PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dün 18 kuruş zam gelmişti! Benzine ve motorine yen



Murattat
16 05 2018, 08:37
Varil fiyatı 78 doları aşan petrol ve 4.4 TL’yi gören dolar kuru, akaryakıt fiyatlarına da yansıdı. Dün 18 kuruş artan benzine 10 kuruş, 16 kuruş artan motorine ise 8 kuruşluk yeni zam gündemde.Petrol ve dolar kurunda yaşanan artış depoda yangını büyütüyor. Salı gününden geçerli olmak üzere yapılan benzine 18, motorine 16 kuruş zammın ardından yeni bir zam ihtiyacı daha oluştu. Benzinde 10 kuruş, motorinde 8 kuruş düzeyinde yeni fiyat artışı gündeme geldi. Dolar kuru ve Brent petroldeki artış sonrasında akaryakıtta geçen hafta beklenen zam, dün yapıldı. Bu son artışla akaryakıt istasyonuna ve bölgesine göre değişmekle birlikte benzinin litresi İstanbul’da 6.08 liradan, 6.26 liraya, motorinin litre fiyatı ise 5.51 liradan, 5.67 liraya çıkmış oldu. 14 Nisan’da 16 kuruş artan benzinin litre fiyatı, 9 Mayıs’ta 2 kuruş indirilmişti.

Dolar kuru başta olmak üzere akaryakıt fiyatlarını etkileyen unsurlardaki artış, yeni zamları da gündeme getirdi. Uzmanların hesaplamasına göre benzinde 10 kuruş, motorinde 8 kuruş yeni bir zam ihtiyacı var.
‘HIZLA DEĞİŞİYOR’
Gazete Habertürk'ten Olcay Aydilek'in haberine göre dolar ve petrolün yukarı doğru hareketini sürdürdüğüne işaret eden uzmanlar, “Dolar kuru, rekor üstüne rekor kırıyor. Dolar, 4 TL 44 kuruşu gördü. Bu artışla birlikte benzin ve motorindeki zam ihtiyacı biraz daha artacak. Salı günü için benzinde 10 kuruş olan ihtiyaç, gelişmeler sonucu bugün belki 15 kuruşa çıkacak. Sektörde, fiyatlar bugüne kadar görülmediği ölçüde hızla değişiyor. Bir zammı yapıyorsunuz, hemen yeni bir zam ihtiyacı oluşuyor” dedi.

PÜİS AÇIKLAMIYOR
Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) akaryakıttaki fiyat değişikliklerini önceden kamuoyu ile paylaşıyordu. PÜİS’in bu uygulamadan vazgeçmesinin ardından taşıt sahipleri de zam ya da indirimle ilgili gelişmelerden haberdar olmak için sosyal medyaya yöneldi.
PETROL 78 DOLARI AŞTI
İran’a yönelik yaptırımlarla son üç yılın en hareketli günlerini yaşayan küresel petrol piyasasında Türkiye’nin de akaryakıt fiyatlarını belirlemede ölçüt olarak kullandığı Brent petrolü dün 78.22 doları, ABD hafif ham petrolünün varil fiyatı da 70.88 doları geçti.

Dün 18 kuruş zam gelmişti! Benzine ve motorine yeni zam gündemde - Finans haberlerinin doğru adresi - Mynet Finans Haber (http://finans.mynet.com/haber/detay/ekonomi/dun-18-kurus-zam-gelmisti-benzine-ve-motorine-yeni-zam-gundemde/161174/)

Baltax
16 05 2018, 09:08
Nihat Sırdar radyo programında gelecek zammı açıklıyor.

https://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/nihat-sirdardan-benzin-fiyatina-zam-duyurusu-2407099/

https://twitter.com/nihatsirdar

Stanced386
16 05 2018, 09:14
Sadece benzinden etkilenmiyoruz ki otu samanı her şeyi ithal ediyoruz doların en ufak bir dalgalanması belimizi büküyor.

HARPAGON
16 05 2018, 09:26
Bide cikip utanmadan zammi biz degil sistem yapiyor diyor yuzsuzler...

Mercator
16 05 2018, 10:35
Bu hızla giderse sene sonu 7 TL'yi bile geçecek herhalde.

HARPAGON
16 05 2018, 10:46
Bu hızla giderse sene sonu 7 TL'yi bile geçecek herhalde.Olsun ben hep 50tl aliyom diyenlerde artik hep 75tl lik almaya baslarlar.

Ulkemiz her gun gelen yeni zamlar ile birlikte daha da buyuyp yakinda sadece batinin degil tum dunyanin kiskandigi bir ulke olacak.

opelcaz
16 05 2018, 12:03
Arkadaşlar bu arada ZAM demiyoruz, ZAM yok fiyat güncellemesi o. Ah şu dış güçler; hep onların oyunu bu.

SELÇUK
16 05 2018, 12:22
Aleti açık unuttular herhalde otomatik güncelliyor devamlı...

1907
17 05 2018, 09:35
ülkede resmen develüasyon oldu inanilmaz daha birkac sene önce döviz 10 kuruş çikarken bir sürü neden ve suçlu üretilirken şimdi neredeyse 2 katina çikmiş döviz ve fiyatlar karşisinda kimseler konuşmuyor ..?!?..anlaşilan suçu yikacak ne bir olay ne bir kimse var ??!! O zaman durup dururken mi artiyor bütün bu fiyatlar yoksa tekrar uçuruma dogru mu gidiyor güzel ülkemiz?? Bu artişlarin nezaman durucagini bile kestirememek kriz degilse nedir acaba ..allah yardimcimiz olsun ..

ccanatakn
17 05 2018, 10:04
Ötv düzenlemesine gidiliyor akaryakıtta bakalım nasıl bir düzenleme olacak seçim öncesi ne kadar polyanna gibiyiz çok her şey perde arkasına kriz yönetimi sadece algısal oluyor üzücü olan bu.

Mercator
17 05 2018, 21:22
Arkadaşlar bu zamlara hiç şaşırmayın. Öyle ekonomi uzmanı falan olmaya hiç gerek yok, böyle olacağı besbelliydi.

Genç arkadaşlar belki hatırlamaz fakat ülkemizin 500 bin askere sahip olması farklı zamanlarda, farklı görüşlere ait siyasetçiler ve politikacılar tarafından eleştiriliyordu. 500 bin askeri beslemeye Türkiye gibi bir ülkenin ekonomisinin yeterli olmayacağı konuşuluyordu. Hadi bu bizim iç meselemiz, mevzu bahis olan Mehmetçiğimizdi. Yani o asker bizim kendi askerimizdi ve sözkonusu rakam sadece 500 bin kişiydi.

Şimdi birde bir anda 4 milyon kişinin küüüt diye girdiğini düşünün, o ülkenin ekonomisi ne hale gelir. Dikkat edin ne zaman ülkeye bu 4 milyon Suriyeli göçmen geldi, ondan sonra zamlar yağmur gibi yağmaya başladı. Sokaklar sürü halinde gezen Suriyelilerle dolu. Bu gelen milyonlarca kişiye yiyecek, barınma, sağlık vs gibi tüm temel ihtiyaçlar bedava veriliyor. Bu kadar ağır yüke, ülkemiz nasıl ve ne kadar dayanır bilemem...

Not : Olaya hiç bir şekilde siyasi olarak yaklaşmıyorum, sadece bir durum tespiti yaptım.

Stanced386
17 05 2018, 22:04
Arkadaşlar bu zamlara hiç şaşırmayın. Öyle ekonomi uzmanı falan olmaya hiç gerek yok, böyle olacağı besbelliydi.

Genç arkadaşlar belki hatırlamaz fakat ülkemizin 500 bin askere sahip olması farklı zamanlarda, farklı görüşlere ait siyasetçiler ve politikacılar tarafından eleştiriliyordu. 500 bin askeri beslemeye Türkiye gibi bir ülkenin ekonomisinin yeterli olmayacağı konuşuluyordu. Hadi bu bizim iç meselemiz, mevzu bahis olan Mehmetçiğimizdi. Yani o asker bizim kendi askerimizdi ve sözkonusu rakam sadece 500 bin kişiydi.

Şimdi birde bir anda 4 milyon kişinin küüüt diye girdiğini düşünün, o ülkenin ekonomisi ne hale gelir. Dikkat edin ne zaman ülkeye bu 4 milyon Suriyeli göçmen geldi, ondan sonra zamlar yağmur gibi yağmaya başladı. Sokaklar sürü halinde gezen Suriyelilerle dolu. Bu gelen milyonlarca kişiye yiyecek, barınma, sağlık vs gibi tüm temel ihtiyaçlar bedava veriliyor. Bu kadar ağır yüke, ülkemiz nasıl ve ne kadar dayanır bilemem...

Not : Olaya hiç bir şekilde siyasi olarak yaklaşmıyorum, sadece bir durum tespiti yaptım.

Hangi siyasi partinin mensubu olursanız olun bu işin ucu artık herkese dokunuyor tren raydan çıktı ve akıl almaz şekilde uçuruma gidiyoruz. Kimse seçimlerden sonra düzeleceğini sanmasın bu ülkeyi bu hale getirenler bu durumdan nasıl çıkaracak hayretle bakıyorum. Suriyeli adam olsa vatanını satıp başka ülkeye gitmez zaten kendi vatandaşımız para içinde yüzüyor gibi birde ülkeye suriyeli soktular. Türkmenlere bile bu kadar sahip çıkılmadı be...Tek şaşırdığım nokta 2001 krizinde Kriz öncesi 0.67 TL olan dolar 1 TL yi (milyon) aştı. IMF programı çökmüştü. Şİmdi nasıl çökmedi buna şaşkınım. Bir yıl olmadı ya 270 liraya doldurduğun depo şuan 500 liraya doluyor. Seçimden sonra yeni zamlar gelecek 650 tl ye dolacak asgari ücretin yarısı neredeyse.....Vay güzel ülkemin haline....

İğneden ipliğe, samandan buğdayına kadar her şeyi ithal ediyoruz. Sadece petrolü ithal etsek bir yerden toparlarız, ama 100 ürün yelpazesinden 92sini ithal ediyorsak bu devran ne kadar döner ne zamana kadar döner !!! Foruma siyaset bulaştırmamak adına burada noktalıyorum :)

Svg.

HARPAGON
17 05 2018, 23:07
Ötv düzenlemesine gidiliyor akaryakıtta bakalım nasıl bir düzenleme olacak seçim öncesi ne kadar polyanna gibiyiz çok her şey perde arkasına kriz yönetimi sadece algısal oluyor üzücü olan bu.Otv duzenlemesi degil bu... Otv duzmesi...

Kanun diyo ki
akaryakıt da döviz kaynaklı indirim olursa ötv 17/05/2018 tarihindeki kurdan aşağı olamaz. zaten döviz şişti şişti şişti :(
ötv yi doviz fiyatın maksimum olduğu bu günlerdeki 17/05/2018 tarihine sabitlemiş
zam gelirse ötv sabit zam yiyoruz. Indirim gelirse ötv sabit benzin payı kadar indirim olcak.

Yani sonucta duzen yine devlet duzulen yine biz...

ccanatakn
18 05 2018, 08:34
Otv duzenlemesi degil bu... Otv duzmesi...

Kanun diyo ki
akaryakıt da döviz kaynaklı indirim olursa ötv 17/05/2018 tarihindeki kurdan aşağı olamaz. zaten döviz şişti şişti şişti :(
ötv yi doviz fiyatın maksimum olduğu bu günlerdeki 17/05/2018 tarihine sabitlemiş
zam gelirse ötv sabit zam yiyoruz. Indirim gelirse ötv sabit benzin payı kadar indirim olcak.

Yani sonucta duzen yine devlet duzulen yine biz...

Aynen öyle abi eğer şu işlem benzin dizel psikolojik sınırı 5 lirayı geçmediğinde yapılsaydı vatandaş olarak evet bizi düşündüler derdim ama maalesef tam seçim öncesi ayan beyan göz boyama aynı ekip devam ediyor olursa 24 haziran sabahı benzine 2 motorine 1.5 ₺ zam diye uyandırabilirler beklerim brent fiyatları yükselişi devam edeceği söyleniyor.

Ağam bizimle eğlenir:sinir

opelcaz
18 05 2018, 22:47
Zamdan bahsetmişken vw 19 Mayıs 2018 tarihli güncellenmiş fiyat listesi hayırlı olsun.

cankaan_x
20 05 2018, 01:39
Döviz kuru ve petrol ile endeks değerlerindeki artış motorinde 32, benzinde 27 kuruş zammı gündeme getirdi. Bu tutarların karşılığına denk gelen ÖTV düşürüldü ve zamlar pompaya yansıtılmadı.
Kaynak: Habertürk