Sayfa 2/2 İlkİlk 12
52 sonuçtan 31 ile 52 arası
Like Tree16Beğeniler

Konu: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

  1. #31

    Adı
    Harun Yılmaz
    Üyelik Tarihi
    08/05/2014
    Yer
    Adıyaman
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    154

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    1.5 yıl önce sıfır aldığım aracın motoruna hiç dokunmadım. şimdi içerisi tozdan geçilmiyor. Ama dışarıda hareketli bir organ olmadığından, ben de çok gerek duymuyorum temizlemeye..

  2. #32

    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Aracı aldığımda motor daha 1 km'de iken. Şimdi 3.000 km ve 6 ay sonra motor aldığımdan daha temiz çünkü siliyorum ve temizliyorum.

    Passat Turkiye Passat Turkiye
    Passat Turkiye Passat Turkiye

  3. #33

    Adı
    Furkan Aydoğan
    Üyelik Tarihi
    28/11/2013
    Yer
    ANKARA
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    41
    06 FA 0667

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı Taner Göde Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracı aldığımda motor daha 1 km'de iken. Şimdi 3.000 km ve 6 ay sonra motor aldığımdan daha temiz çünkü siliyorum ve temizliyorum.

    Passat Turkiye Passat Turkiye
    Passat Turkiye Passat Turkiye
    Taner Abi neyle siliyorsun motorunu?
    Karım, Oğlum ve Passat'ım..

  4. #34

    Üyelik Tarihi
    12/03/2011
    Yer
    ÇUKUROVA - ADANA
    Model
    Passat
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    9.437

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    İnce bir pamuklu bez, eski T-Shirt gibi, ve Cam-Sil.

    Alıntı der Meister Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taner Abi neyle siliyorsun motorunu?

  5. #35

    Adı
    Mehmet Murat ÇAKMAK
    Üyelik Tarihi
    13/08/2013
    Yer
    İstanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.8
    Yılı
    2012
    Mesajlar
    1.029
    34 JP 4245

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Ben de aynını önce küçük bir boya fırçasıyla tozu kaldırıp daha sonra Taner Abi gibi bezle silerek yapıyorum, aynen çiçek gibi. Herşey bir kenara cam suyu koyarken bile kaputu açtığında eğer tozlu kirliyse insanın içini karartıyor, moralini bozuyor. Napalım, canımızın yongaları işte

  6. #36

    Adı
    Burak Erdoğan
    Üyelik Tarihi
    30/04/2014
    Yer
    Ankara
    Yaş
    28
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2006
    Mesajlar
    243
    06 HY 399

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı srcn09 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence sarmaya gerek yok hiç birşey olmuyor direk suyu vurun tertemiz oluyor

    Bende Can'a aynen katılıyorum !




    Öncesinde sıktığı şey koruyucu tarzında bişey mi acaba dikkat edersen kritik yerlere sıkıyor.
    ----------------------------------------------
    PASSAT B6 2.0 TDI HIGHLINE 2006
    GÜMÜŞ GRİ

  7. #37

    Adı
    Karel
    Üyelik Tarihi
    24/09/2011
    Yer
    Yok
    Model
    A6
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    1998
    Mesajlar
    1.919

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    1.4 Tsi aldığımızdan beri hiç yıkamadım şuan ne ararsanız var motor da önceki 1.6 Fsimizi yıkadım İsolle falan koruma altına alarak ama bunu daha yıkamadım.

  8. #38

    Adı
    Doğan
    Üyelik Tarihi
    16/12/2011
    Yer
    Ankara
    Model
    Golf
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2015
    Mesajlar
    431

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı burakerdogan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncesinde sıktığı şey koruyucu tarzında bişey mi acaba dikkat edersen kritik yerlere sıkıyor.
    Atas ESt olması lazım, yani koruyucu falan değil.Motor,jant için kullanılan çözücü gücü yüksek genel temizleyici.
    VW Golf MK7 TDI DSG


  9. #39

    Adı
    halit
    Üyelik Tarihi
    13/05/2016
    Yer
    tokat
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    185
    60AY006

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    konu tekrar hortlayacak ama şimdi be mesala 1.4 tsı yeni aldım ve motor temizliği yaptıracam.Öle kafasına göre yıkamacıya bırakıp yıkatsak bişe olurmu.Yukarıdaki videodaki gibi köpük su bassak bişe olurmu

  10. #40
    REC
    REC çevrimdışı

    Adı
    REC
    Üyelik Tarihi
    06/08/2015
    Yer
    Ordu, Malatya
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    868
    52 RC 772

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Su ile motor yıkadığınızda bir şey olup olmayacağı hiçbir zaman kesin değildir. Suyun nerelere erişebileceğini bilemeyiz. Bu bağlamda attığınız adımın adı bana göre ''risk''tir.

    2001 model Bora'nın motorunu yıkamak isteyen bir oto yıkamacıyı uyarmıştım. ''Bişii olmaz yiğenim'' tadında iş yaptıkları için dinlemedi elbette. Motoru yıkadı sonra aracın fanı hunharca çalışmaya başladı. Kutup başını sökene kadar da durmadı. Bazı aksamlar bir süre çalışmadı vb. derken aracı alıp sanayinin yolunu tuttu.

    İlk anda bir şey olmasa bile daha sonra oksitlenmeye bağlı sorunlar çıkabiliyor. Sözün özü ''oldu mu oluyor işte'' bence riske girmeyin.

    Ben yıllardır sıfır aldığım araçlarımı kendim yıkarım ve her yıkmadan sonra 5-10 dakikamı ayırıp motoru da silerim. Böylelikle motor kirlenmediği için temiz kalmış oluyor.

    Astra J aracımın 4. yılındaki motor durumu, (aynı zamanda ilan fotoğrafıydı)

    Passat Turkiye
    kksoylemez bunu beğendi

  11. #41

    Adı
    halit
    Üyelik Tarihi
    13/05/2016
    Yer
    tokat
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    185
    60AY006

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı REC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Su ile motor yıkadığınızda bir şey olup olmayacağı hiçbir zaman kesin değildir. Suyun nerelere erişebileceğini bilemeyiz. Bu bağlamda attığınız adımın adı bana göre ''risk''tir.

    2001 model Bora'nın motorunu yıkamak isteyen bir oto yıkamacıyı uyarmıştım. ''Bişii olmaz yiğenim'' tadında iş yaptıkları için dinlemedi elbette. Motoru yıkadı sonra aracın fanı hunharca çalışmaya başladı. Kutup başını sökene kadar da durmadı. Bazı aksamlar bir süre çalışmadı vb. derken aracı alıp sanayinin yolunu tuttu.

    İlk anda bir şey olmasa bile daha sonra oksitlenmeye bağlı sorunlar çıkabiliyor. Sözün özü ''oldu mu oluyor işte'' bence riske girmeyin.

    Ben yıllardır sıfır aldığım araçlarımı kendim yıkarım ve her yıkmadan sonra 5-10 dakikamı ayırıp motoru da silerim. Böylelikle motor kirlenmediği için temiz kalmış oluyor.

    Astra J aracımın 4. yılındaki motor durumu, (aynı zamanda ilan fotoğrafıydı)

    Passat Turkiye
    İşte can alıcı yeder de orası RİSK alamak.Sanırım benden önce ki sahibi motora yıkama yada bi tuhaf cila gibi bişe yapmış.Motor üzerinde ki toz artık bi katman olmuş silmeyle değilde hafif kazımayla çıkıyor buda beni rahatsız ediyor.Şimdiş temizletmeyi düşünüyorum ama içimde el vermiyo.Yada şu balata spreyleriden 3-5 kutu alıp onunla sıkıp sıkıp temizliyim nasıl olsa uçucu bişey olmaz heralde diye düşünüyorum

  12. #42
    REC
    REC çevrimdışı

    Adı
    REC
    Üyelik Tarihi
    06/08/2015
    Yer
    Ordu, Malatya
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    868
    52 RC 772

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı halitabbas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İşte can alıcı yeder de orası RİSK alamak.Sanırım benden önce ki sahibi motora yıkama yada bi tuhaf cila gibi bişe yapmış.Motor üzerinde ki toz artık bi katman olmuş silmeyle değilde hafif kazımayla çıkıyor buda beni rahatsız ediyor.Şimdiş temizletmeyi düşünüyorum ama içimde el vermiyo.Yada şu balata spreyleriden 3-5 kutu alıp onunla sıkıp sıkıp temizliyim nasıl olsa uçucu bişey olmaz heralde diye düşünüyorum
    Gazyağı tavsiye ederim.

    Ancak direkt motora ve bolca sıkmamalısınız, beze ya da süngere biraz yedirip uygulamanız lazım.

    Motoruun durumunu görmedim ama böyle bir durumda ben olsam öncelikle sökülebilecek tüm basit plastik parçaları söküp dışarıda yıkayarak işe başlardım. Örneğin motorun üstündeki plastik kapak, sigorta kutusunun kapağı akü kapağı vb.

    Sonra sigorta kapağını takıp diğerlerini takmadan gazyağı, mazot vb ile (tiner asla olmaz) gördüğüm yerleri (ardından kuru bir bezle hemen geçmek kaydıyla) temizlerdim. Aralarda kalan kısımlar için bir diş fırçası ve küçük boya fırçasıda çok işe yarayacaktır.

    Sonra kapakları takar ve würth marka silikon sprey ile siyah plastik kısımları yine yumuşak bir sünger kullanarak parlatır / beslerdim.

    Tek seferde ilk günkü gibi olmaz fakat boş kaldıkça birkaç sefer bu işlemi uygularsanız her seferinde daha ileri netice alırsınız.

  13. #43

    Adı
    halit
    Üyelik Tarihi
    13/05/2016
    Yer
    tokat
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2010
    Mesajlar
    185
    60AY006

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    en kısa zamanda havaların güzel bi zamanında artık biraz daha bilgi edinip iyi bi temizlik yapacaz artık resimlerini de atarım.Bu süre zarfında farklı motor temizleme önerisi olanlarında fikirlerini almak isterim

  14. #44

    Adı
    Hasan
    Üyelik Tarihi
    25/04/2016
    Yer
    Elazığ
    Model
    Jetta
    Motor
    1.2 TSI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    13

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    teşekkürler

  15. #45

    Adı
    Cemal
    Üyelik Tarihi
    13/09/2014
    Yer
    Kastamonu
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2014
    Mesajlar
    91

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Motor yıkama sıkıntılı iştir. Bence su püskürtme yöntemi olmadık elektronik arızalara yol açabilir. Hiç bulaşmayın bence.. Hafif nemli bez parçaları ile silmek daha doğru ve güvenli olacaktır.

  16. #46

    Adı
    fatih
    Üyelik Tarihi
    11/03/2017
    Yer
    İstanbul
    Model
    Superb
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    119

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Basınçlı yıkama makinem var ama korkuyorum

  17. #47

    Adı
    Buğra
    Üyelik Tarihi
    11/01/2016
    Yer
    ankara
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    721
    06

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Motorun pis kalmasının araca bir zararı var mı acaba.12 yıllık şöförüm şimdiye kadar hiç motor yıkatmadım, sadece yılda bir defa bakım zamanı motora hava tutuyorlar o kadar

  18. #48

    Adı
    cahit
    Üyelik Tarihi
    17/05/2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    45
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    178
    06 AY 5185

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    benim araba contadan yağ kaçırıyordu.geçen hafta conta değişiminden sonra mecburen motor yıkattım.hemde öyle böyle değil.lifte kaldırıp 1 saat uğraştılar.şimdilik korna değişimiyle riski atlattım gibi.ama mecbur kalmasam asla ve asla yıkatmazdım.

  19. #49

    Adı
    FARUK EMRE
    Üyelik Tarihi
    03/02/2017
    Yer
    ANKARA
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    245
    06

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı cahita72 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim araba contadan yağ kaçırıyordu.geçen hafta conta değişiminden sonra mecburen motor yıkattım.hemde öyle böyle değil.lifte kaldırıp 1 saat uğraştılar.şimdilik korna değişimiyle riski atlattım gibi.ama mecbur kalmasam asla ve asla yıkatmazdım.
    merhaba hocam.
    bendede 1.6 102 lik lpgli A3 var.
    bende üst kapak conta değişitrdim ve motor ısınıca yağ kokusu var.
    yıkatmayı düşünüyordum bu kokudan kurtulmak için.
    siz kokudan kurtuldunuz mu?
    nerede yıkattınız beyinleri kapatamadılarmı iyice?

    ben biyere gittim 50 tl ye beyinleri kapatır yıkarız dediler güvenemedim.
    sonra tavsiye üzerine biyere gittim onlar biz yıkamayız riskli dediler.
    2007 AUDİ A3 SPORTBACK 1.6 TİPTRONİK GRİ
    2013 VW PASSAT VARİANT 1.6 TDİ DSG ŞEKER BEYAZI

  20. #50

    Adı
    Volkan
    Üyelik Tarihi
    07/04/2017
    Yer
    istanbul
    Model
    Passat
    Motor
    1.4 TSI
    Yılı
    2016
    Mesajlar
    169

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    zararı demeyelimde artısı eksisi diyelim
    öncelikle motoru yıkamayla değilde,motor temizleyici,yağ sökücü,pas sökücüyle yapılması gerekir...bunlarla dahi zarar verme olsaılığı mevcut...artısı motordan gelebilecek kötü kokular önlenir,temiz motorda parçalar daha uzun ömürlü olur,arabayı satarken adam kaputu açtığında tertemiz motor görünce kesinlikle olumlu bir yargı oluşur...
    eksisi ise riski...riskten kastımız motorlar eskisi gibi değil elektronik aksamı bol dolayısıyla sıvı temasından çok iyi kaçınmak gerekir
    Alıntı ben-bugra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorun pis kalmasının araca bir zararı var mı acaba.12 yıllık şöförüm şimdiye kadar hiç motor yıkatmadım, sadece yılda bir defa bakım zamanı motora hava tutuyorlar o kadar
    EN BÜYÜK DÜŞMAN PARA

  21. #51

    Adı
    cahit
    Üyelik Tarihi
    17/05/2012
    Yer
    istanbul
    Yaş
    45
    Model
    Passat
    Motor
    2.0 TDI
    Yılı
    2007
    Mesajlar
    178
    06 AY 5185

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    Alıntı femre1840 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba hocam.
    bendede 1.6 102 lik lpgli A3 var.
    bende üst kapak conta değişitrdim ve motor ısınıca yağ kokusu var.
    yıkatmayı düşünüyordum bu kokudan kurtulmak için.
    siz kokudan kurtuldunuz mu?
    nerede yıkattınız beyinleri kapatamadılarmı iyice?

    ben biyere gittim 50 tl ye beyinleri kapatır yıkarız dediler güvenemedim.
    sonra tavsiye üzerine biyere gittim onlar biz yıkamayız riskli dediler.
    koku falan hiç bir şey kalmadı kardeşim.hiç bir tarafıda kapatmadık tamamen Allah a emanet yıkandı.ama şu bir gerçek elektrik akımı ve suyun teması her zaman için problem çıkarabilir.

  22. #52

    Adı
    FARUK EMRE
    Üyelik Tarihi
    03/02/2017
    Yer
    ANKARA
    Model
    Passat Variant
    Motor
    1.6 TDI
    Yılı
    2013
    Mesajlar
    245
    06

    Cevap: Motor yıkama nasıl yapılmalıdır? Buyrun

    bendeki 1.6 düz motor.
    lpg beyni de kapanacak ekstradan.
    onları kapatıp yıkatsam kokudan kurtulurum o zaman dediğiniz gibi.
    eğer iyice kapatamayacak yere yıkatmayayım.
    teşekkürler.
    2007 AUDİ A3 SPORTBACK 1.6 TİPTRONİK GRİ
    2013 VW PASSAT VARİANT 1.6 TDİ DSG ŞEKER BEYAZI

 

 
Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Bu Konudaki Etiketler

Bu sistem Passatturkiye® alt yapısına sahiptir, Version 4.2.0 kullanılmaktadır.© 2017 --Powered by vBulletin Copyright © 2015 vBulletin Solutions, Inc. --
Tüm Zamanlar GMT +2 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 12:22.
PassatTurkiye.com | PassatTurkiye.org | PassatTurkiye.net | PassatTurkiye.xyz
Tüm Hakları Passatturkiye.com'a aittir. Bu sitenin Volkswagen AG.ile hiçbir bağı yoktur.©Passat markası Volkswagen AG tescilli markasıdır. All rights reserved. ©Passat is trademark of Volkswagen AG. www.passatturkiye.com is an independent forum and is no way affiliated with Volksawagen AG. 5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. Copyright © PassatTurkiye.com 2011-2017

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63