalım hemen :) Wax uygulama konusuna gelince sizinle hemfikiriz. Kendim yapıcam o işlemi. Her ne kadar ilk defa deneyecek olsamda biryerden başlanmalı diye düşünüyorum. Önümüz yaz, daha çok vakit ayırabileceğim arabama. Mesela dün yıkamacıyla 6 ay sınırsız iç-dış yıkama için anlaştım :)

istanbuldaysanız şanslısınız.. erdem boya var oradan istediğiniz kalitedeki ürünü temin edebilirsiniz.. koçtaştan alınabilecek en iyi ürün turtle wax teflon katkılı cila, zip wax, sonax lastik temizleyici, sonak jant temizleyici.. diğer türlü fazlada çeşit yok. :(

gokbrk
27 03 2012, 13:08
istanbuldaysanız şanslısınız.. erdem boya var oradan istediğiniz kalitedeki ürünü temin edebilirsiniz.. koçtaştan alınabilecek en iyi ürün turtle wax teflon katkılı cila, zip wax, sonax lastik temizleyici, sonak jant temizleyici.. diğer türlü fazlada çeşit yok. :(
şu an Erdem Boya'da da yok fk1000p. bekliyoruz bizde. birde kargo ile yolluyorlar, net üzerinden alabilirsin.

sivil
27 03 2012, 13:26
istanbuldaysanız şanslısınız.. erdem boya var oradan istediğiniz kalitedeki ürünü temin edebilirsiniz.. koçtaştan alınabilecek en iyi ürün turtle wax teflon katkılı cila, zip wax, sonax lastik temizleyici, sonak jant temizleyici.. diğer türlü fazlada çeşit yok. :(Biz istanbuldayız ama hiç gidip yerinden almadık ki.Hep internetten alıyorum ben Perpa ya gidip gelmek ölüm ist.da.Kargo ile zaten en çok 2 günde gönderiyorlar sağolsunlar.

HeRo_57
27 03 2012, 13:32
hazır konusu açılmışken sorayım;

aracı genel şekilde yıkadıktan sonra MEGUAIRS ULTİMATE QUIK DETAİLERMİ önerirsiniz yoksa

ULTIMATE QUICK WAX mı önerirsiniz.. sanki wax bana daha sıcak geliyor ama bu işin ustalarına baktığımızda hep UQD kullanıyor..

top sizde! :))

Ziya Bende UQW Var Memnunum bir Şikayetim Yok :D Sanada Tavsiye Edebilirim ama UQD Nasıldır Bilemiyorum

Gokhan43
27 03 2012, 14:01
UQW spray wax'tır , UQD ise spray detailer'dır ikisi birbirinden çok farklı şeyler.

UQD hafif tozları silelerken çiziksiz bir işlem için kaygan bir yüzey oluşturmak amacıyla kullanılır.Atılan yüzeye Meguiars'ın Hidrofobik Teknolojisini taşıyan polimer bir yüzey bırakır.Fakat bunun wax ile alakası yok yani o oluşan polimer yüzey wax değildir :)

UQW ise adı üzerinde wax içerikli bir ürün.Detailer değil, önceden atılmış waxlar için devamlılık sağlar ömrünü uzatır.Tabiki bir katı wax kadar etkili değildir ama yine de etkisi vardır.

RadaR65
27 03 2012, 14:14
peki UQD Sadece tozlu arabayı silmek içinmi kullanılır?

RadaR65
27 03 2012, 14:15
Biz istanbuldayız ama hiç gidip yerinden almadık ki.Hep internetten alıyorum ben Perpa ya gidip gelmek ölüm ist.da.Kargo ile zaten en çok 2 günde gönderiyorlar sağolsunlar.

:) bezen şaşırıyorum sizlerin bu söylediklerini duyunca. :)) konya da en uzak mesafe araçla 35 Dk. :) (35 dk bile sürmez)

RadaR65
27 03 2012, 14:16
şu an Erdem Boya'da da yok fk1000p. bekliyoruz bizde. birde kargo ile yolluyorlar, net üzerinden alabilirsin.

kapıda ödeme imkanı olsa :)

Gokhan43
27 03 2012, 14:41
peki UQD Sadece tozlu arabayı silmek içinmi kullanılır?

Bunun yanında kaygan bir yüzey oluşturmak, alt katmandaki waxların da bi nebze koruyuculuğunu da üstlenir :)

gokbrk
27 03 2012, 14:42
kapıda ödeme imkanı olsa :)
EFT ile de alabiliyorsun...

srcn09
27 03 2012, 16:12
Tozlu boya silinir mi Ziya :))

Arabada en ufak toz olsa bile asla ve asla silmem takıntım var :)

UQD ve UQW kullanan biri olarak aralarında hiç bir fark olduğunu düşünmüyorum şahsi fikrim UQD almanız fiyat / ml olarak daha uygun :)

sivil
27 03 2012, 16:22
:) bezen şaşırıyorum sizlerin bu söylediklerini duyunca. :)) konya da en uzak mesafe araçla 35 Dk. :) (35 dk bile sürmez)
Bilirim bilirim Konya yollarını,Konya dan Ankaraya giderken o yollarının düzlüğünden güzelliğinden 2 kez radar yemiştim iflahım sökülmüştü :)

Gokhan43
27 03 2012, 19:36
Yasin tozlu derken öyle bi parmak kalınlığındaki tozdan bahsetmiyoruz yahu. :)

srcn09
27 03 2012, 20:26
Yasin tozlu derken öyle bi parmak kalınlığındaki tozdan bahsetmiyoruz yahu. :)

Gökhan abi ben Sercan :))

Ne olursa olsun toza karşı çok dikkat ederim arabayı yıkayım 30-40 dk üzerinde hafif tozlanma olur o tozu dahi ellemem :) Bana göre çok tehlikeli toz tanecikleri :)

sivil
27 03 2012, 20:44
Gökhan abi ben Sercan :))

Ne olursa olsun toza karşı çok dikkat ederim arabayı yıkayım 30-40 dk üzerinde hafif tozlanma olur o tozu dahi ellemem :) Bana göre çok tehlikeli toz tanecikleri :)İşte hare dediğimiz kılcal çiziklerin başlıca sebebi bu tozlar.

srcn09
27 03 2012, 20:53
İşte hare dediğimiz kılcal çiziklerin başlıca sebebi bu tozlar.

Katılıyorum :) Gökhan abinin ne demek istediğini ben anladım ama yine de benim fikrim arabayı yıkadıktan sonra boyayı asla ellemem bir daha yıkanana kadar :)

SELÇUK
27 03 2012, 21:46
koçtaş değil de bauhausda daha cok secenek var ama orasıda bizim forumdakileri kesmez. erdemdeki ürünlerin hiçbiri yok

HeRo_57
27 03 2012, 21:56
Gökhan abi ben Sercan :))

Ne olursa olsun toza karşı çok dikkat ederim arabayı yıkayım 30-40 dk üzerinde hafif tozlanma olur o tozu dahi ellemem :) Bana göre çok tehlikeli toz tanecikleri :)

Kesinlikle Sercanım :) silmemek Önemli Bende Dikkat Etmeye Çalışıyorum dediğin Gibi 30-40 dakda tekrar tozlanıyor...

Gokhan43
28 03 2012, 01:03
Hoop pardon Sercan dalgınlığıma denk gelmiş :)

Ya bazen adamı tilt eden tozlar oluyor yapışıyor falan onları kuru kuru silmek aracı çizer evet ama bol tüylü MF bez ve UQD ile silince problem olmaz olsa da en minimal harelenme görülebilir.Şunu da unutmamak gerek araç ne olursa olsun zaman geçtikçe harelenecek çizilecek o yüzden korkuyla yaklaşmamak lazım aman çizilir aman harelenir gibi :rolleyes:

srcn09
28 03 2012, 23:25
Hoop pardon Sercan dalgınlığıma denk gelmiş :)

Ya bazen adamı tilt eden tozlar oluyor yapışıyor falan onları kuru kuru silmek aracı çizer evet ama bol tüylü MF bez ve UQD ile silince problem olmaz olsa da en minimal harelenme görülebilir.Şunu da unutmamak gerek araç ne olursa olsun zaman geçtikçe harelenecek çizilecek o yüzden korkuyla yaklaşmamak lazım aman çizilir aman harelenir gibi :rolleyes:

Aynen abi ne yaparsak yapalım zamanla kılcal çizikler oluşuyor ama bizim yaptıklarımız sayesinde bu süreti uzatıyoruz ;)