10 sonuçtan 1 ile 10 arası
Like Tree3Beğeniler
  • 1 Yazan ibrahimhalil
  • 2 Yazan TOSYA

Konu: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

  1. #1

    Adı
    mustafa
    Üyelik Tarihi
    13/11/2017
    Yer
    kırıkkale
    Yaş
    35
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    3

    1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım 3 4 günce 2013 model passat 1.4 tsi bmt dsg araç aldım ancak araç geri kaçırma yapıyor bu önceki aracımda olmuyordu auto hold ışığı yanarken de geri kaçırması normalmidir eğim muhtemelen 45 derece flndır

  2. #2

    Adı
    Cabir ÇAYCIOĞLU
    Üyelik Tarihi
    28/07/2012
    Yer
    Tekirdağ
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    730
    22 DR 431

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı mustafa bal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar ben aranıza yeni katıldım 3 4 günce 2013 model passat 1.4 tsi bmt dsg araç aldım ancak araç geri kaçırma yapıyor bu önceki aracımda olmuyordu auto hold ışığı yanarken de geri kaçırması normalmidir eğim muhtemelen 45 derece flndır
    Emniyet kemeriniz takılımıydı ? Auto hold tuşuna basıp sistemi devreye almanız için mutlaka emniyet kemerinizin takılı olması gerekmekte.. Emniyet kemeri takılıysa sistemde devredeyse ve bir arızada yoksa kesinlikle geri kaçırmaz.
    Emniyet kemeri takılı, auto hold sistemi devrede ve durdunuz araçtan inmeniz gerekiyor, emniyet kemerini çıkardığınız an el freni otomatik olarak iner,araca bindiniz emniyet kemerinizi taktınız ve aracı çalıştırdınız el freni otomatik olarak kalkar. Bunlar dediğim şekilde çalışmıyorsa sistemde sorun var demektir.

    Passat B6 1.6 TDI 149.5 HP
    DPF EGR OFF

  3. #3

    Adı
    mustafa
    Üyelik Tarihi
    13/11/2017
    Yer
    kırıkkale
    Yaş
    35
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    3

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    öncelikle teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.. ancak benim şuan araçla ilgili hiç bir bilgim yok daha önce hiç vw kullanmadım kemer konusuna gelince otoparktan çıkarken o eğimde geri kaçırma yaptı kemerim takılı değildi ama şimdi bu kemer takılı olduğu zaman mı devreye giriyor yani yarım metre kadar kaçırdı araçta hiç bir arıza kodu vs bişey yok

  4. #4

    Adı
    ibrahim
    Üyelik Tarihi
    14/11/2016
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    132
    34 GF 8662

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı mustafa bal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.. ancak benim şuan araçla ilgili hiç bir bilgim yok daha önce hiç vw kullanmadım kemer konusuna gelince otoparktan çıkarken o eğimde geri kaçırma yaptı kemerim takılı değildi ama şimdi bu kemer takılı olduğu zaman mı devreye giriyor yani yarım metre kadar kaçırdı araçta hiç bir arıza kodu vs bişey yok
    hocam kemer takili olmasi şart.yoksa autohold devreye girmez zaten isigi da yanmaz.siz kemeri takinca autohold tuşundaki ışık yanar.kemeri takin isik yanmiyorsa devreye almak icin bir kere basin.ve isik yanacaktir.


    SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  5. #5

    Adı
    Cabir ÇAYCIOĞLU
    Üyelik Tarihi
    28/07/2012
    Yer
    Tekirdağ
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    730
    22 DR 431

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı mustafa bal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle teşekkür ederim ilgilendiğiniz için.. ancak benim şuan araçla ilgili hiç bir bilgim yok daha önce hiç vw kullanmadım kemer konusuna gelince otoparktan çıkarken o eğimde geri kaçırma yaptı kemerim takılı değildi ama şimdi bu kemer takılı olduğu zaman mı devreye giriyor yani yarım metre kadar kaçırdı araçta hiç bir arıza kodu vs bişey yok
    B6 passatlarda sistem bu şekilde çalışıyor. B7de nasıldır kesin olarak bilmiyorum ama farklı olacağını düşünmüyorum. Start-stop bile el freni takılı değilse çalışmıyor.

    Passat B6 1.6 TDI 149.5 HP
    DPF EGR OFF

  6. #6

    Adı
    ibrahim
    Üyelik Tarihi
    14/11/2016
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    132
    34 GF 8662

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı TOSYA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    B6 passatlarda sistem bu şekilde çalışıyor. B7de nasıldır kesin olarak bilmiyorum ama farklı olacağını düşünmüyorum. Start-stop bile el freni takılı değilse çalışmıyor.
    B7 var bende.sistem ayni calisiyor.

    SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  7. #7

    Adı
    mustafa
    Üyelik Tarihi
    13/11/2017
    Yer
    kırıkkale
    Yaş
    35
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    3

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    teşekkür derim arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için ben yinede şu kullanım klavuzu kim okuyacak illaki kullanan bilgili insanlar vardır diye burdan öğrenmek istemiştim bunları ben deneyim yine sıkıntı varsa yazacağım...

  8. #8

    Adı
    Selim Işık
    Üyelik Tarihi
    07/04/2017
    Yer
    Ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    104

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Bu auto hold normal çalışma şekli nedir tam bir cevap almadık. Ben de aynı konuyu daha önce foruma yazmıştım milim kaçırmaz diyenler olmuştu. Servise sorduğumda ise az bi şey kaçırması normal demişlerdi.

    Hafif yokuşta hiç kaçırmıyor ama dik yokuşta az bi şey kaçıyor. Bi ara daha çok kaçırıyordu şanzımandır kulağını değiştirince baya düzeldi. Şanzımandaki sensörler falan heralde tam kavrama olup olmadığını doğru algıla
    ayamıyor olabilir. Çok dik yokuşta park freni devrede iken kaçırmadan kalkabilirsiniz ama emniyet kemeri mutlaka takılı olmalı. Park freni davranışı da kemer takılı değilse değişiyor.

  9. #9

    Adı
    ibrahim
    Üyelik Tarihi
    14/11/2016
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2011
    Mesajlar
    132
    34 GF 8662

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı Zortext Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu auto hold normal çalışma şekli nedir tam bir cevap almadık. Ben de aynı konuyu daha önce foruma yazmıştım milim kaçırmaz diyenler olmuştu. Servise sorduğumda ise az bi şey kaçırması normal demişlerdi.

    Hafif yokuşta hiç kaçırmıyor ama dik yokuşta az bi şey kaçıyor. Bi ara daha çok kaçırıyordu şanzımandır kulağını değiştirince baya düzeldi. Şanzımandaki sensörler falan heralde tam kavrama olup olmadığını doğru algıla
    ayamıyor olabilir. Çok dik yokuşta park freni devrede iken kaçırmadan kalkabilirsiniz ama emniyet kemeri mutlaka takılı olmalı. Park freni davranışı da kemer takılı değilse değişiyor.
    Abi dik yokusta durdugunuzu varsayalim.autohold devrede kemeriniz takili.ayaginizi frenden cekin. araba geriye kacmayacaktir.tekrar hareket edeceksiniz.ayaginizi gaza dokununca autohold tutmayi birakir ve siz gereken siddette gazi vermezseniz arac geriye kacar.gaz pedalina dik rampalarda nazik davranirsan geriye kacar abi.

    SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    hasan titizbaş bunu beğendi

  10. #10

    Adı
    Cabir ÇAYCIOĞLU
    Üyelik Tarihi
    28/07/2012
    Yer
    Tekirdağ
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    730
    22 DR 431

    Cevap: 1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

    Alıntı Zortext Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu auto hold normal çalışma şekli nedir tam bir cevap almadık. Ben de aynı konuyu daha önce foruma yazmıştım milim kaçırmaz diyenler olmuştu. Servise sorduğumda ise az bi şey kaçırması normal demişlerdi.

    Hafif yokuşta hiç kaçırmıyor ama dik yokuşta az bi şey kaçıyor. Bi ara daha çok kaçırıyordu şanzımandır kulağını değiştirince baya düzeldi. Şanzımandaki sensörler falan heralde tam kavrama olup olmadığını doğru algıla
    ayamıyor olabilir. Çok dik yokuşta park freni devrede iken kaçırmadan kalkabilirsiniz ama emniyet kemeri mutlaka takılı olmalı. Park freni davranışı da kemer takılı değilse değişiyor.
    Auto Hold her kontağı açtığınızda otomatik olarak devreye giren ve devrede olduğunu yeşil ışığının yanıyor oluşundan anladığımız, aracın ileri ya da geri kaymasını engelleyen sistemdir. Gereken durumlarda üzerine basarak devreden çıkartabiliriz. Kontağı kapattığımızda ise devreden çıkarak benzer işlevini elektromekanik park frenini'ne devreder.

    Auto hold devredeyken;

    İster yokuş aşağı isterse yokuş yukarı, siz aracınızın içinde ve araç çalışır durumda (start stop'unuz motoru durdursa bile ki aşırı bir eğim algılarsa start stop devreye girmeyecektir.)ve kemeriniz takılı ve de kapılar kapalıyken aracınızı bulunduğu pozisyonda tutar... Yani aracın öne veya geriye kaymasını önler... Bunu mevcut fren sisteminiz kullanarak ve dört tekerleği de kavrayarak tutmak suretiyle yapar.

    Bu pozisyonda yukarıdaki koşullar geçerli olduğu sürece durur.(Eski nesil adıyla Hill Holder'dan farkı da budur. Hill holder ancak belli bir süreliğine bunu yapar.) Daha önceleri bu lükse sadece lüks araçlarda "hill holder" sahipleri ve otomatik vites sahibi mutlu azınlık sahipken artık standart tüm araç sahipleri bu duyguyu hissedebilsinler diye Alman mühendisler kısa süreli aracın kaymasını önleyici ve çok pahalı Hill Holder'i geliştirerek Auto Hold'a dönüştürmüşlerdir.

    Fren pedalımızın iki kademeli olduğunu ilk kademesinin aracı kaymadan yerinde tutmaya yaradığını biliyorsunuz. Dolayısıyla Freni hassas kullanmaya alışırsanız Auto Hold devrede olmasına karşın aktive etmeden fren yapmayı da öğrenebilirsiniz zamanla.

    Kısaca acemi şoförler için ideal, usta şoförler için gereksiz bir özelliğe sahip tuştur. Çünkü siz aracı, ileri ya da geri, harekete geçirecek gücü sağlayıp ara hareket edecek duruma gelmeden aracı olduğu yerde tutacağından yokuş yukarı aracınızı stop ettirme derdiniz kalmayacaktır.

    Ancak gerek mantığımız, gerekse kılavuz kitapçık buyurur ki;

    "aracı yarım debriyaj tabir edilen kavrama durumunda uzun süre tutmak hem aktarma organlarına zarar verecek hem de ömürlerini kısa sürede tamamlamalarıyla sonuçlanacaktır."
    HARPAGON ve hasan titizbaş bunu beğendi.

    Passat B6 1.6 TDI 149.5 HP
    DPF EGR OFF

 

 
  • Konuyu Değerlendir:1.4 tsi bluemotion dsg geri kaçırma sorunu

Bu sistem Passatturkiye® alt yapısına sahiptir, Version 4.2.0 kullanılmaktadır.© 2017 --Powered by vBulletin Copyright © 2015 vBulletin Solutions, Inc. --
Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 08:13.
PassatTurkiye.com | PassatTurkiye.org | PassatTurkiye.net | PassatTurkiye.xyz | PassatTurkiye.site | PassatTurkiye.club

Sunucu Altyapısı: İşlemci:4 CPU | HDD:100 GBSSD | Bandwith:10000 GB | Ram:8 GB | Bağlantı:100MBit

Tüm Hakları Passatturkiye.com'a aittir. Bu sitenin Volkswagen AG.ile hiçbir bağı yoktur.©Passat markası Volkswagen AG tescilli markasıdır. All rights reserved. ©Passat is trademark of Volkswagen AG. www.passatturkiye.com is an independent forum and is no way affiliated with Volksawagen AG. 5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Copyright © PassatTurkiye.com 2011-2017

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64