PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Sony Ericsson Xperia Ray Aldım :)



Can
02 12 2011, 21:27
Merhabalar herkese...


Bundan yaklaşık 1.5 yıl önce Samsung Monte almıştım,skodaturkey forumdada paylaşımda bulunmuştum.Konusu;


Sonunda Cep telefonu aldım:) - Skoda Forum - Detaylı Araç Bakım Forumu - Detailing Türkiye Forum (http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=6929)


O telefon gerçekten çok hizmet etti bana. Full mesaj için kullanıyordum.Mesaj yazması çok zevkliydi ama artık gerçekten çok sıkılmıştım ve artık androidli bir telefona geçme zamanı gelmişti.


Bende araştırmalarıma başladım.Önce Samsung lara baktım,Galaksi serisi iyi fakat çok pahalıydı.Daha sonra iPhone düşündüm ama değmez dye düşünüp vazgeçtim.
Sonra hiç aklımda yokken skoda forumdan Kadir aklıma Sony Ericsson markasını soktu :)
Önce Xperia Neo baktım.Ancak ben minik ince bir telefon istediğimden ve klastik tasarımlardan hoşlandığımdan tam vazgeçerken,Sony Ericsson Xperia Ray i piyasaya sürdü.Kadirle araştırdık,Neo ile farkı,Ray ekran parlaklığı olarak daha iyi fakat HDMI çıkışı yok.O da işime yaramayacağından Ray almaya karar verdim.


1 ay gibi bir süre telefonun Türkiyeye gelmesini bekledim ve Vatan Bilgisayara geldiği gün gidip aldım (970 TL 10 taksit)


Önce android çok karmaşık geldi,ne oluyor demeye kalmadan alıştım telefona.


Özelliklerine gelince;


Kamera:
8.1 megapiksel kamera
16x dijital zoom
HD video kaydı (720p)


Ekran:
3,3" kapasitif çoklu dokunmatik ekran
16.777.216 renkli TFT
Mobile BRAVIA® Engine'e sahip Reality Display
Çizilmeye dayanıklı mineral cam


Klavye:
Ekran üstü QWERTY


Ağırlık:
100 gram


Boyut:
111 x 53 x 9,4mm


İşletim Sistemi:
Android™ 2.3 Gingerbread


Bellek:
microSD™ destekli (32 GB'a kadar)
300MB telefon hafızası
4GB microSD™ dahil


Bağlantı:
"3,5 mm ses çıkışı aGPS Bluetooth™ teknolojisi DLNA Certified™ Google Latitude™ Sokak görüşü ile Google Maps™ Mikro USB desteği Exchange ActiveSync® ile senkronizasyon Yüksek hızlı USB 2.0 desteği USB yığın bellek Wi-Fi® Wi-Fi® Etkin Nokta işlevselliği Wisepilot™ adım adım navigasyon"









Özellklerden de anlaşılacağı gibi rakiplerine göre çok daha minik(özellikle inceliği 1 cm bile değil) ancak onlardan en ufak aşağı kalır yanı olmayan,hatta 720 P video çekimi gibi artıları olan,gerçekten gönlümü fethetmiş mükemmel bir alet...


Beni benden alan bir kaç özelliği,ekran aşırı kaliteli. Bir video izlerken gerçekten zevkten dört köşe ediyor,BRAVIA teknolojisi sayesinde HD videolarda resmen içine çekiyor sizi. Ses kalitesi çok iyi. İnternete bağlanma hızıitarayıcısı çok güzel.Tüm videoları sorunsuzca açıyor(1080 p ler hariç)


Şu an aklıma pek bir şey gelmiyor aslında,ancak şunu diyebilirim ki,telefon araştıran ve minik bir alet arayan varsa kesinlikle kaçırmasın bu aleti. Gerçekten parasını sonuna kadar hakediyor...


Sormak istedikleriniz varsa çekinmeden sorun lütfen.Bende henüz çözmeye çalışıyorum aleti o yüzden menüler falan çok dağınık.Ben bir şeyler öğrendikçe bu başlık altında düzenleyeceğim bilgileri... :)


Video incelemesi;


Sony Ericsson Xperia ray İncelemesi on Vimeo (http://vimeo.com/31010094)


Telefonla çektiğimiz bir video(Gökçen abi çekti)
Videoyu 720 p de çekmemişiz yalnız sonradan farkettim,birde 720 p düşünün :)


MOV_0128 - Video Dailymotion (http://www.dailymotion.com/video/xmlccp_mov-0128_auto)


Bunlarda aletin bir kaç fotosu;


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2213.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2215.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2218.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2219.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2220.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2224.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2225.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/100_2226.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/P1010881.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/P1010883.jpg


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/P1010885.jpg


Fotolar kendime aittir :)


Buda masaüstüm :)


http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/screenshot_2011-12-02_1928.png






Sormak istediğiniz herşeyi sorabilirsiniz.Öneri android programları varsa,oyun varsa lütfen söyleyin. Aleti daha çözemedim çünkü :)


Herkese hayırlı geceler...

VW_Passat
02 12 2011, 21:33
Can yeni Telefonun hayirli olsun :). Android sistemide güzel bir sistemdir. Iyi günlerde kullan. Bunun Kamerasi nasil peki ?

sivil
02 12 2011, 21:35
Güle güle kullan Can.

Can
02 12 2011, 21:39
Yasin abi video kalitesi çok çok güzel gerçekten. Ancak fotoğraf kalitesi oto modda çok iyi değil. Ayar yapmak gerekiyor.Doğru ayarı yapınca tadından yenmiyor tabi o ayrı :)

sampionibo
02 12 2011, 21:39
Hayırlı olsun can benim bir arkadaşta aldı.androidler baya güzelleşmiş yav bende her an geçebilrim.Şu an tek tereddütüm şarj meselesi ,malum 1 gün zor gidiyor:(

VW_Passat
02 12 2011, 21:42
Hayırlı olsun can benim bir arkadaşta aldı.androidler baya güzelleşmiş yav bende her an geçebilrim.Şu an tek tereddütüm şarj meselesi ,malum 1 gün zor gidiyor:(

Iphone 4 varsa ve elin sürekli ondaysa 1 gün bile gitmiyor :))

Can
02 12 2011, 21:42
Abi ben bütün gün mesajlaşıyorum. En az 15 video izliyorum ve 1 günde %70 şarj yiyorum.Günaşırı şarj etmek sıkıcı oluyor gerçekten ama malesef en ucuzundan en pahalısına kadar hepsi byle androidlilerin... Adam gibi batarya üretilene kadar byle malesef. Ancak benim açımdan sıkıntı yok.Laptopa bağlı kablosu,ne aman başına geçsem hemen takıyorum... :)

VW_Passat
02 12 2011, 21:42
Yasin abi video kalitesi çok çok güzel gerçekten. Ancak fotoğraf kalitesi oto modda çok iyi değil. Ayar yapmak gerekiyor.Doğru ayarı yapınca tadından yenmiyor tabi o ayrı :)

Fotograf kötü Video iyi diyorsun yani .

Can
02 12 2011, 21:45
Oto modda çok iyi değil abi. Kötü değil,ama çok iyide değil :)
Hatta biraz beklersen çektiğim bir kaç fotoyu atayım..

Erden17
02 12 2011, 21:45
can hayırlı olsun. öncelikle Tapatalk yükle, google goggles, market enabler, oyun için fruit ninja, cut the rope, Angry birds, birkaç livewallper yukle şarj yer ama telefona çok iyi bir görünüş sağlar, zaten büyük ihtimalle her gün şarj ediyorsundur. viber diye bir uygulama var onu yükle. hah unutuyordum doodle jump çok eğlenceli bir oyundur. şimdilik bu kadar sorun olursa ben burdayım.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

VW_Passat
02 12 2011, 21:47
can hayırlı olsun. öncelikle Tapatalk yükle, google goggles, market enabler, oyun için fruit ninja, cut the rope, Angry birds, birkaç livewallper yukle şarj yer ama telefona çok iyi bir görünüş sağlar, zaten büyük ihtimalle her gün şarj ediyorsundur. viber diye bir uygulama var onu yükle. hah unutuyordum doodle jump çok eğlenceli bir oyundur. şimdilik bu kadar sorun olursa ben burdayım.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Abi bu APPler Iphone da da var. Simdi Android mi Iphone dan caldi yoksa is tersinemi :)

MerceniesPassat
02 12 2011, 21:50
Hayırlı olsun güzel telefon bende samsung wave2 var bada işletim sistemi 1.2 son sürüm Bada 2.0'ın gelmesini bekliyoruz yeni sürüm.Olmazsa bende geçecem android'te:)

sampionibo
02 12 2011, 21:51
abi bu androidde o kadar uygulama var ki telefonun işlemcisini bile yükseltebiliyorsun.bizim arkadaştada viber var müthiş ama ben en çok bilip me diye bir program var onu beyendim :)) Bildiğin taksi şöförleri gibi telsiz gibi görebiliyosun aynı uygulamayı kullananları o anda online olan bütün arkadaşlarına kısa süreli sesli gönderi atabiliyosun bilmiyorum benim çok hoşuma gitmişti

Erden17
02 12 2011, 21:53
Hayırlı olsun güzel telefon bende samsung wave2 var bada işletim sistemi 1.2 son sürüm Bada 2.0'ın gelmesini bekliyoruz yeni sürüm.Olmazsa bende geçecem android'te:)

bada 2.0 cikti diye biliyorum ben.

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Erden17
02 12 2011, 21:54
Abi bu APPler Iphone da da var. Simdi Android mi Iphone dan caldi yoksa is tersinemi :)
yasin ureticiler uygulama yada oyub yaparken hem IOS icin hem android için yaparlar. Bu yüzden çalma diye bir olay yok.


Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

SELÇUK
02 12 2011, 21:57
hayırlı olsun can..ıyı gunlerde kullan

whatsapp yukle

locatıon.sms.mms.video paylasım free

arada yasınle takılıyoruz :))

Can
02 12 2011, 21:57
Yasin abi hiç fotoğraf çekmemişim yahu :D
Sınıfta kitaptan çekmişim 2 tane makro modda,birde Skoda Fabianın klimatiğini çekmişim :D

Bunu karanlık ortamda flaşla çektim;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0083.jpg

Bunuda iso yu kısarak;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_00661.jpg

Birde bu var(çok karanlık ortamda flaşla);

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0116.jpg

Erden17
02 12 2011, 22:00
Yasin abi hiç fotoğraf çekmemişim yahu :D
Sınıfta kitaptan çekmişim 2 tane makro modda,birde Skoda Fabianın klimatiğini çekmişim :D

Bunu karanlık ortamda flaşla çektim;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0083.jpg

Bunuda iso yu kısarak;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_00661.jpg

kamerası baya iyiymiş. para biriktirip bunu mu alsam naapsam :))

Sent from my GT-S5830 using Tapatalk

Can
02 12 2011, 22:02
Herkese çok teşekkürler.. Bahsettiğiniz uygulamalarıda inceleyip indiricem kısmetse :D

drkayzer
02 12 2011, 22:20
hayırlı olsun güzel telefon :)

srcn09
02 12 2011, 22:24
Can'ın harika anlatmışsın ufak ayrıntı ekliyorum :)

Fotoğraflar = PAnasonic FZ45 :))

orko13
02 12 2011, 22:25
güle güle kullan can..

Can
02 12 2011, 22:26
Telefonun sadece son 3 fotoğrafı FZ45 :D

srcn09
02 12 2011, 22:27
Telefonun sadece son 3 fotoğrafı FZ45 :D


Neyyse hade kardeşim hayırlı olsun :)

BlackBerry
02 12 2011, 23:17
Hayırlı olsun =)

errddm
03 12 2011, 00:28
Hayırlı olsun kardeşim :)

SELÇUK
03 12 2011, 01:02
Can'ın harika anlatmışsın ufak ayrıntı ekliyorum :)

Fotoğraflar = PAnasonic FZ45 :))


zaten telın resmını de telle cekemez ya :)

srcn09
03 12 2011, 01:04
zaten telın resmını de telle cekemez ya :)

Kendi fotoğraf makinası ile çekebilir :)

VW_Passat
03 12 2011, 02:16
Yasin abi hiç fotoğraf çekmemişim yahu :D
Sınıfta kitaptan çekmişim 2 tane makro modda,birde Skoda Fabianın klimatiğini çekmişim :D

Bunu karanlık ortamda flaşla çektim;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0083.jpg

Bunuda iso yu kısarak;

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_00661.jpg

Birde bu var(çok karanlık ortamda flaşla);

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0116.jpg

Bunu bu ufacik kiytirik Telefon cektiyse bende benim Iphone 4 ü cöpe atiyorum cidden :)

RadaR65
03 12 2011, 07:05
hahahah Can abi hayırlı olsun abi.. :)

abi sen o telefonu önce bi güncelle.. :) kesin eski sürümdür.. :)))
sonra açılmazsa beni haberdar et tanıdık telefoncular var.. :)

şaka bir yana hayırlı olsun abicim..Güle güle kullan..seninle daha öncede konuştuk bu telefon meselelerini..
zaten android çok fonksiyonlu bir sistem..hoşuma gitmeyen telefonun küçüklüğü.. :)

Bu arada ray deyince aklıma ;


http://www.youtube.com/watch?v=mAvpHkvWV8s

ray ray kasımın videosu geldi..nede olsa hemşeriyiz.. :)

abicim tekrar hayırlı olsun..güle güle kullan..

Can
03 12 2011, 10:52
Herkese teşekkürler :)

Yasin abi bu kadar çok para vermemin nedeni bu işte :) Ama bence hala yetersiz :D

Cornelius
03 12 2011, 17:43
Güle güle kullan can kardeşim..telefonuı çözmek için gözünü budaktan sakınmayacaksın.programları kur kaldır ..sıkıldınmı formatla :D

eren
03 12 2011, 18:49
bu iphoneda bir uygulama var o android markettede var onu yükle derim.'talking tom cat 2' bunu yükle derim..ben kullanıyorum süper

RadaR65
05 12 2011, 08:01
bu iphoneda bir uygulama var o android markettede var onu yükle derim.'talking tom cat 2' bunu yükle derim..ben kullanıyorum süper

bende tavsiye ederim. :cool:

Can
08 12 2011, 15:50
Yasin abi senin için :)

http://i749.photobucket.com/albums/xx131/canpilka_photos/DSC_0022.jpg

HGYAYLA
08 12 2011, 17:34
Vay can kardesim hadi hayirli olsun, sen kendin icin en iyi olan hangisini gormussen ki o da sony senin icin umarim seni yillara idare edebilir :)


iPhone

eren
08 12 2011, 19:35
güzel telefon ya xperia ray
altın rengi tabi daha hoş duruyor bence