PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yeni Nesil Şahin Doğanlar geliyor. LADA



Mmtoruc
20 01 2015, 18:48
Lada yeni araç çıkarıyor hemde 0 fiyatı 26 bin tl'ye tüm vergiler dahil.:sor1:sor1. 18446184471844818449

korn_17
20 01 2015, 20:01
Aman öyle deme gözünü seveyim ucuz olsun da en azından düşük gelirli aileler alabilsin şu yeni arabalardan. En azından trafikteki konserve kutuları temizlenmiş olur belki [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk

koray02
20 01 2015, 20:06
Cok ragbet gorecegi kesin...

Burakim
20 01 2015, 20:29
Aman öyle deme gözünü seveyim ucuz olsun da en azından düşük gelirli aileler alabilsin şu yeni arabalardan. En azından trafikteki konserve kutuları temizlenmiş olur belki [emoji38]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bir konserve kutusu bile tek parça malesef piyasada 3 aracın birleşiminden oluşan tofaşlar var lego gibi.

korn_17
20 01 2015, 20:40
Bir konserve kutusu bile tek parça malesef piyasada 3 aracın birleşiminden oluşan tofaşlar var lego gibi.

Ben aslında devletin yerinde olsam güncel teknoloji ile üretilmiş mesela şu lada örnek olsun bu tarz bir araç yaptırırım yerli otomobil dalgası var ya bir dolanan ortada ama bir türlü olamayan. Yani şu yapılabilir 3 tip prototip geliştirilip bu prototipler belli donanımlarda ama en baz model bile bazı standart şeyleri içeren bir otomobil üretimine sanayiciyi teşvik ederim. Düşük emisyon değerli ilk etapta hybrid filan olmasın. Sanayiciye teşvik verdikten sonra bir teşvikte alıcı portfoyüne yönelik olur. Örneğin 95 modele kadar olan araçlarda hurda indirimi ve bilmem kaç aya kadar düşük faizli kredi imkanı sunarım devlet bankaları aracılığı ile. Hem piyasadan dandik arabaları temizlerim, hem de insanları yerli otoya bir şekilde teşvik etmiş olurum. Ki işin paikolojik boyutuda var, göre göre bu yeni tarz araçları belki de genele yaygınlaşacak insanlar merak edecek soracak soruşturacak yani kendi reklamını da kendisi yapmış olacak böylece.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yılın Üyesi
20 01 2015, 20:48
Lada samaranın passata göre daha bir f/p aracı olduğu kesin..

alnescafe
20 01 2015, 20:48
selamlar...... bizde ,ford ,reno ,tofaş ,huyundai fabrikaları üretimi varken yerli imalatını unutun yaptırmazlar. vede ucuza ötv siz sattırmazlar. bu araca ladaya arkadaş 26 bn tl yazmış göreceksiniz fiyatı 40. 45bn tl den aşagıya sattırmıyacaklar.gelir ise.



Ben aslında devletin yerinde olsam güncel teknoloji ile üretilmiş mesela şu lada örnek olsun bu tarz bir araç yaptırırım yerli otomobil dalgası var ya bir dolanan ortada ama bir türlü olamayan. Yani şu yapılabilir 3 tip prototip geliştirilip bu prototipler belli donanımlarda ama en baz model bile bazı standart şeyleri içeren bir otomobil üretimine sanayiciyi teşvik ederim. Düşük emisyon değerli ilk etapta hybrid filan olmasın. Sanayiciye teşvik verdikten sonra bir teşvikte alıcı portfoyüne yönelik olur. Örneğin 95 modele kadar olan araçlarda hurda indirimi ve bilmem kaç aya kadar düşük faizli kredi imkanı sunarım devlet bankaları aracılığı ile. Hem piyasadan dandik arabaları temizlerim, hem de insanları yerli otoya bir şekilde teşvik etmiş olurum. Ki işin paikolojik boyutuda var, göre göre bu yeni tarz araçları belki de genele yaygınlaşacak insanlar merak edecek soracak soruşturacak yani kendi reklamını da kendisi yapmış olacak böylece.


Sent from my iPhone using Tapatalk

korn_17
20 01 2015, 20:51
selamlar...... bizde ,ford ,reno ,tofaş ,huyundai fabrikaları üretimi varken yerli imalatını unutun yaptırmazlar. vede ucuza ötv siz sattırmazlar. bu araca ladaya arkadaş 26 bn tl yazmış göreceksiniz fiyatı 40. 45bn tl den aşagıya sattırmıyacaklar.gelir ise.

Ben geçen bu haberi nette okumuştum. 26 bin ötv ve kdv siz diye düşündüm. Sonra % 45 + 18 + 5 + 5 ve trafik tescil işlemleri mtv filan koyunca 49 bin küsür lira çıkarmıstım hesabı. Ama sonra ötv filan herşey dahil demişler şaşırmıştım..


Sent from my iPhone using Tapatalk

alnescafe
20 01 2015, 21:03
selamlar..... bundan 3 5 sene öncemi tam hatırlamıyorum irandan samat mı öyle bir marka gelecek ucuz falan dediler ama beklentileri ne kadar karşıladı eskişehirde 1 2 tane gördüm dahada yok oda şehir dışından gelen . sangyong ,tata, gazelle ve bunun gibi markalar bile zor tutunuyor araçlar ucuz bizim sistem buna yanaşmıyor.bir örnek verirsem devlet zararımız çok diyerek caddy doblo connet gibi aracların ötv sini düşük tuttu ticari diyerek bu araçlar çok satılmaya rağbet görmeye başlayınca önce hız sınırlaması sonra k2 scr dediler bitirmeye başladılar bu katagoriyi .sadece zorunlu olanlar alıyor yada kdv yi kullanmak isteyen basit işletmeler.




Ben geçen bu haberi nette okumuştum. 26 bin ötv ve kdv siz diye düşündüm. Sonra % 45 + 18 + 5 + 5 ve trafik tescil işlemleri mtv filan koyunca 49 bin küsür lira çıkarmıstım hesabı. Ama sonra ötv filan herşey dahil demişler şaşırmıştım..


Sent from my iPhone using Tapatalk

korn_17
20 01 2015, 21:33
selamlar..... bundan 3 5 sene öncemi tam hatırlamıyorum irandan samat mı öyle bir marka gelecek ucuz falan dediler ama beklentileri ne kadar karşıladı eskişehirde 1 2 tane gördüm dahada yok oda şehir dışından gelen . sangyong ,tata, gazelle ve bunun gibi markalar bile zor tutunuyor araçlar ucuz bizim sistem buna yanaşmıyor.bir örnek verirsem devlet zararımız çok diyerek caddy doblo connet gibi aracların ötv sini düşük tuttu ticari diyerek bu araçlar çok satılmaya rağbet görmeye başlayınca önce hız sınırlaması sonra k2 scr dediler bitirmeye başladılar bu katagoriyi .sadece zorunlu olanlar alıyor yada kdv yi kullanmak isteyen basit işletmeler.

Öyle tabi, ancak yerli üretim de yapılması gerekiyor yani artık. Hükümeti çok siyasi olarak desteklememkle beraber silah sanayindeki yerli çabasını takdir ediyorum. Henüz sadece teneke de üretsek zamanla ilerleyecek duruşumuz yani başka iktidar bile gelse bu noktadan geriye götüremez diye düşünüyorum. Dışardan gelen sıcak para kaynağına çok da fazla dokunmadan ki liberal ekonomi politikası izliyorsun bu dediğimi yapmak zorundasın başka çaren yok ne yazık ki, kendi iç pazarına TR standartlarında yeterli sayılabilecek bir araç üretimi yapabilir bence genede. Yani bir Ford, Renault, Valkswagen kalitesini zaten beklemem ama Şahinden doğandan kat kat iyisini yapabilir bu ülke.

yasin3866
20 01 2015, 21:38
Öyle tabi, ancak yerli üretim de yapılması gerekiyor yani artık. Hükümeti çok siyasi olarak desteklememkle beraber silah sanayindeki yerli çabasını takdir ediyorum. Henüz sadece teneke de üretsek zamanla ilerleyecek duruşumuz yani başka iktidar bile gelse bu noktadan geriye götüremez diye düşünüyorum. Dışardan gelen sıcak para kaynağına çok da fazla dokunmadan ki liberal ekonomi politikası izliyorsun bu dediğimi yapmak zorundasın başka çaren yok ne yazık ki, kendi iç pazarına TR standartlarında yeterli sayılabilecek bir araç üretimi yapabilir bence genede. Yani bir Ford, Renault, Valkswagen kalitesini zaten beklemem ama Şahinden doğandan kat kat iyisini yapabilir bu ülke.

araç motoru üretmekte çok geride kaldık o yüzden motor üretmeye gerek yok diyen bir bakanımız var. bizim sanayicilerimiz sadece

Burakim
20 01 2015, 21:39
Aslında çok bişeye gerek yok 1.4 1.6 atmosferik motorlar abs esp 3-4 hava yastığı yeterde artar bile. Lazım değil tofaşla aynı kasada olsun ama azcık güvenlik olsun. Zamanında İmzayı nasıl harcadılarsa çıkacak olanıda öyle harcarlar eminim.

yasin3866
20 01 2015, 21:42
Öyle tabi, ancak yerli üretim de yapılması gerekiyor yani artık. Hükümeti çok siyasi olarak desteklememkle beraber silah sanayindeki yerli çabasını takdir ediyorum. Henüz sadece teneke de üretsek zamanla ilerleyecek duruşumuz yani başka iktidar bile gelse bu noktadan geriye götüremez diye düşünüyorum. Dışardan gelen sıcak para kaynağına çok da fazla dokunmadan ki liberal ekonomi politikası izliyorsun bu dediğimi yapmak zorundasın başka çaren yok ne yazık ki, kendi iç pazarına TR standartlarında yeterli sayılabilecek bir araç üretimi yapabilir bence genede. Yani bir Ford, Renault, Valkswagen kalitesini zaten beklemem ama Şahinden doğandan kat kat iyisini yapabilir bu ülke.

araç motoru üretmekte çok geride kaldık o yüzden motor üretmeye gerek yok diyen bir bakanımız var. bizim sanayicilerimiz sadece EV yapmaktan anlar.yada bugun oldugu gibi zorla faizleri düşürür eyyyy ordaki zat:))) tabi tüm rizeliler mütait oldu. kendiside haklı evler satılmyor

korn_17
20 01 2015, 21:45
araç motoru üretmekte çok geride kaldık o yüzden motor üretmeye gerek yok diyen bir bakanımız var. bizim sanayicilerimiz sadece EV yapmaktan anlar.yada bugun oldugu gibi zorla faizleri düşürür eyyyy ordaki zat:))) tabi tüm rizeliler mütait oldu. kendiside haklı evler satılmyor

Yasin bey aslında araç motoru üretmek çok zor birşey değil, yani sanayide bu işin eğitimini almamış alaylı öğrenmiş ustalar bile bazı şeyleri kendiler üretiyor. Sadece yerli otoda teşvik az. Yok mu bir babayiğit gibi gazla çalışmıyor sanayici. Teşvik verecen bak o zaman nasıl sıraya geçiyorlar.

korn_17
20 01 2015, 21:46
Aslında çok bişeye gerek yok 1.4 1.6 atmosferik motorlar abs esp 3-4 hava yastığı yeterde artar bile. Lazım değil tofaşla aynı kasada olsun ama azcık güvenlik olsun. Zamanında İmzayı nasıl harcadılarsa çıkacak olanıda öyle harcarlar eminim.

İyi de imza zaten tam bir dolandırıcı işiydi :D Yani harcandı o ayrı mesele ama harcanmsaydı da milleti o araba harcardı bakma Burak Bey :D

Burakim
20 01 2015, 21:50
Yasin bey aslında araç motoru üretmek çok zor birşey değil, yani sanayide bu işin eğitimini almamış alaylı öğrenmiş ustalar bile bazı şeyleri kendiler üretiyor. Sadece yerli otoda teşvik az. Yok mu bir babayiğit gibi gazla çalışmıyor sanayici. Teşvik verecen bak o zaman nasıl sıraya geçiyorlar.

Kesinlikle ülkenin vergilendirme sistemi teşfik sistemi komple değişmeli. Üretim yapan birinden hele ülkeyi biyerlere getirecek bir üretimi yapandan vergi almak şöyle dursun her dalda hibesi kredisi verilmeli artık birşeyler üretilmeli. Yerli otomobil yok sadece kara taşıtıda üretiliyor aslanlar gibi motorlarda...

alnescafe
20 01 2015, 21:51
selamlar...... Türkiyede otokar diye bir firma var istese arabanın kralınıda yapar .Sadece yapmakla olmuyor bayii. servis.yedek parca. Memleketi örümcek ağı gibi sarması vede güven vermesi için firmanın en az 3 5 sene idare edecek gücü olması gerekiyor.İşte sorun burda güç özel sektörde koç. sabancı. gibi dev kuruluşların altından kalkabilecegi sektör zaten onlar da bu işlerde varolan firmalar. Bu yatırımıda onlar yapmazlar birinin zaten var diyeri ise tali bayilik yapıyor (Toyota).Ayaklarına sıkmak gibi bir şey olur.eskişehirde üretilen devrim var dı filim yapmışlar seyrettiniz mi bilmiyorum bir sahne var ne zaman oraya gelirse kan tepeme vuruyor ( adam diyor ya aracı üretirsek fındık ne olacak)( karadenizli arkadaşlar kızmasın kımseyi vede yaptıgı işi küçümsemiyorum) Bu memlekette küçük düşünen yöneticiler istemiyorum.



Öyle tabi, ancak yerli üretim de yapılması gerekiyor yani artık. Hükümeti çok siyasi olarak desteklememkle beraber silah sanayindeki yerli çabasını takdir ediyorum. Henüz sadece teneke de üretsek zamanla ilerleyecek duruşumuz yani başka iktidar bile gelse bu noktadan geriye götüremez diye düşünüyorum. Dışardan gelen sıcak para kaynağına çok da fazla dokunmadan ki liberal ekonomi politikası izliyorsun bu dediğimi yapmak zorundasın başka çaren yok ne yazık ki, kendi iç pazarına TR standartlarında yeterli sayılabilecek bir araç üretimi yapabilir bence genede. Yani bir Ford, Renault, Valkswagen kalitesini zaten beklemem ama Şahinden doğandan kat kat iyisini yapabilir bu ülke.

korn_17
20 01 2015, 21:59
selamlar...... Türkiyede otokar diye bir firma var istese arabanın kralınıda yapar .Sadece yapmakla olmuyor bayii. servis.yedek parca. Memleketi örümcek ağı gibi sarması vede güven vermesi için firmanın en az 3 5 sene idare edecek gücü olması gerekiyor.İşte sorun burda güç özel sektörde koç. sabancı. gibi dev kuruluşların altından kalkabilecegi sektör zaten onlar da bu işlerde varolan firmalar. Bu yatırımıda onlar yapmazlar birinin zaten var diyeri ise tali bayilik yapıyor (Toyota).Ayaklarına sıkmak gibi bir şey olur.eskişehirde üretilen devrim var dı filim yapmışlar seyrettiniz mi bilmiyorum bir sahne var ne zaman oraya gelirse kan tepeme vuruyor ( adam diyor ya aracı üretirsek fındık ne olacak)( karadenizli arkadaşlar kızmasın kımseyi vede yaptıgı işi küçümsemiyorum) Bu memlekette küçük düşünen yöneticiler istemiyorum.

İzlemiştim devrimi hatırlıyorum o sahneyi de :) Teşbihte kusur olmazmış Karadeniz' li arkadaşlarda alınmazlar merak etmeyin :)
Dediğiniz gibi ama küçük kafalı yöneticilerden dolu topraklarımızda. Hala bugün çıkmışlar Cizre için ona buna b.k atıyorlar. Neyse bak insan gücü var bizim toplumumuzda yani Güneydoğu sorunu deyip geizyoruz ya da şu sorunu bu sorunu. Sanayiciyi doğuya teşvik et, fabrika yeri kamulaştırmasında kolaylıktan tut, belirli bir süre vergiden muaf vb gibi teşvikler koy. Sonra da de ki kardeşim işveren olarak bu coğrafya da yaşayan insanlardan belirli bir oranda işçi- emekçi istihdam edeceksin yani tutup batıdan getirmeyecek. Orda ki adam da kalkınacak. Şunu unutacak ordaki adam da benim işim yazın çalışırım kışın yatar çocuk yaparım demeyecek adam. Güneydoğu' da ki halk da tembel bir kısımdan oluşuyor ayrıca onları da çalışma hayatına zorunlu kılacaksın ki ülke kalkınsın.

alnescafe
20 01 2015, 22:07
selamlar..... yazdıklarınıza katılıyorum vede ilave edcek çok şeyler de oldunu biliyorum ama bu form kuralında bunun adı siyaset ve boş ver ikimiz de ceza almayalım.size cevap yazmıyacagım. son bir cümle .devlet baba bize bakmiir demiyeceksin.



İzlemiştim devrimi hatırlıyorum o sahneyi de :) Teşbihte kusur olmazmış Karadeniz' li arkadaşlarda alınmazlar merak etmeyin :)
Dediğiniz gibi ama küçük kafalı yöneticilerden dolu topraklarımızda. Hala bugün çıkmışlar Cizre için ona buna b.k atıyorlar. Neyse bak insan gücü var bizim toplumumuzda yani Güneydoğu sorunu deyip geizyoruz ya da şu sorunu bu sorunu. Sanayiciyi doğuya teşvik et, fabrika yeri kamulaştırmasında kolaylıktan tut, belirli bir süre vergiden muaf vb gibi teşvikler koy. Sonra da de ki kardeşim işveren olarak bu coğrafya da yaşayan insanlardan belirli bir oranda işçi- emekçi istihdam edeceksin yani tutup batıdan getirmeyecek. Orda ki adam da kalkınacak. Şunu unutacak ordaki adam da benim işim yazın çalışırım kışın yatar çocuk yaparım demeyecek adam. Güneydoğu' da ki halk da tembel bir kısımdan oluşuyor ayrıca onları da çalışma hayatına zorunlu kılacaksın ki ülke kalkınsın.

korn_17
20 01 2015, 22:11
Aslında çok bişeye gerek yok 1.4 1.6 atmosferik motorlar abs esp 3-4 hava yastığı yeterde artar bile. Lazım değil tofaşla aynı kasada olsun ama azcık güvenlik olsun. Zamanında İmzayı nasıl harcadılarsa çıkacak olanıda öyle harcarlar eminim.
Söylediklerinize ek Burak bey, park sensörü ve direksiyondan kumandalı cd- mp3 çalar tamam işte :D Ama motorda max. bence 1.4 dizel ve benzinli ve daha düşük silindir hacimleri kullanılsa daha iyi olur. Çünkü bu tarz araçları alacak düşük gelirli kesim yüksek mtv de öderken zorlanır dikkat etmek lazım. Ya da mtv kıstaslarını değiştirecek devlet zaten mantıksız mevcut sistem.

s5s5s5
20 01 2015, 22:22
Otokar Koç'un hissedarı olduğu ve landrover lisansıyla üretim yapan bir firma. Burada araçlar motor ve şanzımancı dışındaki ekipmanları üretilip monte ediliyor. Motor ve şanzıman ise yurtdışından hazır geliyor.
Arabayı ve parçaları üretmek mesele değil. Bursa'da ve İzmitte bu yetkinliklere sahip onlarca firma var.
Mesele teknolojik gereklilik gerektiren ve dünyada çok fazla üreticisi olmayan kritik parçaları Üretmek mesele. Aracın beyni, abs sistemi, airbag sistemi, şanzıman ve motor aksamları gibi. Bu tip ekipmanlar için dünyadaki üretici sayıları da az. Türkiye'de ucuz iş gücünü kullanma adına bulunan Fiat, Renault, Toyota, Hyundai gibi firmalara ek olarak önemli pazar payları bulunan VW gibi firmalar bunu istemezler. Çünkü pazar kaybederler. Bunun yerine kritik Parça imalatçılarına daha fazla para ödeyerek yerli bir araca Parça tedariğinin önüne geçerler. Bunun adı rekabet ve serbest piyasa ekonomisi.
Halbuki otomotivdeki üretici konumundaki Ülkelere baktığınızda hemen hepsi 2.dünya Savaş'ı sonrasında atıl durumdaki silah fabrikalarının dönüştürülmesiyle ortaya çıkmıştır. Yani işin temeli savunma sanayidir.
Koç, Sabancı gibi firmalar, lisans ortaklıkları nedeniyle bu işe kolay kolay soyunamazlar. Bu iş sadece para değil çünkü!
Hep şunu savunuyorum. Savunma sanayi için eşek yüküyle vergi ödüyoruz. 100kmde 30lt yakan askeri araç üretelim, motor üretelim ama üretelim. Ondan sonra bu değerleri aşağı çekmeni. Yolunu ararız.
Adamlar onlarca yıldır AR-GE yapıyorlar ve bu derece verimli motorlar üretmeleri için altyapıları var. Bu iş gazla, parayla olmaz. Hiçbir özel sektör girişimcisinin de ekonomik olarak bu işe nefesi yetmez. Devlet desteği olmalı.
Basitte olsa üret bir motor ve araç sonra kullan bunu kamuda ve askeriyede. Gerisi zaten gelir. Şuna da eminim ki yeni üretilecek en verimsiz motor bile V12 S500 araç kadar yakacaktır.

umutt38
27 01 2015, 09:37
Üzerine vergi bindimi türkiyede yine en aşğı 30.000 tl yi bulur

dyt_hakan
27 01 2015, 11:03
14.000 tl olacak diyorlardı öyle olursa fiyat ben alırım bi tane koy dursun kenarda lazım olur :D

umutt38
27 01 2015, 11:35
öyle olursa bende alırım dağa taşa gitmek için eşek niyetine kullanırım :) ama o fiyatlara olacığına ihtimal vermiyorum